Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(2)
Autor
Jegier Aneta
(3)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Kurelska Bożena
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Sadowska-Snarska Cecylia
(1)
Szypliński Mieczysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Żłobki
(5)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Zabawa
(3)
Kultura
(1)
Macierzyństwo
(1)
Ojcostwo
(1)
Opieka społeczna
(1)
Przedszkola
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Szkolnictwo
(1)
Służba zdrowia
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Gry i zabawki
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: 1. Podstawy prawne funkcjonowania żłobków 2. Rozwój psychoruchowy dziecka do trzeciego roku życia 3. Trudności rozwojowe małych dzieci 4. Żłobek jako instytucja opiekuńczo-wychowawcza: 4.1. Organizacja pracy w żłobku 4.1.1. Żywienie dzieci w żłobkach 4.2. Realizacja funkcji opiekuńczej 4.2.1. Czy warto wprowadzać program adaptacyjny w żłobku? 4.2.2. Opieka nad małym dzieckiem 4.2.3. Znacząca rola pielęgniarki w żłobku 4.3. Realizacja funkcji wychowawczej 4.3.1. Kształtowanie umiejętności samoobsługowych 4.3.2. Wychowanie poprzez zabawę 5. Przestrzeń dla edukacji w placówce 5.1. Metody pracy wykorzystywane podczas zajęć z dziećmi 5.2. Język angielski w żłobku – nauka poprzez zabawę i czynności dnia codziennego 5.3. Dobre praktyki – zajęcia edukacyjne prowadzone metodą programu rocznego 5.4. Współpraca z uczelniami i organizacjami pozarządowymi 6. Zabawa jako forma uczenia się dzieci 6.1. Zabawy fundamentalne 6.2. Zajęcia muzyczno-ruchowe w żłobku 6.3. Zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci jako profilaktyka logopedyczna – Edyta Żebrowska 6.4. Zajęcia taneczne 6.5. Teatr w życiu małych dzieci 6.6. Zajęcia plastyczne dla najmłodszych 7. Bajki i baśnie dla najmłodszych 8. Profesjonalny opiekun małych dzieci 9. Znaczenie dobrych relacji z rodzicami 10. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w żłobkach; Kilka słów na zakończenie…; Dedykacja Bożeny Kurelskiej; Dedykacja Anety Jegier; Bibliografia; O autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ogólna charakterystyka samorządu terytorialnego i jego rola w gospodarce; 2. Prawna charakterystyka podmiotów realizujących zadania gospodarcze i społeczne samorządu terytorialnego; 3. Działalność gospodarcza jednostek samorządu terytorialnego w formie spółek handlowych; 4. Organizacja i zadania szkolnictwa; 5. Organizacja, struktura i zdania służby zdrowia; 6.Organizacja i zadania pomocy społecznej; 7. Centrum Integracji Społecznej; 8. Żłobki i przedszkola jako formy organizacyjne opieki nad dzieckiem; 9. Organizacja i zadania instytucji kultury
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1 Biologiczne potrzeby małych dzieci; 1.1. Rola snu; 1.2. Prawidłowe żywienie; 1.3. Zasady organizacji żywienia małego dziecka; 1.3.1. Bobas Lubi Wybór; 1.3.2. Aktywność ruchowa; 1.4. Potrzeba właściwej opieki pielęgnacyjnej i zdrowotnej; 1.4.1. Pielęgnacja, dbałość o higienę ciała; 1.4.2. Zdrowe zęby; 1.4.3. Ubranie dobrane odpowiednio do warunków; 1.4.4. Rezygnacja z pieluchy; 1.4.5. Ochrona przed promieniowaniem UV i elektromagnetycznym; 1.4.6. Ochrona zdrowia – kontrola pediatryczna; Rozdział 2 Zaspokajanie potrzeb psychicznych; 2.1. Dążenie do samodzielności i potrzeba badania otoczenia; 2.2. Potrzeba bliskości, przynależności i bezpieczeństwa; 2.3. Ochrona dziecka przed krzywdzeniem; 2.4. Potrzeba kontaktu z rówieśnikami; 2.5. Potrzeba samodzielnego poznawania i uczenie się przez doświadczanie; 2.6. Respektowanie potrzeb dzieci w żłobku; Rozdział 3 Wspomaganie rozwoju psychoruchowego w żłobku; 3.1. Rozwój i proces uczenia się; 3.2. Co należy mieć na uwadze, wspierając rozwój małego dziecka; 3.3. Wspomaganie rozwoju dziecka w żłobku; 3.4. Wczesne wspomaganie dziecka z trudnościami rozwojowymi; 3.5. Zalety wczesnego wsparcia rozwoju małego dziecka; 3.6. Zasady organizacji procesu wspomagania rozwoju; 3.7. Metoda Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci; Rozdział 4 Fizyczne i społeczne środowisko żłobka; 4.1. Przestrzenie budowania relacji; 4.2. Bodźce zmysłowe płynące z przestrzeni; 4.3. Co to jest dieta sensoryczna; 4.4. Społeczne środowisko żłobka; 4.5. Interakcje w żłobku; 4.6. Powody komunikowania się; 4.7. Posiłki w żłobku. Czy chodzi jedynie o to, żeby dziecko zjadło?; Rozdział 5 Zabawa swobodna i zorganizowana; 5.1. Czym jest zabawa dla małego dziecka i jakich kompetencji ono potrzebuje, by się bawić?; 5.2. Rola dorosłego w organizacji zabaw dla małych dzieci; 5.3. Diagnostyczny walor zabaw; 5.4. Terapeutyczny walor zabawy; 5.5. Propozycje zabaw dla dzieci w wieku poniemowlęcym; 5.5.1. Zabawy fundamentalne; 5.5.2. Zabawy konstrukcyjne; 5.5.3. Zabawy ruchowe – wsparcie naturalnej potrzeby dziecka; 5.5.4. Elementy jogi w grupie żłobkowej; 5.5.5. Elementy sensoplastyki w grupie żłobkowej; 5.5.6. Elementy terapii ręki w grupie żłobkowej; 5.5.7. Zabawy z elementami dramy; 5.5.8. Zabawy z wykorzystaniem muzyki; Rozdział 6 Czas wolny małych dzieci; Rozdział 7 Możliwości i zagrożenia atrakcji w żłobku – teatrzyków, balów, spotkań świątecznych; Rozdział 8 Bank dobrych praktyk dla rodziców i wychowawców małych dzieci; Zakończenie; Bibliografia; Załącznik. Sprawdzian rozwoju dzieci kończących pierwszy, drugi i trzeci rok życia; Koniec pierwszego roku życia; Koniec drugiego roku życia; Koniec trzeciego roku życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. System instytucjonalnej opieki nad dzieckiem: Ocena systemu opiki instytucjonalnej nad dzieckiem w Polsce (w aspekcie umożliwienia godzenia obowiązków zawodowych z rodzinnymi); Doświadczenia z zakresu opieki instytucjonalnej nad dzieckiem w wybranych krajach Unii Europejskiej; Edukacja przedszkolna w województwie podlaskim; ?. Propozycje zmian w systemie instytucjonalnej opieki nad dzieckiem w Polsce: Elastyczne przedszkole i żłobek- model placówki samorządowej dostosowanej do potrzeb rodziców; Zasady funkcjonowania "Elastycznego przedszkola"; Ewaluacja strategii uelastyczniania publicznego systemu opieki nad dzieckiem- wstępne wyniki badań; Zmiany w systemie funkcjonowania przedszkoli i żłobków na terenie miasta Białegostoku po okresie testowania "Elastycznych Przedszkoli" i "Elastycznych Żłobków" w ramach projektu IW EQUAL "Elastyczny Pracownik- Partnerska Rodzina"; "Dzienna Mama" jako alternatywna forma opieki nad dzieckiem; Banki czasu; Możliwości finansowania opieki instytucjonalnej nad dzieckiem oraz alternatywnych form opieki w latach 2007-2010 w ramach programu Operacyjnego "Kapitał Ludzki" l3. Istota i znaczenie edukacji wczesnoszkolnej: Przykłady rozwiązań edukacji przedszkolnej w krajach członkowskich Unii Europejskiej; Znaczenie i rozwój edukacji przedszkolnej w Polsce; Znaczenie i formy edukacji w żłobkach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1 Prawidłowości rozwojowe dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym; 1.1. Rozwój fizyczny; 1.2. Rozwój motoryczny; 1.3. Rozwój poznawczy; 1.4. Rozwój mowy i komunikacji; 1.5. Emocje i nawiązywanie relacji w wieku poniemowlęcym; Rozdział 2 Wybrane obszary wspierania rozwoju i wychowania małego dziecka; 2.1. Samodzielność życiowa człowieka; 2.2. Aktywność ruchowa jako baza dla procesu wspomagania rozwoju; 2.3. Stymulacja sensoryczna; 2.4. Zabawa dziecka w wieku poniemowlęcym; 2.5. Aktywne poznawanie otoczenia; 2.6. Media w wychowaniu najmłodszych; Rozdział 3 Wspomaganie rozwoju – koncentracja na dziecku, rodzinie i środowisku społecznym; 3.1. Dziecko podmiotem wspomagania rozwoju; 3.2. Bliskość i bezpieczne środowisko we wspomaganiu rozwoju; 3.3. Zabawa i relacja we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.4. Wspomaganie rozwoju w rutynach dnia; 3.5. Interwencyjny profesjonalizm we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.6. Poznanie dziecka we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.7. Obserwuj, reaguj i wspomagaj; 3.8. Aranżowanie przestrzeni do uczenia się przez zabawę i rutyny dnia; Rozdział 4 O wartościach opieki, wychowania i edukacji w żłobku; 4.1. Wsparcie opiekunów w budowaniu świadomego rodzicielstwa; 4.2. Jak wspierać rodziców w radzeniu sobie z lękiem separacyjnym?; 4.3. Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie z lękiem separacyjnym?; 4.4. Czym się różnią grupy terapeutyczne między sobą?; Podsumowanie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej