Form of Work
Książki
(87)
Status
only on-site
(73)
available
(40)
unknown
(3)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(43)
Czytelnia
(75)
Author
Cywińska Małgorzata
(3)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(2)
Borowska Teresa
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Andrzejewski Marek
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bula Danuta
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Ciukszo Danuta
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dewey John
(1)
Duda Małgorzata
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dąbrowska Anna (pedagog)
(1)
Fontana David
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gaweł-Luty Elżbieta
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gała Aleksandra
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Giza Teresa
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Graniewska Danuta
(1)
Gulla Bożena
(1)
Guz Sabina
(1)
Hirszel Krzysztof
(1)
Hoffmann Beata
(1)
Horodeński Ryszard Czesław
(1)
Janicka Iwona
(1)
Janicka-Olejnik Ewa
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jegier Aneta
(1)
Junik Wioletta
(1)
Jędrzejko Mariusz Z
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kawula Stanisław
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klajmon-Lech Urszula
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klimek Krzysztof
(1)
Komorska Marta
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kossowski Paweł
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kwak Anna
(1)
Kępski Czesław
(1)
Lepalczyk Irena
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Makiełło-Jarża Grażyna
(1)
Margasiński Andrzej
(1)
Marzec-Holka Krystyna
(1)
Matusek Beata
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Michalska Anna
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Mościskier Andrzej
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Niktorowicz Jerzy
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Olejniczuk-Merta Anna
(1)
Ozorowski Edward
(1)
Palak Zofia
(1)
Penczek Mateusz
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Plichta Piotr
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Przybył Iwona
(1)
Pulinowa Maria Zofia
(1)
Remża Piotr
(1)
Rostowska Teresa
(1)
Roter Adam
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Surmiak-Domańska Katarzyna
(1)
Synowiec Helena
(1)
Szafrańska Anida
(1)
Year
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(55)
1990 - 1999
(3)
Country
Poland
(87)
Language
Polish
(87)
Subject
Dziecko
(50)
Rodzina
(26)
Młodzież
(15)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Wychowanie
(10)
Socjalizacja
(8)
Szkolnictwo
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Ludzie starzy
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Rodzice
(6)
Alkoholizm
(5)
Internet
(5)
Nauczyciele
(5)
Opieka społeczna
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Uczniowie
(5)
Agresywność
(4)
Kształcenie
(4)
Nauczanie
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Przemoc
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Adopcja
(3)
Dziecko maltretowane
(3)
Integracja społeczna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rozwód
(3)
Socjologia
(3)
Społeczeństwo
(3)
Ubóstwo
(3)
Wartość
(3)
Więź rodzinna
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Bezrobocie
(2)
Cierpienie
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Domy dziecka
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Gry komputerowe
(2)
Kobieta
(2)
Komputery
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kontrola społeczna (socjol.)
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura masowa
(2)
Lęk
(2)
Narkomania
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Polityka społeczna
(2)
Prawa dziecka
(2)
Przestępstwo komputerowe
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Reklama
(2)
Reklama telewizyjna
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Samotność
(2)
Spożycie
(2)
Starość
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Telewizja
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Władza rodzicielska
(2)
Anoreksja
(1)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Artykuły konsumpcyjne
(1)
Bezdomność
(1)
Bezradność
(1)
Biblioterapia
(1)
Blogi
(1)
Bulimia
(1)
Ból przewlekły
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyberseks
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
DZiecko w wieku przedszkolnym
(1)
Subject: time
1989-
(10)
2001-0
(5)
1901-
(1)
1945-
(1)
115 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-88278-99-1
Uwarunkowania aktywności młodzieży w zmieniającej się rzeczywistości; Idea zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli; Świat mediów elektronicznych jako źródło aktywności dziecka; Twórcza aktywność dziecka jako warunek jego wszechstronnego rozwoju; Podmiotowość w wychowaniu warunkiem aktywności uczniów; Mali naukowcy, czyli o wspieraniu aktywności badawczej dzieci w przedszkolu; Wyzwalanie aktywności poznawczej dzieci w edukacji Montessori; Pytania jako czynnik aktywności dziecka; Samodzielność dziecka w percepcji nauczyciela i rówieśników; Rola rodziców w rozwoju aktywności ruchowej dzieci; Rola nauczyciela w stymulowaniu aktywności uczniów klas początkowych; Drama metodą aktywizacji edukacyjnej w zmieniającej się rzeczywistości; Formy aktywności matematycznej uczniów klas początkowych; Wycieczka w przedszkolu jako aktywizująca forma zapoznawania dzieci ze środowiskiem; Aktywność twórcza a system wartości; Aktywność i aktywizacja a rozwój uzdolnień muzycznych; Formy aktywności młodzieży w czasie wolnym; Rola szkoły w rozwijaniu zainteresowań młodzieży gimnazjalnej; Współpraca zagraniczna szkół jako forma aktywizowania uczniów; Sport pływacki w szkole formą aktywności uczniów i nauczycieli; Preferowany styl uczenia się jako przejaw aktywności jednostki; Pomiar przystosowania szkolnego- możliwości i ograniczenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89518-68-2
Cz.I choroba: 1. Dziecko chore jako osoba zależna. Rodzinne wyznaczniki jakości życia, 2. Odczuwalne doświadczania choroby nowotworowej przez dzieci hospitalizowane na oddziałach pediatryczno-onkologicznych, 3. Samopoczucie dzieci długotrawle chorych w rodzinie, 4. Znaczenie relacji z pełnosprawnymi rówieśnikami dla rozwoju psychicznego dzieci przewlekle chorych, 5. Jakość i sens życia w chorobach przewlekłych osób dorosłych, 6. Choroba Alzheimera jako źródło cierpienia dla chorego i opiekuna, 7. Rola wspracia społecznego w opiece paliatywnej. Cz.II Niepełnosprawność: 1. Zmieniająca się rzeczywistość jako źródło cierpień egzystencjalnych i moralnych człowieka, 2. Determinanty wsparcia osoby z niepełnosprawnościa w różnych fazach jej życia, 3. Konieczność wsparcia dzieci z niepełnosprawnością i ich rodziców w środowisku szkolnym, 4. Prawo dziecka choroego i niepełnosprawnego do zdrowia. Problemy rodzin wychowujących dziecko chore przewlekle i niepełnosprawne, 5. Niedopadowanie się niepełnosprawnego dziecka do szkoły źródłem cierpienia i zagrożeń w rozwoju - na przykładzie osoby dotkniętej epilepsją, 6. Funkcjonowanie somatyczne dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku (okres wczesnego i średniego dzieciństwa), 7. Społeczna (dez)akceptacja sekusalności osób z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Dylematy macierzyństwa tworzonego dla niepełnosprawnego dziecka, 9. Uczestnictwo społeczne dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w poglądach ich rodziców, 10. Kierunki działań w polityce Unii Europejskiej wobec osób niepełnosprawnych. Cz.III Starość: 1. Pragnienia i oczekiwania ludzi w wieku poprodukcyjnym, 2. Aktywność versus niezaangażowanie a osobista korzyść w okresie starości, 3. Jak osoby niepełnosprawne pod względem intelektualnym widzą swoich dziadków. Cz.IV Varia 1.: Odporonośc dziecka i jej uwarunkowanie, 2. Integracja tożsamości jako czynniki sprzyjający jakości życia, 3. Więź emocjonalna z rodzicami w okresie dorastania w percepcji studentów, 4. Dziecko z dyslekcją w przestrzeni społecznej szkołyIndeks
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Całe życie w Sieci / red. Barbara Szmigielska. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2008. - 313 s. : tab., wykr. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-2559-8
Rola Internetu w biegu życia ludzkiego; Wiedza dziecka na temat komputera i Internetu; Aktywność w Internecie podejmowana przez dzieci w wieku przedszkolnym; Analiza stron internetowych dla najmłodszych z punktu widzenia ich rozwoju; Cyberedukacja seksualna i cyberseks młodzieży; Edukacja moralna młodzieży w przestrzeni Internetu; Rola Internetu w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych w ocenie maturzystów; Wirtualne wspólnoty kobiet na forach internetowych jako źródło wsparcia w przygotowaniu do macierzyństwa; Komunikacja polskich emigrantów z rodzina za pośrednictwem Internetu; Wirtualny seks i zdrada w ocenie osób dorosłych; Internet z perspektywy rozwoju w wieku starczym; Ludzie starzy w świecie wirtualnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7363-410-X
1. Treść programów telewizyjnych jako czynnik oddziaływania na widzów. Wprowadzenie i strategia badań, 2. Obrazy destruktywne w programach telewizyjnych, 3. Przekaz treści konstruktywnych i destruktywnych w programach telewizyjnych, 4. Analiza treści występujących w programach telewizyjnych, 5. Programy informacyjne w Telewizji Polskiej, 6. Programy dla dzieci w Telewizji Polskiej, 7. Reklamy i zwiastuny audycji w programach telewizyjnych, 8. Struktura czasu w programach telewizyjnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0330-9
II.I. Filozofia i istota sensu zła, cierpień i lęku 1. Zło budzące niepokój w ujęciu filozofów 2. Sens i bezsens - postmodernistyczny absurd orientacji bez orientacji 3. Aksjologiczny sens cierpienia 4. Filozofia lęku Antoniego Kępińskiego 5. Cierpienie jako doświadczenie siebie i świata 6. Istota współczesnego strachu 7. Strach i lęk - wybrane problemy 8. Lęk społeczny i nieśmiałość II. Lęki i obawy wieku dorastania 1. Czego obawiają się dzieci 2. Sposób doświadczania młodzieńczego kryzysu rozwojowego - problemy, sposoby radzenia sobie i konsekwencje w percepcji młodzieży szkół średnich 3. Poczucie samotności wśród młodzieży studenckiej 4. Czego boją się studenci? Identyfikowanie zagrożeń za pomocą introspekcji pytaniowej 5. Wartości i normy młodzieży uczącej się 6. Osobowościowe źródła obniżonego samopoczucia u progu dorosłości 7. Kto kontroluje zachowania dorastającej młodzieży III. Przyczyny życiowych niepowodzeń 1. Zmiany w środowisku a społeczna troska o jakość życia 2. Bezradność intelektualna a styl wyjaśniania zdarzeń 3. Dzieci z "dys" (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) - moda czy porażka polskiej edukacji 4. Oswajanie lęku: praca ze światem wewnętrznym osoby z anoreksją 5. Rodzina w sytuacji choroby psychicznej IV. Kryzys rodziny i rodzicielstwa 1. Społeczne uwarunkowania kryzysu rodzicielstwa 2. Lęk przed rodzicielstwem 3. Kto się boi wady genetycznej? Społeczne konsekwencje wady genetycznej i sposoby poprawy jakości życia na przykładzie zespołu Turnera (ZT) 4. Dylemat kobiety-matki na podstawie powieści Doroty Terakowskiej Poczwarka 5. Samotne rodzicielstwo i jego konsekwencje dla rozwoju płciowego dziecka- zagrożenie czy nadzieja 6. Niektóre wymiary społecznych obaw przed zjawiskiem krzywdzenia dzieci 7. Przemoc w rodzinie i jej postrzeganie przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Analiza wyników badań V. Dysfunkcjonalna szkoła 1. Kryzys systemu edukacji i wychowania 2. Kryzys wychowania czy kryzys instytucji wychowania? 3. Zagrożenia i obciążenia w pracy pedagoga specjalnego 4. Poczucie sensu życia i kryzys wartości pedagogów specjalnych a zagrożenie wypaleniem zawodowym VI. Zagrażające media 1. Potencjalne zagrożenia socjalizacji dzieci i młodzieży przez telewizję 2. Kształtowanie się systemu ochrony dzieci i młodzieży w mediach audiowizualnych w Polsce - zarys podstawowych zagadnień 3. "Polskie strachy" - przykłady absurdów polskiej rzeczywistości społecznej (na przykładzie konstrukcji informacji Tomasza Sianeckiego w Faktach TVN) 4. Internetowe zagrożenia w oczach nauczycieli 5. Internet - szansa na rozwój kompetencji społecznych czy zagrożenie uzależnieniem? 6. Komputer oraz inne wynalazki zaawansowanej technologii wśród ważnych zagrożeń współczesności VII. Kościół i sekty - kreowanie i oswajania lęków 1. Kościół - przestrzeń kreowania i oswajania lęków 2. Sekty - zagrożenie realne czy medialne? 3. Rodzice uczniów szkół średnich wobec sekt i związanych z nimi zagrożeń VIII. Przeciwdziałanie i zapobieganie porażkom wychowawczym 1. Na co nam postmodernizm w pedagogice? O tożsamości otwartej współczesnego człowieka 2. Stowarzyszenie Terapeutów i Arteterapeutów "LINIE" - sukcesy i porażki 3. STACJA - program streetworkerski adresowany do zbłąkanej młodzieży 4. Skauting bezpieczną i ciekawą drogą do dorosłości 5. Wykorzystanie Teatru Stosowanego w poszerzaniu świadomości i wiedzy na tematzdrowia psychicznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7441-113-9
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-642-7
Zawiera: Wprowadzenie; Modelowanie relacji młodzieży w środowisku cyberprzestrzeni; „Młodzi podłączeni i połączeni”. Internet jako cyfrowe podwórko współczesnej młodzieży; Komunikacja internetowa a zachowania agresywne dzieci i młodzieży; Korzystanie przez młodzież gimnazjalną z Internetu i gier komputerowych; Rola autentycznych danych korpusowych oraz słowników i tłumaczy internetowych w nauczaniu języka angielskiego dzieci i młodzieży; Nastolatek w wirtualnym świecie – kontekst aksjologiczny; Cyberprzestępczość zagrożeniem w wychowaniu dzieci i młodzieży oraz wybrane aspekty prawno-karnego jego zwalczania; Gry komputerowe – szansa czy zagrożenie? Polemika pomiędzy destruktywnym a konstruktywnym wpływem gier komputerowych na adolescentów; Gry komputerowe typy multiplayer online – szanse i zagrożenia; Komunikacja studentów polskich w Internecie u progu XXI wieku; Cyberprzestępczość młodego człowieka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7383-240-4
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7383-102-9
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86142-31-6
Wprowadzenie. 1. Młode pokolenie - diagnozy, prognozy. Człowiek wobec biologicznych i psychologicznych zagrożeń końca XX wieku; Samotność małolata - jak kręgi na wodzie; Zagrożenia młodzieży w sferze realizacji aspiracji edukacyjnych; O społecznym rodowodzie zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Fałszywa rola resocjalizacji nieletnich przestępców czynów karalnych przeciwko życiu i zdrowiu (art. 156 k.k. i art. 158 k.k.); Instytucjonalne uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci w placówkach opiekuńczych; Dziecko w przedszkolu - władza, przemoc, tłok; Dzieci i młodzież a problem nikotynizmu, alkoholizmu i narkomanii; Zachowania antyzdrowotne młodzieży - zagrożenie zdrowia i rozwoju; Dominacja kultury "obrazkowej" jako zagrożenie dla uczestnictwa młodzieży w kulturze "wyższego rzędu"; Szanse i zagrożenia młodzieży w sytuacji jednoczące j się Europy (Przyczynek do dyskusji nad stanem świadomości młodzieży); Zagrożenia współczesnego świata w percepcji studentów pedagogiki wieku dziecięcego; Studenci wobec problemu patologicznych zachowań dzieci i młodzieży (Komunikat z badań); Wiedza potoczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego na temat zagrożeń dzieci i młodzieży oraz możliwości ich przezwyciężania. 2. Pokonać zło. Edukacyjne możliwości. Poetyczny wymiar osobowości i jego znaczenie dla procesów wychowania i pedagogiki; Homo construens - "człowiek budujący". Edukacyjne przygotowanie do radzenia sobie z różnymi zagrożeniami; Dzieci i młodzież w społeczeństwie ryzyka; Kierowanie własnym rozwojem przez młodzież. Konteksty teoretyczne; Edukacyjne dylematy dialogu - przesłanki teoretyczne i realia; Badania nad młodzieżą - refleksje z perspektywy teoretyczno-metodologicznej; Dziecko i miłość muszą zaistnieć na politycznej mapie świata; O radzeniu sobie przez młodzież z własnymi problemami. Z doświadczeń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej; Pedagog szkolny i nauczyciel wobec problemu dziecka krzywdzonego w rodzinie; Ocenianie szkolne wspomaganiem rozwoju; Sport dzieci i młodzieży inspiracją pozytywnych zachowań. Założenia a rzeczywistość; Uczniowie przeciwko agresji (Z doświadczeń Szkoły Podstawowej nr 3 w Swarzędzu).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Małżeństwo i Rodzina / Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie)
ISBN: 978-83-7422-215-0
1. Dziecko w nauczaniu Jana Pawła II; 2. Kulturowe obrazy współczesnego dziecko; 3. Dziecko jako "wiosna" rodziny i społeczeństwa; 4. Wybrane syndromy generujące toksyczne postawy w rodzinie; 5. Wolność a zależność dziecka; 6. Lęk rodziców wychowujących dziecko z niepełnosprawnością; 7. Rodziny wielodzietne wyrazem odpowiedzialnego rodzicielstwa; 8. Dziecko jako ofiara biedy współczesnego świata; 9. Potencjał profilaktyczny rodziny - szanse i niewykorzystane możliwości; 10. Dziecko - potrzeba wsparcia w każdej sytuacji życiowej; 11. Mit Arteku jako arkadia radzieckiego dziecka
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7133-544-0
1. Rodzina jako miejsce socjalizacji dziecka: Socjalizacja dziecka w rodzinie a kontekst społeczno-kulturowy; O socjalizacji funkcji konfliktu pokoleń w rodzinie; Dziecięca perspektywa migracji rodzicielskich; Proces socjalizacji dziecka w środowisku rodziny zastępczej; Dziecko przewlekle chore w rodzinie i w środowisku pozarodzinnym- wybrane zagadnienia; 2. Środowiskowe uwarunkowania procesu socjalizacji dzieci: Efekty socjalizacji szkolnej- ocena kompetencji polskich uczniów; Osiągnięcia szkolne gimnazjalistów z rodzin dotkniętych ubóstwem; Socjalizacja i wychowanie dziecka w realiach kultury popularnej; Lokalność, kosmopolityzm, koegzystencja w przestrzeni przepływów. Wybrane kwestie socjalizacji młodych pokoleń we współczesnym świecie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86770-97-X
Telewizja - medium XX wieku, Reklama - perswazja, sztuka czy edukacja, metodologiczne podstawy badań, Telewizja w życiu dzieci, Reklama telewizyjna w życiu dzieci, Recepcja reklamy telewizyjnej proszku pollena rex przez dzieci w wieku 5-10 lat, Reklama telewizyjna jako inspiracja dla folkloru dziecięcego, Dorośli o dzieciach i reklamach telewizyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Nauczyciele-Nauczycielom / red. nauk. Bronisława Dymara ; Tom 13)
ISBN: 83-7308-000-7
1. Komunikacja językowa dzieci: O nabywaniu doświadczeń językowych przez dziecko; Manifestowanie przynależności do grupy w komunikacji językowej; Kontakt językowy nauczyciel- uczeń a kształcenie sprawności językowej; Wpływ sytuacji motywacyjnej na kształcenie u dzieci postaw twórczych wobec języka; Kształcenie językowe dziecka jako przygotowanie do odbioru i tworzenia zróżnicowanych komunikatów; 2. Twórczość językowa dzieci: Uwarunkowania twórczych możliwości dziecka; Dzieci Pisza wiersze; Językowy obraz przyrody w wierszach dzieci- jesień i zima; Dzieci Pisza listy; Językowy wizerunek św. Mikołaja; 3. Uczeń wśród słów, związków frazeologicznych i regionalnych odmian polszczyzny: Neologizmy słowotwórcze w języku dzieci i młodzieży; Związki frazeologiczne w zasobie leksykalnym uczniów; Konstrukcje porównawcze w wypowiedziach uczniowskich; O regionalnych uwarunkowaniach sprawności językowej uczniów; 4. Uczeń w krainie ortografii: Zasady polskiej ortografii; Wybrane determinanty sprawności ortograficznej; Rodzaje ćwiczeń ortograficznych; Błędy ortograficzne; Specyficzne trudności w pisaniu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-2188-0
Cz. I Rola dziecka w procesach kulturowych społeczeństwa konsumpcyjnego: 1. Infantylizacja kulturowa. Adolescencja dzieci oraz infantylizacja dorosłych, 2. Komercjalizacja dzieciństwa. Kosztorysowanie rodzicielstwa, Cz. II Rozrywki i zabawy dla dzieci - zagrożenia i korzyści: 1. Barbie wyrusza do poksonsumopcji (i nie ma przy sobie gotówki). Trening postaw konsumpcyjnych w magazynach ilustrowanych dla dzieci, 2. Nowe media a dzieci - dylemat rodziców?, 3. Gra w kupowanie, 4. Bohaterowanie medialnej rzeczywistości filmów dla dzieci. Na przykładzie Boba Budowniczego i Marty oraz innych współczesnych bohaterów dziecięcych. Cz. III Socjalizacja dziewczynek i chłopców - w potrzasku kulturowych pułapek: 1. Dyskryminacja czy faworyzacja. Rzecz o chłopcach, 2. Ocalić Ofelię od anoreksji - analiza kulturowych przyczyn zaburzeń jedzenia wśród dziewczynek i dziewcząt, 3. No...spadaj okresie! "Wizerunek" menstruacji w czasopismach dla dziewczynek, Cz. IV Obraz dziecka w mediach: 1. Dziecko zwieńczeniem kariery. Wizerunki macierzyństwa sławnych kobiet na łamach wybranych pism kobiecych, 2. Konsumpcja i więzi rodzinne - sytuacja dziecka i rodzica w reklamie telewizyjnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
Book
In basket
(Nauczyciele-Nauczycielom / red. nauk. Bronisława Dymara ; Tom 15)
ISBN: 83-7308-000-7
1. Poszukiwanie ładu umysłu i serca, czyli życie według wartości; 2. Pedagogika serca jako podstawa życia według wartości; 3. Ziemia jako wartość w edukacji dziecka; 4. Media i świat informacji jako szansa i zagrożenie dla wartości dziecka; 5. Wartości w uczeniu się- nauczaniu kompleksowym- kruszenie stereotypów
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-990-7
I. Zagrożenia i perspektywy rozwoju współczesnego dziecka: Pedagogika dziecka w stanie zagrożenia?; Oblicza dzieciństwa we współczesnych rodzinach polskich; Nauczyciel wobec niejednoznaczności kategorii "dziecko"; Dziecko w rodzinie dysfunkcyjnej jako wyzwanie dla edukacji szkolnej; Wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia - założenie reformy czy szkolna rzeczywistość; Aktuelle Probleme der Entwicklung der Pedagogik aus der Sicht der Optimierung der Schulertatigkeit im Unterricht; Lifestyle and physical activity of pedagogue majors; Przestrzenie życia współczesnego dziecka; Difficulties of the transsition form nursery school to elementary school In Hangary today. II. Rola dorosłych w wychowaniu i edukacji dziecka: Rola domu rodzinnego w kształtowaniu prawidłowych postaw wobec norm społecznych u dzieci; Mężczyzna w opiece nad dzieckiem w przedszkolu - antidotum na zaniedbane obszary w życiu rodziny; Co rozumie się przez stereotyp płci? Struktura i treść stereotypu płci; Współpraca logopedy, rodziców, nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci; Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej; Dialog w procesie wychowawczym; Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci; Dziecko w społeczeństwie informacyjnym - zagrożenia i perspektywy jego rozwoju. III. Potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka: Podmiotowe wyznaczniki twórczej aktywności dzieci w młodszym wieku szkolnym; Aktywność społeczna dzieci w wieku przedszkolnym; Hierarchia specyficznych potrzeb społecznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej; Źródła szkolnych uczuć uczniów klas I-III szkół podstawowych; Umiejętności językowe uczniów klas początkowych w zakresie rozumienia oraz wykorzystania słownictwa i utartych związków frazeologicznych; Dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci rozpoczynających naukę w klasie I szkoły podstawowej - diagnoza; Folklor polski i słowiański - radością dzieci i młodzieży; Pokolenie online w tradycyjnej szkole - nowe wyzwania; Potrzeby i umiejętności młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w zakresie technologii informacyjnej. Wyniki badań ankietowych studentów roku kierunków pedagogicznych; Znaczenie procesów informacyjnych w kontekście planów edukacyjnych zawodowych uczniów. Z doświadczeń powiatu tarnowskiego. IV. Obraz świata w opiniach dzieci: Oczekiwania dzieci kończących edukację przedszkolną wobec szkoły; Rodzina w opiniach dzieci 5-6 letnich; Postawy uczniów klas gimnazjalnych wobec własnej ojczyzny; Uczniowie wobec zagrożeń sektami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7299-563-6
1. Problem dynamicznego ujmowania przemian roli społecznej w literaturze naukowej: Interpretacja podstawowych pojęć teorii roli społecznej; Konkluzje metodologiczne; 2. Geneza społecznej roli dziecka wiejskiego: Określenie rodzaju analizowanych materiałów; Stosunek do prokreacji i do dziecka w łonie matki; Społeczne aspekty relacji między matka a dzieckiem; Reakcja otoczenia na śmierć matki, płodu, noworodka; Stosunek do antykoncepcji, aborcji oraz dzieciobójstwa; Role przypisane przez Boga i ludzi; Przyjęcie dziecka do wspólnoty rodzinnej i religijnej; Dziecko jako wartość; Dziecko przedmiotem planowania i kalkulacji; Wiedza ludowa a psychologia prenatalna; Przemiany obrzędowości; 3. Zabawa a role społeczne dziecka wiejskiego- kiedyś i współcześnie: Zabawa w ujęciu socjologicznym; Czas, miejsce i przestrzeń zabaw; Wiek i płeć dziecka a zabawa; Sposoby zabawiania dziecka a uczenie ról społecznych; Aspekt organizacyjny zabawy w grupach rówieśniczych; Uwikłanie ról zabawowych dzieci w strukturę i stosunki społeczne grup lokalnych; Odbicie kultury w treści ról zabawowych; Role w zabawie a realne role dziecka; Formy spędzania czasu wolnego; 4. Przemiany roli społecznej dziecka wiejskiego w Polsce. Tradycja i globalizacja: Rola dziecka wynikająca z tradycji; Szansa zmian- dziecko wiejskie w roli ucznia; Przemiany społeczności wiejskiej po drugiej wojnie światowej a rola społeczna dziecka wiejskiego- etap konfiguracji; Problem przyszłości kultury wiejskiej- wyobrażenia i potencjał dziecka wiejskiego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88594-97-4
Dziecko we współczesnej kulturze Zachodu: Lolita, Haryy Potter i Chłopcy z Wyspy Koralowej; Obraz dziecka w prasie i telewizji; Wizerunek medialny dziecka niepełnosprawnego; Medialny obraz problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Program telewizyjny "Od przedszkola do Opola" jako wyraz dominującej we współczesnej kulturze postawy wobec dziecka; Wizerunek dziecka w reklamie telewizyjnej; Treści religijne w przekazach biblijnych dla dzieci i programie telewizyjnym "Ziarno"; Obraz świata społecznego w filmach animowanych dla dzieci; Zabawki jako forma socjalizacji ról płciowych; Nowa przestrzeń dziecka we współczesnej kulturze; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again