Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(72)
IBUK Libra
(4)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(68)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(5)
Czasopisma
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(54)
dostępne
(38)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(41)
Czytelnia
(55)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(4)
Horyń Wojciech
(3)
Maciejewski Jan
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Bednarczyk Henryk
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Gerlach Ryszard (1955- )
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Klimczak Kinga
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kwiatkowski Stefan M
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nizińska Adrianna
(2)
Polok Grzegorz
(2)
Płuciennik Jarosław
(2)
Rongies Witold
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Aleksander Tadeusz
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barwińska Dorota
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Boczukowa Beata
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chmielecka Monika
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Czerniawska Olga
(1)
Czopek Jakub
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Ahata
(1)
Draus Jan
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Glomb Dominika
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Griese Hartmut M. (1944- )
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Górnikowska-Zwolak Elżbieta
(1)
Gąsior Krzysztof
(1)
Habura Miłosz
(1)
Halicki Jerzy
(1)
Hallada Marek
(1)
Holton Elwood F.III
(1)
Horbowski Adam
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jabłoński Sławomir
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Juraś-Krawczyk Barbara
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kamińska Janina
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kargul Józef
(1)
Knowles Malcolm S
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Komorowska Olga
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozłowski Arkadiusz
(1)
Krajewska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(36)
1990 - 1999
(6)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(77)
Język
polski
(76)
angielski
(1)
Temat
Oświata dorosłych
(47)
Kształcenie ustawiczne
(20)
Nauczanie dorosłych
(20)
Pedagogika pracy
(7)
Osoby w wieku starszym
(6)
Alkoholizm
(5)
Andragogika
(5)
Czas wolny od pracy
(5)
Dorosłe dzieci alkoholików
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(5)
Nauczyciele oświaty dorosłych
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Wychowanie dorosłych
(5)
Dorośli
(4)
Młodzież
(4)
Pedagogika
(4)
Rodzina
(4)
Samokształcenie
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo
(4)
Gerontologia
(3)
Jakość życia
(3)
Kobieta
(3)
Kształcenie
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Ludzie starzy
(3)
Młodzi dorośli
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Psychologia starości
(3)
Rynek pracy
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Szkolenie zawodowe
(3)
Uniwersytety trzeciego wieku
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zawód
(3)
Alkoholizm w rodzinie
(2)
Badania naukowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Biblioterapia
(2)
Coaching
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(2)
Dziecko
(2)
E-learning
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Odpoczynek
(2)
Osoby w wieku średnim
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Postawy
(2)
Praca
(2)
Praca kulturalno-oświatowa
(2)
Psychologia człowieka dorosłego
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina dysfunkcyjna
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Starzenie się
(2)
Szkolnictwo dla dorosłych
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Szkoły
(2)
Teatroterapia
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Wolontariusze
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholicy
(1)
Arteterapia
(1)
Barwy
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Domy dziecka
(1)
Domy kultury
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Europa
(3)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(5)
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Monografia
(4)
Podręcznik
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Raport z badań
(2)
Esej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Psychologia
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
77 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Andragogika w perspektywie aksjologicznej, Potrzeby i perspektywy aksjologii w andragogice i edukacji dorosłych, Andragogika wobec wartości, Czy dorośli potrzebują edukacji aksjologicznej?, Aksjologia wychowania dorosłych w ujęciu Romana Guardiniego, Aksjologiczne problemy późnej dorosłości, Aksjologia w procesie resocjalizacji, Aksjologiczne aspekty edukacji permanentnej nauczycieli, 2. O obecność wartości w edukacji dorosłych, Wartości w duchu nowego humanizmu jako podstawa edukacji dorosłych, Dylematy andragogiki.Między nauczaniem,uczeniem sie a autoedukacją, Pokazywanie a przekazywanie wartości.Problem z pogranicza wychowania i kształcenia dorosłych, Prawda jako podstawowa wartość w edukacji ludzi dorosłych, Duchowość jako wartość i obszar wspierania rozwoju człowieka dorosłego, Świat wiejskich wartości czynnikiem edukacji podmiotowej, Kształtowanie się systemu wartości naczelnych na ziemiach polskich w XIX wieku, Sokrates jako pierwszy andragog, 3. Problemy aksjologiczne w teorii i praktyce edukacji dorosłych, Podstawowa kategoria andragogiczna "dorosłość" i jej aksjologiczny kontekst, Pedagogia rozwoju duchowego człowieka jako nadzieja współczesnych czasów, Dojrzałość osobowa jako cel edukacji aksjologicznej, Wychowanie patriotyczne a etos obywatelski, Praca pedagogiczna w opinii nauczycieli studiujących, Świadomość codzienności w kształceniu i uczeniu się dorosłych, Poza swobodą indywidualnych upodobań i rygoryzmem społecznych wymagań.Kilka refleksji o związku wartości i norm z wychowaniem, Metoda biograficzna jako metoda wspierająca precyzowanie sensu życia, Psychologizm jako zagrożenie dla moralnego sensu wychowania.Próba analizy nawiązująca do Viktora E.Frankla, 4. Sytuacje trudne a wsparcie pedagogiczne człowieka dorosłego, Wobec ludzkiej śmierci.Pedagogiczne problemy związane z sytuacją człowieka umierającego, Trudne sytuacje życiowe a deklarowane wartości u osób dorosłych, Rodzice wobec trudności szkolnych nastolatków, Osoba zakonna jako dorosły uczeń w opinii kolegów studentów, Przygotowanie do małżeństwa w ramach duszpasterstwa rodzin jako przykład działalności edukacyjnej adresowanej do dorosłych, Rola małych wspólnot i grup religijnych w edukacji dorosłych, Aksjologiczny wymiar małżeństwa i rodziny po usamodzielnieniu się dzieci, Działalność Stowarzyszenia KLANZA w ujęciu ilościowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Specyfika zajęć dla osób starszych: Kwestie ogólne; Wskazówki do pracy z osobami z zaburzeniami słuchu; Wskazówki do pracy z osobami z zaburzeniami wzroku; Wskazówki do pracy z osobami z trudnościami w poruszaniu się; Wskazówki do pracy z osobami z otępieniem; Wskazówki w kwestii organizacji wycieczek; Ankieta dot. zainteresowań. Scenariusze zajęć: Zajęcia integracyjne; Smutki i radości starości - w tym: Bajka „…i żyli długo i szczęśliwie”; Szczęśliwy senior; Starość jako niepełnosprawność; Różni czy podobni?; Dobra starość - jak ją osiągnąć?; Starość, czyli co?; Wesołe jest życie staruszka (spotkanie słowno-muzyczne); Dodatki. Szlachetne zdrowie… : „Na zdrowie”; Zdrowie na wesoło; Z higieną za pan brat; Inscenizacja bajki Chory kotek Stanisława Jachowicza; Wiem, co jem; Podkładki pod talerze; Przychodzi baba do lekarza…; U wód; Dodatki. Uczuciowy zawrót głowy: Jak się czuję?; Zabawy w uczucia; (Po)mieszane uczucia; Zobaczyć i usłyszeć emocje; Emocjonalne łamigłówki (wersja trudniejsza); Emocjonalne łamigłówki (wersja łatwiejsza); Miłość niejedno ma imię; Dodatki. Kres życia: Perspektywa śmierci; Towarzyszenie choremu; Żałoba; Opieka nad grobami; Dodatki. Sport to zdrowie: Poranna gimnastyka na siedząco; Ćwiczenia na stojąco z kijami; Miniolimpiada I; Miniolimpiada II; Umysłowa gimnastyka; Sport z przymrużeniem oka - sesja zdjęciowa; Piłka kopana - drużyna narodowa; Dodatki. Moda i uroda: Becyklingowy pokaz mody; Powróćmy jak za dawnych lat…; Jubilerski kram; Guzik z pętelką; Diabeł tkwi w szczegółach; Dzień Piękności; Dodatki. Swojskie klimaty: Słoneczna kraina; Polskie kwiaty; Siano w roli głównej; Słomiany zapał; Ziołowo mi; W kurniku; Na ludowo; Dodatki. Bliżej natury: Leśne przygody; Zapachy lasu; Przewodnik przyrodniczy; Ptasi gaj; Cuda z natury; Spacer po lesie; Dodatki. Zwierzyniec: Zoologiczne łamigłówki (wersja trudniejsza); Zoologiczne łamigłówki (wersja łatwiejsza); Zwierzęta o ludziach; Na safari; Poszukiwacze zwierząt; Zabawa tematyczna „Nasi Pu[ile”; Pies z kotem; Dodatki. Może nad morzem?: Na fali; Muszelkowy zawrót głowy; W kręgu kamieni; Kamienie szlachetne; Okręty; Na plaży; Na ryby; Rejs w nieznane; Dodatki. Podróże małe i duże: Poznajemy Japonię; Światowo; Łamigłówki geograficzne (wersja trudniejsza); Łamigłówki geograficzne (wersja łatwiejsza); Podróż w krainę fantazji; Dodatki. Smaki świata: Owoce świata; Czy znasz ten smak?; Owocowe łamanie głowy (wersja trudniejsza); Owocowe łamanie głowy (wersja łatwiejsza); Nie tylko sól; czas na herbatę; W pasiece; Dodatki. Arte-eko, czyli sztuka ekologii: ekologia na co dzień; Na okrągło; Muzyczny recykling; Pod prąd?; Z wiatrem i pod wiatr; Papier; Wyrol(k)owani; Woda (wersja trudniejsza); Woda (wersja łatwiejsza; Recyklingowe zawody; Teatrzyk recyklingowy; Dodatki. Geometryczne miszmasz: Zwierzęta w paski i w kropki; Gimnastyka z piłką i szarfą; Igła z nitką; Łamigłówki z kształtami; Rękodzieło geometryczne; Pompony; Dodatki. Aby język giętki powiedział wszystko… : Wieża Babel; Bohater: „K”; Gimnastyka języka; Językowe zabawy (wersja trudniejsza); Językowe zabawy (wersja łatwiejsza); Poskromić słowa; Sztuka pięknego pisania; Kaligrafia - inaczej; Dodatki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.199)
1. Ewolucja nazewnictwa oświaty dla dorosłych i trendy w tworzeniu jej teoretycznych podstaw. 2. Dzieje oświaty dorosłych w Polsce. 3. Tradycje domów kultury w Polsce. 4. Działalność edukacyjna instytutów rzemieślniczo-przemysłowych w latach międzywojennych. 5. Szkoły dla dorosłych. 6. Oświata pozaszkolna. 7. System kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych. 8. Edukacja kulturowa ludzi dorosłych - wybrane instytucje i niektóre formy jej realizacji. 9. Uniwersytet trzeciego wieku. 10. Cechy, trendy rozwojowe i funkcje społeczne edukacji dorosłych. 11. Globalizacyjne implikacje edukacji dorosłych w Polsce. 12. Oświata dorosłych w Polsce na początku XXI wieku. 13. Stan współczesnej refleksji andragogicznej w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Powstanie i rozwój andragogiki: Podstawowe pojęcia i zagadnienia andragogiki; Powstanie i rozwój andragogiki na tle tendencji rozwojowych nauk humanistycznych; Przedmiot badań andragogiki i jej miejsce w systemie nauk pedagogicznych; Ogólna charakterystyka związków andragogiki z naukami humanistycznymi; Struktura andragogiki; 2. Dorobek badawczy andragogiki w Polsce- analiza wybranych prac i zagadnień: O potrzebie analizy dorobku badawczego; Ogólna charakterystyka dorobku naukowego i badawczego w zakresie oświaty i wychowania dorosłych w Polsce Ludowej; Teoretyczne koncepcje samokształcenia i wybrane przykłady badań; Zagadnienia z dziedziny szkolnictwa dla pracujących i wybrane przykłady badań; Zagadnienia z dziedziny działalności kulturalno-oświatowej i wybrane przykłady badań; Zagadnienia oświaty rolniczej i wybrane przykłady badań; 3. Badawcze i metodologiczne zagadnienia andragogiki: Doświadczenia badawcze autora; Andragogiczny punkt widzenia w naukowych badaniach empirycznych; Planowanie badań. Potrzeby społeczne; 4. Zadania andragogiki w badaniu i rozwiązywaniu problemów edukacji permanentnej w PRL: Istota i źródła edukacji permanentnej; Społeczne i kulturotwórcze zadania andragogiki; Rola andragogiki w uogólnianiu dorobku nauk społecznych dla potrzeb sterowania rozwojem edukacji permanentnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3224)
1. Andragogika w środowisku wojskowym: Znaczenie selekcji i klasyfikacji żołnierzy w procesie profesjonalizacji armii; Edukacja informatyczna drogą profesjonalizacji w wojsku; Problem edukacji wielokulturowej w aspekcie realizacji zadań podczas międzynarodowej operacji koalicyjnej w Iraku (2003-2008); Rodzaje wiedzy, umiejętności oraz cechy osobowe postrzegane przez podchorążych jako ważne w pełnieniu funkcji oficera; 2. Andragogika w innych grupach dyspozycyjnych: Andragogika w strategii kształcenia policyjnego; Potrzeby i możliwości samorozwoju Kadry oficerskiej policji; Kształcenie zawodowe funkcjonariuszy policji municypalnej (na przykładzie Straży Miejskiej Wrocławia); Kształcenie w warunkach izolacji więziennej; 3. Andragogika w administracji: Centralizacyjne i decentralizacyjne problemy polskiej administracji publicznej; Problemy prawne samorządu terytorialnego w budowaniu systemu bezpieczeństwa dorosłego społeczeństwa w Polsce; Oddziaływanie zmieniającego się rynku pracy na obszar andragogiki; Administracyjnoprawne uwarunkowania edukacji ekologicznej; Rola administracji w propagowaniu permanentnego kształcenia na terenach wiejskich. Tradycje oraz aktualne wyzwania w świetle dokonań Władysława Grabskiego; Nadzór instytucji administracyjnych samorządu prowincjonalnego na Śląsku nad opieką nad dziećmi głuchoniemymi i ociemniałymi w latach 1875-1925; Andragogika w zakresie zarządzania kryzysowego jako zadanie administracji samorządowej. Realizacja na przykładzie miasta Bydgoszczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2987)
R.1 Globalizacja i andragogika: Wpływ edukacji ustawicznej doby globalizacji na tworzenie się struktur społecznych; Uwarunkowania polityki edukacyjnej Unii Europejskiej wobec globalizacji; Edukacja dorosłych wobec problemów globalizacji. Wybrane aspekty socjologiczne; Prawne konteksty edukacji dorosłych w UE i Polsce. Wybrane problemy; Edukacja ustawiczna w procesie globalizacji. Wybrane aspekty na przykładzie spółki energetycznej; Informacja i wiedza w zyciu współczesnych społeczeństw - od poliprofesjonalizacji do edukacji ustawicznej; Uniwersytet Technologii czy Uniwersytet Refleksji? Krytyczny obraz współczesnych instytucji akademickich w Polsce; Znaczenie wykształcenia kobiety a proces globalizacji; Sylweka współczesnego nayczyciela-wychowawcy na tle przewartościowań systemowych. Ujęcie pedagogiczno-socjologiczne; R.2 Społeczne podejście w andragogice: Kształcenie menedżerów w Polsce doby przemian. Niektóre aspekty pedagogiczno-socjologiczne na przykładzie grupy ITM POLSKA; Menedżer w kontekście ustawicznego rozwoju. Ujęcie socjologiczne; Skuteczność pracy menedżera w społeczeństwie wiedzy; Dyrektor zarządzający zasobami ludzkimi. Ujęcie pedagogiczno-socjologiczne; Akademickie Biura Karier w procesie kształcenia zawodowego studentów. Kontekst socjologiczny; Holistyczne pojęcie zdrowia w programach nauczania na Słowacji; Kształcenie dla bezpieczeństwa zdrowotnego współczesnego społeczeństwa. Wybrane aspekty socjologiczne; Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych na poziomie wyższym szansą na ich integrację społeczną; Wpływ edukacji na jakość starości. Wybrane aspekty; Rola Kościoła rzymskokatolickiego w procesie edukacyjnym polskiej transformacji ustrojowej; Cz.III Służby mundurowe i andragogika: Wyzwania dla andragogów (także wojskowych) w XXI wieku. Wybrane aspekty pedagogiczno-socjologiczne; Kształcenie kadr oficerskich dla Sił Zbrojnych RP w świetle zjawiska poliprofesjonalizacji; Oficer jako przedstawiciel społeczeństwa postindustrialnego; Kształcenie oficerów w kontekście wielokulturowości. Wybrane aspekty socjologiczne; Uwarunkowania i problematyka międzynarodowych działań pokojowych i stabilizacyjnych w procesie kształcenia studentów wyższej uczelni wojskowej na przełomie XX i XXI wieku; Warstwy dyspozycyjne. Parę uwag o kryteriach ich wydzielania z uwzględnieniem relacji dowódca andragog - podwładny; Dowódca wychowawcą i nauczycielem w systemie logistycznym wojska; Nauczyciel andragog w wojsku w kontekście komunikacji interpersonalnej. Wybrane aspekty socjologiczne; Kwalifikacje pedagogiczne kadry WP w świetle opinii środowisk cywilnych; System wartości podchorążych Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych. Sprawozdanie z badań; Szkolnictwo w Straży Granicznej na tle przemian po 1989 roku; Transformacja systemowa a wyzwania wobec grup dyspozycyjnych. Ujęcie socjologiczne na przykładzie edukacji w zawodzie oficera Wojska Polskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Andragogika: podstawowe terminy i konceptualizacje, 2. Teoretyczno-metodologiczne założenia andragogiki, 3. Współdziałanie andragogiki z innymi dyscyplinami, 4. Badania andragogiczne, 5. Ogólne uwarunkowania rozwoju oświaty dorosłych, 5. Wybrane problemy dydaktyki dorosłych, 7. Instytucjonalizacja badań andragogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Korzenie andragogiki. Historia i główne założenia klasycznej andragogicznej teorii uczenia się dorosły6ch: Wprowadzenie; Badanie świata teorii uczenia się; Teorie uczenia się; Teoria uczenia się dorosłych: andragogika; Teorie nauczania; Andragogiczny model procesu uczenia się; 3. Postępy w uczeniu się dorosłych. Współczesne perspektywy efektywnego uczenia się dorosłych: Andragogika w praktyce. Rozszerzenie użyteczności andragogicznego modelu; Uczenie się dorosłych w kontekście rozwoju kadr pracowniczych; Nowe perspektywy w andragogice; Poza andragogikę; Przyszłość andragogiki; 3. Uczenie się dorosłych w praktyce. Zakres, narzędzia i badania wspierające andragogikę w praktyce: Całość- część- całość w andragogicznym modelu uczenia się; Od nauczyciela do facylitatora; Uwalniania energii drzemiącej w ludziach; Kontrakty. Kilka wskazówek na temat ich wykorzystania w uczeniu się dorosłych; Przewodnik do diagnozowania i planowania rozwoju kluczowych kompetencji; Kwestionariusz Stylu Uczenia się Osoby Dorosłej opracowane przez Malcoma S. Knowlesa; Szkolenia pracownicze i związane z nimi problemy; Model rozwoju pracowników. Skutezne działanie w nowych rolach i w środowisku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja dorosłych pracowników i bezrobotnych / Stanisław Suchy. - Warszawa : Difin, 2010. - 135, [1] s. : rys.; tab. ; 23 cm.
1. Edukacja szkolna i pozaszkolna pracowników; 2. Edukacja w zakłądzie pracy; 3. Szkolenia pracownicze w kontekście zarządzania; 4. Humanistyczny wimiar edukacji ustawicznej; 5. Aspekty dydaktyczne edukacji dorosłych; 6. Kształcenie ustawiczne w wymiarze europejskim; 7. Urzędy pracy a edukacja bezrobotnych; 8. Poradnictwo edukacyjne i zawodowe dla dorosłych; 9. Kształcenie ustawiczne w przepsiach prawa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Edukacji Dorosłych ; t.15)
1. Edukacja dorosłych w wybranych krajach: Edukacja dorosłych w Anglii i Zjednoczonym Królestwie; Edukacja dorosłych w Szwecji; Edukacja dorosłych w Norwegii; Edukacja dorosłych w Japonii; Edukacja dorosłych w Chinach; 2. Aktualne problemy i tendencje rozwojowe edukacji dorosłych: Tendencje rozwojowe edukacji dorosłych; Odradzanie się edukacji dorosłych w postsocjalistycznych państwach Europy; Edukacja dorosłych w poglądach ekspertów: Kształcenie specjalistów w edukacji dorosłych; Uniwersytety ludowe i powszechne; Aktualne problemy alfabetyzacji; Kształcenie na odległość, system multimedialny i uniwersytety otwarte; Kształcenie ustawiczne i jego konsekwencje dla edukacji dorosłych; Potrzeby i ośrodki badań nad pedagogiką dorosłych; Międzynarodowa Konferencja Edukacji Dorosłych w Hamburgu- 1997 rok.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Edukacja dorosłych. 1. Edukacja dorosłych i poradnictwo zawodowe wobec wyzwań rynku pracy. 2. Autorefleksja zawodowa nauczycieli dorosłych a ich funkcjonowanie w roli ucznia i nauczyciela. Część II: Doradca zawodowy. 1. Doradztwo zawodowe jako profesjonalna pomoc psychologiczna. 2. Rola nauczyciela w systemie orientacji zawodowej. 3. Empatia jako podstawowa umiejętność doradcy zawodowego. Część III: Rynek pracy. 1. Monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych w systemie obsługi rynku pracy (na przykładzie doświadczeń gmin w kraju). 2. Kobieta na współczesnym rynku pracy. 3. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I. Współczesna edukacja dorosłych- tendencje, przemiany i propozycje teoretyczno-praktyczne: Pozaszkolna edukacja ustawiczna wobec wyzwań i problemów polskiej transformacji oraz gospodarki opartej na wiedzy; Pedagogika językowa i kulturalna młodzieży oraz osób dorosłych w świecie cywilizacji technicznej; Poziom kompetencji językowej społeczeństwa polskiego i jego uwarunkowania; Autokreacja zawodowa jako przedmiot badań andragogiki pracy; Wychowanie społeczne dla tożsamości wspólnoty i wielokulturowości; Spór o status metodologiczny inteligencji; Symptomy cywilizacji początku XXI wieku; Cz. II. Współczesny nauczyciel i uczeń dorosły w teorii i praktyce oświatowej: Dorosły uczeń wobec tendencji edukacyjnych; Uwarunkowania aktywności osób dorosłych w procesie kształcenia w świetle wyników hospitacji diagnozującej w Policealnym Studium Zawodowym; Motywy i potrzeby kształcenia ludzi dorosłych; Proces boloński wyznacznikiem rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra; Efektywność doskonalenia zawodowego nauczycieli; Nauczyciel wobec wyzwań cywilizacji informacyjnej i społeczeństwa wiedzy; Kulturowe uwarunkowania postaw w procesie edukacji studentów; Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczycieli w teorii i praktyce; Nauczyciel w edukacji ustawicznej i pozaszkolnym kształceniu dorosłych; Rola nauczyciela w edukacji dorosłych; Metody narracyjne w edukacji psychologicznej dorosłych; Cz. III. Zagrożenia rozwoju człowieka dorosłego: Andragogika wobec problemów społecznej marginalizacji; Społeczne aspekty edukacji kandydatów na opiekunów zastępczych; Obraz starzenia się, postawy wobec starości i ocena jakości życia osób starszych w percepcji młodzieży szkół średnich; Moralna powinność pracowników domów pomocy społecznej w aspekcie poczucia sensu życia jej mieszkańców; Niestandardowe formy zatrudnienia jako jedna z dróg walki z bezrobociem; Problemy wieku senioralnego na przykładzie syndromu opuszczonego gniazda- refleksje psychologiczno-socjologiczne; Analfabetyzm cywilizacyjny dorosłych skutkiem wykluczenia społecznego; Ocena stymulatorem społecznej aktywności młodocianych przestępców. Aspekty teoretyczne i zastosowanie; Rola wychowawcy penitencjarnego w systemie resocjalizacji skazanych; Samotność osób starszych jako czynnik ryzyka nadużyć strukturalnych; Przyjaźń wartością człowieka dorosłego; Wolność i sprawiedliwość w edukacji dorosłych; Cz. IV. Animacja społeczno-kulturalna i jej miejsce w społecznościach lokalnych: Dziedzictwo kulturowe w edukacji regionalnej pogranicza; Animacja społeczno-kulturalna człowieka dorosłego wobec uwarunkowań ponowoczesności; Znaczenie systemu wczesnej pomocy dla rodziców dziecka z trudnościami w rozwoju; Edukacja estetyczna w koncepcjach andragogicznych; Czytelnicze "potwory" czyli literatura dziecięca w recepcji dorosłych; Kształcenie muzyczno-ruchowe animatorów społeczno-kulturowych; kulturalne młodzieży- założenia a rzeczywistość; Kształcenie animatorów kultury w Uniwersytecie Rzeszowskim; Rola animatora kultury w promowani sztuki; Cz. V. Tradycja, potrzeby i rzeczywistość kształcenia dorosłych: Edukacja dorosłych. Teorie i doświadczenia przeszłości. Perspektywy przyszłości; Potrzeby edukacyjne ludzi starszych; Edukacja zawodowa dorosłych- konieczność czy wolny wybór?; Znaczenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku dla poczucia jakości życia ludzi w wieku senioralnym- na przykładzie UTW w Częstochowie; Działalność edukacyjna w Arboretum Bolestraszyce; Internat i bursa szkolna jako środowisko wychowawcze dla dorosłej młodzieży; Alfabetyzacja społeczeństwa powiatu tarnowskiego w Galicji doby autonomicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne w perspektywie jutra: Rodzina jako środowisko wspierające rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym; Sześciolatek oczami rodziców. Doniesienia z badań; Rodzina w edukacji młodszych uczniów; Wykorzystanie muzyki w usprawniania mowy dziecka w wieku przedszkolnym; Miejsce telewizji w życiu dziecka w wieku wczesnoszkolnym; Czas wolny(?) dziecka w wielkim mięście - dylematy pedagoga. Cz. II Kulturowe aspekty kształcenia: Lokalne środowiska przyrodnicze jako miejsce nabywania wiadomości i umiejętności dzieci w młodszym wieku szkolnym; Książkowe inspiracje do poznawania piękna Polski przez dzieci; Świat wartości w literaturze dla dzieci źródłem planowania i realizowania projektów edukacyjnych przez nauczyciela wczesnej edukacji; Kanon literatury muzycznej w praktyce edukacyjnej; Poszukiwanie polskiego syty ulu narodowego w sztuce i edukacji artystycznej w drugiej połowie XIX stulecia i na początku XX wieku. Cz. III Kultura fizyczna i wychowanie zdrowotne w edukacji jutra: Wychowanie fizyczne i sport w polskiej rzeczywistości edukacyjnej; Aqua aerobik jako polecana forma aktywności fizycznej w środowisku wodnym dla osób starszych; Wybrane aspekty aktywności fizycznej jako działanie profilaktyczne w zespołach bólowych dolnego odcinka kręgosłupa u osób prowadzących sedenteryjny tryb życia; Poziom zachowań zdrowotnych w wybranej grupie dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców; Do students change their heating habits after passing from elementary to secondary school?. Cz. IV Kapitał ludzki w edukacji jutra. Problemy edukacji zawodowej i pro zawodowej: Przyszłość szkolnictwa zawodowego w Polsce; Sytuacja zawodowa absolwentów Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Raport z badań; Absolwenci instytucji drugiej szansy i ich świat wartości; Jednostki kształcenia zawodowego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Cz. V Aksjologiczne i społeczne problemy edukacji jutra: Indywidualizm jako wartość wżyciu człowieka ponowoczesnego a jego funkcjonowanie w rodzinie; Osobistość jutra. Przesłanie dla pokoleń - Woronieckiego wizja osoby; Aksjologiczne problemy edukacji jutra: relacje zasady równości z wolnością i sprawiedliwością; Aksjologiczne uwarunkowania działań prospołecznych w trosce o egzystencjalny wymiar wolontariatu; „Moda na wolontariat?” - medialny aspekt zjawiska. Cz. VI Edukacja i egzystencja osób dorosłych: neurodydaktyczne uwarunkowania uczenia się dorosłych; Wybrane aspekty funkcjonowania społecznego ludzi starszych w Polsce; Czas wolny ludzi starszych w opinii ich wnuków - studentów pedagogiki; Portale społecznościowe w życiu współczesnej młodzieży akademickiej; Migracje zarobkowe mężczyzn z terenów wiejskich i ich skutki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
I. Kapitał ludzki w edukacji jutra: Kariera zawodowa niezbywalną kategorią kapitału ludzkiego oraz wyzwaniem dla edukacji jutra; Kompetencje społeczne absolwentów studiów pedagogicznych; Kompetencje społeczne fundamentem potencjału zawodowego studentów; II. Aspekty oceny i samooceny pracownika: Samoocena osób migrujących zawodowo; Satysfakcja z pracy a gotowość pracowników do uczenia się i rozwoju; Wokół problematyki stresu zawodowego i stylów radzenia sobie ze stresem przez pracowników socjalnych; III. Jakość kształcenia w edukacji wyższej; Aspekty jakości kształcenia w edukacji wyższej; Refleksja w nauczaniu gramatyki praktycznej studentów filologii angielskiej niezbędnym komponentem rozwoju kompetencji metodycznej nauczyciela; IV. Obronność jako forma kształcenia ustawicznego: Wybrane problemy przygotowania ludności do działania w ramach obrony cywilnej; Szkolenie obronne w przygotowaniu kadr systemu bezpieczeństwa państwa; Przygotowanie społeczeństwa do obrony powszechnej w świetle obecnych wyzwań i potrzeb.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osoba starsza w przestrzeni demograficznej, psychologicznej i edukacyjnej; 2. Transformacja życia codziennego osób w wieku senioralnym w kontekście społeczeństwa informacyjnego; 3. Uczenie się i nauczanie osób starszych w obszarze nowych mediów w świetle podstaw teoretycznych; 4. Edukator osób starszych a prowadzenie działań dydaktycznych w obszarze nowych mediów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoria kompetencyjna na tle gerontologii społecznej. 2. Metodologia pracy. 3. Zarys historyczny rozwoju edukacji seniorów. 4. Edukacja seniorów w Niemczech. 5. Edukacja seniorów w Wielkiej Brytanii. 6. Edukacja seniorów w Polsce. 7. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Znaczenie edukacji w przebiegu życia człowieka: Ontologia dzieciństwa; Edukacja całożyciowa człowieka w świetle zadań rozwojowych; Znaczenie edukacji w środowisku wiejskiej społeczności lokalnej; Edukacja muzyczna w przebiegu życia; Od kształcenia szkolnego do edukacji permanentnej. Społeczny wymiar sportu; 2. Media- nowe wyzwania dla edukacji w przebiegu życia: Kompetencje informacyjne i medialne nauczyciela/ucznia we współczesnym świecie; Technologie informacyjne w różnych fazach życia człowieka; Warsztaty fotograficzne jako forma edukacji wizualnej w resocjalizacji nieletnich; Nowe rozwiązania w dydaktyce programowania komputerów; 3. U początków drogi edukacyjnej człowieka: Edukacja przedszkolna inwestycją w rozwój jednostki i społeczeństwa; "Wyspa skarbów" czy "rafa koralowa"? Przedszkole w narracjach osób dorosłych; Przedszkole w Norwegii- Norsk Barnehage; Dziecko z klasy średniej jako przedmiot konsumpcji rodziców; Orientacja dzieci w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym. Ustalenia badawcze; 4. Wybrane problemy edukacji dzieci i młodzieży w wieku szkolnym: Współpraca szkoły z rodziną w świadomości nauczycieli i rodziców; O nowy model nauczyciela-wychowawcy; Nauczyciele klas początkowych a kwestia mniejszości narodowych i etnicznych w szkole; Proces wychowania wyzwaniem dla szkół gimnazjalnych; Występowanie i przyczyny utrzymywania się mowy sytuacyjnej oraz mowy gestów w wypowiedziach uczniów klasy pierwszej; Uzdolnienia uczniów jako osobowościowe determinanty osiągnięć szkolnych; Propedeutyka preorientacji i orientacji zawodowej dzieci w szkole; Znaczenie edukacji prozdrowotnej w profilaktyce otyłości u dzieci i jej wpływ na dalsze funkcjonowanie społeczne; Zachowania społeczne nabywane przez gimnazjalistów- na przykładzie gimnazjów "wirtualnych"; 5. Wybrane problemy edukacji dorosłych: "Moja droga do uczelni"- narracja studentek pedagogiki pochodzących ze środowisk wiejskich; Zadania wychowawcze w regulacjach prawno-organizacyjnych polskiego szkolnictwa wyższego w kontekście kros kulturowej refleksji pedagogicznej (2009 rok); Działalność kręgów seniorów jako odpowiedź na oczekiwania ich członków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osoby dorosłe- dzieci alkoholików: kierunki, modele i efekty badań; 2. Funkcjonowanie rodziny z problemem alkoholowym; 3. Czynniki ochronne obecne w rozwoju dda; 4. Metodologia badań własnych; 5. Typologia dorosłych alkoholików; 6. Funkcjonowanie dda i nie-dda. Porównywanie grup; 7. Noodynamika jako czynnik chroniący przed problemami przystosowawczymi; 8. Doświadczenia rodzinne a funkcjonowanie noo-psychiczne dda i nie-dda. Podsumowanie badań i dyskusja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wiek XIX - początek cywilizacji przemysłowej 2. Systemy szkolne w XIX wieku 3. Rozwój nauk pedagogicznych w XIX wieku 4. Polska oświata pod zaborami 5. Polska myśl pedagogiczna w dobie rozbiorów 6. Wielka wojna i jej skutki 7. Świat między wojnami 8. Idee i wychowanie 9. Powojenne przyspieszenie 10. Opieka nad dzieckiem 11. Szkolnictwo 12. Szkolnictwo specjalne 13. Oświata dorosłych 14. Sport i rekreacja 15. Współczesne koncepcje pedagogiczne 16. Polska wobec wyzwań XX wieku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej