Form of Work
Książki
(6)
Status
only on-site
(6)
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(6)
Author
Adryjanek Anna
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Braithwaite Dominika
(1)
Glej Sandra
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Kostyło Hanna
(1)
Kostyło Piotr
(1)
Lisowski Rafał
(1)
McMinn Jill
(1)
Reid Gavin
(1)
Różyńska Małgorzata
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Wieder Serena
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
Dziecko
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Mowa
(2)
Autyzm
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Logopedia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pisanie
(1)
Samogłoski
(1)
Spółgłoski
(1)
Uczenie się
(1)
6 results Filter
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-3777-5
Zawiera: Część I: Postęp w rokowaniach dotyczących ASD mity, fakty, wczesne objawy oraz nowa podbudowa teoretyczna. 1: Zmiana definicji autyzmu i sposoby jego postrzegania; 2: Mity dotyczące ASD, w tym zespołu Aspergera, i ich błędne diagnozowanie; 3: Wczesne i trwałe objawy ASD; 4: Nowe cele stawiane dzieciom z ASD. Część II: Przede wszystkim rodzina. Jak rodzina może wykorzystywać model DIR, aby ułatwić nawiązywanie relacji, komunikację i myślenie. 5: Inicjatywa „Przede wszystkim rodzina”; 6: Wykorzystywanie uwagi i zaangażowania; 7: Zachęcanie do naprzemiennej komunikacji i wspólnego rozwiązywania problemów; 8: Symbole, pojęcia i słowa; 9: Logiczne myślenie i świat rzeczywisty; 10: Wyższe poziomy myślenia abstrakcyjnego i refleksyjnego; 11: Niepowtarzalne profile biologiczne I; 12: Niepowtarzalne profile biologiczne II. Część III: Floortime. 13: Floortime jako podejście rodzinne; 14: Floortime; 15: Metoda Floortime zawsze i wszędzie; 16: Najtrudniejszy element metody Floortime; 17: Praca ze starszymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z ASD I; Praca ze starszymi dziećmi nastolatkami i dorosłymi ze spektrum autyzmu II. Część IV: Ekspertyza i sposoby terapii. 19: Ekspertyza; 20. Kompleksowy program terapii wykorzystujący podejście DIR/Floortime; 21: Programy edukacyjne przyjające myśleniu, komunikacji i postępom w nauce. Część V: Radzenie sobie z trudnymi objawami. 22: Język wyuczony i echolalia; 23: Samostymulacja, potrzeba bodźców zmysłowych, nadpobudliwość i zachowania unikające; 24: Posiłki, korzystanie z toalety, ubieranie się i radzenie sobie z nowymi wyzwaniami; 25. Problemy z zachowaniem; 26: Radzenie sobie z uczuciami; 27: Załamania i regresje; 28: Rozwój umiejętności społecznych. Załącznik A; Załącznik B; Załącznik C.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89574-59-6
1. Dysleksja oraz umiejętności czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia, 2. Neurobiologia dysleksji, 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji, 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: ode teorii do praktyki, 5. Procesy wzrokowe, 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja, 7. Dyskusja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania, 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych, 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki, 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania, 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej, 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego, 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania, 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia, 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolontariuszami, 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania, 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu, 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Praktyczny poradnik dla rodziców i pedagogów)
ISBN: 83-60215-25-1
1. Czym są zaburzenia mowy i komunikacji językowej?; 2. Produkcja językowa; 3. Recepcja językowa; 4. Społeczne zastosowania zdolności językowych oraz zachowanie; 5. Zaburzenia koordynacji; 6. Program szkolny: Język polski, Matematyka, Przedmioty ścisłe i przyrodnicze, Pozostałe przedmioty; 7. Rodzice jako część zespołu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-295-9
Zawiera: Zestaw ćwiczeń do wykonywania podczas terapii logopedycznej. Samogłoski. Samogłoska A. Samogłoska E. Samogłoska O. Samogłoska U/Ó. Samogłoska I. Samogłoska Y. Samogłoska Ą. Samogłoska Ę. Spółgłoski. Spółgłoska P. Spółgłoska B. Spółgłoska M. Spółgłoska F. Spółgłoska W. Spółgłoska T. Spółgłoska D. Spółgłoska N. Spółgłoska Ń/N’. Spółgłoska L. Spółgłoska J. Spółgłoska Ł. Spółgłoska K. Spółgłoska G. Spółgłoska H/CH. Szereg ciszący. Spółgłoska Ś. Spółgłoska Ć. Spółgłoska Ź. Spółgłoska DŹ. Różnicowanie i utrwalanie głosek szeregu ciszącego. Szereg syczący. Spółgłoska S. Spółgłoska C. Spółgłoska Z. Spółgłoska DZ. Różnicowanie i utrwalanie głosek szeregu syczącego. Szereg szumiący. Spółgłoska SZ. Spółgłoska CZ. Spółgłoska Ż/RZ. Spółgłoska DŻ. Różnicowanie i utrwalanie głosek trzech szeregów. Różnicowanie głosek szeregu szumiącego. Różnicowanie głosek trzech szeregów. Spółgłoska drżąca dziąsłowa. Spółgłoska R. Mowa bezdźwięczna. Spółgłoska W/W’. Spółgłoska Z. Spółgłoska Ż. Spółgłoska Ź. Spółgłoska DZ. Spółgłoska DŻ. Spółgłoska DŹ. Spółgłoska B/B’. Spółgłoska D/D’. Spółgłoska G/G’.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7416-617-1
I.Zapobieganie trudnościom w nauce naszych dzieci: Co rodzice powinni wiedzieć na temat wspomagania rozwoju dziecka; Rodzice pierwszymi nauczycielami dziecka; Księga porad, jak mądrze bawić się z własnym dzieckiem. II. Rozpoznanie dysleksji rozwojowej: Objawy dysleksji. Reakcje dzieci i rodziców; Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej. III. Jak pomagać młodszemu dziecku z dysleksją?: Kiedy i jak wspomagamy rozwój dziecka?; Księga porad, jak pomagać młodszemu dziecku. IV. Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją?: Dobra organizacja to podstawa; Młody człowieka w społeczeństwie informacyjnym; Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją w zakresie umiejętności kształconych w szkole? Uczymy się uczyć. V. Rodzice kontra szkoła. Wzajemne relacje: Zasady budowania programu pomocy; Realizacja programu pomocy w szkole i w domu. VI. Zamiast wniosków
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7461-017-4
1. Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej? Wprowadzenie teoretyczne: Czy wszyscy możemy się nauczyć czytania i pisania równie szybko i dobrze?; Od jak dawna znane sa specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; Jak nazwać przypadki trudności w czytaniu i pisaniu?; Na jakiej podstawie rozpoznaje się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu?; Dlaczego przybywa uczniów z dysleksją? Ilu ich jest?; Jak objawiają się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu? Czy objawy dysleksji są zawsze takie same?; Co jest przyczyną dysleksji?; Jakie wyróżnia się typy dysleksji? Jak diagnozować dysleksję rozwojową? Co robić, zamiast usiąść i płakać?; Czy uczeń z dysleksją jest uprzywilejowany?; O czym warto pamiętać będąc nauczycielem uczniów z dysleksją?; 2. Jak pracować z uczniami z dysleksją? Wskazówki metodyczne: Zamiast wstępu, czyli historia pewnego polonisty; Dlaczego ucznia z dysleksja dotyczy problem pustej kartki?; Jak rozumieć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej; Na czym polega specyfika trudności uczniów z dysleksją w zakresie kompetencji doskonalonych i kształtowanych na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej?; Jakie są cechy pisemnych i ustnych wypowiedzi uczniów z dysleksją? Jak pracować w klasie, w której sa uczniowie z dysleksją?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again