Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(791)
IBUK Libra
(52)
ebookpoint BIBLIO
(17)
Forma i typ
Książki
(768)
Publikacje fachowe
(88)
E-booki
(69)
Publikacje naukowe
(62)
Publikacje dydaktyczne
(50)
Czasopisma
(16)
Poradniki i przewodniki
(13)
Druki ulotne
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(570)
dostępne
(436)
wypożyczone
(33)
nieokreślona
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(467)
Czytelnia
(580)
Autor
Głuchowska Hanna
(12)
Sałamacha Przemysław
(12)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(12)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(10)
Dobrowolska Hanna
(10)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(10)
Andrzejewski Marek (1959- )
(9)
Dudziec Kamila
(9)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(9)
Konieczna Anna
(9)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(9)
Pelc Maria
(8)
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Guz Sabina
(7)
Górska Milena
(7)
Brzezińska Anna
(6)
Dudek Sandra
(6)
Dziabaszewski Wojciech
(6)
Hinz Magdalena
(6)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(6)
Przybyla Olga
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Smyczyński Tadeusz (1938- )
(6)
Wasilewska Krystyna
(6)
Barańska Małgorzata
(5)
Bartoszewski Jakub
(5)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(5)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(5)
Eichelberger Wojciech
(5)
Gubała Magdalena
(5)
Górecki Dariusz
(5)
Jegier Aneta
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Klasińska Barbara
(5)
Krukowska Małgorzata
(5)
Matusek Beata (1975- )
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Andruszko Robert
(4)
Badora Sylwia
(4)
Borski Maciej (1975- )
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Harwas-Napierała Barbara
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Knapp Julie
(4)
Krajewski Radosław
(4)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(4)
Majewski Kamil
(4)
Miętkiewicz Jaśmina
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Pikiel Sylwia
(4)
Plieth-Kalinowska Izabela
(4)
Rudkowska Grażyna
(4)
Spychał Krzysztof
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Witkowski Zbigniew (1953- )
(4)
Wrona Leszek
(4)
Żabiński Dawid
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Borowska Teresa
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Chłopecka Kazimiera
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Deptuła Maria
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Fleszer Dorota (1971- )
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Gurdek Magdalena (1977- )
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Hanisz Jadwiga
(3)
Herbert Martin
(3)
Ignatowicz Jerzy (1914-1997)
(3)
Izdebska Jadwiga
(3)
Jadczak-Szumiło Teresa
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(3)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kopsztejn Maria
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kozak Stanisław
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Kumidor Irena
(3)
Kuszak Kinga
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Lityński Adam (1940- )
(3)
Lulek Barbara
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Mańka Aleksander (1966- )
(3)
Mikler-Chwastek Anna
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Palak Zofia
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(94)
2010 - 2019
(316)
2000 - 2009
(416)
1990 - 1999
(28)
1970 - 1979
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(109)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(860)
Język
polski
(857)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(17)
0-5 lat
(15)
Dzieci
(14)
6-8 lat
(13)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
9-13 lat
(9)
Przedszkola
(8)
Szkoły specjalne
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
14-17 lat
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura francuska
(1)
Temat
Dziecko
(280)
Rodzina
(74)
Młodzież
(70)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(66)
Wychowanie w rodzinie
(57)
Nauczanie początkowe
(54)
Dzieci
(53)
Wychowanie
(43)
Pedagogika specjalna
(42)
Prawa dziecka
(40)
Dziecko autystyczne
(37)
Dziecko niepełnosprawne
(37)
Wychowanie przedszkolne
(36)
Dziecko trudne
(32)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(32)
Autyzm
(31)
Rodzice
(30)
Mowa
(29)
Szkolnictwo
(29)
Nauczanie
(27)
Opieka społeczna
(27)
Prawo rodzinne
(27)
Psychologia dziecka
(25)
Niepowodzenia szkolne
(24)
Przemoc w rodzinie
(24)
Psychologia rozwojowa
(24)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(23)
Dziecko maltretowane
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością
(22)
Osobowość
(22)
Psychoterapia
(22)
Zespół ADHD
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(21)
Małżeństwo
(21)
Rzecznik praw obywatelskich
(21)
Internet
(20)
Nauczyciele
(20)
Niedostosowanie społeczne
(20)
Uczniowie
(20)
Agresywność
(19)
Pedagogika
(19)
Rodzina zastępcza
(19)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(18)
Dziecko zdolne
(18)
Pedagogika resocjalizacyjna
(18)
Środki masowego przekazu
(18)
Język dziecka
(17)
Twórczość dzieci i młodzieży
(17)
Uczenie się
(17)
Korekcja mowy
(16)
Patologia społeczna
(16)
Uczucia
(16)
Alimenty
(15)
Dziecko niewidome
(15)
Kuratela
(15)
Prawa człowieka
(15)
Rzecznik praw dziecka
(15)
Terapia logopedyczna
(15)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(14)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(14)
Kształcenie
(14)
Niepełnosprawni
(14)
Pedagogika opiekuńcza
(14)
Zachowanie
(14)
Adopcja
(13)
Dziecko głuche
(13)
Język polski
(13)
Kształcenie integracyjne
(13)
Młodzież trudna
(13)
Nauczanie zintegrowane
(13)
Trybunał stanu
(13)
Władza rodzicielska
(13)
Dysleksja i dysgrafia
(12)
Edukacja medialna
(12)
Ludzie starzy
(12)
Muzykoterapia
(12)
Pisanie
(12)
Prezydentura (urząd)
(12)
Spółgłoski
(12)
Terapia zajęciowa
(12)
Wsparcie społeczne
(12)
Alkoholizm
(11)
Depresja psychiczna
(11)
Dziecko niedosłyszące
(11)
Dziecko z ADHD
(11)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(11)
Komputery
(11)
Przemoc
(11)
Psychologia
(11)
Sejm
(11)
Telewizja
(11)
Zaburzenia mowy
(11)
Domy dziecka
(10)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT)
(10)
Najwyższa Izba Kontroli (NIK)
(10)
Psychologia wychowawcza
(10)
Sądownictwo
(10)
Trybunał Konstytucyjny (Polska)
(10)
Wymowa
(10)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(56)
1989-2000
(19)
1989-
(11)
1901-2000
(10)
2001-0
(7)
1801-1900
(4)
1901-
(4)
1945-1989
(4)
1939-1945
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1918-1939
(1)
1939-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(67)
Kraje Unii Europejskiej
(6)
Austria
(3)
Francja
(3)
Ukraina
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Europa
(2)
Hiszpania
(2)
Irlandia
(2)
Litwa
(2)
Niemcy
(2)
Norwegia
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chiny
(1)
Cypr
(1)
Czarnogóra
(1)
Czechy
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Finlandia
(1)
Grecja
(1)
Gruzja
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Serbia
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Szwajcaria
(1)
Słowacja
(1)
Tadżykistan
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Uganda
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Władysławowo (woj. pomorskie, pow. pucki, gm. Władysławowo)
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(63)
Praca zbiorowa
(62)
Opracowanie
(46)
Poradnik
(34)
Ćwiczenia i zadania
(32)
Materiały pomocnicze
(28)
Monografia
(20)
Karty pracy ucznia
(18)
Czasopismo naukowe
(16)
Czasopismo pedagogiczne
(11)
Raport z badań
(7)
Scenariusz zajęć
(7)
Czasopismo prawnicze
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Wzory dokumentów
(3)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Reportaż
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Bajka i baśń
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawki
(1)
Kalendarium
(1)
Kazusy
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Literatura
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura polska
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pamiętniki żydowski
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Powieść
(1)
Powieść epistolarna
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Varia
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(176)
Psychologia
(87)
Socjologia i społeczeństwo
(49)
Medycyna i zdrowie
(43)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(36)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(17)
Językoznawstwo
(15)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Biologia
(3)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Nauka i badania
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
860 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Zabawa/masaż „Pod krzaczkiem z malinami…” 2. Zabawa „Podróż statkiem” 3. Zabawa „Jeżykowy masaż stóp” 4. Zabawa „Paluszkowy fryzjer” 5. Zabawa „Wierszyki na codzienne okazje” 6. Zabawa „Relaksacyjne okienko” 7. Zabawa „Kacza mama” 8. Zabawa „Potwór łaskotek” 9. Zabawa „Wiaderka pełne skarbów” 10. Zabawa „W koszach na straganie” 11. Zabawa „Głodne zwierzaki” 12. Zabawa „Pacynka w okienku” 13. Zabawa „Ciało mówi: Witaj!” 14. Zabawa „Odkrywca” 15. Zabawa „Stuku-puku” 16. Zabawa „Gdzie jesteś…?” 17. Zabawa „A kuku!” 18. Zabawa „Wyjadacz ukrytego skarbu” 19. Zabawa „Woreczki sensoryczne na oknie” 20. Zabawa „Kolorowe bazy” 21. Zabawa „Wąż i sowa” 22. Zabawa „Sieć pająka” 23. Zabawa „Rysowanie po cioci” 24. Zabawa „Balonowe kopytka” 25. Zabawa „Bezpieczna wspinaczka” 26. Zabawa „Kropelki i fale” 27. Zabawa „Paluszki na dywanie” 28. Zabawa „Żabki na spacerze” 29. Zabawa „Zakamarki torebek” 30. Zabawa „Ogród pełen piany” 31. Zabawa „Podlewanie kwiatków” 32. Zabawa z pokazywaniem „Wystroiła się raz kurka” 33. Zabawa „Durszlakowy potwór” 34. Zabawa „Ukryte płatki” 35. Zabawa „Paluszkowe pszczółki” 36. Zabawa „Pakowanie zakupów” 37. Zabawa „Parawan – pory roku” 38. Zabawa „Pakowanie kosmetyków” 39. Zabawa „Autorski album” 40. Zabawa „Ciocia detektyw” 41. Zabawa „Tańczące klamerki” 42. Zabawa „Grzybobranie” 43. Zabawa „Hamaczek dla misia” 44. Zabawa „Sensoryczna gąsienica” 45. Zabawa „Wypakowanie zakupów” 46. Zabawa „Porządki” 47. Zabawa „Głoskowy plac zabaw” 48. Zabawa „Park trampolin” 49. Zabawa „Moc mimiki” 50. Zabawa „Głoskowe wyspy” 51. Zabawa „Kisielowa koszykówka” 52. Zabawa „Lody dla ochłody” 53. Zabawa „Emotki” 54. Zabawa „Sensotaniec paluszków” 55. Zabawa „Worek z zabawkami” 56. Zabawa „Domek a la mandala” 57. Zabawa „Samoloty i latarki” 58. Zabawa „Zajączek, pajączek i kłopot na łące” 59. Zabawa „Sztorm na morzu” 60. Zabawa „Na walizkach”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania. Przedmowa. Wstęp. Jak korzystać z tej książki. Część I. Dobra praktyka. 1. O czym należy pamiętać. 2. Praca na rzecz integracji. 3. Podejście obejmujące całą szkołę. 4. Zaczynamy od imion. 5. Czas na zastanowienie się. 6. Stosujcie proste rozwiązania. 7. Mówienie w sposób dosłowny. 8. Najważniejsza jest konsekwencja. 9. Uwaga! 10. Nie kruszcie kopii o drobiazgi. 11. Pomoce wizualne. 12. Zasoby ludzkie. 13. Współpraca z rodzicami. 14. To nic osobistego. Część II. Okres przejściowy i zmiana. 15. Dzielenie się informacjami. 16. Wizyty aklimatyzacyjne. 17. Zajęcia w czasie wizyt aklimatyzacyjnych. 18. Pierwsze dni. 19. Wzajemne poznawanie się. 20. Gdy nie wszystko idzie zgodnie z planem. 21. Przezorny zawsze ubezpieczony. 22. Karty informacyjne. 23. Wycieraczki i wyjścia. 24. Droga do szkoły i z powrotem. 25. Dalsza droga. Część III. Wspomaganie w zakresie lęku i zachowania. 26. Rozpoznawanie lęku. 27. Relaksowanie się. 28. Wyjaśnianie i rozumienie lęku. 29. Rozpraszanie rozproszonych. 30. Samopomoc. 31. Przejdźmy do ćwiczeń fizycznych. 32. Praca nad problemami - jeden na jeden z uczniem. 33. Uspokajająca lektura. 34. Radzenie sobie z błędami. 35. Dziewczęta. 36. Zestaw pomocy w sytuacjach lękowych. 37. Głos uczniów. Część IV. Zachowanie. 38. Praca detektywistyczna. 39. Agresja fizyczna. 40. Karać czy nie karać? 41. Relacja ze zdarzenia. 42. Lista kontrolna nieporządanych zachowań. 43. Karty "Czas rozmowy". 44. Przerwa. 45. Rozpoznawanie emocji. 46. Światła uliczne. 47. Barometr emocji. 48. Słoik uczuć. 49. Okna mozliwości. 50. Fobia szkolna. 51. Uciążliwe rozmowy. 52. Czy to jest autyzm? Część V. Rozwój umiejetności i relacji społecznych. 53. Trudności z rozumieniem interakcji społecznych. 54. Podtrzymywanie rozmowy. 55. Przemyśl to, co chcesz powiedzieć, zrób przerwę i powiedz tak, jak należy. 56. Znęcanie się versus żarty. 57. Wskazówki niewerbalne. 58. Radzenie sobie z prześladowcą i z ofiarą. 59. Naucz, przećwicz, powtórz. 60. System koleżeński. 61. Czekanie na swoją kolej. 62. Książeczki wspomagania społecznego. 63. Dzeń dobry, do widzenia i to, co pomiędzy. 64. Wsparcie rówieśników. 65. Plakaty uczniów. 66. Umiejętności życiowe. Część VI. Środowisko fizyczne i uwarunkowania sensoryczne. 67. Sala lekcyjna. 68. Wszystko na swoim miejscu. 69. Wizualne przypomnienia. 70. Potencjalne trudności na boisku. 71. Korytarze, stołówki i pracownie specjalistyczne. 72. Zmiana sali. 73. Bądźcie wrażliwi. 74. Przestrzeń przyjazna dla osób z autyzmem. 75. Rozsądne wsparcie. 76. Przygotowanie specjalistycznej bazy. Część VII. Program naczania, prace domowe i sprawdziany. 77. Postaw na prostotę. 78. Wykorzystanie szczególnych zainteresowań. 79. Różnicowanie treści. 80. Dostosowanie, konsekwencje społeczne, komunikacja. 81. Zastępstwo. 82. Przedmioty sprawiające trudność. 83. Wychowanie do życia w rodzinie. 84. Nagrywanie lekcji. 85. Zaangażujcie uczniów. 86. Zmaganie się z pracami domowymi. 87. Projekty i prace zaliczeniowe. 88. Powtórki. 89. Przygotowanie do egzaminów. 90. Możliwości. Część VIII. Nadzorowanie, monitorowanie i dokumentowanie. 91. Gromadzenie informacji. 92. Plan działań wspierających. 93. Lista kontrolna metod wspomagających. 94. Program zajęć rewalidacji indywidualnej. 95. Monitorowanie postępów. 96. Rejestr bieżący. 97. Omówienia doroczne i omówienia związane z okresem przejścia. 98. Listy i przypomnienia. 99. Procedury bezpieczeństwa. 100. Nauka przez ocenianie. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera: Wstęp; 1. Jakość zaangażowania; 2. Rozwój sensoryczny; 3. Ćwiczenia w zakresie motoryki dużej; 4. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą; 5. Komunikacja; 6. Zmysł społeczny; 7. Przygotowujemy się do szkoły; 8. Czynności w domu; 9. Zabawy na dworze; 10. Wykorzystanie gotowych gier i zabawek; Słowniczek najważniejszych pojęć; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Integracja sensoryczna: Wybór odpowiednich zajęć sensorycznych; Dwanaście oznak przeciążenia sensorycznego; Sport to nie wszystko! Pięćdziesiąt sposobów, by rozruszać dzieci; Nauka i zabawa na świeżym powietrzu; Bransoletka na spacer; Zabawa latem, zabawa zimą; Cały świat w domu; Stolik-piaskownica; Zabawy przy stoliku-piaskownicy; Trochę większy pająk; Tuzin pomysłów na zabawę z kartonem; Zabawy sensoryczne w łazience; Wszędzie pełno wody; Malowanie palcami; Dotykanie jedzenia; Zjedz mnie: przepisy na jadalną plastelinę; Patrz, jak się turlam!; Bujanie się i wirowanie; Czynności rozwijające motorykę dużą; Zabawy typu „Szymon mówi”; Zabawy kontaktowe przyjazne dzieciom; Czynności rozwijające motorykę małą; Kredki dla każdego; Kosz pełen zabawek; Ręcznie robione zabawki; Czy to szczotka do włosów?; Czynności rozwijające motorykę ust; Balonomania; Zabawy z bańkami; Podłoga jest za twarda! Widzenie a wzrok; Świat pod lupą; Spostrzeganie figury i tła; Pierwsza pomoc sensoryczna; Nauka samoregulacji; Radzenie sobie z nieprzyjemnymi dźwiękami; Słuchawki – zalety i wady; Chodzenie na palcach; Co tak fajnie pachnie? Czy czujesz to, co ja? To takie ciężkie! Człowiek hamburger; Ściskający szal; Kryjówka; Poduszki z fasolą; Przede wszystkim wygoda; Preferencje odzieżowe; Jeszcze kilka słów o ubraniach; Prześpij się z tym; Spanie w obcym miejscu; Działania profilaktyczne; Dieta sensoryczna dla dzieci z podwrażliwością; Jak odróżnić nagradzanie od zaspokajania potrzeb; Nauka przez dotyk; Głęboki nacisk podczas siedzenia w ławce; Zostań na swoim miejscu; Teraz możesz spacerować po klasie; Czynności samostymulujące w klasie; Cele sensoryczne a indywidualny program edukacyjny (IEP); Znów ten zapach szkoły; Zajęcia pozalekcyjne; Niebezpieczne, społecznie niewłaściwe czy tylko irytujące? Rozdział 2. Komunikacja i język: Dociekliwi pytają; Pytanie o odwrotność; Cztery ważne słowa: „Jestem tu dla ciebie”; Czy ono słyszy to, co ty? Po pierwsze i najważniejsze: zwróć jego uwagę; Między myślami; Przypominaj słowa, ucz języka; Zatrzymanie rozwoju mowy; Hierarchia praktycznych czynności, które pomagają dzieciom z autyzmem i zespołem Aspergera uczyć się mówienia; Więcej niż pojedyncze słowa; Nie zrażaj się chwilowymi zanikami mowy; Strategie wizualne; Przed skorzystaniem z harmonogramu; Kiedy używać harmonogramu graficznego? Czy pomoc wizualna nadal jest potrzebna? Dopasuj pomoc wizualną do stylu uczenia się dziecka; Jak używać harmonogramu graficznego? Ekspresywne czy receptywne? Technologia pomocnicza (AT) to więcej niż klawiatura; Wpływ środowiska na rozwój mowy; Odpowiednie środowisko językowe; Zasada dwóch minut; Dwusekundowa przerwa przed odpowiedzią; Podwieczorek: Nie chodzi tylko o jedzenie; Czas się pożegnać; Książki bez słów; Lektury dla dzieci myślących konkretnie; Opowiadania z powtarzającymi się frazami; Niech czytanie będzie zabawą; Wychowaj czytelnika: Co mogą zrobić rodzice; Mów to, co myślisz, myśl to, co mówisz; Jeśli podobał wam się film, przeczytajcie książkę; Uwaga na idiomy; Łowienie idiomów; Czasowniki frazowe; Homofony; Fiszki – zalety i wady; Nie tylko dla tygrysków: Zabawa na trampolinie; Wulgaryzmy; Prawie tak proste jak dwa razy dwa; Projektuj pracę dziecka; Zabawa z krzyżówkami; Kiedy niedostępność jest dobra; Pałeczka mówcy; Gra w obserwatora; Język w ruchu; W domowym kinie; Dzień i noc; Cele IEP związane z komunikacją; Zmniejsz tremę ucznia; Pomóż uczniom zrozumieć trudności językowe; Dlaczego mówimy; Zadawanie pytań i komentowanie; Komplementy; Cztery etapy komunikacji. Rozdział 3. Zachowanie: Mocne strony i słabości; Nie pytaj, dlaczego; Co się „chowa” w zachowaniu; Zachowanie a osobowość: Bierz pod uwagę jedno i drugie; Współpraca i dyscyplina; Nauka przez konsekwencje; „Jestem zły!”; Język znaków: Nie tylko dla baseballistów; Podkreślaj pozytywne zachowania; Skonstruuj barierę wizualną; Koncentracja w dwóch krokach; Strach przed łazienką = strach przed ciemnością; Opór/unikanie; Wrogość i agresja; Co robić w chwili załamania; Oby nie było gorzej: Jak uniknąć eskalacji kryzysu; Pomoc rówieśników i ostrzeżenia; Nauka elastyczności; Przyjemne sposoby na naukę elastycznego myślenia; Nie tylko przed lustrem: Pamiętniki i albumy z podróży; Jak pomóc dziecku, które się gryzie; Siedź na swoim miejscu; Sposoby na łagodną krytykę; Koniec dyskusji; Słyszę cię – koniec dyskusji; Systemy żetonowe; Umowy; Uważaj, jakie zachowanie wzmacniasz; Bliska pochwała; Sezonowe zainteresowania przez cały rok; Pukanie do drzwi; „Nie umiem” – kapsuła czasu; Akcja i reakcja; Poprawa własnego zachowania; Umożliwianie niewłaściwych zachowań; Tylko fakty! To był dobry dzień. Rozdział 4. Życie codzienne: Kwestie wyboru; Wygrana to nie wszystko; Jeszcze chwilę? Rozwój umiejętności przez zabawę; Nie krępuj się – rysuj na ścianie; Sposoby na zmniejszenie lęku separacyjnego; Jak przetrwać wizytę u fryzjera; Nie taki szampon straszny; Obcinanie paznokci; Zjedz chociaż trochę; Pomocne przystosowania żywieniowe; Wąskie preferencje żywieniowe; Kooperatywy spożywcze a specjalne diety; Jak skłonić dziecko do mycia zębów; Twój przyjaciel dentysta; Rany, zadrapania, siniaki; Wizyta w szpitalu; Sposoby na katar; Korzystanie z toalety; Korzystanie z toalet publicznych; Zapinanie ubrań; Wychodzenie z domu; Błyskotliwe riposty; Jedzenie w restauracji a autyzm; Przeprowadzka do nowego miejsca; Kiedy rodzic jest daleko; Próba stroju na ważną okazję; Przytulać czy nie przytulać; Wspólne zajęcia rodzeństwa; Czas dla rodzeństwa; Gazeta – okno na świat; Udane przyjęcie urodzinowe; Niekoniecznie tort; Niezwykłe prezenty dla niezwykłych dzieci; Przyjmowanie prezentów; Znaczenie ram; Autyzm a bezpieczeństwo; Bezpieczeństwo w ogrodzie; Bezpieczeństwo w domu dla kaskaderów i akrobatów; Kiedy dziecko nie śpi; Relaks przez oddychanie; Jak rozmawiać o śmierci z dzieckiem autystycznym; Zmieniaj tylko jedną rzecz naraz; Jak to przełknąć; Pomoc finansowa; Witaminy w aerozolu; Pozbądź się alergenów, zapobiegaj infekcjom uszu; Leki: Zachowaj ostrożność; Koło czytelników książek na temat autyzmu; Tak wiele książek, tak mało czasu; Robię to sam – okres przedszkolny; Umiem więcej – kiedy dziecko rośnie; Jestem bardzo samodzielny – starsze dziecko; Możesz zrobić to sam – niechęć do działania; Droga dziecka z autyzmem do dorosłości; Rozdział 5. Myślenie społeczne, życie w społeczności: Porównywanie społeczne; Dzielenie uwagi; Historyjki społeczne; Poproś o lekcję; Relacje ze światem zewnętrznym; Przyjaźnie z młodszymi dziećmi; Jak rozwijać umiejętność zabawy; Kontakty z rówieśnikami; Interakcje na placu zabaw; Pierwszy w kolejce – nie bez powodu; Tworzenie gry planszowej; Przystosowania gier planszowych; Zabawka idealna; Moje! Moje! Moje! Nauka współpracy przez zabawę; Nauka współpracy przez jedzenie; Teoria umysłu; Przyjmowanie cudzej perspektywy; Rozumienie emocji; Rozpoznawanie emocji; Intensywność emocji; Oddzielanie uczuć od działań; Czym jest uprzejmość; Kontrolowanie złości; Szukanie rozwiązań; Nie wypada; Potrzebuję przerwy; Gdy najtrudniej powiedzieć „przepraszam”; Czy to sprawiedliwe? Jak protestować; Przewidywanie; Proszenie o pomoc; Ucz szczerości, dając przykład; Każdy popełnia błędy; Kilka słów o „normalności”. Rozdział 6. Nauczyciele i uczniowie: To dobre dla wszystkich dzieci; Szanuj dziecko; Postaraj się mnie zrozumieć; Szukaj prawdziwej przyczyny; Nie ucz posłuszeństwa; Wyznaczony nauczyciel; Zajęcia w małej grupie; Wykorzystuj zainteresowania dziecka; Karta społeczna Shreka; Parawan pomaga w koncentracji; Miejsce do stania; Zmęczenie rąk; Rozgrzewka przed lekcją; Houston, nie mamy problemu ze zmianami; Most do zabawy w kółku; Udana zabawa w kółku – wskazówki; Grupy zabawy integracyjnej; Gotowe czy nie? Pierwszy dzień w przedszkolu? Zaplanuj go wcześniej; Początki i zakończenia; Rzeczy do zrobienia później; Czynniki kulturowe i społeczne; Partnerstwo; Wybór specjalisty; Wybór programu edukacyjnego; Testy umiejętności; Bezpieczeństwo w szkolnym autobusie; Trudności z przetwarzaniem informacji dźwiękowych; Alarm przeciwpożarowy; Jedna umiejętność naraz; Zmniejsz odblask papieru; Oczy szeroko otwarte; Plan uczestnictwa; Nauka koncentracji; Wskazówki czy podpowiedzi? Skuteczne podpowiadanie; Czy to okazja do nauki? Zaangażowanie; Zatrzymaj się i stwórz plan; Wybór kroju pisma; Jak było w szkole? Nowe tematy dla dziecka o wąskich zainteresowaniach; Rodzic, nauczyciel, klasa; Natura w klasie; Pokochaj swoją klasę; Usuń zbędne rzeczy; Ogranicz fluorescencyjne oświetlenie; Cała klasa; Niech gazetki ścienne coś znaczą; „Najpierw…, a potem…”, a nie „jeśli,…, to…”; Ucz płynności/precyzji; Widzenie czasu; Przystosowania i modyfikacje programu; Prace domowe; Odpowiednie cele IEP; Żargon IEP; Asystent edukacyjny; Pomoc dla zastępcy nauczyciela; Prawa nauczycieli a edukacja specjalna; Wykształcona kadra; Moc rówieśników; Terapia przez sztukę; Nauka rysunku dla miłośników zdjęć; Uczeń nauczycielem; Kolorowy spacer; W poszukiwaniu dźwięków; Tak/Nie – gra językowa; Kto to jest? Przypomnienia fotograficzne; Połącz ulubione zajęcie z mniej lubianym; Tworzenie pojęć; Idziemy na polowanie; Jak masz na imię? Lustereczko powiedz przecie; Ucz sukcesu; Czy odwiedzać dziecko w szkole? Zaprojektowane z myślą o dziecku z zespołem Aspergera; Kiedy, kiedy, kiedy? Trening czyni mistrza; Czym rysować; Łatwe przystosowania na lekcjach wychowania fizycznego; Niekoniecznie rowerek; Przyzwyczajanie do pracy w grupie; Sposoby na udaną adaptację; Kontrola perseweracji; Natura biegacza; Rozbrajanie; Nie pocieszaj; Nie pozwalaj na poniżanie; Idealne warunki do nauki; Zmniejsz odległość między szkołą a „prawdziwym życiem”; Wykorzystaj indywidualne zainteresowania do nauki matematyki; Kinestetyczne uczenie matematyki; Więcej matematycznych sztuczek; Kinestetyczne uczenie alfabetu; Sprawozdanie dla nauczyciela; Koniec wakacji: Jak wrócić do szkoły; Skuteczny rzecznik; Potrzebna mediacja! Zadawaj ważne pytania; Pozytywne partnerstwo; Przypisy; Indeks; O autorkach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. 1. Mamo, tato, ja się komunikuję ! 2. AAC - co to takiego? 3. Mity dotyczące AAC. 4. Słownik terminów AAC i prezentacja pierwszych pomocy. 5. Przegląd wybranych programów komunikacyjnych. 6. Pierwsze AAC-owe kroki dla rodzica. 7. Pierwsze AAC-owe kroki dla terapeuty. 8. Zabawy komunikacyjne. 9. Pomoce terapeutyczne, które możesz zrobić sam. 10. Komiks. 11. Koniec, a może początek. Bibliografia. O Autorce. Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Dziecko Sukcesu)
Dowiedz się, jak pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces i sprawić, aby było szczęśliwe! Jak sprawić, by twoje dziecko Szlo przez życie z podniesioną głową? By było człowiekiem aktywnym, przedsiębiorczym, uparcie dążącym do swojego celu? Możesz sprawić, że będzie wiedziało, czego chce, i uda mu się zrealizować wszystkie swoje plany.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Dziecko Sukcesu)
Czym jest inteligencja językowa i jakie działania podjąć, by ja rozwijać u swojego malucha?; Jak rozwiniesz u dziecka inteligencję logiczno-matematyczną?; Jakie ćwiczenia i zabawy stosować, by rozwinąć inteligencję wizualno-przestrzenną, naukową i emocjonalna; Na czym polega kreatywność i jak wspierać twórcze myślenie u swojego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji; Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej; Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Wprowadzenie. 1. Adaptacja materiałów dydaktycznych w nauce języka niemieckiego uczniów z dysfunkcją wzroku; 2. Rysunek wypukły jako pomoc dydaktyczna w nauczaniu języków obcych – doniesienia z badań; 3. Jak adaptować pomoce przeznaczone do nauki języka niemieckiego uczniów niewidomych i słabo widzących – wskazówki praktyczne; 4. Wybrane zagadnienia z zakresu nauczania języka niemieckiego uczniów niewidomych – z doświadczeń własnych; 5. Ocena efektywności adaptacji zastosowanej w podręcznikach dla uczniów słabo widzących; 6. Jak wybrać podręcznik do nauki języka angielskiego dla ucznia słabo widzącego? 7. Adaptacja arkuszy egzaminacyjnych dla uczniów słabo widzących; 8. Wykorzystanie komputera podczas sprawdzania wiedzy u uczniów z dysfunkcją wzroku; 9. Sposoby przezwyciężania trudności w przygotowywaniu materiałów do nauczania języków obcych uczniów z dysfunkcją wzroku w szkole podstawowej; 10. Metody i pomoce dydaktyczne w pracy ze zdolnym uczniem niewidomym na zajęciach języków obcych – doniesienia z praktyki; 11. Strategie radzenia sobie z nie zaadaptowanym materiałem dydaktycznym – wykorzystanie pomocy optycznych i nieoptycznych w nauczaniu osób z dysfunkcją wzroku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Podstawowe wiadomości na temat ADHD 1. Określenie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 2. Szerzej o typowych objawach ADHD 3. Rozpowszechnienie i przyczyny ADHD 4. Rodzina dziecka z ADHD 5. CV osoby z ADHD 6. Powikłania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej Część 2. Diagnoza, leczenie, zaburzenia współistniejące 7. Diagnoza 8. Rola specjalistów w pracy z dzieckiem z ADHD 9. Leczenie farmakologiczne 10. Leczenie dietetyczne 11. ADHD a choroba tikowa 12. Problemy z zachowaniem 13. Dlaczego nie odnoszą sukcesu, czyli o specyficznych trudnościach szkolnych Część 3. Praktyczne porady, czyli przepis na sukces 14. "Okulary", czyli specyficzne strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD 15. Odrabianie lekcji 16. Inne typowe problemy związane z objawami ADHD 17. Wydawanie poleceń 18. Bardzo ważna jest samoocena 19. Praca na pozytywach: pochwały, nagrody, podkreślanie sukcesów, systemy żetonowe 20. Normy i zasady 21. Konsekwencje, czyli co robić, gdy dziecko łamie zasady 22. Obelgi, wyzwiska i inne słowa, które ranią 23. Wybuch, czyli jak poradzić sobie z nagłym pojawieniem się agresji impulsywnej 24. Nadpobudliwe dziecko w szkole 25. Wskazówki dla nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Zawiera: Część I. Rozumienie ADHD 1. Co to jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi? 2. „Co właściwie jest nie tak z moim dzieckiem?”. Zaburzenia funkcji samokontroli. 3. Jak powstaje ADHD? 4. Czego można oczekiwać? Charakterystyka zaburzenia. 5. Sytuacja rodzinna dziecka z ADHD. Część II. Opanowanie sytuacji: jak osiągnąć sukces w roli skutecznego rodzica 6. Decyzje o diagnozie dziecka w kierunku ADHD. 7. Przygotowanie do diagnozy. 8. Reakcja na wiadomość o stwierdzeniu ADHD. 9. Czternaście podstawowych zasad wychowywania dziecka z ADHD. 10. Tylko dla rodziców. Jak zadbać o siebie. Część III. Życie z ADHD: metody skutecznego postępowania i radzenia sobie w domu i szkole 11. Osiem kroków w kierunku poprawy zachowania. 12. Postępowanie w domu. Sztuka rozwiązywania problemów. 13. Jak pomóc dziecku w rozwiązywaniu kłopotów w relacjach z rówieśnikami. 14. Przetrwać dojrzewanie. 15. Dobry start. Zarządzanie procesem edukacji dziecka. 16. Wspieranie procesy kształtowania w szkole i w domu. Sposób na sukces od zerówki do ostatniej klasówki. 17. Postawa dystansu wobec wyników w nauce. Część IV. Farmakoterapia 18. Rekomendowane leki z atestem. Środki psychostymulujące i niestymulujące. 19. Inne leki. Środki przeciwdepresyjne oraz obniżające ciśnienie. Instytucje wspierające rodziców; Zalecane lektury i materiały wideo; Bibliografia; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Wobec współczesności)
1. Rozumienie zespołu hiperkinetycznego (ADHD), 2. Organizacja szkoły i klasy wspomagająca pracę nauczyciela z dzieckiem nadpobudliwym, 3. Skuteczne wydawania poleceń, 4.Zasady i procedury, 5. Pochwały, 6. Przełamywanie cyklu zniechęcania, 7. Konsekwencje, 8. Praca z przewlekłym trudnym zachowaniem, 9. Współpraca z rodzicami dziecka nadpobudliwego, 10. ADHD w kontekście religijnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wykaz skrótów; Wstęp; 1. Konstytucyjne i międzynarodowe standardy ochrony dziecka w sferze zdrowia fizycznego i psychicznego: 1.1. Prawo do ochrony zdrowia; 1.2. Prawo do szczególnej opieki zdrowotnej; 1.3. Definicja dziecka; 1.4. Międzynarodowe standardy ochrony zdrowia dziecka. 2. Zadania jednostek samorządu terytorialnego w ochronie zdrowia dzieci: 2.1. Ochrona zdrowia dzieci jako zadanie władz publicznych; 2.2. Zadania gminy w ochronie zdrowia dzieci; 2.3. Zadania powiatu w ochronie zdrowia dzieci; 2.4. Zadania samorządu województwa w ochronie zdrowia dzieci. 3. Dziecko w systemie ochrony zdrowia: 3.1. Prawo dzieci do ochrony zdrowia; 3.2. Status dziecka jako ubezpieczonego; 3.3. Rzecznik Praw Dziecka i Rzecznik Praw Pacjenta. 4. Prawne determinanty bezpieczeństwa zarodków ludzkich utworzonych w procedurze zapłodnienia pozaustrojowego: 4.1. Specyfika chronionego podmiotu; 4.2. Gwarancje wynikające z wymogów adresowanych do ośrodka medycznie wspomaganej prokreacji oraz banku zarodków; 4.3.System reagowania na istotną reakcję niepożądaną i istotne zdarzenie niepożądane; 4.4. Wymogi względem personelu; 4.5. Nadzór nad realizacja wymogów bezpieczeństwa zarodków. 5. Standardy opieki medycznej nad noworodkami: 5.1. Specyfika populacji; 5.2. Definicja noworodka; 5.3. Status prawny standardów postępowania medycznego w opiece nad noworodkiem; 5.4. Opieka medyczna noworodków w podmiocie leczniczym, 5.5. Warunki lokalowe; 5.6. Opieka nad noworodkiem poza podmiotem leczniczym. 6. Przesłanki wykonywania zawodów medycznych w zakresie leczenia dzieci: 6.1. Wymagania dla zawodów medycznych; 6.2. Kwalifikacje do wykonywania zawodów medycznych w populacji pediatrycznej; 6.3. Uprawnienia do wykonywania zawodów medycznych w populacji pediatrycznej; 6.4. Przyznawanie prawa wykonywania zawodu – zakres podmiotowy i przedmiotowy. 7. Sytuacja dziecka z niepełnosprawnościami – orzekanie o niepełnosprawności do celów pozarentowych: 7.1. Historyczne ujęcie niepełnosprawności; 7.2. Współczesne sposoby ujmowania niepełnosprawności w świetle dokumentów WHO; 7.3. Sytuacja dzieci niepełnosprawnych w Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych i Konwencji o Prawach Dziecka; 7.4. Definiowanie pojęcia „dziecko niepełnosprawne” w świetle ustawodawstwa polskiego; 7.5. Zasady kwalifikowania dzieci niepełnosprawnych; 7.6. Zasady wydawania orzeczeń o niepełnosprawności; 7.7. Wybrane skutki wydania orzeczenia o niepełnosprawności. 8. Dziecko z zaburzeniami zdrowotnymi jako podmiot o specjalnych potrzebach edukacyjno-wychowawczych: 8.1. Systemowe formy kierowane do dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi; 8.2. Szczególne sposoby edukowania dzieci ze specjalnymi potrzebami; 8.3. Orzeczenia i opinie wydawane przez zespoły orzekające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych; 8.4. Skutki prawne orzeczeń. 9. Obowiązek szczepień ochronnych dzieci: 9.1. Szczepienie ochronne jako ustawowy obowiązek; 9.2. Wykonanie szczepienia ochronnego – przesłanki obowiązki po stronie pracowników ochrony zdrowia; 9.3. Dokumentowanie szczepień ochronnych; 9.4. Kompetencje ministra zdrowia w zakresie szczepień ochronnych; 9.5. Wykaz zalecanych szczepień ochronnych. 10. Opieka paliatywna i hospicyjna nad dziećmi: 10.1. Założenia sprawowania opieki paliatywnej i hospicyjnej; 10.2. Zasady organizacyjne prowadzenie opieki paliatywnej i hospicyjnej nad dziećmi; 10.3. Opieka paliatywna nad dziećmi w warunkach domowych; 10.4. Opieka paliatywna nad dziećmi w warunkach stacjonarnych; 10.5. Opieka sprawowana w poradni medycyny paliatywnej; 10.6. Perinatalna opieka paliatywna. Zakończenie; Źródła.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Agresja i jej geneza, 2. Agresja i wychowanie w rodzinie, 3. Agresja i wychowanie w szkole, 4. Budowanie środowiska profilaktycznego w szkole, 5. Terapia pedagogiczna dla uczniów zagrożonych agresją
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uwarunkowania aktywności młodzieży w zmieniającej się rzeczywistości; Idea zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli; Świat mediów elektronicznych jako źródło aktywności dziecka; Twórcza aktywność dziecka jako warunek jego wszechstronnego rozwoju; Podmiotowość w wychowaniu warunkiem aktywności uczniów; Mali naukowcy, czyli o wspieraniu aktywności badawczej dzieci w przedszkolu; Wyzwalanie aktywności poznawczej dzieci w edukacji Montessori; Pytania jako czynnik aktywności dziecka; Samodzielność dziecka w percepcji nauczyciela i rówieśników; Rola rodziców w rozwoju aktywności ruchowej dzieci; Rola nauczyciela w stymulowaniu aktywności uczniów klas początkowych; Drama metodą aktywizacji edukacyjnej w zmieniającej się rzeczywistości; Formy aktywności matematycznej uczniów klas początkowych; Wycieczka w przedszkolu jako aktywizująca forma zapoznawania dzieci ze środowiskiem; Aktywność twórcza a system wartości; Aktywność i aktywizacja a rozwój uzdolnień muzycznych; Formy aktywności młodzieży w czasie wolnym; Rola szkoły w rozwijaniu zainteresowań młodzieży gimnazjalnej; Współpraca zagraniczna szkół jako forma aktywizowania uczniów; Sport pływacki w szkole formą aktywności uczniów i nauczycieli; Preferowany styl uczenia się jako przejaw aktywności jednostki; Pomiar przystosowania szkolnego- możliwości i ograniczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I Wprowadzenie do analizy transakcyjnej: Czym jest Analiza transakcyjna, Część II Reprezentacja osobowości. Model stanów Ja: Model stanów Ja, Analiza funkcjonalna stanów Ja, Model strukturalny drugiego rzędu, Rozpoznawanie stanów Ja, Patologia strukturalna. Część III Komunikowanie się. Transakcje, znaki rozpoznania i strukturalizacja czasu. Część IV. Pisanie własnej historii życia. Skrypty życiowe: Charakter i kształtowanie się skryptu życiowego, Jak realizuje się skrypt., pozycje życiowe, Przekazy i matryca skryptu, Zakazy i decyzje, Schematy procesu skryptowego a drivery, Adaptacje osobowości. Część V. Dopasowywanie świata do naszego skryptu. Pasywność: Nierozpoznania, Matryca nierozpoznani, Ramy odniesienia i redefiniowanie, Symbiozy. Część VI. Przekonania uzasadniające nasz skrypt. Zachowania skryptowe i gry: zachowania skryptowe i talony, Obieg skryptu, Gry i analiza gier, Dlaczego ludzie grają?, Jak radzić sobie z grami?, Część VII Zmiana. Analiza transakcyjna w praktyce: Kontrakty na zmianę, Cele zmiany w analizie transakcyjnej, Terapia analizy transakcyjnej i poradnictwo, analiza transakcyjna w edukacji i organizacjach, Jak rozwijała się analiza transakcyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zamiast wstępu; Co oznacza rysunek w świecie dziecka? Co to znaczy, że rysunek jest drogą do poznania przez dziecko własnych zasobów? Jaka powinna być postawa osoby prowadzącej? Jaka jest odpowiedzialność prowadzącego przy tego typu ćwiczeniach? Jak stosować ćwiczenia plastyczne z elementami arteterapii zawarte w książce? Ćwiczenie uważności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej