Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(3)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Książki
(2)
Forma i typ
E-booki
(5)
Książki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Dróżdż Paweł
(1)
Kokosa Konrad
(1)
Matulewski Jacek (1972- )
(1)
Sosna Łukasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(4)
angielski
(3)
Temat
.NET
(2)
C# (język programowania)
(2)
Programowanie (informatyka)
(2)
C++ (język programowania)
(1)
Java (język programowania)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
7 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Margins and Marginalization The concepts spelled out in the title Margins and Marginalization usually carry negative connotations. They are associated with having to live outside the main current of events, or with the peripheral and thus inessential aspects of an artwork. Such an understanding assumes a sharp division into major, central, important elements, and minor or marginal ones. However, the validity of such division has been questioned by some contemporary theoreticians and artists. Its arbitrariness and relativist character had been also pointed out in the past. The aim of the 2014 volume is to investigate the occurrence of the titular concepts in the theory and practice of both old and contemporary art. We wish to examine different conceptualizations of margins and marginalization and we are open to a broad range of approaches to his topic.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zwroty artystyczne Kategoria „zwrotu” w badaniach nad kulturą od kilkunastu lat wywołuje zainteresowanie u przedstawicieli różnych dziedzin humanistyki. Pisano wiele na temat performative turn, interpretative turn, postcolonial turn, translational turn, spatial turn, iconic turn itp. Czy sztuka jest tylko jednym z obszarów, na których owe zwroty dokonują się, czy też można mówić zwrocie artystycznym, jako szczególnej odmianie? Sugerujemy rozważenie tego zagadnienia nie tylko w odniesieniu do obecnego stanu kultury, a również przy wzięciu pod uwagę wcześniejszych okresów dziejów. Proponujemy wzięcie pod uwagę szerokiego sposobu rozumienia pojęcia „zwrot”. Może ono być przedmiotem rozważań o zasięgu ogólnokulturowym, ale można również odnieść je do określonej dziedziny sztuki, np. zachodzącej w niej przemiany stylistycznej, czy wreszcie nagłej modyfikacji postawy twórczej określonego artysty. Prezentujemy więc z jednej strony na artykuły dotyczące problematyki szeroko pojętych „wstrząsów” kulturowych i artystycznych, „zmącenia” zakładanych porządków, jak teksty omawiające konkretne przypadki twórczości jawiącej się jako działalność meandryczna, przebiegająca drogą kolejnych turns.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. PODSTAWY PROGRAMOWANIA. Rozdział 1. Pierwszy kontakt ze środowiskiem Visual Studio 2019 i językiem C#. Projekt aplikacji konsolowej. Skróty klawiszowe Visual Studio. Podpowiadanie kodu (IntelliSense). Strumienie wyjścia i wejścia. Wszystkiego po trochu. Pytania. Rozdział 2. NET Framework, .NET Core i .NET Standard. Pytania. Rozdział 3. Podstawowe typy danych. Deklaracja i zmiana wartości zmiennej. Typy liczbowe oraz typ znakowy. Określanie typu zmiennej przy inicjacji (pseudotyp var). Operatory. Konwersje typów. Łańcuchy. String kontra StringBuilder. [Dla dociekliwych] Formatowanie łańcuchów. Typ wyliczeniowy. Ćwiczenia. Pytania. Zadanie. Rozdział 4. Metody. Parametry metody. Przeciążanie metod. Domyślne wartości argumentów metod - argumenty opcjonalne. Argumenty nazwane. Wartości zwracane przez metody. Zwracanie wartości przez argument metody. [Dla dociekliwych] Zagadnienia zaawansowane. Ćwiczenia. Pytania. Rozdział 5. Sterowanie przepływem. Wybór. Instrukcja warunkowa if..else. Konstrukcja if..else..if. Instrukcja wyboru switch. [Dla dociekliwych] Nowa składnia switch. Powtarzanie. Wyjątki. [Dla dociekliwych] Dyrektywy preprocesora. [Dla dociekliwych] Atrybuty. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. Rozdział 6. Wiele hałasu o null. Typy wartościowe i referencyjne. Zwalnianie obiektów z pamięci. Nullable. [Dla dociekliwych] Leniwe inicjowanie zmiennych. Pudełkowanie. Operatory is i as. [Dla dociekliwych] Typy dynamiczne. Ćwiczenie. Pytania. Rozdział 7. Tablice, pętle i pliki. Tablice. Pętla foreach. Wybór elementów z tablicy. Tablica jako argument metody. Sortowanie. Liczby losowe. Pliki tekstowe. Tablice dla typów referencyjnych. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. Rozdział 8. Tropienie błędów. Program z błędem logicznym - pole do popisu dla debuggera. Kontrolowane uruchamianie aplikacji w Visual Studio. Stan wyjątkowy. Rozdział 9. Kolekcje i krotki. Kolekcje. Krotki. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. [Dla dociekliwych] Rozdział 10. Maszyna Turinga. Maszyna Turinga. Dodawanie plików tekstowych do projektu. Analiza zapisu taśmy. Wczytywanie i parsowanie kodu programu. Wykonywanie programu. Argumenty linii komend. Dystrybucja programów. Zadania. CZĘŚĆ II. PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE. Rozdział 11. Definiowanie typów. Po co definiować własne typy? Pojęcia programowania obiektowego. Klasa czy struktura? Ćwiczenia. Przygotowywanie projektu. Konstruktor i statyczne pola. Pierwsze testy. Konwersje na łańcuch (metoda ToString) i na typ double. Nadpisywanie i przeciążanie metod. Metoda upraszczająca ułamek. Właściwości. Domyślnie implementowane właściwości. Operatory arytmetyczne. Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode. Operatory konwersji. [Dla dociekliwych] Różne sposoby definiowania metod. [Dla dociekliwych] Operator potęgowania. Implementacja interfejsu IComparable<>. Pytania. Zadania. Rozdział 12. Biblioteki DLL. Tworzenie zarządzanej biblioteki DLL. Dodawanie do aplikacji referencji do biblioteki DLL. [Dla dociekliwych] Dynamiczne ładowanie typów. [Dla dociekliwych] Pakiet NuGet. Pytania. Rozdział 13. Testy jednostkowe. Projekt testów jednostkowych. Przygotowania do tworzenia testów. Pierwszy test jednostkowy. Uruchamianie testów. Dostęp do prywatnych pól testowanej klasy. Testowanie wyjątków. Kolejne testy weryfikujące otrzymane wartości. Test ze złożoną weryfikacją. Wielokrotnie powtarzane testy losowe. Niepowodzenie testu. Nieuniknione błędy. Pytania. Zadania. Rozdział 14. Przykłady I. Rozwiązywanie równań kwadratowych. [Dla dociekliwych] Maszyna Turinga 2.0. Statystyka. Zadania. Rozdział 15. Miscellanea. Rozszerzenia. Singleton. Dopasowywanie wzorca. [Dla dociekliwych] Zdarzenia. [Dla dociekliwych] Typy anonimowe. [Dla dociekliwych] Uwaga na temat zwalniania pamięci w klasach. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. [Dla dociekliwych] Rozdział 16. Typy ogólne. Definiowanie typów ogólnych. Określanie warunków, jakie mają spełniać parametry. Implementacja interfejsów przez typ ogólny. Definiowanie aliasów. Typy ogólne z wieloma parametrami. Kowariancja i kontrawariancja typów. Pytania. Rozdział 17. Dziedziczenie i polimorfizm. Dziedziczenie. Polimorfizm. Ćwiczenia. Zakres chroniony. Pytania. Zadania. Rozdział 18. Interfejsy. Interfejsy jako "wspólny mianownik". Interfejsy a klasy abstrakcyjne. Przykład. Interfejsy ogólne. Pytania. Zadania. Rozdział 19. Klasa do klasy. SOLID. GRASP. Zapachy kodu. Rozdział 20. Przykłady II. Oprogramowanie dla działu kadr. Rozszerzenie parametrów statystycznych. Zadania. CZĘŚĆ III. DANE W APLIKACJI. Rozdział 21. Wzorzec MVC. Model. Kontroler. Widok. Stosowanie i wycofywanie zmian. Przerost formy nad treścią? Zadania. Rozdział 22. Przechowywanie danych w plikach XML. Podstawy języka XML. LINQ to XML. Zadania. Rozdział 23. LINQ. Operatory LINQ. Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie). Analiza pobranych danych. Wybór elementu. Weryfikowanie danych. Prezentacja w grupach. Łączenie zbiorów danych. Łączenie danych z różnych źródeł (operator join). Możliwość modyfikacji danych źródła. Zapisywanie danych z kolekcji do pliku XML. Zadania. Rozdział 24. Serializacja do XML i JSON. XML. JSON. Zadanie. Rozdział 25. CSV. Zapis kolekcji do pliku CSV. Kwestia przecinka. Odczytywanie danych. Uogólnienie. Zadania. Rozdział 26. OpenXML (.docx). Pakiet NuGet. Formatowania. Tekst. Tworzenie dokumentu. Rysunek. Tabela. Strumień w pamięci. Rozdział 27. Entity Framework Core i SQLite. Instalacja pakietów NuGet. Klasy encji i relacje. Baza danych i tabele. Dodawanie rekordów do tabeli. Wyświetlanie rekordów. Usuwanie rekordów. Zmienianie danych w rekordzie. Pominięte zagadnienia. Inne scenariusze. Zadania. DODATKI. Dodatek A. Informacje o systemie. Informacje o środowisku aplikacji. Podstawowe informacje o systemie i profilu użytkownika. Katalogi specjalne zdefiniowane w bieżącym profilu użytkownika. Odczytywanie zmiennych środowiskowych. Lista dysków logicznych. Dodatek B. Elementy programowania współbieżnego. Równoległa pętla for. Przerywanie pętli. Programowanie asynchroniczne. Modyfikator async i operator await. Zadania. Dodatek C. Git. Wersjonowanie i kopie bezpieczeństwa kodu źródłowego. Systemy kontroli wersji kodu źródłowego. Serwisy Git. Tworzenie projektu. Tworzenie nowej gałęzi. Wprowadzanie zmian w projekcie. Zatwierdzanie zmian. Wypychanie do repozytorium. Klonowanie projektu. Rozwiązywanie konfliktów (scalanie). Scalanie gałęzi. Przywracanie wcześniejszej wersji projektu. O czym nie musimy wiedzieć, korzystając z Git w Visual Studio? Dodatek D. Co nowego w C# 9.0? Nowa inicjacja własności. Rekordy. Zmiany w instrukcji switch. Polecenia najwyższego poziomu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Programuj z .NET : praktyka ponad teorią / Paweł Dróżdż. - Gliwice : Helion S.A. , cop. 2020. - 279 s. : il. ; 24 cm.
Wstęp. Rozdział 1. Serwis usprawniający proces produkcyjny, Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Konfiguracja środowiska do pracy. Plan bazy danych. Implementacja bazy danych. Koncepcja oraz implementacja interfejsów dla serwisów. Implementacja serwisów. Implementacja kontrolerów. Wstępne testy przy użyciu narzędzi dedykowanych. Podsumowanie projektu Rozdział 2. Manager rachunków. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Część backendowa. Część frontendowa. Podsumowanie. Rozdział 3. Manager rachunków w wersji desktopowej. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Plan bazy danych. Implementacja bazy danych. Serwis do bazy danych. Podpięcie serwisów do widoków. Podsumowanie projektu. Rozdział 4. Serwis usprawniający managera rachunków. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Burza mózgów. Trochę teorii dotyczącej projektu. Nasz wizja WCF. Tworzenie nowego projektu WCF. Podłączenie do istniejącego serwisu. Podsumowanie projektu. Rozdział 5. Asystent managera sklepu. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Planowanie backlogu. Tworzenie backlogu. Sprint 1. Sprint 2. Sprint 3. Sprint 4. Sprint 5. Testowanie. Podsumowanie projektu. Rozdział 6. Asystent managera sklepu w wersji desktopowej. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie backlogu. Sprint 1. Sprint 2. Sprint 3. Sprint 4. Sprint 5. Testowanie. Podsumowanie projektu. Rozdział 7. Serwis usprawniający asystenta managera sklepu. Załóżmy, że... DOKUMENTACJA. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie backlogu. Podsumowanie projektu. Rozdział 8. Elektroniczny podpis przy użyciu technologii blockchain. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie tablicy canbanowej. Rozpoczynamy pracę. Testy manualne. Podsumowanie projektu. Rozdział 9. Chmurowy serwis magazynujący i agregujący dane. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie tablicy canbanowej. Rozpoczynamy pracę. Podsumowanie projektu. Rozdział 10. Serwis do zarządzania plikami w wersji AWS. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie tablicy canbanowej. Rozpoczynamy pracę. Podsumowanie projektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Nie trzeba siedzieć po uszy w programowaniu, by zauważyć pewną regułę: lwia część książek poświęconych temu zagadnieniu została napisana w podobny sposób. I nie chodzi o styl, środowisko czy język, lecz o strukturę. Prawidłowość tę zauważył Łukasz Sosna, który do zagadnienia programowania w języku C# i użytkowania środowiska .NET postanowił podejść w odmienny sposób. W najnowszej publikacji swojego autorstwa zatem skupia się na praktycznym wymiarze programowania, czyli używaniu dostępnych w oprogramowaniu Visual Studio 2022 komponentów zwanych kontrolkami.

Prezentuje sposoby oprogramowywania przycisków, menu, pól tekstowych i wyboru, etykiet, list, dymków podpowiedzi, paneli, okien z wyborem koloru, czcionki itd. Skąd taki wybór? Autor, doświadczony programista, doskonale zdaje sobie sprawę, że Visual Studio, C# i .NET zdobywają coraz większą popularność, gdyż idealnie nadają się do pisania programów na wszystkie systemy: komputery działające pod kontrolą Windowsa, Linuksa, macOS-a, a także na inteligentne telewizory, smartfony itd.

Jeżeli już znasz Visual Studio i jesteś początkującym programistą korzystającym z tego oprogramowania, to propozycja właśnie dla Ciebie. To też poradnik dla tych, którzy zetknęli się z różnymi językami programowania i chcą się nauczyć obsługi środowiska Visual Studio 2022 w języku C#.

W książce:

  • instalowanie Visual Studio 2022, .NET SDK, .NET Runtime
  • debugowanie i uruchamianie aplikacji
  • stosowanie kontrolek i budowanie przy ich użyciu nowych programów w C#, .NET, Visual Studio 2022
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Ta książka pozwoli lepiej zrozumieć wewnętrzne działanie zarządzania pamięcią w .NET, związane z tym pułapki i techniki, które pozwolą skutecznie unikać szerokiej gamy problemów związanych z wydajnością i skalowalnością tworzonego oprogramowania. Pomimo automatycznego zarządzania pamięcią w .NET, zrozumienie zasad działania pamięci w .NET ma wiele zalet i pozwoli pisać lepsze oprogramowanie obsługujące pamięć wydajnie i skutecznie. Zaawansowane zarządzanie pamięcią w .NET jest wyczerpującym przewodnikiem prowadzącym do pisania lepszego oprogramowania poprzez lepsze zrozumienie działania zarządzania pamięcią w .NET.

Dzięki tej książce można:

• Zrozumieć teoretyczne podstawy automatycznego zarządzania pamięcią.

• Dogłębnie poznać każdy aspekt zarządzania pamięcią w .NET, w tym szczegółowe omówienie implementacji odśmiecania pamięci (GC – garbage collection).

• Uzyskać praktyczne wskazówki, jak stosować tę wiedzę w codziennym tworzeniu oprogramowania.

• Wykorzystać praktyczną znajomość narzędzi związanych z zarządzaniem pamięcią w .NET do diagnozowania różnych problemów związanych z pamięcią.

• Zbadać różne aspekty zaawansowanego zarządzania pamięcią, w tym wykorzystanie typów Span i Memory.

Książka ta jest przeznaczona dla programistów .NET, architektów rozwiązań programistycznych oraz inżynierów zajmujących się wydajnością.

Książka ta została dokładnie zweryfikowana przez zespół .NET w firmie Microsoft i zawiera 25 cennych przykładów rozwiązywania problemów, mających pomóc w diagnozowaniu trudnych problemów związanych z pamięcią. Czytelnicy będą też mogli skorzystać z wielu „zasad” dotyczących zarządzania pamięcią w .NET, które wprowadzają metody pisania kodu uwzględniające działanie zarządzania pamięcią oraz sposoby unikania typowych problemów.

Konrad Kokosa jest doświadczonym projektantem i twórcą oprogramowania, posiadającym tytuł Microsoft MVP i specjalizującym się w technologiach Microsoft, ale interesującym się też wieloma innymi. Będąc programistą od ponad dekady, z zamiłowaniem rozwiązuje problemy związane z wydajnością, przyspieszaniem działania aplikacji oraz wszelkiego rodzaju łamigłówki architektoniczne w .NET. Konrad jest niezależnym konsultantem oraz aktywnym członkiem społeczności, prowadzącym blog, szkolenia i prezentacje. Jest współzałożycielem Dotnetos.org.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej