Form of Work
Książki
(6)
Status
available
(4)
only on-site
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(4)
Author
Szwedzik Adam
(2)
Bębas Sylwester
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Jędrzejko Mariusz Z
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Konieczna Angelika
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kowalski Robin M
(1)
Matusek Beata
(1)
Roguska Agnieszka
(1)
Saracen Agnieszka
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Wicher Adam
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
Cyberprzemoc
(5)
Dziecko
(3)
Internet
(3)
Młodzież
(2)
Cyberkultura
(1)
Cyberseks
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja medialna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Gry komputerowe
(1)
Komputery
(1)
Kościół katolicki
(1)
Pedagogika
(1)
Pedofilia
(1)
Pornografia
(1)
Pracoholizm
(1)
Product placement
(1)
Rodzina
(1)
Smartfony
(1)
Technologie moblne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Środki odurzające
(1)
6 results Filter
Book
In basket
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2907-7
1. Wstęp; 2. Doświadczenia dzieci z tradycyjnymi formami szkolnej przemocy; 3. Czym jest cyberprzemocy?; 4. Współczesne badania dotyczące cyberprzemocy; 5. Co mogą zrobić rodzice; 6. Co mogą zrobić nauczyciele; 7. Prawa i procedury.
Bibliogr.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7545-753-7 (Aspra-JR)
Zawiera: Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań; Introduction. Young generation in a world of digital technologies. Methodological studies assumptions; Rozdział I Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. Wyniki i analiza badań. Rozdział II Wielka sieć i dzieci – między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy: 2.1. Wielka sieć – fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. 22 fakty na XXI wiek: Telewizja – medium nadal wiodące; Reklama w sieci – sprzedamy Ci wszystko; Tabletyzacja świata; Internet – dostępny dla każdego; Jeszcze szybciej – świat niekończących się możliwości; Elektronika dla najmłodszych; Smartfon – owoc pożądania najmłodszych; Digital book – będzie dalszy rozwój?; Wiek XXI – czas cyberprzestępców i planów cyberwojny; E-commerce – niebywałe tempo; Więcej, więcej, więcej…; Facebook; Sieci społecznościowe (social networking); Technopolizacja; „Struś pędziwiatr” – gonitwa za nowościami; Biznes – wokół sieci, w sieci i dzięki sieci; BILIONY POŁĄCZEŃ; Dzieci we władaniu mediów; Grywalizacja; Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy; Hejt rządzi, hejt niszczy; Cyfrowy „człowiek”. 2.2. Zachowania ryzykowne w sieci – wybrane problemy: Wprowadzenie; Istota i charakter problemu; Konkluzja. 2.3. Cyberprzestrzeń – próba diagnozy głównych zagrożeń: Wprowadzenie do problemu; Sexting; Wykorzystywanie, uwodzenie dzieci w sieci (child grooming); Cyberseks i cyberpornografia; Cyberbullying. 2.4. Cyberprzemoc rówieśnicza – analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska: Wprowadzenie do problemu, Cyberprzemoc – definicja i podstawowe wskaźniki diagnostyczne zjawiska; Przemoc rówieśnicza w cyberprzestrzeni a cyberbullying; Skala i skutki cyberprzemocy rówieśniczej; Konkluzje. 2.5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa – zagrozenia subkulturami cyfrowymi: Pomiędzy moralną panika a kalkulacja zagrożeń; Subkultura pedofilii i on-line child grooming; „Podszeptywacze” używek – sieć destrukcyjnych wzorów; Restrykcyjne diety i pro-Ana; Konkluzje. 2.6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka: Funkcje przekazu telewizyjnego (internetowego); Cechy współczesnego przekazu telewizyjnego – konteksty pedagogiczne; Dziecko i telewizja – wybrane zagadnienia; Reklama telewizyjna, czyli patrz i działaj tak, jak tobie podpowiadamy; Kilka uwag o formach reklamy telewizyjnej; Reklamy a dzieci; Konkluzje. 2.7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym: Cyfrowi Tubylcy w szkole; Kompetencje nauczycieli i wychowawców w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w dobie społeczeństwa informacyjnego – podstawowe dylematy; Konkluzje. 2.8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci: Internet „światem” współczesnej młodzieży; Psychologia wobec zjawiska; Dlaczego dzieci i młodzież lgną do sieci?; Postnowoczesność (ponowoczesność) oraz potrzeby i cechy człowieka; Zagrożenia ze strony cybermediów – wybrane kwestie; Kilka uwag wobec (i wokół) problemu nadużywania Internetu; Tożsamość i wartości w sieci; Trochę miodu do dziegciu; Konkluzje. Konkluzje – życie w cyfrowym świecie. Refleksja psychopedagogiczna; Słowo końcowe. Postulaty pedagogiczne; O autorach; Bibliografia; Netografia; Wykaz tabel; Wykaz grafik.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-931326-4-5
1. Kulturowy I etyczny wymiar mediów: Relewancja etyki mediów dla wychowania w dobie pluralizacji i globalizacji mediów; Podstawy etyki w mediach masowych a postawy dziennikarzy w okresie PRL i transformacji ustrojowej; Zarys problematyki norm etycznych we współczesnej reklamie; Znaczenie i rola mediów we współczesnej edukacji społeczeństwa informacyjnego; 2. Mechanizmy manipulacyjne w mediach: Elementy propagandy i manipulacji audiowizualnej na przykładzie polskich seriali telewizyjnych w PRL i III RP; Funkcjonowania product placement i jego wpływ na decyzje zakupowe Polaków; 3. Dzieci i młodzież w przestrzeni medialnej: Polskie telewizyjne programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży- zarys historyczny; Globalna przestrzeń komunikacji społecznej źródłem zagrożeń dla współczesnej rodziny; Zapobieganie zachowaniom problemowym dzieci w internecie jako zadanie dla edukacji medialnej; Agresja elektroniczna i cyberbullying wśród dzieci i młodzieży a działania szkoły; Kreatywne wykorzystanie telefonów komórkowych. Twórcza inwencja młodzieży w obszarze profilaktyki społecznej- kreacja rzeczywistości z wykorzystaniem mediów; Rola Internetu w nauczaniu języków obcych- perspektywa nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-951691-0-6 (CPS)
Wprowadzenie. Pedagogika i profilaktyka społeczna w epoce przyspieszenia i wielkich zmian. Czy i jak możem sprostać wyzwaniom przyszłości?; Część I. Cyfrowy świat wielkich szans i wielotypowych zagrożeń: Gry wideo - co powinni wiedzieć rodzice, nauczyciele i pedagodzy?; Telephone zombie. Zjawisko fonoholizmu wśród uczniów jako nowa forma cyberzaburzeń; Cyberbullying wśród dzieci i młodzieży. Zjawisko, uwarunkowania, delegacje profilaktyczne; Patologia na piedestale. Prób oceny zjawiska patostreamu, jego źródeł i wpływu na rozwój dzieci i młodzieży; Cyberpornografia, cyberpedofilia, sexting. Patologiczne zachowania seksualne w Internecie. Część II. Uzależnienia chemiczne, czyli wielkie pułaki: Marihuana - jako wyzwanie dla szkolnej profilaktyki zachowań ryzykownych i uzależnień; Nadużywanie leków OTC przez osoby starsze. Zjawisko, konsekwencje, uwarunkowania, delegacje dla profilaktyki; Stosunek Unii Europejskiej oraz niektórych państw członkowskich UE do marihuany. Regulacje w poszczególnych krajach członkowskich. Część III. Nowe pułapki: Psychologiczne konsekwencje ryzykownych zachowań seksualnych młodzieży. Wybrane problemy; Ponowoczesność jako źródło dezintegracji i zagrożenie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży (perspektywa socjologiczno-pedagogiczna); Społeczne konsekwencje pracoholizmu rodziców. Część IV. Varia. W poszukiwaniu rozwiązań w niezrównoważonym świecie: Źródła kryzysów we współczesnej rodzinie w świetle nauki Kościoła katolickiego; Godność i sumienie człowieka w nauczaniu Kościoła katolickiego podejmującego walkę ze zniewoleniem narkotykowym; Znaczenie edukacji w hierarchii wartości człowieka dorosłego; Młode pokolenie w zawirowanej rzeczywistości. Podsumowanie - dlaczego nie wolno się poddawać?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu , ISSN 0083-4254 ; nr 216)
ISBN: 978-83-232-2799-1
Zawiera: Dziecko i rodzina wobec trudności życiowych: Poglądy młodzieży akademickiej na rodzicielstwo; Rodzina i szkoła środowiskiem wsparcia dla dziecka; Świetlica miejscem wsparcia dziecka i rodziny; Cyberprzemoc - destrukcyjne zjawiska w cyberkulturze; Problem ubóstwa dzieci w Polsce i w Unii Europejskiej - skala, przyczyny, konsekwencje; Jakość relacji między słyszącym dzieckiem a głuchymi rodzicami; Wpływ uczestnictwa w orkiestrze dętej na sytuacje życiowe; Wychowanie agonistyczne jako propozycja budowania pozytywnej waleczności wśród młodych pokoleń; Zarys refleksji filozoficznej nad dzieckiem. Wspieranie dziecka i jego rozwoju: Pomoc rodzicom małych dzieci z niepełnosprawnościami w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi; Twórczość plastyczna dziecka wobec jego trudnych sytuacji życiowych; Wspieranie dzieci w procesie rozwiązywania problemów w sytuacjach konfliktu; Konieczność i możliwości wspierania dzieci przedszkolnych w formowaniu postaw wobec osób starszych; Najnowsza polska literatura piękna dla dzieci i młodzieży wybrana pod kątem pomocy w zrozumieniu przez nich trudności życia i zachowań; Znaczenie pomyślnej adaptacji dziecka rozpoczynającego naukę w szkole; Dziecko wobec śmierci; Dzieci ulicy w obliczu trudnych sytuacji ulicznego; Przestrzeń życiowa dzieci ulicy - (nie)bezpieczny plac zabaw. Poczucie osamotnienia w życiu dziecka: Samotność w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną; Eurosieroctwo jako współczesny problem pedagogiczny i społeczny; Rodzic i dziecko po dwóch stronach granicy, czyli rodzicielstwo transnacjonalne w obliczu dyskursu eurosieroctwa; Dziecko wobec migracji zarobkowej rodziców; Rodzina na odległość, czyli dziecko w świetle migracji ekonomicznej rodziców jako trudnej sytuacji życiowej; Samotność dziecka w rodzinie (na podstawie badań własnych); Dziecko w obliczu „nieobecnego ojcostwa”; Samobójstwo - kres młodzieńczego bólu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-65682-53-6
Zawiera: Część I. Rozpoznawanie zagrożeń i potencjału płynącego z cyberprzestrzeni a współczesne wyzwania edukacyjne: Potencjał komunikacyjno-edukacyjny nauczyciela kontra cyberprzestrzeń; Fonoholizm - mit czy zagrożenie; Czy internet może zabić? Profilaktyka "hejtu" i cyberbullyingu; Zagrożenia płynące z sieci w opinii społecznej w pracach badawczych studentów. Część II. Cyberświat a praktyka szkolna ucznia i nauczyciela: Wykorzystanie technologii komputerowej w terapii dzieci z dysleksją; Potencjał elektronicznych narzędzi dydaktycznych wykorzystywanych w pracy z dzieckiem w wieku szkolnym; Cyberprzestrzeń a doskonalenie kompetencji językowych dzieci w młodszym wieku szkolnym; Możliwości zastosowania technologii komputerowej w edukacji matematycznej uczniów w młodszym wieku szkolnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again