Form of Work
Książki
(101)
Czasopisma
(2)
Status
only on-site
(88)
available
(45)
Branch
Wypożyczalnia
(45)
Czytelnia
(88)
Author
Sokołowski Marek
(5)
Kall Jacek
(4)
Gierula Marian
(3)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(3)
Michalczyk Stanisław
(3)
Baudrillard Jean
(2)
Boczkowska Magdalena
(2)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(2)
Braun Juliusz
(2)
Grzesiok-Horosz Agnieszka
(2)
Guzek Damian
(2)
Halawa Mateusz
(2)
Hess Agnieszka
(2)
Kopecka-Piech Katarzyna
(2)
Królak Sławomir
(2)
Oniszczuk Zbigniew
(2)
Radwan Beata
(2)
Roguska Agnieszka
(2)
Rott Dariusz
(2)
Sokół Zofia
(2)
Szostok Patrycja
(2)
Szpunar Magdalena
(2)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(2)
Wielopolska-Szymura Mirosława
(2)
Wojcik Krystyna
(2)
Wódz Kazimiera
(2)
Allan Stuart
(1)
Anuszewska Izabella
(1)
Bauman Zygmunt
(1)
Benkler Yochai
(1)
Białek-Szwed Olga
(1)
Bobrowska Ewa
(1)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(1)
Bogucka Teresa
(1)
Briggs Asa
(1)
Briggs Matt
(1)
Brzoza Katarzyna
(1)
Burke Peter
(1)
Celej Piotr (1981- )
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Cwalina Wojciech
(1)
Czarny-Drożdżejko Elżbieta
(1)
Dankowska-Kosman Małgorzata
(1)
Dayan Daniel
(1)
Dijak Jan van
(1)
Dovey Jon
(1)
Drzewiecki Piotr
(1)
Dytman-Stasieńko Agnieszka
(1)
Dziadzia Bogusław
(1)
Dzienniak-Pulina Danila
(1)
Dzierżyńska Jolanta
(1)
Falkowski Andrzej
(1)
Ford Sam
(1)
Francuz Piotr
(1)
Giddens Anthony
(1)
Giddings Seth
(1)
Gmerek-Rajchel Maria
(1)
Goban-Klas Tomasz
(1)
Godzic Wiesław
(1)
Gralczyk Aleksandra
(1)
Grant Iain
(1)
Green Joshua
(1)
Gwóźdź Andrzej
(1)
Gębczyk Dagmara
(1)
Głuszek-Szafraniec Dagmara
(1)
Habura Miłosz
(1)
Hodalska Magdalena
(1)
Hopfinger Maryla
(1)
Hostyński Lesław
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Höffner Marta
(1)
Iłowiecki Maciej
(1)
Jakoniuk Leszek Mariusz
(1)
Jakubowski Witold
(1)
Jaroszyński Jan
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Jedliński Jakub
(1)
Jenkins Henry
(1)
Jewkes Yvonne
(1)
Kaczmarek Jerzy
(1)
Kamińska-Szmaj Irena
(1)
Katz Elihu
(1)
Kelly Kieran
(1)
Kolczyński Mariusz
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kornacka Monika
(1)
Koroczenskij Aleksandr
(1)
Koszembar-Wiklik Małgorzata
(1)
Kowalczyk Ryszard
(1)
Krajewski Marek
(1)
Kraus Ewa
(1)
Krawczyk Dariusz
(1)
Kwasik Kamila
(1)
Kłoskowicz Malgorzata
(1)
Lakomy Lilianna
(1)
Lakomy Mirosław
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Leppert Roman
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Liedel Krzysztof
(1)
Year
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(70)
1990 - 1999
(2)
Country
Poland
(102)
unknown (a)
(1)
Language
Polish
(103)
Subject
Środki masowego przekazu
(97)
Komunikacja społeczna
(21)
Kultura masowa
(11)
Telewizja
(11)
Reklama
(9)
Społeczeństwo informacyjne
(9)
Internet
(8)
Opinia publiczna
(8)
Społeczeństwo
(7)
Dziennikarstwo
(6)
Kultura
(6)
Polityka
(5)
Dziennikarze
(4)
Kampania wyborcza
(4)
Public relations
(4)
Dziecko
(3)
Edukacja medialna
(3)
Erotyzm
(3)
Film
(3)
Kultura audiowizualna
(3)
Marketing polityczny
(3)
Media społecznościowe
(3)
Multimedia
(3)
Prasa (wydawnictwa)
(3)
Przestępczość
(3)
Socjologia
(3)
Socjotechnika
(3)
Terroryzm
(3)
Śmierć
(3)
Środki masowego przekazu regionalne
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Blogi
(2)
Czasopisma kobiece
(2)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(2)
Dyskurs (filoz.)
(2)
Globalizacja
(2)
Jakość życia
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Konwergencja mediów
(2)
Korespondenci wojenni
(2)
Młodzież
(2)
Prostytucja
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Public relations w internecie
(2)
Radiofonia
(2)
Religia
(2)
Rodzina
(2)
Sekty i ruchy religijne
(2)
Sport
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Szkolnictwo
(2)
Wybory parlamentarne
(2)
Wychowanie
(2)
AIDS
(1)
Adopcja
(1)
Agresywność
(1)
Alkohol
(1)
Aspiracje
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bezdomność
(1)
Bezrobocie
(1)
Celebryci
(1)
Cenzura
(1)
Choroby
(1)
Chuligaństwo
(1)
Cierpienie
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Czasopisma dla mężczyzn
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne
(1)
Dziennikarstwo śledcze
(1)
Dziennikarze sportowi
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Ekorozwój
(1)
Fotografia
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Gazety
(1)
Gazety brukowe
(1)
Gender
(1)
Gospodarka
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Ikonografia
(1)
Image
(1)
Informacja
(1)
Informacja publiczna
(1)
Integracja europejska
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Islam
(1)
Język
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kibice
(1)
Klasy spoleczne
(1)
Kobieta
(1)
Kobiety
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konformizm
(1)
Korupcja
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kryminologia
(1)
Subject: time
1989-
(7)
1901-
(2)
2001-0
(2)
1801-
(1)
1945-
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo prasoznawcze
(2)
Felieton
(1)
Literatura
(1)
Publicystyka
(1)
Recenzje
(1)
Reportaż
(1)
Wywiady
(1)
Domain
Media i komunikacja społeczna
(2)
103 results Filter
Book
In basket
(Popkultura i Media / red. nauk. Wiesław Godzic)
ISBN: 978-83-60807-31-6
1. Społeczeństwo konsumpcyjne, 2. Homo consumens, 3. Życie jako szereg konsumenckich wyborów, 4. Poszukiwanie godności w świecie konsumpcji, 5. Konsumpcja jako powołanie?, 6. Konsumpcjonizm jako gromadzenie wrażeń, 7. Zasada rzeczywistości i zasada przyjemności ubijają interes, 8. Wybór gwarancji, gwarantowany wybór, 9. Konsumpcja jako remedium na niepokoje i lęki, 10. Praca oceniana przez estetykę, 11. Wolność do konsumpcji, 12. Kultura płynnej nowoczesności, 13. Nie wypaść z obiegu, 14. Zakupy jako egzorcyzm, 15. Robienie zakupów, 16. Karta kredytowa i życie na kredyt, 17. Syndrom niecierpliwości, 18. Od zdrowia do "sprawności fizycznej", 19. Funkcje spożywczo-ludyczne, 20. Ponowoczesna niepewność i poradnictwo, 21. Eastenders i wchodzenie w książki, 22. Seks, erotyzm i ekspertyza, 23. Powinowactwo a "bycie razem", 24. Tymczasowość związków międzyludzkich, 25. Dzieci i uczuciowa konsumpcja, 26. Jane Fonda i nadmiar autorytetów, 27. Rozrywka - strategia godzenia się z nieuchronną śmiercią, 28. Kultura jako spółdzielnia spożywcza, 29. Masowa produkcja kopii, 30. Czy po epoce panopticonu jest jakieś życie?, 31. Telewizja : bycie świadkiem bez możliwości działania, 32. Nowe media i nieobecność oryginału, 33. Świat z telewizją, świat w telewizji, 34. Celebrity, 35. Nowy i stary Wielki Brat, 36. Reality show - model współczesności, 37. Rzeczywistość a telewizyjna inscenizacja, 38. Bierni widzowie, 39. Telewizyjne obrazy cierpienia, 40. Obcy w telemieście, 41. Lokalna bieda w globalnych mediach, 42. Architektura lęku, 43. Włóczęga i turysta : typy ponowoczesne, 44. Turystyka i włóczęga, 45. Mobilni i niemobilni w społeczeństwie, 46. Bycie ubogim w społeczeństwie konsumpcyjnym, 47. Wybrakowani konsumenci, Wywiad: Kultura do spożycia na miejscu. Z Zygmuntem Baumanem rozmawia Wojciech J. Burszta
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Biblia dziennikarstwa / pod red. Andrzej Skworz, Andrzej Niziołek. - Kraków : Znak, 2010. - 774, [2] s. : il. ; 25 cm.
ISBN: 978-83-240-1357-9
I. Z terenu: 1. News; 2. Dziennikarstwo śledcze; 3. Dziennikarstwo ekonomiczne; 4. Dziennikarstwo sportowe; 5. Relacje; 6. Korespondencje; 7. Reportaż i dokument; 8. Dziennikarstwo fotograficzne, infografik, operator; 9. Dziennikarstwo specjalistyczne; 10. Dziennikarstwo jako sposób na życie; II. Z głowy: 11. Wywiad; 12. Recenzja; 13. Publicystyka; 14. Rysunek satyryczny; 15. Felieton; III. W redakcji: 16. Redaktorzy i wydawcy; 17. Fotoedytor; 18. Researcher; 19. Korektor; 20. Etyka dziennikarska
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-60807-37-8
Cz.I Usieciowiona gospodarka informacyjna: 2. Wybrane cechy ekonomiczne produkcji informacji oraz innowacyjności, 3. Produkcja partnerska i dzielenie się, 3. Ekonomika produkcji społecznej. Cz.II Ekonomia polityczna własności i wspólnot: 5. Wolność osobista - autonomia, informacja, prawo, 6. Wolność polityczna - część 1 Problem ze srodkami masowego przekazu, 7. Wolność polityczna - część 2. Powstanie usieciowionej sfery publicznej, 8. Wolność kultur - kultura plastyczna i krytyczna, 9. Sprawiedliwość i rozwój, 10. Więzi społeczne - wspólne działalnie w sieci, Cz.III Polityka wolności w momencie zmiany: 11. Bitwa o ekosystem instytucjonalny środowiska cyfrowego, 12. Wnioski - o co chodzi w grze, jaką prowadzą prawo i polityka informacyjna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja medialna. Podręcznik akademicki / komitet red. Janusz Adamowski, Edward Chudziński, Tomasz Goban-Klas, Krzysztof Mroziewicz, Walery Pisarek)
ISBN: 83-02-09408-0
1. Komunikowanie i media, 2. Geneza mediów: utrwalanie i powielanie słowa, 3. Ewolucja i ekspansja mediów: początki cywilizacji medialnej, 4. Implozja i eksplozja mediów: platforma cyfrowa, 5. Mediatyzacja życia: na dobre i na złe
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0330-9
II.I. Filozofia i istota sensu zła, cierpień i lęku 1. Zło budzące niepokój w ujęciu filozofów 2. Sens i bezsens - postmodernistyczny absurd orientacji bez orientacji 3. Aksjologiczny sens cierpienia 4. Filozofia lęku Antoniego Kępińskiego 5. Cierpienie jako doświadczenie siebie i świata 6. Istota współczesnego strachu 7. Strach i lęk - wybrane problemy 8. Lęk społeczny i nieśmiałość II. Lęki i obawy wieku dorastania 1. Czego obawiają się dzieci 2. Sposób doświadczania młodzieńczego kryzysu rozwojowego - problemy, sposoby radzenia sobie i konsekwencje w percepcji młodzieży szkół średnich 3. Poczucie samotności wśród młodzieży studenckiej 4. Czego boją się studenci? Identyfikowanie zagrożeń za pomocą introspekcji pytaniowej 5. Wartości i normy młodzieży uczącej się 6. Osobowościowe źródła obniżonego samopoczucia u progu dorosłości 7. Kto kontroluje zachowania dorastającej młodzieży III. Przyczyny życiowych niepowodzeń 1. Zmiany w środowisku a społeczna troska o jakość życia 2. Bezradność intelektualna a styl wyjaśniania zdarzeń 3. Dzieci z "dys" (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) - moda czy porażka polskiej edukacji 4. Oswajanie lęku: praca ze światem wewnętrznym osoby z anoreksją 5. Rodzina w sytuacji choroby psychicznej IV. Kryzys rodziny i rodzicielstwa 1. Społeczne uwarunkowania kryzysu rodzicielstwa 2. Lęk przed rodzicielstwem 3. Kto się boi wady genetycznej? Społeczne konsekwencje wady genetycznej i sposoby poprawy jakości życia na przykładzie zespołu Turnera (ZT) 4. Dylemat kobiety-matki na podstawie powieści Doroty Terakowskiej Poczwarka 5. Samotne rodzicielstwo i jego konsekwencje dla rozwoju płciowego dziecka- zagrożenie czy nadzieja 6. Niektóre wymiary społecznych obaw przed zjawiskiem krzywdzenia dzieci 7. Przemoc w rodzinie i jej postrzeganie przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Analiza wyników badań V. Dysfunkcjonalna szkoła 1. Kryzys systemu edukacji i wychowania 2. Kryzys wychowania czy kryzys instytucji wychowania? 3. Zagrożenia i obciążenia w pracy pedagoga specjalnego 4. Poczucie sensu życia i kryzys wartości pedagogów specjalnych a zagrożenie wypaleniem zawodowym VI. Zagrażające media 1. Potencjalne zagrożenia socjalizacji dzieci i młodzieży przez telewizję 2. Kształtowanie się systemu ochrony dzieci i młodzieży w mediach audiowizualnych w Polsce - zarys podstawowych zagadnień 3. "Polskie strachy" - przykłady absurdów polskiej rzeczywistości społecznej (na przykładzie konstrukcji informacji Tomasza Sianeckiego w Faktach TVN) 4. Internetowe zagrożenia w oczach nauczycieli 5. Internet - szansa na rozwój kompetencji społecznych czy zagrożenie uzależnieniem? 6. Komputer oraz inne wynalazki zaawansowanej technologii wśród ważnych zagrożeń współczesności VII. Kościół i sekty - kreowanie i oswajania lęków 1. Kościół - przestrzeń kreowania i oswajania lęków 2. Sekty - zagrożenie realne czy medialne? 3. Rodzice uczniów szkół średnich wobec sekt i związanych z nimi zagrożeń VIII. Przeciwdziałanie i zapobieganie porażkom wychowawczym 1. Na co nam postmodernizm w pedagogice? O tożsamości otwartej współczesnego człowieka 2. Stowarzyszenie Terapeutów i Arteterapeutów "LINIE" - sukcesy i porażki 3. STACJA - program streetworkerski adresowany do zbłąkanej młodzieży 4. Skauting bezpieczną i ciekawą drogą do dorosłości 5. Wykorzystanie Teatru Stosowanego w poszerzaniu świadomości i wiedzy na tematzdrowia psychicznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-915484-5-7
1. Dziedzictwo McLuhana: Pomiędzy determinizmem a indeterminizmem; Determinizm techniczny czy determinizm kulturowy- człowiek w perspektywie świata wirtualnego; Według McLuhana, według kontynuatorów, według krytyków; Determinizm technologiczny- drugie pokolenie; Zrozumieć media, zrozumieć fotografię. Wokół inspiracji zawartej w myśli Marshalla McLuhana; Renesans tez McLuhana w cywilizacji informacyjnej; Media jako äprzedłużenie człowiekaö a pamięć kulturowa; Pedagogiczne implikacje praw mediów Marshalla McLuhana; Homo narcissus- homo politicus- homo televisionsus. McLuhanowska doktryna Narcyza a medializacja polityki na przykładzie telewizyjnej reklamy wyborczej z 2005 roku; Wikipedia- hipertekstowa sieć wiedzy czy przyszłość galaktyki Gutenberga?; 2. Cyberprzestrzeń w zwierciadle nauk społecznych: äFragmentarycznyö człowiek wobec rzeczywistości wirtualnej. Perspektywy filozoficzne; Szansa na twórczość w cyberprzestrzeni; Cyberpanopticon- prawo do prywatności w globalnej przestrzeni wirtualnej; Cyberprzestrzeń- kreacja realności czy estetyka znikania?; Seks-misja w cyberprzestrzeni. Związki damsko-męskie na przełomie XX/XXI wieku; Wszyscy jesteśmy cyberpunkami. Człowiek w sieci- literackie prognozy a rzeczywistość; Bliskie więzi na odległość- paradoksalna natura związków online; Spotkajmy się na czacie- psychologiczna analiza czatów internetowych;Przemiany gatunków w dyskursie internetowym. Globalny język- globalna subkultura?; 3. Ku globalnemu społeczeństwo informacyjnemu: Homo eligens w globalnej wiosce; Różne oblicza czasu wolnego ery globalizacji; Telewizja- nierzeczywista rzeczywistość; 4. Media: obiekty i interpretacje: Sztuczny świat- kobiety w pułapce mediów; Film- konstruowanie własnej przyszłości. Perspektywa psychologiczna; Komputer jako mebel w polskim domu- co można wyczytać z fotografii; Gry MMORPG w kontekście mediów; Tabloidalny obraz świata w czasopismach młodzieżowych; Radio w XXI wieku: czy ciągle gorące?; Medialny i społęczny wizerunek współczesnych polskich konserwatystów integralnych; Wizerunek subkultury blokersów w świetle publikacji äGazety Wyborczejö; 5. Media a edukacja jutra: E-learning- nowa forma edukacji?; Wspomaganie edukacji medialnej z udziałem lokalnej telewizji kablowej; Kształcenie przyszłych edukatorów medialnych; Falstart e-edukacji w e-szkole?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88807-33-1
I. Zmiana kultury, zmiana spojrzenia : 1.Między reprodukcją a symulacją rzeczywistości, 2. Pluralizacja kultury i rozwój audiowizualności. II. Intermedialne strategie : 1. Happening, 2. Hiperrealizm, 3. Konceptualizm. III. Stareinowe media : 1. Słowo, obraz, 2. Literatura, 3. Przekazy audiowizualne. IV Poglądy na język i artykulacja kultury : 1. Przemiany intersemiotyczne : język naturalny, 2. Przemiany pragmatyczne : mowa w potocznym komunikowaniu, 3. Problem artykulacji kultury : kodowanie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-2188-0
Cz. I Rola dziecka w procesach kulturowych społeczeństwa konsumpcyjnego: 1. Infantylizacja kulturowa. Adolescencja dzieci oraz infantylizacja dorosłych, 2. Komercjalizacja dzieciństwa. Kosztorysowanie rodzicielstwa, Cz. II Rozrywki i zabawy dla dzieci - zagrożenia i korzyści: 1. Barbie wyrusza do poksonsumopcji (i nie ma przy sobie gotówki). Trening postaw konsumpcyjnych w magazynach ilustrowanych dla dzieci, 2. Nowe media a dzieci - dylemat rodziców?, 3. Gra w kupowanie, 4. Bohaterowanie medialnej rzeczywistości filmów dla dzieci. Na przykładzie Boba Budowniczego i Marty oraz innych współczesnych bohaterów dziecięcych. Cz. III Socjalizacja dziewczynek i chłopców - w potrzasku kulturowych pułapek: 1. Dyskryminacja czy faworyzacja. Rzecz o chłopcach, 2. Ocalić Ofelię od anoreksji - analiza kulturowych przyczyn zaburzeń jedzenia wśród dziewczynek i dziewcząt, 3. No...spadaj okresie! "Wizerunek" menstruacji w czasopismach dla dziewczynek, Cz. IV Obraz dziecka w mediach: 1. Dziecko zwieńczeniem kariery. Wizerunki macierzyństwa sławnych kobiet na łamach wybranych pism kobiecych, 2. Konsumpcja i więzi rodzinne - sytuacja dziecka i rodzica w reklamie telewizyjnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88594-97-4
Dziecko we współczesnej kulturze Zachodu: Lolita, Haryy Potter i Chłopcy z Wyspy Koralowej; Obraz dziecka w prasie i telewizji; Wizerunek medialny dziecka niepełnosprawnego; Medialny obraz problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Program telewizyjny "Od przedszkola do Opola" jako wyraz dominującej we współczesnej kulturze postawy wobec dziecka; Wizerunek dziecka w reklamie telewizyjnej; Treści religijne w przekazach biblijnych dla dzieci i programie telewizyjnym "Ziarno"; Obraz świata społecznego w filmach animowanych dla dzieci; Zabawki jako forma socjalizacji ról płciowych; Nowa przestrzeń dziecka we współczesnej kulturze; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Instytutu Prawa Własności Intelektualnej UJ / red. Janusz Barta ; Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ ; Zeszyt 90)
1. Konstytucyjna zasada wolności prasy i jej ograniczenia, 2. Dziennikarskie prawo do informacji jako środek dochodzenia prawdy, 3. Organizacja działalności prasowej, 4. Środki masowego komunikowania, 5. Przestępstwo prasowe jako skutek działalności dziennikarskiej, 6. Część jako dobro prawnie chronione, 7. Znamiona zniesławienia w środkach masowego komunikowania, 8. Odpowiedzialność za zniesławienie w środkach masowego komunikowania, 9. Okoliczności wyłączające odpowiedzialność za zniesławienie w środkach masowego komunikowania, 10. Kary i środki karne za zniesławienie popełnione w środkach masowego komunikowanie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88385-26-7
Edukacja medialna. Klucz do rozumienia społecznej rzeczywistości. Wprowadzenie do programu nowej edukacji. Przypadek edukacji medialnej. Obrazy polityki. Polityka obrazu. 1. Główne zagadnienia edukacji medialnej w świetle pojęcia demokracji edukacyjnej; 2. Edukacja medialna w kontekście wybranych problemów edukacji XXI wieku; 3. Znaczenie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych dla rozwoju społeczeństwa demokracji komunikacyjnej; 4. Problematyka ustanawiania, dystrybucji i utrwalania władzy w kontekście społeczeństwa demokracji komunikacyjnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego im.Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu ; Nr 377)
ISBN: 978-83-88923-87-6
1. Fenomen brutalnych widowisk "sportowych". Rys historyczny. 2. Czym jest widowisko sportowe i na czym polega jego fenomen. 3. Medyczne aspekty kibicowania. 4. Kobiety na boiskach i trybunach sportowych. 5. Kibice i pseudokibice. 6. Psychospołeczne aspekty kibicowania. 7. "Liga chuliganów". Systemy przyjaźni i wrogości. 8. Pozastadionowi chuligani futbologi. "Ustawki". 9. Piłka nożna i religia. 10. Lokalne aspekty kibicowania. Antysemityzm, faszyzm, komunizm, nazizm, szowinizm. 11. Media i sport Prasa - radio - telewizja - Internet. 12. "Związki zawodowe" kibiców. Casus poznańskiej "Wiary Lecha". 13. Pozytywne sposoby wywierania wpływu przez kibicach. Lokalny patriotyzm. 14. Negatywne sposoby wywierania wpływu przez pseudokibiców. 15. Policja jako przeciwnik chuliganów futbolowych. 16. Koszty zabezpieczania imprez masowch.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Formatowanie radia lokalnego / Maria Gmerek-Rajchel. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2005. - 205 s. : tab., wykr. ; 23 cm.
ISBN: 83-7441-145-7
1. Radio lokalne a wspólnota lokalna w Polsce, 2. Charakterystyka wybranej społeczności, 3. Propozycja oferty medialnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Seria Kulturoznawswto ; Nr 9)
ISBN: 83-232-1663-0
Konsumpcja jako kulturowo uwarunkowana forma przemocy. Przemoc i tekst. "Walczymy wszyscy przeciw wszystkim" - historia spod znaku niezgody. Real Blood, Virtual Media. "Please, go wake up!" Submission, Hirsi Ali and "The War of Terror" in the Netherlands. Formy przemocy wizualnej. Przemoc a muzeum. Reprodukowanie patriarchatu. Obecność motywów przemocy w antyku i ich kontynuacja we współczesnej literaturze. Przegrani modernizacji - pluralizm kulturowy a równość szans edukacyjnych w Niemczech. Geje, transwestyci i machos - przemoc symboliczna w Meksyku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-64788-00-0
1. Portale społecznościowe- substytut czy uzupełnienie realnej wspólnoty; 2. Obecność instytucji kultury w mediach społecznościowych; 3. Kształtowanie postaw poprzez percepcje treści w Internecie- refleksja etyczna; 4. Refleksja nad edukacja w kontekście problematyki multitaskingu; 5. Obecność organizacji społecznej w sieci jako ważny element budowania zaufania i wzmacniania wizerunku; 6. Współczesne miasto płaszczyzną komunikacji i współdziałania różnosektorowych podmiotów; 7. Czy marketing wirusowy w sieci wymaga kontrowersji? O motywach szokujących w reklamach; 8. Shockvertising w służbie bezdomnym. Negatywne emocje jako narzędzia reklam społecznych; 9. Infens Irretitus; 10. System propagandowy Korei Północnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-803-0
1. Od telewizora do telewizji. 2. Teorie mediów i komunikacja masowego. 3. Podstawy metodologiczne badań i przekazu telewizyjnego. 4. Jawne i ukryte programy typowych form przekazu telewizyjnego. 5. Rodzaje odbioru przekazów telewizyjnych przez młodzież gimnazjalną. 6. Od edukacji medialnej do rozumienia przekazu telewizyjnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89518-31-7
Rozdział 1. Nowa tekstualność, nowe gatunki, nowy język. Język, tekst, hipertekst - analiza czatów w Rowerze Błażeja; Telefonia cyfrowa - nowe zachowania komunikacyjne; Bazy danych - nowy gatunek pisarstwa?; Cybertekst, Nowa perspektywa postrzegania tekstualności; Sylwiczny i intymistyczny charakter blogów; Kncepcja hipertektstowego autora, czytelnika i dzieła na podstawie powieści " Patchwork Girl"; Perswazja w multimediach. Język aukcji internetowych jako przedmiot analizy retorycznej; Opowieści o raju: język nowych mediów, podróże i turyści (o perswazji w mediach). Rozdział 2: Stare media w multimediach. Aksjologia dziennikarska i dyskurs cybernetyczny; Ich Will. Czy odbiorcy wideoklipów Rammstein są bezbronni wobec " potęgi obrazu"? Analiza wizualności przekazu audiowizualnego; MTV i cylindry. Wideoklip jako druga młodość kina; Narracje interaktywne w telewizji; Język w książce i język książki; Bezpłatne magazyny kulturalne a Internet. Od papierowego City Magazine po multimedialne Klimmaty; Radio studenckie w Internecie; Początek a stan obecny funkcjonowania Radia Olsztyn w Internecie. Rozdział III: Multimedia komunikacja społeczna. Rozważania nad komunikacyjnym wykluczeniem, czyli jak rozwiązać problem cyfrowego podziału; ( Nowe) media a wojna - aktualna dyskusja i tendencje w badaniach; Culture jamming - walka o prawo do komunikowania się; Język uwięziony - koncepcja zamknięcia uniwersum dyskursu w Herberta Marcusego; Przemoc języka jako przemoc sensu - o wojnie podmiotu i świata znaczeń w nowych mediach; "Nam nie jest wszystko jedno... od kogo bierzemy" - o dekodowaniu przeciwstawnym w Internecie. Studium przypadku. Rozdział IV: Metodologiczne i definicyjne aspekty multimediów. Słowo w kulturze multimediów; "Język na nielegalu", czyli wpływ multimediów na komunikację werbalną młodego pokolenia. O nową metodologię badań; Formacja intelektualna pokolenia klawiatury, Internetu i SMS-ów; Komunikacja w świecie gier komputerowych; O nieistnieniu cyberprzestrzeni; Między samowiedzą a symulacją. Pytanie o podmiot przemian komunikacyjnych; Wizualizacja procesów przyrodniczych w portalach edukacyjnych a jej wpływ na wyobrażenia uczniów o mikroświecie; Multimedia jako jeden z wariantów kulturowej gry w historię. Metodologiczne problemy "przedstawiania" przeszłości w epoce ekranów; Modelowanie perspektywy badawczej na planie eksperimance'u; Transgresyjne podróże po paraprzestrzeniach wizualnych efektów specjalnych. Rozdział 5: Językowe oblicza zjawisk multimedialnych. Językowe właściwości tekstu elektronicznego. Analiza porównawcza angielskich i rosyjskich witryn internetowych; O niektórych problemach komunikacji językowej w Internecie; Język wirtualncych wspólnot na przykładzie Jargon File; Elementy socjolektu graczy komputerowych; O trollach i plonkach, czyli niektórych aspektach netykiety językowej w grupach dyskusyjnych; Słownictwo czatów na podstawie listy frekwencyjnej; Netspeak - nową hybrydą językową; Porównanie użycia ekspresywnych aktów mowy w rozmowach za pośrednictwem IRC w języku angielskim i polskim; Mowa pisana? Próba analizy etykiety językowej prywatnych e-maili; Pogawędka internetowa - między językiem mówionym a pisanym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Seria Socjologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 43)
ISBN: 83-232-14098-5
1. Socjologie wizualne i ich dylematy, 2. Analiza ikonograficzno-ikonologiczna w socjologii wizualnej, 3. Cool in black, czyli o tajnikach pokus. Przykład semiologicznej analizy obrazu, 4. Polsko-hinduska ceremonia ślubna. Narracja socjowizualna, 5. Bricollage, 6. Społeczne gry wokół reguł określających estetyczną i treściową "poprawność" amatorskich zapisów fotograficznych i wideo, 7. Zderzenie obyczajowości (na przykładzie polskich komedii socrealistycznych), 8. Fotografie w filmach Kazimierza Karabasza
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-88936-49-4
1. Kampanie wyborcze w społeczeństwach demokratycznych; Socjologiczna analiza teorii marketingu politycznego w warunkach demokracji uczestniczącej; Narracja, dialog, polityka; 2. Marketing polityczny w praktyce- Socjopolityczna analiza komunikacji politycznej na szczeblu lokalnym; Analiza reklam wyborczych w kampanii Parlamentarnej (2005) i samorządowej (2006); Marketing polityczny w Internecie. Prezydenci miast województwa śląskiego w interaktywnej Sieci; 3. Miejsce kobiet w życiu politycznym województwa śląskiego; Rola płci w kampanii samorządowej w opinii kandydatek i kandydatów do samorządu lokalnego w wyborach 2006 r. w województwie śląskim
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 32 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-233-2161-2
1. Sacrificium, 2. Korespondent, 3. Rytuał wejścia, 4. Ofiarnik, 5. Dar - news, 6. Dar z siebie - don de soi, 7. Sposób złożenia ofiary, 8. Adresat, 9. Rytuał wyjścia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again