Form of Work
Książki
(3)
Status
available
(2)
only on-site
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(2)
Author
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Olak Antoni
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(1)
Szymanowska Aleksandra
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Biblioterapia
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Folklor
(1)
Globalizacja
(1)
Instytucja totalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Ludzie starzy
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Patologia społeczna
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Przestępczość
(1)
Przysłowia
(1)
Rodzina
(1)
Rynek pracy
(1)
Samoobrona
(1)
Sporty wodne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Teatroterapia
(1)
Teoria poznania
(1)
Towarzystwa naukowe
(1)
Uczniowe szkół podstawowych
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Życie seksualne
(1)
3 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-87296-84-1
Zawiera: Słowo wstępne i wprowadzenie; 1. Globalizacja – wpływ na przeobrażania rodziny: Spór o naturę globalizacji; Historyczne korzenie idei globalizacji; Dwa stanowiska rozumienia globalizacji; Globalizacja jako narzędzie działania współczesnego świata; Skutki globalizacji na życie i bezpieczeństwo rodziny. 2. Współczesny wymiar rodziny w aspekcie bezpieczeństwa: Badania nad rodziną w Polsce; Przemiany modelu i struktury demograficznej rodziny; Sytuacja demograficzna polskiej rodziny; Zadania rodziny w zakresie bezpieczeństwa; Funkcje bezpieczeństwa. 3. Globalizacja czynniki zagrażające współczesnej rodzinie polskiej: Konstruktywne efekty przeobrażeń globalizacyjnych; Destruktywne konsekwencje przeobrażeń globalizacyjnych; Rozwód; Bezrobocie; Wpływ emigracji na życie i bezpieczeństwo rodziny; Bezpieczeństwo rodziny w przestrzeni publicznej; Poczucie zagrożenia przestępczością. 4. Pojmowanie bezpieczeństwa przez członków rodziny w Polsce: Bezpieczeństwo jako wartość; Obowiązki obywateli – członków rodzin w zakresie bezpieczeństwa; Polityka rodzinna w systemie polityki społecznej; Oczekiwania wobec państwa w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa; Akty prawne odnoszące się do rodziny; Wiedza na temat rodzajów zagrożenia; Edukacja w zakresie osobistych obowiązków bezpieczeństwa; Kształtowanie świadomości obywateli o konieczności edukacji dla bezpieczeństwa; Kompetencje pedagogów resocjalizacji w zakresie wychowania dla bezpieczeństwa publicznego; Wychowywać dla bezpieczeństwa. Podsumowanie; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (4 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0459-7
1. Zjawiska społeczne postrzegane jako zagrażające bezpieczeństwu społecznemu i osobistemu osób badanych: Opinie badanych o zjawiskach zagrażających bezpieczeństwu całego społeczeństwa; Opinie badanych o zjawiskach zagrażających ich osobistemu bezpieczeństwu; Relacje między postrzeganiem zjawisk społecznych jako zagrożeń osobistego bezpieczeństwa i zagrożeń bezpieczeństwa w skale całego kraju; 2. Stosunek społeczeństwa polskiego do zachowań godzących w cenione wartości i naruszające normy prawne, moralne i obyczajowe: Stosunek do: czynów godzących w życie i zdrowie; czynów terrorystycznych oraz szpiegostwa; czynów godzących w rodzinę; do nałogów i czynów sprzyjających uzależnieniom; do czynów godzących w wolność seksualną i obyczajność; do homoseksualizmu oraz praw gejów i lesbijek; do zachowań polegających na znieważeniu człowieka, symboli religijnych i państwowych oraz prezydenta, a także wykorzystania w twórczości artystycznej symboli religijnych w sposób godzący w uczucia religijne innych osób; do czynów godzących w wymiar sprawiedliwości; do zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; do czynów godzących w mienie publiczne i prywatne, a także do innych czynów, których celem jest uzyskanie nielegalnych korzyści; do korupcji i zachowań nagannych związanych z korupcją; o różnych form zbiorowego protestu; do innych czynów przestępczych, kontrowersyjnych i moralnie nagannych; 3. Opinie badanych na temat celu kary i reformy prawa karnego oraz propozycje dotyczące sposobu karania sprawców różnych przestępstw
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again