Form of Work
Książki
(21)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Status
only on-site
(20)
available
(13)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(20)
Author
Gagne Greg
(2)
Galvin Peter B
(2)
Gałach Adam
(2)
Silberschatz Abraham
(2)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Białas Andrzej
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Cieciura Marek
(1)
Cieślarczyk Marian
(1)
Dawidczyk Andrzej
(1)
Detyna Beata
(1)
Francik Kamila
(1)
Gałaj-Emiliańczyk Konrad
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gryz Jarosław
(1)
Grzybowski Marek
(1)
Grzywak Andrzej
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Hein Trent R
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Jakubczak Ryszard
(1)
Kobis Paweł
(1)
Kosiński Bohdan
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Koziej Stanisław
(1)
Kulhánek Lumír
(1)
Kuriata Ryszard
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Liderman Krzysztof (1954- )
(1)
Mackin Dan
(1)
Mikulski Kazimierz
(1)
Miąsek Dagmara
(1)
Nemeth Evi
(1)
Nowak Alojzy Z
(1)
Pikiewicz Piotr
(1)
Podgórska-Rykała Joanna
(1)
Porvazník Ján
(1)
Pudło Mariusz
(1)
Pędziwiatr Ewelina
(1)
Sagalara Leszek
(1)
Shypulina Yuliia
(1)
Snyder Garth
(1)
Sroka Henryk
(1)
Stolarska Agnieszka
(1)
Sulich Adam
(1)
Szmit Maciej
(1)
Tomaszewski Janusz
(1)
Trofimov Valerij Vladimirovič
(1)
Trojanowski Tomasz
(1)
Whaley Ben
(1)
Widera Wiktor
(1)
Wiśniewski Bernard
(1)
Wojciechowska-Filipek Sylwia
(1)
Wołowski Franciszek
(1)
Wójcik Radosław
(1)
Zawiła-Niedźwiecki Janusz
(1)
Zdyb Marian
(1)
Ćwik Bogdan
(1)
Żukowska Joanna
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(13)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(25)
Language
Polish
(25)
Subject
Systemy informatyczne zarządzania
(9)
Informatyka
(6)
Bezpieczeństwo systemów
(5)
Bezpieczeństwo informacyjne
(4)
Bezpieczeństwo narodowe
(4)
Informacja
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
System obronny państwa
(4)
Systemy informacyjne
(4)
Systemy informatyczne
(4)
Zarządzanie kryzysowe
(4)
Banki
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(3)
Informacja dla zarządzania
(3)
Administracja
(2)
Bankowe usługi detaliczne
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Informacje niejawne
(2)
Kadry
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Sieć komputerowa
(2)
Stany nadzwyczajne
(2)
Usługi elektroniczne
(2)
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
BPMS (informat.)
(1)
Banki internetowe
(1)
Baza danych
(1)
Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpzieczeństwo informacyjne
(1)
Biura informacji gospodarczej
(1)
Elektroniczna wymiana danych
(1)
Europejskie zgrupowanie interesów gospodarczych
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Inteligencja sztuczna
(1)
Internet
(1)
Katastrofy ekologiczne
(1)
Klęski elementarne
(1)
Komputery
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kredyt
(1)
Kryzys
(1)
Księgi wieczyste
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Logistyka
(1)
Matematyka
(1)
Menedżerowie
(1)
NetWare
(1)
Normalizacja
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Oceny pracowników
(1)
Ochrona danych
(1)
Organizacja
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Poradnictwo
(1)
Prawo handlowe
(1)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
Przestępstwo przeciw mieniu
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Przysposobienie wojskowe
(1)
Płaca minimalna
(1)
Rezerwy (finanse)
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rynek finansowy
(1)
Ryzyko finansowe
(1)
Równowaga ekonomiczna
(1)
Sektor publiczny
(1)
Sieci komputerowe
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Spółka europejska
(1)
Spółki akcyjne
(1)
Strony WWW
(1)
System zarządzania bezpieczeństwem informacji (SZBI)
(1)
Szczupłe zarządzanie
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Służba zdrowia
(1)
Terroryzm
(1)
Transmisja danych
(1)
Transport
(1)
Usługi
(1)
Zabezpieczenie wierzytelności
(1)
Zarządzanie informacją
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zarządzanie talentami
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zdolności
(1)
Subject: time
1989-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Katowice
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
25 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-89069-37-7
CZ.I Bank na tle systemu bankowego i rynku finansowego : 1.System bankowy, 2.bank i jego cechy charakterystyczne, 3.Rynki finansowe - instrumenty, podmioty, klasyfikacja. Cz. II Operacje bankowe: 4.Operacje depozytowe, 5.Operacje płatnicze, 6.Operacje aktywne - kredytowe i lokacyjne, 7.Operacje zabezpieczające - gwarancje i poręczenia, 8.Operacje instrumentami pochodnymi. Cz. III Otoczenie banku i jego relacje z nim : 9.Otoczenie banku, 10.Marketing bankowy, 11.Bankowość elektroniczna. Cz. IV Gospodarka finansowa banku : 12.Pasywa, aktywa, wynik finansowy, 13.ryzyko i zarządzanie ryzykiem, 14.Analiza i ocena sytuacji finansowej banku. Cz. V Zarządzanie bankiem : 15.Organizowanie działalności banku, 16.Kontrola w zarządzaniu bankiem, 17.Polityka banku i planowanie działalności
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 336.71 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-204-3155-7
1. Wstęp, 2. Wprowadzenie do zarządzania bezpieczeństwem informacji i usług, 3. Normy, standardy i zalecenia, 4. Ryzyko w sensie ogólnym i technicznym, 5. Analiza ryzyka i strategie zarządzania nim w teleinformatyce, 6. Wybrane metody i komputerowe narzędzia wspomagające, 7. Trójpoziomowy model odniesienia, 8. System bezpieczeństwa instytucji, 9. Bezpieczeństwo w instytucji, 10. Ogólne zasady bezpieczeństwa teleinformatycznego, 11. Wysokopoziomowa (ogólna) analiza ryzyka i wyznaczenie obszarów wymagających ochrony, 12. Koncepcja hierarchii zasobów, 13. Przebieg szczegółowej; 14. Wzorce wymagań dotyczących zabezpieczeń, 15. Wypracowanie strategii wyboru zabezpieczeń, 16. Ogólne zasady tworzenia architektury bezpieczeństwa na poziomie II i III, 17.Dobór zabezpieczeń na podstawie zdefiniowanych wymagań, 18. Polityka bezpieczeństwa teleinformatycznego - ogółu systemu teleinformatycznych w instytucji (poziom II), 19. Polityka dotycząca bezpieczeństwa poszczególnych systemów (poziomu III) i plany zabezpieczeń, 20. Procesy wdrożeniowe, 21. Czynności powdrożeniowe, 22. Wnioski i uwagi końcowe
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 342.72/.73 (1 egz.)
Book
In basket
Bezpieczeństwo informacyjne : nowe wyzwania / Krzysztof Liderman. - Wyd. 2. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2017. - 421 s. : il. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-01-19565-6
Wstęp. 1. Wprowadzenie do ochrony informacji. 1. 1.1. Prywatność, anonimowość, poufność, ... 1. 1.2. Zagrożenia, podatności, zabezpieczenia, incydenty. 1. 5.8. 1.2.1. Zagrożenia. 1. 5.8. 1.2.2. Podatności. 1. 5.8. 1.2.2. 1.2.2.1. Security Content Automation Protocol (SCAP). 1. 5.8. 1.2.2. 1.2.2.2. Cykl życia podatności oprogramowania. 1. 5.8. 1.2.3. Zabezpieczenia. 1. 5.8. 1.2.4. Incydenty i zarządzanie incydentami. 1. 5.8. 1.2.2. 1.2.4.1. Obsługa incydentów – podstawowe wytyczne norm i standardów. 1. 5.8. 1.2.2. 1.2.4.2. Zgłoszenie incydentu. 1. 5.8. 1.2.2. 1.2.4.3. Zasoby do obsługi incydentu. 1. 1.3. Elementy projektowania systemu bezpieczeństwa informacyjnego. 1. 5.8. 1.3.1. Cykl życia systemu. 1. 5.8. 1.3.2. Zarządzanie przedsięwzięciem projektowania i budowy systemu bezpieczeństwa informacyjnego. 1. 5.8. 1.3.3. Etap analizy w cyklu rozwojowym systemu bezpieczeństwa informacyjnego. 1. 5.8. 1.3.4. Etap projektowania w cyklu rozwojowym systemu bezpieczeństwa informacyjnego. 1. 5.8. 1.3.5. Dokumentowanie prac projektowych. 1. 5.8. 1.3.6. Dobre praktyki w projektowaniu wiarygodnych systemów. 1. Literatura. 2. Modele ochrony informacji. 1. 2.1. Organizacja dostępu do informacji. 1. 2.2. Sterowanie dostępem do informacji. 1. 2.3. Model Grahama–Denninga. 1. 2.4. Model Bella–LaPaduli. 1. 2.5. Model Biby. 1. 2.6. Model Brewera–Nasha (chiński mur). 1. 2.7. Model Clarka–Wilsona. 2.8. Model Harrisona–Ruzzo–Ullmana (HRU). 1. 5.8. 2.8.1. Uogólnienie modelu HRU – model TAM. 1. 2.9. Podstawowe Twierdzenie Bezpieczeństwa. 1. 5.8. 2.9.1. Konkretyzacja BST. 1. 2.10. Podsumowanie. 1. Literatura. 3. Zarządzanie ryzykiem. 1. 3.1. Charakterystyka procesu zarządzania ryzykiem. 1. 3.2. Przegląd norm i standardów z zakresu zarządzania ryzykiem. 1. 5.8. 3.2.1. Norma PN-ISO/IEC 27005:2010. 1. 5.8. 3.2.2. Standardy FIPS/NIST. 1. 5.8. 3.2.3. ISO 31000 – rodzina norm dotyczących zarządzania ryzykiem. 1. 5.8. 3.2.4. Rekomendacja D. 1. 3.3. Analiza ryzyka – identyfikacja zakresu, środowiska, zagrożeń i podatności. 1. 5.8. 3.3.1. Identyfikacja zakresu i środowiska analizy ryzyka. 1. 5.8. 3.3.2. Identyfikacja zagrożeń i podatności. 1. 3.4. Analiza ryzyka – szacowanie ryzyka. 1. 5.8. 3.4.1. Oszacowanie ryzyka – metoda ilościowa. 1. 5.8. 3.4.2. Oszacowanie ryzyka – metoda jakościowa. 1. 5.8. 3.4.3. Burza mózgów – identyfikacje zagrożeń i podatności. 1. 5.8. 3.4.4. Szacowanie ryzyka według normy PN-ISO/IEC-27005. 1. 5.8. 3.4.5. Szacowanie ryzyka według organizacji Microsoft®. 1. 5.8. 3.4.6. Szacowanie ryzyka – analiza bezpieczeństwa dla systemów sterowania. 1. 3.5. Zmniejszanie wartości ryzyka. 1. 5.8. 3.5.1. Kontrolowanie ryzyka przez stosowanie zabezpieczeń. 1. 3.6. Akceptacja ryzyka szczątkowego. 1. 5.8. 3.6.1. Ryzyko akceptowalne i koszty postępowania z ryzykiem. 1. 3.7. Administrowanie ryzykiem. 1. Literatura. 4. Dokumentowanie systemu ochrony informacji. 1. 4.1. Polityka bezpieczeństwa. 1. 4.2. Plan, instrukcje i procedury bezpieczeństwa informacyjnego. 1. 4.3. Dokumentowanie przedsięwzięć zapewniania ciągłości działania organizacji. 1. 5.8. 4.3.1. Plan zapewniania ciągłości działania – nazewnictwo i struktura. 1. 5.8. 4.3.2. Przygotowanie planu zapewniania ciągłości działania. 1. 5.8. 4.3.3. Plany kryzysowe a plany zapewniania ciągłości działania. 1. 5.8. 4.3.4. Wytyczne z norm i standardów do konstrukcji planów zapewniania ciągłości działania. 1. 4.4. Przedsięwzięcia techniczne w zapewnianiu informacyjnej ciągłości działania. 1. 5.8. 4.4.1. Kopie bezpieczeństwa. 1. 5.8. 4.4.2. Kopie bezpieczeństwa – infrastruktura i organizacja. 1. 5.8. 4.4.3. Zdalna kopia bezpieczeństwa. 1. 5.8. 4.4.4. Zapasowe ośrodki przetwarzania danych. 1. 4.5. Przykłady struktury dokumentu Plan zapewniania ciągłości działania. 1. 5.8. 4.5.1. Wariant 1. 1. 5.8. 4.5.2. Wariant 2. 1. 5.8. 4.5.3. Wariant 3. 1. Literatura. 5. Badanie i ocena stanu ochrony informacji. 1. 5.1. Diagnostyka techniczna. 1. 5.2. Testowanie jako element diagnostyki technicznej. 1. 5.3. Testy penetracyjne jako szczególny przypadek testowania. 1. 5.4. Audyt jako szczególny przypadek badania jakości systemu ochrony informacji. 1. 5.5. Metodyka LP–A. 1. Literatura. 6. Standardy i normy bezpieczeństwa informacyjnego. 1. 6.1. Standardy i normy i wspierające projektowanie i wytwarzanie bezpiecznych produktów oraz systemów. 1. 5.8. 6.1.1. Common Criteria i norma ISO/IEC 15408. 1. 5.8. 6.1.2. Publikacje specjalne NIST serii 800. 1. 5.8. 6.1.3. CIS Critical Security Controls. 1. 6.2. Standardy i normy wspierające zarządzanie bezpieczeństwem informacji. 1. 5.8. 6.2.1. COBIT TM – dobre praktyki w zakresie ładu informatycznego. 1. 5.8. 6.2.2. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji – standard BS 7799 i normy serii ISO/IEC 2700x. 1. 5.8. 1.2.2. 6.2.2.1. Przegląd zawartości normy ISO/IEC 27002:2013. 1. 5.8. 1.2.2. 6.2.2.2. Przegląd zawartości normy ISO/IEC 27001:2013. 1. 6.3. Inne normy i standardy wspomagające ocenę oraz zarządzanie bezpieczeństwem informacyjnym. 1. 6.3. 6.3.1. Norma ISO/IEC 21827 i SSE-CMM® – System Security Engineering Capability Maturity Model. 1. 6.3. 6.3.2. ITIL – IT Infrastructure Library. 1. Literatura. 7. Polityka informowania – oddziaływanie przekazem informacji. 1. 7.1. Bezpieczeństwo informacyjne w dokumentach rangi państwowej. 1. 7.2. Komunikacja strategiczna. 1. 7.3. Definicje Komunikacji strategicznej. 1. 7.4. Charakterystyka Komunikacji strategicznej. 1. 7.5. Główne kontrowersje dotyczące Komunikacji strategicznej. 1. 7.6. Relacje Komunikacji strategicznej. 1. 6.3. 7.6.1. Relacje Komunikacji strategicznej z operacjami informacyjnymi i psychologicznymi. 1. 6.3. 7.6.2. Relacje Komunikacji strategicznej z dyplomacją publiczną. 1. 6.3. 7.6.3. Relacje Komunikacji strategicznej z działalnością prasowo-informacyjną. 1. 7.7. Strategia Komunikacyjna – uwagi ogólne. 1. Literatura. Załącznik. Metodyka LP–A przeprowadzania audytu z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego. 1. Wykaz używanych terminów i symboli graficznych. 1. Wstęp. Z1. Skład Zespołu audytowego, kwalifikacje jego członków i zakresy kompetencji. Z2. Wyposażenie narzędziowe Zespołu audytowego. Z2. Z.2.1. Kwestionariusze ankietowe. Z2. Z.2.2. Szablony edycyjne dokumentów. Z.2.3. Skanery bezpieczeństwa. Z2. Z.2.4. Skanery konfiguracji. Z2. Z.2.5. Skanery inwentaryzacyjne. Z2. Z.2.6. Zestawy narzędzi do badań technicznych. Z3. Procesy audytowe. Z4. Specyfikacja dokumentów audytowych. Z2. Z.4.1. Tabele IPO. Z2. Z.4.2. Specyfikacja zbiorcza dokumentów. Z5. Diagramy przepływu danych. Z6. Rzetelne praktyki. Z2. Z.6.1. Rzetelne praktyki stosowane na ścieżce formalnej. Z2. Z.6.2. Rzetelne praktyki stosowane na ścieżce technicznej. Podsumowanie. Indeks.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-63804-00-8
1. Wprowadzenie; 2. Zarządzanie ryzykiem systemów informacyjnych; 3. Zarządzanie ryzykiem w projektach systemów informacyjnych; 4. Zarządzanie reakcją na incydenty związane z naruszaniem bezpieczeństwa; 5. System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI); 6. Zarządzanie zapewnianiem ciągłości działania; 7. Odpowiedzialność kierownictwa organizacji; 8. Monitorowanie bezpieczeństwa; Audyty SZBI; 10. Doskonalenie ZSBI; 11. Zgodność z przepisami prawa; 12. Terminologia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-918369-2-7
Wstęp, I. Bezpieczeństwo teoria i praktyka, Bezpieczeństwo-potrzeba nadzędna codziennie, Zarządzanie bezpieczeństwem systemów, Problemy bezpieczeństwa a wyzwania makroekonomii, System zarządzania środowiskiem według normy ISO 14001,a bezpieczeństwo ekologiczne, Etyka w działalności współczesnego przedsiębiorstwa, Elementy etyki w nauczaniu zarządzania na poziomie akademickim w kontekście kształtowania menedżerów w społeczeństwie, Kluczowe umiejętności kadry kierowniczej, Nadużycie menedżerów w warunkach ryzyka gospodarczego, Bezpieczeństwo w społeczności lokalnej w opiniach uczniów szkół gimnazjalnych i średnich Powiatu Przeworskiego, II. Administracja i bezpieczeństwo, Bezpieczeństwo informacyjnej infrastruktury państwa, Bezpieczeństwo ekologiczne-aspekty prawne,polityczne i ekonomiczne, Kontrola strategiczna w zarządzaniu bezpieczeństwem obywateli, Zagrożenie bezrobociem a bezpieczeństwo zatrudnienia.dekada bezrobocia w percepcji społeczności lokalnej w latach 1996-2006, Strategia Lizbońska a bezpieczeństwo ekonomiczne Polski.Sukces czy porażka?, III. Biznes i bezpieczeństwo, Ochrona prawna bezpieczeństwa informacji w działalności gospodarczej, Wpływ ryzyka rynkowego na wynik finansowy działalności gospodarczej, Bezpieczeństwo informacji w systemie zarządzania organizacją, Stabilizacja zawodowa kadry a sprawnośc systemu bezpieczeństwa i ochrony przedsiębiorstwa, Zastosowanie punktowej wyceny ryzyka do zarządzania bezpieczeństwem funkcjonowania organizacji gospodarczej, Scoringowe metody oceny przrspektyw funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku, Rola ubezpieczeń w zarządzaniu ryzykiem przez podmioty gospodarcze nie posiadające osobowości prawnej, Opakowanie produktu gwarantem bezpieczeństwa dla nabywców produktów mleczarskich,IV. Transport i bezpieczeństwo, Zagrożenia rozwoju europejskiego przemysłu okrętowego, Import skroplonego gazu ziemnego.Problemy bezpieczeństwa, Bezpieczeństwo przeładunków w portach Gdyni i Gdańska, Suplement, Kontrola strategiczna a bezpieczeństwo w strategii rozwoju regionalnego, Polityka komunikacyjna UE w kontekście rozwoju ICT, bezpieczeństwo energetyczne Republiki Czeskiej,jako strategiczny problem bezpieczeństwa państw.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Bakalavr. Akademičeskij kurs)
ISBN: 978-5-534-00259-1
Zawiera: Раздел I. ИНФОРМАЦИЯ. ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ И ПРОЦЕССЫ. ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ Глава 1. Экономическая информация: Экономическая информация как часть информационного ресурса общества; Информация и информационные процессы в организационно-экономической сфере; Сущность, значение и закономерности развития информационных систем и технологий в современной экономике; Экономические законы развития информационных технологий. Глава 2. Информационные технологии: Основные понятия, терминология и классификация; Технология и методы обработки экономической информации; Структура базовой информационной технологии. Глава 3. Информационные системы: Роль и место автоматизированных информационных систем в экономике; Виды информационных систем и принципы их создания; Состав информационных систем; Жизненный цикл информационных систем. Раздел II. ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ И ТЕХНОЛОГИИ В УПРАВЛЕНИИ ПРЕДПРИЯТИЕМ Глава 4. Организация и средства информационных технологий обеспечения управленческой деятельности: Предприятие как объект управления; Роль и место информационных технологий в управлении предприятием; нформационные технологии организационного развития и стратегического управления предприятием. Глава 5. Методические основы создания информационных систем и технологий в управлении предприятием: Основные понятия; Системный подход; Информационный подход; Стратегический подход; Объектно-ориентированный подход; Методические принципы совершенствования управления предприятием на основе информационных технологий; Разработка информационного обеспечения систем управления предприятием. Глава 6. Информационные технологии документационного обеспечения управленческой деятельности: Основные понятия документационного обеспечения управленческой деятельности; Виды информационных систем управления документационным обеспечением предприятия; Организация электронной системы управления документооборотом. Глава 7. Инструментальные средства компьютерных технологий информационного обслуживания управленческой деятельности: Общие свойства КИС; Типовой состав функциональных модулей КИС; Корпоративная информационная система SAP R/3; Корпоративные информационные системы компании «Microsoft»; Корпоративная информационная система «Галактика»; Корпоративная информационная система «Парус». Глава 8. Компьютерные технологии интеллектуальной поддержки управленческих решений: Корпоративная сеть Интранет; Информационные базы корпоративных информационных систем; Аналитическая обработка данных. Раздел III. ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ И ТЕХНОЛОГИИ В МАРКЕТИНГЕ Глава 9. Структура и состав информационной системы маркетинга; Маркетинг как объект управления; Информационное обеспечение в системе управления маркетингом; Управление взаимоотношениями с потребителем (CRM); Планирование ресурсов в зависимости от потребности клиента (CSRP); Непрерывная информационная поддержка поставок и жизненного цикла (CALS); Программные продукты в маркетинге. Глава 10. Функциональное назначение и ресурсы Интернета: Технология Интернет в маркетинге; Электронная коммерция. Раздел IV. ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ И ТЕХНОЛОГИИ В БУХГАЛТЕРСКОМ УЧЕТЕ Глава 11. Общая характеристика информационной системы бухгалтерского учета: Сущность и принципы ведения бухгалтерского учета; Учетная политика; Функциональная архитектура бухгалтерского учета. Глава 12. Компьютерные информационные технологии в бухгалтерском учете: Программные продукты ИС бухгалтерского учета; Классы программных продуктов ИС бухгалтерского учета. Раздел V. ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ И ТЕХНОЛОГИИ В БАНКОВСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ Глава 13. Специфика организации банковского дела в России: Сущность банковской деятельности; Операции и услуги банков; Основные тенденции развития банковской системы России. Глава 14. Проблемы создания информационных систем банковской деятельности: Принципы построения автоматизированных банковских систем; Технические решения банковских систем; Информационное и программное обеспечение банковских систем; Электронный документооборот в банке Глава 15. Электронные банковские услуги: Электронные услуги с использованием банковских карт; Электронные услуги дистанционного банковского обслуживания; Автоматизация межбанковских расчетов; Электронные платежные системы в Интернете. Раздел VI. ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ И ТЕХНОЛОГИИ В СТРАХОВОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ Глава 16. Понятие страховой деятельности и ее организации: Риск как экономическая категория; Основные функции и задачи страхования; Основы финансово-хозяйственной деятельности страховщиков. Глава 17. Автоматизированные информационные системы страховой деятельности: Организационная структура ИС СД; Функциональная структура ИС СД; Информационные технологии ИС СД; Программа «Парус-Страхование»; Программа «ИНЭК-Страховщик»; Развитие ИС СД. Раздел VII. СТАНДАРТИЗАЦИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ Глава 18. Основы построения системы стандартов ИТ: Понятие открытых систем; Международные структуры в области стандартизации информационных технологий; Методологический базис открытых систем; Архитектурные спецификации (эталонные модели); Эталонная модель взаимосвязи открытых систем; Базовые спецификации. Глава 19. Инструменты функциональной стандартизации: Понятие профиля открытой системы; Классификация профилей; Основные свойства и назначение профилей; Пример компоновки функционального профиля. Раздел VIII. БЕЗОПАСНОСТЬ ИНФОРМАЦИОННЫХ СИСТЕМ Глава 20. Защищенная информационная система: Определение защищенной информационной системы; Методология анализа защищенности информационной системы; Требования к архитектуре информационной системы для обеспечения безопасности ее функционирования; Этапы построения системы безопасности ИС; Стандартизация подходов к обеспечению информационной безопасности; Обеспечение интегральной безопасности информационных систем.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7251-606-5
Część I: Europejskie determinanty procesów integracji przepływu informacji. 1. Osobowy charakter europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych jako formy międzynarodowej współpracy przedsiębiorców. 2. Spółka europejska jako forma działalności gospodarczej Unii. 3. Modelowe reguły informowania i konsultacji pracowników spółki europejskiej ważnym narzędziem zarządzania w UE. 4. Systemy informatyczne w zarządzaniu a pozyskiwanie wiedzy w warunkach procesu globalizacji i integracji europejskiej. 5. Foresight i benchmarking jako narzędzia wywiadowcze wykorzystywane w kreowaniu polityki rozwoju regionów europejskich. 6. Wykorzystanie technologii informacji i komunikacji w samorządach. 7. Komunikacja w systemie nadzoru właścicielskiego. Część II: Bezpieczeństwo jako fundamentalny komponent współczesnego biznesu. 8. Społeczno-polityczne uwarunkowania współpracy subregionalnej na rzecz bezpieczeństwa. Przykład Polski. 9. Bezpieczeństwo informacji w handlu elektronicznym. 10 System wczesnego ostrzegania jako informacyjne wsparcie decyzji strategicznych. 11. Rezerwy jako narzędzie obrony przedsiębiorstwa przed zagrożeniem. 12. Zarządzanie sytuacją kryzysową na przykładzie napadu rabunkowego na bank. Część III: Rola informacji w wybranych dziedzinach praktyki gospodarczej. 13. Szczegółowe wymagania informacyjne w procesie strategic turnaround management. 14. Udział stanowisk pracy w procesach wiedzy - analiza, opis, źródła informacji. 15. Informacyjna funkcja kreowania wartości w procesie motywowania i oceny organów zarządzania przedsiębiorstwem. 16. Informacja księgowa i rynkowa w ocenie efektywności i kreowania wartości przedsiębiorstwa. 17. Problemy zarządzania informacją w sferze rynkowo zorientowanych działań logistycznych. 18. Systemy informatyczne w zarządzaniu logistycznym. 19. Rola informacji w budowie bazy planistyczno-normatywnej controllingu strategicznego. 20. Rozciąganie łańcuchów wartości Biur Informacji Gospodarczej (BIG). 21. Gromadzenie informacji o kliencie warunkiem osiągnięcia sukcesu przedsiębiorstwa usługowego. 22. System rezerwacyjny "Bookings" jako narzędzie zarządzania przepływem informacji w przedsiębiorstwie hotelarskim (na przykładzie Hotelu Elektor w Krakowie). 23. Przegląd koncepcji kapitału intelektualnego i jego wpływ na konkurencyjność. 24. Informacji w identyfikacji ryzyka działalności jednostki konsultingowej. 25. Księgi wieczyste w systemie informacji o nieruchomościach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.9 (1 egz.)
Book
In basket
Informatyka w zarządzaniu / Maciej Szmit. - Warszawa : Difin, 2003. - 136 s. : rys. ; 23 cm.
ISBN: 83-7251-379-1
Cz.1 Informatyka w służbie zarządzania: 1.Pojęcia pod stawowe, 2.System informatyczny a system zarządzania, 3.Klasyfikacja systemów informatycznych zarządzania, 4.Standarty systemów informatycznych zarządzania. Cz.2 Elementy zarządzania systemem informatycznym: 1. Techniczne podstawy systemów informatycznych, 2.Wybrane prawne i ekonomiczne aspekty posiadania systemów informatycznych, 3.Bezpieczeństwo w systemach informatycznych-wybrane zagadnienia, 4.Wprowadzenie do zarządzania projektami informatycznymi Słownik ważniejszych pojęć i skrótów
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Informatyka, Matematyka. - Sosnowiec : Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu, 2003. - 74 s. : il, wykr., tab. ; 24 cm.
(Zeszyty Naukowe WSZiM w Sosnowcu. Informatyka, Matematyka ; Zeszyt 1 (1/2003))
1. Technologie informacyjne i strategie zarządzania wiedzą, 2. Projekt aplikacji monitorującej sieć Novell Netware, 3. Bezpieczeństwo sieci komputerowych, 4.Probabilistic properities od the sets of deteministic sequences, 5.Technologie sztucznej inteligencji w systemach zarządzania, 6. Tworzenie regułowych baz wiedzy z wykorzystaniem systemu kbBuider, 7. Wyznaczenie miar Monte Carlo w sieciach Pert, 8. Statystyczny system informacyjny
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7187-897-4
1. Odpowiedzialność za ochronę informacji i bezpieczeństwo systemu informatycznego, 2. Dokumenty precyzujące zasady ochrony informacji, 3. Analiza ryzyka, 4. Lokalizacja sprzętu informatycznego, 5. Dostęp do systemu informatycznego, 6. Poprawność informacji, 7. Dostępność informacji, 8. Nośniki przenośne, 9. Użytkowanie komputerów przenośnych, 10. Zdalna praca w systemie informatycznym, 11. Wymiana informacji w systemie informatycznym, 12. Połączenie z zewnętrznymi sieciami informatycznymi, 13. Ochrona przed niebezpiecznym oprogramowaniem, 14. Monitorowanie działań systemu informatycznego, 15. Zarządzanie oprogramowaniem, 16. Zarządzanie mechanizm mami kryptograficznymi, 17. Bezpieczne serwisowanie systemu informatycznego, 18. Zarządzanie zmianami, 19. Incydenty w zakresie bezpieczeństwa, 20. Planowanie ciągłości działania, 21. Szkolenia w zakresie bezpieczeństwa, 22. Kontrola bezpieczeństwa systemu informatycznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-8389808-09-9
CZ.I Kryzys i konflikty a bezpieczeństwo i obronność : 1. Bezpieczeństwo i obronność -ogólna charakterystyka pojęć i odpowiadających im zjawisk: Różne sposoby rozumienia bezpieczeństwo obronności nieco inaczej, Relacje: bezpieczeństwo-kultura bezpieczeństwa - obronność. 2. Ogólna charakterystyka zjawiska kryzysów i konfliktów: Termin kryzys w literaturze przedmiotu, Konflikty - ich rodzaje i ogólna charakterystyka, W stronę kultury bezpieczeństwa. CZ.II Niemilitarne zagrożenia i sytuacje kryzysowe oraz sposoby radzenia sobie z nimi: 4. Rodzaje zagrożeń, 5. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych w Polsce, 6. Plany reagowania kryzysowego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 327 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 327 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-206-1590-9
I. Nowe technologie w systemach przesyłania informacji. 1. Informatyka wczoraj i dziś. 2. Matematyczne podstawy sieci kwantowych. 3. Predykcja jakości połączenia w Internecie jako nowa funkcjonalność wyszukiwarek. 4. Technologie informacyjne inwentaryzacji gazów cieplarnianych z wykorzystaniem georozproszonych baz danych. 5. System monitorowania parametrów meteorologicznych i drogowych. 6. Wydajność systemów bazodanowych. 7. Ocena mechanizmów kształtowania efektywności transmisji w Internecie. 8. Systemy operacyjne w technicznych i biologicznych systemach informatyki. 9. Modelowanie pakietowego przesyłu radiowego. II. Internet szerokopasmowy i jakość usług. 1. Rachunek sieciowy w zastosowaniu do analizy jakości usług. 2. Jakość usług w sieciach osiedlowych. 3. Szybkość transmisji danych w sieciach bezprzewodowych IEEE 802.11. 4. Analiza wydajności technologii wykorzystywanych do tworzenia dynamicznych stron internetowych. 5. Metryki wydajności IP. 6. Wpływ mechanizmów kontroli jakości na dynamikę zmian natężenia ruchu internetowego. 7. Teoretyczne i praktyczne aspekty geolokalizacji w sieci Internet. 8. Wydajność wirtualnych sieci prywatnych zbudowanych w oparciu o protokół PPTP. 9. Jakość usług w protokole TCP/IP. 10. Wpływ algorytmów kolejkowania pakietów na jakość usług w łączu ADSL. III. Bezpieczeństwo informacji w rozproszonych systemach komputerowych. 1. Bezpieczeństwo informacji w rozległych systemach zarządzania. 2. Metoda prowadzenia wysokopoziomowej analizy ryzyka. 3. Wysokopoziomowa analiza ryzyka - studium przypadku. 4. Bezpieczeństwo transakcji elektronicznych wspomaganych biometrycznie. 5. Biometryczny system uwierzytelniania w architekturze klient-serwer. 6. Bezpieczeństwo wymiany klucza szyfrującego z wykorzystaniem wybranych protokołów kwantowych. 7. Modelowanie przepływu zaufania w sieciach informatycznych. 8. Identyfikacja zagrożeń bezpieczeństwa komputerów w sieci Internet. 9. Bezpieczeństwo systemu zarządzania uczelnią wyższą HMS. 10. Bezpieczeństwo transakcji elektronicznych w korporacyjnym portalu sprzedaży węgla. 11. Algorytmy wykrywania zagrożeń. 12. Metody monitorowania aktywności sieciowej. 13. Licencjonowanie oprogramowania z wykorzystaniem kart inteligentnych. 14. Kontrola praw dostępu w aplikacjach rozproszonych z wykorzystaniem języka PHP. 15. Bezpieczeństwo usług internetowych. 16. Klasyfikacja danych oraz zasady bezpiecznego ich przetwarzania w systemach teleinformatycznych przedsiębiorstw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-01-21402-9
Podstawy systemów operacyjnych to dziesiąte, najnowsze wydanie najlepszego na świecie podręcznika o systemach operacyjnych, stosowanego powszechnie na uczelniach wyższych w Polsce. Opisano w nim rozwój systemów, budowę sprzętu, zarządzanie procesami i pamięcią. Omówiono podsystem wejścia-wyjścia, nowe technologie i rozwiązania programowe, związane z rozwojem urządzeń pamięci zewnętrznej oraz szyn łączących je z procesorem i pamięcią główną. Sporo miejsca poświęcono systemom rozproszonym i zagadnieniom dotyczącym ochrony i bezpieczeństwa informacji. Omówiono także przykładowe systemy operacyjne, w tym najnowszy Windows i Linux. Wielką zaletą książki jest przystępny język, czytelne rysunki i ćwiczenia do każdego rozdziału. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów informatyki na wszystkich uczelniach wyższych. Książka została wydana w dwóch tomach, aby ułatwić Czytelnikom korzystanie z niej. W Tomie I zostały omówione następujące zagadnienia: • Czym są systemy operacyjne, co robią, jak są pomyślane i zbudowane • Pojęcia procesu i współbieżności stanowiące sedno nowoczesnych systemów operacyjnych • Metody synchronizacji procesów i postępowania z zakleszczeniami • Zarządzanie pamięcią główną (operacyjną) podczas wykonywania procesu • Wykorzystanie i działanie pamięci masowej oraz wejścia-wyjścia w nowoczesnym systemie komputerowym • Działanie systemów plików w nowoczesnym systemie komputerowym
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
ISBN: 978-83-01-21639-9
Podstawy systemów operacyjnych to dziesiąte, najnowsze wydanie najlepszego na świecie podręcznika o systemach operacyjnych, stosowanego powszechnie na uczelniach wyższych w Polsce. Opisano w nim rozwój systemów, budowę sprzętu, zarządzanie procesami i pamięcią. Omówiono podsystem wejścia-wyjścia, nowe technologie i rozwiązania programowe, związane z rozwojem urządzeń pamięci zewnętrznej oraz szyn łączących je z procesorem i pamięcią główną. Sporo miejsca poświęcono systemom rozproszonym i zagadnieniom dotyczącym ochrony i bezpieczeństwa informacji. Omówiono także przykładowe systemy operacyjne, w tym najnowszy Windows i Linux. Wielką zaletą książki jest przystępny język, czytelne rysunki i ćwiczenia do każdego rozdziału. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów informatyki na wszystkich uczelniach wyższych. Książka została wydana w dwóch tomach, aby ułatwić Czytelnikom korzystanie z niej. W Tomie II zostały omówione następujące zagadnienia: • Mechanizmy niezbędne do zapewniania bezpieczeństwa i ochrony systemów komputerowych • Maszyny wirtualne oraz sieci i systemy rozproszone • Przykłady dwóch prawdziwych systemów operacyjnych Linuxa i Windows 10 • Nieużywane systemy operacyjne, które wywarły duży wpływ na rozwój dziedziny, szczegółowe ujęcie trzech starszych systemów operacyjnych: Windows 7, BSD i Mach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
ISBN: 978-83-60283-50-9
I. Podstawy technologii informacyjnych: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnych. 2. Środki techniczne i programowe technologii informacyjnych. 3. Uzyskiwanie, wdrażanie i eksploatacja systemów informatycznych. II. Przykłady zastosowań technologii informacyjnych: 4.Informatyka gospodarcza. 5.Informatyka w zarządzaniu zasobami ludzkimi. 6. Informatyka w ochronie zdrowia. 7. Informatyka w działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej. 8. Specyficzne przykłady informatyzacji. III. Dodatki: 9. Sukcesy polskiej informatyki. 10. Rozmaitości matematyczne.11. Dodatkowe źródła wiedzy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently unavailable
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Publicznoprawne podstawy bezpieczeństwa wewnętrznego / red. nauk. Marian Zdyb. - Stan prawny 1.07.2014 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska SA , 2014. - 230, [2] s. ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
ISBN: 978-83-264-3475-4
1. Aksjologiczne podstawy bezpieczeństwa wewnętrznego w Rzeczypospolitej Polskiej; 2. Pojecie i istota bezpieczeństwa wewnętrznego państwa; 3. Podstawowe aspekty globalizacji bezpieczeństwa wewnętrznego. Prawnomiędzynarodowe uwarunkowania i modele eliminacji zagrożeń; 4. Strategie bezpieczeństwa wewnętrznego; 5. Polityka obronna RP przed zagrożeniami zewnętrznymi; 6. Stany nadzwyczajne; 7. Obrona cywilna; 8. Kształtowanie się polityki RP w zakresie bezpieczeństwa wewnętrznego w kontekście współczesnych wyzwań; 9. Zarządzanie kryzysowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 327 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
ISBN: 83-7246-303-4
1. Idea nowego przedsiębiorstwa, 2. Zarys koncepcji systemów e-biznesu, 3. Analiza potrzeb informacyjnych i wybór obszarów zastosowania systemów e-biznesu, 4. Miejsce przepływu pracy w systemach e-biznesu, 5. Technologia informatyczna w e-biznesie, 6. Determinanty i bariery sukcesu wdrożenia systemów e-biznesu, 7. Realizacja systemów e-biznesu, 8. Bezpieczeństwo w systemach e-biznesu, 9. Efektywność systemów informatycznych e-biznesu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7780-983-9
1. O zarządzaniu kadrami uwag kilka; 2. O informacji, informatyce i technologii informacyjnej; 3. O systemie informacji menedżerskiej; 4. O wykorzystaniu istniejących systemów; 5. O mobilnym systemie informacyjnym; 6. O bezpieczeństwie informacji w zarządzaniu kadrami; 7. Oprogramowania komputerowe dla działu personalnego - możliwe do wybrania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-283-4176-0

Mijają lata, a systemy Unix i Linux są ciągle gwarancją najwyższej niezawodności, wydajności i elastyczności. Ich potencjał jest niekwestionowany, a odporność na niestandardowe warunki zapewnia bezawaryjną pracę w różnych sytuacjach. To wszystko sprawia, że systemy te wykorzystywane są w dużych i złożonych organizacjach. Ich sieci wymagają profesjonalnego administrowania, co jest trudną i odpowiedzialną pracą. Łatwo skonfigurować pojedynczy system, znacznie trudniej jednak zapewnić stabilne działanie rozproszonej, opartej na chmurze platformy, narażonej na skokowe wzrosty popularności, rozbicia sieci i celowe ataki.

Ta książka jest kolejnym, uzupełnionym i zaktualizowanym wydaniem kultowego podręcznika dla profesjonalnych administratorów zarządzających środowiskami produkcyjnymi w korporacjach czy urzędach. Znajdziesz tu obszerne wyjaśnienie takich zagadnień, jak instalacja systemu, skrypty powłoki, kontrolowanie procesów czy konfiguracja uprawnień. Dowiesz się, jak zarządzać użytkownikami, przestrzenią dyskową, zadaniami okresowymi oraz backupami. Przestudiujesz zagadnienia sieciowe, a zwłaszcza kwestie bezpieczeństwa i reakcji na incydenty. W tym wydaniu znajdziesz m.in. omówienie demonów zarządzania systemem, zasady zarządzania kontem użytkownika root, techniki kontroli wersji za pomocą Git, kwestie związane z zarządzaniem sieciami w chmurze, tworzeniem i utrzymywaniem centrów danych, opis metodologii DevOps i wiele innych!

Najciekawsze zagadnienia:

  • podstawy administrowania i obowiązki administratora
  • system plików i zarządzanie oprogramowaniem
  • rejestrowanie zdarzeń
  • zarządzanie jądrem systemu i sterownikami
  • sieci i sprzęt sieciowy
  • zapewnianie wydajności i niezawodności sieci
  • metodologie i reguły w IT

Unix i Linux: niezawodność, wydajność i elastyczność na najwyższym poziomie!


Evi Nemeth była matematykiem, kryptografem i wiodącą współautorką książek uznawanych za "biblie" administratorów systemów. Była również autorytetem w dziedzinie sieci. W 2013 r. zaginęła bez wieści, gdy żeglowała po Morzu Tasmana.

Garth Snyder jest inżynierem. Pracował w firmach NeXT i Sun.

Trent R. Hein jest pasjonatem bezpieczeństwa informatycznego i automatyzacji. Lubi piesze wędrówki, narty, muzykę bluegrass, psy i gramatykę.

Ben Whaley jest założycielem WhaleTech, niezależnej firmy doradczej. Został uhonorowany przez firmę Amazon jako jeden z pierwszych bohaterów społeczności AWS.

Dan Mackin jest zdeklarowanym użytkownikiem Linuksa i innych technologii open source. Uwielbia jeździć na nartach, żeglować i spędzać czas z żoną i psem.

Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7804-746-9
Wstęp. Rozdział 1. Bezpieczeństwo informacji. Czym jest bezpieczeństwo informacji? Jaki jest cel zarządzania bezpieczeństwem informacji? Czy warto zarządzać bezpieczeństwem informacji? Jakie zasoby będą potrzebne, by zarządzać bezpieczeństwem informacji? Czy warto starać się o certyfikat ISO/IEC 27001? Rozdział 2. Przygotowanie do wdrożenia SZBI. Terminy i definicje – jak je rozumieć? Identyfikacja kontekstu organizacji. Planowanie ról i odpowiedzialności. Tworzenie dokumentacji SZBI. Ciągłe doskonalenie SZBI. Rozdział 3. Cele stosowanych zabezpieczeń. Polityka bezpieczeństwa. Organizacja bezpieczeństwa informacji. Bezpieczeństwo zasobów ludzkich. Zarządzanie aktywami. Kontrola dostępu. Kryptografia. Bezpieczeństwo fizyczne i środowiskowe. Bezpieczna eksploatacja. Bezpieczeństwo komunikacji. Pozyskiwanie, rozwój i utrzymanie systemów. Relacje z dostawcami. Zarządzanie incydentami związanymi z bezpieczeństwem informacji. Aspekty bezpieczeństwa informacji w zarządzaniu ciągłością działania. Zgodność SZBI. Rozdział 4. Ryzyko w bezpieczeństwie informacji. Inwentaryzacja aktywów informacyjnych. Wybór metody przeprowadzania analizy ryzyka. Szacowanie ryzyka w bezpieczeństwie informacji. Postępowanie z ryzykiem w bezpieczeństwie informacji. Ocena skuteczności postępowania z ryzykiem. Rozdział 5. Wdrożenie SZBI. Dostosowanie zabezpieczeń. Zatwierdzenie i ogłoszenie dokumentacji SZBI. Szkolenie personelu z bezpieczeństwa informacji. Zapewnienie bezpieczeństwa informacji z dostawcami. Deklaracja stosowania. Rozdział 6. Utrzymanie SZBI. Zarządzanie incydentami bezpieczeństwa informacji. Najczęściej występujące incydenty. Rejestrowanie i raportowanie incydentów bezpieczeństwa informacji. Testowanie zabezpieczeń. Raportowanie wyników testów. Rozdział 7. Audyt wewnętrzny SZBI. Kompetencje audytorów wewnętrznych. Program audytu wewnętrznego. Planowanie audytów. Raportowanie wyników audytu. Działania korekcyjne i korygujące. Rozdział 8. SZBI a zgodność z prawem. SZBI a zgodność z RODO. SZBI a ochrona informacji niejawnych. SZBI a Krajowe Ramy Interoperacyjności (KRI). SZBI a Krajowy System Cyberbezpieczeństwa (KSC). Praktyka implementacji przepisów prawa do SZBI. Rozdział 9. Wyzwania dla bezpieczeństwa informacji. Nowe technologie a stare przyzwyczajenia. Poziom świadomości personelu a socjotechniki. Internet rzeczy (IoT) a standardowe zabezpieczenia. Metody działania i tendencje w cyberprzestępczości. Kierunki rozwoju bezpieczeństwa informacji. Rozdział 10. Doskonalenie SZBI. Rodzina norm ISO 27000. Bezpieczeństwo informacji a inne systemy zarządzania. Przegląd SZBI. Planowanie doskonalenia SZBI. Ciągłe doskonalenie SZBI w praktyce. Podsumowanie. Wykaz aktów prawnych i norm. Spis rysunków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again