Source
Książki
(184)
Form of Work
Książki
(182)
Publikacje fachowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje naukowe
(7)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Status
only on-site
(137)
available
(105)
unavailable
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(112)
Czytelnia
(137)
Author
Bogdanowicz Marta (1943- )
(8)
Barańska Małgorzata
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Brzezińska Anna
(4)
Guz Sabina
(4)
Knapp Julie
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Andruszko Robert
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Jegier Aneta
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Winczura Barbara
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Babiuch Małgorzata
(2)
Birch Ann
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Cytowska Beata
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Jakacka Ewa (1964- )
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Mussen Paul Henry (1922-2000)
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Olejnik Marian
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Piaget Jean
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Skibska Joanna
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Adamek Irena
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Augustyn Józef
(1)
Babska Zofia
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Biel Lindsey
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Blythe Peter
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Magdalena
(1)
Borkowska Maria
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Brzezińska Anna I
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Burczyk Irena
(1)
Butcher James N
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Carson Robert C
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chudzik Aleksandra
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Ciosek MIeczysław
(1)
Cudak Henryk
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dawson Peg
(1)
Debesse Maurice
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Doroszowa Zofia
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Eichelberger Wojciech
(1)
Elliott Julian
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Year
2020 - 2023
(6)
2010 - 2019
(85)
2000 - 2009
(86)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(2)
Time Period of Creation
2001-
(24)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(184)
Language
Polish
(184)
Audience Group
Przedszkola
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Subject
Dziecko
(111)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(53)
Młodzież
(24)
Mowa
(20)
Nauczanie początkowe
(20)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Wychowanie w rodzinie
(15)
Psychologia rozwojowa
(14)
Autyzm
(12)
Dziecko autystyczne
(12)
Osobowość
(12)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(11)
Niepowodzenia szkolne
(11)
Rodzina
(11)
Pisanie
(10)
Uczenie się
(10)
Uczucia
(9)
Metoda Dobrego Startu
(8)
Wychowanie
(8)
Czytanie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Dzieci
(7)
Muzykoterapia
(7)
Psychologia
(7)
Psychoterapia
(7)
Uczniowie
(7)
Agresywność
(6)
Dojrzałość szkolna
(6)
Dziecko trudne
(6)
Myślenie
(6)
Nauczanie
(6)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(6)
Twórczość dzieci i młodzieży
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Zespół ADHD
(6)
Dyslekcja i dysgrafia
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Kształcenie
(5)
Niemowlę
(5)
Pedagogika
(5)
Rodzice
(5)
Rozwój społeczny
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Lateralizacja
(4)
Metodologia
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Nauczyciele
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zachowanie
(4)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Genetyka
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Język
(3)
Język dziecka
(3)
Język polski
(3)
Kinezyterapia
(3)
Komputery
(3)
Korekcja mowy
(3)
Motywacja
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Noworodek
(3)
Orientacja przestrzenna
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Poznanie
(3)
Przemoc
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Ruchy
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Wzrok
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Alkohol
(2)
Ankieta
(2)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Edukacja medialna
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Subject: work
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1989-
(2)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Świat
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(20)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Poradnik
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Monografia
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Opracowanie
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(38)
Psychologia
(24)
Medycyna i zdrowie
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Biologia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
184 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
(Dziecko Sukcesu)
ISBN: 978-83-7582-720-0
Czym jest inteligencja językowa i jakie działania podjąć, by ja rozwijać u swojego malucha?; Jak rozwiniesz u dziecka inteligencję logiczno-matematyczną?; Jakie ćwiczenia i zabawy stosować, by rozwinąć inteligencję wizualno-przestrzenną, naukową i emocjonalna; Na czym polega kreatywność i jak wspierać twórcze myślenie u swojego dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. A (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7285-838-2
Zawiera: Wykaz skrótów; Wstęp; 1. Konstytucyjne i międzynarodowe standardy ochrony dziecka w sferze zdrowia fizycznego i psychicznego: 1.1. Prawo do ochrony zdrowia; 1.2. Prawo do szczególnej opieki zdrowotnej; 1.3. Definicja dziecka; 1.4. Międzynarodowe standardy ochrony zdrowia dziecka. 2. Zadania jednostek samorządu terytorialnego w ochronie zdrowia dzieci: 2.1. Ochrona zdrowia dzieci jako zadanie władz publicznych; 2.2. Zadania gminy w ochronie zdrowia dzieci; 2.3. Zadania powiatu w ochronie zdrowia dzieci; 2.4. Zadania samorządu województwa w ochronie zdrowia dzieci. 3. Dziecko w systemie ochrony zdrowia: 3.1. Prawo dzieci do ochrony zdrowia; 3.2. Status dziecka jako ubezpieczonego; 3.3. Rzecznik Praw Dziecka i Rzecznik Praw Pacjenta. 4. Prawne determinanty bezpieczeństwa zarodków ludzkich utworzonych w procedurze zapłodnienia pozaustrojowego: 4.1. Specyfika chronionego podmiotu; 4.2. Gwarancje wynikające z wymogów adresowanych do ośrodka medycznie wspomaganej prokreacji oraz banku zarodków; 4.3.System reagowania na istotną reakcję niepożądaną i istotne zdarzenie niepożądane; 4.4. Wymogi względem personelu; 4.5. Nadzór nad realizacja wymogów bezpieczeństwa zarodków. 5. Standardy opieki medycznej nad noworodkami: 5.1. Specyfika populacji; 5.2. Definicja noworodka; 5.3. Status prawny standardów postępowania medycznego w opiece nad noworodkiem; 5.4. Opieka medyczna noworodków w podmiocie leczniczym, 5.5. Warunki lokalowe; 5.6. Opieka nad noworodkiem poza podmiotem leczniczym. 6. Przesłanki wykonywania zawodów medycznych w zakresie leczenia dzieci: 6.1. Wymagania dla zawodów medycznych; 6.2. Kwalifikacje do wykonywania zawodów medycznych w populacji pediatrycznej; 6.3. Uprawnienia do wykonywania zawodów medycznych w populacji pediatrycznej; 6.4. Przyznawanie prawa wykonywania zawodu – zakres podmiotowy i przedmiotowy. 7. Sytuacja dziecka z niepełnosprawnościami – orzekanie o niepełnosprawności do celów pozarentowych: 7.1. Historyczne ujęcie niepełnosprawności; 7.2. Współczesne sposoby ujmowania niepełnosprawności w świetle dokumentów WHO; 7.3. Sytuacja dzieci niepełnosprawnych w Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych i Konwencji o Prawach Dziecka; 7.4. Definiowanie pojęcia „dziecko niepełnosprawne” w świetle ustawodawstwa polskiego; 7.5. Zasady kwalifikowania dzieci niepełnosprawnych; 7.6. Zasady wydawania orzeczeń o niepełnosprawności; 7.7. Wybrane skutki wydania orzeczenia o niepełnosprawności. 8. Dziecko z zaburzeniami zdrowotnymi jako podmiot o specjalnych potrzebach edukacyjno-wychowawczych: 8.1. Systemowe formy kierowane do dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi; 8.2. Szczególne sposoby edukowania dzieci ze specjalnymi potrzebami; 8.3. Orzeczenia i opinie wydawane przez zespoły orzekające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych; 8.4. Skutki prawne orzeczeń. 9. Obowiązek szczepień ochronnych dzieci: 9.1. Szczepienie ochronne jako ustawowy obowiązek; 9.2. Wykonanie szczepienia ochronnego – przesłanki obowiązki po stronie pracowników ochrony zdrowia; 9.3. Dokumentowanie szczepień ochronnych; 9.4. Kompetencje ministra zdrowia w zakresie szczepień ochronnych; 9.5. Wykaz zalecanych szczepień ochronnych. 10. Opieka paliatywna i hospicyjna nad dziećmi: 10.1. Założenia sprawowania opieki paliatywnej i hospicyjnej; 10.2. Zasady organizacyjne prowadzenie opieki paliatywnej i hospicyjnej nad dziećmi; 10.3. Opieka paliatywna nad dziećmi w warunkach domowych; 10.4. Opieka paliatywna nad dziećmi w warunkach stacjonarnych; 10.5. Opieka sprawowana w poradni medycyny paliatywnej; 10.6. Perinatalna opieka paliatywna. Zakończenie; Źródła.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 342 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 342 (1 egz.)
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3057)
ISBN: 978-83-229-2924-7
1. Rozwój mowy dziecka, 2. Opóźniony rozwój mowy, 3.Zjawisko autyzmu, 4. Autyzm w świetle wiedzy o mózgu, 5. Deficyt językowy osób dotkniętych autyzmem - longitudinalne badania własne, 6. Teoria umysłu w ujęciu mentalingwistycznym - badania własne, 7. Przebieg terapii dyskurtywnej i jej wpływ na teorię umysłu dzieci dotkniętych autyzmem, 9. Studium przypadku chłopca z zespołem Aspergera, 10. Terapia dyskurtywna w aspekcie teorii umysłu. Wybrane fragmenty sesji diagnozy i programy terapeutyczne, 11. Projket skali do pomiaru stopnia rozowju teorii umysłu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88149-61-X
1. Człowiek w czasie i przestrzeni, 2. Rozwój fizyczny, 3. Rozwój motoryczny, 4. Układy regulujące i integrujące (układ nerwowy i hormonalny), 5. Układ odpornościowy, 6. Genetyczne i środowiskowe czynniki rozwoju człowieka i zachowania, 7. Rozwój seksualny, 8. Problemy wieku starczego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (6 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7204-435-X
1. Zagadnienia wstępne, 2. Czynniki rozowju osobniczego, 3. Rola żywnienia w rozowju, 4. Rozwój struktury i funkcji organizmu, 5. Okresy rozowju onotenetycznego, 6. Rozwój cech morfologicznych i proporacji ciała, 7. Pojęcie zdrowia i warunków zdrowotnych, 8. Zaburzenia w rozowju somatycznym i stanie zdrowia dzieci i młodzieży, 9. Ogólny kształt ciała - somatyp, postawa ciała, 10. Metody kontroli i normy oceny procesów wzrastania, 11. Kryteria oceny wieku rozwojowego, 12. Znaczenie aktywności ruchowej w rozowju fizycznym człowieka, 13. Metody oceny rozowju czynnościowego człowieka
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Ciałko / Wojciech Eichelberger. - Warszawa : Prószyński i S-ka, 2001. - 79, [1] s. : rys. ; 20 cm.
ISBN: 83-7337-016-1
1. Ciało Wszechświata, 2. Jestem tym, co jem, 3.Stópki, 4. Stópki stojące na ziemi, 5. Nóżki, 6. Nóżki silne i sprawne, 7. Miednica pełna życia, 8. Miednica zawstydzona, 9. Pupa to za mało, 10. Co w kroczu piszczy? 11. Uwolnić brzuszek! 12. Pępowina oddechu, 13. Zwierciadło oddechu, 14. Dom wielkich uczuć, 15. Mocne plecy, 16. Ręce serca, 17. Czyja szyja?, 18. Święta brama ust, 19. Oczy duszy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
ISBN: 978-83-7744-149-7
Wstęp. Część I. Czym są zaburzenia przetwarzania sensorycznego? Rozdział 1. SPD pokrótce. Rozdział 2. Dziesięć najczęściej występujących problemów sensorycznych u dzieci z SPD. Rozdział 3. Po co bawić się w domu? Część II. Gry i zabawy. Rozdział 4. Gry i zabawy wzmacniające zmysł dotyku. Rozdział 5. Gry i zabawy wzmacniające zmysł wzroku. Rozdział 6. Gry i zabawy wzmacniające utrzymanie równowagi. Rozdział 7. Gry i zabawy wzmacniające zmysł smaku. Rozdział 8. Gry i zabawy wzmacniające zmysł węchu. Rozdział 9. Gry i zabawy usprawniające ruch. Rozdział 10. Gry i zabawy wzmacniające zmysł słuchu. Rozdział 11. Gry i zabawy wzmacniające motorykę dużą. Rozdział 12. Gry i zabawy wzmacniające motorykę małą. Rozdział 13. Gry i zabawy rozwijające umiejętności społeczne. Załączniki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-906-7
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE: 1. Cele; 2. Metody i formy pracy; 3. Organizacja zajęć; 4. Diagnozowanie i ocena postępów dziecka; 5. Oczekiwane efekty. Rozdział II. CHARAKTERYSTYKA ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH: 1. Żywioły; 2. Materiał przyrodniczy; 3. Sylwoterapia; 4. Aromaterapia; 5. Chromoterapia; 6. Litoterapia; 7. Narzędzia i sprzęt ogrodniczy. Rozdział III. TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Układ treści; 2. Budowa zajęć; 3. Propozycje aktywności (3.1. Wiosna; 3.2. Lato; 3.3. Jesień; 3.4. Zima); 4. Przykłady scenariuszy zajęć (4.1. Wiosna; 4.2. Lato; 4.3. Jesień; 4.4. Zima). WYKAZ ŹRÓDEŁ I TEKSTÓW WYBRANYCH PIOSENEK według numerów scenariuszy; TEKSTY PIOSENEK do wykorzystania według kolejności na płycie CD.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Diagnostyka ... ; 01)
ISBN: 83-7096-513-X
Część I: Diagnostyka pedagogiczna w teorii i praktyce. Sukces lub porażka w obliczu współczesnych nierówności społecznych. Od aberracji psychospołecznych ku normalizacji; Zastosowanie technik systemowych w diagnozowaniu rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych; Diagnozowanie umiejętności kooperacyjnych dzieci jedynych w wieku przedszkolnym; Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych; Wsparcie społeczne ze strony rówieśników jako warunek powodzenia szkolnego uczniów gimnazjum; Diagnostyka pedagogiczna w szkole i środowisku lokalnym; Wybrane problemy diagnozy i pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w Polsce; Wsparcie społeczne dzieci i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Część II: Profilaktyka społeczna w badaniach i działaniach profilaktycznych. Psychoedukacja w procesie przygotowywania pedagogów do podejmowania zadań z zakresu profilaktyki społecznej; Wzory picia alkoholu wśród młodych Europejczyków. Prezentacja wyników badań z lat dziewięćdziesiątych XX wieku; Charakterystyka gminnych programów profilaktyki przeciwalkoholowej; Szkolny program profilaktyki - szansą spójności dla podejmowanych działań profilaktycznych; Zagrożenie uzależnieniami. Szkolne programy profilaktyczne; Pedagog szkolny wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Świat wartości wychowanków resocjalizowanych, na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Łękawie; Terapia twórczością jako profilaktyka stresu; Rola i działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-02-17001-0
1. Wstęp; 2. Koncepcja diagnozy jesiennej i wiosennej; 3. Obserwacje - schematy oceniania; 4. Propozycje scenariuszy wybranych obserwacji; 5. Kart pracy (jesień) - schematy oceniania; 6. Kart pracy (wiosna) - schematy oceniania; 7. Podsumowanie badania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (Instytut Pedagogiki) (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7744-194-7 (oprawa twarda ; Harmonia)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu – kryteria diagnostyczne, uwarunkowania genetyczne i neurobiologiczne; Komunikacja niewerbalna i werbalna dzieci z ASD oraz dzieci rozwijających się prawidłowo – uściślenie terminologiczne; Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD – porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji społecznej; Opóźniony rozwój mowy czy zaburzony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej u dzieci z ASD – diagnozowanie i formy zaburzeń komunikacji w ASD; Próba porównania zachowań językowych i komunikacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego i niedokształcenia mowy w autyzmie; Diagnoza rozumienia mowy osób z ASD ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi – propozycja modelu badania; ASD a niedosłuch, neuropatia słuchowa i centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego – zależności, współwystępowanie, różnicowanie; ASD a epilepsja; Zaburzenia czynności jedzenia u dzieci ze spektrum autyzmu; Znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w rozwoju komunikacji dzieci z ASD; ESDM (Early Start Denver Model) – wielospecjalistyczna metoda wczesnej interwencji dla małych dzieci z ASD; Praca logopedyczna z małym dzieckiem ze spektrum autyzmu – podstawowe cele i strategie pracy; Terapia logopedyczna dziecka z ASD z nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową obszaru orofacjalnego; Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się (AAC) w pracy nad rozwojem mowy i komunikacji dzieci z ASD; Wykorzystanie gestów obrazujących ruchy artykulatorów ©GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD; Etyka w gabinecie logopedy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-320-8
Zawiera: Wstęp; PODSTAWY DIAGNOZY INTERDYSCYPLINARNEJ: Diagnoza pedagogiczna. Specyfika i obszary diagnozy w ujęciu historycznym; Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe pojęcia, przedmiot, problemy i modele diagnozy w naukach społecznych; Diagnoza w neurologii dziecięcej; Diagnoza psychiatryczna dziecka. DIAGNOZA FUNKCJI PODSTAWOWYCH. WYBRANE ZAGADNIENIA: Diagnoza funkcjonalna i symptomy zaburzeń funkcji podstawowych. Wybrane problemy; Diagnoza funkcjonalna dziecka z dysfunkcją wzroku; Diagnoza percepcji słuchowej; Diagnostyka motoryki małej; Ewolucja rozumienia lateralizacji w naukach podstawowych. Implikacje dla diagnozy i interwencji pedagogicznej; Diagnoza procesów integracji sensorycznej dziecka; Diagnozowanie gotowości szkolnej dziecka. DIAGNOZA WYBRANYCH ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH: Wczesne objawy autyzmu; Diagnoza zespołu Aspergera; Diagnoza dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz komunikacji alternatywnej i wspomagającej; Diagnoza dziecka z dystrofią mięśniową. WYBRANE PROBLEMY DIAGNOZY LOGOPEDYCZNEJ: Zaburzenia mowy u dzieci chorych neurologicznie. Diagnoza kliniczna a rozpoznanie logopedyczne; Czas i istota opieki logopedycznej w przypadku małego dziecka z rozszczepem wargi i podniebienia; Narzędzia stosowane w diagnozie jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Dyslalia: objawy, przyczyny, klasyfikacje, podstawy diagnozy oraz postępowanie logopedyczne. Noty o autorach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7744-186-2
Zawiera: Cz. I Konteksty diagnozy psychologicznej w edukacji: Cele i konteksty diagnozy psychologicznej. Cz. II standardy diagnozy psychologicznej w edukacji: Standardy etapu I. Rozpoznanie problemu; Standardy typu II. Planowanie procesu diagnozy; Standardy typu III. Gadanie diagnostyczne; Standardy typu V. Opracowanie wyników diagnozy; Standardy etapów V i VI. Planowanie i wdrożenie interwencji oraz ocena jej efektów i badanie kontrolne. Cz. III warunki realizacji standardów w praktyce: Kompetencje diagnostyczne psychologa oraz rozwój zawodowy w obszarze diagnozy psychologicznej dla potrzeb edukacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-4300-4
Zawiera: Perspektywa holistyczna i ogólna charakterystyka; Epidemiologia zaburzeń ze spektrum autyzmu - czy rozpowszechnienie rośnie?; aspekty psychometryczne i skale używane w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu; Typologia zaburzeń ze spektrum autyzmu. Aspekty teoretyczne, badawcze i kliniczne; Kwestie związane z wiekiem w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu; Diagnoza zachowań społecznych w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza mowy, języka i komunikowania się w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza funkcjonowania intelektualnego w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza neuropsychologiczna w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza zaburzeń psychicznych współwystępujących z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Od diagnozy do interwencji; Diagnoza uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Alternatywne metody, trudne kwestie i najlepsze praktyki w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 1 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wyd. 5. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 162 s. : il. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-8085-571-7
Zawiera: Wstęp; 1 POJĘCIE DIAGNOZY – ZAGADNIENIA TERMINOLOGICZNE: 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu; 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania; 1.3. Etapy procesu diagnozowania; Literatura polecana. 2 WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA: 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka; 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy; Literatura polecana. 3 WARUNKI SKUTECZNYCH DZIAŁAŃ DIAGNOSTYCZNYCH I PRODIAGNOSTYCZNYCH: 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania; 3.2. Warunki fizyczne – pomieszczeni i wyposażenie; 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka – czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości; 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi; 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę; Literatura polecana. 4 WYBRANE METODY DIAGNOZOWANIA ROZWOJU W PIERWSZYCH LATACH ŻYCIA: 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych?; 4.2. Wywiad rozwojowy; 4.3. Obserwacja; Literatura polecana. 5 INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DIAGNOZY: 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka – diagnoza środowiska rodzinnego; 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko; 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju; 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka; Literatura Polecana. Załączniki; Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-3777-5
Zawiera: Część I: Postęp w rokowaniach dotyczących ASD mity, fakty, wczesne objawy oraz nowa podbudowa teoretyczna. 1: Zmiana definicji autyzmu i sposoby jego postrzegania; 2: Mity dotyczące ASD, w tym zespołu Aspergera, i ich błędne diagnozowanie; 3: Wczesne i trwałe objawy ASD; 4: Nowe cele stawiane dzieciom z ASD. Część II: Przede wszystkim rodzina. Jak rodzina może wykorzystywać model DIR, aby ułatwić nawiązywanie relacji, komunikację i myślenie. 5: Inicjatywa „Przede wszystkim rodzina”; 6: Wykorzystywanie uwagi i zaangażowania; 7: Zachęcanie do naprzemiennej komunikacji i wspólnego rozwiązywania problemów; 8: Symbole, pojęcia i słowa; 9: Logiczne myślenie i świat rzeczywisty; 10: Wyższe poziomy myślenia abstrakcyjnego i refleksyjnego; 11: Niepowtarzalne profile biologiczne I; 12: Niepowtarzalne profile biologiczne II. Część III: Floortime. 13: Floortime jako podejście rodzinne; 14: Floortime; 15: Metoda Floortime zawsze i wszędzie; 16: Najtrudniejszy element metody Floortime; 17: Praca ze starszymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z ASD I; Praca ze starszymi dziećmi nastolatkami i dorosłymi ze spektrum autyzmu II. Część IV: Ekspertyza i sposoby terapii. 19: Ekspertyza; 20. Kompleksowy program terapii wykorzystujący podejście DIR/Floortime; 21: Programy edukacyjne przyjające myśleniu, komunikacji i postępom w nauce. Część V: Radzenie sobie z trudnymi objawami. 22: Język wyuczony i echolalia; 23: Samostymulacja, potrzeba bodźców zmysłowych, nadpobudliwość i zachowania unikające; 24: Posiłki, korzystanie z toalety, ubieranie się i radzenie sobie z nowymi wyzwaniami; 25. Problemy z zachowaniem; 26: Radzenie sobie z uczuciami; 27: Załamania i regresje; 28: Rozwój umiejętności społecznych. Załącznik A; Załącznik B; Załącznik C.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again