Form of Work
Książki
(6)
Status
only on-site
(6)
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(6)
Author
Jędrzejko Mariusz
(2)
Bębas Sylwester
(1)
Dovey Jon
(1)
Giddings Seth
(1)
Grant Iain
(1)
Jung Bohdan
(1)
Kaliszewski Andrzej
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kelly Kieran
(1)
Konieczna Angelika
(1)
Lister Martin
(1)
Lorek Marta
(1)
Morańska Danuta
(1)
Plichta Piotr
(1)
Sadza Agata
(1)
Saracen Agnieszka
(1)
Sawicka Katarzyna
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
Cyberkultura
(6)
Internet
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Antyglobalizm
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Informatyka
(1)
Kontrkultura
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Postmodernizm
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
10 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7545-753-7 (Aspra-JR)
Zawiera: Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań; Introduction. Young generation in a world of digital technologies. Methodological studies assumptions; Rozdział I Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. Wyniki i analiza badań. Rozdział II Wielka sieć i dzieci – między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy: 2.1. Wielka sieć – fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. 22 fakty na XXI wiek: Telewizja – medium nadal wiodące; Reklama w sieci – sprzedamy Ci wszystko; Tabletyzacja świata; Internet – dostępny dla każdego; Jeszcze szybciej – świat niekończących się możliwości; Elektronika dla najmłodszych; Smartfon – owoc pożądania najmłodszych; Digital book – będzie dalszy rozwój?; Wiek XXI – czas cyberprzestępców i planów cyberwojny; E-commerce – niebywałe tempo; Więcej, więcej, więcej…; Facebook; Sieci społecznościowe (social networking); Technopolizacja; „Struś pędziwiatr” – gonitwa za nowościami; Biznes – wokół sieci, w sieci i dzięki sieci; BILIONY POŁĄCZEŃ; Dzieci we władaniu mediów; Grywalizacja; Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy; Hejt rządzi, hejt niszczy; Cyfrowy „człowiek”. 2.2. Zachowania ryzykowne w sieci – wybrane problemy: Wprowadzenie; Istota i charakter problemu; Konkluzja. 2.3. Cyberprzestrzeń – próba diagnozy głównych zagrożeń: Wprowadzenie do problemu; Sexting; Wykorzystywanie, uwodzenie dzieci w sieci (child grooming); Cyberseks i cyberpornografia; Cyberbullying. 2.4. Cyberprzemoc rówieśnicza – analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska: Wprowadzenie do problemu, Cyberprzemoc – definicja i podstawowe wskaźniki diagnostyczne zjawiska; Przemoc rówieśnicza w cyberprzestrzeni a cyberbullying; Skala i skutki cyberprzemocy rówieśniczej; Konkluzje. 2.5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa – zagrozenia subkulturami cyfrowymi: Pomiędzy moralną panika a kalkulacja zagrożeń; Subkultura pedofilii i on-line child grooming; „Podszeptywacze” używek – sieć destrukcyjnych wzorów; Restrykcyjne diety i pro-Ana; Konkluzje. 2.6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka: Funkcje przekazu telewizyjnego (internetowego); Cechy współczesnego przekazu telewizyjnego – konteksty pedagogiczne; Dziecko i telewizja – wybrane zagadnienia; Reklama telewizyjna, czyli patrz i działaj tak, jak tobie podpowiadamy; Kilka uwag o formach reklamy telewizyjnej; Reklamy a dzieci; Konkluzje. 2.7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym: Cyfrowi Tubylcy w szkole; Kompetencje nauczycieli i wychowawców w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w dobie społeczeństwa informacyjnego – podstawowe dylematy; Konkluzje. 2.8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci: Internet „światem” współczesnej młodzieży; Psychologia wobec zjawiska; Dlaczego dzieci i młodzież lgną do sieci?; Postnowoczesność (ponowoczesność) oraz potrzeby i cechy człowieka; Zagrożenia ze strony cybermediów – wybrane kwestie; Kilka uwag wobec (i wokół) problemu nadużywania Internetu; Tożsamość i wartości w sieci; Trochę miodu do dziegciu; Konkluzje. Konkluzje – życie w cyfrowym świecie. Refleksja psychopedagogiczna; Słowo końcowe. Postulaty pedagogiczne; O autorach; Bibliografia; Netografia; Wykaz tabel; Wykaz grafik.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Pułapki Współczesności : studia, badania, praktyka ; cz. 1)
ISBN: 978-83-62897-44-5
Zawiera: Cz. 1 Od Cro-Magnon do Facebooka: Cybertechnologie w świecie wielkich zmian; Fenomen przekazu informacyjnego; Cyfrowe zmiany i dylematy; Fenomen sieci i społeczeństwa informacyjnego. Cz. 2 21 faktów u progu XXI wieku. Cz. 3 Człowiek i kultura wobec mediów cyfrowych: Nowa kultur@ - konteksty i pułapki; Wokół cyfrowych rewolucji – szanse i dylematy; Czy jest się czego bać? Cz. 4 Mózg (człowiek) a nowe technologie: Kilka słów o mózgu; Mózg i cybertechnologie; Co mówią współczesne badania – obalamy mity. 100 za i 100 przeciw. Cz. 5 W cyfrowej sieci: Specyfika przekazu i treści w sieci; Sieć jako część nowej epoki ekonomicznej; Media cyfrowe jako źródło wzorów; Wyzwania dla praktyki pedagogicznej. Cz. 6 Uzależnienie czy zaburzenie?: Podejścia naukowe i emocjonalne; Cyberwpływ; Teorie uzależnień a cyberzaburzenia; Zaburzenia infoholiczne – co się dzieje z dzieckiem?; A może PUI? I co z tego wyniknie? Próba podsumowania z nutą optymizmu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Akademickie warsztaty dziennikarskie)
ISBN: 978-83-7561-111-3
1. W kręgu teorii. Kultura- istota, rodzaje, funkcje; 2. Ważne prognozy i oceny dotyczące rozwoju (oraz kryzysu) kultury w XX i XXI wieku; 3. Przegląd modernistycznych nurtów kultury XX wieku; 4. Kultura przedmiotem i narzędziem polityki. Kultura totalitarna; 5. Telewizja- jaka kultura?; 6. Kultura informatyczna i kultura Internetu; 7. Popkultura, jej działy i nurty; 8. Kultura kiczu i gadżetu; 9. Kultura konsumpcji- konsumeryzm; 10. Kontrkultura i jej nurty; 11. Kultura postmodernizmu (ponowoczesności); 12. Alterglobalizm (antyglobalizm) a kultura; 13. Między europocentryzmem a wielokulturowością; 14. Zamiast zakończenia. Powrót do "kultury wartości"?.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Media / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2773-8
Zawiera: Część 1. : Nowe media i nowe technologie: Nowe media: czy wiemy, czym są?; Charakterystyka nowych mediów: niektóre z kluczowych pojęć; Zmiana i ciągłość; Różne ujęcia historyczne; Kto był niezadowolony ze starych mediów?; Nowe media: czynnik kształtujący czy kształtowany?; Część 2. Nowe media i kultura wizualna: Co się stało z wirtualną rzeczywistością? Kultura wirtualna i wizualna; Cyfrowy świat wirtualny; Historia immersji; Perspektywa, aparat fotograficzny, oprogramowanie; Świat bez obrazów wirtualnych/obrazy świata wirtualnego; Kino cyfrowe; Część 3. Użytkownicy sieci a ekonomia: Wprowadzenie; Czym jest Internet?; Historia badań nad siecią; Ekonomia a kultura mediów sieciowych; Ekonomia polityczna; Społeczne formy nowych mediów; Ograniczenia wpływów komercyjnych; Globalizacja, neoliberalizm i Internet; Wykluczenie cyfrowe; Wzrosty i spadki w gospodarce informacyjnej; Prawa własności intelektualnej jako czynniki determinujące i podlegające determinacji; Muzyka jako nowe medium; „Długi ogon”; Wirusy umysłu; Fragmentaryzacja i konwergencja; Wiki-światy i Web 2.0; Internetowe tożsamości i społeczności; Anonimowość; Poczucie przynależności; Życie w interfejsie; Internet a sfera publiczna; Zawartość tworzona przez użytkowników: teraz każdy jest fanem; YouTube i media posttelewizyjne?; Podsumowanie; Część 4. Nowe media w życiu codziennym: Zycie codzienne w cyberprzestrzeni; Życie codzienne w zmediatyzowanym domu; Technika w życiu codziennym; Codziennośc człowieka postludzkiego: nowe media i tożsamość; Gry; Podsumowanie: codzienna cyberkultura; Część 5. : Cyberkultura: technologie, natura i kultura: Cyberkultura i cybernetyka; Ponowne spojrzenie na determinizm: fizykalizm, humanizm i technologia; Technologie biologiczne – historia automatów; Teorie cyberkultury.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8019-829-6
Zawiera: R. 1 Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych w życiu osób z niepełnosprawnościami: Niepełnosprawność – modele i ich ewolucja; definiowanie niepełnosprawności a rola technologii; Nowe media i technologie informacyjno-komunikacyjne – wybrane implikacje pedagogiczne; Socjalizacja a nowe media – kontekst niepełnosprawności; Pedagogika medialna w cyfrowych czasach; Podsumowanie. R. 2 Pozytywne aspekty korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych dla osób z niepełnosprawnością: Technooptymizm – Internet jako uniwersalne narzędzie przekraczania ograniczeń; Technologie informacyjno-komunikacyjne i Internet jako narzędzia wspomagające realizację celów pedagogiki specjalnej; Internet a tożsamość i autoprezentacja użytkowników z niepełnosprawnościami; Internet a upodmiotowienie i autonomia osób z niepełnosprawnościami; Podsumowanie. R. 3 Korzystanie z Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami – ograniczenia, bariery, obszary ryzyka: Od cyfrowego podziału do cyfrowej nierówności; Poza niepełnosprawność – korzystanie z Internetu a znaczenie czynników społeczno-demograficznych; Dostosowanie jako warunki korzystania z narzędzi ery cyfrowej; Internet a niepełnosprawność – między technofobią i technoutopią; Internet a niepełnosprawność – obszary zaniedbane; Podsumowanie. R. 3 Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej: Niepełnosprawność intelektualna – kwestie definicyjne; Wybrane aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną; Niepełnosprawność intelektualna a izolacja społeczna i stygmatyzacja; Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną; Podsumowanie. R. 5 Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną a Internet – obszary szans i nadziei: Między edukacją i rehabilitacją – technologie informacyjno-komunikacyjne w uczeniu się i wspomaganiu rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną; Tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną a relacje z innymi w mediach społecznościowych; Wsparcie online osób z niepełnosprawnością intelektualną; Nowe media a upodmiotowienie osób z niepełnosprawnością intelektualną; Wzory korzystania z Internetu w czasie wolnym przez dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; Podsumowanie. R. 6 Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualna a Internet – kontekst barier i ryzyka: Internet a zachowania ryzykowne osób z niepełnosprawnością intelektualną – czynniki chroniące i czynniki ryzyka; Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich podatność na stawanie się ofiarą krzywdzenia w Internecie; Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną i ryzyko wykorzystywania w Internecie; Zaangażowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w przemoc tradycyjną i cyberbullying; Podsumowanie. R. 7 Znaczący dorośli a korzystanie z Internetu przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną: Rodzice a zarządzanie ryzykiem online dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; profesjonaliści a cyfrowe kompetencje podopiecznych z niepełnosprawnością intelektualną; technologie informacyjno-komunikacyjne jako narzędzie wspierania rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w poszukiwaniu wsparcia w Internecie; Podsumowanie. Podsumowanie i wnioski – w stronę edukacji medialnej ukierunkowanej na młodych ludzi z niepełnosprawnością intelektualną.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
ISBN: 978-83-7644-038-5
1. Nowe technologie a kultura cyfrowego dostępu; 2. Archiwalia w nowej rzeczywistości; 3. Komunikowanie medialne w Azji Wschodniej. Nowe media, globalizacja a procesy (Re)konstruowania tożsamości; 4. Wyznaczanie i tropienie trendów w kulturze konsumpcyjnej- kontekst nowych mediów; 5. Rozwój serwisu Allegro a budowanie społeczności aukcyjnej; 6. Wpływ Web 2.0 na procesy komunikacji politycznej; 7. Muzyka cyfrowa a nowe modele dystrybucji na rynku fonograficznym; 8. Kreatywne gospodarki i "kreatywna klasa". Otoczenie mediów ery Web 2.0; 9. Inna ekonomia i ekonomia współpracy- lekcje savoir-vivre'u Web 2.0
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Authority data
Cyberkultura - zagadnienia (hasło przedmiotowe)
Authority data
Authority data
Cyberkultura (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Kultura sieci ; Kultura internetowa
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again