Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(8)
Autor
Baran Jolanta
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Michalewska Maria Teresa
(1)
Mikrut Adam
(1)
Moon Jayne
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Roguska Agnieszka
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Żytko Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Dziecko
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Język
(3)
Język polski
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Mowa
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Pisanie
(2)
Cyberprzemoc
(1)
Czytanie
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Edukacja medialna
(1)
Internet
(1)
Język angielski
(1)
Język dziecka
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Product placement
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Wprowadzenie. 1. Adaptacja materiałów dydaktycznych w nauce języka niemieckiego uczniów z dysfunkcją wzroku; 2. Rysunek wypukły jako pomoc dydaktyczna w nauczaniu języków obcych – doniesienia z badań; 3. Jak adaptować pomoce przeznaczone do nauki języka niemieckiego uczniów niewidomych i słabo widzących – wskazówki praktyczne; 4. Wybrane zagadnienia z zakresu nauczania języka niemieckiego uczniów niewidomych – z doświadczeń własnych; 5. Ocena efektywności adaptacji zastosowanej w podręcznikach dla uczniów słabo widzących; 6. Jak wybrać podręcznik do nauki języka angielskiego dla ucznia słabo widzącego? 7. Adaptacja arkuszy egzaminacyjnych dla uczniów słabo widzących; 8. Wykorzystanie komputera podczas sprawdzania wiedzy u uczniów z dysfunkcją wzroku; 9. Sposoby przezwyciężania trudności w przygotowywaniu materiałów do nauczania języków obcych uczniów z dysfunkcją wzroku w szkole podstawowej; 10. Metody i pomoce dydaktyczne w pracy ze zdolnym uczniem niewidomym na zajęciach języków obcych – doniesienia z praktyki; 11. Strategie radzenia sobie z nie zaadaptowanym materiałem dydaktycznym – wykorzystanie pomocy optycznych i nieoptycznych w nauczaniu osób z dysfunkcją wzroku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Children Learning English / Jayne Moon. - London : Macmillan Education , 2005. - 184 s. : rys. ; 25 cm.
(Macmillan Books for Teachers)
Zawiera: Introduction to „Children Learning English”; Ch. 1 Choldren learning English. Children as language learners; Ch. 2 Do you like learning English?. Pupils’ attiudes to learning English; Ch. 3 Are they the same? Children come in all types; Ch. 4 We’ve found our partners, Miss. Managing pupils’ language learning; Ch. 5 Who has some good news for today? Effective teacher-pupil interaction; Ch. 6 Do you need a hand? Supporting children’s language learning; Ch. 7 Can we do „Poker face” again, Miss? Creating, adapting and evaluating activities for language learning; Ch. 8 Why did I do it like this? Planning for children’s language learning; Ch. 9 What’s your topic? Using a cross-curricular approach for organizing language learning; Ch. 10 Can we make a spinner? Involving children in making and using resources; Ch. 11 Learning to see. Assessing learning and teaching; Ch. 12 Howa can I be a better language learner? Learning to learn; Epilouge. Looking forwards.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kompetencje leksykalne uczniów w edukacji wczesnoszkolnej- próba określenia ich natury: Język i jego istota; Współczesne koncepcje teoretyczne w badaniach nad językiem dziecka; Koncepcja rozwoju języka; Właściciel języka dzieci w młodszym wieku szkolnym; Uwarunkowania rozwoju języka uczniów klas niższych; Sposoby wzbogacania słownictwa uczniów w środowisku szkolnym; 2. Procedura badań własnych: problemy badawcze; Definicje, wskaźniki, kryteria i operacjonalizacja zmiennych; Hipotezy badawcze; Dobór populacji do badań; Plan i organizacja badań; 3. Determinanty kompetencji leksykalnych uczniów klas niższych w świetle badań własnych: Szczegółowa charakterystyka próby badawczej; Poziom słownictwa uczniów w świetle przeprowadzonych badań empirycznych; Podręczniki jak źródło wiedzy leksykalnej uczniów klas niższych; 4. Weryfikacja hipotez, wnioski z badań oraz wskazania dla praktyki edukacyjnej: Zasób leksykalny języka dzieci w młodszym wieku szkolnym; Podręczniki stosowane w edukacji wczesnoszkolnej jako baza dla rozwijania słownictwa uczniów; Wybrane aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego a poziom leksyki uczniów w edukacji wczesnoszkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kulturowy I etyczny wymiar mediów: Relewancja etyki mediów dla wychowania w dobie pluralizacji i globalizacji mediów; Podstawy etyki w mediach masowych a postawy dziennikarzy w okresie PRL i transformacji ustrojowej; Zarys problematyki norm etycznych we współczesnej reklamie; Znaczenie i rola mediów we współczesnej edukacji społeczeństwa informacyjnego; 2. Mechanizmy manipulacyjne w mediach: Elementy propagandy i manipulacji audiowizualnej na przykładzie polskich seriali telewizyjnych w PRL i III RP; Funkcjonowania product placement i jego wpływ na decyzje zakupowe Polaków; 3. Dzieci i młodzież w przestrzeni medialnej: Polskie telewizyjne programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży- zarys historyczny; Globalna przestrzeń komunikacji społecznej źródłem zagrożeń dla współczesnej rodziny; Zapobieganie zachowaniom problemowym dzieci w internecie jako zadanie dla edukacji medialnej; Agresja elektroniczna i cyberbullying wśród dzieci i młodzieży a działania szkoły; Kreatywne wykorzystanie telefonów komórkowych. Twórcza inwencja młodzieży w obszarze profilaktyki społecznej- kreacja rzeczywistości z wykorzystaniem mediów; Rola Internetu w nauczaniu języków obcych- perspektywa nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Język przedmiotem badań i refleksji, 2. Język pisany a pojęcie tekstu i dyskursu, 3. Rozwój mowy pisanej w świetle badań, 4. Od interakcyjnego modelu nauki pisania do samodzielności pisarskiej dziecka, 5. Umiejętność pisania tekstów narracyjnych i wybrnaych tekstów użytkowych przez dzieci 9-letnie (badania własne i w zespole), 6. Edukacja językowa w opinii i doświadczeniach nauczycieli, 7. Metodyczne stereotypy w zakresie nauki pisania, 8. Dziecięce pisanie w szkole - aktywność społeczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia ogólne: Gramatyka uniwersytecka a gramatyka szkolna; Z problemów paralingwistyki- niektóre aspekty edukacji lingwistycznej; O semantycznych aspektach edukacji lingwistycznej jako problemie badań porównawczych; Komputerowe wspomaganie edukacji lingwistycznej; 2. Edukacja lingwistyczna w początkach nauczania: Kompetencja zawodowa nauczyciela niższych klas szkoły podstawowej a jego wiedza lingwistyczna; Akty mowy w języku nauczyciela; Edukacja semantyczna w nauczaniu początkowym; Wymiana znaczeń między nauczycielem a uczniem w komunikacji werbalnej; Determinanty regionalne sprawności językowej uczniów w młodszym wieku szkolnym; Kształcenie sprawności językowych dziecka w okresie wczesnoszkolnym; Modelowe ujęcie determinantów aktywności werbalnej dziecka w młodszym wieku szkolnym; O nabywaniu doświadczeń językowych w sytuacjach szkolnych; Kompetencje językowe młodszych uczniów a zjawisko analfabetyzmu funkcjonalnego; Środowisko rodzinne a poziom rozwoju kompetencji komunikacyjnej u dziecka 6-7 letniego; Neologizmy przykładem kreatywności językowej uczniów klas młodszych; Wpływ fiszek autokreatywnych na sprawności polonistyczne uczniów w edukacji wczesnoszkolnej; Ocena poziomu rozumienia wybranych pojęć przez sześciolatki na podstawie ich wypowiedzi; Znaczenie zasobu słownikowego oraz kompetencji lingwistycznej w procesie rozumienia tekstu; O nowy model pracy z tekstem z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym; Sytuacja przedrecepcyjna i nadanie oralne tekstu jako elementy refleksji nad użyciem języka; Forma dźwiękowa wypowiedzi uczniów klasy I szkoły specjalnej dla lekko upośledzonych językowo; 3. Problemy dwujęzyczności: Edukacja lingwistyczna jako składnik studiów polskich na uniwersytecie koreańskim Hankuk University of Foreign Studies w Seulu; Z dziejów pewnego eksperymentu, czyli o wprowadzeniu odmiany specjalistycznej w początkach nauczania języka polskiego jako obcego; Trudności studentów francuskich z przyswajaniem polskiej fleksji i składni; Podręczni i polszczyzna w nauczaniu języka polskiego w północnej Francji; Charakterystyka morfo syntaktyczna polszczyzny dzieci dwujęzycznych polsko-francuskich; Sprawność językowa uczniów szkół podstawowych z polskim językiem nauczania w Republice Czeskiej; Korespondencja zagraniczna w doskonaleniu kompetencji komunikacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 244)
Zawiera: Cz. I Podstawy rozwoju językowego i komunikacyjnego dziecka: Opanowywanie języka i mowy przez dziecko; Konteksty komunikowania kreowane przez rodzinę (kilka uwag i problemów inspirowanych teorią Basila Bernsteina); Rozwój językowych kompetencji dzieci w świetle kompetencji pedagogów; Dialog krytyczny w edukacji wczesnoszkolnej. Cz. II Czynności językowe dziecka w wybranych kontekstach: Rozwijanie sprawności językowych dziecka; Słów kilka o rozwijaniu sprawności językowych na przykładzie elementarzy Józefa Chociszewskiego 91837-1914); Warunki rozwoju słuchowej kompetencji komunikacyjnej małego dziecka; Koncepcja kształcenia językowego w metodzie Marii Montessori; Kompetencje językowe dzieci z uszkodzeniami słuchu w wieku wczesnoszkolnym. Cz. III Właściwości języka i uwarunkowania kompetencji językowych oraz komunikacyjnych dziecka: Twórczy wymiar aktywności językowej dziecka; Językowy obraz świata zwierząt w literaturze dla dzieci. Analiza na wybranym przykładzie; Rola książki i czasopisma w życiu dziecka - o potrzebie rozbudzania zainteresowań czytelniczych najmłodszego pokolenia; Świat wyrazów w książkach dla dzieci - aspekt poznawczy; Język Internetu w kontekście rozwoju kompetencji komunikacyjnych dziecka. Od wzbogacania komunikacji tekstowej do spłaszczania języka? Cz. IV Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dzieci w obszarze języka obcego: Rozwijanie kompetencji językowych dzieci z tubylczych mniejszości etnicznych. Wybrane przykłady z Kanady i Grenlandii; Drama w edukacji i opanowywaniu języka obcego; Nauczanie języka niemieckiego w aspekcie wymowy - pomiędzy tradycją a wymogami jutra; Nauczanie języka obcego dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 540)
1. Podstawowe zagadnienia procesu komunikowania się; ?. Rozwój umiejętności komunikowania się; 3. Uwarunkowania uczenia się komunikowania w edukacji przedszkolnej; 4. Dziecko jako użytkownik języka w wybranych sytuacjach edukacyjnych; 5. Przygotowania nauczycieli do wspierania rozwoju umiejętności komunikacyjnych dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota twórczości i płaszczyzny jej rozpatrywania, 2. Język obszarem twórczości dziecięcej, 3. Metodologiczne podstawy badań włąsnych, 4. Wyzwalenie twórczości językowej uczniów w toku zajęć eksperymentalnych, 5. Rozwój zdolności myślenia dywergencyjnego uczniów pod wpływem programu oddziaływań edukacyjnych w świetle badań własnych, 6. Skuteczność programu oddziaływań edukacyjnych a płeć i wiek badanych uczniów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Modelowanie umiejętności komunikacyjnych dzieci z niepełnosprawnością. Perspektywa socjokulturowo-historyczna; 2. Komunikacja niewerbalna w relacjach interpersonalnych; 3. Komunikacja niewerbalna osób z niesprawnością wzroku i narządu ruchu; 4. Rola matki w rozwoju kompetencji językowej dziecka z wadą słuchu; 5. Udział rodziców w stymulowaniu rozwoju umiejętności komunikacyjnych małego dziecka z wadą słuchu; 6. Kompetencja komunikacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu; 7. Badanie kompetencji językowych u dzieci; 8. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych uczniów niesłyszących; 9. Umiejętności formułowania pytań przez uczniów z wadą słuchu; 10. Wykorzystanie metody Alicji Affolter w stymulacji osób z zaburzonymi procesami spostrzegania i komunikacji; 11. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci z autyzmem; 12. Możliwości komunikacyjne uczniów z głębokim upośledzeniem umyslowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dysleksja jako specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania: Co warto wiedzieć o dysleksji; Specjalne trudności w czytaniu i pisaniu jako przyczyna niepowodzeń szkolnych; Wpływ dysleksji na funkcjonowanie psychospołeczne uczniów; 2. Niekonwencjonalne sposoby działań terapeutycznych: Terapia pedagogiczna dziecka dyslektycznego; Zastosowanie map myśli w terapii dysleksji; Humor w procesie nauczania dzieci dyslektycznych; Bajkoterapia- motywacja do nauki czytania i pisania; 3. Multimedia w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania: Zastosowanie komputera w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej