Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(33)
Forma i typ
Książki
(32)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(31)
Autor
Sokołowski Marek
(4)
Chyła Wojciech
(2)
Fras Janina
(2)
Adamowski Janusz W
(1)
Bajer Dominika
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Dobosz Izabela
(1)
Drdzeń Adrian
(1)
Gierula Marian
(1)
Gruszczyński Włodzimierz
(1)
Guz Sabina
(1)
Gwóźdź Andrzej
(1)
Hebda Anna
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hofman Iwona
(1)
Jakoniuk Leszek Mariusz
(1)
Jaworski Lech
(1)
Jeziński Marek
(1)
Kamińska-Szmaj Irena
(1)
Kolasińska-Pasterczyk Iwona
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Koćwin Lesław
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Ewa
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Michalczyk Stanisław
(1)
Molęda-Zdziech Małgorzata
(1)
Nierenberg Bogusław
(1)
Nita Marek
(1)
Olędzki Jerzy
(1)
Piekot Tomasz
(1)
Piątkowska-Stepniak Wiesława
(1)
Popławska Agata
(1)
Rajewski Maciej
(1)
Ratajczak Magdalena
(1)
Roskosz Alina
(1)
Selerzyńska-Martela Lidia
(1)
Skręt Rafał
(1)
Stawowczyk-Tsalawoura Edyta
(1)
Stępnik Krzysztof
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(1)
Wilk Eugeniusz
(1)
Wojtkowski Łukasz
(1)
Wójtowicz Marek
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Zając Beata
(1)
Zalewski Andrzej
(1)
Załubski Jan
(1)
Zaśko-Zielińska Monika
(1)
Łacina-Łanowski Artur
(1)
Łuszczuk Władysława
(1)
Łysek Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Temat
Środki masowego przekazu
(31)
Komunikacja społeczna
(8)
Dziennikarstwo
(6)
Telewizja
(6)
Dziennikarze
(4)
Internet
(4)
Komunikacja polityczna
(4)
Film
(3)
Marketing polityczny
(3)
Polityka
(3)
Prasa (wydawnictwa)
(3)
Edukacja medialna
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa
(2)
Radiofonia
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Administracja
(1)
Big Brother
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarstwo śledcze
(1)
Głos Wielkopolski (czasop.)
(1)
Językoznawstwo kognitywne
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kampania wyborcza prezydencka
(1)
Kino
(1)
Kościół katolicki
(1)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura chrześcijańska
(1)
Kuratela
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
Opinia publiczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Polska
(1)
Prasa
(1)
Prezydentura (urząd)
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Public relations
(1)
Rankingi polityczne
(1)
Reklama
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rzecznicy prasowi
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Tekst
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Umysł
(1)
Unia Europejska
(1)
Wybory
(1)
Wybory parlamentarne
(1)
Wychowanie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
33 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace i Materiały ISM / Kolegium Ekonomiczno-Społeczne. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Instytut Studiów Międzynarodowych ; ISSN 0137-5601 ; 34)
Cz.I Kultura i wartości a administracje publiczne w Europie: 1. Unia Europejska, jej wartości, jej wyzwania, 2. Administracje publiczne a kwestia różnic kulturowych w Europie: kwestie polityczne i społeczne, 3. System wartości: Polska na tle Europy. Cz.II Administracje publiczna a instytucje europejskie: 1. Sektor publiczny w warunkach integracji politycznej Unii Europejskiej. Rozważania ramowe, 2. Instytucje Unii Europejskiej wobec wyzwań budowania społeczeństwa obywatelskiego. Cz.III Media i informacja a działalność administracji publicznych: 1. Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) jako narzędzie zwiększenia przejrzystości i efektywności adminsitracji publicznej w Polsce, 2. Modele relacji pomiedzy administracjami publicznymi a narodowymi agencjami prasowymi w Europie. Cz.IV Nowe zarządzanie publiczne: teoria i praktyka: 1. Klasyczne źródła nowego zarządzania publicznego, 2. Kierunki zmian w zarządzaniu środkami publicznymi - pomoc państwa dla przedsiębiorstw, 3. Samorządowe wydatki inwestycyjne w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej, 4. Strategiczno-marketingowe podejście do zarządzania gminą (zaryz problematyki). Cz.V Otwartość i przejrzystośc administracji publicznych: 1. Otwartość i przejrzystość administracji publicznych. Wprowadzenie do panelu, 2. Administracja publiczna III RP - zmiany i wyzwania, 3. Jakość i przejrzystość administracji publicznej a prawo dostępu obywateli do informacji,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jak zmienia się gatunek? Analiza cech reportażu na łamach "Polityki"; Projekcje publiczne Krzysztofa Wodiczki: dwugłos bohaterów i architektury; "z ust polityka/ wyjmuje ideję/dziennikarz/przyprawia śliną/arogancją/prowokacjąů". Kilka uwag o wpływie mediów na dojrzałą poezję Różewicza; Rodzina tradycyjnie nowoczesna. Obraz współczesnej polskiej rodziny w telenowelach; Środki retardacyjne używane prze uczestników debat telewizyjnych; Media - Człowiek - Mediumizm. Człowiek jako Medium; Oni. Media i konflikt na przykładzie ruchu studenckiego końca lat sześćdziesiątych w RFN; Les precieuses de Shanghai, czyli o początkach prasy kobiecej w Chinach; Wielowymiarowość Wirtualnych Wojaży - cyberego w aspekcie komunikacyjnym; Fanfiction - przejaw medialnych fandomów; Obrazy mediów w najnowszej prozie polskiej; Tożsamość narracyjna w kontekście mediatyzowanej rzeczywistości ponowoczesnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dziedzictwo McLuhana: Pomiędzy determinizmem a indeterminizmem; Determinizm techniczny czy determinizm kulturowy- człowiek w perspektywie świata wirtualnego; Według McLuhana, według kontynuatorów, według krytyków; Determinizm technologiczny- drugie pokolenie; Zrozumieć media, zrozumieć fotografię. Wokół inspiracji zawartej w myśli Marshalla McLuhana; Renesans tez McLuhana w cywilizacji informacyjnej; Media jako äprzedłużenie człowiekaö a pamięć kulturowa; Pedagogiczne implikacje praw mediów Marshalla McLuhana; Homo narcissus- homo politicus- homo televisionsus. McLuhanowska doktryna Narcyza a medializacja polityki na przykładzie telewizyjnej reklamy wyborczej z 2005 roku; Wikipedia- hipertekstowa sieć wiedzy czy przyszłość galaktyki Gutenberga?; 2. Cyberprzestrzeń w zwierciadle nauk społecznych: äFragmentarycznyö człowiek wobec rzeczywistości wirtualnej. Perspektywy filozoficzne; Szansa na twórczość w cyberprzestrzeni; Cyberpanopticon- prawo do prywatności w globalnej przestrzeni wirtualnej; Cyberprzestrzeń- kreacja realności czy estetyka znikania?; Seks-misja w cyberprzestrzeni. Związki damsko-męskie na przełomie XX/XXI wieku; Wszyscy jesteśmy cyberpunkami. Człowiek w sieci- literackie prognozy a rzeczywistość; Bliskie więzi na odległość- paradoksalna natura związków online; Spotkajmy się na czacie- psychologiczna analiza czatów internetowych;Przemiany gatunków w dyskursie internetowym. Globalny język- globalna subkultura?; 3. Ku globalnemu społeczeństwo informacyjnemu: Homo eligens w globalnej wiosce; Różne oblicza czasu wolnego ery globalizacji; Telewizja- nierzeczywista rzeczywistość; 4. Media: obiekty i interpretacje: Sztuczny świat- kobiety w pułapce mediów; Film- konstruowanie własnej przyszłości. Perspektywa psychologiczna; Komputer jako mebel w polskim domu- co można wyczytać z fotografii; Gry MMORPG w kontekście mediów; Tabloidalny obraz świata w czasopismach młodzieżowych; Radio w XXI wieku: czy ciągle gorące?; Medialny i społęczny wizerunek współczesnych polskich konserwatystów integralnych; Wizerunek subkultury blokersów w świetle publikacji äGazety Wyborczejö; 5. Media a edukacja jutra: E-learning- nowa forma edukacji?; Wspomaganie edukacji medialnej z udziałem lokalnej telewizji kablowej; Kształcenie przyszłych edukatorów medialnych; Falstart e-edukacji w e-szkole?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja wobec zagrożeń; Pedagogika dziecka - szansą czy zagrożeniem?; dziecko i dorosły na wspólnej trajektorii życia; Trudności w porozumiewaniu się z dorosłym jako źródło zagrożenia dla rozwoju poznawczego dziecka; Próba sił - agresja czy bezradność nauczycieli; Nauka szkolna źródłem lęku dzieci; Praca dzieci wiejskich zagrożeniem dla ich zdrowia i rozwoju; Relacje rówieśnicze zagrożeniem czy szansą dla rozwoju dziecka? Postmodernistyczna ironia - szansa czy zagrożenie dla rozwoju i wychowania; Kult bogactwa i sukcesu a prostytucja nieletnich; Zagrożenia rozwoju w okresie średniego dzieciństwa; Struktura rodziny a funkcjonowanie społeczne dziecka w środowisku przedszkolnym; Konflikty miedzy rodzicami - zagrożeniem dla konstruktywnego funkcjonowania dzieci w sytuacjach konfliktu; Postawy rodzicielskie a funkcjonowanie społeczne jedynaków; Dzieciństwo w rodzinie migracyjnej; Potrzeba pomocy i wsparcia dzieciom oświadczającym przemocy w rodzinie w opinii gimnazjalistów; Dziecko krzywdzone w rodzinie - szkolna prodiagnoza zjawiska; Dziecko w świecie zagrożeń a autorytet rodziców; Media elektroniczne zagrażające współczesnemu dziecku - przejawy, przyczyny, wyzwania edukacyjne; Edukacja medialna dziecka wobec zagrożeń multimediów; Interakcja dziecko -telewizja w ocenie dzieci, rodziców i nauczycieli; Program telewizyjny elementem środowiska rozwoju językowego dziecka; Wartości wybranych czasopism dla dzieci; Symplifikacja treści kultury jako zagrożenie rozwoju i wychowania; dziecko - idealnym konsumentem? O nowym statusie najmłodszych i problemach wychowania w warunkach kultury konsumpcyjnej; Dziecko wobec zagrożenia promocją wadliwych zachowań żywieniowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczeństwo informacyjne a edukacja medialna: Edukacja medialna w społeczeństwie wiedzy; Edukacja medialna i media alternatywne; Badania nad mediami w życiu dziecka i rodziny- próba oceny i nowe wyzwania; Pedagogika medialna- następca edukacji medialnej?; Jeszcze nie wszystko stracone. Edukacja medialna w dotychczasowej i nowej podstawie programowej. Próba podsumowania szans i rozczarowań; Sposoby realizacji edukacji medialnej w Hiszpanii; 2. Współczesne media elektroniczne: szansa czy zagrożenia?: Media lokalne szansą dla edukacji; Kompetencje medialne dotyczące korzystania z telefonu komórkowego nowym wyzwaniem edukacji medialnej; Przekaz fundamentalnych wartości moralnych a media; Kultura mondo i jej przejawy w media sferze dziecka; Wpływ reklamy telewizyjnej na kształtowanie postaw konsumpcyjnych młodzieży gimnazjalnej; Propagowane przez media sposoby wykorzystywania czasu wolnego młodzieży; Medialna edukacja prenatalna- na przykładzie forum babyboom; 3. Media a realia polskiej szkoły. Dylematy praktyki: Prakseologiczny wymiar korzystania z multimediów w szkole; ICT- technologie informacyjno-komunikacyjne dla edukacji; Multimedia w edukacji muzycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kognitywizm: Zapoznane dziedzictwo - czy kognitywna teoria filmu jest kognitywna? Emocje: Film, widz, emocje w perspektywie estetycznej; Emocje widza i emocje filmu. Dwa spojrzenia na problematykę filmowych emocji; Emocje przewrotne. Reality show: Poza obrazy; Kosmos "Wielkiego Brata". O pewnym nie(?)udanym eksperymencie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja społeczna w edukacji)
Komunikowanie się w Internecie- narzędzia, specyfika i właściwości; Słowo to potęga?- komunikacja w edukacji na przestrzeni dziejów; Sposoby porozumiewania się w Internecie; Komunikacja wirtualna- możliwości i ograniczenia; Nowa gramatyka porozumiewania. Blisko monitora, daleko obrazu; Sieć 2.0 i Kultura 2.0- specyfika nowego podejścia do komunikacji w Internecie; Początek rewolucji w komunikacji lokalnej? Realne a wirtualne media lokalne; Wirtualna komunikacja z własnym narodem, czyli rola Internetu w podtrzymywaniu tożsamości narodowej emigrantów; Wykorzystanie Internetu w procesach komunikacji politycznej; Nowe obszary komunikacyjne- nowe wyzwania dla edukacji; Rola środków masowego przekazu w kształtowaniu świadomości ekologicznej studentów wyższych uczelni; Internet jako narzędzie w komunikowaniu się studentów Fizjoterapii Akademii Medycznej w Warszawie; Wirtualna komunikacja- realne efekty. Nowe trendy w komunikacji marketingowej; Reklama a komunikowanie się młodzieży; Blogi jako forma komunikacji w Internecie; Tożsamość sieciowa; Komunikowanie płci: konteksty i interpretacje; Związki uczuciowe w świecie wirtualnym- próba charakterystyki zjawiska; Obraz singli na podstawie artykułów opublikowanych w "Gazecie Wyborczej"; Plotka zawsze realna (i zawsze wirtualna)- o różnicach i podobieństwach w plotkowaniu w świecie realnym i wirtualnym; Flaming i rolling- kulturotwórcza rola konfliktu we wspólnocie wirtualnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I. Wybrane problemy kultury: Kultura jako wartość i przedmiot refleksji pedagogicznej; Wychowanie w kulturze i współczesnych kontekstach; Kultura jako przekraczanie granic; Kultura duszy- duszą kultury; Kulturowy wymiar formacji katechetycznej; Słownictwo religijne w kulturze języka i nauczaniu; "Kształtem miłości piękno jestů" Jana Pawła II propozycja dla artystów. Poezja jako wartość dla człowieka i kultury; Pamięć- element konstytutywny tożsamości. Propozycja biblijna wobec kryzysu kultur; Akt twórczy w perspektywie afektywnej; Ewaluacja kultury jako forma samorefleksji wspomagającej proces rozwoju osobowości; Wychowanie do humanizmu planetarnego; Podejście metodologiczne w badaniach zjawisk edukacji międzykulturowej; Cz. II. Młodzież a kultura: Młodzież i kultura w świetle antropologii ekonomicznej; Specyfika międzykulturowa Europejskich Spotkań Młodych animowanych przez Wspólnotę Braci z Taize; Miejsce muzyki w życiu młodzieży integrującej się Europy na tle innych zainteresowań kulturalnych; Rola pieśni historycznych w kształtowaniu obrazu ojczyzny; Rola mediów w rozwijaniu zainteresowania muzyką młodzieży; Jakość kontaktów młodzieży z kulturą audiowizualną; Zagrożenia rozwoju osobowości przez środki masowego przekazu; Wpływ mediów na kształtowanie aktywnej postawy studentów wobec kultury; Wolnoczasowa aktywność kulturalna młodzieży akademickiej; Językowy obraz kultury współczesnej młodzieży; Media jako inspiracja zachowań językowych dzieci i młodzieży; Perspektywa temporalna jako wyraz postawy młodzieży wobec świata; Postawy wobec kultury fizycznej młodzieży z wybranych ośrodków wychowawczych na terenie powiatu krakowskiego; Cz. III. Edukacja a kultura: Edukacja w środowisku pluralizmu kulturowego i religijnego; Kształcić czy inkulturować? Jaki jest cel edukacji szkolnej? Kultura a edukacja- szanse i zagrożenia; Resocjalizacyjna rola twórczości i sztuki; Rola aktywności twórczej w życiu osób głuchoniewidomych; Wychowanie przez sztukę; Sylwetka współczesnego odbiorcy muzyki a praktyka edukacyjna; Znaczenie edukacji muzycznej w kształceniu młodzieży szkolnej; Innowacje w kształceniu wczesnoszkolnym zintegrowanym dotyczące edukacji kulturalnej; Różne formy edukacji kulturalnej w szkole podstawowej na przykładzie SP nr 4 im. H. Sienkiewicza w Grajewie; Aranżacja przestrzeni edukacyjnej przedszkola a edukacja estetyczna dzieci; Wpływ aktywności plastycznej dzieci na ich rozwój i poszukiwanie własnych dróg twórczych; Kontakty ze sztuką w przedszkolu- doświadczenia w kontekście wychowawczych i rozwojowych funkcji sztuki; Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci niepełnosprawnych do odbioru dób kultury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura i język mediów / pod red. Maciej Tanaś. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2007. - 349 s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
O potrzebie pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów; Język mediów jako system komunikacji i jego kulturowe uwarunkowania; Koncepcje kognitywistyczne wykorzystania mediów w edukacji; Elektroniczne media jako środek stymulowania rozwoju intelektualnego; Uzależnienia od mediów - na przykładzie Internetu i TV; Internet jako środowisko komunikacyjne; Semiotyka kursów online. Wprowadzenie w problematykę; Praca w sieci; Wpływ multimediów na przemiany w kulturze; Komunikacja perswazyjna, czyli kilka uwag o retoryczności, zaufaniu i prawdomówności; Pismo naukowe w wersji elektronicznej; Specyfika edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME; Kształtowanie kultury mediów; Poznanie i prawda @ media; Kultura mediów - kilka słów o wartościach. Zagadnienia deontologiczne; Człowiek w mediach; Media bliższej i dalszej przyszłości - wnioski dla edukacji; Usługi internetowe w kontekście medialnym; Powszechna mobilizacja, czyli telefon mobilny a system edukacji; Komunikowanie się w procesie e-nauczania. Student i wykładowca w Internecie; Kultura mediów a edukacja językowa; Rola kultury w kształtowaniu języka mediów; Nowoczesne media elektroniczne a edukacja historyczna; Kształcenie na odległość dla nauczycieli - zakres, narzędzia, praca grupowa, projekty; O języku pośrednim, który wymyka się klasyfikacjom... Rozmowa z prof. Jerzym Bralczykiem; Opowieści z Krzemowej Doliny. Rozmowa z prof. Markiem Hołyńskim; Przemiany mass mediów - od mówcy do Internetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wybory - Demokracja - Polityka / red. nauk. Marek Jeziński)
1. Marketing polityczny a kultura masowa- specyfika amerykańska; 2. Kampania prezydencka 2000- wizerunek polityczny liderów a jego społeczny odbiór; 3. Kampania prezydencka 2004- media i kultura masowa; Wnioski końcowe- wyjątkowa Ameryka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Studia socjokulturowe, wybrane komponenty społeczeństwa informacyjnego, 2. Interpretacje filmoznawcze, przeszłość i teraźniejszość w perspektywie aksjologicznej, 3. Szkice medioznawcze, kościół katolicki i globalna komunikacja wiary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja społeczna - Komunikacja medialna - Komunikacja sieci / Tomasz Goban-Klas, Jerzy Jastrzębski, Marek Jeziński, Kazimierz Krzysztofek ; zastępca przewodniczącego Wojciech Muszyński ; przewodniczący rady serii Marek Sokołowski ; Mirosława Wawrzak-Chodaczek)
1. Media XXI wieku. Ciągłość i zmiana: Digitariusze wszystkich sieci łączcie się! Widmo hiperkapitalizmu krąży nad światem; Poprawianie wizerunków w popkulturze i tego konsekwencje; Telewizyjne programy informacyjne w badaniach problemów społecznych; Redefinicja pojęcia czasu i przestrzeni w dobie Internetu; Obecność prawosławia w Internecie- skala i rola; Społeczny i medialny wizerunek skrajnych feministek; E-prasa, e-książka. Gutenberg w notebooku?; Kod konotacyjny w reklamie. Aspekty antropologiczne; Badanie wpływu mediów na przykładzie analizy skuteczności oddziaływania reklamy twórczej; Teoria autorska a kino amerykański w latach 70-tych XX wieku; Uwarunkowania kulturowe wizerunków Indian w kinie amerykańskim; Kompetencje medialne młodzieży: status quo, perspektywy rozwoju; Walory i ograniczenia komunikacji sieciowej; Od telewizora do monitora- zmiana preferencji odbiorczych; 2. Sztuka jako komunikacja. Autor i jego dzieło: Dzieło muzyczne jako komunikat; Miasto jako przestrzeń komunikacyjna w programowych wypowiedziach awangardy literackiej XX wieku; Wolność twórczości artystycznej a ochrona dóbr kultury w świetle prawa; Sztuka interaktywna jako forma psychoterapii; Aktor i widz- relacja intersubiektywności (na przykładzie teatru ruchu); Komunikacja jako sztuka początku XXI wieku- taniec słowa z obrazem; "Taniec z gwiazdami"- próba analizy programu telewizyjnego; Dziennikarz jako twórca; 'Ja jestem bohaterem moich książek". Autor i jego dzieło na przykładzie twórczości Ryszarda Kapuścińskiego; Wizerunek starszej kobiety w polskiej sztuce współczesnej; Kształcenie komunikacji interkulturowej z wykorzystaniem materiałów prasowych z punktu widzenia dydaktyka i taphofila; Uwagi o młodych pojęciach- na przykładzie autorytetu; Czytelnik we wspomnieniach Marii Znamierowskiej-Prufferowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Od mówcy do rozmówcy. Perswazja czy spotkanie? Rewizja klasycznych modeli komunikacji. 2. Dziennikarstwo w społeczeństwie informacyjnym (krótkie wprowadzenie do problemu). 3. Publiczna rola mediów. Teoria Waltera Lippmana. 4. Międzynarodowa aktywność koncernów medialnych. 5. Media relations czyli relacje między public relations a mass mediami. 6. Dziennikarze współczesnej prasy lokalnej. 7. Dziennikarze śląscy w świetle badań empirycznych. Studium socjologiczno-prasoznawcze. 8. Poezja i prasa. 9. Rzecznicy prasowi jako element procesu komunikacji społecznej urzędów. instytucji publicznych oraz firm komercyjnych. 10. Demokracja medialna: między wizją a rzeczywistością. 11. Telewizyjne debaty prezydenckie na przykładzie USA i Polski. 12. Media elektroniczne jako środek komunikowania politycznego. 13. Marketing polityczny w Internecie. 14. Informacje o Polonii i emigrantach na lamach prasy polskiej wydawanej w Niemczech. bibliografia zawartości czasopism na przykladzie wydawanych tytułów (1989-2003).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zamiast wstępu; Komu potrzebne jest prasoznawstwo?; Rozmowa o historii i współczesności; O mistrzu, kolegach i uczniach; Status dziennikarza w Polsce na przełomie XX i XXI wieku; Prasa w Poznaniu - dziesięć lat później; Wielkopolskie media - więcej obaw niż nadziei; Dlaczego polscy wydawcy opuścili "Głos Wielkopolski"?; Nakłady "Głosu Wielkopolskiego"; Tabloidy w polskiej prasie - źródła popularności i prognozy; Międzynarodowe koncerny prasowe a proces jednoczenia Europy; Czytając Mikrokosmos.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Kulturoznawswto)
1. O mediach realizujących utopię pedagogiczną i o mediach realizujących utopię eugeniczną; o dwóch antropotechnikach - humanistycznej i posthumanistycznej. 2. Pierwsze zbliżenia do istoty kina (i ostatnie z nich wnioski...). 3. Kruszenie słowa przez maszyny tekstualne. 4. Tezy do krytyki władzy sądzenia urzeczywistnianej za pośrednictwem mediów. 5. Ekran, zasłona obecności. 6. Niematerialne wtórniki, medialne klony, wirtualne awatary: problematyka tożsamości w elektronicznej erze kultury. 7. Od obrazów artystycznych do obrazów medialnych/ 8. Tożsamość medialna, tożsamość wirtualna, tożsamość merkantylizująca popędy. 9. Człowiek w dobie mediów; media w dobie biotechnologii. 10. Telematyczne i patafizyczne być w zdarzeniu, poza komunikacją poprzez znaki (Kosmologia niematerialnych światów teleobecnych). 11. Sytuacja "sztuki po sztuce" w erze technokultury audiowizualnej (pierwszej kultury biotechnosystemowej). Symulakr - nowy rodzaj holocaustu: pustoszenie językowo-dyskursywnej i dziedzicznie kodowanej pamięci za pomocą stawania się wspomnienia z komutacji pamięciowych danych technicznego systemu ich wszechkoneksji. 13. Medialnie uwarunkowany mind-body problem - pierwszy problem mediów o naturze biotechnosystemowej (wspólnej mediom i biotechnologii). 14. Współczesny zaawansowany technologicznie podbój przyrody jako techniczna realizacja nieśmiertelności poprzez zniesienie antagonistycznej jedności przeciwieństw życia i śmierci. 15. Globalizm versus uniwersalizm, czyli (techniczne) usieciawianie zamiast (biologicznego i kulturowego) kodowania połączeń. Rozważania o technicznym rozpraszaniu pamięciowych kodyfikacji połączeń. 16. Teletechnologiczna programmatyzacja zmysłowiści albo "estetyka znikania". Rozważania o teletechnologicznym medium obrazu. 17. Techniczna komunikacja i właściwy jej (wszech)koneksjonistyczny subsymboliczny paradygmat - wyzwanie dla humanistyki i kulturoznawstwa. 18. Zglobalizowana kultura medialna i jej superbohaterowie: serial-killer i terrorysta-kamikadze. Rozważania o patologii zaburzenia ofiarniczej wymiany przez współczesny technomerkantylizm. 19. Techniczna programmatyzacja doświadczenia: upadek doświadczenia na rzecz przeżycia, czyli technopoiesis na miejsce pamięci. 20. Konkluzja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Medaia a komunikacja: 1. Media studies a antropologia środków przekazu - próba charakterystyki, 2. Pragmatyczna równość komunikacyjna w mediach - fakty, mity, perspektywy, 3. Kanały informacyjne a medialne światoobrazy, 4. Komunikowanie z punktu widzenia kognitywistyki, 5. Model efektu bezpośredniego, model wykorzystania i gratyfikacji oraz model ratyfiakcji kulturowej jako narzędzia analizy mediów masowych. Cz.II Media wobec wartości: 1. Współczesne mass media wobec wartości, 2. Kształtowanie opinii publicznej: kilka uwag o wolności i odpowiedzialności mediów, 3. Janusowe oblicze mediów. Cz.III Perswazja i manipulacja w mediach: 1. Problemy ananlizy dyskursu perswazyjnego, 2. Określanie preferencji grup perswazyjnych, 3. Manipulacja w wywiadzie telewizyjnym, 4. Różne obliczna dezinformacji w prasie codzinnej. Cz.IV Dynamiczny świat mediów, gatunków i przekazów medialnych: 1. Gatunki prasowe w humorystycznych i satyrycznych transformacjach, 2. Talk show - gatunek rozmowy telewizyjnej (na przykładzie "Rozmów w toku" w Telewizji tVN), 3. Raport- problem dla genologa, 4. Monitoring rynku odbiorców a formuła przekazu radiowego, 5. Czasopisma i książki w świecie mediów XXI wieku, 6. Perspektywy rozwoju czytelnictwa prasy on-line, 6. Wzajemne relacje przekazów medialnych i literatury (na przykładzie prasy opinii), 7. Wpływ internetu na prasę na przykładzie "Dziennika Łódzkiego", 8. Dydaktyka w radiu niepublicznym. Cz.V Media a świat polityki: 1. Rola mediów wilna i Lwowa w integracji międzywojennej Polski, 2. Aktualna debata pokoleniowa w niemieckich mediach, 3. Media a wojna w Iraku, 4. O dziennikarstwie poszukującym, czyli "Podróże z Milewiczem", 5. Marion Grafin Donhoff i jje rola w "Die Zeit". Cz.VI Medialne obrazy świata: 1. Wizja społeczeństwa i prawa kreowania w środkach masowego przekazu, 2. Językowy obraz polskiego sportu (na podstawie materiałów z codziennej prasy ogólnopolskiej i lokalnej), 3. "Reportaż to gra uczuć i emocji". O reportażach radiowych wybitnych współczesnych twórców Polskiego Radia, 4. O estetyce i etyce w reportażach Janiny Jankowskiej, 5. "Wielki Niewidomy", czyli słuchowaisko w postmodernistycznej kulturze audialnej i audiowizualnej. Cz.VII Prasa w okresach przemian: 1. Prasa wielkopolska- historai i stan obecny w świetle dotychczasowych badań, 2. Charakterystyka rynku lubelskiej prasy (1989-2005) Zmiany organizacyjne, marketing, środowisko dziennikarskie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2963)
1. Współczesny problem kulturowości i wielokulturowości w komunikowaniu 2. Polsko-niemieckie "wojny medialne" z perspektywy komunikacji międzykulturowej 3. Akomodacja różnorodności kulturowej w sferze mediów: europejskie modele dostępu mniejszości narodowych do mediów 4. Jedność, ale nie jednostajność (na przykładzie idée suisse) 5. Mniejszości i i środki masowego przekazu 6. " Telenowyny" - ukraiński na ekranie 7. Rola mediów w informowaniu o różnorodności 8. Wpływ mediów na wydarzenia we Francji podczas zamieszek w październiku i listopadzie 2005 r. 9. Wolność słowa, prasy i religii w wielokulturowej Europie (na przykładzie konfliktu wywołanego przez publikacje karykatur Mahometa) 10. Wizja konfliktu między cywilizacjami w publicystyce Oriany Fallaci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Film i media wizualne / Uniwersytet Jagielloński)
I. Kultura audiowizualna: O trzech pojęciach metakultury; Cyberkultura jako nowy paradygmat kultury medialnej. Rozważania teoretyczne; Technologia wobec nowoczesności. Na marginesie pytań Heideggera; Świat - obrazem? Nowa audiowizualność jako wyzwanie etyczne; O mediach realizujących utopię pedagogiczną i o mediach realizujących utopię eugeniczną: o dwóch antropotechnikach: humanistycznej i posthumanistycznej; Globalne strategie, lokalne praktyki? Gender jako negocjacja znaczeń w telewizji doby globalizacji; Oralność a audiowizualność współczesnej kultury; Od interseksualności do interkonektywności. Perspektywy teoretyczne refleksji nad intermedialnością w kontekście teorii tekstu i semiotyki; Turysta jako flaneur; Oko podróżujące: dwa doświadczenia percepcyjne. O roli mediów w podróży; Pejzaż jako kategoria badawcza audiowizualności. II. W stronę sztuki: Produkcja wizualna i kryzys przedstawienia. Jean Martin Charcot i ikonografia histerii; Powierzchnie rozkładu, czyli kino jako celuloid; Dylematy interaktywności (sztuka w kulturze partycypacji); Rzeczy, media i estetyka populizmu; Fotografia i sztuka wideo lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych - kryzys przedstawienia czy wzbogacenie języka sztuk plastycznych? 3. Nowe media: Nowe media a wirtualizacja rzeczywistości; Ontoelektronika. Wprowadzenie; Hybrydy kultury w ujęciu Lva Manvich; CMC i elektroniczne dyskursy. Problemy metodologiczne; Metafora nawigacyjna w hipermediach; Agent w tekście. Immersja i interaktywność we współczesnej teorii narracji; Niepowodzenie projektu rzeczywistości wirtualnej; Użytkownik jako producent. U genealogii nowych mediów; Nowe techniki informacyjne jako modelowanie rzeczywistości - podstawowe pytania badawcze; Studio nagrań - techniki uprzestrzenniania dźwięku. 4. Kino i telewizja: Przedstawienie, tożsamość i zagłada; Czas, pamięć i tożsamość - w Memento Nolana; Rozbite zwierciadło i błądzący Orfeusz - w labiryncie wielomedialnych obrazów rzeczywistości i intertekstualnych aluzji Zagubionej autostrady Davida Lyncha; Utajona pamięć obrazu. Przypadek Murnauna i braci Wachowskich; Michael Haneke - w poczuciu winy; Ecce Omo - reklama według Pedra Almodovara; Fetysz męskości i skóry. O figurze laethermena w amerykańskiej kulturze audiowizualnej; Istoty pośrednie między cieniem a rzeczywistym bytem. Wizerunek gwiazdy filmowej w Niewolnicy miłości Nikity Michałkowa; Tajemnica wiary i ofiary. Powrót Andrieja Zwiagnicewa; Kim jest autir? O problemie autorskiej podmiotowości w polskim kinie współczesnym; Spektakl telewizyjny - nowe spojrzenie. Na przykładzie Do piachu Tadeusza Różewicza w reżyserii Kazimierze Kutza; Serial telewizyjny - współczesna Biblia pauperum
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Mediów / red. Joanna Marszałek-Kawa)
I. Nowe media a media tradycyjne: Interfejsy nowych mediów i refiguracje mediów i kultury; Cyfrowych nierówności w dobie kultury 2.0 problemy wybrane; Media tradycyjne wobec rozwiązań technologicznych - szansa czy zagrożenie; Nowe media - (nowa) psychologia odbiorcy; Radio w świecie cyfrowym; Radio internetowe: historia, działania, ewolucja, trendy. Kilka uwag dla niewtajemniczonych; Nowe media w kinie współczesnym. Demoniczna telewizja; Zjawisko liternetu na przykładzie twórczości J.R.R. Tolkiena; Przyszłość literatury sieciowej (na przykładzie rzeczywistości rosyjskiej); Uzależnienia od telefonów komórkowych - plaga XX wieku. II. Reklama: Realne-Nierealne; Kontekst kulturowy graficznego telegramu reklamy w przestrzeni WWW; Treść versus znaczenie - "stare reklamy" w "nowych mediach" jako forma oporu przeciwko przemocy ikonicznej; Granice prawne reklamy w Internecie; Obraz kobiety w reklamie internetowej. Nowe media w perspektywie badawczej. III. Prasa: Elektroniczne wersje prasy lokalnej - alternatywa czy odbicie wydania tradycyjnego? Analiza zjawiska na przykładzie publikacji wyborczych "Gazety Olsztyńskiej"; Prasa lokalna i regionalna w Internecie. Przypadek rynku prasowego Lubelszczyzny; Kulturotwórcza i informacyjna rola pracy lokalnej na przykładzie "Tygodnika Ostrołęckiego"; Rozwój nowych mediów - na przykładzie prasy francuskiej; Konsensus na rzecz Ziemi. Dzienniki i czasopisma on-line a logika rozwoju mediów. IV. Internet: Internetowe klipy wideo jako nowa forma kontaktu z klientem; W pułapce Internetu. Kontrowersje, fakty, mechanizmy; Konwergencja mediów książki i Internetu; Odpowiedzialność użytkownika grup dyskusyjnych w dobie kultury Web 2.0; Krótkie formy filmowe w Internecie; Sprzężenie telewizji i Internetu jako trend w mediach - uwarunkowania, formy współpracy, perspektywy rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej