Form of Work
Książki
(13)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Status
available
(11)
only on-site
(9)
Branch
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(9)
Author
Doliński Dariusz
(2)
Filipiak Maja
(2)
McWilliams Nancy
(2)
Milska-Wrzosińska Zofia
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pąchalska Maria
(2)
Strelau Jan
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Ziętara Renata
(2)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Dajek Elżbieta Renata
(1)
Gruszczyńska Katarzyna Agata
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Paluchowski Władysław Jacek
(1)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(1)
Stemlewska-Żakowicz Katarzyna
(1)
Sęk Helena
(1)
Tarnowska Monika
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Wilk Maciej
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zalewski Bartosz
(1)
Year
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(8)
Country
Poland
(16)
Language
Polish
(16)
Subject
Diagnoza
(9)
Dziecko
(4)
Psychologia
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Psychoterapia
(3)
Ankieta
(2)
Kultura
(2)
Mózg
(2)
Neuropsychologia
(2)
Osobowość
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Psychopatologia
(2)
Stres
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Rysunek
(1)
Socjoterapia
(1)
Stemplewska-Żakowicz, Katarzyna
(1)
Typologia psychologiczna
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
18 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-62015-04-7
1. Współczesne problemy edukacji dziecka; 2. Uwarunkowania rozwoju w okresie dzieciństwa; 3. Diagnoza w edukacji przedszkolnej; 4. Metody diagnozowania i ich sposoby; 5. Metody diagnozowania środowiska dziecka
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-227-8
I. Kwestie pojęciowe: Po co diagnozować?; Psychoanalityczna diagnoza charakteru; Poziomy rozwojowe organizacji osobowości; Kliniczne implikacje poziomów rozwojowych struktury osobowości; Pierwotne (prymitywne) mechanizmy obronne; Wtórne mechanizmy obronne (wyższego rzędu). II. Typy organizacji charakteru: Osobowość psychopatyczna (antyspołeczna); Osobowość narcystyczna; Osobowość schizoidalna; Osobowość paranoidalna; Osobowość depresyjna i maniakalna; Osobowość masochistyczna (autodestrukcyjna); Osobowość obsesyjna i kompulsywna; Osobowość histeryczna (histrioniczna); Osobowość dysocjacyjna.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-227-8
I. Kwestie pojęciowe: Po co diagnozować?; Psychoanalityczna diagnoza charakteru; Poziomy rozwojowe organizacji osobowości; Kliniczne implikacje poziomów rozwojowych struktury osobowości; Pierwotne (prymitywne) mechanizmy obronne; Wtórne mechanizmy obronne (wyższego rzędu). II. Typy organizacji charakteru: Osobowość psychopatyczna (antyspołeczna); Osobowość narcystyczna; Osobowość schizoidalna; Osobowość paranoidalna; Osobowość depresyjna i maniakalna; Osobowość masochistyczna (autodestrukcyjna); Osobowość obsesyjna i kompulsywna; Osobowość histeryczna (histrioniczna); Osobowość dysocjacyjna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Autorskie Podręczniki Akademickie)
ISBN: 978-83-7489-667-2
Zawiera: 1. Profesjonalna kompetencja diagnozowania; 1.1. Diagnoza jest interwencją; 1.2. Diagnoza w działalności zawodowej psychologa; 1.3. Profesjonalne kompetencje diagnostyczne; 2. Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej; 2.1. Tradycja i współczesność – osiągnięcia w rozwoju diagnozy psychologicznej; 2.2. Diagnoza oparta na dowodach empirycznych; 2.3. Metody i techniki diagnostyczne w świetle badań; 2.4. Diagnozowanie jako postępowanie badawcze; 2.5. Badanie jako interakcja społeczna; 3. Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu; 3.1. Profesjonalna kompetencja komunikacyjna; 3.2. Umiejętności techniczne diagnosty; 3.3. Kompetencje społeczno-kulturowe; 4. Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej; 4.1. Standardy etycznozawodowe; 4.2. Etyka w praktyce; 4.3. Zamiast podsumowania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-63545-32-1
Zawiera: Część I. Profesjonalizm w diagnozie psychologicznej: Proces profesjonalizacji zawodu psychologa w Europie; Kompetencje diagnostyczne psychologów; Standardy diagnozy psychologicznej; Kontekst odkrycia i kontekst uzasadnienia w diagnozie psychologicznej. Część II. Kształcenie w diagnozie psychologicznej: Rozwój kompetencji diagnostycznych u młodych psychologów – doniesienie z badań; Zapotrzebowanie na rozwiązania systemowe w zakresie kształcenia ustawicznego – wnioski z badań ankietowych wśród polskich psychologów; Kształcenie psychologów transportu w świetle projektów nowych aktów prawnych. Część III. Diagnoza psychologiczna w praktyce: Opiniowanie sądowo-psychologiczne o poczytalności: dylematy diagnostyczne; Kryteria oceny dowodu z opinii psychologicznej w sprawach rodzinnych i opiekuńczych; Wymagania i wyzwania w pracy psychologa diagnosty w wybranych placówkach państwowych; Wstępna diagnoza kliniczna w kontekście ambulatoryjnego ośrodka psychoterapii – planowanie badania i integracja danych; Analiza przypadku – studium psychobiograficzne umysłów niepospolitych; Konfrontacje kulturowe w gabinecie psychologa; Diagnoza osób starających się o otrzymanie statusu uchodźcy w Polsce. Część IV. Narzędzia diagnostyczne przez pryzmat standardów profesjonalnej diagnozy: Wiarygodność technik projekcyjnych jako narzędzi diagnozy psychologicznej. Część 1: dlaczego niektóre techniki niesłusznie nazywa się projekcyjnymi?; Wątpliwości związane z diagnozą opartą na preferencjach barwnych na przykładzie Klinicznego Testu Kolorów Lüschera oraz Testu Piramid Barwnych, czyli: co tak naprawdę wiemy o odbiorze barw przez człowieka; Wybrane kwestionariusze temperamentu i osobowości w diagnozie predyspozycji kierowców; Językowe wskaźniki zaburzeń psychicznych: zastosowanie polskiej wersji programu LIWC do analizy wypowiedzi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 7)
ISBN: 83-88495-68-2
Zawiera: Wstęp. Jakim zagadnieniem poświecona jest ta książka. R. 1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna i obszar zainteresowania nauki: 1.1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna. Blok rozszerzający: Modele współpracy psychologów i psychiatrów wg Obuchowskiego; Modele współpracy psychologów praktyków i teoretyków wg Brzezińskiej; Modele odpowiadania psychologów diagnostów na wyzwania praktyki wg Kelly-ego. 1.2. Pojęcie i przedmiot diagnozowania. Blok rozszerzający: Miary nieinwazyjne; Asymetria relacji: badania naukowe i praktyka psychologiczna. R.2. Pojęcie diagnozy w psychologii: 2.1. Sposoby ujmowania procesu diagnozowania w psychologii; 2.2. Diagnostyka tradycyjna a diagnostyka behawioralna; 2.3. Personologiczna koncepcja diagnozowania i pojęcie cechy psychologicznej; 2.4. Diagnoza a terapia; 2.5. Nowe wyzwania – możliwości i konsekwencje wykorzystywania komputerów w diagnostyce psychologicznej. R.3. Diagnozowanie – faza prediagnostyczna, badania i wstępnych decyzji: 3.1. Faza prediagnostyczna. Blok rozszerzający: Wiedza i umysł diagnosty; 3.2. Faza badania i wstępnych decyzji. Blok rozszerzający: Wyodrębnianie zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie kwestionariusza MMPI; Norma statystyczna i jej konsekwencje; Próba normalizacyjna a pacjenci. R.4. Diagnozowanie – opis i interpretacja: 4.1. Ilościowy opis zachowań; 4.2. Jakościowy opis zachowań; 4.3. Opis a interpretacja zachowań testowych i pozatekstowych. Blok rozszerzający: Znaczenie interpretacyjne, skupione wokół skal MMPI; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (6 i 9) w obszarze patologii; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (4 i 0) w obszarze normy; Przykład reguł klasyfikowania profili MMPI wg systemu Gilbestadta i Drukera; Typ 2-7-4 (3); 4.4. Zachowania testowe i rzeczywiste (pozatekstowe) jako przedmiot interpretacji; 4.5. Wyjaśnianie psychologiczne; 4.6. Sposoby interpretacji. Blok rozszerzający: Schemat interpretacji wielowymiarowych inwentarzy osobowości na przykładzie MMPI; 4.7. Trafność interpretacji. R.5. Diagnozowanie i formułowanie zaleceń i interwencja: Etap formułowania zaleceń interwencyjnych i komunikatów (planu interwencji); Interwencja i jej formy; Iteracyjny charakter diagnozowania. R.6. Kształtowanie i kształcenie diagnostów: 6.1. Problemy etyczne związane z diagnozowaniem; 6.2. Problemy związane z komercjalizacją diagnostyki psychologicznej; Problemy nauczania diagnozowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7744-186-2
Zawiera: Cz. I Konteksty diagnozy psychologicznej w edukacji: Cele i konteksty diagnozy psychologicznej. Cz. II standardy diagnozy psychologicznej w edukacji: Standardy etapu I. Rozpoznanie problemu; Standardy typu II. Planowanie procesu diagnozy; Standardy typu III. Gadanie diagnostyczne; Standardy typu V. Opracowanie wyników diagnozy; Standardy etapów V i VI. Planowanie i wdrożenie interwencji oraz ocena jej efektów i badanie kontrolne. Cz. III warunki realizacji standardów w praktyce: Kompetencje diagnostyczne psychologa oraz rozwój zawodowy w obszarze diagnozy psychologicznej dla potrzeb edukacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-541-5
Zawiera: Cz. I Kwestie pojęciowe: 1. Rozumienie socjoterapii, 2. Rozumienie psychoterapii, 3. Rozumienie diagnozy. Cz. II Diagnoza dzieci: 4. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu latencji; 5. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje praktyczne. Cz. III Diagnoza młodzieży: 6. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu adolescencji, 7. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje społeczne. Część. IV Diagnoza w relacji socjoterapeutycznej: 8. Stosunek wobec zasad w grupie socjoterapeutycznej; 9. Funkcjonowanie w grupie socjoterapeutycznej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-01-14977-2
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. Tom pierwszy obejmuje takie problemy, jak zaburzenia funkcji poznawczych i emocjonalnych, w tym: świadomości, orientacji, percepcji, pamięci, uwagi oraz emocji; zaburzenia celowego ruchu zwane apraksją; zaburzenia tzw. funkcji wykonawczych. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej. Opinia o książce: Można powiedzieć z całą odpowiedzialnością, że podręcznik spełnia właściwe dla tej kategorii książek standardy, zawiera reprezentatywne dla neuropsychologii klinicznej zagadnienia w ich wymiarze uniwersalnym i jednocześnie wzbogaca je o wymiar aplikacyjny dotyczący funkcjonowania osób z urazami mózgu, teoretycznego objaśniania mechanizmów patologii i mechanizmów wychodzenia z patologii. (z recenzji prof. Danuty Kądzielawy)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
ISBN: 978-83-01-14978-9
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. W tomie drugim autorka omawia problemy związane z wyższymi funkcjami, takimi jak myślenie, mowa i język, tożsamość i osobowość oraz trudności z reintegracją pacjenta po urazie mózgu w życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym. Wskazuje także na najpilniejsze potrzeby oraz na kierunki dalszych badań w zakresie diagnozy i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazach mózgu. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej. Opinia o książce: Nierzadko to klinicysta musi objąć całokształt życia pacjenta, zanim okaże się skuteczny jakikolwiek, nawet najlepszy program rehabilitacji. [...] Żadna znana mi książka na temat rehabilitacji pacjentów po urazach mózgu nie traktuje tej tematyki tak efektywnie, z tak głęboką znajomością problemu, jak niniejszy podręcznik profesor Marii Pąchalskiej. (z Przedmowy prof. Jasona W. Browna)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-140-0
11. Podstawy diagnozy psychologicznej: Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna; Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej; Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu; Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej; 12. Psychologia rozwoju człowieka: Co i jak bada psychologia rozwoju?; Zmiana a rozwój; Badania nad procesem i efektami rozwoju?; Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym; Rozwój w okresie dzieciństwa; Rozwój w okresie dorastania; Rozwój w okresie dorosłości; 13. Psychologia społeczna: Poznanie społeczne; Ja i samoocena; Postawy i ich zmiana; Relacje interpersonalne; Wpływ społeczny; Grupa społeczna; Relacje międzygrupowe; 14. Psychologia międzykulturowa: Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa; Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki; Psychologia akulturacji; 15. Psychologia środowiskowa: Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej- zaleta czy balast?; Obszary badań psychologii środowiskowej; Projektowanie partycypacyjne- rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska; Metoda badań psychologii środowiskowej; 16. Psychopatologia: Od objawu do systemu klasyfikacyjnego; Psychopatologia ogólna; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji; 17. Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: Neuroanatomia w zarysie; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę; Neuronalne systemy pamięci; Język a mózg; Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych; Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji; 18. Podstawy psychofizjologii: Elektroencefalografia; Badania neuropsychologiczne; Sondowanie mózgu; Metody obrazowania czynności mózgu; Aktywność układu sercowo- naczyniowego; Aktywność mięśni szkieletowych; Aktywność elastyczna skóry; 19. Zdrowie i stres: Psychologia wobec problematyki zdrowia; Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie; Stres a zdrowie; 20. Podstawy pomocy psychologicznej: Pomoc i jej rodzaje; Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej; Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaj pomocy psychologicznej; Podstawowe umiejętności pomagania; Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne; 21. psychologia XXI wieku- wyzwania i zagrożenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-577-4
Zawiera: Rozdział 11 Podstawy diagnozy psychologicznej: 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. 11.3. Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej. 11.4. Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu. 11.5. Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej. 11.6. Podsumowanie. Rozdział 12 Psychologia rozwoju człowieka: 12.1. Wprowadzenie. 12.2. Co i jak bada psychologia rozwoju? 12.3. Zmiana a rozwój. 12.4. Badania nad procesem i efektami rozwoju. 12.5. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym. 12.6. Rozwój w okresie dzieciństwa. 12.6.1. Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów. 12.7. Rozwój w okresie dorastania. 12.8. Rozwój w okresie dorosłości. Rozdział 13 Psychologia społeczna: 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Poznanie społeczne. 13.3. Ja i samoocena. 13.4. Postawy i ich zmiana. 13.5. Relacje interpersonalne. 13.6. Wpływ społeczny. 13.7. Grupa społeczna. 13.8. Relacje międzygrupowe. Rozdział 14 Psychologia międzykulturowa: 14.1. Wprowadzenie. 14.2. Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa. 14.3. Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki. 14.4. Psychologia akulturacji. 14.4.1. Kontekst historyczny zjawiska akulturacji. 14.5. Podsumowanie. Rozdział 15 Psychologia środowiskowa: 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej – zaleta czy balast? 15.3. Obszary badań psychologii środowiskowej. 15.4. Projektowanie partycypacyjne – rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska. 15.5. Metody badań psychologii środowiskowej. Rozdział 16 Psychopatologia: 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Od objawu do systemu klasyfikacyjnego. 16.3. Psychopatologia ogólna. 16.4. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości. 16.5. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji. Rozdział 17 Mózgowe mechanizmy funkcji społecznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: 17.1. Wprowadzenie. 17.2. Neuroanatomia w zarysie. 17.3. Procesy mózgowe warunkujące percepcję. 17.4. Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę. 17.5. Neuronalne systemy pamięci. 17.6. Język a mózg. 17.7. Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych. 17.8. Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji. Rozdział 18 Podstawy psychofizjologii: 18.1. Wprowadzenie. 18.2. Elektroencefalografia. 18.3. Badania neuropsychologiczne. 18.4. Sondowanie mózgu. 18.5. Metody obrazowania czynności mózgu. 18.6. Aktywność układu sercowo-naczyniowego. 18.7. Aktywność mięśni szkieletowych. 18.8. Aktywność elektryczna skóry. Rozdział 19 Zdrowie i stres: 19.1. Wprowadzenie. 19.2. Psychologia wobec problematyki zdrowia. 19.3. Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie. 19.4. Stres a zdrowie. Rozdział 20 Podstawy pomocy psychologicznej: 20.1 Wprowadzenie. 20.2. Pomoc i jej rodzaje. 20.3. Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.4. Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.5. Podstawowe umiejętności pomagania. 20.6. Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne. Rozdział 21 Psychologia XXI wieku – wyzwania i zagrożenia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-01-18816-0
Podręcznik akademicki Psychologia kliniczna jest kontynuacją poprzednich opracowań redagowanych przez Andrzeja Lewickiego (1969/1978) oraz Helenę Sęk (1991/2006) – czterokrotnie publikowanych w Wydawnictwie Naukowym PWN. Zawarte w nim teksty zostały przygotowane przez Autorki i Autorów reprezentujących wiodące ośrodki naukowe w Polsce, należących do trzech pokoleń psychologów klinicznych. Dzięki temu sposób rozumienia i wyjaśniania różnych problemów klinicznych uwzględnia zarówno tradycję uprawiania psychologii klinicznej w Polsce, jak i najnowsze wyzwania w dziedzinie teorii, badań i standardów praktycznej działalności psychologa klinicznego. W kolejnych częściach podręcznika Czytelnik znajdzie informacje na temat: · Teoretycznych podstaw psychologii klinicznej · Podstawowych kierunków i podejść w psychologii klinicznej: orientacji psychoanalitycznej, behawioralno-poznawczej, egzystencjalno-humanistycznej i koncepcjach systemowych · Diagnozy psychologicznej – modeli, metod diagnostycznych oraz czynników warunkujących jakość diagnozy · Psychologii zaburzeń psychicznych opisanych w aktualnie obwiązujących systemach klasyfikacyjnych (ICD-10 i DSM-5) · Subdyscyplin psychologii klinicznej (psychologia kliniczna dziecka, neuropsychologia kliniczna, kliniczna psychologia zdrowia, psychologia niepełnosprawności i rehabilitacji, psychogerontologia oraz psychologia sądowa) · Form pomocy psychologicznej w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych (psychoterapia, poradnictwo psychologiczne, promocja zdrowia, prewencja zaburzeń, pomoc psychologiczna w sytuacjach kryzysu i inne) Książka jest nowoczesnym podręcznikiem, opartym na najnowszej wiedzy psychologicznej, w którym w sposób systematyczny i wyczerpujący, ale jednocześnie klarowny, przedstawiono poszczególne zagadnienia z obszaru współczesnej psychologii klinicznej. Z recenzji prof. dr hab. Władysława Łosiaka Fragment Fragment
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
Test Drzewa a inne metody : przegląd badań / Elżbieta R. Dajek. - Warszawa : ERDA , 2016. - 172 strony : il. ; 22 cm.
ISBN: 978-83-935498-9-4
1. Rysunki drzew, wykonane przez osoby z różnych grup badawczych; 2. Porównanie wyników uzyskanych z Testu Drzewa i innych testów na podstawie indywidualnych przypadków; 3. Korelacje pomiędzy wynikami Testu Osobowości i Zainteresowań a Testem Drzewa; 4. Korelacje wewnętrzne pomiędzy poszczególnymi cechami opisującymi rysunek drzewa; 5. Kontrowersje wokół najczęściej stosowanych metod projekcyjnych; Zmodyfikowana lista cech do oceny rysunku drzew.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Authority data
Diagnoza - psychologia (hasło przedmiotowe)
Authority data
Diagnoza - stosowanie - psychologia (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again