Form of Work
Książki
(16)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
only on-site
(12)
available
(11)
Branch
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(12)
Author
Chutnik Monika
(1)
Gaś Zbigniew B
(1)
Gindrich Piotr Alfred
(1)
Grzebyk-Dulak Iwona
(1)
Gąsior Krzysztof
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kulesza Wojciech
(1)
Lepalczyk Irena
(1)
Lubowiecka Jadwiga
(1)
Merecz Dorota
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Palak Zofia
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Stawnicka Jadwiga
(1)
Woynarowska Agnieszka
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(8)
Country
Poland
(17)
Language
Polish
(17)
Subject
Adaptacja społeczna
(11)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Rodzina
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Policja
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Alkoholizm
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezrobocie
(1)
DZiecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko chore
(1)
Dzielnicowi
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Głusi
(1)
Jakość życia
(1)
Kobieta
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Ludzie starzy
(1)
Mimikra i mimetyzm
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nastolatki
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieprzystosowanie społeczne
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Policjanci
(1)
Postępowanie w sprawach nieletnich
(1)
Praca
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Służby mundurowe
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Zachowanie
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
ntegracja społeczna
(1)
Subject: time
1989-
(2)
2001-0
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
25 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-161-0
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Pojęcie adaptacji jako procesu przystosowania do pracy: 1.1. Wielowymiarowość pojęcia adaptacji; 1.2. Charakterystyka procesu adaptacji do pracy; 1.3. Charakterystyka procesu adaptacji do pracy w policji. Rozdział 2. Determinanty procesu adaptacji w policji (zgodnie z założeniem badawczym): 2.1. Role społeczno-zawodowe w kontekście pozycji i statusu społecznego; 2.2. Motywacja do pracy; 2.3. Potrzeby pracownicze; 2.4. Zadowolenie z pracy. Rozdział 3. Specyfika formacji mundurowej policji w Polsce: 3.1. Charakterystyka formacji i jej nadrzędnych zadań; 3.2. Regulacje prawne dotyczące służby w policji; 3.3. Warunki i specyfika pełnienia służby; 3.4. Charakterystyka etapów rekrutacji do policji. Rozdział 4. Kobieta w formacji mundurowej policji: 4.1. Reprezentacja kobiet w policji - analiza porównawcza; 4.2. Statystyczna charakterystyka funkcjonariuszek policji w Polsce; 4.3. Sytuacja i pozycja kobiet w policji. Rozdział 5. Podstawy metodologiczne badań: 5.1. Przedmiot i cel badań; 5.2. Pytania i hipotezy badawcze; 5.3. Zmienne i ich wskaźniki;5.4. Zastosowana metodologia oraz charakterystyka i organizacja badań. Rozdział 6. Adaptacja społeczno-zawodowa policjantów w świetle badań socjologicznych: 6.1. Prezentacja wyników badań własnych; 6.2. Motywy wyboru zawodu policjanta oraz potrzeby, z których ta motywacja wynika; 6.3. Charakterystyka przystosowania do pracy w grupie badanych osób; 6.4. Czynniki kształtujące proces adaptacji policjantek. Analiza jakościowa. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 351/354 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-60818-58-9
1. Zagadnienia teoretyczne; 2. Badania nad dopasowaniem człowieka do środowiska pracy; 3. Modelowanie związków między zmiennymi społeczno-demograficznymi i dopasowaniem do organizacji a zdrowiem- badania własne; 4. Dopasowanie do pracy dla praktyków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7383-782-9
Zawiera: Rozdział 1. Naśladownictwo w świecie zwierząt i ludzi. Zarys mimikry i podstawy efektu kameleona; 1.1. Mimikra w perspektywie świata zwierząt; 1.2. Wczesne koncepcje socjologiczne; 1.3. Wczesne koncepcje psychologiczne; 1.4. Psychologia społeczna; 1.5. Psychologia kliniczna; 1.6. Psychologia rozwojowa; 1.7. Synchronia interakcyjna, koordynacja interpersonalna i dopasowanie zachowania (interactional synchrony, interpersonal coordination, behavioral matching); 1.8. Mimikra motoryczna (motor mimicry); 1.9. Nasladownictwo na poziomie emocji – zarażenie afektywne (mood contagion); 1.10. Mimikra emocjonalna; 1.11. Naśladowanie mowy; 1.12. Jednoczesne naśladownictwo mowy, zachowań, emocji – dynamiczna psychologia społeczna; 1.13. Naśladownictwo na poziomie grup – teoria synchronizacji. Rozdział 2. Fundament efektu kameleona; 2.1. Eksperyment pierwszy; 2.2. Eksperyment drugi; 2.3. Eksperyment trzeci; Rozdział 3. Zmienne modyfikujące tendencje; 3.1. Osobowość/cechy naśladowcy; 3.2. Stany naśladowcy; 3.3. Własności osoby naśladowanej. Rozdział 4. Skutki naśladownictwa; 4.1. Wzrost podatności na wpływ społeczny; 4.2. Zmiany w postrzeganiu siebie; 4.3. Zmiany w postrzeganiu świata społecznego; 4.4. Wzrost prospołeczności; 4.5. Wpływ mimikry na wzrost kreatywności naśladowanego; 4.6. Obserwacja mimikry; 4.7. Straty wynikające z naśladownictwa. Rozdział 5. Metodologia badań nad tendencjami do naśladowania; 5.1. Co jest zachowaniem naśladowczym i kiedy ono występuje?; 5.2. Co jest kopiowane – czyli jakie zachowania mają być prezentowane i mogą być naśladowane przez osobę badaną? Jak często należy prezentować dane zachowanie?; 5.3. Jak długa ma być ekspozycja na chowania, które może naśladować osoba badana?; 5.4. Zmienne niezależne; 5.5. Zmienne zależne; 5.6. Jak czułą skalę projektować dla zmiennej zależnej oraz co może mierzyć kwestionariusz?. Rozdział 6. Metodologia badań, w których manipuluje się naśladownictwem; 6.1. Warunek naśladownictwa; 6.2. Warunek nienaśladowania; 6.3. Kwestie temporalne – jak długo (nie) naśladować?; 6.4. Warunek kontrolny naśladownictwa; 6.5. Zmienna zależna. Rozdział 7. Refleksja nad niektórymi fundamentalnymi twierdzeniami; 7.1. Spoiwo społeczne; 7.2. Nieświadomość; 7.3. Automatyzm. Rozdział 8. Pomysły badawcze; 8.1. Badania nad fundamentami mimikry i efektu kameleona; 8.2. Temporalne aspekty mimikry; 8.3. Transfer na inne osoby: „rozlewanie się”/ ekstrapolacja; 8.4. Im więcej, tym więcej?; 8.5. Badania udoskonalające metodologię; 8.6. Wpływ mimikry na obserwatora; 8.7. Nowy trend badawczy: naśladowanie wyobrażenia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-702-8
1. Osoby dorosłe- dzieci alkoholików: kierunki, modele i efekty badań; 2. Funkcjonowanie rodziny z problemem alkoholowym; 3. Czynniki ochronne obecne w rozwoju dda; 4. Metodologia badań własnych; 5. Typologia dorosłych alkoholików; 6. Funkcjonowanie dda i nie-dda. Porównywanie grup; 7. Noodynamika jako czynnik chroniący przed problemami przystosowawczymi; 8. Doświadczenia rodzinne a funkcjonowanie noo-psychiczne dda i nie-dda. Podsumowanie badań i dyskusja.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2003-3
1.Miejsce dysleksji wśród zaburzeń; 2. Wybrane osobowościowe i społeczne konsekwencje dysleksji w kontekście przystosowania; 3. Założenia metodologiczne; 4. Samoocena badanych uczniów; 5. Status socjometryczny badanych uczniów; 6. Zaburzenia w zachowaniu u badaniu uczniów; 7. Omówienie wyników badań własnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2583-3
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-645-2
1. Niepełnosprawność intelektualna i społeczeństwa; 2. Dyskurs jako płaszczyzna konstruowania i odtwarzania porządku społecznego; 3. Założenia metodologii badań własnych; 4. Niepełnosprawność intelektualna w dyskursie publicznym; 5. Niepełnosprawność intelektualna w doświadczeniach biograficznych; 6. Wśród dyskursów i znaczeń- między przemocą, adaptacją a emancypacją
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86770-09-0
Część I: Podstawy teoretyczno-metodologiczne. Geneza i rozwój pedagogiki społecznej; Strategie badawcze i funkcje utylitarne badań w pedagogice społecznej; Diagnostyka w pedagogice społecznej; Walory praktyczności pedagogiki społecznej; Pedagogika społeczna wobec zmian w myśleniu o kształceniu i wychowaniu; Teoretyczne podstawy pracy socjalnej; Teoretyczne podstawy pracy kulturalno-oświatowej. Część II: Podstawowe środowiska wychowawcze; Rodzina w świecie współczesnym - jej znaczenie dla jednostki i społeczeństwa; Środowisko lokalne - struktura, funkcje, przemiany; Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze; Środowisko społeczno-wychowawcze szkoły; Funkcje organizacji i stowarzyszeń społecznych w środowisku lokalnym; Zakład pracy jako środowisko wychowawcze. Część III: Metody i problemy pracy społeczno-wychowawczej. Teoretyczny i praktyczny sens metody indywidualnych przypadków; Metoda grupowa w pracy socjalnej; Metoda organizowania środowiska; Animacja społeczno-kulturalna; Kształcenie ustawiczne; Poradnictwo w teorii i praktyce. Część IV: Człowiek w sytuacji zagrożenia. Ubóstwo jako zjawisko społeczne oraz przedmiot pracy socjalnej; Bezrobocie - nowa kwestia społeczna; Dziecko w szpitalu - środowiskowe aspekty zagrożeń; Wielowymiarowa geneza zaburzeń przystosowanie społecznego; Agresja i nietolerancja jako mechanizmy zagrożenia ładu społecznego; Bezdomność - obraz zjawiska i populacji ludzi bezdomnych. Część V: Pedagogika społeczna poszukująca. Hospicjum w służbie umierających; Organizacje pozarządowe w instytucjonalnej strukturze państwa. Indeks.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
Tytuł publikacji 25 lat społeczeństwa obywatelskiego nawiązuje do rocznicy zapoczątkowania transformacji systemowej gospodarki polskiej w 1990 roku. Okres prze-chodzenia od gospodarki centralnie planowanej do rynkowej tworzył w Polsce warunki rozwoju społeczeństwa obywatelskiego i zmobilizował Polaków do aktywności w sferze gospodarczej i społecznej. Spowodował także przekształcenia strukturalne w gospodarce oraz powstawanie i współistnienie różnych form organizacyjnych pod-miotów rynkowych: prywatnych, nastawionych na zysk, oraz niedochodowych – o statusie prywatnym i publicznym. Ukształtował warunki rozwoju społecznej gospodarki rynkowej, którą opisuje art. 20 Konstytucji RP z 2 kwietnia 1997 roku: „Społeczna gospodarka rynkowa oparta na wolności działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych stanowi podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej Polskiej”. W tym artykule Konstytucji pod¬kreślono znaczenie solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych w budo¬wie ustroju gospodarczego w Polsce. Nawiązano do potrzeby budowy społeczeństwa obywatelskiego, gdzie obywatele świadomie uczestniczą w życiu publicznym, są aktywni i odpowiedzialni oraz mają potrzebę samoorganizacji1. Społeczeństwo obywatelskie obejmuje bowiem obywatelską aktywność grupową (tworzenie i działalność różnych form organizacji pozarządowych), a także świadomość i postawę obywatelską, która przejawia się: zaangażowaniem obywateli w sprawy publiczne i państwa, działalnością charytatywną, zainteresowaniem sprawami społecznymi, podejmowaniem prac społecznych w formie wolontariatu. […] Zachęcamy do lektury niniejszej publikacji i wyrażamy nadzieję, że poruszane w niej problemy będą dla Czytelników zachętą do obserwowania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w Polsce, odnotowywania cech zmian społecznych, a tak¬że do zainteresowania sprawami społecznymi oraz działalnością społeczną i charytatywną, co służy budowaniu społeczeństwa obywatelskiego. Barbara Mróz-Gorgoń, Barbara Iwankiewicz-Rak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-453-8
1. Elementy profilaktyki i resocjalizacji nieletnich w kontekście uwarunkowań prawnych, osobowościowych i socjokulturowych: Zapobieganie przestępczości nieletnich w oparciu o paradygmat tożsamości osobowej, społecznej i kulturowej; Resocjalizacja nieletnich- idea czy utopia? O skuteczności środków wychowawczo-poprawczych; Subkultury młodzieżowe na polsko-czeskim pograniczu; Sekty i młodzież- badania i opinie; Niedostosowanie społeczne młodzieży w aspekcie doświadczeń KMP w Rzeszowie- prezentacja badań własnych; Czynniki osobowościowe i instytucjonalne oraz ich wpływ na postawy nieletnich wobec oddziaływań resocjalizacyjnych; Zastosowanie metody Tomatisa u nieletnich wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Ostrowcu Świętokrzyskim; Prostytucja nieletnich dziewcząt- specyfika zjawiska; Model ekologiczny wychodzenia z niedostosowania społecznego; Synergia czynników osobowościowych i środowiskowych jako istotny czynnik lokalnych systemów zapobiegania przestępczości nieletnich; 2. Teoretyczne i aksjologiczne wymiary resocjalizacji penitencjarnej: Czy istnieje alternatywa dla resocjalizacji penitencjarnej?; Komu i do czego potrzeba jest resocjalizacja penitencjarna?; Nauczanie Jana Pawła II w aspekcie funkcjonowania zakładów karnych i resocjalizacji więźniów; Pozycja kapelana więziennego w polskim i ukraińskim systemie penitencjarnym na przykładzie posługi księdza Grzegorza Drausa; Pokajanie jako forma uzdrowienia i resocjalizacji; Badania rodzin więźniów w literaturze zachodniej; Teksański system penitencjarny- historia, struktura organizacyjna i współczesne środki oddziaływania korekcyjnego; Historia i teraźniejszość więzienia w Odessie na tle przemian rosyjskiego, radzieckiego i ukraińskiego systemu penitencjarnego; Czyny przestępcze i sankcje karne w ujęciu biblijno-talmudycznym; Doskonalenie kompetencji zawodowych w procesie resocjalizacji skazanych dla perspektywy zatrudnienia ich na rynku pracy; 3. Determinanty readaptacji społecznej skazanych: Czynniki utrudniające readaptację społeczną w świetle badań kat amnestycznych; Organizacyjno-prawne i psychospołeczne uwarunkowania resocjalizacji instytucjonalnej; Determinanty skutecznej resocjalizacji w opinii skazanych i wychowawców; Sprawnościowe aspekty zespołowej pracy personelu instytucji penitencjarnej; Udział dyrektora w warunkowym zwolnieniu- uwarunkowania podmiotowe; Zaspokojenie potrzeby bezpieczeństwa skazanych jako istotny warunek skutecznej resocjalizacji penitencjarnej; Nieformalne podziały osadzonych i ich wpływ na funkcjonowanie jednostek penitencjarnych; Skuteczność readaptacji społecznej kobiet w Polsce; Elektroniczny monitoring skazanych alternatywą dla kary pozbawienia wolności w zakładzie karnym; Udział kuratora sądowego w profilaktyce i resocjalizacji osób warunkowo zwolnionych z odbywania kary pozbawienia wolności; Perspektywy życiowe a poczucie alienacji u młodocianych przestępców; Społeczność terapeutyczna w leczeniu osób uzależnionych od narkotyków
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Literatura Pedagogiczna)
ISBN: 83-02-07783-6
Zawiera: Cz. I Psychopedagogiczne konteksty przystosowania: Pojęcie przystosowania w naukach społecznych; Przystosowanie psychospołeczne jako forma interakcji z otoczeniem; Rodzina jako pierwsze środowisko wychowawcze w przystosowaniu dziecka do przedszkola; Trzyletnie dziecko na progu przedszkola; Środowisko przedszkolne w interakcji z dzieckiem 3-letnim w okresie adaptacji. Cz. II Przystosowanie dzieci do przedszkola. Badania własne: Podstawowa problematyka badawcza; Program wstępnej adaptacji dziecka – scenariusz zajęć metodycznych; Wyniki przystosowania dzieci do przedszkola; Czynniki osobnicze a przystosowanie dzieci do przedszkola; Środowisko rodzinne dziecka a jego adaptacja do przedszkola; Przedszkole jako środowisko przystosowania dzieci 3-letnich; Rola wczesnych doświadczeń adaptacyjnych dzieci w ich przystosowaniu do szkoły. Podsumowanie i wnioski ogólne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-1124-7
1. Wybrane modele konstruowania programów profilaktycznych, 2. Konstruowanie programów wczesnej interwencji, 3. Konstruowanie "programu wspierania zdrowia rodziny", 4. Konstruowanie "programu adaptacyjnego dla młodzieży szkół średnich", 5. Konstruowanie "programu aktywizacji środowiska wychowawczego szkoły", 6. Konstruowanie "programu rozwoju profesjonalnego pracowników lokalnego ośrodka profilaktyki"
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-242-0936-1
1. Globalizujący się świat, 2. "Szok kulturowy" i jego badania, 3. Współczesne podejścia do procesu przystosowywana się za granicą, 4. Główne perspektywy teoretyczne, 5. Rozwijanie międzykulturowej kompetencji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 3)
ISBN: 978-83-62015-03-0
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych: Rodzin w Polsce; Rozwody według liczby małoletnich dzieci w małżeństwach w latach 1994-2004; Separacje według liczby małoletnich dzieci; Rodziny wykluczone społecznie i zagrożone wykluczeniem w 2005 r.; Liczba rodzin objętych pomocą społeczną w latach 1999-2006; Powody przyznawania pomocy społecznej; Rodziny zastępcze w latach 1994-2006; Ewidencja spraw w sądach rejonowych o umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej w latach 2000-2006; Ewidencja spraw o przysposobienie w sądach rodzinnych w latach 1984-2006; Małoletni pod nadzorem sadów w latach 1994-2006; Liczba małoletnich pod opieką sądu, których rodziców pozbawiono władzy rodzicielskiej, zawieszono ją lub ograniczono; Seksualne wykorzystanie dzieci; Dzieciobójstwo i porzucenie. 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji: Przestępczość w szkole w latach 2004-2007. 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży. 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych. 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych. 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-66165-13-7
Zawiera: R. 1 Projekt „Strategie komunikacji społecznej w Policji”; R. 2 Projekt „Profesjonalna komunikacja w sytuacjach kryzysowych”; R. 3 Projekt „Tłumacz w negocjacjach kryzysowych. Recepcja tłumacza w przestrzeni międzykulturowej w negocjacjach policyjnych”; R. 4 Projekt „Pseudokobicowskie grupy przestępcze. Historia, diagnoza i działania prewencyjno-profilaktyczne w aspekcie kryminalistycznym i kryminologicznym”; R. 5 Projekt „Język przemocy. (Anty)terrorystyczna propaganda. Mechanizmy i środki manipulacji a przekład”; R. 6 Projekt „Analiza dyskursu śledczego w ramach oceny wiarygodności zeznań podejrzanego i świadka w kontekście doskonalenia kadry Policji”; R. 7 Projekt „Dzielnicowy jako podstawowe ogniwo realizacji filozofii community policing w Polsce”; R. 8 Projekt „Dialog Policji ze społeczeństwem z perspektywy funkcjonowania Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa”; R. 9 Projekt „Negocjacje policyjne. Strategie komunikacyjne w perspektywie teorii aktów mowy - nowa perspektywa badawcza”; R. 10 Projekt „Public relations w sytuacjach kryzysowych w mundurowych instytucjach służby publicznej (studia przypadków w Policji)”; R. 11 Synergiczny efekt realizacji oferty edukacyjnej dla funkcjonariuszy Policji przez podmioty zewnętrzne”; Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 351/354 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-609-4
Zawiera: Cz. 1 Między niepełnosprawnością a normalnością. Konceptualizacja badań własnych: Rozdział 1. Człowiek z niepełnosprawnością w nowoczesności: 1.1. Niepełnosprawność intelektualna na tle zmian paradygmatycznych;  1.2. Podmiotowość we współczesnych debatach naukowych a podmiotowość osoby z niepełnosprawnością; 1.3. Autonomia i samostanowienie osób z niepełnosprawnością w relacji dialogowej; 1.4. Kategoria „ja” a poczucie tożsamości osób z niepełnosprawnością. Rozdział 2. Osoby niepełnosprawne intelektualnie na drodze do normalności: 2.1. Teoria uznania i jej kluczowe kategorie; 2.2. Koncepcje Pierre’a Bourdieu – demaskowanie porządku świata; 2.3. Dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną jako kategoria dyskusyjna w pedagogice specjalnej; 2.4. Prawa i wybory osób z niepełnosprawnością jako mechanizm sprawczości; 2.5. Normalizacja życia osób niepełnosprawnych czy przemoc symboliczna – implikacje dla integracji społecznej; 2.6. Stereotyp i uprzedzenie – przykład zniekształconej rzeczywistości społecznej. Rozdział 3. Założenia metodologiczne i procedura badawcza: 3.1. Przyjęta orientacja metodologiczna a fenomen niepełnosprawności; 3.2. Cel i problematyka badań; 3.3. Biograficzna perspektywa badawcza, czyli chcę bardziej (z)rozumieć, jak postrzegasz świat; 3.4. Codzienność i aktorzy życia społecznego – aktorzy (nie)jednej roli; 3.5. Proces analizy materiału badawczego – dane narracyjne w koncepcji Schützego. Cz. 2 Jednostkowe i społeczne doświadczanie (nie)uznanej dorosłości w różnych polach społecznego egzystowania: Rozdział 4. Retrospekcja doświadczeń biograficznych dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną: 4.1. Interpretowanie dorosłości; 4.2. Kapitał domu rodzinnego w zakresie uznania lub deficytu uznania dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną a zdolność do partycypacji, zdobycia kompetencji społecznych, obywatelskich; 4.3. Uznanie dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną przez innych warunkiem lepszej jakości życia; 4.4. (Nie)uznane płaszczyzny społecznego egzystowania dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wynikające z nich role społeczne; 4.5. Implikacje odmowy uznania dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną i podjęte działania w celu uzyskania aprobaty innych. Rozdział 5. Uznanie dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną. Próba rekapitulacji: 5.1. Podsumowanie i wnioski z badań własnych; 5.2. Przestrzeń wynikowa w świetle teorii społecznych. 
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-62329-48-9
1. Teoretyczne podstawy zaburzeń procesu adaptacji do środowiska przedszkolnego: Uwarunkowania procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego; Trudności dziecka w adaptacji do środowiska przedszkolnego; Zachowania dzieci wykazujących trudności w adaptacji do środowiska przedszkolnego; przygotowania dzieci trzyletnich do podjęcia edukacji przedszkolnej; Program wstępnej adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego: Programy wstępnej adaptacji; Scenariusze zajęć adaptacyjnych; Scenariusze zebrań z rodzicami; Scenariusze uroczystości pasowania na przedszkolaka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Adaptacja społeczna (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Przystosowanie społeczne
Authority data
Authority data
Adaptacja społeczna - zagadnienia (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again