Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(15)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(11)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(11)
Autor
Deptuła Maria
(3)
Szatur-Jaworska Barbara (1955- )
(3)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lulek Barbara
(1)
Namiotko Urszula
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Temat
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Patologia społeczna
(7)
Diagnoza psychologiczna
(4)
Diagnoza społeczna
(3)
Polityka społeczna
(3)
Psychopatologia
(3)
Rodzina
(3)
Wskaźniki społeczne
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Diagnoza
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Kultura
(2)
Mózg
(2)
Młodzież
(2)
Neuropsychologia
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Statystyka gospodarcza
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wychowanie
(2)
Zapobieganie
(2)
Zwalczanie
(2)
AIDS
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Emocje podstawowe
(1)
HIV
(1)
Leczenie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki społeczne
(1)
Nałóg
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rynek pracy
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Siła robocza
(1)
Socjoterapia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Stres pourazowy
(1)
Subkultura
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczucia
(1)
Usamodzielnianie wychowanków
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Świetlice socjoterapeutyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Materiały pomocnicze
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wprowadzenie - człowiek w środowisku życia, Część I. Proces diagnostyczny - założenia teoretyczne i metodologiczne: 1. Pojęcie diagnozy w naukach społecznych, 2. Podejścia metodologiczne i modele diagnozy w naukach społecznych, 3. Podstawowe zasady diagnozowania w naukach społecznych. Część II. Środowisko życia w człowieku - wybrane aspekty diagnozy środowiskowej: 4. Diagnoza podstawowych środowisk wychowawczych - założenia teworetyczne i metodologiczn. Część III. Jednostka w środowisku życia - wybrane aspekty diagnozy indywidualnej: 5. Diagnoza indywidualna w ujęciu psychopedagogicznym, 6. Diagnoza zaburzeń funkcjonowania społecznego jednostki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział I. Konteksty diagnostyczne: Globalna różnorodność „rodzin światowych” oraz kierunki ich postrzegania; Diagnoza psychopedagogiczna w warunkach między- i wielokulturowości; Kompetencje do komunikacji międzykulturowej wśród studentów kierunku pielęgniarstwo – rzeczywistość czy iluzja?; Ojcostwo w doświadczeniu międzypokoleniowym. Analiza przypadków; Poczucie koherencji młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym doświadczającej migracji rodzica. Rozdział II. Konteksty edukacyjne: Nauczyciel kreatorem wielokulturowego społeczeństwa jutra; Zmierzyć się z kulturą. Uczniowie cudzoziemscy w przestrzeni szkoły – doniesienie z badań; Wielokulturowe lekcje w gimnazjum na pograniczu kulturowym – na przykładzie szkół w województwie podlaskim; Wymiary przygotowania zawodowego nauczyciela i jego kompetencji w zakresie organizacji edukacji międzykulturowej w szkole. Rozdział III. Konteksty resocjalizacyjne: Kompetencje międzykulturowe w pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej; Złe dzielnice. Pedagogika miejsca w pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej; Wybrane aspekty diagnostyczne w praktyce resocjalizacyjnej; Kształcenie kompetencji międzykulturowych kadry instytucji penitencjarnych w Polsce – kontekst pracy z obcokrajowcami przebywającymi w izolacji więziennej. Rozdział IV. Konteksty metodyczne: O potrzebie uświadamiania studentom pedagogiki ich roli i zadań wobec grup mniejszościowych; Obcy, Inny, Swój – o budowaniu mostów na pograniczu kultur – warsztat z edukacji międzykulturowej; Edukacja międzykulturowa w młodszym wieku szkolnym. Relacja z warsztatów uwrażliwiających na odmienność; Innowacyjne formy pracy w edukacji międzykulturowej. Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka - profilaktyka - socjoterapia ... ; 03)
CZ. I. Diagnostyka : Jednostka, rodzina i środowisko lokalne jako przedmiot badań pedagogiki społecznej - refleksja nad rozwojem dyscypliny ; Zaburzenia zachowania uczniów jako dysfunkcyjna siła działająca w systemie społecznym szkoły ; Diagnoza zaburzeń zachowania i zaburzeń osobowości - dylematy i propozycje metodologiczne ; Rozpoznawanie sytuacji psychospołecznej dziecka w rodzinie - założenia zintegrowanego modelu diagnozy ; Diagnoza kompetencji wychowawczych rodziców dzieci w wieku przedszkolnym ; Wybrane aspekty diagnozy i profilaktyki niepowodzeń szkolnych ; Profilaktyka a obszary i zakres diagnozy w szkole ; Cz. II. Profilaktyka adresowana do całej populacji dzieci i młodziezy : Rozpowszechnienie zachowań prblemowych młodzieży. Badania mokotowskie ; Percepcja postaw rodziców wobec spożywania alkoholu przez ich dzieci a intensywność picia wśród młodzieży gimnazjalnej ; Wybrane czynniki interweniujące w sekwencję ryzyka używania substancji psychoaktywnych ; Działalność profilaktyczna w uczelni wyższej w opiniach studentów ; Zmiany w zakresie kompetencji społecznej zachodzące u uczniów starszych klas szkoły podstawowej ; Samoocena uczniów klas IV-VI ; Zajęcia dla hobbystów - badanie odroczonych efektów programów profilaktycznych ; Zastosowanie Grupy Fokusowej do ewaluacji szkolnego programu profilaktyki ; Aspekty profilaktyczne w programie dukacyjnym " Moje konsumenckie ABC " ; Praktyka profilaktyki - problemy i doświadczenia Cz. III. Profilaktyka adresowana do grup ryzyka : Rodzina długotrwale bezrobotna jako rodzina dysfunkcyjna - charakterystyka i formy pomocy ; Edukacja uliczna wśród młodych ludzi w wieku 15-25 lat w gminie Sion ; Zgodność między oczekiwaniami odbiorców pomocy Akcji Wychowawczej w Środowisku Otwartym AEMO a spojrzeniem wychowawców AEMO na swoją działalność ; Ocena zapotrzebowania na działania profilaktyczne w programie " Tak czy Nie " ; Destrukcyjne wzory przystosowania społecznego dzieci z rodzin z problemem alkoholowym ; Proces tworzenia tożsamości u Dorosłych Dzieci Alkoholików ; Skuteczność autorskiego programu wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych ; Wpływ bajek terapeutycznych na sposoby radzenia sobie z lękiem przez dzieci sidmioletnie ; Ekologiczny kontekst socjoterapii ; Psychologiczne problemy osób pomgających dzieciom i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ... ; 01)
Część I: Diagnostyka pedagogiczna w teorii i praktyce. Sukces lub porażka w obliczu współczesnych nierówności społecznych. Od aberracji psychospołecznych ku normalizacji; Zastosowanie technik systemowych w diagnozowaniu rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych; Diagnozowanie umiejętności kooperacyjnych dzieci jedynych w wieku przedszkolnym; Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych; Wsparcie społeczne ze strony rówieśników jako warunek powodzenia szkolnego uczniów gimnazjum; Diagnostyka pedagogiczna w szkole i środowisku lokalnym; Wybrane problemy diagnozy i pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w Polsce; Wsparcie społeczne dzieci i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Część II: Profilaktyka społeczna w badaniach i działaniach profilaktycznych. Psychoedukacja w procesie przygotowywania pedagogów do podejmowania zadań z zakresu profilaktyki społecznej; Wzory picia alkoholu wśród młodych Europejczyków. Prezentacja wyników badań z lat dziewięćdziesiątych XX wieku; Charakterystyka gminnych programów profilaktyki przeciwalkoholowej; Szkolny program profilaktyki - szansą spójności dla podejmowanych działań profilaktycznych; Zagrożenie uzależnieniami. Szkolne programy profilaktyczne; Pedagog szkolny wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Świat wartości wychowanków resocjalizowanych, na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Łękawie; Terapia twórczością jako profilaktyka stresu; Rola i działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka - profilaktyka - socjoterapia ... ; 02)
Część I: Diagnostyka. Diagnoza w pedagogice społecznej. Rozwój koncepcji na przykładzie poglądów wybranych autorów; Poznawanie ucznia i nauczyciela - inaczej. Propozycja wizualizacji; Pedagogiczne wspomaganie rodziny elementem wychowawczego i profilaktycznego programu szkoły. Diagnoza środowiska rodzinnego; Propozycja nowego narzędzia do badania postawy młodzieży wobec eksperymentowania z narkotykami; Wybrane aspekty badań nad rodziną z problemem alkoholowym. Część II: Profilaktyka. Podstawy teoretyczne profilaktyki zachowań problemowych młodzieży; Kryzysy psychospołeczne, oddziaływania rodzicielskie a osiąganie tożsamości w świetle teorii rozwoju psychospołecznego E. Eriksona; Indywidualne ścieżki ryzyka i związana z nimi interwencja profilaktyczna; Potrzeby fizjologiczne dziecka przedszkolnego w standardach jakości pracy przedszkola; Program Domowych Detektywów i program Fantastyczne Możliwości. Dwuletni program profilaktyki alkoholowej dla szkół podstawowych; Program profilaktyczny "puzzle" dla uczniów gimnazjum; Program edukacyjny "Klucz" - propozycja pracy w gimnazjum; Interwencja profilaktyczna wobec uczniów sięgających po substancje psychoaktywne. Etapy opracowywania programu; Przegląda badań nad motywacją do uczenia się. Wnioski dla praktyki edukacyjnej; Wybrane metody profilaktyki HIV/AIDS; Realizacja podstawowych funkcji szkoły warunkiem skutecznej profilaktyki; Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży a profilaktyka szkolna; Psychologiczne przygotowanie do małżeństwa szansą niezaburzonego funkcjonowania małżeństwa i rodziny - na przykładzie tak zwanej Metody Lubelskiej; Kontestacja czy przestępczość? Rozważania o subkulturach młodzieżowych w kontekście wybranych teorii dewiacji. Część III: Socjoterapia. Socjoterapia - jak zachodzi zmiana zachowania?; Socjoterapia a zmiana poziomu lęku i stylów funkcjonowania w grupie; Losy wychowanków Świetlicy Terapeutycznej w Nakle nad Notecią działającej w latach 1994-2001; Pracownicy świetlic socjoterapeurtcznych. Ich portret psychologiczny, postawy wobec pracy i dzieci z rodzin alkoholowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Diagnoza w polityce społecznej - przegląd zagadnień, 3. Wybrane metody i techniki diagnozowania w polityce społecznej, 4. Wybrane algorytmy przetwarzania danych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Diagnoza w polityce społecznej - przegląd zagadnień, 3. Wybrane metody i techniki diagnozowania w polityce społecznej, 4. Wybrane algorytmy przetwarzania danych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwagi o polityce społecznej - kulturowe pojęcia, przedmiot badań; 2. Diagnoza w polityce społecznej - aspekt poznawczy i praktyczny; 3. Metodyka badań diagnostycznych w polityce społecznej - wybrane zagadnienia; 4. Wskaźniki społeczne jako narzędzia diagnozy w polityce społecznej; 5. Diagnozowanie zaspokajania potrzeb; 6. Diagnozowanie rozwoju i relacji społecznych; 7. Diagnozowanie rynku pracy i wykluczenia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe kategorie i kierunki przeobrażeń 1. Pedagogoka społeczna i jej miejsce wsród nauk pedagogicznych 2. Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej 3. Pedagogika społeczna humanistycznie zorientowana 4. Współczesny sens pedagogiki społecznej 5. Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka 6. Edukacja środowiskowa - istota, wymiary, aktualne problemy 7. Siły społeczne jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej 8. Zasady aktywizacji sił społecznych w pracy socjalno-wychowawczej II. Czołowi przedstawiciele 9. Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej (1879-1954) 10. Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) 11. Ryszard Wroczyński i jeko koncepcja pedagogiki społecznej 12. Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku 13. Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisława T. Szackiego 14. Rodzina w badaniach pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego 15. System wychowania opiekuńczego Józefa Czesława Babickiego 16. Koncepcja pracy opiekuńczo-wychowawczej w ujęciu Kazimierza Jeżewskiego 17. Wkład Kazimierza Lisieckiego do pedagogiki społecznej i opiekuńczej III. Diagnostyka pedagogiczna środowiska 18. Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska 19. Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska 20. Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych w środowisku IV. Obszary empirycznych dociekań 21. Współczesne zagrożenia w rozwoju dzieci i młodzieży 22. Współpraca rodziców i nauczycieli, jej implikacje edukacyjne i determinanty 23. Współczesne problemy startu edukacyjnego młodych pokoleń 24. Rodzina społecznego i indywidualnego ryzyka 25. Bariery resocjalizacji w świetle teorii społecznego naznaczenia 26. Pomocniczość w pracy socjalnej i opekuńczej 27. Peadagogika społeczna wobec problemów człowieka starego 28. Współczense problemy edukacji ekologicznej 29. Probemy czasu wolnego w pedagogice społecznej 30. Promocja zdrowia w ujęciu pedagogiki społecznej 31. Kwestie socjalne w społeczeństwie zdolnym do przetrwania i rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe kategorie i kierunki przeobrażeń 1. Pedagogoka społeczna i jej miejsce wsród nauk pedagogicznych 2. Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej 3. Pedagogika społeczna humanistycznie zorientowana 4. Współczesny sens pedagogiki społecznej 5. Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka 6. Edukacja środowiskowa - istota, wymiary, aktualne problemy 7. Siły społeczne jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej 8. Zasady aktywizacji sił społecznych w pracy socjalno-wychowawczej II. Czołowi przedstawiciele 9. Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej (1879-1954) 10. Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) 11. Ryszard Wroczyński i jeko koncepcja pedagogiki społecznej 12. Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku 13. Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisława T. Szackiego 14. Rodzina w badaniach pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego 15. System wychowania opiekuńczego Józefa Czesława Babickiego 16. Koncepcja pracy opiekuńczo-wychowawczej w ujęciu Kazimierza Jeżewskiego 17. Wkład Kazimierza Lisieckiego do pedagogiki społecznej i opiekuńczej III. Diagnostyka pedagogiczna środowiska 18. Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska 19. Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska 20. Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych w środowisku IV. Obszary empirycznych dociekań 21. Współczesne zagrożenia w rozwoju dzieci i młodzieży 22. Współpraca rodziców i nauczycieli, jej implikacje edukacyjne i determinanty 23. Współczesne problemy startu edukacyjnego młodych pokoleń 24. Rodzina społecznego i indywidualnego ryzyka 25. Bariery resocjalizacji w świetle teorii społecznego naznaczenia 26. Pomocniczość w pracy socjalnej i opekuńczej 27. Peadagogika społeczna wobec problemów człowieka starego 28. Współczense problemy edukacji ekologicznej 29. Probemy czasu wolnego w pedagogice społecznej 30. Promocja zdrowia w ujęciu pedagogiki społecznej 31. Kwestie socjalne w społeczeństwie zdolnym do przetrwania i rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
11. Podstawy diagnozy psychologicznej: Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna; Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej; Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu; Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej; 12. Psychologia rozwoju człowieka: Co i jak bada psychologia rozwoju?; Zmiana a rozwój; Badania nad procesem i efektami rozwoju?; Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym; Rozwój w okresie dzieciństwa; Rozwój w okresie dorastania; Rozwój w okresie dorosłości; 13. Psychologia społeczna: Poznanie społeczne; Ja i samoocena; Postawy i ich zmiana; Relacje interpersonalne; Wpływ społeczny; Grupa społeczna; Relacje międzygrupowe; 14. Psychologia międzykulturowa: Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa; Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki; Psychologia akulturacji; 15. Psychologia środowiskowa: Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej- zaleta czy balast?; Obszary badań psychologii środowiskowej; Projektowanie partycypacyjne- rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska; Metoda badań psychologii środowiskowej; 16. Psychopatologia: Od objawu do systemu klasyfikacyjnego; Psychopatologia ogólna; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji; 17. Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: Neuroanatomia w zarysie; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę; Neuronalne systemy pamięci; Język a mózg; Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych; Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji; 18. Podstawy psychofizjologii: Elektroencefalografia; Badania neuropsychologiczne; Sondowanie mózgu; Metody obrazowania czynności mózgu; Aktywność układu sercowo- naczyniowego; Aktywność mięśni szkieletowych; Aktywność elastyczna skóry; 19. Zdrowie i stres: Psychologia wobec problematyki zdrowia; Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie; Stres a zdrowie; 20. Podstawy pomocy psychologicznej: Pomoc i jej rodzaje; Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej; Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaj pomocy psychologicznej; Podstawowe umiejętności pomagania; Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne; 21. psychologia XXI wieku- wyzwania i zagrożenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 11 Podstawy diagnozy psychologicznej: 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. 11.3. Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej. 11.4. Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu. 11.5. Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej. 11.6. Podsumowanie. Rozdział 12 Psychologia rozwoju człowieka: 12.1. Wprowadzenie. 12.2. Co i jak bada psychologia rozwoju? 12.3. Zmiana a rozwój. 12.4. Badania nad procesem i efektami rozwoju. 12.5. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym. 12.6. Rozwój w okresie dzieciństwa. 12.6.1. Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów. 12.7. Rozwój w okresie dorastania. 12.8. Rozwój w okresie dorosłości. Rozdział 13 Psychologia społeczna: 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Poznanie społeczne. 13.3. Ja i samoocena. 13.4. Postawy i ich zmiana. 13.5. Relacje interpersonalne. 13.6. Wpływ społeczny. 13.7. Grupa społeczna. 13.8. Relacje międzygrupowe. Rozdział 14 Psychologia międzykulturowa: 14.1. Wprowadzenie. 14.2. Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa. 14.3. Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki. 14.4. Psychologia akulturacji. 14.4.1. Kontekst historyczny zjawiska akulturacji. 14.5. Podsumowanie. Rozdział 15 Psychologia środowiskowa: 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej – zaleta czy balast? 15.3. Obszary badań psychologii środowiskowej. 15.4. Projektowanie partycypacyjne – rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska. 15.5. Metody badań psychologii środowiskowej. Rozdział 16 Psychopatologia: 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Od objawu do systemu klasyfikacyjnego. 16.3. Psychopatologia ogólna. 16.4. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości. 16.5. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji. Rozdział 17 Mózgowe mechanizmy funkcji społecznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: 17.1. Wprowadzenie. 17.2. Neuroanatomia w zarysie. 17.3. Procesy mózgowe warunkujące percepcję. 17.4. Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę. 17.5. Neuronalne systemy pamięci. 17.6. Język a mózg. 17.7. Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych. 17.8. Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji. Rozdział 18 Podstawy psychofizjologii: 18.1. Wprowadzenie. 18.2. Elektroencefalografia. 18.3. Badania neuropsychologiczne. 18.4. Sondowanie mózgu. 18.5. Metody obrazowania czynności mózgu. 18.6. Aktywność układu sercowo-naczyniowego. 18.7. Aktywność mięśni szkieletowych. 18.8. Aktywność elektryczna skóry. Rozdział 19 Zdrowie i stres: 19.1. Wprowadzenie. 19.2. Psychologia wobec problematyki zdrowia. 19.3. Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie. 19.4. Stres a zdrowie. Rozdział 20 Podstawy pomocy psychologicznej: 20.1 Wprowadzenie. 20.2. Pomoc i jej rodzaje. 20.3. Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.4. Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.5. Podstawowe umiejętności pomagania. 20.6. Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne. Rozdział 21 Psychologia XXI wieku – wyzwania i zagrożenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Toruńska ; t. 11)
Zawiera: R. 1 Patologia społeczna – próba wyjaśnienia istoty problemu: Wprowadzenie; Norma a patologia; Pojęcie patologii społecznej; Patologia społeczna a dewiacja społeczna; Rola zachowań patologicznych i dewiacyjnych w społeczeństwie; Źródła zachowań patologicznych w teoriach; Resocjalizacja i profilaktyka jako praktyka pedagogiczna w przeciwdziałaniu zachowaniom z obszaru patologii społecznej. R. 2 Metodologiczne parametry pedagogiki resocjalizacyjnej: Wprowadzenie; Konceptualizacja systemu pojęciowego pedagogiki resocjalizacyjnej; Wyjaśnienie jako cel badań pedagogiki resocjalizacyjnej; Strategie badań pedagogiki resocjalizacyjnej; Typy badań pedagogiki resocjalizacyjnej; Schematy badań pedagogiki resocjalizacyjnej; Metody badań społecznych pedagogiki resocjalizacyjnej. R. 3 Wieloaspektowe możliwości diagnozy pedagogicznej: Wprowadzenie; Diagnoza w naukach społecznych; Diagnoza w pedagogice; Typy i rodzaje diagnoz w pedagogice jako nauce; Metody i techniki badawcze w diagnozie pedagogicznej; Błędy diagnostyczne i etyka w procesie diagnozy; Diagnoza resocjalizacyjna jako przykład specyficznej diagnozy zachowań patologicznych; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii klinicznej / Helena Sęk. - Wyd. 3. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2005. - 340, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 5)
Część I: Podstawy psychologii klinicznej. 1. Psychologia kliniczna jako dziedzina stosowana - korzenie - dynamika rozwoju - aktualne tendencje. 2. Podejścia, modele i koncepcje w psychologii klinicznej. 3. Sposoby rozumienia normalności i zdrowia oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej. 4. Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna. 5. Psychologia kliniczna a psychopatologia. 7. Wkład podstawowych kierunków psychologii do psychologii klinicznej. 7. Podstawy klinicznej diagnozy psychologicznej. 8. Pomoc psychologiczna w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych - zagadnienia podstawowe. Część II: Obszary zastosowań psychologii klinicznej. 9. Zakres zastosowań psychologii klinicznej. Obszary tradycyjne i współczesne. 10. Rozwojowo-społeczne ujęcie zaburzeń psychicznych a psychologia kliniczna. 11. Psychologia zdrowia i choroby. 12. Psychologia kliniczna a interwencja w kryzysie, sytuacjach traumatycznych i katastroficznych. 13. Psychologia uzależnień - znaczenie profilaktyki, terapii i grup samopomocy. 14. Psychologia kliniczna a wybrane formy patologii zjawisk społecznych. 15. Przygotowanie do zawodu psychologa klinicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej