Source
Książki
(62)
Form of Work
Książki
(61)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
only on-site
(55)
available
(23)
unavailable
(1)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(57)
Author
Dobek-Ostrowska Bogusława
(5)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(5)
Gierula Marian
(2)
Jakubowicz Karol
(2)
Magoska Maria
(2)
Oniszczuk Zbigniew
(2)
Adamowski Janusz
(1)
Akopow Aleksandr
(1)
Amirow Walerij
(1)
Balicki Adam
(1)
Baran Beata
(1)
Barbaro Natalia de
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Braun Juliusz
(1)
Chmielarz-Grochal Anna
(1)
Chruściak Ryszard
(1)
Cwalina Wojciech
(1)
Dobrowolski Grzegorz
(1)
Doktorowicz Krystyna
(1)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(1)
Duszak Anna
(1)
Duszczyk Maciej
(1)
Fairclough Norman
(1)
Faktorowicz Aleksandr
(1)
Falkowski Andrzej
(1)
Fałkowski Mateusz
(1)
Fras Janina
(1)
Gałązka Wiesław
(1)
Giddens Anthony (1938- )
(1)
Goban-Klas Tomasz
(1)
Gredka-Ligarska Iwona
(1)
Grewiński Mirosław (1973- )
(1)
Grunig James E
(1)
Guz Tadeusz
(1)
Habura Miłosz
(1)
Hallin Daniel C. (1953- )
(1)
Hess Agnieszka
(1)
Hofman Iwona
(1)
Hołubko Wiktor
(1)
Höffner Marta
(1)
Jabłoński Wojciech
(1)
Jachimowski Marek
(1)
Jas Marta
(1)
Jas-Koziarkiewicz Marta
(1)
Kaczor Arkadiusz
(1)
Kepplinger Hans Mathias
(1)
Kilian Stanisław
(1)
Klimkiewicz Beata
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Kolczyński Mariusz
(1)
Korniłowa Jewgienija
(1)
Kostur Krystian
(1)
Kowalski Tadeusz (1955- )
(1)
Koćwin Lesław
(1)
Kożuch Artur
(1)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(1)
Kucharczyk Jacek
(1)
Lesińska Magdalena
(1)
Liedel Krzysztof (1969-2021)
(1)
Lis Wojciechowski
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Lorek Marta
(1)
Maciejewska Katarzyna
(1)
Majewski Kamil
(1)
Malarski Stanisław (1931-2018)
(1)
Mancini Paolo (1948- )
(1)
Matuszczyk Kamil
(1)
Melnik Galina
(1)
Mich Włodzimierz
(1)
Michalczyk Stanisław
(1)
Mielczarek Tomasz
(1)
Minczewska-Przeczek Anna
(1)
Mock Stanisław (1964- )
(1)
Moll Tomasz
(1)
Mrozowska Sylwia
(1)
Myl Małgorzata
(1)
Mączyński Marek
(1)
Napiórkowska Anna
(1)
Nierenberg Bogusław
(1)
Nowak Krystian
(1)
Olędzki Jerzy
(1)
Ostaszewskij Aleksandr
(1)
Pawełczyk Piotr
(1)
Pawska Małgorzata
(1)
Piontek Dorota
(1)
Piwnicka Anna
(1)
Piwnicki Grzegorz
(1)
Pokrzycka Lidia
(1)
Przywora Bogusław (1982- )
(1)
Pudło-Jaremek Anna
(1)
Płażek Stefan
(1)
Płudowski Tomasz
(1)
Radecki Gabriel
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Rogulska Beata (1970-)
(1)
Rokicki Jarosław
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Sasińska-Klas Teresa
(1)
Siara Olga
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Year
2020 - 2023
(1)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(62)
Language
Polish
(62)
Subject
Środki masowego przekazu
(57)
Polityka
(26)
Marketing polityczny
(14)
Komunikacja społeczna
(10)
Komunikacja polityczna
(8)
Kampania wyborcza
(5)
Opinia publiczna
(5)
Demokracja
(4)
Dziennikarstwo
(4)
Polska
(4)
Public relations
(4)
Wolność słowa
(4)
Wybory
(4)
Dziennikarze
(3)
Globalizacja
(3)
Integracja europejska
(3)
Manipulacja (psychol.)
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Telewizja
(3)
Wybory parlamentarne
(3)
Wybory prezydenckie
(3)
Etyka społeczna
(2)
Internet
(2)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
(2)
Mniejszości narodowe
(2)
Polityka a środki masowego przekazu
(2)
Polityka medialna
(2)
Polityka regionalna UE
(2)
Prasa (wydawnictwa)
(2)
Prawo
(2)
Prezydentura (urząd)
(2)
Reklama
(2)
Religia
(2)
Rodzina
(2)
Społeczeństwo
(2)
Terroryzm
(2)
Unia Europejska
(2)
Wybory samorządowe
(2)
Zarządzanie
(2)
Administracja
(1)
Administracja samorządowa
(1)
Antropologia mediów
(1)
Apelacja
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Choroby ludzi
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Czasopisma
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Decyzja administracyjna
(1)
Degradacja środowiska
(1)
Demokracja pośrednia
(1)
Dyplomacja
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dziennikarstwo śledcze
(1)
Ekologia
(1)
Ekonomia
(1)
Ekoteologia
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Film europejski
(1)
Gender
(1)
Geologia
(1)
Gospodarka
(1)
Górnictwo
(1)
Historia
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Kamoania wyborcza
(1)
Kampania Wyborcza
(1)
Karty płatnicze
(1)
Klasy społeczne
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Kontrola społeczna (socjol.)
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura masowa
(1)
Ludobójstwo
(1)
Mandat radnego
(1)
Medycyna
(1)
Miasta
(1)
Migracje
(1)
Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP)
(1)
Mniejszości (socjologia)
(1)
Nacjonalizm
(1)
Naród
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauka
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niemcy (Republika Federalna)
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odmiany człowieka
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Opłata eksploatacyjna za wydobywanie kopalin
(1)
Subject: time
1989-
(6)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Ameryka Północna
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Irlandia
(1)
Norwegia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(3)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
62 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-89964-26-0
Demokracja w sieci, Polityka w Internecie-populizm jako konsekwencja zaburzeń dialogu, Technologia i demokracja, Demokracja a nowe technologie, Polityka społeczna i nowe media, Rola Internetu wobec procesów demokratyzacji w stosunkach międzynarodowych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Media / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2381-5
1. Anatomia problemu. 2. Rozszerzenie horyzontu. 3. Problematyka tematyki Niemiec. 4. Upolitycznienie przestrzeni przedpolitycznej. 5. Przypisywanie wartości relacjonowanym zdarzeniom. 6. Forma przekazów. 7. Mediatyzacja polityki. 8. Transformacja sposobu przedstawienia polityki. 9. Publiczny wizerunek polityków. 10. Obserwacja obserwacji polityki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-240-0589-7
1. Programowa naiwność. Etyczne dylematy kampanii wyborczej. Cz.I Poznać wyborców : 1. Jak decydują wyborcy. Podstawowe teorie, 2. Co warto myśleć o wyborcach. Podstawowe mechanizmy podejmowania decyzji wyborczych, 3. O tym czego nie wiem, czyli badania w kampanii wyborczej, 4. Targeting. Odpowiedź na pytanie "dla kogo". Cz.II Przekonać wyborców : 5. Przekaz. Odpowiedź na pytanie "co mówimy", 6. Media w kampanii. Jak pracować z dziennikarzami, 7. Kampania negatywna. Czy i jak atakować, czy i jak się bronić, 8. Praca w sztabie wyborczym. Kampania na co dzień
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7545-299-0
1. Status NAUKOWY i wybrane współczesne źródła etyki: Etyka jako nauka i praktyka; Prawa człowieka jako źródła norm etycznych we współczesnym świecie; Aksjologiczny wymiar Unii Europejskiej; 2. Etyka w różnych sferach życia publicznego: Etyka i prawo; Etyka w administracji i życiu zawodowym; Etyka w życiu gospodarczym; Etyka w polityce; Zasady etyczne w dokumentach polskich partii politycznych; Sumienie "strażnika demokracji". O standardach etycznych w mediach; Etyka w nauce. Kontekst nauk społecznych; Problemy etyczne w sporcie; 3. Etyka w praktyce współczesnego życia publicznego: Etyka jako "siła bezsilnych". Wybrane świadectwa i świadkowie skuteczności wartości moralnych w życiu publicznym i politycznym XX w.; Dysfunkcje etyczne w sferze publicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 17 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2388)
ISBN: 83-226-1446-2
Część I: Istota społeczeństwa informacyjnego. Teoria i polityka. 1. Problematyka społeczeństwa informacyjnego. 2. Rozwój teorii społeczeństwa informacyjnego. 3. Europejskie społeczeństwo informacyjne jako przedmiot badań na potrzeby strategii politycznych. Część II: Problemy społeczeństw informacyjnych w wieku globalnych sieci. 1. Konwergencja technologiczna i sektorowa - nowa jakość w technologii i gospodarce. 2. Globalizacja - proces wieku informacji. 3. Gospodarka informacyjna - oparta na wiedzy. 4. Praca i problemy zatrudnienia w społeczeństwie informacyjnym. 5. Struktura społeczeństwa informacyjnego. 6. Państwo, polityka i demokracja w społeczeństwie informacyjnym. Część III: Europejska strategia budowania społeczeństwa informacyjnego. 1. Unia Europejska po traktacie z Maastricht - między globalizacją a siłą tożsamości. 2. Europejska polityczna koncepcja społeczeństwa informacyjnego. 3. Europejskie społeczeństwo informacyjne w strategiach korporacji i użytkowników nowych mediów. 4. Informatyzacja Unii Europejskiej - implementacja Strategii Lizbońskiej. 5. Europejska strategia zatrudnienia i pracy w społeczeństwie informacyjnym. 6. Polityka audiowizualna Unii Europejskiej wobec strategii budowania społeczeństwa informacyjnego. 7. Europejskie społeczeństwo informacyjne w politycznej koncepcji spójności społecznej i regionalnej. 8. Strategie narodowe budowania społeczeństwa informacyjnego w państwach członkowskich Unii Europejskiej. 9. Polska wobec problemów globalnego i europejskiego społeczeństwa informacyjnego. Zakończenie. Przyszłość europejskiego społeczeństwa informacyjnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7334-869-1
1. Prawo kontra prawo, 2. Prawo kontra moralność, 3. Prawo kontra obyczajowość, 4. Prawo kontra religia, 5. Prawo kontra nauka, 6. Prawo kontra medycyna, 7. Prawo kontra fistoria, 8. Prawo kontra polityka, 9. Prawo kontra media, 10. Prawo kontra ekonomia, 11. Prawo kontra ekologia, 12. Prawo kontra etyka prawnicza, 13. Prawo kontra zdrowy rozsądek, 14. Prawo kontra człowiek
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 340 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-89518-76-7
1. Dajcie sensację na pierwszą stronę!, 2. Gołąbki niepokoju, 3. Chodzenie po wodzie i po kruchym lodzie, czyli autorutety morlane i medialne, 4. Wielka Parady-bitka, 5. Nijakie billboardy - dlaczego Partia demokratyczna na tak kiepski marketing, 6. Krajobraz po bitwie. Notatki robocze po wyborach 2005, 7. Pola mały, 8. Od lidera do zera. Czy polscy politycy niszczą swój wizerunek?, 9. Kadzidło polityczne, 10. Krajobraz przed bitwą. Sun Zi a wybory
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-635-3
I.Jednostka a kształtujący się ład globalny świata; Globalizacja: czynniki napędowe i bariery; Perspektywy demokratyzacji globalnej wioski w warunkach wielokulturowości; Transformacje i rekonfiguracje podmiotów polityki w bliskiej i dalszej perspektywie; Współczesne mega trendy - od ryzyka do bezpieczeństwa globalnego; Uniwersalizm wartości w dobie globalizacji - możliwości wykorzystania skali Schaloma H. Schwartza w badaniach nad strukturą systemów wartości; Mierniki globalizacji; Zagraniczna pomoc gospodarcza dla krajów rozwijających się w dobie globalizacji; Zagrożenia wynikające z procesów globalizacyjnych w kontekście mega trendów na prze łomie XIX i XX wieku; Megatrendy a koncepcje działań podmiotów polityki; Globalistyka - wyzwania badawcze w rozpoznawaniu przemian globalnych; Trendy rozwojowe teorii politycznej w dobie komunikacji globalnej; Społeczeństwo "post fatum" a wyzwania przyszłości. Turystyka jako symbol współczesności; Przestępczość młodzieży w globalnym świecie; Edukacja w dobie globalnego społeczeństwa informacyjnego. II. Tożsamość społeczno-kulturowa wobec współczesnych przemian cywilizacyjnych (wybrane aspekty); Wpływ zjawiska wielokulturowości na kształtowanie się tożsamości ponowoczesnej; Migracja i wielokulturowość jako trwałe czynniki rozwoju człowieka; Wielokulturowość miasta a nowe tożsamości społeczne; Czy język jest elementem kształtującym współczesną europejską tożsamość?; Dyskurs o tożsamości w jednoczącej się Europie; Quo vadis Europo? Symboliczne źródła tożsamości cywilizacji europejskiej; Czy Europejczycy muszą bać się Islamu? Zagadnienie tożsamości europejskiej w świetle manifestu Jurgena Habermana i Jaquesa Derridy z 2003 r.; Narody etniczno-kulturowe w Europie Środkowej a kształtowanie się tożsamości europejskiej w warunkach integracji; Ludy tubylcze jako nowy aktor we współczesnych stosunkach międzynarodowych; Cyber Asyria: tożsamość współczesnych Asyryjczyków w dobie Internetu; Kwestia żydowska w myśli politycznej polskiej prawicy; Zmitologizowany obraz Holendra w Polsce; Funkcjonowanie organizacji mniejszości narodowych w Gdańsku; Polityczne i społeczne aspekty procesów rehabilitacji i weryfikacji narodowościowej na przykładzie województwa gdańskiego; Kształtowanie się tożsamości polskiego regionu na przykładzie Pomorza; wieloetniczność Wybrzeża Gdańskiego wyzwaniem XXI wieku; Stare stereotypy w nowej Europie. Młodzi Polacy o Austrii i Austriakach. III. Media w globalizującym się świecie: Mediatyzacja życia publicznego jako trend współczesnego świata?; Nowe media w służbie demokracji - rozwój społeczny czy zagrożenie?; Zdominowani przez informację - szanse i zagrożania społeczeństwa informacyjnego; Globalne wzorce komunikacji politycznej; Marginalizacja państwa w procesie globalnego komunikowania - mit wolności czy groźba anarchii?; Demokracja a Internet - doświadczeni Szwajcarii i Polski; Internetowy podział socjopolityczny; Prasa w Internecie - współistnienie czy zagrożenie dla prasy drukowanej?; Polski system medialny wobec wyzwań globalizacji; Inwestycje zagranicznych koncernów medialnych w Polsce na przykładzie rynku prasy regionalnej; Nien@wiść zglobalizowana. Problem walki sieciowej w perspektywie rewolucji informacyjno-komunikacyjnej XXI wieku
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Język a komunikacja ; 17)
ISBN: 978-83-925728-4-8
I. Zagadnienia ogólne: Konsiliencja, czyli o porozumieniu między naukami w trzecim tysiącleciu; Nazywanie emocji u młodych dorosłych użytkowników języka; Ikoniczność w gramatyce generatywnej; Minimalizm a polska terminologia językoznawcza; Struktura językowa narracyjnych gier fabularnych; Językowa i wizualna reprezentacja stereotypu (rekonesans badawczy); Porażka komunikacyjna i jej pragmatyczne uwarunkowania. II. Odmiany i rejestry języka: Odmiany polszczyzny, typy tekstów, rodzaje komunikacji: Rozmowa studentów - komunikat ekspresji i rytuału; O socjolekcie "komórkowców" (na przykładzie wariantów wyrażenia puścić komuś sygnał); Paralele zmian kolokacji w stylu publicystycznym i struktury potocznego obrazu świata; Wpływ reklamy na językowe zachowania dzieci i młodzieży; Analiza dyskursu CB radio: profesjolekt kierowców TIR-ów. Studium pilotażowe; O kilku strategiach dyskursowych w rozmowie handlowej; Funkcja języka W w języku sportu - próba analizy; Interakcyjność elektronicznych gatunków mowy: przykład internetowego dyskursu naukowego; Charakterystyka genologiczna i stylistyczna ulotki medycznej; Gatunkowa odrębność konsultacji lekarskiej w świetle wybranych nurtów genologii lingwistycznej; Język "komputerowców". Zagadnienia leksykalne: Nieścisłości w polskich słownikach obcych; Nowe wyrazy w języku najstarszych mieszkańców wsi południowo-wschodniej Rzeszowszczyzny; Formy apelatywne we współczesnym języku polskim; aktualne problemy z feminizacją nazewnictwa w języku polskim. Język prasy, telewizji i reklamy: Wartościowanie ksiązki w programie telewizyjnym "Książki z górnej półki"; Informacja i komentarz - dwa sposoby konceptualizowania wydarzeń w wiadomościach telewizyjnych; Reklamie czasopism w czasopismach; Dynamika reklamy jako stylu komunikacyjnego; Obraz jako element argumentacyjnej - kilka uwag na temat funkcji warstwy wizualnej przekazów reklamowych; Informacja czy argumentacja? Wpływ kultury na styl reklamy; Współdziałanie słowa i obrazu w prasie tabloidowej. Ujęcie semiotyczne; Najczęstsze przykłady normy językowej w prasie. Język polityki: Poselska gra na słowa - analiza perswazji w dyskursie sejmowym; Kreowanie wizerunku przeciwnika politycznego w rozmowie publicznej; Kampania wyborcza to wojna - o metaforach w tekstach prasowych w czasie kampanii wyborczej 2005; Językowa charakterystyka politycznych wypowiedzi Jana Marii Rokity
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2744)
ISBN: 83-229-2590-5
R.1 Profesjonalizacja kampanii wyborczych we współczesnym świecie i jej konsekwencje; R.2 Media masowe w amerykańskich wyborach prezydenckich; R.3 Rola telewizji w wyborach. Przykład niemiecki; R.4 Negatywna telewizyjna reklama polityczna. Doświadczenia amerykańskie i polskie; R.5 Proces planowania strategii wyborczej. Studium przypadku; R.6 Wizerunek polityczny jako element strategii wyborczej; R.7 Kampania zmarnowanych szans - polskie doświadczenia z wyborów do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2004 r.; R.8 Pozycjonowanie oferty politycznej na przykładzie wyborów do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2004 r.; R.9 Wizualna kampania wyborcza do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2004 r.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 32 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych / Tomasz Płudowski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2008. - 268, [2] s. : rys.; tab.; wykr. ; 24 c m.
ISBN: 978-83-01-15637-4
1. Komunikacja polityczna w USA- zarys problematyki: Komunikacja polityczna- definicje i koncepcje; Marketing polityczny, transformacja oraz profesjonalizacja komunikacji politycznej w drugiej połowie XX wieku; Kryzys komunikacji politycznej; 2. System medialny USA: Wprowadzenie; Współczesne tendencje w świecie mediów; Komercyjny charakter amerykańskiego systemu medialnego; Główne środki masowe przekazu; 3. Przekazy medialne: Charakterystyka środowiska informacyjnego; Reklama telewizyjna; Debaty telewizyjne; Telewizyjne wieczorne programy informacyjne; Nowe media polityczne; 4. Główni uczestnicy komunikacji politycznej: Perspektywy głównych uczestników komunikacji politycznej; Przekaz medialny a wiedza obywateli oraz partycypacja w życiu politycznym; Propozycje reform systemu komunikacji politycznej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 32 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7164-432-9
1. Teoretyczne podstawy komunikowania politycznego 2. Aktorzy i instytucje komunikowania politycznego 3. Pierwotne funkcje polityczne mediów 4. Dziennikarstwo i dziennikarze w komunikowaniu politycznym 5. Polityczne public relations 6. Komunikowanie polityczne w przestrzeni lokalnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 32 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 32 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7251-792-1
Cz.I Od monopolu do pluralizmu. Instytujonalnoprawne i polityczne aspekty systemu mediów masowych (1960-1992): 1. Radiofonia i telewizja w procesie przemian systemu mediów masowych, 2. Narodziny początkowych rozwiązań prawnych dotyczących Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji - projekty przedparlamentarne. Cz.II Spory i kontrowersje w pracach legislacyjnych nad ustawowym i konstytucyjnym urgulowaniem ustroju Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (1990-2006): 1. Okres Sejmu X kadencji (1990-1991), 2. Okres Sejmu I kadencji (1991-1992), 3. Okres Sejmu II kadencji (1993-1997), 4. Okres Zgromadzenia Narodowego (19893-1997), 5. Okres Sejmu III kadencji (1997-2001), 6. Okres Sejmu IV kadencji (2001-2005), 7. Okres Sejmu V kadencji (2005-2006). Cz.III Główne problemy ustorju Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: 1. Konstytucjonalizacja i charakter ustrojowy, 2. Zakres, środki i tryb działania, 3. Skład osobowy, 4. Przewodniczący, 5. Sprawozdanie - odpowiedzianlość polityczna, 6. Problemy ustroju Krajowej Rady w świelte wyników kontroli przeprowadzonych przez Najwyższą Izbę Kontroli, 7. Odpowiedzialność Konstytucyjna, 8. Przyszłość Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 342 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 342 (1 egz.)
Book
In basket
Kreowanie informacji : media relations / Wojciech Jabłoński. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2006. - 179 s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-01-14819-5
1. Media relations jako kluczowa dziedzina PR. 2. Ustalenie modelu relacji: specjalista w dziedzinie politycznego public relations-dziennikarz. 3. Rola mediów we współczesnym systemie demokratycznym. 4. News a pseudowydarzenie. 5. Zasadnicze uwarunkowania politycznych media relations. 6. Narzędzia i techniki komunikowania stosowane przez specjalistów w dziedzinie politycznych media relations. 7. Studium przypadku - pierwsza wojna w Zatoce Perskiej - rok 1991. 8. Studiom przypadku: druga wojna w Zatoce Perskiej - rok 2003. 9. Polityczne media relations w Polsce - ocena skuteczności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-242-0719-0
Wstęp: Krytyczna analiza dyskursu - nowy obszar badawczy dla lingwistyki i nauk społecznych. Część I: KAD w badaniach interdyscyplinarnych. KAD a wartości: interdyscyplinarność jako zwrot w kierunku podejścia krytycznego; Brakujące ogniwo KAD: moduły, amalgamaty i instynkt krytyczny; Krytyczna analiza dyskursu a znaczenia "demokracji" w wielkim korpusie; kulturowa ekonomia polityczna a analiza dyskursu; Dyskurs a nieznośna lekkość psychopatologii. Część II: KAD a media. Dyskurs populistyczny: retoryka wykluczenia a gatunki języka pisanego; Kontekstualizacja w dyskursie parlamentarnym. Aznar, Irak i pragmatyka kłamania; Legitymizacja w dyskursie politycznym: retoryka wojny w Iraku w kontekście pojęcia "proksymizacji"; Konstrukcja tożsamości narodowych i europejskich w polskim dyskursie politycznym po roku 1989: analiza dyskursywno-historyczna; W stronę analityki mediacji; Analiza krytyczna w obszarze miediów: gry, koncesje i nowy ład kulturowy. Część III: KAD a dyskursy korporacyjne. Nowa ideologia zarządzania. Podejście transdyscyplinarne krytycznej analizy dyskursu i nowej socjologii kapitalizmu; "Momenty dyskursywne": zarządzanie modernizcją sektora publicznego; Płeć władzy: kobiecy styl komunikacji i zarządzania w hiszpańskich miejscach pracy; KAD w działaniu: ścieranie się dyskursów w polityce państwa dotyczącej wydobycia ropy naftowej ze złóż oceanicznych; Czas w dyskursie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2057)
ISBN: 83-226-1174-9
1. Związki między polityką a mediami w niemieckiej nauce o komunikowaniu. 2. Pozycja państwa i rządu federalnego w prowadzeniu polityki medialnej w RFN. 3. Formalne i programowe założenia polityki medialnej rządu federalnego. 4. Instytucjonalno-organizacyjne ramy polityki medialnej rządu federalnego. 5. Realizacja polityki medialnej rządu federalnego w latach 1949-1989.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89574-76-4
1.Pojęcie i koncepcje marketingu politycznego, 2.Modele zachowań wyborczych obywateli, 3.Segmentacja rynku wyborczego, 4.Wizerunek kandydata, 5.Kobiety w wyborach politycznych, 6.Media w kampaniach politycznych, 7.Telewizyjna i radiowa reklama polityczna, 9.Kampania bezpośrednia, 10.Marketing polityczny w Internecie, 11.Negatywne kampanie polityczne, 12.Sondaże wyborcze-źródło informacji i wpływu, 13.Markeing powyborczy, 14.Obrona przed manipulacją wyborczą
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 32 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-60583-11-1
I. Media w XXI wieku: 1. Czynniki oddziałujące na zachowania mediów masowych w procesach wyborczych, 2. Czwarta władza - media na progu XXI wieku, 3. Profesjonalizm w dziennikarstwie - historycznie i współcześnie, 4. Światowe koncerny medialne i przekazy rozpowszechniane przez nie w skali globalnej, 5. Media w polityce informacyjnej Komisji Europejskiej w Polsce przed rozszerzeniem 2004. II. Koalicja, sojusz,...blo(g) wyborczy: 6. Internet a wolność (od) wypowiedzi, 7. Blogosfera a dziennikarstwo obywatelskie, 8. Internet w kampanii wyborczej w 2005 roku. III. Za szklanym ekranem: 9. Polityka w ramówkach stacji telewizyjnych, 9. Sensacyjność dźwignią informacji telewizyjnej, 10. Zmiany w telewizyjnym prawie wspólnotowym i polskim - oddziaływanie na poziomie instytucjonalnym i programowym, 11. Dostępność rynku medialnego dla mniejszości narodowych zamieszkujących w Republice Austrii
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2663-1
1. Technologiczne i polityczne uwarunkowania funkcjonowania mediów, Media jako współczesna agora: szanse i zagrożenia, Misja, " czwarta władza" czy biznes? O potrójnej naturze mediów, Między demolatrią a pragmatyką masowego komunikowania. demokracja jako wypadkowa norm ustrojowych, języka polityków i kultury mediów, Nowe media = nowa jakość? Demokracja u progu ery mediów cyfrowych, Wolność słowa w Internecie- szanse i ograniczenia, Media publiczne- strażnik niezależności dziennikarskiej czy tuba propagandowa władzy, Polityka informacyjna w samorządzie terytorialnym a partycypacja obywatelska, Prawo i Sprawiedliwość a mass media, Media, ich wpływ i obecność w działalności, strukturze i programach polskiej lewicy, Media jako część " układu". Wizja środków masowego przekazu w wypowiedziach Jarosława Kaczyńskiego, Media katolickie w III RP i ich wkład w budowę polskiej demokracji, Konserwatyzm czy liberalizm? Obraz demokracji lansowany w Radiu Maryja i " Tygodniku Powszechnym", 2. Uwarunkowania prawne, Granice wolności mediów, Między rynkiem a wolnością dziennikarską, rejestracja dzienników i czasopism jako ograniczenie wolności polskiej prasy, Ochrona małoletnich w wolność prasy, Kryptoreklama a praktyka dziennikarska, Prawne granice wolności słowa, Wolność prasy a dobra osobiste, Niezależność dziennikarska: system i praktyka, Niezależny dziennikarz- rzeczywistość czy fikcja? 3. Realia ekonomiczne i zawodowe współczesnego dziennikarstwa, Konsolidacja na rynku prasy lokalnej - szansa czy zagrożenie?, Otoczenie polityczne a kształtowanie strategii przedsiębiorstw medialnych, Kapitał zagraniczny w regionalnej prasie- szanse i zagrożenia dla dziennikarzy (analiza na przykładzie Lubelszczyzny), Kształtowanie zespołów redakcyjnych oraz pozycja dziennikarzy prasy regionalnej w sytuacji rozwoju rynku i zmian własności mediów po 1989 roku (przykład Szczecina), Zagrożenie wolności słowa ze strony reklamodawców, Public Relations w służbie polskiej demokracji, Obiektywizm i samokontrola w wypowiedziach estońskiej prasy codziennej na początku XXI wieku, Dziennikarstwo śledcze w Niemczech. przykład kontrolnej funkcji mediów w demokratycznym społeczeństwie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Media i polityka / pod red. Stanisław Kilian. - Kraków : Księgarnia Akademicka, 2005. - 197 s. : tab. ; 24 cm.
(Państwo i Społeczeństwo / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego ; red. nacz. Andrzej Kapiszewski ; R.5, Nr 2 (2005))
ISBN: 83-7188-906-2
Polityka i informacja w dobie globalizacji; Oportunizm i społeczeństwo otwarte; Relewancja i redundancja w tekstach o treści politycznej; Polskie media w czasach "Solidarności"; Cyceroński ideał kampanii politycznej (ze współczesnej perspektywy); Metody i techniki pozyskiwania i przetwarzania informacji medialnej na potrzeby białego wywiadu; Wizerunek polityczny - tworzenie, oddziaływanie, skuteczność. Analiza na podstawie współczesnej sceny politycznej; Telewizyjna reklama polityczna w amerykańskich wyborach prezydenckich; Obraz polskiej polityki na łamach prasy austriackiej; Spiegelowski wizerunek polskiej polityki; III czy IV Rzeczpospolita - spór o Polskę na łamach prasy opiniotwórczej; Lustracja w publicystyce polskich konserwatystów; Wizerunek kobiety aktywnej politycznie; Państwo a gospodarka w koncepcjach programowych głównych ugrupowań politycznych RP; Naród a społeczeństwo obywatelskie - konflikt czy zgodne współistnienie?; Siła "czwartej władzy": mit czy rzeczywistość; Miejsce tradycyjnych wartości rodzinnych w reklamie telewizyjnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again