Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(11)
IBUK Libra
(3)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(11)
E-booki
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(4)
Autor
Chądzyński Jacek
(2)
Hajn Zbigniew
(2)
Kalisiak-Mędelska Magdalena
(2)
Podgórniak-Krzykacz Aldona
(2)
Skupień Dagmara
(2)
Wojciechowski Eugeniusz
(2)
Binda Albert
(1)
Fiszer Hanna
(1)
Gojtowska Maja
(1)
Górak-Sosnowska Katarzyna
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kacperczyk Katarzyna
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kozak Zbigniew
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Leśnikowska-Marciniak Monika
(1)
Liksza Joanna
(1)
Mancuso Sandro
(1)
Manshreck Tom
(1)
Marciniak Jarosław
(1)
Martin Robert C
(1)
Morawicz Iwona
(1)
Pilch Piotr
(1)
Przemieniecka Jaonna
(1)
Rachwał Tomasz (1974- )
(1)
Rodzik Kamil
(1)
Szakiewicz Iwona
(1)
Waśko Zbigniew
(1)
Winters Titus
(1)
Wojciechowska Dorot
(1)
Woźniak Joanna
(1)
Wright Hyrum
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Dobre praktyki
(11)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(2)
Mobilność edukacyjna
(2)
Nauczyciele
(2)
Rekrutacja pracowników
(2)
Administracja rządowa
(1)
Administracja samorządowa
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Erasmus+ (program)
(1)
Innowacje
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki obce
(1)
Językowy obraz świata
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Marketing personalny
(1)
Pozapłacowe świadczenia pracownicze
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Programowanie ekstremalne
(1)
Programowanie zwinne
(1)
Programy edukacyjne UE
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rynek pracy
(1)
Studenci zagraniczni
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Umiędzynarodowienie nauki i edukacji
(1)
Urzędnicy
(1)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zwinne zarządzanie
(1)
eTwinning (program)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Europa
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Poradnik
(3)
Opracowanie
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Nauka i badania
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Benefity – źródło przewagi konkurencyjnej pracodawcy: 1. Uwagi ogólne; 2. Świadczenia jako integralna część Total Reward; 3. Rosnąca rola Total Reward w budowaniu przewagi konkurencyjnej firmy; 4. Projekt systemu benefitowego, czyli never ending story; 5. Podsumowanie; Rozdział II. Persona, czyli odbiorca naszej oferty: 1. Uwagi ogólne; 2. Persona; 3. Doświadczenia i zachowania; 4. Employee Value Proposition (EVP); 5. Total Rewards; 6. Podsumowanie; Rozdział III. Przegląd rynku i wybór dostawców: 1. Uwagi ogólne; 2. Przygotowanie się do przeglądu rynku – poznanie potrzeb i możliwości organizacji; 3. Sposób oferowania benefitów – pakiet benefitów czy kafeteria?; 4. Przegląd benefitów oferowanych i praktykowanych w Polsce; 5. Ważne elementy z punktu widzenia pracodawcy, na które należy zwracać uwagę przy wyborze benefitu i dostawcy; 6. Checklista: Jak się przygotować i przeprowadzić przegląd oferty rynkowej?; Rozdział IV. Dopasowanie programu benefitowego do potrzeb organizacji – współpraca z dostawcą świadczenia: 1. Uwagi ogólne; 2. Analiza zapytania ofertowego pracodawcy, czyli początek wspólnej podróży; 3. Omówienie oferty, badanie potrzeb firmy i jej pracowników; 4. Wybór dostawcy, negocjacje ostatecznego kształtu oferty i ceny świadczeń; 5. Wsparcie wdrożenia programu benefitowego przez dostawcę; 6. Wspólny cel, wspólna podróż; Rozdział V. Komunikacja polityki benefitowej: 1. Uwagi ogólne; 2. Co się dzieje, gdy nie komunikujemy oferty benefitowej?; 3. Dokumenty, w których informujemy o benefitach; 4. Kanały komunikacji wewnątrz organizacji; 5. Kanały komunikacji polityki benefitowej poza organizacją; 6. Jak pisać angażujące treści?; 7. Podsumowanie; Rozdział VI. Badanie efektywności benefitów: 1. Uwagi ogólne; 2. Przegląd aktualnej polityki benefitowej; 3. Badanie rynku; 4. Badanie atrakcyjności świadczeń pozapłacowych; 5. Określenie strategii zarządzania benefitami; 6. Podsumowanie; Rozdział VII. Benefity – aspekt podatkowy i ubezpieczeniowy: 1. Uwagi ogólne; 2. Przychód ze stosunku pracy; 3. Nieodpłatne świadczenia; 4. Wartość świadczeń dla celów podatkowych; 5. Wartość świadczeń dla celów ubezpieczeń społecznych; 6. Świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych; 7. Wybrane benefity; 8. Świadczenia przy współpracy z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą; 9. Podsumowanie; Rozdział VIII. Koronawirus szansą na nowe otwarcie dla HR: 1. Uwagi ogólne; 2. Fazy zarządzania sytuacją kryzysową; 3. Model D. Ulricha – role HR i ich ewolucja; 4. HR a zarządzanie kryzysowe na przykładzie pandemii COVID-19; 5. Szansa na nowe otwarcie – kierunki doskonalenia oferty dla pracowników; 6. Zakończenie; Rozdział IX. #zostań w domu. Badanie trendów zmian w pakietach benefitowych firm w związku z COVID-19. Pulse check: 1. Uwagi ogólne; 2. Cel badania; 3. Czas i miejsce badania; 4. Metodyka badania; 5. Charakterystyka próby badawczej; 6. Wyniki ankiety; 7. Wnioski z badania i retrospektywa; Rozdział X. Jakie benefity oferują pracodawcy, a po jakie najchętniej sięgaliby pracownicy? Badanie i analiza: 1. Uwagi ogólne; 2. Metodologia badania; 3. Świadczenia socjalne – ocena dostępności i atrakcyjności 2020/2018; 4. Benefity – ocena dostępności i atrakcyjności 2020 vs 2018; 5. Podsumowanie; Rozdział XI. Benefity – przykłady praktyk rynkowych: A. Czy praca zdalna to benefit? Badanie: Wpływ COVID-19 na podejście pracodawców i pracowników do pracy zdalnej; 1. Uwagi ogólne; 2. Elastyczne zatrudnienie jako trend na rynku pracy; 3. Praca zdalna jako jeden z elementów łącznych korzyści z pracy; 4. Historia i znaczenie pracy zdalnej; 5. Praca zdalna a pandemia COVID-19; 6. Wyniki badania ankietowego „Wpływ pandemii COVID-19 na podejście pracodawców i pracowników do pracy zdalnej”; B. Wdrożenie systemu kafeteryjnego zarządzania benefitami w jednej ze spółek z branży TSL; 1. Cel projektu; 2. Zakres i harmonogram; 3. Narzędzia; 4. Zespół; 5. Korzyści i rezultaty; C. Wprowadzenie aplikacji do doceniania Nais w celu zwiększenia poczucia satysfakcji i docenienia pracowników; 1. Praktyka rynkowa; 2. Cele projektu; 3. Zakres projektu; 4. Harmonogram projektu; 5. Narzędzia, metodyki, praktyki; 6. Rezultaty; 7. Korzyści dla organizacji; D. Czy za wszystkie benefity musi płacić pracodawca?; 1. Uwagi ogólne; 2. Koszty współpracy; 3. O czym warto pamiętać, decydując się na współpracę tego typu?; 4. Przykłady benefitów „bezkosztowych”; 5. Benefity „ukryte”; E. Samochód służbowy jako pomysł na benefit partycypacyjny; 1. Uwagi ogólne; 2. Case study; 3. Analiza praktyk rynkowych w zakresie samochodów służbowych; 4. Analiza podatkowa benefitu; 5. Analiza kosztowa dla pracownika i pracodawcy; 6. Korzyści dla pracownika z tytułu benefitu w postaci auta służbowego; F. Pracownicze programy emerytalne jako wartościowy benefit; 1. Definicja; 2. Pracownicze programy emerytalne w Polsce; 3. Rola składników pozapłacowych; 4. Pracowniczy program emerytalny w Firmie X; 5. Cel projektu; 6. Narzędzia; 7. Korzyści z pracowniczego programu emerytalnego; 8. Harmonogram; 9. Rezultaty; G. Pracownicze plany kapitałowe – obowiązek czy benefit; 1. Definicja pracowniczych planów kapitałowych; 2. Historia pracowniczych planów kapitałowych; 3. Case study; H. Employee Assistance Program; 1. Definicja; 2. Historia EAP; 3. Case study; Zakończenie; O Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
O autorce; 1. Po co nam doświadczenia? 2. Dlaczego doświadczenia kandydatów mają znaczenie? 3. Dlaczego to takie trudne? 4. Doświadczenia kandydatów odpowiadają wartościom firmy 5. Poznaj potrzeby swoich odbiorców 6. Wyjątkowe doświadczenia nie tylko spełniają oczekiwania, ale i wyznaczają standardy 7. Jak tworzyć doświadczenia, które zostaną z kandydatami na dłużej 8. Analityka, głupcze! 9. Najlepszy nośnik doświadczeń kandydatów 10. Jak nowe technologie wpływają na doświadczenia kandydatów 11. Czy doświadczenia kandydatów może budować podmiot zewnętrzny? 12. Co możesz zrobić choćby zaraz?; Podziękowania; Dodatek 1; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie 1.1. Pojęcie emocji 1.2. Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie 1.3. Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów 1.4. Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym: Doświadczanie strachu przez dzieci; Przeżywanie przez dzieci złości; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym 2.1. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych 2.2. Wzory zachowań społecznych uczniów 2.3. Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego 2.4. Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii 3.1. Istota pracy w grupie 3.2. Procesy grupowe 3.3. Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne 4.1. Metodologia badań własnych: Przedmiot i cele pracy; Metody, narzędzia badawcze oraz grupa badana. 4.2. Wyniki badań własnych: Trudności dzieci w zakresie umiejętności społecznych i emocjonalnych; Częstotliwość zgłaszanych zaleceń w pracy z dzieckiem dotyczących rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. 4.3. Wnioski z przeprowadzonych badań Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego 5.1. Diagnoza potrzeb uczestników 5.2. Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.3. Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.4. Bloki tematyczne i cele zajęć Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 6.1. Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy Zajęcia 1.1. W krainie zabawy – poznajmy się Zajęcia 1.2. W krainie zabawy – rozpoczynamy wspólne podróżowanie Zajęcia 1.3. W krainie dobrego słuchania – jak dobrze słuchać? Zajęcia 1.4. W krainie dobrego słuchania – słucham cię, słuchaj mnie Zajęcia 1.5. W krainie dobrego słuchania – potrafimy słuchać Zajęcia 1.6. W krainie dobrych manier – normy i zasady w grupie Zajęcia 1.7. W krainie dobrych manier – proszę, dziękuję Zajęcia 1.8. W krainie dobrych manier – kultura w zachowaniu 6.2. Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych Zajęcia 2.1. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja Zajęcia 2.2. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja II Zajęcia 2.3. W krainie poznawania siebie – wiadomości o mnie Zajęcia 2.4. W krainie poznawania siebie – otwartość wobec innych Zajęcia 2.5. W krainie poznawania siebie – mocne strony Zajęcia 2.6. W krainie poznawania siebie – jaka/jaki jestem? Zajęcia 2.7. W krainie poznawania siebie – balonowe „ja” Zajęcia 2.8. W krainie poznawania siebie – książeczka o mnie 6.3. Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi Zajęcia 3.1. W krainie przyjaźni – postawa koleżeńska Zajęcia 3.2. W krainie przyjaźni – profil grupowy Zajęcia 3.3. W krainie przyjaźni– supermoce i słabości Zajęcia 3.4. W krainie przyjaźni – potrzeby innych Zajęcia 3.5. W krainie przyjaźni – wspólna opowieść 6.4. Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć Zajęcia 4.1. W krainie emocji – rozpoznawanie i nazywanie emocji i uczuć Zajęcia 4.2. W krainie emocji – co czuję ja? co czujesz ty? Zajęcia 4.3. W krainie emocji – stworki Zajęcia 4.4. W krainie emocji – uczucia się zmieniają Zajęcia 4.5. W krainie pozytywnych emocji – empatia Zajęcia 4.6. W krainie pozytywnych emocji – wdzięczność Zajęcia 4.7. W krainie pozytywnych emocji – odczuwamy wdzięczność Zajęcia 4.8. W krainie negatywnych emocji – złość piękności szkodzi Zajęcia 4.9. W krainie negatywnych emocji – dlaczego się złościmy? Zajęcia 4.10. W krainie negatywnych emocji – czy strachu trzeba się bać? Zajęcia 4.11. W krainie negatywnych emocji – jestem odważny Zajęcia 4.12. W krainie emocji – okna emocji Zajęcia 4.13. W krainie emocji – kapelusz uczuć Zajęcia 4.14. W krainie emocji – gramy z emocjami 6.5. Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie Zajęcia 5.1. W krainie komunikacji – skuteczna komunikacja Zajęcia 5.2. W krainie komunikacji – jak mówić, by nas słuchano? Zajęcia 5.3. W krainie komunikacji – mosty zamiast murów Zajęcia 5.4. W krainie komunikacji – asertywność w praktyce Zajęcia 5.5. W krainie komunikacji – rozwiązywanie konfliktów Zajęcia 5.6. W krainie komunikacji – smoki są wśród nas Zajęcia 5.7. W krainie komunikacji – współpraca zamiast rywalizacji 6.6. Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą Zajęcia 6.1. W krainie wspomnień – podsumowanie zajęć Zajęcia 6.2. W krainie wspomnień – mój plecak Zajęcia 6.3. W krainie wspomnień – prezent; Zakończenie; Literatura cytowana; Noty autorskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
E-book
W koszyku

Inżynieria oprogramowania jest pojęciem znacznie szerszym od kodowania: oznacza wszystkie niezbędne narzędzia i procesy stosowane przez organizację do tworzenia oprogramowania. To daje możliwość zachowania wartości kodu w dłuższej perspektywie czasu i pozwala ustanowić bardziej rygorystyczne zasady tworzenia oprogramowania, a dzięki temu sam kod jest podatniejszy na zmiany. Innymi słowy, inżynieria oprogramowania polega na optymalnym integrowaniu i organizowaniu tworzenia aplikacji ― od koncepcji, poprzez tworzenie, wdrażanie i utrzymywanie, po jej wycofywanie.

To nie jest podręcznik dla programistów. Celem autorów jest zaprezentowanie jedynej w swoim rodzaju perspektywy firmy Google, od lat rozwijającej trwały ekosystem oprogramowania, co pozwoliło zebrać pożyteczne wnioski dotyczące skali działalności i czasu jej trwania. W książce zwrócono uwagę na to, że proces tworzenia oprogramowania jest wysiłkiem zespołowym, omówiono najlepsze praktyki związane z utrzymywaniem bazy kodu o dużych rozmiarach i długim stażu, pokazano także narzędzia, które mogą się okazać przydatne w jej utrzymywaniu. Omówione tu zagadnienia uwzględniają doświadczenia, jakie typowy inżynier oprogramowania zdobywa w ramach swojej pracy, służą też wskazaniu różnorodnych sposobów rozwiązywania poszczególnych problemów.

Najciekawsze zagadnienia:

  • unikatowa kultura pracy w Google
  • procesy i narzędzia stosowane w Google
  • metody zwiększania odporności kodu na upływ czasu
  • wpływ skali oprogramowania na organizację pracy inżynierów
  • kompromisy w procesie podejmowania decyzji projektowych

Piszesz kod? To ważne zadanie - bierz przykład z najlepszych!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 5)
Wprowadzenie; 1 Przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa; Przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa w systemie edukacji; Geneza i ewolucja pojęcia przedsiębiorczości; Przedsiębiorczość a innowacyjność – rozumienie i delimitacja pojęć; Kształtowanie przedsiębiorczości jako narzędzie uwalniania potencjału gospodarczego społeczeństwa i rozwoju społeczno-gospodarczego; Znaczenie wiedzy finansowej dla rozwoju przedsiębiorczości; 2 Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych w edukacji; Etyka korczakowska a duch przedsiębiorczości; Bankructwo małego Dżeka Janusza Korczaka jako studium przedsiębiorczości; Przedsiębiorczość w edukacji przedszkolnej i szkole podstawowej w warunkach zmian podstawy programowej; Wolontariat szkolny jako narzędzie rozwoju kompetencji przedsiębiorczych; Formy i metody kształcenia w zakresie przedsiębiorczości w szkole podstawowej; Pozycja i ranga przedsiębiorczości w edukacji geograficznej w szkole podstawowej w kontekście zmian edukacyjnych; Przedsiębiorczość w szkole średniej w warunkach reformy systemu oświaty; Przedsiębiorczość w kształceniu studentów, dorosłych i seniorów; Dobre praktyki edukacji pozaformalnej; Metody i formy kształcenia w zakresie innowacyjnej przedsiębiorczości; Przedsiębiorczy nauczyciel; Wpływ zagranicznych mobilności edukacyjnych na rozwój postaw przedsiębiorczych; 3 Doświadczenia międzynarodowe w zakresie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych; Kompetencja kluczowa czy przedmiot szkolny? Nauczanie przedsiębiorczości w szkołach w Europie; Edukacja w zakresie przedsiębiorczości we Francji; Edukacja w zakresie przedsiębiorczości na poziomie akademickim w Republice Korei; Rola przedsiębiorczości imigrantów w rozwijaniu postaw przedsiębiorczych kraju przyjmującego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Wprowadzenie; Przedmowa; Erasmus+ Edukacja szkolna w liczbach; II. Projekty; 1. Przykłady dobrych praktyk; Bądźmy dwujęzyczni! Uczmy nowocześnie!; Nasz przedszkolny mały świat jest bezpieczny i bez wad; Nauczyciele w Europie dla uczniów niepełnosprawnych!; Przez morze ku wartościom i lepszej szkole; Wiedza i języki kluczem do Europy!; Eurocyberteacher; 2. Praktycznie o projektach – porady doświadczonych koordynatorów dla przyszłych beneficjentów; III. Synergia Erasmus+ i eTwinning; IV. School Education Gateway – platforma dużych możliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Meritum)
Rozdział I. Funkcja personalna w organizacji: 1. Charakter i istota funkcji personalnej; 2. Podział kompetencji w firmach w odniesieniu do zarządzania ludźmi - przykłady rozwiązań (dziat personalny, zarząd, menedżerowie); 3. Strategia personalna organizacji; 4. Przykłady strategii personalnych. Rozdział II. Administracja i obsługa kadrowa: 1. Administracja i obsługa jako punkt wyjścia dla HR; 2. Omówienie najważniejszych kwestii związanych z administracją kadrową - podstawy prawne; 3. Standardy obsługi kadrowej; 4. Standardy pracy kadrowej/ standardy stanowisk; 5. Regulaminy jako podstawa polityki kadrowej organizacji; 6. Przykłady regulacji podstawowych w praktyce kadrowej; 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych; 8. Administracja i obsługa kadrowa a potrzeby i rola kierowników w tym obszarze. Rozdział III. Analiza i planowanie zatrudnienia: 1. Analiza i planowanie zatrudnienia w systemie HR współczesnej organizacji; 2. Czynniki wpływające na plan zatrudnienia; 3. Analiza stanu zatrudnienia - dlaczego jest niezbędna; 4. Budżetowanie - podejście do planowania kosztów zatrudnienia i HR; 5. Opisy stanowisk jako podstawowe narzędzie w pracy kadrowej; 6. Plan zatrudnienia-narzędzie "kadrowe" i narzędzie "kierownicze"; 7. Procedura planowania zatrudnienia; 8. Wdrożenie planu zatrudnienia. Rozdział IV. Pozyskiwanie pracowników - rekrutacja: 1. Pozyskiwanie/ dobór pracowników w systemie HR współczesnej organizacji; 2. Co umożliwia sprawne pozyskiwanie i dobór pracowników; 3. Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna - porównanie; 4. Wptyw przepisów prawnych na proces rekrutacji; 5. Procedura rekrutacyjna; 6. Konkurs na stanowisko - zastosowanie w rekrutacji; 7. Rozmowy kwalifikacyjne w praktyce rekrutacji; 8. Przykładowy zestaw pytań do rozmów kwalifikacyjnych wraz z komentarzem; 9. Pozostałe metody stosowane w rekrutacji pracowników; 10. Zasady ostatecznego wyboru kandydata; 11. Błędy w procesie rekrutacji - występujące w praktyce, niezależnie od stosowanych narzędzi; 12. Przykład wypełnionego dokumentu - raportu podsumowującego obszar HR rekrutacja - w danym roku; 13. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych; Rozdział V. Adaptacja i integracja: 1. Adaptacja i integracja pracowników w systemie HR współczesnej organizacji; 2. Kontekst zespołowy procesu adaptacji zawodowej i podmioty realizujące proces adaptacji; 3. Adaptacja i integracja pracowników a "budowanie" lojalności; 4. Adaptacja pokoleniowa; 5. Procedura adaptacyjna; 6. Zakończenie procesu adaptacji zawodowej w firmie; 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych. Rozdział VI. Motywacja placowa i pozapłacowa - wprowadzenie: 1. Motywacja płacowa i pozapłacowa w systemie HR współczesnej organizacji; 2. Wynagradzanie pracowników-podstawy prawne; 3. Podstawowe pojęcia związane z systemem wynagrodzeń; 4. Tworzenie i doskonalenie systemów wynagrodzeń; 5. Wewnętrzna analiza wynagrodzeń - punkt wyjścia do poprawy systemu motywacji; 6. Stosowane motywatory w praktyce polskich przedsiębiorstw; 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych. Rozdział VII. Wynagrodzenie stałe i wartościowanie stanowisk pracy: 1. Charakterystyka wynagrodzenia podstawowego - płacy zasadniczej; 2. Zmiana wynagrodzeń - zasady; 3. Taryfikatory w zarządzaniu płacą zasadniczą; 4. Wartościowanie stanowisk; 5. Wybrane metodologie wartościowania; 6. Przykład zastosowania Metody Profilowej Wartościowania Stanowisk Pracy; 7. Przykład wartościowania stanowisk metodą analityczno-punktową uproszczoną. Rozdział VIII. Systemy premiowania: 1. Premiowanie - czym jest premia; 2. Prowizje i nagrody w systemie premiowania pracowników; 3. Tworzenie i wdrażanie systemu premiowania; 4. Kafeteryjne systemy wynagrodzeń; 5. Przykłady systemów premiowania. Rozdział IX. Szkolenia i rozwój zawodowy: 1. Szkolenia i rozwój pracowników w systemie HR współczesnej organizacji; 2. Aspekty prawne związane z nowymi przepisami dotyczącymi szkoleń; 3. Planowanie szkoleń; 4. Rozwój zawodowy pracowników; 5. Standardy i dobre praktyki szkoleniowe a szkolenia wewnętrzne; 6. Mentoring i coaching jako narzędzia w procesie rozwoju pracowników; 7. Mobilność pracowników jako alternatywa dla awansów; 8. Przykłady dokumentów z obszaru szkoleń i rozwoju; 9. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych. Rozdział X. Ocena pracowników: 1. Oceny w systemie HR współczesnej organizacji; 2. Procedura/regulamin ocen okresowych; 3. Kryteria oceniania; 4. Konsekwencje ocen; 5. Rozmowy oceniające; 6. Przykład kompleksowego systemu ocen; 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych. Rozdział XI. Racjonalizacja zatrudnienia: 1. Działania optymalizacyjne w systemie HR współczesnej organizacji; 2. Podmioty zaangażowane w proces zmian; 3. Relacje kierownik-pracownicy w procesie restrukturyzacji; 4. Rola i zadania działu personalnego w przygotowywaniu organizacji na zmiany; 5. Analizy-punkt wyjścia; 6. Zestawienie obecnej struktury zatrudnienia z potrzebami - analiza przerostów zatrudnienia, niedoborów w zatrudnieniu oraz luki kompetencyjnej; 7. Określenie koniecznych zmian ilościowych oraz jakościowych w zatrudnieniu w poszczególnych jednostkach organizacyjnych; 8. Narzędzia ułatwiające optymalizację zatrudnienia - przykłady formularzy do analiz i ocen. Rozdział XII. Redukcja zatrudnienia: 1. Zakończenie współpracy z pracownikiem w systemie HR współczesnej organizacji; 2. Komunikacja-najważniejszy element procesu zwolnień; 3. Rozmowy ze zwalnianymi pracownikami-wskazówki; 4. Outplacement - program osłonowy dla zwalnianych pracowników; 5. Korzyści z outplacementu; 6. Organizacja i przebieg programu outplacementu; 7. Usługi składające się na program outplacementu; 8. Skuteczność pomocy indywidualnej w programach outplacementu; 9. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych. Rozdział XIII. Kontrola i audyt procesów HR: 1. Kontrola i audyt w systemie HR współczesnej organizacji; 2. Funkcja kontrolna działu personalnego; 3. Analiza ryzyka kadrowego firmy - sposoby i zasady postępowania; 4. Przygotowanie systemu controllingu personalnego w firmie; 5. Miary i wskaźniki w systemie controllingu HR; 6. Wdrożenie systemu controllingu w organizacji; 7. Pojęcie audytu funkcji personalnej w organizacji; 8. Cele audytu funkcji personalnej; 9. Korzyści z audytu funkcji personalnej; 10. Zarządzanie zasobami ludzkimi a System Zarządzania Jakością w organizacji; 11. Przykład zawartości kompleksowego raportu rocznego - obszar zatrudnienia w organizacji. Rozdział XIV. Budowa wizerunku pracodawcy i marketing personalny: 1. Marketing wewnętrzny i zewnętrzny w systemie HR współczesnej organizacji; 2. Podstawowe pojęcia związane z wizerunkiem pracodawcy; 3. Budowa przewag wizerunkowych w wybranych obszarach HR; 4. Rekrutacja i oddziaływanie na ogólny rynek pracy; 5. Współpraca z uczelniami i szkołami; 6. Budowa specyficznych przewag w wizerunku pracodawcy; 7. Współpraca HR z PR w obszarze wizerunkowym; 8. Charakter zaangażowania HR w budowanie wizerunku; 9. Rekomendacje dla współpracy HR z różnymi grupami podmiotów w organizacji; 10. Współpraca i zasady komunikacji HR - ze związkami zawodowymi; 11. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych. Rozdział XV. Trendy HR: 1. Wymagania wobec działów personalnych - tendencje; 2. HR - dla menedżerów i "z menedżerami"; 3. Szczególne wymagania wobec menedżera HR; 4. HR-właściciel i kreator procedur; 5. HR a porządek prawny organizacji i kwestia zapewnienia zgodności; 6. Informatyzacja procesów HR; 7. Zarządzanie wiekiem jako wyzwanie dla HR; 8. Różnorodność kontra specjalizacja; 9. HRBP - podejście biznesowe i organizacyjne; 10. Przyszłość HR w naszych realiach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nowoczesny nabór i employer branding w administracji publicznej / Kamil Rodzik. - Stan prawny na 27.04.2021 r. - Wrocław : PRESSCOM Sp. z o.o., 2021. - 259, [3] s. : il. ; 21 cm.
Wykaz skrótów; Wstęp; Rozdział 1. Ramy definicyjne 1.1. Administracja publiczna i jej szczeble 1.2. Nabór, rekrutacja i selekcja 1.3. Employer branding Rozdział 2. Ramy formalnoprawne naborów w administracji publicznej 2.1. Ramy ustawowe 2.2. Ramy wewnętrzne Rozdział 3. Ramy organizacyjne naborów w administracji publicznej 3.1. Odpowiedzialność za proces naboru 3.2. Opis stanowiska pracy Rozdział 4. Rekrutacyjny employer branding 4.1. Ogłoszenia o naborze 4.2. Formularze aplikacyjne 4.3. Zakładki dotyczące kariery na stronach internetowych 4.4. Media społecznościowe 4.5. Spotkania, targi, seminaria 4.6. Filmy promujące pracodawcę 4.7. Newsletter naborowy Rozdział 5. Selekcyjny employer branding 5.1. Komunikacja z kandydatami 5.2. Weryfikacja kompetencji miękkich 5.3. Rozmowa kwalifikacyjna Rozdział 6. Employer branding od zakończenia naboru do zatrudnienia pracownika 6.1. Kontakt z pracodawcą 6.2. Pierwszy dzień w nowej pracy Rozdział 7. Podsumowanie Kandydaci – seniorzy Kandydaci – osoby z niepełnosprawnościami Siła Internetu Last but not least Rozdział 8. Dobre przykłady 8.1. Wewnętrzne regulaminy dotyczące naboru 8.2. Opisy stanowisk pracy 8.3. Ogłoszenia o pracy 8.4. Formularze aplikacyjne 8.5. Zakładki dotyczące kariery na stronach internetowych 8.6. Poradniki dla kandydatów Rozdział 9. Przydatne wzory – wiadomości wysyłane do kandydatów 9.1. Informacja do kandydatów po otrzymaniu aplikacji 9.2. Zaproszenie do kolejnego etapu naboru po weryfikacji formalnej ofert 9.3. Zaproszenie do kolejnego etapu naboru przeprowadzonego w formie online 9.4. Informacja o niespełnieniu wymagań formalnych 9.5. Prośba o uzupełnienie aplikacji wraz z zaproszeniem do kolejnego etapu naboru 9.6. Informacja w sytuacji przedłużającego się rozstrzygnięcia naboru Rozdział 10. Podstawowe akty i przepisy prawa 10.1. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy 10.2. Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej 10.3. Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych 10.4. Ustawa z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych; Bibliografia; Akty prawne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Przyszłość dydaktyki języków specjalistycznych (dyskusja panelowa); Potrzeby nauczycieli języków obcych specjalistycznych względem przygotowania i realizacji procesu dydaktycznego. Próba diagnozy; Przygotowanie filologa do komunikacji specjalistycznej: dydaktyka JOS a tłumaczenia specjalistyczne; Projekt TRAILs jako odpowiedź na potrzeby w zakresie kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych; Refleksja nad rolami nauczycieli języków specjalistycznych; Nauczanie języka specjalistycznego a rozwój kompetencji na przykładzie modelu studiów dualnych; Języki specjalistyczne na kierunku filologicznym – o wyzwaniach w nauczaniu na przykładzie germanistyki; Z offline do online. Zajęcia języka specjalistycznego na filologii hiszpańskiej w okresie pandemii; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Uczelnie a rynek pracy: System szkolnictwa wyższego w Polsce; Cele kształcenia akademickiego w warunkach gospodarki opartej na wiedzy; Udział pracodawców w zarządzaniu uczelnią; oczekiwania rynku pracy wobec absolwentów szkół wyższych. R. 2 Program „Uczelnia Liderów” w systemie akredytacyjnym szkolnictwa wyższego w Polsce: Rola akredytacji w systemie szkolnictwa wyższego; Jakość kształcenia na uczelniach; Akredytacja „Uczelnia Liderów” i jej rola w zarządzaniu szkołami wyższymi. R. 3 Dobre praktyki w zarządzaniu dydaktyką i budowaniu relacji z otoczeniem społeczno-gospodarczym z perspektywy ekspertów Programu „Uczelnia Liderów”. Recenzje wybranych szkół wyższych, które uzyskały certyfikat akredytacyjny: Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie; Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi; Akademia Polonijna w Częstochowie; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie; Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim; Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego „Apeiron” w Krakowie; Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna; Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia; Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu; Olsztyńska Szkoła Wyższa imienia Józefa Rusieckiego z siedzibą w Olsztynie; Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. rotmistrza Witolda Pileckiego w Oświęcimiu; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Grodka w Sanoku; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu; Szkoła Główna Służby Pożarniczej z siedzibą w Warszawie; Uniwersytet Medyczny w Lublinie; Uniwersytet Łódzki; Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie; Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie; Politechnika Śląska; Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu; Wydział Biologii Uniwersytetu Gdańskiego; Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji Politechniki Łódzkiej; Wydział Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku; Wydział Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Obszerny tom poświęcony problemom, wyzwaniom, perspektywom i zagrożeniom polskiego i europejskiego prawa pracy. W tekstach znanych polskich i zagranicznych autorów Czytelnik znajdzie inspirujące przemyślenia dotyczące: wpływu rewolucji technicznej, technologicznej i informacyjnej, globalizacji, przemian gospodarczych, rozwoju regulacji korporacyjnych na prawo pracy i stosunki pracy; znaczenia i kierunków rozwoju międzynarodowego i europejskiego prawa pracy; tendencji do objęcia ochroną charakterystyczną dla prawa pracy wykonawców pracy niebędących pracownikami; jednolitej umowy o pracę, flexicurity i innych nowych koncepcji; problemów prawnych, jakie rodzi zatrudnianie pracowników mówiących różnymi językami, a także obaw związanych z przyszłą rolą prawa pracy i przekonania, że jego podstawą pozostaną ochrona pracowników i rokowania zbiorowe. Prezentowana książka powstała dla uczczenia pięćdziesiątej rocznicy podjęcia pracy naukowej przez prof. zw. dr. hab. Michała Seweryńskiego, doktora honoris causa Uniwersytetu Jean Moulin III w Lyonie, wybitnego uczonego, nauczyciela i wychowawcy wielu pokoleń prawników, senatora RP, Honorowego Prezydenta Międzynarodowego Stowarzyszenia Prawa Pracy i Zabezpieczenia Społecznego, który pełnił liczne ważne funkcje publiczne, w tym ministra Rządu RP, rektora Uniwersytetu Łódzkiego, przewodniczącego Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy oraz przewodniczącego Krajowej Rady Katolików Świeckich i członka Papieskiej Rady ds. Świeckich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Obszerny tom poświęcony problemom, wyzwaniom, perspektywom i zagrożeniom polskiego i europejskiego prawa pracy. W tekstach znanych polskich i zagranicznych autorów Czytelnik znajdzie inspirujące przemyślenia dotyczące: wpływu rewolucji technicznej, technologicznej i informacyjnej, globalizacji, przemian gospodarczych, rozwoju regulacji korporacyjnych na prawo pracy i stosunki pracy; znaczenia i kierunków rozwoju międzynarodowego i europejskiego prawa pracy; tendencji do objęcia ochroną charakterystyczną dla prawa pracy wykonawców pracy niebędących pracownikami; jednolitej umowy o pracę, flexicurity i innych nowych koncepcji; problemów prawnych, jakie rodzi zatrudnianie pracowników mówiących różnymi językami, a także obaw związanych z przyszłą rolą prawa pracy i przekonania, że jego podstawą pozostaną ochrona pracowników i rokowania zbiorowe.
Prezentowana książka powstała dla uczczenia pięćdziesiątej rocznicy podjęcia pracy naukowej przez prof. zw. dr. hab. Michała Seweryńskiego, doktora honoris causa Uniwersytetu Jean Moulin III w Lyonie, wybitnego uczonego, nauczyciela i wychowawcy wielu pokoleń prawników, senatora RP, Honorowego Prezydenta Międzynarodowego Stowarzyszenia Prawa Pracy i Zabezpieczenia Społecznego, który pełnił liczne ważne funkcje publiczne, w tym ministra Rządu RP, rektora Uniwersytetu Łódzkiego, przewodniczącego Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy oraz przewodniczącego Krajowej Rady Katolików Świeckich i członka Papieskiej Rady ds. Świeckich.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Słowo wstępne; Przedmowa; Podziękowania; O autorze; CZĘŚĆ I. IDEOLOGIA I PODEJŚCIE. Rozdział 1. Tworzenie oprogramowania w XXI wieku: Starszeństwo; Nowa rzeczywistość; Rozdział 2. Agile, czyli zwinność: Dyscypliny Agile ukierunkowane na proces; Dyscypliny ukierunkowane na technikę; Na czym polega bycie zwinnym?; Manifest Agile; Czas wdrażania zasad Agile; Kac agilowy; Zwinność a rzemiosło programowania; Podsumowanie; Rozdział 3. Software Craftsmanship: Lepsza metafora; Co mówi Wikipedia?; Definicja osobista; Definicja krótka; Wykraczając poza definicje; Rzemiosło, zawód, inżynieria, nauka czy sztuka; Historia idei Software Craftsmanship; Podsumowanie; Rozdział 4. Podejście rzemieślnicze: Kto rządzi Twoją karierą?; Nadążanie za postępem; Za kim podążać?; Praktyka, praktyka, praktyka; Wiedzieć, czego się nie wie; Nie samą pracą człowiek żyje; Podsumowanie; Rozdział 5. Bohaterowie, życzliwość i profesjonalizm: Nauka mówienia "NIE"; Wysuwanie propozycji; Oświecone kierownictwo; Podsumowanie; Rozdział 6. Oprogramowanie działające: Działanie oprogramowania to jeszcze nie wszystko; Pielęgnowanie ogrodu; Ukryte zagrożenie; Niewłaściwe poczucie czasu; Kod zastany; Podsumowanie; Rozdział 7. Praktyki techniczne: Właściwy produkt kontra właściwe wykonanie; Kontekst; Historia programowania ekstremalnego; Praktyki i wartości; Odpowiedzialność; Pragmatyzm; Podsumowanie; Rozdział 8. Długa droga: Opowieść brazylijskiego nastolatka; Koncentracja i wytrwałość; Praca jako inwestycja; Samodzielność, mistrzostwo i cel; Kariera w ramach firmy; Podsumowanie; CZĘŚĆ II. PEŁNA TRANSFORMACJA. Rozdział 9. Rekrutacja: Typowy opis stanowiska pracy; Zbyt zajęci, by przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną; Bez opisów stanowiska pracy; Rekomendacje; Współpraca ze środowiskiem; Definiowanie skutecznych kryteriów wyboru; Rekrutacja proaktywna; Podsumowanie; Rozdział 10. Rozmowa kwalifikacyjna z programistą-rzemieślnikiem: Negocjacje biznesowe; Rozpoznawanie efektywnego partnerstwa; Dobra rozmowa kwalifikacyjna; Sztuka wyboru; Przyjmowanie do zespołu istniejącego a przyjmowanie do zespołu zupełnie nowego; Ćwiczenia w kodowaniu przed rozmową kwalifikacyjną; Każdy powinien umieć przeprowadzać rozmowy kwalifikacyjne; Z deweloperami powinni rozmawiać deweloperzy; Podsumowanie; Rozdział 11. Antywzorce rozmowy kwalifikacyjnej: Nie wymądrzaj się; Nie dawaj łamigłówek do rozwiązania; Nie zadawaj pytań, na które nie znasz odpowiedzi; Nie próbuj udowadniać kandydatowi, że jest głupcem; Nie blokuj internetu; Nie każ pisać kodu na papierze; Nie stosuj algorytmów; Nie przeprowadzaj telefonicznych rozmów kwalifikacyjnych; Podsumowanie; Rozdział 12. Koszt niskiego morale: Kac agilowy - niskie morale; Koszty zatrudniania deweloperów pracujących od 9.00 do 17.00; Ograniczenia wynikające z braku motywacji; Zaszczepianie pasji; Podsumowanie; Rozdział 13. Kult uczenia się: Zła motywacja; Tworzenie kultu uczenia się; A jeśli towarzystwo jest oporne?; Podsumowanie; Rozdział 14. Wprowadzanie zmian technicznych: Rodzaje sceptycyzmu; Bądź przygotowany; Od czego zacząć?; Strach i niekompetencja; Jak przekonać kierownika?; Jak przekonać zespół do stosowania metodyki TDD?; Jak przekonać sceptyków?; Czy naprawdę powinno nas to wszystko obchodzić?; Podsumowanie; Rozdział 15. Rzemiosło pragmatyczne: Jakość jest zawsze oczekiwana; Obalanie mitu jakości kosztownej i czasochłonnej; Refaktoryzacja; "Jedyny" sposób tworzenia oprogramowania; Pomaganie stronie biznesowej; W projektach informatycznych nie chodzi o nas; Wybitny kontra przeciętny; Cztery zasady prostoty; Rzemiosło a pragmatyzm; Podsumowanie; Rozdział 16. Kariera programisty-rzemieślnika: Bycie rzemieślnikiem; Rozwój kariery; Drogi i kamienie milowe; Różnorodność prac; Misja; Dodatek A. Mity na temat rzemiosła i dalsze wyjaśnienia; Deweloper-rzemieślnik a zwykły deweloper; Elitaryzm; Terminator, czeladnik i mistrz; Mistrz rzemiosła; Klapki na oczach; Rzemiosło a XP; Przywiązanie do praktyk; Agile coachowie i kierownicy; Nauka zawodu programisty; Problem z metaforą; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: O Autorach. Wprowadzenie. Część I – Uwarunkowania internacjonalizacji uczelni. 1. Internacjonalizacja w strategiach rozwojowych instytucji szkolnictwa wyższego. Analiza na przykładzie wybranych uczelni w Polsce. 2. Realizacja projektów jako sposób wspierania internacjonalizacji uczelni. 3. Centrum umiędzynarodowienia czy dział obsługi studenta (zagranicznego)? Rola biura współpracy z zagranicą w strukturze uczelni. 4. Rola szkoleń międzykulturowych w procesie internacjonalizacji polskich uczelni. 5. Doświadczenia i dobre praktyki związane z umiędzynarodowieniem uczelni – analiza na podstawie zagranicznych wizyt studyjnych, realizowanych w ramach projektu #SGH4U Część II – Umiędzynarodowienie poprzez zagraniczne programy dydaktyczne. 6. Od transgranicznego do transformatywnego uczenia się w programach mobilności akademickiej. 7. Studenci programu Erasmus a nabywanie kompetencji wymaganych na rynku pracy. 8. Dobre praktyki w ustanawianiu i realizacji programów podwójnego dyplomu w świetle dziesięcioletnich doświadczeń ich oferowania w SGH. 9. CEMS – globalny program dla globalnych obywateli. 10. Bezpieczeństwo studentów podczas wymiany zagranicznych – doświadczenia amerykańskie na przykładzie rozwiązań programu Council on International Educational Exchange (CIEE). Część III – Studenci zagraniczni w Polsce. 11. O problemach i wyzwaniach w zakresie procesu rekrutacji na studia wyższe studentów zagranicznych w kontekście zmieniających się uwarunkowań zewnętrznych. 12. Ubezpieczenie zdrowotne studentów w kontekście wymiany międzynarodowej. 13. Studenci zagraniczni w Polsce w kontekście różnic międzykulturowych. 14. Studenci z państw afrykańskich na globalnych rynku usług edukacyjnych. Szanse i wyzwania dla Polski. Spis rysunków. Spis tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja jest efektem drugiego etapu badań dotyczących współpracy i konkurencji w gminach, zrealizowanego w latach 2011−2013 w ramach projektu „Władza lokalna między państwem, społeczeństwem i rynkiem. Współpraca i konkurencja”. Zawiera wyniki pogłębionych badań w gminach województwa łódzkiego, stanowiących uzupełnienie pierwszej publikacji dotyczącej gmin w ujęciu ogólnopolskim. Obecnie analizą ilościową objęto 16 łódzkich gmin wytypowanych na podstawie wyników badania ogólnopolskiego, a 6 spośród nich poddano analiziejakościowej w postaci studiów przypadków. Przyjęta formuła badania pozwoliła na analizę mechanizmów i czynników warunkujących współpracę. Celem badań była próba identyfikacji lokalnych uwarunkowań kooperacji w wybranych gminach. W części pierwszej zawarto charakterystykę województwa łódzkiego, w której skoncentrowano uwagę na działalności gmin, ich kondycji finansowej oraz sposobach realizacji zadań publicznych. Rozdział drugi poświęcony został omówieniu zastosowanych metod badawczych, a w rozdziale trzecim scharakteryzowano wybrane gminy oraz zaprezentowano ilościowe ujęcie zachodzących w nich procesów współpracy. Najobszerniejszy jest rozdział czwarty, poświęcony analizie studiów przypadków 6 gmin wybranych na podstawie stopnia zaangażowania we współpracę. W kolejnej części przedstawiono działalność lokalnych grup działania, w skład których wchodzą analizowane gminy wiejskie i miejsko-wiejskie. W rozdziale szóstym przeprowadzono analizę treści podstawowych programów samorządowych pod kątem programowania działań współpracy. Publikację zamyka karta dobrej praktyki, która ma szansę wzbogacić nadal jeszcze skromną wiedzę w zakresie zintegrowanego podejścia do współpracy na poziomie gminy. Książka jest polecana wszystkim osobom zainteresowanym problematyką samorządu terytorialnego, a w szczególności aspektami współpracy i konkurencji międzysektorowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Niniejsza publikacja jest efektem drugiego etapu badań dotyczących współpracy i konkurencji w gminach, zrealizowanego w latach 2011−2013 w ramach projektu „Władza lokalna między państwem, społeczeństwem i rynkiem. Współpraca i konkurencja”. Zawiera wyniki pogłębionych badań w gminach województwa łódzkiego, stanowiących uzupełnienie pierwszej publikacji dotyczącej gmin w ujęciu ogólnopolskim. Obecnie analizą ilościową objęto 16 łódzkich gmin wytypowanych na podstawie wyników badania ogólnopolskiego, a 6 spośród nich poddano analizie jakościowej w postaci studiów przypadków. Przyjęta formuła badania pozwoliła na analizę mechanizmów i czynników warunkujących współpracę. Celem badań była próba identyfikacji lokalnych uwarunkowań kooperacji w wybranych gminach. W części pierwszej zawarto charakterystykę województwa łódzkiego, w której skoncentrowano uwagę na działalności gmin, ich kondycji finansowej oraz sposobach realizacji zadań publicznych. Rozdział drugi poświęcony został omówieniu zastosowanych metod badawczych, a w rozdziale trzecim scharakteryzowano wybrane gminy oraz zaprezentowano ilościowe ujęcie zachodzących w nich procesów współpracy. Najobszerniejszy jest rozdział czwarty, poświęcony analizie studiów przypadków 6 gmin wybranych na podstawie stopnia zaangażowania we współpracę. W kolejnej części przedstawiono działalność lokalnych grup działania, w skład których wchodzą analizowane gminy wiejskie i miejsko-wiejskie. W rozdziale szóstym przeprowadzono analizę treści podstawowych programów samorządowych pod kątem programowania działań współpracy. Publikację zamyka karta dobrej praktyki, która ma szansę wzbogacić nadal jeszcze skromną wiedzę w zakresie zintegrowanego podejścia do współpracy na poziomie gminy.
Książka jest polecana wszystkim osobom zainteresowanym problematyką samorządu terytorialnego, a w szczególności aspektami współpracy i konkurencji międzysektorowej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej