Form of Work
Książki
(4)
Status
only on-site
(4)
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(4)
Author
Dovey Jon
(1)
Giddings Seth
(1)
Grant Iain
(1)
Jung Bohdan
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kelly Kieran
(1)
Lister Martin
(1)
Lorek Marta
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Plichta Piotr
(1)
Sadza Agata
(1)
Sawicka Katarzyna
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
Cyberkultura
(4)
Internet
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Informatyka
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
4 results Filter
Book
In basket
(Pułapki Współczesności : studia, badania, praktyka ; cz. 1)
ISBN: 978-83-62897-44-5
Zawiera: Cz. 1 Od Cro-Magnon do Facebooka: Cybertechnologie w świecie wielkich zmian; Fenomen przekazu informacyjnego; Cyfrowe zmiany i dylematy; Fenomen sieci i społeczeństwa informacyjnego. Cz. 2 21 faktów u progu XXI wieku. Cz. 3 Człowiek i kultura wobec mediów cyfrowych: Nowa kultur@ - konteksty i pułapki; Wokół cyfrowych rewolucji - szanse i dylematy; Czy jest się czego bać? Cz. 4 Mózg (człowiek) a nowe technologie: Kilka słów o mózgu; Mózg i cybertechnologie; Co mówią współczesne badania - obalamy mity. 100 za i 100 przeciw. Cz. 5 W cyfrowej sieci: Specyfika przekazu i treści w sieci; Sieć jako część nowej epoki ekonomicznej; Media cyfrowe jako źródło wzorów; Wyzwania dla praktyki pedagogicznej. Cz. 6 Uzależnienie czy zaburzenie?: Podejścia naukowe i emocjonalne; Cyberwpływ; Teorie uzależnień a cyberzaburzenia; Zaburzenia infoholiczne - co się dzieje z dzieckiem?; A może PUI? I co z tego wyniknie? Próba podsumowania z nutą optymizmu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Media / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2773-8
Zawiera: Część 1. : Nowe media i nowe technologie: Nowe media: czy wiemy, czym są?; Charakterystyka nowych mediów: niektóre z kluczowych pojęć; Zmiana i ciągłość; Różne ujęcia historyczne; Kto był niezadowolony ze starych mediów?; Nowe media: czynnik kształtujący czy kształtowany?; Część 2. Nowe media i kultura wizualna: Co się stało z wirtualną rzeczywistością? Kultura wirtualna i wizualna; Cyfrowy świat wirtualny; Historia immersji; Perspektywa, aparat fotograficzny, oprogramowanie; Świat bez obrazów wirtualnych/obrazy świata wirtualnego; Kino cyfrowe; Część 3. Użytkownicy sieci a ekonomia: Wprowadzenie; Czym jest Internet?; Historia badań nad siecią; Ekonomia a kultura mediów sieciowych; Ekonomia polityczna; Społeczne formy nowych mediów; Ograniczenia wpływów komercyjnych; Globalizacja, neoliberalizm i Internet; Wykluczenie cyfrowe; Wzrosty i spadki w gospodarce informacyjnej; Prawa własności intelektualnej jako czynniki determinujące i podlegające determinacji; Muzyka jako nowe medium; „Długi ogon”; Wirusy umysłu; Fragmentaryzacja i konwergencja; Wiki-światy i Web 2.0; Internetowe tożsamości i społeczności; Anonimowość; Poczucie przynależności; Życie w interfejsie; Internet a sfera publiczna; Zawartość tworzona przez użytkowników: teraz każdy jest fanem; YouTube i media posttelewizyjne?; Podsumowanie; Część 4. Nowe media w życiu codziennym: Zycie codzienne w cyberprzestrzeni; Życie codzienne w zmediatyzowanym domu; Technika w życiu codziennym; Codziennośc człowieka postludzkiego: nowe media i tożsamość; Gry; Podsumowanie: codzienna cyberkultura; Część 5. : Cyberkultura: technologie, natura i kultura: Cyberkultura i cybernetyka; Ponowne spojrzenie na determinizm: fizykalizm, humanizm i technologia; Technologie biologiczne – historia automatów; Teorie cyberkultury.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8019-829-6
Zawiera: R. 1 Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych w życiu osób z niepełnosprawnościami: Niepełnosprawność – modele i ich ewolucja; definiowanie niepełnosprawności a rola technologii; Nowe media i technologie informacyjno-komunikacyjne – wybrane implikacje pedagogiczne; Socjalizacja a nowe media – kontekst niepełnosprawności; Pedagogika medialna w cyfrowych czasach; Podsumowanie. R. 2 Pozytywne aspekty korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych dla osób z niepełnosprawnością: Technooptymizm – Internet jako uniwersalne narzędzie przekraczania ograniczeń; Technologie informacyjno-komunikacyjne i Internet jako narzędzia wspomagające realizację celów pedagogiki specjalnej; Internet a tożsamość i autoprezentacja użytkowników z niepełnosprawnościami; Internet a upodmiotowienie i autonomia osób z niepełnosprawnościami; Podsumowanie. R. 3 Korzystanie z Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami – ograniczenia, bariery, obszary ryzyka: Od cyfrowego podziału do cyfrowej nierówności; Poza niepełnosprawność – korzystanie z Internetu a znaczenie czynników społeczno-demograficznych; Dostosowanie jako warunki korzystania z narzędzi ery cyfrowej; Internet a niepełnosprawność – między technofobią i technoutopią; Internet a niepełnosprawność – obszary zaniedbane; Podsumowanie. R. 3 Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej: Niepełnosprawność intelektualna – kwestie definicyjne; Wybrane aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną; Niepełnosprawność intelektualna a izolacja społeczna i stygmatyzacja; Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną; Podsumowanie. R. 5 Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną a Internet – obszary szans i nadziei: Między edukacją i rehabilitacją – technologie informacyjno-komunikacyjne w uczeniu się i wspomaganiu rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną; Tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną a relacje z innymi w mediach społecznościowych; Wsparcie online osób z niepełnosprawnością intelektualną; Nowe media a upodmiotowienie osób z niepełnosprawnością intelektualną; Wzory korzystania z Internetu w czasie wolnym przez dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; Podsumowanie. R. 6 Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualna a Internet – kontekst barier i ryzyka: Internet a zachowania ryzykowne osób z niepełnosprawnością intelektualną – czynniki chroniące i czynniki ryzyka; Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich podatność na stawanie się ofiarą krzywdzenia w Internecie; Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną i ryzyko wykorzystywania w Internecie; Zaangażowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w przemoc tradycyjną i cyberbullying; Podsumowanie. R. 7 Znaczący dorośli a korzystanie z Internetu przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną: Rodzice a zarządzanie ryzykiem online dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; profesjonaliści a cyfrowe kompetencje podopiecznych z niepełnosprawnością intelektualną; technologie informacyjno-komunikacyjne jako narzędzie wspierania rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w poszukiwaniu wsparcia w Internecie; Podsumowanie. Podsumowanie i wnioski – w stronę edukacji medialnej ukierunkowanej na młodych ludzi z niepełnosprawnością intelektualną.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
ISBN: 978-83-7644-038-5
1. Nowe technologie a kultura cyfrowego dostępu; 2. Archiwalia w nowej rzeczywistości; 3. Komunikowanie medialne w Azji Wschodniej. Nowe media, globalizacja a procesy (Re)konstruowania tożsamości; 4. Wyznaczanie i tropienie trendów w kulturze konsumpcyjnej- kontekst nowych mediów; 5. Rozwój serwisu Allegro a budowanie społeczności aukcyjnej; 6. Wpływ Web 2.0 na procesy komunikacji politycznej; 7. Muzyka cyfrowa a nowe modele dystrybucji na rynku fonograficznym; 8. Kreatywne gospodarki i "kreatywna klasa". Otoczenie mediów ery Web 2.0; 9. Inna ekonomia i ekonomia współpracy- lekcje savoir-vivre'u Web 2.0
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again