Form of Work
Książki
(33)
Status
only on-site
(27)
available
(21)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(27)
Author
Trempała Janusz
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Andruszko Robert
(2)
Birch Ann
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Olejnik Marian
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph
(2)
Winczura Barbara
(2)
Wrona Leszek
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Biel Lindsey
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Brzezińska Anna I
(1)
Butcher James N
(1)
Carson Robert C
(1)
Cytowska Beata
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Goldstein Sam
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Harwas-Napierała Barbara. Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara. Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Helms Donald B
(1)
Jaczewski Andrzej
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Johnson Robert L
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Lis Stanisława
(1)
Materska Maria
(1)
Mańk-Kowalska Jadwiga
(1)
McCann Vivian
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Mineka Susan
(1)
Myers David G
(1)
Naglieri Jack A
(1)
Nowak Zbigniew
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria. Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Putko Adam
(1)
Radomska Anna
(1)
Steinborn Barbara
(1)
Suliga Edyta
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Trempała Janusz. Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Trempała Janusz. Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Turner Jeffrey S
(1)
Tyszkowa Maria
(1)
Tyszkowa Maria. Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Wojciechowska Ludwika
(1)
Zagórska Wanda
(1)
Zawadzka dorota
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Łobocki Mieczysław
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(33)
Language
Polish
(33)
Subject
Dziecko
(30)
Młodzież
(16)
Psychologia rozwojowa
(11)
Osobowość
(8)
Niemowlę
(5)
Psychologia
(5)
Rozwój społeczny
(5)
Uczucia
(5)
Metodologia
(4)
Mowa
(4)
Dziecko trudne
(3)
Motywacja
(3)
Myślenie -- psychologia rozwojowa
(3)
Młodzież -- psychologia
(3)
Noworodek
(3)
Osobowość -- teoria -- podręcznik akademicki
(3)
Poznanie
(3)
Psychologia rozwojowa -- podręcznik
(3)
Rodzina
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie
(3)
Autyzm
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Ludzie starzy
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Neuropsychologia
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Psychoterapia
(2)
Uczenie się
(2)
Vygotskij, Lev Semenovič
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zachowanie
(2)
Alkoholizm
(1)
Autorytet
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dorosłość
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gwałt
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kształcenie słuchu muzycznego
(1)
Lecznictwo
(1)
Ludzie starzy -- fizjologia
(1)
Medycyna
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Nałóg
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ontogeneza
(1)
Pamięć
(1)
Paranoja
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedofilia
(1)
Piaget, Jean
(1)
Piaget, Jean (1896-1980)
(1)
Pokwitanie
(1)
Psychologia ciała
(1)
Psychologia lekarska
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychopatologia
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Religia
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Schizofrenia
(1)
Spostrzeganie
(1)
Starość
(1)
Starzenie się
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Układ nerwowy
(1)
Umysł
(1)
Urojenia
(1)
Wartość
(1)
Wrażenia
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wzrost
(1)
39 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-88149-61-X
1. Człowiek w czasie i przestrzeni, 2. Rozwój fizyczny, 3. Rozwój motoryczny, 4. Układy regulujące i integrujące (układ nerwowy i hormonalny), 5. Układ odpornościowy, 6. Genetyczne i środowiskowe czynniki rozwoju człowieka i zachowania, 7. Rozwój seksualny, 8. Problemy wieku starczego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (6 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7204-435-X
1. Zagadnienia wstępne, 2. Czynniki rozowju osobniczego, 3. Rola żywnienia w rozowju, 4. Rozwój struktury i funkcji organizmu, 5. Okresy rozowju onotenetycznego, 6. Rozwój cech morfologicznych i proporacji ciała, 7. Pojęcie zdrowia i warunków zdrowotnych, 8. Zaburzenia w rozowju somatycznym i stanie zdrowia dzieci i młodzieży, 9. Ogólny kształt ciała - somatyp, postawa ciała, 10. Metody kontroli i normy oceny procesów wzrastania, 11. Kryteria oceny wieku rozwojowego, 12. Znaczenie aktywności ruchowej w rozowju fizycznym człowieka, 13. Metody oceny rozowju czynnościowego człowieka
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Diagnostyka ... ; 01)
ISBN: 83-7096-513-X
Część I: Diagnostyka pedagogiczna w teorii i praktyce. Sukces lub porażka w obliczu współczesnych nierówności społecznych. Od aberracji psychospołecznych ku normalizacji; Zastosowanie technik systemowych w diagnozowaniu rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych; Diagnozowanie umiejętności kooperacyjnych dzieci jedynych w wieku przedszkolnym; Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych; Wsparcie społeczne ze strony rówieśników jako warunek powodzenia szkolnego uczniów gimnazjum; Diagnostyka pedagogiczna w szkole i środowisku lokalnym; Wybrane problemy diagnozy i pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w Polsce; Wsparcie społeczne dzieci i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Część II: Profilaktyka społeczna w badaniach i działaniach profilaktycznych. Psychoedukacja w procesie przygotowywania pedagogów do podejmowania zadań z zakresu profilaktyki społecznej; Wzory picia alkoholu wśród młodych Europejczyków. Prezentacja wyników badań z lat dziewięćdziesiątych XX wieku; Charakterystyka gminnych programów profilaktyki przeciwalkoholowej; Szkolny program profilaktyki - szansą spójności dla podejmowanych działań profilaktycznych; Zagrożenie uzależnieniami. Szkolne programy profilaktyczne; Pedagog szkolny wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Świat wartości wychowanków resocjalizowanych, na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Łękawie; Terapia twórczością jako profilaktyka stresu; Rola i działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-4300-4
Zawiera: Perspektywa holistyczna i ogólna charakterystyka; Epidemiologia zaburzeń ze spektrum autyzmu - czy rozpowszechnienie rośnie?; aspekty psychometryczne i skale używane w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu; Typologia zaburzeń ze spektrum autyzmu. Aspekty teoretyczne, badawcze i kliniczne; Kwestie związane z wiekiem w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu; Diagnoza zachowań społecznych w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza mowy, języka i komunikowania się w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza funkcjonowania intelektualnego w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza neuropsychologiczna w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza zaburzeń psychicznych współwystępujących z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Od diagnozy do interwencji; Diagnoza uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Alternatywne metody, trudne kwestie i najlepsze praktyki w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 143)
ISBN: 978-83-232-1906-4
1. Dziecięce teorie umysłu - podejścia wyjaśniające: Wprowadzenie; Metody pomiaru umysłu; Podejścia wyjaśniające; Podsumowanie. 2. Funkcje wychowawcze - z perspektywy rozwojowej: Problem struktury; Metody do pomiaru funkcji wykonawczych w badaniach nad dziećmi; Teorie rozwoju funkcji wychowawczych; Podsumowanie. 3. Problem relacji między rozwojem teorii umysłu i funkcji wykonawczych: Rozwój teorii umysłu prowadzi do lepszej samokontroli; Funkcje wykonawcze jako warunek wstępny rozwoju teorii umysłu; Rozumowanie warunkowe jako wspólny funkcjonalny składnik; Wspólne struktury mózgu; Komponent wykonawczy w testach teorii umysłu; Podsumowanie. 4. Relacja miedzy teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań nad nietypowym rozwojem; Teoria umysłu i funkcje wykonawcze u osób z autyzmem; Jaki aspekt funkcji wykonawczych jest szczególnie osłabiony w autyzmie?; Badania podłużne nad związkiem TU-FW w autyzmie; Teoria umysłu i funkcje wykonawcze u dzieci z ADHD; Relacja Tu-FW w świetle badań nad innymi zaburzeniami rozwojowymi. 5. Relacja między teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań nas normalnym rozwojem: Wczesne dzieciństwo; Średnie dzieciństwo; Dane przemawiające za i przeciwko poszczególnym stanowiskom. 6. Natura utajonej kompetencji mentalnej: Zjawisko antycypacyjnej reakcji wzrokowej; Utajona kompetencja mentalna jako okres gotowości do odnoszenia korzyści z jawnego uczenia się; Wzrokowe reakcje antycypacyjne u dzieci z autyzmem; Reakcje antycypacyjne a reguła "widzieć=wiedzieć" oraz pytania kontrolne; Czy reakcje wzrokowe faktycznie wyrażają nieświadomą wiedzę?; Rola funkcji wykonawczych i syntaktyki w przejściu od utajonej do jawnej kompetencji mentalnej; Dalsze dowody na rzecz niezależności reakcji antycypacyjnych od kontroli hamowania; Hipotezy dotyczące natury i pochodzenia reakcji antycypacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-997-6
1. Charakterystyka zaburzeń autystycznych, 2. Powstawanie i rozwój umysłowej reprezentacji świata dziecka, 3. Zakłócenia w rozwoju teorii umysłu u dzieci autystycznych, 4. Metodologiczne podstawy badań, 5. Analiza i interpretacja wyników przeprowadzonych badań eksperymantalnych, 6. Konkuluzje i implikacje praktyczne
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-915476-3-9
Część I: Koncepcja i realizacja Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. 1. Szkoła Terapeutyczna - projekt autorski. 2. Specjalne potrzeby edukacyjne. 3. Program wychowawczy Szkoły Terapeutycznej. 4. Edukacja terapeutyczna. 5. Dyrektor Szkoły Terapeutycznej. Część II: Działalność edukacyjna. 6. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. 7. Praktyka edukacji wczesnoszkolnej. 8. Edukacja polonistyczna. 9. Historia i społeczeństwo. 10. Przyroda. 11. Język angielski. 12. Matematyka. 13. Terapia wychowawcza. 14. Wychowanie fizyczne. 15. Edukacja techniczna. 16. Edukacja muzyczna. 17. Edukacja plastyczna. 18. Katecheza. 19. Ścieżki edukacyjne - założenia i realizacja. 20. Ścieżki edukacyjne realizowane w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej. Część III: Działalność terapeutyczna. 21. Terapia logopedyczna. 22. Terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii. 23. Terapia matematyczna. 24. "Dziecięca matematyka" w terapii matematycznej. 25. Socjoterapia. 26. Szkoła dla rodziców. Część IV: Działalność wspomagająca rozwój i wychowanie. 27. Baza Szkoły Terapeutycznej. 28. Działalność pedagoga i psychologa szkolnego oraz opieka medyczna. 29. Szkolna świetlica terapeutyczna. 30. Biblioteka szkolna i czytelnictwo uczniów. 31. Formy aktywności pozalekcyjnej. 32. Wybrane scenariusze szczególnych wydarzeń szkolnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-3891-8
Zawiera: Podziękowania. Wstęp. Część I. Rozpoznanie problemów z integracją sensoryczną: Rozdział 1. Świat zmysłów klienta; Rozdział 2. Ocena wrażliwości sensorycznej; Rozdział 3. Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?. Część II. Stosowanie najlepszych strategii klinicznych: Rozdział 4. Uzyskiwanie wglądu i rozwijanie programu terapeutycznego; Rozdział 5. Współpraca z terapeutami zajęciowymi i innymi specjalistami; Rozdział 6. Strategie wspierające rodziców; Rozdział 7. Współpraca ze szkołą; Rozdział 8. Przyszłość inteligentna sensorycznie. Dodatek. Bibliografia. Indeks.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (5 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 432)
ISBN: 83-7271-362-6
Cz. I Kompetencja moralna: Człowiek - istota kulturowa; Przedmiot kompetencji moralnej - moralność; Kompetencja kulturowa jako paradygmat kompetencji moralnej; Kompetencja moralna. Cz. II Psychologiczne i pedagogiczne aspekty badań nad kompetencja moralną dzieci: Rozwój moralny w ujęciu Lawrence'a Kohlberga; Dylematy związane z rozwojem moralnym; Charakterystyka wybranych składników świadomości moralnej dzieci; Intuicyjna i kontekstowa wiedza moralna dzieci; Kultura - moralność - wychowanie. Cz. III Kompetencja moralna dzieci siedmioletnich: Metoda badania kompetencji moralnej dzieci; Wyniki badania kompetencji moralnej dzieci siedmioletnich; Wnioski pedagogiczne i oceny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Neurologia wieku rozwojowego / red. nauk. Barbara Steinborn. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie , 2019. - XXI, [1], 1256, [1] s. : il. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-200-5378-4
Zawiera: 1. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego: Rozwój dziecka; Opóźnienie wieku psychoruchowego; Niepełnosprawność intelektualna; Badanie neurologiczne – od niemowlęcia do nastolatka; Zaburzenia napięcia mięśniowego i postawy; zaburzenia mowy u dzieci; 2. Choroby i zespoły o podłożu genetycznym i metabolicznym: Choroby metaboliczne z symptomatologią neurologiczną; Fakomatozy; Leukodystrofie i genetycznie uwarunkowane encefalopatie; Metody badań genetycznych i poradnictwo genetyczne w neurologii; Rozpoznawalne klinicznie zespoły genetyczne z niepełnosprawnością intelektualną. 3. Stany napadowe: Padaczka i drgawki w różnych okresach życia dziecka; Zaburzenia świadomości u dzieci; Zawroty głowy; Zespoły epizodyczne, 4. Wady rozwojowe układu nerwowego: Wady cewy nerwowej; Wady związane z wielkością czaszko; Malformacje korowe; Wodogłowie; 5. Neuroinfekcje: neurozakażenia bakteryjne i wirusowe; Neuroborelioza; Zespoły paraneoplastyczne; Wrodzone zakażenia z grupy TORCHS; 6. Choroby nerwowo-mięśniowe: Dystrofie mięśniowe; Rdzeniowy zanik mięśni; Zespoły miotoniczne; Porażenia okresowe; Dystrofia miotoniczna typu 1; Miopatie wrodzone; Uwagi ogólne dotyczące przewlekłej opieki w uwarunkowanych genetycznie chorobach nerwowo-mięśniowych; Polineuropatie zapalne; Miasteni; Miopatie zapalne. 7. Drgawki noworodkowe, 8. Encefalopatia niedotlenieniowo-niedokrwienna noworodków, neuroprotekcja; inne przyczyny uszkodzeń OUN w okresie prenatalnym i noworodkowym; 9. Zaburzenia snu: Fizjologia snu; Diagnostyka zaburzeń snu; Klasyfikacja zaburzeń snu; Problemy z zasypianiem i utrzymaniem ciągłości snu (bezsenność), 10. Mózgowe porażenie dziecięce, 11. Zaburzenia ruchowe: Przemijające zaburzenia ruchowe okresu wczesnodziecięcego; Dystonie; Pląsawica, PANDAS, Pląsawica w zespole antyfosfolipidowym i w toczniu układowym; Mioklonie; Parkinsonizm; Drżenie; Tiki; Choroby neurozwyrodnieniowe z odkładaniem żelaza w mózgu, 12. Bóle głowy i zespoły bólowe w neurologii dziecięcej; 13. Choroby demielinizacyjne OUN: Ostre rozsiane zapalenie mózgu i rdzenia kręgowego (ADEM); Stwardnienie rozsiane; Zapalenie rdzenia i nerwów wzrokowych (NMO) oraz choroby spektrum NMO, 14. Nowotwory ośrodkowego układu nerwowego, 15. Urazy głowy, 16. Choroby naczyniowe mózgu u dzieci, 17. Ataksje i choroby móżdżku, 18. Choroby układu autonomicznego, zaburzenia w oddawaniu moczu i defekacji, 19. Wybrane zaburzenia neurorozwojowe: Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD); Zaburzenia ze spektrum autyzmu, 20. Badanie dodatkowe w neurologii: O czym mówi badanie płynu mózgowo-rdzeniowego?; Obrazowanie w neurologii dziecięcej; Badania neurofizjologiczne w neurologii dziecięcej; badania psychologiczne w neurologii rozwojowej, 21. Szczepienia – wskazania i przeciwwskazania, 22. Neurorehabilitacja, 23. Objawy neurologiczne w chorobach reumatycznych, endokrynologicznych, nowotworowych, serca, płuc, nerek, przewodu pokarmowego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
ISBN: 978-83-88936-40-1
1. Znaczenie muzyki w edukacji dziecka: Dziecko poznaje siebie językiem sztuki; Ekspresja muzyczna w przedszkolu; Muzyka i jej formy w rozwijaniu aktywności dziecka wczesnoszkolnego; 2. Aktywne formy wspomagające rozwój głosu i mowy dziecka: Proces powstawania dźwięku i kształtowanie się głosu dziecka; Muzyka czynnikiem stymulującym aktywność językowa dziecka; Różne formy aktywności muzycznej w usprawnianiu narządów mowy; Muzyka, zabawa i taniec w pracy nad głosem i mową dziecka; Kształtowanie głosu i mowy dziecka w aspekcie dydaktycznym; 3. Muzykoterapia dziecięca: Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole; Istota muzykoterapii- znaczenie edukacyjne; 4. Implikacje empiryczne wykorzystywania muzyki w stymulacji rozwoju dziecka: Motywowanie uczniów do nauki i czynniki determinujące aktywność taneczna; 2. Muzyka, taniec i praca nad mową- w opinii nauczycieli i terapeutów; Projekty działań edukacyjno-kompensacyjnych opartych na muzyce: Zintegrowane formy wprowadzania dziecka w świat muzyki; Muzyka Mozarta w procesie wspierania rozwoju dziecka; Projekt "Mój Portret"= poznanie siebie, poszukiwanie tożsamości; Muzyczna aktywność dziecka specjalnej troski- ujęcie case study w quasi- eksperymencie indywidualizującym; Idea integracji- współczesne wyzwania muzykoterapii: Optyka nauczycieli i terapeutów; Integracja- w postrzeganiu dziecka o harmonijnym rozwoju; Zysk terapeutyczny- perspektywa dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-287-5
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-287-5
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7150-695-3
1. Krytyczne myślenie dzięki wiedzy psychologicznej, 2. Neurotyka, genetyka i zachowanie, 3. Rozwijające się dziecko, 4. Adolescencja i dorosłość, 5. Wrażenia, 6. Spostrzeganie, 7. Stany świadomości, 8. Uczenie się, 9. Pamięć, 10. Myślenie i język, 11. Inteligencja, 12. Motywacja, 13. Emocje, 14. Osobowość, 15. Zaburzenia psychiczne, 16. Terapia, 17. Stres a zdrowie, 18. Psychologia społeczna
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-17779-9
Zawiera: Przedmowa do wydania polskiego (Anna Brzezińska). Przedmowa. Rozdział 1 Odkrywanie natury dziecka: Czym jest psychologia dziecka?; Do czego jest nam potrzebna psychologia dziecka?; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 2 Istota dzieciństwa: Kim jest dziecko?; Perspektywa historyczna; Perspektywa kulturowa; Dorosły sposób myślenia o dzieciach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 3 Początek życia: O dziedziczeniu; Od poczęcia do narodzin; Przystosowanie noworodka do życia; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 4 Tworzenie związków: Istota związku; Rodzina; Rozwój przywiązania; Relacje między rówieśnikami; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 5 Rozwój emocjonalny: Czym są emocje?; Pojmowanie emocji przez dzieci; Socjalizowanie emocji; Kompetencje emocjonalne; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 6 Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego: Przegląd; Studia rozwoju poznawczego; Za i przeciw teorii Piageta; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 7 Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju: Przegląd; Od cudzej pomocy do autopomocy; Ocena; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 8 Dzieci jako osoby przetwarzające informacje: Modelowanie czynności umysłowych; Istota myśli; Organizacja umysłu; Zapamiętywanie; Myślenie o ludziach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 9 Posługiwanie się językiem: Czym jest język?; Przebieg rozwoju języka; Wyjaśnienie procesu przyswajania sobie języka; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 10 Ku dojrzałości: Stawanie się człowiekiem dorosłym; Ciągłość i zmiana; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Słownik pojęć. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-14534-X
1. Odkrywanie natury dziecka, 2. Istota dzieciństwa, 3. Początek życia, 4. Tworzenie związków, 5. Rozwój emocjonalny, 6. Dziecko jako naukowiec. Piagetowska teoria rozwoju poznawczego, 7. Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju, 8. Dzieci jako osoby przetwarzające informację, 9. Posługiwanie się językiem, 10. Ku dojrzałości
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (3 egz.)
No cover
Book
In basket
Psychologia rozwojowa w zarysie / Ann Birch ; przeł. Jan Łuczyński, Marian Olejnik. - Wyd. 1 nowe - 5 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2012. - 305, [1] s. ; 21 cm.
(Krótkie wykłady z psychologii)
ISBN: 978-83-01-15932-0
Zawiera: Przedmowa. Rozdział 1. Badania nad rozwojem. Rozdział 2. Wczesne uspołecznienie: 2.1. Rozwój relacji społecznych; 2.2. Rozwój przywiązania; 2.3. Przywiązanie, separacja i deprywacja; 2.4. Zabawa dziecięca. Rozdział 3. Rozwój poznawczy: 3.1. Piageta teoria rozwoju poznawczego; 3.2. Rozwój poznawczy w kontekście społecznym; 3.3. Pomiar inteligencji; 3.4. Przetworzenie informacji o rozwój poznawczy; 3.5. Nabywanie języka. Rozdział 4. Ujęcia rozwoju społecznego: 4.1. Podejście psychodynamiczne; 4.2. Teorie uczenia się; 4.3. Podejście poznawczo–rozwojowe. Rozdział 5. Zachowania społeczne: 5.1. Rozwój moralny; 5.2. Rozwój ról związanych z płcią; 5.3. Rozumienie siebie i innych. Rozdział 6. Adolescencja i dorosłość: 6.1. Adolescencja; 6.2. Rozwój przez całe życie: badanie dorosłości; 6.3. Wczesna dorosłość; 6.4. Średni wiek dojrzały; 6.5. Późny wiek dojrzały. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Krótkie wykłady z psychologii)
ISBN: 83-01-14511-0
1. Badania nad rozwojem, 2. Wczesne uspołecznienie, 3. Rozwój poznawczy, 4. Ujęcia rozwoju społecznego, 5. Zachowania społeczne, 6. Adolescencja i dorosłość
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-01-14152-2
Tom 1. Zagadnienia ogólne / Maria Przetacznik-Gierowska, Maria Tyszkowa (266, [1] s. : wykr.); Tom 2. Charakterystyka okresów życia człowieka / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (303, [1] s. : tab.); Tom 3. Rozwój funkcji psychicznych / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (209, [1] s. : tab.).
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-16394-5
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka , 2. Natura rozwoju psychicznego , 3. Mechanizm zmiany rozwojowej , 4. Teorie rozwoju psychicznego , 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny , 7. Wczesne dzieciństwo , 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny , 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny , 10. Dorastanie , 11. Wczesna dorosłość , 12. Średnia dorosłość , 13. Późna dorosłość ; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania , 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym , 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów , 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego , 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości , 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się , 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną , 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again