Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(19)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(14)
Autor
Sęk Helena (1938- )
(4)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
McWilliams Nancy
(2)
Milska-Wrzosińska Zofia
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(2)
Pąchalska Maria
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Wciórka Jacek
(2)
Attwood Tony
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Brykczyńska Celina
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Filipiak Maja
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Gruszczyńska Katarzyna Agata
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lew-Starowicz Zbigniew (1943- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(1)
Pawłowska Paulina (1990- )
(1)
Piekacz Anna
(1)
Sęk Helena
(1)
Waliś Robert
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Wolff Robert R
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Diagnoza psychologiczna
(16)
Psychoterapia
(6)
Psychoanaliza
(5)
Psychologia
(4)
Psychologia kliniczna
(4)
Psychopatologia
(4)
Diagnoza
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Zachowanie
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Emocje podstawowe
(2)
Klasyfikacja
(2)
Kultura
(2)
Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych - ICD-10
(2)
Mózg
(2)
Neuropsychologia
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Stres
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Leczenie
(1)
Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z FASD
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pamięć podręczna
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Poradnictwo seksuologiczne
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia osobowości
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Seksuologia
(1)
Skala Inteligencji Stanford-Binet
(1)
Skala inteligencji Wechslera
(1)
Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym IDS-P
(1)
Spektrum poalkoholowych wrodzonych zaburzeń rozwojowych (FASD)
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Stres pourazowy
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Typologia psychologiczna
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczucia
(1)
Usamodzielnianie wychowanków
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Zaburzenia neurorozwojowe
(1)
Zaburzenia seksualne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół Tourette'a
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(13)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
I. Kwestie pojęciowe: Po co diagnozować?; Psychoanalityczna diagnoza charakteru; Poziomy rozwojowe organizacji osobowości; Kliniczne implikacje poziomów rozwojowych struktury osobowości; Pierwotne (prymitywne) mechanizmy obronne; Wtórne mechanizmy obronne (wyższego rzędu). II. Typy organizacji charakteru: Osobowość psychopatyczna (antyspołeczna); Osobowość narcystyczna; Osobowość schizoidalna; Osobowość paranoidalna; Osobowość depresyjna i maniakalna; Osobowość masochistyczna (autodestrukcyjna); Osobowość obsesyjna i kompulsywna; Osobowość histeryczna (histrioniczna); Osobowość dysocjacyjna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Kwestie pojęciowe: Po co diagnozować?; Psychoanalityczna diagnoza charakteru; Poziomy rozwojowe organizacji osobowości; Kliniczne implikacje poziomów rozwojowych struktury osobowości; Pierwotne (prymitywne) mechanizmy obronne; Wtórne mechanizmy obronne (wyższego rzędu). II. Typy organizacji charakteru: Osobowość psychopatyczna (antyspołeczna); Osobowość narcystyczna; Osobowość schizoidalna; Osobowość paranoidalna; Osobowość depresyjna i maniakalna; Osobowość masochistyczna (autodestrukcyjna); Osobowość obsesyjna i kompulsywna; Osobowość histeryczna (histrioniczna); Osobowość dysocjacyjna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 7)
Zawiera: Wstęp. Jakim zagadnieniem poświecona jest ta książka. R. 1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna i obszar zainteresowania nauki: 1.1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna. Blok rozszerzający: Modele współpracy psychologów i psychiatrów wg Obuchowskiego; Modele współpracy psychologów praktyków i teoretyków wg Brzezińskiej; Modele odpowiadania psychologów diagnostów na wyzwania praktyki wg Kelly-ego. 1.2. Pojęcie i przedmiot diagnozowania. Blok rozszerzający: Miary nieinwazyjne; Asymetria relacji: badania naukowe i praktyka psychologiczna. R.2. Pojęcie diagnozy w psychologii: 2.1. Sposoby ujmowania procesu diagnozowania w psychologii; 2.2. Diagnostyka tradycyjna a diagnostyka behawioralna; 2.3. Personologiczna koncepcja diagnozowania i pojęcie cechy psychologicznej; 2.4. Diagnoza a terapia; 2.5. Nowe wyzwania – możliwości i konsekwencje wykorzystywania komputerów w diagnostyce psychologicznej. R.3. Diagnozowanie – faza prediagnostyczna, badania i wstępnych decyzji: 3.1. Faza prediagnostyczna. Blok rozszerzający: Wiedza i umysł diagnosty; 3.2. Faza badania i wstępnych decyzji. Blok rozszerzający: Wyodrębnianie zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie kwestionariusza MMPI; Norma statystyczna i jej konsekwencje; Próba normalizacyjna a pacjenci. R.4. Diagnozowanie – opis i interpretacja: 4.1. Ilościowy opis zachowań; 4.2. Jakościowy opis zachowań; 4.3. Opis a interpretacja zachowań testowych i pozatekstowych. Blok rozszerzający: Znaczenie interpretacyjne, skupione wokół skal MMPI; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (6 i 9) w obszarze patologii; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (4 i 0) w obszarze normy; Przykład reguł klasyfikowania profili MMPI wg systemu Gilbestadta i Drukera; Typ 2-7-4 (3); 4.4. Zachowania testowe i rzeczywiste (pozatekstowe) jako przedmiot interpretacji; 4.5. Wyjaśnianie psychologiczne; 4.6. Sposoby interpretacji. Blok rozszerzający: Schemat interpretacji wielowymiarowych inwentarzy osobowości na przykładzie MMPI; 4.7. Trafność interpretacji. R.5. Diagnozowanie i formułowanie zaleceń i interwencja: Etap formułowania zaleceń interwencyjnych i komunikatów (planu interwencji); Interwencja i jej formy; Iteracyjny charakter diagnozowania. R.6. Kształtowanie i kształcenie diagnostów: 6.1. Problemy etyczne związane z diagnozowaniem; 6.2. Problemy związane z komercjalizacją diagnostyki psychologicznej; Problemy nauczania diagnozowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Konteksty diagnozy psychologicznej w edukacji: Cele i konteksty diagnozy psychologicznej. Cz. II standardy diagnozy psychologicznej w edukacji: Standardy etapu I. Rozpoznanie problemu; Standardy typu II. Planowanie procesu diagnozy; Standardy typu III. Gadanie diagnostyczne; Standardy typu V. Opracowanie wyników diagnozy; Standardy etapów V i VI. Planowanie i wdrożenie interwencji oraz ocena jej efektów i badanie kontrolne. Cz. III warunki realizacji standardów w praktyce: Kompetencje diagnostyczne psychologa oraz rozwój zawodowy w obszarze diagnozy psychologicznej dla potrzeb edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1 POJĘCIE DIAGNOZY – ZAGADNIENIA TERMINOLOGICZNE: 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu; 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania; 1.3. Etapy procesu diagnozowania; Literatura polecana. 2 WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA: 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka; 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy; Literatura polecana. 3 WARUNKI SKUTECZNYCH DZIAŁAŃ DIAGNOSTYCZNYCH I PRODIAGNOSTYCZNYCH: 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania; 3.2. Warunki fizyczne – pomieszczeni i wyposażenie; 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka – czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości; 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi; 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę; Literatura polecana. 4 WYBRANE METODY DIAGNOZOWANIA ROZWOJU W PIERWSZYCH LATACH ŻYCIA: 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych?; 4.2. Wywiad rozwojowy; 4.3. Obserwacja; Literatura polecana. 5 INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DIAGNOZY: 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka – diagnoza środowiska rodzinnego; 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko; 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju; 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka; Literatura Polecana. Załączniki; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Zawiera: 1. Ogólne zasady diagnozowania: Zaburzenia łączone, Pierwsze oznaki, Oficjalne badanie. Ogólne zasady terapii: zmiana podejścia, zrozumienie nastawienia dziecka. Zestaw nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi: Definiowanie ADHD; Konkretne objawy ADHD i zaburzeń funkcji wykonawczych; Neurologiczne podstawy ADHD; Terapia ADHD i problemów z organizacją; "Czy wszystko będzie w porządku?". Trudności w nauce: Poznawanie trudności w nauce; Wspieranie dziecka z trudnościamiw nauce; Konkretne trudności w nauce. Zaburzenia ze spektrum autystycznego: Zdolności wykorzystywane w komunikacji; Kategorie zaburzeń komunikacyjnych. Zespół Aspergera i jego leczenie: Dostosowanie się do bycia innym; Nawiązywanie przyjaźni: czynniki motywujące i zachęcanie; Radzenie sobie z emocjami; Nauka: zdolności i style; Szczególne zainteresowania; Czy objawy mogą stać się mniej wyraźnie?. Zaburzenia lękowe i obsesyjno-kompulsywne: Zaburzenia lękowe uogólnione (ZLU); Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne (ZOK); Terapia. Zaburzenia integracji sesnsorycznej: Jak działa mózg; Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?; Szukanie specjalistycznej pomocy; Ćwiczenia terapeutyczne w domu i szkole. Tiki i zespół Tourette'a: podstawowe definicje; Złożony problem; Wybór właściwych warunków i metod terapii. Depresja: Zdefiniowanie depresji i dystymii; terapia. Depresja dwubiegunowa: czym jest depresja dwubiegunowa?; Terapia. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze: Czym są zaburzenia opozycyjno-buntownicze?; Diagnozowanie zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego; Terapia w domu i szkole. Lekarstwa: Faszerowanie dzieci lekami? Do czego zmierza ten świat?; Lekarstwa używane w terapii ADHD; Lekarstwa używane w terapii depresji; Lekarstwa używane w terapii zaburzeń lękowych; Lekarstwo używane w terapii zaburzeń obsesyjno-kompulsywnych; Lekarstwa używane w terapii depresji dwubiegunowej; Lekarstwa używane w terapii tików. Dodatek 1: Test kontrolny dotyczący zachowania. Dodatek 2: Szybki quiz dotyczący funkcji wykonawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Lista kategorii; Badawcze kryteria diagnostyczne; Tymczasowe kryteria dla wybranych zaburzeń; Zaburzenia specyficzne kulturowo; Lista ekspertów indywidualnych; Lista ośrodków koordynujących badania terenowe, ośrodków badań terenowych sprawozdających do nich oraz badaczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Uwagi w wybranych kategoriach zaburzeń psychicznych i zachowania w ICD-10; Lista kategorii; Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne; Aneks. Inne stany klasyfikowane w ICD-10 często związane z zaburzeniami psychicznymi i zaburzeniami zachowania; Lista głównych badaczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. Tom pierwszy obejmuje takie problemy, jak zaburzenia funkcji poznawczych i emocjonalnych, w tym: świadomości, orientacji, percepcji, pamięci, uwagi oraz emocji; zaburzenia celowego ruchu zwane apraksją; zaburzenia tzw. funkcji wykonawczych. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej. Opinia o książce : Można powiedzieć z całą odpowiedzialnością, że podręcznik spełnia właściwe dla tej kategorii książek standardy, zawiera reprezentatywne dla neuropsychologii klinicznej zagadnienia w ich wymiarze uniwersalnym i jednocześnie wzbogaca je o wymiar aplikacyjny dotyczący funkcjonowania osób z urazami mózgu, teoretycznego objaśniania mechanizmów patologii i mechanizmów wychodzenia z patologii. (z recenzji prof. Danuty Kądzielawy)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. W tomie drugim autorka omawia problemy związane z wyższymi funkcjami, takimi jak myślenie, mowa i język, tożsamość i osobowość oraz trudności z reintegracją pacjenta po urazie mózgu w życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym. Wskazuje także na najpilniejsze potrzeby oraz na kierunki dalszych badań w zakresie diagnozy i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazach mózgu. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej. Opinia o książce: Nierzadko to klinicysta musi objąć całokształt życia pacjenta, zanim okaże się skuteczny jakikolwiek, nawet najlepszy program rehabilitacji. [...] Żadna znana mi książka na temat rehabilitacji pacjentów po urazach mózgu nie traktuje tej tematyki tak efektywnie, z tak głęboką znajomością problemu, jak niniejszy podręcznik profesor Marii Pąchalskiej. (z Przedmowy prof. Jasona W. Browna)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Charakterystyka wybranych narzędzi do oceny rozwoju intelektualnego: 1.1. Skale Inteligencji Wechslera dla dzieci; 1.2. Skale Inteligencji Stanford-Binet – edycja piąta (SB5); 1.3. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie trzecie (Leiter-3); 1.4. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS; 2. Niepełnosprawność intelektualna: 2.1. Niepełnosprawność intelektualna w międzynarodowych klasyfikacjach medycznych; 2.2. Funkcjonowanie poznawcze dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; 2.3. Diagnoza różnicowa niepełnosprawności intelektualnej u dzieci z wykorzystaniem skał inteligencji 2.4. Problemy badania diagnostycznego dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; 3. Zaburzenie ze spektrum autyzmu (ASD): 3.1. ASD – terminologia, kryteria diagnostyczne; 3.2. Funkcjonowanie intelektualne dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; 3.3. Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z ASD z wykorzystaniem Skal Inteligencji Dawida Wechslera; 3.4. Skale Inteligencji Stanford-Binet – edycja piąta (SB5); 3.5. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie trzecie (Leiter-3); 3.6. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS oraz IDS-2; 3.7. Problemy badania diagnostycznego dzieci z ASD; 4. Dysleksja i zaburzenie uczenia się: 4.1. Zaburzenie uczenia się w międzynarodowych klasyfikacjach medycznych; 4.2. Znaczenie miary inteligencji ogólnej IQ w diagnozie dysleksji i zaburzenia uczenia się; 4.3. Wykorzystanie Skal Inteligencji Dawida Wechslera w diagnozie dysleksji; 4.4. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS i IDS-2; 4.5. Problemy badania diagnostycznego dzieci z zaburzeniem uczenia się; 5. Zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji: 5.1. Problemy terminologiczne; 5.2. DLD w międzynarodowych klasyfikacjach; 5.3. Rola IQ w diagnozie różnicowej DLD; 5.4. Wykorzystanie testów inteligencji w badaniu dzieci z zaburzeniem językowym DLD; 5.5. Problemy badania diagnostycznego dzieci z zaburzeniem językowym; 6. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD): 6.1. ADHD w międzynarodowych klasyfikacjach; 6.2. Funkcjonowanie intelektualne dzieci z ADHD – zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 6.3. Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z ADHD z wykorzystaniem skał inteligencji; 6.4. Problemy badania diagnostycznego dzieci z nadpobudliwością psychoruchową z deficytem uwagi (ADHD); Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
11. Podstawy diagnozy psychologicznej: Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna; Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej; Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu; Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej; 12. Psychologia rozwoju człowieka: Co i jak bada psychologia rozwoju?; Zmiana a rozwój; Badania nad procesem i efektami rozwoju?; Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym; Rozwój w okresie dzieciństwa; Rozwój w okresie dorastania; Rozwój w okresie dorosłości; 13. Psychologia społeczna: Poznanie społeczne; Ja i samoocena; Postawy i ich zmiana; Relacje interpersonalne; Wpływ społeczny; Grupa społeczna; Relacje międzygrupowe; 14. Psychologia międzykulturowa: Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa; Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki; Psychologia akulturacji; 15. Psychologia środowiskowa: Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej- zaleta czy balast?; Obszary badań psychologii środowiskowej; Projektowanie partycypacyjne- rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska; Metoda badań psychologii środowiskowej; 16. Psychopatologia: Od objawu do systemu klasyfikacyjnego; Psychopatologia ogólna; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji; 17. Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: Neuroanatomia w zarysie; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę; Neuronalne systemy pamięci; Język a mózg; Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych; Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji; 18. Podstawy psychofizjologii: Elektroencefalografia; Badania neuropsychologiczne; Sondowanie mózgu; Metody obrazowania czynności mózgu; Aktywność układu sercowo- naczyniowego; Aktywność mięśni szkieletowych; Aktywność elastyczna skóry; 19. Zdrowie i stres: Psychologia wobec problematyki zdrowia; Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie; Stres a zdrowie; 20. Podstawy pomocy psychologicznej: Pomoc i jej rodzaje; Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej; Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaj pomocy psychologicznej; Podstawowe umiejętności pomagania; Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne; 21. psychologia XXI wieku- wyzwania i zagrożenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 11 Podstawy diagnozy psychologicznej: 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. 11.3. Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej. 11.4. Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu. 11.5. Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej. 11.6. Podsumowanie. Rozdział 12 Psychologia rozwoju człowieka: 12.1. Wprowadzenie. 12.2. Co i jak bada psychologia rozwoju? 12.3. Zmiana a rozwój. 12.4. Badania nad procesem i efektami rozwoju. 12.5. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym. 12.6. Rozwój w okresie dzieciństwa. 12.6.1. Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów. 12.7. Rozwój w okresie dorastania. 12.8. Rozwój w okresie dorosłości. Rozdział 13 Psychologia społeczna: 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Poznanie społeczne. 13.3. Ja i samoocena. 13.4. Postawy i ich zmiana. 13.5. Relacje interpersonalne. 13.6. Wpływ społeczny. 13.7. Grupa społeczna. 13.8. Relacje międzygrupowe. Rozdział 14 Psychologia międzykulturowa: 14.1. Wprowadzenie. 14.2. Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa. 14.3. Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki. 14.4. Psychologia akulturacji. 14.4.1. Kontekst historyczny zjawiska akulturacji. 14.5. Podsumowanie. Rozdział 15 Psychologia środowiskowa: 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej – zaleta czy balast? 15.3. Obszary badań psychologii środowiskowej. 15.4. Projektowanie partycypacyjne – rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska. 15.5. Metody badań psychologii środowiskowej. Rozdział 16 Psychopatologia: 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Od objawu do systemu klasyfikacyjnego. 16.3. Psychopatologia ogólna. 16.4. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości. 16.5. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji. Rozdział 17 Mózgowe mechanizmy funkcji społecznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: 17.1. Wprowadzenie. 17.2. Neuroanatomia w zarysie. 17.3. Procesy mózgowe warunkujące percepcję. 17.4. Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę. 17.5. Neuronalne systemy pamięci. 17.6. Język a mózg. 17.7. Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych. 17.8. Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji. Rozdział 18 Podstawy psychofizjologii: 18.1. Wprowadzenie. 18.2. Elektroencefalografia. 18.3. Badania neuropsychologiczne. 18.4. Sondowanie mózgu. 18.5. Metody obrazowania czynności mózgu. 18.6. Aktywność układu sercowo-naczyniowego. 18.7. Aktywność mięśni szkieletowych. 18.8. Aktywność elektryczna skóry. Rozdział 19 Zdrowie i stres: 19.1. Wprowadzenie. 19.2. Psychologia wobec problematyki zdrowia. 19.3. Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie. 19.4. Stres a zdrowie. Rozdział 20 Podstawy pomocy psychologicznej: 20.1 Wprowadzenie. 20.2. Pomoc i jej rodzaje. 20.3. Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.4. Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.5. Podstawowe umiejętności pomagania. 20.6. Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne. Rozdział 21 Psychologia XXI wieku – wyzwania i zagrożenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna / red. nauk. Lidia Cierpiałowska, Helena Sęk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2016. - 854, [1] s. : rys., tab. ; 29 cm.
Zawiera: Wstęp Część I Podstawy psychologii klinicznej: Rozdział 1 Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki; Rozdział 2 Teoretyczne i metodologiczne podstawy psychologii klinicznej; Rozdział 3 Pojęcie normy, normalności i zdrowia; Rozdział 4 Psychologia kliniczna i zdrowia a psychopatologia - wzajemne zależności; Rozdział 5 Etyka postępowania psychologa klinicznego w badaniach naukowych i praktyce. Część II Kierunki i podejścia w psychologii klinicznej: Rozdział 6 Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej; Rozdział 7 Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej; Rozdział 8 Podejście fenomenologiczne, egzystencjalne i humanistyczne w psychologii klinicznej; Rozdział 9 Koncepcje systemowe i ich znaczenie dla psychologii klinicznej. Część III Psychologiczna diagnoza kliniczna: Rozdział 10 Modele diagnozy klinicznej a problemy diagnostyczne; Rozdział 11 Postępowanie diagnostyczne psychologa klinicznego a konteksty i sytuacje społeczne tworzenia diagnozy; Rozdział 12 Metody stosowane w psychologicznej diagnozie klinicznej; Rozdział 13 Jakość diagnozy klinicznej i jej uwarunkowania. Część IV Psychologia zaburzeń psychicznych człowieka dorosłego: Rozdział 14 Psychologia zaburzeń osobowości; Rozdział 15 Psychologia zaburzeń lękowych i dysocjacyjnych; Rozdział 16 Psychologia schizofrenii; Rozdział 17 Psychologia zaburzeń nastroju; Rozdział 18 Psychologiczne następstwa doświadczeń traumatycznych; Rozdział 19 Psychologia uzależnień; Rozdział 20 Psychologia zaburzeń odżywiania; Rozdział 21 Psychologia zaburzeń seksualnych. Część V Dziedziny zastosowań psychologii klinicznej: Rozdział 22 Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży: Rozdział 23 Neuropsychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki; Rozdział 24 Kliniczna psychologia zdrowia; Rozdział 25 Psychologia niepełnosprawności i rehabilitacja psychologiczna; Rozdział 26 Psychologia kliniczna seniorów; Rozdział 27 Psychologia sądowa a psychologia kliniczna. Część VI Typy pomocy psychologicznej w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych: Rozdział 28 Psychoterapia indywidualna i grupowa; Rozdział 29 Poradnictwo psychologiczno-zdrowotne; Rozdział 30 Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń; Rozdział 31 Pomoc psychologiczna w różnych typach kryzysu; Rozdział 32 Społeczna rehabilitacja zaburzeń psychicznych. Środowiskowe metody pomocy osobom z doświadczeniem choroby psychicznej; Rozdział 33 Grupy samopomocy a społeczność terapeutyczna; Rozdział 34 Efektywność poradnictwa psychologicznego i psychoterapii.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna / red. nauk. Lidia Cierpiałkowska, Helena Sęk. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2019. - 854, [1] s. : rys., tab. ; 29 cm.
Zawiera: Wstęp Część I Podstawy psychologii klinicznej: Rozdział 1 Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki; Rozdział 2 Teoretyczne i metodologiczne podstawy psychologii klinicznej; Rozdział 3 Pojęcie normy, normalności i zdrowia; Rozdział 4 Psychologia kliniczna i zdrowia a psychopatologia - wzajemne zależności; Rozdział 5 Etyka postępowania psychologa klinicznego w badaniach naukowych i praktyce. Część II Kierunki i podejścia w psychologii klinicznej: Rozdział 6 Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej; Rozdział 7 Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej; Rozdział 8 Podejście fenomenologiczne, egzystencjalne i humanistyczne w psychologii klinicznej; Rozdział 9 Koncepcje systemowe i ich znaczenie dla psychologii klinicznej. Część III Psychologiczna diagnoza kliniczna: Rozdział 10 Modele diagnozy klinicznej a problemy diagnostyczne; Rozdział 11 Postępowanie diagnostyczne psychologa klinicznego a konteksty i sytuacje społeczne tworzenia diagnozy; Rozdział 12 Metody stosowane w psychologicznej diagnozie klinicznej; Rozdział 13 Jakość diagnozy klinicznej i jej uwarunkowania. Część IV Psychologia zaburzeń psychicznych człowieka dorosłego: Rozdział 14 Psychologia zaburzeń osobowości; Rozdział 15 Psychologia zaburzeń lękowych i dysocjacyjnych; Rozdział 16 Psychologia schizofrenii; Rozdział 17 Psychologia zaburzeń nastroju; Rozdział 18 Psychologiczne następstwa doświadczeń traumatycznych; Rozdział 19 Psychologia uzależnień; Rozdział 20 Psychologia zaburzeń odżywiania; Rozdział 21 Psychologia zaburzeń seksualnych. Część V Dziedziny zastosowań psychologii klinicznej: Rozdział 22 Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży: Rozdział 23 Neuropsychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki; Rozdział 24 Kliniczna psychologia zdrowia; Rozdział 25 Psychologia niepełnosprawności i rehabilitacja psychologiczna; Rozdział 26 Psychologia kliniczna seniorów; Rozdział 27 Psychologia sądowa a psychologia kliniczna. Część VI Typy pomocy psychologicznej w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych: Rozdział 28 Psychoterapia indywidualna i grupowa; Rozdział 29 Poradnictwo psychologiczno-zdrowotne; Rozdział 30 Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń; Rozdział 31 Pomoc psychologiczna w różnych typach kryzysu; Rozdział 32 Społeczna rehabilitacja zaburzeń psychicznych. Środowiskowe metody pomocy osobom z doświadczeniem choroby psychicznej; Rozdział 33 Grupy samopomocy a społeczność terapeutyczna; Rozdział 34 Efektywność poradnictwa psychologicznego i psychoterapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Podręcznik akademicki Psychologia kliniczna jest kontynuacją poprzednich opracowań redagowanych przez Andrzeja Lewickiego (1969/1978) oraz Helenę Sęk (1991/2006) – czterokrotnie publikowanych w Wydawnictwie Naukowym PWN. Zawarte w nim teksty zostały przygotowane przez Autorki i Autorów reprezentujących wiodące ośrodki naukowe w Polsce, należących do trzech pokoleń psychologów klinicznych. Dzięki temu sposób rozumienia i wyjaśniania różnych problemów klinicznych uwzględnia zarówno tradycję uprawiania psychologii klinicznej w Polsce, jak i najnowsze wyzwania w dziedzinie teorii, badań i standardów praktycznej działalności psychologa klinicznego. W kolejnych częściach podręcznika Czytelnik znajdzie informacje na temat: · Teoretycznych podstaw psychologii klinicznej · Podstawowych kierunków i podejść w psychologii klinicznej: orientacji psychoanalitycznej, behawioralno-poznawczej, egzystencjalno-humanistycznej i koncepcjach systemowych · Diagnozy psychologicznej – modeli, metod diagnostycznych oraz czynników warunkujących jakość diagnozy · Psychologii zaburzeń psychicznych opisanych w aktualnie obwiązujących systemach klasyfikacyjnych (ICD-10 i DSM-5) · Subdyscyplin psychologii klinicznej (psychologia kliniczna dziecka, neuropsychologia kliniczna, kliniczna psychologia zdrowia, psychologia niepełnosprawności i rehabilitacji, psychogerontologia oraz psychologia sądowa) · Form pomocy psychologicznej w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych (psychoterapia, poradnictwo psychologiczne, promocja zdrowia, prewencja zaburzeń, pomoc psychologiczna w sytuacjach kryzysu i inne) Książka jest nowoczesnym podręcznikiem, opartym na najnowszej wiedzy psychologicznej, w którym w sposób systematyczny i wyczerpujący, ale jednocześnie klarowny, przedstawiono poszczególne zagadnienia z obszaru współczesnej psychologii klinicznej. Z recenzji prof. dr hab. Władysława Łosiaka
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna. Tom 1 / red. nauk. Helena Sęk. - 6 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2013 - 363 s. : rys., tab. ; 24 cm
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki, 2. Orientacje, modele i teorie oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej, 3. Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna w psychologii klinicznej, 4. Pojęcia, normy, normalności i zdrowia, 5. Psychologia kliniczna i psychopatologia - wzajemne zależności, 6. Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej, 7. Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej, 8. Kierunki egzystencjalno-humanistyczne w psychologii klinicznej, 9. Koncepcje interakcyjne i systemowe oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej, 10. Psychologiczna diagnoza zdrowia i zaburzeń z perspektywy metodologii badań psychologicznych, 11. Modele diagnozy psychologicznej, 12. Psychologiczna diagnoza kliniczna-etapy postępowania diagnostycznego a wynik diagnozy, 13. Metody stosowane w psychologii klinicznej, 14. Badania ewaluacyjne w psychologii klinicznej, 15. Pomoc psychologiczna w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych, 16. Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń z perspektywy psychologii, 17. Psychologia indywidualna i grupowa, 18. Model zawodowy psychologa klinicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I - Wprowadzenie 1. Psychoseksuologia - nowa specjalizacja w Polsce 2. Zastosowanie klasyfikacji ICD-11 w diagnostyce problemów zdrowotnych związanych z seksualnością 3. Diagnostyka i terapia sprawców przemocy seksualnej w świetle zasad etyki zawodu seksuologa. CZĘŚĆ II - Metody diagnostyczne 4. Wywiad seksuologiczny 5. Narzędzia do oceny cyklu reakcji seksualnych 6. Skale i kwestionariusze 7. Metody oceniające czynniki ryzyka i skuteczność leczenia w seksuologii sądowej 8. Metody projekcyjne CZĘŚĆ III - Wybrane aspekty diagnostyczne i terapeutyczne 9. Substancje psychoaktywne a seksualność człowieka 10. Metody leczenia zaburzeń seksualnych 11. Psychopatia a seksualność 12. Diagnoza zaburzenia kompulsywnych zachowań seksualnych 13. Pedofilia 14. Duchowni w roli sprawców 15. Ofiary i sprawcy zgwałceń 16. Osoby LGB w roli klientów psychoseksuologa. Wskazówki praktyczne 17. Pacjenci z nietypowymi zaburzeniami seksualnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Karta informacyjna; Zgoda na uczestnictwo w spotkaniach z psychologiem; Wniosek o wydanie opinii psychologicznej; Kwestionariusz wywiadu z rodzicami; Arkusz obserwacji dziecka; Kwestionariusz dla rodziców; Scenariusz 1. Rozpoznaję i nazywam emocje; Scenariusz 2. Rozwój psychiczny - normy i zasady życia społecznego; Scenariusz 3. Współpraca; Scenariusz 4. Stymulowanie rozwoju poznawczego; Scenariusz 5. Twórcze myślenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej