Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(16)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(15)
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(15)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(7)
Barańska Małgorzata
(5)
Andrzejewski Marek (1959- )
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Jakacka Ewa (1964- )
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Bilkiewicz Tatiana
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Cichy Andrzej
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Drakohrust Tetiana
(1)
Filar Andrzej
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kil Jan (1991- )
(1)
Kruszyński Piotr
(1)
Kryska Sandra
(1)
Kupny Weronika
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kuźnik Grzegorz
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Majewski Kamil
(1)
Mełgieś Katarzyna (1969- )
(1)
Miaskowska-Daszkiewicz Katarzyna (1979- )
(1)
Nowak Paula
(1)
Pacian Jolanta Agnieszka
(1)
Podgórska-Rykała Joanna (1987- )
(1)
Pogłódek Andrzej
(1)
Pokora Andrzej
(1)
Przybyłek Edyta
(1)
Półtorak Agata
(1)
Radwańska Anna
(1)
Rej-Kietla Anna
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Romanowska Elżbieta
(1)
Rozmus Dariusz (1961- )
(1)
Rożek Kacper
(1)
Smyczyński Tadeusz (1938- )
(1)
Sobas Magdalena
(1)
Stawnicka Jadwiga
(1)
Szklachta-Kisiel Katarzyna
(1)
Szlagowska Danuta
(1)
Szuba Marzena
(1)
Zaczkowski Mariusz
(1)
Zasuń Aneta
(1)
Zawadzki Dariusz
(1)
Łukasiewicz Rafał
(1)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(1)
Świętnicki Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Metoda Dobrego Startu
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Dobro dziecka
(5)
Dzieci
(4)
Prawa dziecka
(4)
Małżeństwo
(3)
Pisanie
(3)
Prawa i obowiązki rodziców
(3)
Prawo rodzinne
(3)
Adopcja
(2)
Alimenty
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Kuratela
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Rodzice
(2)
Apelacja
(1)
Cesarstwo niemieckie (1871-1918)
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy na wirusowe zapalenie wątroby typu C
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Filozofia prawa
(1)
Kasacja
(1)
Kolonializm
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Korekcja mowy
(1)
Korupcja
(1)
Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
(1)
Maat (postać mitologiczna)
(1)
Małżeńska umowa majątkowa
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Miejsce pracy
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Nauka obywatelska
(1)
Nauka pisania
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Orzecznictwo międzynarodowe
(1)
Outsourcing
(1)
PRL
(1)
Państwa i terytoria zależne
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Policja
(1)
Polityka prorodzinna
(1)
Polityka wewnętrzna
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo do dobrej administracji
(1)
Prawo do ochrony zdrowia
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Prawo karne procesowe
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Prawo porównawcze
(1)
Prawo pracy
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Rada dzielnicy
(1)
Radni
(1)
Rodzina 500 plus (program rządowy)
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samorząd gminny
(1)
Stan wojenny (prawo)
(1)
Stan wojenny w Polsce (1981-1983)
(1)
System zarządzania bezpieczeństwem informacji (SZBI)
(1)
Szczepienia ochronne
(1)
Sądownictwo administracyjne
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Ustrój majątkowy małżeński
(1)
Ustrój polityczny
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zdrowie fizyczne
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Śpiew
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gruzja
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rosja
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
ZSRR
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(4)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wykaz skrótów; Wstęp; 1. Konstytucyjne i międzynarodowe standardy ochrony dziecka w sferze zdrowia fizycznego i psychicznego: 1.1. Prawo do ochrony zdrowia; 1.2. Prawo do szczególnej opieki zdrowotnej; 1.3. Definicja dziecka; 1.4. Międzynarodowe standardy ochrony zdrowia dziecka. 2. Zadania jednostek samorządu terytorialnego w ochronie zdrowia dzieci: 2.1. Ochrona zdrowia dzieci jako zadanie władz publicznych; 2.2. Zadania gminy w ochronie zdrowia dzieci; 2.3. Zadania powiatu w ochronie zdrowia dzieci; 2.4. Zadania samorządu województwa w ochronie zdrowia dzieci. 3. Dziecko w systemie ochrony zdrowia: 3.1. Prawo dzieci do ochrony zdrowia; 3.2. Status dziecka jako ubezpieczonego; 3.3. Rzecznik Praw Dziecka i Rzecznik Praw Pacjenta. 4. Prawne determinanty bezpieczeństwa zarodków ludzkich utworzonych w procedurze zapłodnienia pozaustrojowego: 4.1. Specyfika chronionego podmiotu; 4.2. Gwarancje wynikające z wymogów adresowanych do ośrodka medycznie wspomaganej prokreacji oraz banku zarodków; 4.3.System reagowania na istotną reakcję niepożądaną i istotne zdarzenie niepożądane; 4.4. Wymogi względem personelu; 4.5. Nadzór nad realizacja wymogów bezpieczeństwa zarodków. 5. Standardy opieki medycznej nad noworodkami: 5.1. Specyfika populacji; 5.2. Definicja noworodka; 5.3. Status prawny standardów postępowania medycznego w opiece nad noworodkiem; 5.4. Opieka medyczna noworodków w podmiocie leczniczym, 5.5. Warunki lokalowe; 5.6. Opieka nad noworodkiem poza podmiotem leczniczym. 6. Przesłanki wykonywania zawodów medycznych w zakresie leczenia dzieci: 6.1. Wymagania dla zawodów medycznych; 6.2. Kwalifikacje do wykonywania zawodów medycznych w populacji pediatrycznej; 6.3. Uprawnienia do wykonywania zawodów medycznych w populacji pediatrycznej; 6.4. Przyznawanie prawa wykonywania zawodu – zakres podmiotowy i przedmiotowy. 7. Sytuacja dziecka z niepełnosprawnościami – orzekanie o niepełnosprawności do celów pozarentowych: 7.1. Historyczne ujęcie niepełnosprawności; 7.2. Współczesne sposoby ujmowania niepełnosprawności w świetle dokumentów WHO; 7.3. Sytuacja dzieci niepełnosprawnych w Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych i Konwencji o Prawach Dziecka; 7.4. Definiowanie pojęcia „dziecko niepełnosprawne” w świetle ustawodawstwa polskiego; 7.5. Zasady kwalifikowania dzieci niepełnosprawnych; 7.6. Zasady wydawania orzeczeń o niepełnosprawności; 7.7. Wybrane skutki wydania orzeczenia o niepełnosprawności. 8. Dziecko z zaburzeniami zdrowotnymi jako podmiot o specjalnych potrzebach edukacyjno-wychowawczych: 8.1. Systemowe formy kierowane do dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi; 8.2. Szczególne sposoby edukowania dzieci ze specjalnymi potrzebami; 8.3. Orzeczenia i opinie wydawane przez zespoły orzekające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych; 8.4. Skutki prawne orzeczeń. 9. Obowiązek szczepień ochronnych dzieci: 9.1. Szczepienie ochronne jako ustawowy obowiązek; 9.2. Wykonanie szczepienia ochronnego – przesłanki obowiązki po stronie pracowników ochrony zdrowia; 9.3. Dokumentowanie szczepień ochronnych; 9.4. Kompetencje ministra zdrowia w zakresie szczepień ochronnych; 9.5. Wykaz zalecanych szczepień ochronnych. 10. Opieka paliatywna i hospicyjna nad dziećmi: 10.1. Założenia sprawowania opieki paliatywnej i hospicyjnej; 10.2. Zasady organizacyjne prowadzenie opieki paliatywnej i hospicyjnej nad dziećmi; 10.3. Opieka paliatywna nad dziećmi w warunkach domowych; 10.4. Opieka paliatywna nad dziećmi w warunkach stacjonarnych; 10.5. Opieka sprawowana w poradni medycyny paliatywnej; 10.6. Perinatalna opieka paliatywna. Zakończenie; Źródła.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie)
Zawiera: Wykaz skrótów; Wstęp; Rozdział I ZASADA DOBRA DZIECKA A PRZYSPOSOBIENIE: 1. Uwagi wprowadzające. 2. Dobro dziecka przysposobionego w perspektywie prawnohistorycznej: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Przeobrażenia prawa rzymskiego w kierunku uwzględnienia dobra dziecka przysposobionego; 2.3. Upadek instytucji przysposobienia w średniowieczu – wzmianka; 2.4. Dziewiętnastowieczne rozwiązania prawne uznające dobro dziecka za podstawowy cel przysposobienia; 2.5. Rozwój ochrony dobra dziecka przysposobionego w prawie polskim w XX w. 3. Dobro dziecka przysposobionego w międzynarodowych aktach prawnych w XX i XXI w.: 3.1. Uwagi wstępne; 3.2. Ochrona dobra dziecka przysposobionego w dokumentach międzynarodowych o charakterze uniwersalnym; 3.3. Ochrona dobra dziecka przysposobionego w europejskich dokumentach międzynarodowych. 4. Dobro dziecka: 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Pojęcie dobra dziecka; 4.3.Dobro dziecka a interes dziecka; 4.4. Dobro dziecka a interes społeczny; 4.5. Dobra dziecka a zasada prawa i klauzula generalna; 4.6. Dobro dziecka przysposobionego de lege lata – wzmianka. 5. Wnioski. Rozdział II OCHRONA DOBRA DZIECKA A INTERESY INNYCH PODMIOTÓW W PRZEPISACH DOTYCZĄCYCH PRZESŁANEK I SKUTKÓW PRZYSPOSOBIENIA: 1. Uwagi wprowadzające. 2. Ochrona dobra dziecka oraz interesów innych podmiotów w ramach przesłanek przysposobienia: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Przesłanki przysposobienia. 3. Realizacja dobra dziecka i interesów innych podmiotów w zakresie przysposobienia: 3.1. Uwagi wstępne; 3.2. Kontakty z dzieckiem w ramach przysposobienia niepełnego; 3.3. Utrzymanie lub zmiana dotychczasowego imienia i nazwiska przysposobionego; 3.4. Tajemnica przysposobienia. 4. Wnioski. Rozdział III OCHRONA DOBRA DZIECKA A INTERESY INNYCH PODMIOTÓW W POSTĘPOWANIU PREADOPCYJNYM: 1. Uwagi wprowadzające. 2. Zdarzenia poprzedzające postepowanie o przysposobienie przed ośrodkiem adopcyjnym oraz sądem. 3. Ratio legis wprowadzenia przepisów mających na celu szybsze uregulowanie sytuacji prawnej małoletniego przebywającego w pieczy zastępczej. 4. Dobór przyszłych stron stosunku przysposobienia: 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Dobór stron stosunku przysposobienia w przypadku dzieci z uregulowaną sytuacją prawną; 4.3. Dobór stron stosunku przysposobienia w ramach przysposobienia ze wskazaniem. 5. Wnioski. Rozdział V OCHRONA DZIECKA A INTERESY INNYCH PODMIOTÓW W POSTĘPOWANIU W SPRAWIE O PRZYSPOSOBIENIE: 1. Uwagi wprowadzające. 2. Uczestnicy postepowania w sprawie o przysposobienie: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Udział przysposabianego w postepowaniu w sprawie o przysposobienie; 2.3. Udział rodzica pozbawionego władzy rodzicielskiej w postępowaniu e sprawie o przysposobienie; 2.4. Udział prokuratora w postępowaniu w sprawie o przysposobienie. 3. Złożenie co najmniej dwóch wniosków o przysposobienie tego samego dziecka. 4. Sytuacja od złożenia wniosku o przysposobienie do uprawomocnienia się postanowienia w sprawie o przysposobienie: 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Przywrócenie władzy rodzicielskiej w toku postępowania w sprawie o przysposobienie; 4.3. Zakres prawa do kontaktów z dzieckiem oraz władzy rodzicielskiej w toku postępowania w sprawie o przysposobienie. 5. Wnioski. Rozdział V OCHRONA DOBRA DZIECKA A INTERESY INNYCH PODMIOTÓW W PRZEPISACH DOTYCZĄCYCH ROZWIĄZANIA PRZYSPOSOBIENIA: 1. Uwagi wprowadzające. 2. Przesłanki rozwiązania przysposobienia: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Wadliwość (nieskuteczność) zgody na przysposobienie; 2.3. Odnalezienie się rodziców dziecka lub brak ich zgody; 2.4. Małżeństwo między stronami stosunku przysposobienia; 2.5. Brak między stronami stosunku przysposobienia więzi odpowiadającej relacji rodzica i dziecka; 2.6. Rozwód pomiędzy rodzicem a małżonkiem, który przysposobił dziecko; 2.7. Nieuleczalna choroba przysposobionego, o której powzięto informację po orzeczeniu przysposobienia. 3. Wpływ ustalenia pochodzenia przysposobionego na trwanie stosunku przysposobienia. 4. Postępowanie o rozwiązanie przysposobienia: 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Tryb postępowania o rozwiązanie przysposobienia; 4.3. Wina w rozkładzie więzi a powództwo o rozwiązanie przysposobienia; 4.4. Reprezentacja małoletniego w toku postępowania o rozwiązanie przysposobienia. 5. Konsekwencje rozwiązania przysposobienia. 6. Wznowienie postępowania w sprawie o przysposobienie a rozwiązanie przysposobienia: 6.1. Uwagi wstępne; 6.2. Wznowienie postępowania w sprawie o przysposobienie w aktualnym stanie prawnym; 6.3. Wznowienie postępowania w sprawie o przysposobienie – wnioski de lege ferenda. 7. Wnioski. Zakończenie; Wykaz aktów prawnych; Wykaz orzecznictwa; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I Dziecko i jego prawa 1. Dobro dziecka - od pojęcia filozoficznego do pedagogicznej kategorii badawczej, 2. Dobro dziecka w kontekście współcesnych badań nad dzieckiem i dzieciństwem, 3. Dziecko i działanie dla jego dobra w poczatkach polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Próba integracji dokonań pedagogiki społecznej, pedagogiki specjalnej oraz nauk prawnych i kryminologii, 5. Dobro dziecka w polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Część II Resocjalizacja instytucjonalna i pozainstytucjonalna 5. Dobro dziecka i zasada działania dla dobra dziecka w obowiązujących uregulowaniach prawnych i współczesnych koncepcjach pedagogiki resocjalizacyjnej. Część III Resocjalizacja dziecka - ku optymalizacji oddziaływań 6. Konceptualizacja badań własnych, 7. Dobro dziecka jako przedmiot/podmiot ochrony instytucjonalnej w postępowaniu w sprawach nieletnich i regulacjach międzynarodowych. Ujęcie ewolucyjne, 8. Dziecko jako podmiot w procesie resocjalizacji w świetle analizy wywiadów eksperckich i zogniskowanego wywiadu grupowego. Wyznaczniki podmiotowowśc, 9. Dobro dziecka w systemie instytucji publicznych w świetle analizy FGI i wywiadów eksperckich. Napięcia między procesem resocjalizacji a sferą normatywną, 10. Działania optymalizujące system resocjalizacji ku ochronie dobra dziecka, 11. rezultaty badań jakościowych znaczenia dobra dziecka i zasady dobra dziecka w procesie resocjalizcji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie 1.1. Pojęcie emocji 1.2. Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie 1.3. Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów 1.4. Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym: Doświadczanie strachu przez dzieci; Przeżywanie przez dzieci złości; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym 2.1. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych 2.2. Wzory zachowań społecznych uczniów 2.3. Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego 2.4. Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii 3.1. Istota pracy w grupie 3.2. Procesy grupowe 3.3. Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne 4.1. Metodologia badań własnych: Przedmiot i cele pracy; Metody, narzędzia badawcze oraz grupa badana. 4.2. Wyniki badań własnych: Trudności dzieci w zakresie umiejętności społecznych i emocjonalnych; Częstotliwość zgłaszanych zaleceń w pracy z dzieckiem dotyczących rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. 4.3. Wnioski z przeprowadzonych badań Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego 5.1. Diagnoza potrzeb uczestników 5.2. Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.3. Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.4. Bloki tematyczne i cele zajęć Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 6.1. Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy Zajęcia 1.1. W krainie zabawy – poznajmy się Zajęcia 1.2. W krainie zabawy – rozpoczynamy wspólne podróżowanie Zajęcia 1.3. W krainie dobrego słuchania – jak dobrze słuchać? Zajęcia 1.4. W krainie dobrego słuchania – słucham cię, słuchaj mnie Zajęcia 1.5. W krainie dobrego słuchania – potrafimy słuchać Zajęcia 1.6. W krainie dobrych manier – normy i zasady w grupie Zajęcia 1.7. W krainie dobrych manier – proszę, dziękuję Zajęcia 1.8. W krainie dobrych manier – kultura w zachowaniu 6.2. Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych Zajęcia 2.1. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja Zajęcia 2.2. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja II Zajęcia 2.3. W krainie poznawania siebie – wiadomości o mnie Zajęcia 2.4. W krainie poznawania siebie – otwartość wobec innych Zajęcia 2.5. W krainie poznawania siebie – mocne strony Zajęcia 2.6. W krainie poznawania siebie – jaka/jaki jestem? Zajęcia 2.7. W krainie poznawania siebie – balonowe „ja” Zajęcia 2.8. W krainie poznawania siebie – książeczka o mnie 6.3. Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi Zajęcia 3.1. W krainie przyjaźni – postawa koleżeńska Zajęcia 3.2. W krainie przyjaźni – profil grupowy Zajęcia 3.3. W krainie przyjaźni– supermoce i słabości Zajęcia 3.4. W krainie przyjaźni – potrzeby innych Zajęcia 3.5. W krainie przyjaźni – wspólna opowieść 6.4. Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć Zajęcia 4.1. W krainie emocji – rozpoznawanie i nazywanie emocji i uczuć Zajęcia 4.2. W krainie emocji – co czuję ja? co czujesz ty? Zajęcia 4.3. W krainie emocji – stworki Zajęcia 4.4. W krainie emocji – uczucia się zmieniają Zajęcia 4.5. W krainie pozytywnych emocji – empatia Zajęcia 4.6. W krainie pozytywnych emocji – wdzięczność Zajęcia 4.7. W krainie pozytywnych emocji – odczuwamy wdzięczność Zajęcia 4.8. W krainie negatywnych emocji – złość piękności szkodzi Zajęcia 4.9. W krainie negatywnych emocji – dlaczego się złościmy? Zajęcia 4.10. W krainie negatywnych emocji – czy strachu trzeba się bać? Zajęcia 4.11. W krainie negatywnych emocji – jestem odważny Zajęcia 4.12. W krainie emocji – okna emocji Zajęcia 4.13. W krainie emocji – kapelusz uczuć Zajęcia 4.14. W krainie emocji – gramy z emocjami 6.5. Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie Zajęcia 5.1. W krainie komunikacji – skuteczna komunikacja Zajęcia 5.2. W krainie komunikacji – jak mówić, by nas słuchano? Zajęcia 5.3. W krainie komunikacji – mosty zamiast murów Zajęcia 5.4. W krainie komunikacji – asertywność w praktyce Zajęcia 5.5. W krainie komunikacji – rozwiązywanie konfliktów Zajęcia 5.6. W krainie komunikacji – smoki są wśród nas Zajęcia 5.7. W krainie komunikacji – współpraca zamiast rywalizacji 6.6. Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą Zajęcia 6.1. W krainie wspomnień – podsumowanie zajęć Zajęcia 6.2. W krainie wspomnień – mój plecak Zajęcia 6.3. W krainie wspomnień – prezent; Zakończenie; Literatura cytowana; Noty autorskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Metoda Dobrego Startu : od piosenki do literki. 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia , 2013. - 1 płyta audio (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Zawiera: Wróbel ; Róża ; Jajko ; Zarozumiałe jajko ; Gąski ; Wąż ; Bawię się ; Kalosze ; Myszka ; Kaczor i kaczki ; Cztery pingwiny ; Żaba ; Żmija i żaba ; Jerzy ogrodnik ; Rzeka ; Dzwonek ; Dzbanek ; Chomik ; Choinka i zając ; Ślimak ; Śliczna pogoda ; Źródełko ; Źrebaki ; Ćma ; Ćwierka ptaszek ; Słoń ; Dźwięki ; Koncert ; Dżdżysty dzień ; Dżem mojej babci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Psychoomotoryka: rozwój – edukacja – terapia: Rozwój psychometryczny dziecka i jego modele; Integracja funkcji poznawczych i motorycznych; Czytanie i pisanie jako złożone czynności psychiczne nabywane; Diagnoza i terapia psychometryczna dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2. Założenia, cele i znaczenie Metody Dobrego Startu: Ogólne założenia i cele; Rola elementów słuchowo-motorycznych w Metodzie Dobrego Startu; Rola elementów wzrokowo-przestrzennych w Metodzie Dobrego Startu. 3. Geneza Metody Dobrego Startu: Le Bon Départ – pierwowzór Metody Dobrego Startu; Metoda Dobrego Startu w Polsce; Wersje i programy Metody Dobrego Startu. 4. Rodzaje ćwiczeń i struktura zajęć w Metodzie Dobrego Startu: Zajęcia wprowadzające; Zajęcia właściwe; Zajęcia końcowe. 5. Metoda Dobrego Startu w systemie oddziaływania na dziecko: Zastosowanie Metody Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii; Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz (MSD) i Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone (Sherborne Developmental Movement – SDM) – komplementarne metody wspomagania rozwoju i terapii zaburzeń dziecka; Praktyczne wskazania do pracy z dzieckiem niepełnosprawnym. 6. Wskazówki dotyczące prowadzenia zajęć Metodą Dobrego Startu: Sposób organizowania zajęć; Urządzenie sali i pomoce do prowadzenia zajęć; Planowanie zajęć; Kontrolowanie sposobu pracy i efektów zajęć. 7. Efektywność stosowania Metody Dobrego Startu: Ocena efektów stosowanie Metody Dobrego Startu w pracy z dziećmi dyslektycznymi w wieku szkolnym; Skuteczność Metody Dobrego Startu w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym; Wpływ Metody Dobrego Startu na niektóre aspekty gotowości szkolnej; Usprawnianie integracji percepcyjno-motorycznej oraz pozytywny wpływ na poziom czytania zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu; Metoda Dobrego Startu dla dzieci bez głębszych zaburzeń rozwoju – podsumowanie badań; Dostosowanie Metody Dobrego Startu do potrzeb dzieci z głębokimi zaburzeniami rozwoju i jej efektywność; Wyniki stosowania Metody Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi; Wyniki stosowania Metody Dobrego Startu w pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym; Stosowanie Metody dobrego Startu do wspomagania rozwoju i nauki języka angielskiego. Aneksy: Wzory graficzne do metody Le Bon Départ; Roczny plan zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu; Wzór pełnego scenariusza zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu (MDS) M. Bogdanowicz; Scenariusz zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu w grupie 5-6- latków w ramach rocznego obowiązkowego przygotowania do szkoły; Pomoce do zajęć; Protokół z hospitacji zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu; Materiały do kursu Metoda Dobrego Startu; Materiały do zajęć wprowadzających; Materiały do ćwiczeń ruchowo-słuchowych; Zestaw wzorów graficznych i piosenek do zajęć – przykład. Zdjęcia do podręcznika MDS.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo rodzinne i opiekuńcze / Tadeusz Smyczyński, Marek Andrzejewski. - 10 wyd. uzup. i uaktual. Stan prawny na 1.09.2020 r. - Warszawa : C.H.Beck, 2020. - XXIII, [3], 406 s. : il. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
Zawiera: Wprowadzenie: Rodzina jako zjawisko społeczne i prawne; Prawo rodzinne. Cz. I Małżeństwo. 1. Zawarcie i unieważnienie małżeństwa: Pojęcie małżeństwa; Zawarcie małżeństwa; Unieważnienie małżeństwa; Ustalenie nieistnienia i istnienia małżeństwa; 2. Prawa i obowiązki małżonków: Ogólna charakterystyka; Prawa i obowiązki niemajątkowe; Prawa i obowiązki majątkowe; 3. Ustroje majątkowe małżeńskie: Pojęcie i rodzaje; Ustrój wspólności ustawowej; Umowne ustroje majątkowe małżeńskie. Ustrój przymusowy; Ustanie ustroju wspólności ustawowej i umownej; Odpowiedzialność majątkowa małżonków; 4. Ustanie małżeństwa: Śmierć i uznanie za zmarłego; Rozwód; , 5. Separacja małżonków: Geneza separacji i jej rola; Przesłanki orzeczenia separacji; Orzekanie o separacji; Skutki separacji i jej ustanie. Cz. II Rodzice - dzieci. 6. Pochodzenie dziecka: Wstępna charakterystyka; Ustalenie ojcostwa dziecka małżeńskiego; Ustalenie ojcostwa dziecka pozamałżeńskiego; 7.Władza rodzicielska: Pojęcie, podmioty i charakter prawny; Treść władzy rodzicielskiej; Wykonywanie władzy rodzicielskiej i odpowiedzialność rodziców; Ustanie władzy rodzicielskiej i jej modyfikacje; Stosunki między rodzicami a dzieckiem niezależne od władzy rodzicielskiej; 8. Przysposobienie: Pojęcie, funkcja społeczna i charakter prawny; Przesłanki przysposobienia; Rodzaje przysposobienia i ich skutki; Ustanie stosunku przysposobienia; 9. Obowiązek alimentacyjny: Pojęcie i funkcja obowiązku alimentacyjnego; Zakres podmiotowy i kolejność obowiązków alimentacyjnych; Przesłanki i treść obowiązku alimentacyjnego; Wykonanie obowiązku alimentacyjnego i ochrona roszczeń; Wygaśnięcie obowiązku i przedawnienie roszczeń. Cz. III Prawo opiekuńcze. 10. Opieka: Wprowadzenie; Opieka nad małoletnim; Opieka nad całkowicie ubezwłasnowolnionym; 11. Kuratela: Pojęcie i funkcje kurateli; Typy i rodzaje kurateli; Ustanie kurateli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 347 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo rodzinne i opiekuńcze / Marek Andrzejewski. - Wyd. 5 zm. i uaktual. - Warszawa : C.H.Beck, 2014. - XII, [4], 265, [1] s. ; 24 cm.
(Skrypty Becka)
1. Zagadnienia wprowadzające, 2. Małżeństwo, 3. Rodzice-dzieci, 4. Opieka prawna i kuratela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XVIII. Zeszyt 1.)
Półrocznik, 2014-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2000-2013
Forma i typ
Temat
Zawiera: Z PROBLEMATYKI FUNKCJONOWANIA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: (Tetiana Drakohrust) Development of public administration in the context of reorganization of state government in Ukraine; (Kacper Rożek) Prawo do dobrej administracji w orzeczeniach Europejskiego Trybunału Praw Człowieka; (Magdalena Gurdek) Nakaz odpowiedniego stosowania przepisów dotyczących radnych gminy do radnych dzielnicy m.st. Warszawy; (Magdalena Gurdek) Wójt i osoba pozostająca we wspólnym pożyciu - nowe podmioty objęte ograniczeniami z art. 24f ustawy o samorządzie gminnym; (Joanna Podgórska-Rykała, Aneta Zasuń) Prawne instrumenty polityki rodzinnej na przykładzie świadczenia wychowawczego wprowadzonego w związku z rządowym programem „Rodzina 500+” w gminie wiejskiej Lelów. ZAGADNIENIA PRAWNO-HISTORYCZNE: (Adam Lityński) Gruzińska próba wybicia się na niepodległość. W stulecie proklamacji Demokratycznej Republiki Gruzji (1918); (Elżbieta Romanowska) Prokuratura wobec stanu wojennego: notatka ze spotkania Przewodniczącego Rady Państwa z prokuratorami Prokuratury Generalnej w dniu 15 lutego 1982 r.; (Dariusz Rozmus) Ty istniejesz, ponieważ Maat istnieje; Maat istnieje, ponieważ Ty istniejesz; (Grzegorz Kuźnik) Status prawny niemieckich kolonii. ZAGADNIENIA PRAWA PUBLICZNEGO: (Dorota Fleszer) Wokół problematyki bezpieczeństwa informacji; (Magdalena Sobas) Zasada równego dostępu do opieki zdrowotnej w przypadku osadzonych chorych na wirusowe zapalenie wątroby - zarys problematyki; (Tatiana Bilkiewicz) Historyczne tło jurysdykcji administracyjnej na Ukrainie; (Piotr Kruszyński, Jan Kil) Naruszenie prawa materialnego jako podstawa wzruszenia orzeczenia; (Andrzej Cichy) Prawne aspekty organizacji bezpiecznych imprez masowych o charakterze sportowym; (Jadwiga Stawnicka) Regulacje prawne i funkcjonowanie Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa - istotnego elementu procesu zarządzania bezpieczeństwem publicznym przez polską Policję. Z PROBLEMATYKI PRAWA PRYWATNEGO: (Andrzej Pokora) Umowa majątkowa a postępowanie egzekucyjne przeciwko małżonkom - zarys problematyki; (Edyta Przybyłek, Anna Rej-Kietla, Sandra Kryska, Dariusz Zawadzki) Wola pacjenta wobec interwencji medycznej - oświadczenie pro futuro; (Andrzej Marian Świątkowski) Polish Report on Strikes; (Weronika Kupny) Ochrona prywatności w miejscu pracy w erze dynamicznie rozwijających się technologii - dziś i jutro; (Paula Nowak) Outsourcing - próba odnalezienia definicji pojęcia na gruncie polskiego prawa pracy; (Katarzyna Szlachta-Kisiel) Determinanty charakteryzujące pracę w szczególnych warunkach; (Marzena Szuba) Definicja dziecka na gruncie art. 304 kodeksu pracy - na tle porównawczym; (Tomasz Świętnicki) Ochrona trwałości stosunku pracy w Niemczech. GLOSY, OPINIE, KOMENTARZE: (Kamil Majewski) Glosa do wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 21 lutego 2017 r., sygn.. akt: VI SA/WA 2550/16; (Andrzej Pogłódek) Konwencja o standardach demokratycznych wyborów, praw i wolności wyborczych w państwach członkowskich Wspólnoty Niepodległych Państw (tłumaczenie). SPRAWOZDANIA: (Anna Rogacka-Łukasik) Sprawozdanie z konferencji „Zabytki techniki - ich dzieje, trwanie, rewitalizacja”; (Magdalena Gurdek) Sprawozdanie z seminarium naukowego Stowarzyszenia Badań nad Źródłami i Funkcjami Prawa „Fontes” Oddział w Sosnowcu; (Magdalena Gurdek) Sprawozdanie z II seminarium naukowego Stowarzyszenia Badań nad Źródłami i Funkcjami Prawa „Fontes” Oddział w Sosnowcu. RECENZJE: Słownik biograficzny adwokatów polskich, A-Ż, tom 3.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. Ogólne zasady pracy z uczniem podczas terapii pedagogicznej: Metoda Dobrego Startu; Zastosowanie Metody Dobrego Startu; Rozdział II. Początki: Jak rozpocząć naukę czytania?; Scenariusz zajęć dla uczniów przygotowujących się do nauki czytania; Jak przygotować dziecko do nauki pisania?; Scenariusz zajęć – dla dzieci rozpoczynających przygodę z pisaniem; Rozdział III. Funkcje wzrokowe – scenariusze; Rozdział IV. Funkcje słuchowo-językowe; Rozdział V. Koordynacja wzrokowo-ruchowa; Rozdział VI. Scenariusze zajęć: Scenariusz zajęć dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera Temat: Emocje; Scenariusz zajęć dla uczniów z niedosłuchem lub słabosłyszących Temat: Posłuchaj i opowiedz; Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Temat: Znajdź, powtórz, pogrupuj; Scenariusz zajęć dla uczniów z zaburzoną koncentracją uwagi Temat: Litery i cyfry; Scenariusz zajęć dla uczniów z zespołem Downa Temat: Dwuznaki; Scenariusz zajęć dla uczniów słabowidzących Temat: Ćwiczenia liter mylonych; Scenariusz zajęć dla ucznia z afazją Temat zajęć: „Opowiedz mi...!”; Rozdział VII. Programy rewalidacji: Program rewalidacji dla ucznia ze stwierdzonym niedosłuchem; Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem; Program rewalidacji dla ucznia z afazją; Program rewalidacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Rozdział VIII. Zamiast zakończenia: Wzór opinii wystawianej dla rodziców w celu przedłożenia innym specjalistom; Wzór Karty Zajęć Specjalistycznych (np. korekcyjno-kompensacyjne); Wzór Karty Zajęć Rewalidacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej