Form of Work
Książki
(17)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(14)
available
(12)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(14)
Author
Stawnicka Jadwiga
(2)
Baran Beata
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Chutnik Monika
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Czermińska Małgorzata
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Folfas Paweł
(1)
Furman Joanna
(1)
Garlińska-Bielawska Joanna
(1)
Gaś Zbigniew B
(1)
Gindrich Piotr Alfred
(1)
Gołba Łukasz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grygutis Jakub
(1)
Grzebyk-Dulak Iwona
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Gąsior Krzysztof
(1)
Hallada Marek
(1)
Jurewicz Marcin
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kubies Wacław
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kulesza Wojciech
(1)
Kuźnar Andżelika
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lepalczyk Irena
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lityński Adam
(1)
Lubowiecka Jadwiga
(1)
Lulek Barbara
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Menkes Jerzy
(1)
Merecz Dorota
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Odrobina Anna
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Palak Zofia
(1)
Pera Bożena
(1)
Pera Jacek
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Pokora Andrzej
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Skowroński Piotr
(1)
Sobas Magdalena
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Strug Ewa
(1)
Suska Magdalena
(1)
Szypulewska-Porczyńska Alina
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Woynarowska Agnieszka
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Świątkowski Andrzej Marian
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(8)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(19)
Subject
Adaptacja społeczna
(12)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dzielnicowi
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Policja
(2)
Wychowanie
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Adaptacja zawodowa
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antyterroryzm
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Brexit
(1)
Cele życiowe
(1)
DZiecko w wieku przedszkolnym
(1)
Diagnostyka prenatalna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dłużnicy
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Eksport
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Felinoterapia
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Głusi
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Hipoterapia
(1)
Innowacje
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Izolacjonizm (politologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Kampania wyborcza samorządowa
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Ludzie starzy
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Mimikra i mimetyzm
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież trudna
(1)
NAFTA (organizacja)
(1)
Nanotechnologia
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieprzystosowanie społeczne
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(1)
Oficerowie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Policjanci
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polityka migracyjna
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Polityka naukowa
(1)
Polityka zagraniczna
(1)
Subject: time
1989-
(2)
2001-0
(1)
Subject: place
Afryka Zachodnia
(1)
Azja
(1)
Azja Wschodnia
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Węgry
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
19 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-161-0
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Pojęcie adaptacji jako procesu przystosowania do pracy: 1.1. Wielowymiarowość pojęcia adaptacji; 1.2. Charakterystyka procesu adaptacji do pracy; 1.3. Charakterystyka procesu adaptacji do pracy w policji. Rozdział 2. Determinanty procesu adaptacji w policji (zgodnie z założeniem badawczym): 2.1. Role społeczno-zawodowe w kontekście pozycji i statusu społecznego; 2.2. Motywacja do pracy; 2.3. Potrzeby pracownicze; 2.4. Zadowolenie z pracy. Rozdział 3. Specyfika formacji mundurowej policji w Polsce: 3.1. Charakterystyka formacji i jej nadrzędnych zadań; 3.2. Regulacje prawne dotyczące służby w policji; 3.3. Warunki i specyfika pełnienia służby; 3.4. Charakterystyka etapów rekrutacji do policji. Rozdział 4. Kobieta w formacji mundurowej policji: 4.1. Reprezentacja kobiet w policji - analiza porównawcza; 4.2. Statystyczna charakterystyka funkcjonariuszek policji w Polsce; 4.3. Sytuacja i pozycja kobiet w policji. Rozdział 5. Podstawy metodologiczne badań: 5.1. Przedmiot i cel badań; 5.2. Pytania i hipotezy badawcze; 5.3. Zmienne i ich wskaźniki;5.4. Zastosowana metodologia oraz charakterystyka i organizacja badań. Rozdział 6. Adaptacja społeczno-zawodowa policjantów w świetle badań socjologicznych: 6.1. Prezentacja wyników badań własnych; 6.2. Motywy wyboru zawodu policjanta oraz potrzeby, z których ta motywacja wynika; 6.3. Charakterystyka przystosowania do pracy w grupie badanych osób; 6.4. Czynniki kształtujące proces adaptacji policjantek. Analiza jakościowa. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 351/354 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XVII. Zeszyt 2)
Temat: Trump, Donald (1946- ) ; NAFTA (organizacja) ; Unia Europejska (UE) ; Wspólnota Gospodarcza Państw Afryki Zachodniej (ECOWAS) ; Izolacjonizm (politologia) ; Polityka zagraniczna ; Polityka międzynarodowa ; Brexit ; Eksport ; Konkurencyjność ; Gospodarka narodowa ; Handel zagraniczny ; Integracja gospodarcza ; Handel międzynarodowy ; Umowy międzynarodowe gospodarcze ; Polityka migracyjna ; Prawa i obowiązki obywatelskie ; Polityka gospodarcza ; Przemysł motoryzacyjny ; Wartość dodana ; Jednolity rynek Unii Europejskiej ; Rynek finansowy ; Prace badawczo-rozwojowe ; Innowacje ; Polityka naukowa ; Nanotechnologia ; Prawo wspólnotowe europejskie ; Pracownicy samorządowi ; Kampania wyborcza samorządowa ; Odpowiedzialność dyscyplinarna ; Prawo urzędnicze ; Straż graniczna ; Postępowanie dyscyplinarne ; Prawo do sądu ; Przetwarzanie danych ; Ochrona danych osobowych ; Prawo cywilne ; Dzielnicowi ; Poczucie bezpieczeństwa ; Bezpieczeństwo publiczne ; Antyterroryzm ; Bezpieczeństwo narodowe ; Strajki ; Służba zdrowia ; Zbiorowe stosunki pracy ; Adaptacja zawodowa ; Spółdzielnia pracy ; Spółdzielczość rolnicza ; Spółdzielczość produkcyjna ; Prawo spółdzielcze ; Dłużnicy ; Wyjawienie majątku ; Postępowanie egzekucyjne ; Wierzyciele ; Odpowiedzialność cywilna ; Diagnostyka prenatalna ; Prawo do ochrony zdrowia ; Płód ; Zdolność prawna ; Prekariat ; Zatrudnienie elastyczne ; Umowa o pracę na czas nieokreślony ; Bezpieczeństwo społeczne ; Azja ; Chiny ; Stany Zjednoczone (USA) ; Kanada ; Czechy ; Niemcy ; Słowacja ; Węgry ; Wielka Brytania ; Kraje rozwijające się ; Afryka Zachodnia ; Kraje Unii Europejskiej ; Azja Wschodnia ; Polska ; Czasopismo naukowe ; Czasopismo prawnicze
Zawiera: THE INSTITUTIONALIZATION OF COOPERATION IN THE TRANSATLANTIC AREA: USA-Asia Relations in the Time of Trump's Administration; Will the Atlantic Bridge Withstand Shocks?; Changes in the export competitiveness of the Visegrad Group and Germany in years 2004-2014 - Is there convergence?. LEGAL-ECONOMIC ASPECTS OF THE EU OPERATION: Brexit and its Potential Effects on Trade Between the European Union and Selected Countries; The European Union's and Great Britain's Trade Relations with Selected Developing Countries in the Context of Brexit; European Union - West Africa Trade Relations: with or without Economi Partnership Agreement (EPA); Debate on Issues Concerning the EU Citizens' Rights after Brexit; The economic position of the European Union in the contemporary world. The risk-based perspective; Poland in International Production Networks of Automotive Industry; Integration of Financial Markets in the European Union after 2018; The European Union in Globsl Research and Development. The balance and prospects; The Precautionary Principle as the Basis fo Legal Regulations in the Field of Nanotechnology. PUBLIC LAW ISSEUES: Effects of Involvement of Self-Government Employees in Local Election Campaigns; Selected Problems of Disciplinary Proceedings in the Case of Border Guard Officers in the Perspctive of Standards of Human Rights; Consent for Personal Data Processing in Digital Environment According to GDPR; The Characteristics of an Institution of a Police Community Support Officer (PCSO) in the Light of Legal and Political Changes; Statutory Regulations in the Field of Anti-terrorist Activities in Poland. Notes on the Special Use of Weapons. PRIVATE LAW ISSUES: The Right to Strike in Health Service; Candidate Internship in Cooperatives and Agricultural Cooperatives; Ways of Obtaining Information about the Debtor's Assets in Court Enforcement Proceedings; Liability for Prenatal Injuries in the Context of the Protection of the Rights of Conceived Children; Employment Security under Polish Law - Consderations Based on the Concept of Precariat by G. Standing. REPORTS: A Report on the "Legal Standards - Social and Cultural Standards. Case Studies" Conference in Cracow, 16-17 September 2017; A Report from the "Europe in the World: The Time of Breaktrough"Scientific Conference, Warsaw, 6 October, 2017; Report on the Internationa; Scientific Conference of the 2nd Central European Forum on Law and Administration "Judicial Protection of Individual Rights in Central European Countries - Current Experience and Trends". REVIEWS: Arkadiusz Bereza. The Supreme Court 1917-2017. Presidents, Judges, Prosecutors of the Supreme Court. Published by: The Supreme Court in Warsaw. Wasaw 2017, pp.671; Marcin Łysko. The Works on the Codification of the Substantive Misdemeanors Law in People's Poland (1960-1971), Wydawnictwo Temida2, Białystok 2016, pp.351. CHRONICLE: On the Activity of the Faculty of Administation and Law at Humanitas University.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 340 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 340 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-60818-58-9
1. Zagadnienia teoretyczne; 2. Badania nad dopasowaniem człowieka do środowiska pracy; 3. Modelowanie związków między zmiennymi społeczno-demograficznymi i dopasowaniem do organizacji a zdrowiem- badania własne; 4. Dopasowanie do pracy dla praktyków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-66165-62-5
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7383-782-9
Zawiera: Rozdział 1. Naśladownictwo w świecie zwierząt i ludzi. Zarys mimikry i podstawy efektu kameleona; 1.1. Mimikra w perspektywie świata zwierząt; 1.2. Wczesne koncepcje socjologiczne; 1.3. Wczesne koncepcje psychologiczne; 1.4. Psychologia społeczna; 1.5. Psychologia kliniczna; 1.6. Psychologia rozwojowa; 1.7. Synchronia interakcyjna, koordynacja interpersonalna i dopasowanie zachowania (interactional synchrony, interpersonal coordination, behavioral matching); 1.8. Mimikra motoryczna (motor mimicry); 1.9. Nasladownictwo na poziomie emocji – zarażenie afektywne (mood contagion); 1.10. Mimikra emocjonalna; 1.11. Naśladowanie mowy; 1.12. Jednoczesne naśladownictwo mowy, zachowań, emocji – dynamiczna psychologia społeczna; 1.13. Naśladownictwo na poziomie grup – teoria synchronizacji. Rozdział 2. Fundament efektu kameleona; 2.1. Eksperyment pierwszy; 2.2. Eksperyment drugi; 2.3. Eksperyment trzeci; Rozdział 3. Zmienne modyfikujące tendencje; 3.1. Osobowość/cechy naśladowcy; 3.2. Stany naśladowcy; 3.3. Własności osoby naśladowanej. Rozdział 4. Skutki naśladownictwa; 4.1. Wzrost podatności na wpływ społeczny; 4.2. Zmiany w postrzeganiu siebie; 4.3. Zmiany w postrzeganiu świata społecznego; 4.4. Wzrost prospołeczności; 4.5. Wpływ mimikry na wzrost kreatywności naśladowanego; 4.6. Obserwacja mimikry; 4.7. Straty wynikające z naśladownictwa. Rozdział 5. Metodologia badań nad tendencjami do naśladowania; 5.1. Co jest zachowaniem naśladowczym i kiedy ono występuje?; 5.2. Co jest kopiowane – czyli jakie zachowania mają być prezentowane i mogą być naśladowane przez osobę badaną? Jak często należy prezentować dane zachowanie?; 5.3. Jak długa ma być ekspozycja na chowania, które może naśladować osoba badana?; 5.4. Zmienne niezależne; 5.5. Zmienne zależne; 5.6. Jak czułą skalę projektować dla zmiennej zależnej oraz co może mierzyć kwestionariusz?. Rozdział 6. Metodologia badań, w których manipuluje się naśladownictwem; 6.1. Warunek naśladownictwa; 6.2. Warunek nienaśladowania; 6.3. Kwestie temporalne – jak długo (nie) naśladować?; 6.4. Warunek kontrolny naśladownictwa; 6.5. Zmienna zależna. Rozdział 7. Refleksja nad niektórymi fundamentalnymi twierdzeniami; 7.1. Spoiwo społeczne; 7.2. Nieświadomość; 7.3. Automatyzm. Rozdział 8. Pomysły badawcze; 8.1. Badania nad fundamentami mimikry i efektu kameleona; 8.2. Temporalne aspekty mimikry; 8.3. Transfer na inne osoby: „rozlewanie się”/ ekstrapolacja; 8.4. Im więcej, tym więcej?; 8.5. Badania udoskonalające metodologię; 8.6. Wpływ mimikry na obserwatora; 8.7. Nowy trend badawczy: naśladowanie wyobrażenia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-702-8
1. Osoby dorosłe- dzieci alkoholików: kierunki, modele i efekty badań; 2. Funkcjonowanie rodziny z problemem alkoholowym; 3. Czynniki ochronne obecne w rozwoju dda; 4. Metodologia badań własnych; 5. Typologia dorosłych alkoholików; 6. Funkcjonowanie dda i nie-dda. Porównywanie grup; 7. Noodynamika jako czynnik chroniący przed problemami przystosowawczymi; 8. Doświadczenia rodzinne a funkcjonowanie noo-psychiczne dda i nie-dda. Podsumowanie badań i dyskusja.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2003-3
1.Miejsce dysleksji wśród zaburzeń; 2. Wybrane osobowościowe i społeczne konsekwencje dysleksji w kontekście przystosowania; 3. Założenia metodologiczne; 4. Samoocena badanych uczniów; 5. Status socjometryczny badanych uczniów; 6. Zaburzenia w zachowaniu u badaniu uczniów; 7. Omówienie wyników badań własnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2583-3
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-645-2
1. Niepełnosprawność intelektualna i społeczeństwa; 2. Dyskurs jako płaszczyzna konstruowania i odtwarzania porządku społecznego; 3. Założenia metodologii badań własnych; 4. Niepełnosprawność intelektualna w dyskursie publicznym; 5. Niepełnosprawność intelektualna w doświadczeniach biograficznych; 6. Wśród dyskursów i znaczeń- między przemocą, adaptacją a emancypacją
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86770-09-0
Część I: Podstawy teoretyczno-metodologiczne. Geneza i rozwój pedagogiki społecznej; Strategie badawcze i funkcje utylitarne badań w pedagogice społecznej; Diagnostyka w pedagogice społecznej; Walory praktyczności pedagogiki społecznej; Pedagogika społeczna wobec zmian w myśleniu o kształceniu i wychowaniu; Teoretyczne podstawy pracy socjalnej; Teoretyczne podstawy pracy kulturalno-oświatowej. Część II: Podstawowe środowiska wychowawcze; Rodzina w świecie współczesnym - jej znaczenie dla jednostki i społeczeństwa; Środowisko lokalne - struktura, funkcje, przemiany; Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze; Środowisko społeczno-wychowawcze szkoły; Funkcje organizacji i stowarzyszeń społecznych w środowisku lokalnym; Zakład pracy jako środowisko wychowawcze. Część III: Metody i problemy pracy społeczno-wychowawczej. Teoretyczny i praktyczny sens metody indywidualnych przypadków; Metoda grupowa w pracy socjalnej; Metoda organizowania środowiska; Animacja społeczno-kulturalna; Kształcenie ustawiczne; Poradnictwo w teorii i praktyce. Część IV: Człowiek w sytuacji zagrożenia. Ubóstwo jako zjawisko społeczne oraz przedmiot pracy socjalnej; Bezrobocie - nowa kwestia społeczna; Dziecko w szpitalu - środowiskowe aspekty zagrożeń; Wielowymiarowa geneza zaburzeń przystosowanie społecznego; Agresja i nietolerancja jako mechanizmy zagrożenia ładu społecznego; Bezdomność - obraz zjawiska i populacji ludzi bezdomnych. Część V: Pedagogika społeczna poszukująca. Hospicjum w służbie umierających; Organizacje pozarządowe w instytucjonalnej strukturze państwa. Indeks.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
Tytuł publikacji 25 lat społeczeństwa obywatelskiego nawiązuje do rocznicy zapoczątkowania transformacji systemowej gospodarki polskiej w 1990 roku. Okres prze-chodzenia od gospodarki centralnie planowanej do rynkowej tworzył w Polsce warunki rozwoju społeczeństwa obywatelskiego i zmobilizował Polaków do aktywności w sferze gospodarczej i społecznej. Spowodował także przekształcenia strukturalne w gospodarce oraz powstawanie i współistnienie różnych form organizacyjnych pod-miotów rynkowych: prywatnych, nastawionych na zysk, oraz niedochodowych – o statusie prywatnym i publicznym. Ukształtował warunki rozwoju społecznej gospodarki rynkowej, którą opisuje art. 20 Konstytucji RP z 2 kwietnia 1997 roku: „Społeczna gospodarka rynkowa oparta na wolności działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych stanowi podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej Polskiej”. W tym artykule Konstytucji pod¬kreślono znaczenie solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych w budo¬wie ustroju gospodarczego w Polsce. Nawiązano do potrzeby budowy społeczeństwa obywatelskiego, gdzie obywatele świadomie uczestniczą w życiu publicznym, są aktywni i odpowiedzialni oraz mają potrzebę samoorganizacji1. Społeczeństwo obywatelskie obejmuje bowiem obywatelską aktywność grupową (tworzenie i działalność różnych form organizacji pozarządowych), a także świadomość i postawę obywatelską, która przejawia się: zaangażowaniem obywateli w sprawy publiczne i państwa, działalnością charytatywną, zainteresowaniem sprawami społecznymi, podejmowaniem prac społecznych w formie wolontariatu. […] Zachęcamy do lektury niniejszej publikacji i wyrażamy nadzieję, że poruszane w niej problemy będą dla Czytelników zachętą do obserwowania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w Polsce, odnotowywania cech zmian społecznych, a tak¬że do zainteresowania sprawami społecznymi oraz działalnością społeczną i charytatywną, co służy budowaniu społeczeństwa obywatelskiego. Barbara Mróz-Gorgoń, Barbara Iwankiewicz-Rak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-453-8
1. Elementy profilaktyki i resocjalizacji nieletnich w kontekście uwarunkowań prawnych, osobowościowych i socjokulturowych: Zapobieganie przestępczości nieletnich w oparciu o paradygmat tożsamości osobowej, społecznej i kulturowej; Resocjalizacja nieletnich- idea czy utopia? O skuteczności środków wychowawczo-poprawczych; Subkultury młodzieżowe na polsko-czeskim pograniczu; Sekty i młodzież- badania i opinie; Niedostosowanie społeczne młodzieży w aspekcie doświadczeń KMP w Rzeszowie- prezentacja badań własnych; Czynniki osobowościowe i instytucjonalne oraz ich wpływ na postawy nieletnich wobec oddziaływań resocjalizacyjnych; Zastosowanie metody Tomatisa u nieletnich wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Ostrowcu Świętokrzyskim; Prostytucja nieletnich dziewcząt- specyfika zjawiska; Model ekologiczny wychodzenia z niedostosowania społecznego; Synergia czynników osobowościowych i środowiskowych jako istotny czynnik lokalnych systemów zapobiegania przestępczości nieletnich; 2. Teoretyczne i aksjologiczne wymiary resocjalizacji penitencjarnej: Czy istnieje alternatywa dla resocjalizacji penitencjarnej?; Komu i do czego potrzeba jest resocjalizacja penitencjarna?; Nauczanie Jana Pawła II w aspekcie funkcjonowania zakładów karnych i resocjalizacji więźniów; Pozycja kapelana więziennego w polskim i ukraińskim systemie penitencjarnym na przykładzie posługi księdza Grzegorza Drausa; Pokajanie jako forma uzdrowienia i resocjalizacji; Badania rodzin więźniów w literaturze zachodniej; Teksański system penitencjarny- historia, struktura organizacyjna i współczesne środki oddziaływania korekcyjnego; Historia i teraźniejszość więzienia w Odessie na tle przemian rosyjskiego, radzieckiego i ukraińskiego systemu penitencjarnego; Czyny przestępcze i sankcje karne w ujęciu biblijno-talmudycznym; Doskonalenie kompetencji zawodowych w procesie resocjalizacji skazanych dla perspektywy zatrudnienia ich na rynku pracy; 3. Determinanty readaptacji społecznej skazanych: Czynniki utrudniające readaptację społeczną w świetle badań kat amnestycznych; Organizacyjno-prawne i psychospołeczne uwarunkowania resocjalizacji instytucjonalnej; Determinanty skutecznej resocjalizacji w opinii skazanych i wychowawców; Sprawnościowe aspekty zespołowej pracy personelu instytucji penitencjarnej; Udział dyrektora w warunkowym zwolnieniu- uwarunkowania podmiotowe; Zaspokojenie potrzeby bezpieczeństwa skazanych jako istotny warunek skutecznej resocjalizacji penitencjarnej; Nieformalne podziały osadzonych i ich wpływ na funkcjonowanie jednostek penitencjarnych; Skuteczność readaptacji społecznej kobiet w Polsce; Elektroniczny monitoring skazanych alternatywą dla kary pozbawienia wolności w zakładzie karnym; Udział kuratora sądowego w profilaktyce i resocjalizacji osób warunkowo zwolnionych z odbywania kary pozbawienia wolności; Perspektywy życiowe a poczucie alienacji u młodocianych przestępców; Społeczność terapeutyczna w leczeniu osób uzależnionych od narkotyków
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Literatura Pedagogiczna)
ISBN: 83-02-07783-6
Zawiera: Cz. I Psychopedagogiczne konteksty przystosowania: Pojęcie przystosowania w naukach społecznych; Przystosowanie psychospołeczne jako forma interakcji z otoczeniem; Rodzina jako pierwsze środowisko wychowawcze w przystosowaniu dziecka do przedszkola; Trzyletnie dziecko na progu przedszkola; Środowisko przedszkolne w interakcji z dzieckiem 3-letnim w okresie adaptacji. Cz. II Przystosowanie dzieci do przedszkola. Badania własne: Podstawowa problematyka badawcza; Program wstępnej adaptacji dziecka – scenariusz zajęć metodycznych; Wyniki przystosowania dzieci do przedszkola; Czynniki osobnicze a przystosowanie dzieci do przedszkola; Środowisko rodzinne dziecka a jego adaptacja do przedszkola; Przedszkole jako środowisko przystosowania dzieci 3-letnich; Rola wczesnych doświadczeń adaptacyjnych dzieci w ich przystosowaniu do szkoły. Podsumowanie i wnioski ogólne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-1124-7
1. Wybrane modele konstruowania programów profilaktycznych, 2. Konstruowanie programów wczesnej interwencji, 3. Konstruowanie "programu wspierania zdrowia rodziny", 4. Konstruowanie "programu adaptacyjnego dla młodzieży szkół średnich", 5. Konstruowanie "programu aktywizacji środowiska wychowawczego szkoły", 6. Konstruowanie "programu rozwoju profesjonalnego pracowników lokalnego ośrodka profilaktyki"
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-242-0936-1
1. Globalizujący się świat, 2. "Szok kulturowy" i jego badania, 3. Współczesne podejścia do procesu przystosowywana się za granicą, 4. Główne perspektywy teoretyczne, 5. Rozwijanie międzykulturowej kompetencji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 3)
ISBN: 978-83-62015-03-0
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych: Rodzin w Polsce; Rozwody według liczby małoletnich dzieci w małżeństwach w latach 1994-2004; Separacje według liczby małoletnich dzieci; Rodziny wykluczone społecznie i zagrożone wykluczeniem w 2005 r.; Liczba rodzin objętych pomocą społeczną w latach 1999-2006; Powody przyznawania pomocy społecznej; Rodziny zastępcze w latach 1994-2006; Ewidencja spraw w sądach rejonowych o umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej w latach 2000-2006; Ewidencja spraw o przysposobienie w sądach rodzinnych w latach 1984-2006; Małoletni pod nadzorem sadów w latach 1994-2006; Liczba małoletnich pod opieką sądu, których rodziców pozbawiono władzy rodzicielskiej, zawieszono ją lub ograniczono; Seksualne wykorzystanie dzieci; Dzieciobójstwo i porzucenie. 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji: Przestępczość w szkole w latach 2004-2007. 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży. 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych. 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych. 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-66165-13-7
Zawiera: R. 1 Projekt „Strategie komunikacji społecznej w Policji”; R. 2 Projekt „Profesjonalna komunikacja w sytuacjach kryzysowych”; R. 3 Projekt „Tłumacz w negocjacjach kryzysowych. Recepcja tłumacza w przestrzeni międzykulturowej w negocjacjach policyjnych”; R. 4 Projekt „Pseudokobicowskie grupy przestępcze. Historia, diagnoza i działania prewencyjno-profilaktyczne w aspekcie kryminalistycznym i kryminologicznym”; R. 5 Projekt „Język przemocy. (Anty)terrorystyczna propaganda. Mechanizmy i środki manipulacji a przekład”; R. 6 Projekt „Analiza dyskursu śledczego w ramach oceny wiarygodności zeznań podejrzanego i świadka w kontekście doskonalenia kadry Policji”; R. 7 Projekt „Dzielnicowy jako podstawowe ogniwo realizacji filozofii community policing w Polsce”; R. 8 Projekt „Dialog Policji ze społeczeństwem z perspektywy funkcjonowania Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa”; R. 9 Projekt „Negocjacje policyjne. Strategie komunikacyjne w perspektywie teorii aktów mowy - nowa perspektywa badawcza”; R. 10 Projekt „Public relations w sytuacjach kryzysowych w mundurowych instytucjach służby publicznej (studia przypadków w Policji)”; R. 11 Synergiczny efekt realizacji oferty edukacyjnej dla funkcjonariuszy Policji przez podmioty zewnętrzne”; Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 351/354 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-609-4
Zawiera: Cz. 1 Między niepełnosprawnością a normalnością. Konceptualizacja badań własnych: Rozdział 1. Człowiek z niepełnosprawnością w nowoczesności: 1.1. Niepełnosprawność intelektualna na tle zmian paradygmatycznych;  1.2. Podmiotowość we współczesnych debatach naukowych a podmiotowość osoby z niepełnosprawnością; 1.3. Autonomia i samostanowienie osób z niepełnosprawnością w relacji dialogowej; 1.4. Kategoria „ja” a poczucie tożsamości osób z niepełnosprawnością. Rozdział 2. Osoby niepełnosprawne intelektualnie na drodze do normalności: 2.1. Teoria uznania i jej kluczowe kategorie; 2.2. Koncepcje Pierre’a Bourdieu – demaskowanie porządku świata; 2.3. Dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną jako kategoria dyskusyjna w pedagogice specjalnej; 2.4. Prawa i wybory osób z niepełnosprawnością jako mechanizm sprawczości; 2.5. Normalizacja życia osób niepełnosprawnych czy przemoc symboliczna – implikacje dla integracji społecznej; 2.6. Stereotyp i uprzedzenie – przykład zniekształconej rzeczywistości społecznej. Rozdział 3. Założenia metodologiczne i procedura badawcza: 3.1. Przyjęta orientacja metodologiczna a fenomen niepełnosprawności; 3.2. Cel i problematyka badań; 3.3. Biograficzna perspektywa badawcza, czyli chcę bardziej (z)rozumieć, jak postrzegasz świat; 3.4. Codzienność i aktorzy życia społecznego – aktorzy (nie)jednej roli; 3.5. Proces analizy materiału badawczego – dane narracyjne w koncepcji Schützego. Cz. 2 Jednostkowe i społeczne doświadczanie (nie)uznanej dorosłości w różnych polach społecznego egzystowania: Rozdział 4. Retrospekcja doświadczeń biograficznych dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną: 4.1. Interpretowanie dorosłości; 4.2. Kapitał domu rodzinnego w zakresie uznania lub deficytu uznania dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną a zdolność do partycypacji, zdobycia kompetencji społecznych, obywatelskich; 4.3. Uznanie dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną przez innych warunkiem lepszej jakości życia; 4.4. (Nie)uznane płaszczyzny społecznego egzystowania dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wynikające z nich role społeczne; 4.5. Implikacje odmowy uznania dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną i podjęte działania w celu uzyskania aprobaty innych. Rozdział 5. Uznanie dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną. Próba rekapitulacji: 5.1. Podsumowanie i wnioski z badań własnych; 5.2. Przestrzeń wynikowa w świetle teorii społecznych. 
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-62329-48-9
1. Teoretyczne podstawy zaburzeń procesu adaptacji do środowiska przedszkolnego: Uwarunkowania procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego; Trudności dziecka w adaptacji do środowiska przedszkolnego; Zachowania dzieci wykazujących trudności w adaptacji do środowiska przedszkolnego; przygotowania dzieci trzyletnich do podjęcia edukacji przedszkolnej; Program wstępnej adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego: Programy wstępnej adaptacji; Scenariusze zajęć adaptacyjnych; Scenariusze zebrań z rodzicami; Scenariusze uroczystości pasowania na przedszkolaka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again