Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(17)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(22)
Autor
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Filar Andrzej
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kamińska Dorota
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kostyło Hanna
(1)
Kostyło Piotr
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Lisowski Rafał
(1)
McMinn Jill
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Radwańska Anna
(1)
Reid Gavin
(1)
Rodak Hanna
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Wieder Serena
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Zaczkowski Mariusz
(1)
Zając Wojciech (1969- )
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Temat
Dziecko
(22)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Mowa
(7)
Czytanie
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Pisanie
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Autyzm
(3)
Dyslekcja i dysgrafia
(3)
Korekcja mowy
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Muzykoterapia
(3)
Orientacja przestrzenna
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(2)
Język polski
(2)
Kinezyterapia
(2)
Lateralizacja
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Uczenie się
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Arteterapia
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Jąkanie
(1)
Komputery
(1)
Korepetycje
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Logopedia dziecięca
(1)
Matematyka
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Osobowość
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Pisanie na komputerze
(1)
Psychoterapia
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Teatroterapia
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Wcześniak
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3057)
1. Rozwój mowy dziecka, 2. Opóźniony rozwój mowy, 3.Zjawisko autyzmu, 4. Autyzm w świetle wiedzy o mózgu, 5. Deficyt językowy osób dotkniętych autyzmem - longitudinalne badania własne, 6. Teoria umysłu w ujęciu mentalingwistycznym - badania własne, 7. Przebieg terapii dyskurtywnej i jej wpływ na teorię umysłu dzieci dotkniętych autyzmem, 9. Studium przypadku chłopca z zespołem Aspergera, 10. Terapia dyskurtywna w aspekcie teorii umysłu. Wybrane fragmenty sesji diagnozy i programy terapeutyczne, 11. Projket skali do pomiaru stopnia rozowju teorii umysłu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE: 1. Cele; 2. Metody i formy pracy; 3. Organizacja zajęć; 4. Diagnozowanie i ocena postępów dziecka; 5. Oczekiwane efekty. Rozdział II. CHARAKTERYSTYKA ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH: 1. Żywioły; 2. Materiał przyrodniczy; 3. Sylwoterapia; 4. Aromaterapia; 5. Chromoterapia; 6. Litoterapia; 7. Narzędzia i sprzęt ogrodniczy. Rozdział III. TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Układ treści; 2. Budowa zajęć; 3. Propozycje aktywności (3.1. Wiosna; 3.2. Lato; 3.3. Jesień; 3.4. Zima); 4. Przykłady scenariuszy zajęć (4.1. Wiosna; 4.2. Lato; 4.3. Jesień; 4.4. Zima). WYKAZ ŹRÓDEŁ I TEKSTÓW WYBRANYCH PIOSENEK według numerów scenariuszy; TEKSTY PIOSENEK do wykorzystania według kolejności na płycie CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I: Postęp w rokowaniach dotyczących ASD mity, fakty, wczesne objawy oraz nowa podbudowa teoretyczna. 1: Zmiana definicji autyzmu i sposoby jego postrzegania; 2: Mity dotyczące ASD, w tym zespołu Aspergera, i ich błędne diagnozowanie; 3: Wczesne i trwałe objawy ASD; 4: Nowe cele stawiane dzieciom z ASD. Część II: Przede wszystkim rodzina. Jak rodzina może wykorzystywać model DIR, aby ułatwić nawiązywanie relacji, komunikację i myślenie. 5: Inicjatywa „Przede wszystkim rodzina”; 6: Wykorzystywanie uwagi i zaangażowania; 7: Zachęcanie do naprzemiennej komunikacji i wspólnego rozwiązywania problemów; 8: Symbole, pojęcia i słowa; 9: Logiczne myślenie i świat rzeczywisty; 10: Wyższe poziomy myślenia abstrakcyjnego i refleksyjnego; 11: Niepowtarzalne profile biologiczne I; 12: Niepowtarzalne profile biologiczne II. Część III: Floortime. 13: Floortime jako podejście rodzinne; 14: Floortime; 15: Metoda Floortime zawsze i wszędzie; 16: Najtrudniejszy element metody Floortime; 17: Praca ze starszymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z ASD I; Praca ze starszymi dziećmi nastolatkami i dorosłymi ze spektrum autyzmu II. Część IV: Ekspertyza i sposoby terapii. 19: Ekspertyza; 20. Kompleksowy program terapii wykorzystujący podejście DIR/Floortime; 21: Programy edukacyjne przyjające myśleniu, komunikacji i postępom w nauce. Część V: Radzenie sobie z trudnymi objawami. 22: Język wyuczony i echolalia; 23: Samostymulacja, potrzeba bodźców zmysłowych, nadpobudliwość i zachowania unikające; 24: Posiłki, korzystanie z toalety, ubieranie się i radzenie sobie z nowymi wyzwaniami; 25. Problemy z zachowaniem; 26: Radzenie sobie z uczuciami; 27: Załamania i regresje; 28: Rozwój umiejętności społecznych. Załącznik A; Załącznik B; Załącznik C.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dysleksja oraz umiejętności czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia, 2. Neurobiologia dysleksji, 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji, 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: ode teorii do praktyki, 5. Procesy wzrokowe, 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja, 7. Dyskusja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania, 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych, 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki, 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania, 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej, 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego, 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania, 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia, 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolontariuszami, 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania, 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu, 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I : Dysleksja rozwojowa w szerokiej perspektywie: 1. Świadomość dysleksji w Polsce - badania porównawcze, 2. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu z perspektywy neuropsychologii klinicznej, 3. Dysleksja rozwojowa: próba definicji. Część II: Badania nad dysleksją i dysortografią: 4. Uczniowie z dysleksją rozwojową podczas egzaminow zewnętrznych pod koniec szkoły podstawowej, 5. O klasyfikacji błedów w dysortografii, 6.Dysgrafia - problemy diagnozy. Doniesienie z badań. 7. Struktura fonotaktyczna wyrazów polskich a obraz dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, 8. Problemy uksztatowania tekstu w pracach pisemnych uczniów dyslektycznych, 9. Zdolności twórcze u młodzieży z dysleksją rozwojową - doniesienie z badań, 10. Zastosowanie Testu Językowego "leksykon" w diagnozie uczniów dyslektycznych, 11. Wiedza przyszłych pedagogów i nauczycieli o problematyce dysleksji rozwojowej. Część III: Rozwój i ocena czynności poznawczych u dzieci rozpoczynających naukę czytania i pisania: 12. Metoda Montessori a przygotowanie do nauki czytania i pisania, 13. Rozumienie w początkowym okresie nauki czytania, 14. Poziom rozumowania operacyjnego a nabywanie umiejętności czytania i pisania przez dzieci 6-letnie, 15. HPL i MOTL - o pewnym błędzie popełnianym przez dzieci zaczynające pisać po angielsku i po polsku, 16. Znaczenie edukacji przedszkolnej w opanowanym przez dzieci umejętności czytania, 17. Znaczenie wczesnego diagnozowania i stymulowania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysleksji. Część IV: Dysleksja a inne zaburzenia rozwoju i uczenia się: 18. Jąkanie a trudności w czytaniu, 19. Deficyty i hamowania reakcji w zespole ADHD, 19. Rozumowanie matematyczne u dzieci z róśżnymi formami zaburzeń umiejętności szkolnych, 20. badani pisma uczniów klas I-III (ocena pisma dzieci slabowidzacych). Część V; Nowoczesne metody wspomagające rozwój dzieci z dysleksją: 21. Dysleksja a Internet, 22. "Sound Lnkage" - program przemocy dzieciom dyslektycznym posługującym się językiem angielskim, 23. Osiągnięcia Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej, 24. Zastosowanie technologii informacyjnych w terapii pedagogicznej, 25. Zawartość edukacyjnych programów komputerowych wspierających zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, 26. Edukacja multimedialna - wykorzystanie edukacyjnych programów komputerowych w terapii pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Czy wcześniaki potrzebują wczesnego wspomagania rozwoju?; Rozdział 2 Anastazja, czyli „405 gramów szczęścia”. Studium przypadku od leżenia do chodzenia; Rozdział 3 Wspomaganie więzi fizycznej i uczuciowej między dzieckiem przedwcześnie urodzonym a opiekunem; Rozdział 4 Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w percepcji rodziców i specjalistów – możliwości diagnozy i pomocy dzieciom przedwcześnie urodzonym; Rozdział 5 Diagnoza i planowanie pracy terapeutycznej z dzieckiem przedwcześnie urodzonym, z zaburzeniami i deficytami rozwoju, w wieku przedszkolnym; Rozdział 6 Zabawy werbalne i komunikacyjne z wykorzystaniem Logodogo – od wyrazu do zdania, od litery do czytania; Rozdział 7 Trening uwagi jako metoda wspomagania rozwoju poznawczego dzieci; Rozdział 8 Problem gotowości szkolnej dzieci przedwcześnie urodzonych; Notki o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja matematyczna dzieci)
1. Przyczyny specyficznych trudności w uczeniu się matematyki: Dojrzałość dzieci do uczenia się matematyki; Dziecięce liczenie podstawą uczenia się matematyki w szkole; Rozwój rozumowania operacyjnego i jego znaczenie w uczeniu się matematyki; Zdolność do swobodnego posługiwania się reprezentacjami ikonicznymi i symbolicznymi podstawą uczenia się matematyki w szkole; Dojrzałość emocjonalna i jej znaczenie w uczeniu się matematyki; Integracja czynności percepcyjno-motorycznych a uczenie się matematyki w szkole; 2. Diagnoza dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki: Podstawy diagnozy działalności matematycznej; Zadania badawcze, które warto realizować w ramach diagnozy działalności matematycznej dzieci; Interpretacja wyników badań. Diagnoza na użytek zajęć korekcyjno wyrównawczych; 3. Zarys metodyki zajęć korekcyjno-wyrównawczych: Zajęcia korekcyjno- wyrównawcze: ustalanie terminologiczne i ogólna charakterystyka; Teoretyczne podstawy zajęć korekcyjno-wychowawczych; Zasady prowadzenia zajęć z dziećmi; Sposoby konstruowania programów zajęć korekcyjno-wyrównawczych stosownie do potrzeb i możliwości dzieci; Metody prowadzenia zajęć korekcyjno-wyrównawczych z dziećmi; Przykłady scenariuszy zajęć z dzieckiem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Koncepcja i realizacja Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. 1. Szkoła Terapeutyczna - projekt autorski. 2. Specjalne potrzeby edukacyjne. 3. Program wychowawczy Szkoły Terapeutycznej. 4. Edukacja terapeutyczna. 5. Dyrektor Szkoły Terapeutycznej. Część II: Działalność edukacyjna. 6. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. 7. Praktyka edukacji wczesnoszkolnej. 8. Edukacja polonistyczna. 9. Historia i społeczeństwo. 10. Przyroda. 11. Język angielski. 12. Matematyka. 13. Terapia wychowawcza. 14. Wychowanie fizyczne. 15. Edukacja techniczna. 16. Edukacja muzyczna. 17. Edukacja plastyczna. 18. Katecheza. 19. Ścieżki edukacyjne - założenia i realizacja. 20. Ścieżki edukacyjne realizowane w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej. Część III: Działalność terapeutyczna. 21. Terapia logopedyczna. 22. Terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii. 23. Terapia matematyczna. 24. "Dziecięca matematyka" w terapii matematycznej. 25. Socjoterapia. 26. Szkoła dla rodziców. Część IV: Działalność wspomagająca rozwój i wychowanie. 27. Baza Szkoły Terapeutycznej. 28. Działalność pedagoga i psychologa szkolnego oraz opieka medyczna. 29. Szkolna świetlica terapeutyczna. 30. Biblioteka szkolna i czytelnictwo uczniów. 31. Formy aktywności pozalekcyjnej. 32. Wybrane scenariusze szczególnych wydarzeń szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Podziękowania. Wstęp. Część I. Rozpoznanie problemów z integracją sensoryczną: Rozdział 1. Świat zmysłów klienta; Rozdział 2. Ocena wrażliwości sensorycznej; Rozdział 3. Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?. Część II. Stosowanie najlepszych strategii klinicznych: Rozdział 4. Uzyskiwanie wglądu i rozwijanie programu terapeutycznego; Rozdział 5. Współpraca z terapeutami zajęciowymi i innymi specjalistami; Rozdział 6. Strategie wspierające rodziców; Rozdział 7. Współpraca ze szkołą; Rozdział 8. Przyszłość inteligentna sensorycznie. Dodatek. Bibliografia. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział I. Czym jest integracja sensoryczna?: 1. Co i dlaczego musi być zintegrowane w senso(moto)ryce?; 2. Czym są zmysły I jak funkcjonują; 3. Znaczenie układu dotykowego i czucia głębokiego; 4. Jaki wpływ na nasze funkcjonowanie ma zmysł równowagi?; 5. Układ przedsionkowy a rozwój mowy; 6. Jak układ przedsionkowy wpływa na trudności szkolne dziecka?; 7. Zmysł wzroku – narząd niesamowity; 8. Zmysł słuchu, czyli magia dźwięków; 9. Do czego potrzebny jest nam Zmysł węchu?; 10. Smak – zmysł dający wiele przyjemności. Rozdział II. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego: 1. Czym są zaburzenia przetwarzania sensorycznego?; 2 . Zaburzenia dyskryminacji sensorycznej (zaburzenia różnicowania sensorycznego); 3. Zaburzenia motoryczne o bazie. Rozdział III. Terapia integracji sensorycznej: 1. Terapia integracji sensorycznej; 2. Narracja w terapii. Rozdział IV. Integracja sensoryczna przez cały rok: 1. Jak wspomagać integrację sensoryczną przez cały rok; 2. Wspieranie integracji sensorycznej u małego dziecka; 3. Integracja sensoryczna w zgodzie z naturą. Słownik pojęć stosowanych w terapii, dotyczący sprzętu terapeutycznego. Załączniki. Bibliografia. Spis fotografii i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Gdańsk : Harmonia Universalis , 2018. - 296 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Zawiera: Od autorki. Wstęp. Część pierwsza: 1. Z historii badań nad autyzmem; 2. Przyczyny i neurofizjologia; 3. Wczesne objawy; 4. Testy przesiewowe; 5. Rozwój psychomotoryczny; 6. Mapy mózgu i ich powiązanie z ciałem; 7. Mechanizmy obronne. Autostymulacje i stereotypie ruchowe; 8. Wokół diagnozy autyzmu. Część druga: 1. Integracja sensoryczna i układy zmysłowe; 2. Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego; 3. Specyfika przetwarzania sensorycznego; 4. Zachowania komunikacyjne i rozwój mowy. Nadwrażliwość kompleksu ustno-twarzowego; 5. Kształtowanie wspólnego pola uwagi; 6. Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Część trzecia: 1. Specyfika terapii integracji sensorycznej w autyzmie; 2. Terapia wstępna. Zabawy i ćwiczenia sensomotoryczne; 3. Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego; 4. Wspomaganie zdolności komunikacyjnych i rozwoju mowy; 5. Stymulacja rozwoju umiejętności oralno-motorycznych; 6. Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego, strategie terapeutyczne, wskazania i zalecenia. Modyfikacja środowiska. Bibliografia. Spis rycin. Aneksy: 1. Lista wybranych narzędzi diagnostycznych do wczesnego wykrywania autyzmu; 2. Fundacje i stowarzyszenia działające na rzecz dzieci z autyzmem oraz ich rodzin; 3. Proponowany zestaw pomocy i przydatnych akcesoriów; 4. Lista pomocy i akcesoriów; 5. Przydatne strony internetowe; 6. Ryciny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Mowa, język, czytanie 2. Przyswajanie umiejętności czytania 3. Dysleksja rozwojowa, czylii specyficzne rozwojowe zaburzenia czytania 4. Właściwości mowy i jej zaburzenia u dzieci a dysleksja rozwojowa 5. Umiejętności językowe dzieci dyslektycznych 6. Struktura językowa opowiadań tworzonych przez dzieci dyslektyczne 7. Struktura treściowa opowiadań tworzonych przez dzieci z dysleksją 8. Rezultaty badań a profilaktyka i terapia dysleksji rozwojowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Diagnoza i terapia uczniów- wybrane zagadnienia: Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego; Diagnoza i praca z uczniem zdolnym; Diagnoza i terapia ucznia z ADHD; Diagnoza i terapia ucznia agresywnego; Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami; Diagnoza i praca z uczniem- ofiarą przemocy domowej; 2. Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów: Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów; Rozwijanie asertywności u uczniów; Rozwijanie empatii uczniów; 3. Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą: Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą; Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą; Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć tajemnicę autyzmu. Z perspektywy poznawczych koncepcji psychologicznych; Twórcze sposoby realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście specyfiki funkcjonowania uczniów z autyzmem; W kierunku interkacyjnej diagnozy psychologiczno-pedagogicznej; Zabawa w procesie diagnozy i terapii małego dziecka z autyzmem; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem; Trening w zakresie teorii umysłu; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i społecznych uczniów z autyzmem; Stymulowanie rozwoju emocjonalnego u osób z autyzmem; Przygotowanie dziecka z autyzmem do uczestnictwa w edukacji; Katecheze i przygotowanie do życia sakramentalnego uczniów z autyzmem i sprzężonymi niepełnosprawnościami; Przygotowanie młodzieży z autyzmem do okresu dorastania. Analiza teoretyczna i doświadczenia praktyczne; Przygotowanie młodzieży z autyzmem do podejmowania aktywności zawodowej; Klub Aktora - współtworzenie sztuki. Przestrzeń dla osób z autyzmem; Modyfikacja trudnych zachowań u dzieci i młodzieży z autyzmem; Adaptacja programu "Szkoła dla Rodziców i Wychowawców" do potrzeb rodziców dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Zastosowanie komputera w edukacji szkolnej uczniów: Ogólna klasyfikacja zastosowań komputerów w pedagogice; Korzyści pedagogiczne wynikające z komputerowego wspomagania nauczania; Pedagogiczna diagnostyka komputerowa; Wykorzystanie technik komputerowych w profilaktyce pedagogicznej; Terapeutyczne funkcje technik komputerowych. 2.Istota zaburzeń w czytaniu i pisaniu uczniów: Dysleksja a mowa; Struktura czynności czytania; Struktura czynności pisania; Mowa a czytanie i pisanie; Metody diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu; Profilaktyka pedagogiczna; Program edukacji dla dzieci z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu bez wspomagania komputerowego. 3. Edukacja komputerowa uczniów z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu: Główne taksonomie zasad terapeutycznych w edukacji; Problematyka badań dzieci z zaburzeniami w nauce czytania i pisania; Media dydaktyczne w profilaktyce i terapii dzieci z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu; Program wspomagający pracę z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu; Zestaw gier dla dzieci dyslektycznych; Zestaw gier logopedycznych. 4.Specyfika edukacji komputerowej uczniów z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu: Oddziaływania psychoterapeutyczne relaksujące i aktywizujące dzieci do nauki czytania i pisania; Usprawnianie zaburzonych procesów psychomotorycznych w czytaniu i pisaniu; Wybrane techniki komputerowe w procesie profilaktyki i terapii dzieci z zaburzeniami w nauce czytania i pisania (propozycja wykorzystania); Scenariusz programu edukacji ze wspomaganiem komputerowym; Wartość profilaktyczna wybranych programów komputerowych w zapobieganiu zaburzeniom czytania i pisania. 5. Konspekty zajęć z diagnozy i terapii pedagogicznej dzieci z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu (propozycja wykorzystania). 6. Konkluzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Metoda Dobrego Startu : od piosenki do literki. 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia , 2013. - 1 płyta audio (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Zawiera: Wróbel ; Róża ; Jajko ; Zarozumiałe jajko ; Gąski ; Wąż ; Bawię się ; Kalosze ; Myszka ; Kaczor i kaczki ; Cztery pingwiny ; Żaba ; Żmija i żaba ; Jerzy ogrodnik ; Rzeka ; Dzwonek ; Dzbanek ; Chomik ; Choinka i zając ; Ślimak ; Śliczna pogoda ; Źródełko ; Źrebaki ; Ćma ; Ćwierka ptaszek ; Słoń ; Dźwięki ; Koncert ; Dżdżysty dzień ; Dżem mojej babci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praktyczny poradnik dla rodziców i pedagogów)
1. Czym są zaburzenia mowy i komunikacji językowej?; 2. Produkcja językowa; 3. Recepcja językowa; 4. Społeczne zastosowania zdolności językowych oraz zachowanie; 5. Zaburzenia koordynacji; 6. Program szkolny: Język polski, Matematyka, Przedmioty ścisłe i przyrodnicze, Pozostałe przedmioty; 7. Rodzice jako część zespołu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Terapia dziecka z wada wymowy / Hanna Rodak. - Wyd.4 [dodruk]. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2002. - 73, [1] s. : rys. ; 24 cm.
Autor
Temat
Cele terapii zaburzeń mowy; Badanie artykulacji; Pojęcie, rodzaje i terapia dyslalii: Metody i techniki terapeutyczne; Terapia sygmatyzmu; Terapia rotacyzmu; Terapia dyslalii całkowitej (bełkotu); Przygotowanie programu terapii artykulacyjnej. Zestawy wyrazów do ćwiczeń logopedycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej