Form of Work
Książki
(5)
Czasopisma
(1)
Status
available
(6)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(1)
Author
Appelt Karolina
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bęczkowska Anna
(1)
Dohnal Tomás
(1)
Dudak Anna
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Gutowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Helms Donald B
(1)
Jandová Soňa
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Kańczukowska-Stadnik Agnieszk
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Kordek Marcin
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Lis Stanisława
(1)
Majzner Rafał
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mańk-Kowalska Jadwiga
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Oleszkowicz Anna (1956- )
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Palka Stanisław
(1)
Piotrowski Eugeniusz
(1)
Radomska Anna
(1)
Sanecki Grzegorz
(1)
Senejko Alicja (1954- )
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(1)
Turner Jeffrey S
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wierzejska Joanna
(1)
Wojciechowska Ludwika
(1)
Wrońska Marta
(1)
Zagórska Wanda
(1)
Zappe Petr
(1)
Zawadzka dorota
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
Dorosłość
(4)
Psychologia rozwojowa
(3)
Młodzież
(2)
Osobowość
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dziecko
(1)
Ludzie starzy
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagogika
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Praca
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Płeć
(1)
Raport z badań
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Śmierć
(1)
Żałoba
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
6 results Filter
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 13/2016)
1. Metodologiczno-badawczy wymiar współczesnej pedagogiki: Poznawanie językowego obrazu świata i ludzi; Metodologiczne problemy badań edukacyjnych; Methodological cohesion in social science; Hermeneutic and moral versus technical and analytical functions of skill and tools of pedagogy student’s work and learning. 2. Dorosłość w obliczu problemów współczesności: Współczesna przestrzeń obecności człowieka - miedzy realnością a wirtualnością; Rodzina a architektura społecznego świata; Miejsce rodziny w życiu człowieka ponowoczesnego; Doświadczenie przemocy przez mężczyzn w sytuacji konfliktu rodzinnego - perspektywa badawcza; Globalizacja jako czynnik prowadzący do zmian w procesie kształcenia; 3. Znaczenie miejsca pracy w życiu osoby dorosłej: The need for authority and its significance in education and at a workplace; Proaktywność w budowaniu kariery zawodowej młodzieży kończącej studia wyższe; Transformacja sposobu komunikowania się pokolenia X, Y, Z - bilans zysków i strat; Bariery adaptacji zawodowej polskich emigrantów zarobkowych; 4. Nauczycielska profesja w cywilizacji starożytnej i współczesnej; nauczyciel - misja czy zawód?; Dlaczego współczesny nauczycie; jest słabo przygotowany i umotywowany do pracy wychowawczej w szkole?; Zaangażowanie nauczycieli edukacji elementarnej w doskonalenie kompetencji zawodowych. Komunikat z badań; Wzajemne relacje miedzy poczuciem humoru, stresem i wypaleniem zawodowym na przykładzie badań w grupie nauczycieli; Ocena wstępna emisji głosu kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Komunikat z badań; 5. Dojrzałość w obszarze zainteresowań współczesnej pedagogiki: Uczenie się w okresie późnej dorosłości jako przedmiot badań; Edukacja mobilna seniorów - na przekór stereotypom. 6. Aktywność wolnoczasowa osób dorosłych: Euroturystyka - rola edukacji w kształtowaniu oferty turystycznej; Physical activity as perceived by civil servants.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-17404-0
Rozdział 1. (Młody) człowiek a wyzwania współczesnego świata - wprowadzenie. Część I. Dojrzewanie w społeczeństwie informacyjnym. Rozdział 2. Spostrzeganie własnej atrakcyjności w kontekście przemian biologicznych i kulturowych. Rozdział 3. Kondycja zdrowotna adolescentów i ich jakość życia w dobie intensywnych zmian cywilizacyjnych. Rozdział 4. Formowanie się różnych aspektów identyfikacji płciowej w społeczeństwach postmodernistycznych. Część II. Zmiany w sposobie rozumienia siebie i świata w rzeczywistości zglobalizowanej. Rozdział 5. Rozwój poznawczy w okresie dorastania. Rozdział 6. Ku dojrzałej podmiotowości. Rozdział 7. Ku dojrzałej tożsamości indywidualnej Część III. Zmiany w relacjach społecznych w kontekście przemian cywilizacyjnych Rozdział 8. Reorganizacja relacji z rodzicami Rozdział 9. Wzrost znaczenia grupy rówieśniczej Część IV. Zmiany w sposobie wartościowania w dobie globalizacji Rozdział 10. Formowanie się systemu etycznego młodzieży Rozdział 11. Światopogląd młodzieży.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-814-0
Zawiera: 1. Co i jak bada psychologia rozwoju?: Zmiany społeczne oraz ich skutki dla rozwoju indywidualnego – obszary zapotrzebowania na badania psychologii rozwoju; Status teorii i perspektywy badawcze; Różnorodność sposobów opisywania i wyjaśniania rozwoju człowieka; Nowe podejście w psychologii rozwoju; Zadania psychologii rozwoju. 2. Zmiana a rozwój: Pojęcie rozwoju; Rodzaje zmian rozwojowych; Dynamika zmian rozwojowych; Interakcje czynników rozwoju; Etapy rozwoju i zadania rozwojowe. 3. Badania nad procesem i efektami rozwoju: Podejścia badawcze w psychologii rozwoju; Problemy badawcze psychologii rozwoju; Strategie prowadzenia badań. 4. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym: Struktura i ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów poznawczych; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Zagrożenia dla rozwoju dziecka w I erze; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy I erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze II. 5. Rozwój w okresie dzieciństwa: Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów psychicznych; Zabawa i nauka; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Przebieg i skutki kryzysów w rozwoju dziecka; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy II erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze III. 6. Rozwój w okresie dorastania: Istota III ery rozwoju; Zadania okresu adolescencji; Społeczne środowiska rozwoju w okresie adolescencji; Zmiany w sferze biologicznej, psychicznej i społecznej; Istota kryzysu adolescencyjnego; Kształtowanie się tożsamości; Tożsamość negatywna i jej znaczenie w procesie rozwoju; Zaburzenia rozwoju w okresie dorastania; Źródła i istota wsparcia udzielanego nastolatkom; efekty rozwojowe – z czym dorastający kończy III erę rozwoju i do czego jest gotowy w erze IV. 7. Rozwój w okresie dorosłości: Istota IV ery rozwoju; Podział okresu dorosłości na etapy i zadania z nimi związane; Rozwiązanie kryzysu okresu adolescencji a proces wchodzenia w dorosłość; Zmiany okresu dorosłości; Kryzysy dorosłości i ich źródła; od debiutanta do mistrza – o uczeniu się roli osoby dorosłej; Ewolucja roli pracownika w dorosłości; Życie rodzinne w okresie dorosłości; Wybrane problemy zdrowotne okresu dorosłości; Efekty rozwojowe ery IV. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-626-9
Zawiera: 1. Co i jak bada psychologia rozwoju?: Zmiany społeczne oraz ich skutki dla rozwoju indywidualnego – obszary zapotrzebowania na badania psychologii rozwoju; Status teorii i perspektywy badawcze; Różnorodność sposobów opisywania i wyjaśniania rozwoju człowieka; Nowe podejście w psychologii rozwoju; Zadania psychologii rozwoju. 2. Zmiana a rozwój: Pojęcie rozwoju; Rodzaje zmian rozwojowych; Dynamika zmian rozwojowych; Interakcje czynników rozwoju; Etapy rozwoju i zadania rozwojowe. 3. Badania nad procesem i efektami rozwoju: Podejścia badawcze w psychologii rozwoju; Problemy badawcze psychologii rozwoju; Strategie prowadzenia badań. 4. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym: Struktura i ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów poznawczych; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Zagrożenia dla rozwoju dziecka w I erze; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy I erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze II. 5. Rozwój w okresie dzieciństwa: Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów psychicznych; Zabawa i nauka; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Przebieg i skutki kryzysów w rozwoju dziecka; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy II erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze III. 6. Rozwój w okresie dorastania: Istota III ery rozwoju; Zadania okresu adolescencji; Społeczne środowiska rozwoju w okresie adolescencji; Zmiany w sferze biologicznej, psychicznej i społecznej; Istota kryzysu adolescencyjnego; Kształtowanie się tożsamości; Tożsamość negatywna i jej znaczenie w procesie rozwoju; Zaburzenia rozwoju w okresie dorastania; Źródła i istota wsparcia udzielanego nastolatkom; efekty rozwojowe – z czym dorastający kończy III erę rozwoju i do czego jest gotowy w erze IV. 7. Rozwój w okresie dorosłości: Istota IV ery rozwoju; Podział okresu dorosłości na etapy i zadania z nimi związane; Rozwiązanie kryzysu okresu adolescencji a proces wchodzenia w dorosłość; Zmiany okresu dorosłości; Kryzysy dorosłości i ich źródła; od debiutanta do mistrza – o uczeniu się roli osoby dorosłej; Ewolucja roli pracownika w dorosłości; Życie rodzinne w okresie dorosłości; Wybrane problemy zdrowotne okresu dorosłości; Efekty rozwojowe ery IV. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-02-07118-8
Zawiera: R. 1. Wstęp do psychologii rozwoju w ciągu życia: Co o tym sądzisz?; Przegląd psychologii rozwoju w ciągu życia; Zagadnienia i tematy psychologii rozwoju w ciągu życia; Metody badawcze psychologii rozwoju w ciągu życia. R. 2. Teorie rozwoju w ciągu życia: Co o tym sądzisz?; Co sprawia, iż teoria rozwoju w ciągu życia jest uznawana za dobrą?; Psychologiczne teorie rozwoju w ciągu życia; Socjologiczne teorie rozwoju w ciągu życia; Biologiczne teorie rozwoju w ciągu życia. R. 3. Genetyka, dziedziczność a środowisko: Co o tym sądzisz?; Genetyka życia; Genetyka biochemiczna: podstawowe pojęcia; Behawioralna genetyka; Aberracje i mutacje genetyczne; Poradnictwo genetyczne. R. 4. Rozwój prenatalny, narodziny i przystosowanie w okresie noworodkowym: Co o tym sądzisz?; Moment zapłodnienia; Rozwój prenatalny; Środowiska prenatalne; Zaburzenia w przebiegu ciąży; Proces narodzin; Poporodowa adaptacja noworodka; Bezpłodność. R. 5. Okres niemowlęcy i poniemowlęcy: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 6. Wczesne dzieciństwo: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 7. Średnie dzieciństwo: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 8. Okres dorastania: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 9. Wczesna dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Możliwości wyboru stylu życia; Kariera. R. 10. Średnia dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Rodzina; Rozwój zawodowy. R. 11. Późna dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Rodzina; Emerytura. R. 12. Śmierć i żałoba: Co o tym sądzisz?; Śmierć i umieranie z perspektywy współczesnego społeczeństwa; teorie psychologicznych aspektów procesu umierania; Umierać z godnością; W chwili śmierci; Definicje komponenty śmierci; Czy istnieje życie pośmiertne?; Żałoba.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-473-1
Zawiera: Część I. Postawy rodzicielskie: Rozdział 1. Postawy rodzicielskie a osobowość dziecka: 1.1. Relacja z rodzicem a osobowość dziecka w perspektywie wybranych badań; 1.2. Problematyka postaw (stylów) rodzicielskich w ujęciu Marii Ryś; 1.3. Koncepcja osobowości Johna M. Oldhama i Loisa B. Morrisa; 1.4. Problematyka i metodologia badań własnych; 1.5. Wyniki; 1.6. Interpretacja wyników. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie a decyzja o małżeństwie: 2.1. Rola rodziców w wyborze małżeńskim potomstwa; 2.2. Typy postaw wobec małżeństwa; 2.3. Typologia stylów (postaw) rodzicielskich w ujęciu Marii Ryś;  2.4. Problematyka i metodologia badań własnych;  2.5. Wyniki; 2.6. Interpretacja wyników. Rozdział 3. Postawy rodzicielskie a postrzeganie przez córki własnej cielesności: 3.1. Postawa akceptacji, empatii i kongruencji a kontakt pomocny w ujęciu Carla Rogersa; 3.2. Znaczenie uwarunkowań kulturowych i relacji z rodzicem dla akceptacji własnej cielesności; 3.3. Problematyka i metodologia badań własnych; 3.4. Wyniki; 3.5. Interpretacja wyników. Część II. Style przywiązania: Rozdział 4. Style przywiązania a sposoby wyrażania uczuć: 4.1. Sposoby wyrażania uczuć według Gary’ego Chapmana; 4.2. Problematyka i metodologia badań własnych; 4.3. Wyniki; 4.4. Interpretacja wyników. Rozdział 5. Style przywiązania a osobowość: 5.1. Problematyka i metodologia badań własnych; 5.2. Wyniki; 5.3. Interpretacja wyników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again