Form of Work
Książki
(4)
Status
only on-site
(4)
Branch
Czytelnia
(4)
Author
Adryjanek Anna
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Kostyło Hanna
(1)
Kostyło Piotr
(1)
Lewinson J
(1)
Reid Gavin
(1)
Różyńska Małgorzata
(1)
Waliś Robert
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Year
2000 - 2009
(4)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko
(3)
Pisanie
(2)
Czytanie
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
6 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-89574-59-6
1. Dysleksja oraz umiejętności czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia, 2. Neurobiologia dysleksji, 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji, 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: ode teorii do praktyki, 5. Procesy wzrokowe, 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja, 7. Dyskusja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania, 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych, 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki, 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania, 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej, 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego, 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania, 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia, 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolontariuszami, 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania, 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu, 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Praktyczny poradnik dla rodziców i pedagogów)
ISBN: 83-60215-21-9
1. Prawda o zaburzeniach edukacyjnych: Czym jest dysgrafia?, Co wywołuje dysgrafię?, Zespół Gertsmanna, Niezdarne dziecko; Klasyfikacja dysgrafii; Liczy się nastawienie. 2. Punkt widzenia rodziców: Co jest normalne?; Wczesne sygnały ostrzegawcze; Zrób coś!; Szukanie pomocy w szkole; Co możesz zrobić w domu?; Nauka w domu. 3. Szukanie pomocy: Podstawowe prawa dziecka; Podstawa dla diagnozy; Historia rozwoju dziecka; Koordynacja ruchowa; Reakcja emocjonalna na niepełnosprawność; Testy diagnostyczne. 4. Punkt widzenia nauczyciela: Zapewnianie wsparcia i motywacji; Nagradzanie za pracę; Pochwały potrafią działać cuda; Zatrzymanie dziecka w tej samej klasie. 5. Opracowywanie programu edukacyjnego: Podstawy opracowywania skutecznego programu; Nie tylko pismo; Przystosowanie i zmiany; Nauczanie podstawowych umiejętności; Techniki pomocnicze; Pamiętaj, nauczycielu! Inne pomocnicze zmiany. 6. Strategie pisania: Wykresy; strategie redagowania tekstu; Zmienianie zadań wykonywanych w klasie; Podsumowanie. 7. Narzędzia wspomagające: Narzędzia proste; Narzędzia złożone; Badania nad technologią. 8. Współpraca: Rodzice i specjaliści: Różne punkty widzenia; Nakazy i zakazy dla rodziców i nauczycieli. 9. Dalsza edukacja: Wskazówki dla studentów; Prawdziwe historie; Podsumowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7416-617-1
I.Zapobieganie trudnościom w nauce naszych dzieci: Co rodzice powinni wiedzieć na temat wspomagania rozwoju dziecka; Rodzice pierwszymi nauczycielami dziecka; Księga porad, jak mądrze bawić się z własnym dzieckiem. II. Rozpoznanie dysleksji rozwojowej: Objawy dysleksji. Reakcje dzieci i rodziców; Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej. III. Jak pomagać młodszemu dziecku z dysleksją?: Kiedy i jak wspomagamy rozwój dziecka?; Księga porad, jak pomagać młodszemu dziecku. IV. Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją?: Dobra organizacja to podstawa; Młody człowieka w społeczeństwie informacyjnym; Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją w zakresie umiejętności kształconych w szkole? Uczymy się uczyć. V. Rodzice kontra szkoła. Wzajemne relacje: Zasady budowania programu pomocy; Realizacja programu pomocy w szkole i w domu. VI. Zamiast wniosków
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7461-017-4
1. Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej? Wprowadzenie teoretyczne: Czy wszyscy możemy się nauczyć czytania i pisania równie szybko i dobrze?; Od jak dawna znane sa specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; Jak nazwać przypadki trudności w czytaniu i pisaniu?; Na jakiej podstawie rozpoznaje się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu?; Dlaczego przybywa uczniów z dysleksją? Ilu ich jest?; Jak objawiają się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu? Czy objawy dysleksji są zawsze takie same?; Co jest przyczyną dysleksji?; Jakie wyróżnia się typy dysleksji? Jak diagnozować dysleksję rozwojową? Co robić, zamiast usiąść i płakać?; Czy uczeń z dysleksją jest uprzywilejowany?; O czym warto pamiętać będąc nauczycielem uczniów z dysleksją?; 2. Jak pracować z uczniami z dysleksją? Wskazówki metodyczne: Zamiast wstępu, czyli historia pewnego polonisty; Dlaczego ucznia z dysleksja dotyczy problem pustej kartki?; Jak rozumieć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej; Na czym polega specyfika trudności uczniów z dysleksją w zakresie kompetencji doskonalonych i kształtowanych na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej?; Jakie są cechy pisemnych i ustnych wypowiedzi uczniów z dysleksją? Jak pracować w klasie, w której sa uczniowie z dysleksją?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Dysleksja i dysgrafia - poradnik (hasło przedmiotowe)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again