Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(5)
Autor
Ambroziak Wiesław
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Piasecka Bogusława
(1)
Rozmus Maria
(1)
Sajdak Anna
(1)
Urban Bronisław
(1)
Zieliński Florian
(1)
Łuczeczko Paweł
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Agresywność
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Młodzież
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nałóg
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Patologia społeczna
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzina
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo
(1)
Zabójstwo
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Katedry Psychiatrii Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum)
Zawiera: Psychoterapeuci wobec konfliktu politycznego i mowy nienawiści; Psychoterapeuta jako obywatel; „My” kontra „oni”: źródła wrogości w relacjach międzygrupowych; Wrogość i agresja jako efekty wizji siebie, własnej grupy i świata; Biologiczne aspekty rywalizacji o status; Czy przekaz transgeneracyjny może dotyczyć agresji?; Odrażający, brudni, źli. Agresywni, biedni, źle wykształceni u progu gabinetów psychoterapeutycznych; Leki przeciwdepresyjne jako „modulatory agresji”; Agresja a narodziny dziecka – planowanie interwencji na podstawie Dynamic Maturational Model of Attachment and Adaptation (DMM); Wstyd, mentalizacja i agresja; Złożona natura zaburzeń zachowania w okresie rozwojowym; Kiedy terapeuta przegrywa z siłami autodestrukcji pacjenta i jego rodziny pochodzenia; Agresja w rozwoju bliskości w intymnej parze; Złość, wściekłość, agresja w ujęciu terapii ISTDP; Psychoterapia grupowa z elementami ISTDP.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach. Zakład Psychologii)
1. Bezpieczeństwo- zagrożenia dzieci i młodzieży w ujęciu psychologii; 2. Ochrona małoletniego przed złym traktowaniem i prawnokarna ochrona prawidłowego rozwoju człowieka; 3. Rozpoznany stan przestępczości nieletnich oraz poziom demoralizacji i patologii rodziny w województwie śląskim w 1999 roku; 4. Działania sądownictwa rodzinnego na rzecz zapobiegania zagrożeniom dzieci i młodzieży przestępczością i demoralizacją, w tym alkoholizmem i narkomanią w obrębie Sadu Okręgowego w Katowicach; 5. Kontrola wychowawcza w rodzinie a typy zaburzeń w zachowaniu dzieci; 6. Przemoc wobec dziecka w rodzinie i jej eliminowanie; 7. Wpływ postaw rodzicielskich na kształtowanie się agresywnych zachowań dzieci; 8. Zagrożenia społeczne w percepcji dzieci i młodzieży; 9. Młodzież o przyczynach, przejawach, skutkach i profilaktyce przestępczości nieletnich; 10. Negatywne przejawy podkultury szkolnej jako czynnik zagrożenia bezpieczeństwa ucznia; Zachowania agresywne dzieci w wieku szkolnym; 11. Demoralizacja i przestępczość nieletnich w środowisku wielkomiejskim w okresie przemian społeczno-gospodarczych w Polsce w latach 1985-1994 (na Chorzowa); 12. Telewizja- zagrożenie czy inspiracja? Z zagadnień oddziaływania telewizji na dziecko; 13. Kompensacja braku poczucia bezpieczeństwa dzieci w zastępczym środowisku rodzinnym; 14. Wybrane aspekty pracy z dzieckiem niewidomym i słabo widzącym; 15. Problemy profilaktyczne podstawą walki z uzależnieniem od środków odurzających;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Osobowościowe i społeczne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu i przestępczości młodzieży. Kilka uwag o genezie patologicznych form zachowania się współczesnej młodzieży; Dysocjalność we wczesnym dzieciństwie a zachowania przestępcze młodzieży; Wybrane metodologiczne trudności w diagnozowaniu antyspołecznych zaburzeń osobowości; Rozumienie genezy zaburzeń zachowania z perspektywy współczesnych koncepcji osobowości dziecka; Wybrane korelaty osobowościowe wykolejenia przestępczego u młodocianych; Zaburzenia osobowości u młodzieży - psychopatia i socjopatia; W poszukiwaniu tożsamości - od agresji potencjalnej do destruktywności; Zapotrzebowanie na stymulację u młodzieży niedostosowanej; Osobowościowe i społeczne predykatory zachowań przestępczych; Rodzinne predykatory agresji fizycznej młodzieży w sytuacjach społecznie trudnych; Psychospołeczne uwarunkowania zachowań aspołecznych nieletnich sprawców przestępstw z użyciem agresji; Zachowania agresywne a lęk u osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Standardy aprobowania przez młodzież różnych form agresji interpersonalnej; Postawy wobec norm moralnych i przestępczości seksualnej (badania empiryczne wśród młodzieży licealnej); Niektóre makroczynniki społeczne sprzyjające aktualnie przestępczości młodzieży w Polsce na tle procesu transformacji ustrojowej; Wykolejenie obyczajowo-przestępcze nieletnich dziewcząt w świetle czynników osobowościowych i środowiskowych; Rodzinne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu u dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Wspólnota dla profilaktyki i resocjalizacji. Osłabienie więzi społecznej i zróżnicowanie kulturowe jako źródła patologii społecznej; Przeciwko "wychowaniu do agresji" - czyli o potrzebie i sposobach działania na rzecz zapobiegania agresywności młodego pokolenia; Sowing the Seeds of Peace in School: an Antidote for a Violent World?; Wspólnota działań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w warunkach reformowanej kurateli sądowej; Współpraca sądowego kuratora dla dorosłych z instytucjami świadczącymi pomoc na rzecz osób objętych dozorem kuratorskim; Rola biegłego psychologa sądowego w ochronie praw osób poszkodowanych w przestępstwach na tle seksualnym; Rodzice, uczniowie, nauczyciele - wspólnota dla szkolnej profilaktyki uzależnień; Myśl globalnie, działaj lokalnie - współdziałanie młodzieży we wspólnocie lokalnej w ramach lokalnego systemu resocjalizacji; Wsparcie rodzicielskie spostrzegane i oczekiwane przez młodzież szkolną w wieku 13-15 lat a intensywność picia alkoholu - prezentacja wyników badań własnych. Część II: Ku społeczeństwu dla wszystkich. Edukacja na rzecz tworzenia społeczeństwa dla wszystkich. Kontekst niepełnosprawności...; Dialog edukacyjny z osobami niepełnosprawnymi; Profilaktyka niepełnosprawności - wczesne wsparcie dzieci zagrożonych w rozwoju; Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych jako działania profilaktyczne; Powstawanie więzi społeczno-emocjonalnych wśród wychowanków Specjalnego Ośrodka dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących - autobiograficzne studium przypadku; Procedury i standardy usamodzielniania wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych (na podstawie badań własnych); Troska o środowisko naturalne w wymiarze globalnym fundamentem edukacyjnej wspólnoty; Edukacja do zdrowia - szansa i wyzwanie; Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży w świetle dokumentów WHO i UE. Część III: Wspólnota rodziny. Europejskie i polskie obszary pracy socjalnej - identyfikacja wybranych kwestii społecznych; Wspólnota wychowawcza rodziny w perspektywie ponowoczesnej; Wspólnota rodziny, szkoły, społeczności lokalnej; Marginalizacja szkolna dzieci z rodzin nisko stratyfikowanych ekonomicznie - fikcja czy rzeczywistość?; Przestrzeń rozwoju uczniów z rodzin dotkniętych bezrobociem; Wspólnota i jednostka - rodzina dysfunkcjonalna w przestrzeni życiowej adolescenta (prezentacja badań własnych).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Socjologicznej / Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk. Wydział Historii i Nauk Społecznych, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Tom 3)
Przedmowa. 1. Anatomia i motywy zbrodni. Zabójstwa popełnione przez nieletnich. Studium kryminologiczne; "Niezrozumiałe" motywy zabójstw dokonanych przez młodocianych; Sylwetki psychospołeczne młodocianych sprawców zabójstw; Nieletni i młodociani rodzicobójcy; Młodociani sprawcy zabójstw w rodzinie; Historia życia mordercy - analiza przypadku. 2. Więzienie i resocjalizacja. Odurzeni śmiercią; Resocjalizacja zabójców w polskich zakładach karnych - oczekiwania i możliwości; Resocjalizacja młodocianych morderców. 3. Agresja i przemoc. Proces akulturacji a agresja społeczna; Przemoc w grach elektronicznych - wybrane skutki psychospołeczne; Postawy młodzieży wobec przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przyczyny agresji i przemocy w szkole: Tłumienie cielesności przyczyną powstawania agresji w szkole; Zachowania agresywne wśród uczniów a przynależność do subkultur młodzieżowych; "Lawina bieg do tego zmienia,/ Po jakich toczy się kamieniach" Relacje nauczyciel-uczeń, uczeń-nauczyciel jako pochodna świadomości przemocy w środowisku szkolnym; Rozpoznanie przyczyn zachowań agresywnych u uczniów. 2. Percepcja zjawisk agresji i przemocy: Od bierności do działania. Przegląd typów postaw uczniów wobec przemocy i agresji; Przemoc w pomorskich gimnazjach; Wartości preferowane przez młodzież licealną w kontekście doświadczonej przez nią przemocy w szkole; Wykorzystanie kwestionariusza "Moje życie w szkole" do pomiaru zachowań agresywnych; Agresywne zachowania uczniów - wyzwanie dla nauczyciela. Obawy i opinie studentów kierunków pedagogicznych. 3. Typy i formy agresji i przemocy w szkole: "Fala w szkole?" Sprawcy, ofiary, motywy; Wybrane przejawy agresji wśród uczniów gimnazjum na terenie miasta i gminy Słupsk; Zjawisko agresji dziewcząt w wieku gimnazjalnym; Dyskryminacja jako przejaw agresji wobec dzieci cudzoziemców w polskiej szkole; Szkoła w Polsce miejscem rzetelnego kształcenia i krzewienia tolerancji wobec mniejszości seksualnych; Uwarunkowania agresji wśród młodzieży akademickiej; Nieformalne programy nauczania a system szkolnej przemocy symbolicznej . 4. Przestępczość nieletnich. Odpowiedzialność nieletniego na gruncie Kodeksu karnego z 1997 roku i proponowanych zmian w prawie, Administracyjno-prawne środki służące rozwiązywaniu problemu i agresji w szkole; Znaczenie edukacji prawnej w zakresie profilaktyki przemocy w szkole. 5. Sposoby przeciwdziałania szkolnej agresji i przemocy: Prewencja zachowań dewiacyjnych w szkole. Od pluralizmu do integralności metod przeciwdziałania; Relacja mistrz - uczeń jako pozytywna propozycja wyjścia poza spiralę przemocy w szkole; Kreowanie właściwych relacji między wychowawcą a wychowankiem w myśl pedagogiki niedyrektywnej jednym ze sposobów zapobiegania agresji w szkole; Uzdrowić agresję. Edukacja emocjonalna młodzieży szkolnej; Bezpieczeństwo małego dziecka w szkole; Zachowania agresywne wśród dzieci i młodzieży. Praktyczne szkolna w Internecie; Przemoc w szkole - wyzwania i zagrożenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej