Form of Work
Książki
(6)
Status
only on-site
(6)
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(6)
Author
Kochan Marek
(1)
Magoska Maria
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Szurmiński Łukasz
(1)
Znyk Paweł
(1)
Year
2000 - 2009
(6)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
Manipulacja (psychol.)
(6)
Środki masowego przekazu
(5)
Dyskusja
(1)
Edukacja medialna
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt 1998- w Kosowie
(1)
Kontrola społeczna (socjol.)
(1)
Kultura masowa
(1)
Opinia publiczna
(1)
Polityka
(1)
Polska
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Propaganda
(1)
Propaganda -- metody
(1)
Propaganda wojenna
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Retoryka
(1)
Społeczeństwo
(1)
Telewizja Polska
(1)
Wolność słowa
(1)
Władza
(1)
6 results Filter
Book
In basket
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
ISBN: 978-83-7441-579-8
Część I: Manipulacja a media. Wizerunki medialne: uproszczenie, mijanie się z prawdą czy manipulacja? Dlaczego ulegamy manipulacji? Człowiek w świecie mediów. Tożsamość jako towar; Informacja a manipulacja - o pewnych pozapsychologicznych aspektach manipulacji informacją; Symbole przemocy. "Gorące" narzędzia medialnej manipulacji; Rytuał oglądania. Jak stajemy się telewidzami? Komunikacja bez manipulacji? O nieistnieniu dziennikarstwa obiektywnego; Manipulacja obrazem. Część II: Społeczno-polityczny kontekst manipulacji w mediach. Pluszak i bulterier. Rzecz o manipulacji, mediach i polityce; Globalonia - światowy rynek bredni; Manipulacja we wzorcu osobowym obywatela. Relacje prasowe po stu dniach rządu Marcinkiewicza - jako przykład manipulacji politycznej; Czego uczy lokalna prasa bezpłatna? (na przykładzie wybranych płockich tytułów); Propaganda. Między manipulacją a poznaniem; Manipulacja polityczna w polskojęzycznym Internecie na przykładzie popularnych portali. Część III: Pedagogiczne odniesienia do manipulacji w mediach. Sposoby i zakres manipulacji w mediach a profilaktyka edukacyjna; Kształcenie pedagogów i nauczycieli @ media; Manipulacja w propagandzie szeptanej a wychowanie; Przekaz medialny jako problem pedagogiczny; Manipulacja jako treść kształcenia studentów pedagogiki; Modele ojcowskie w serialu telewizyjnym "M jak miłość" - kontekst pedagogiczny; Zrozumienie - tarczą przed manipulacją. Część IV: Edukacja a manipulacja. Szkoła i media. Dwa oblicza manipulacji; Komunikacja, manipulacja, edukacja; Wychowanie i manipulacja w mediach - podobieństwa i różnice w ujęciu psychologicznym; Manipulacja a oświata i wychowanie w poglądach Gustawa Le Bon; Funkcje środków masowego przekazu w edukacji i obszary manipulacji medialnej; O manipulacji w mediach na podstawie uwag studentów; Rozumowanie matematyczne ucznia a kształtowanie jego odporności na manipulację poprzez media. Część V: Manipulacja w cyberprzestrzeni. Manipulacja w sieci; Edukacyjne aspekty manipulacji w cyberprzestrzeni; Tożsamość w sieci; Bezimienny odbiorca zasobów internetowych - ujęcie dydaktyczne; Narkotyki w Internecie - dzieło Boga czy dziecko szatana? Część VI: Dziecko w sieci manipulacji. Obraz dziecka w reklamach telewizyjnych - jako narzędzie manipulacji medialnej; Reklama telewizyjna w życiu uczniów kończących edukację wczesnoszkolną; Aspekty odbioru reklamy telewizyjnej przez dzieci w młodszym wieku szkolnym; Dziecko w obliczu mediów. Wybrane aspekty; Rodzina a oddziaływanie Internetu na psychikę dzieci i młodzieży w świetle dotychczasowych badań; Podręcznik - książka pomocnicza w wychowaniu przedszkolnym - manipulacja czy świadomy wybór nauczyciela? Część VII: Problemy edukacji medialnej a manipulacja. Wartość rzetelnej informacji naukowej w edukacji akademickiej; Edukacja matematyczna a proces kształtowania kompetencji medialnych w społeczeństwie wiedzy; Badanie przydatności prezentacji multimedialnej w procesie kształcenia informatyczno-medialnego; Środowisko zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej wobec wprowadzania komputerowego wspomagania procesu kształcenia; Świat wartości osób w wieku emerytalnym a wpływ mediów; Komunikaty medialne oswajające z niepełnosprawnością. Część VIII: Przekaz podprogowy w mediach. Dylematy z przekazem podprogowym; Przekaz podprogowy w procesie wychowania - dylematy; Propozycje zastosowania częstotliwości podprogowych w nauczaniu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Media polskie / przewodniczący komitetu red. Marek Jabłonowski ; red. nauk. Alicja Jaskiernia ; Instytut Dziennikarstawa Uniwersytetu Warszawskiego ; Tom 1)
ISBN: 978-83-7545-063-7
R.1 Konflikt w Kosowie: 1. Położenie geograficzne, nazewnictwo; 2. Egzogeniczne i endogeniczne przyczyny konfliktu; 3. Geneza i przebieg w Kosowie; R.2 Wojna na wizerunki: 1. Konflikt w Kosowie i jego wykorzystanie w celach propagandowych; ?. Kreowanie pożądanego wizerunku przeciwnika - media na wojnie; 3. Oprawa propagandowa działań własnych; R.3 Wojna na słowa i obrazy: 1. Wykorzystanie technik propagandowych w konflikcie kosowskim; 2. Wykorzystanie środków propagandowych w konflikcie kosowskim; R.4 wojna oczyma mediów - różnice w relacjach: 1. Prasa drukowana; 2. Internet; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7383-183-5
Demokracja spektaklu, czyli przymus przez uwodzenie Cz.I . Media i rynek, 1. Media drukowane: Wzlot i upadek opinii publicznej, 2. Media a kontrola społeczna w czasach " wolności rynkowej 3. Rynkowe środki przekazu - ekonomia polityczna, ideologia, dominacja. Subsydiowanie informacji jako forma jej kontroli na przykładzie public relations 4. Psychologiczne mechanizmy propagandy neoliberalnej 5. Media a Afera Rywina: perspektywa ekonomii politycznej komunikowania Cz. II. Ideologie medialne, 1. O badaniu i " kreowaniu" opinii publicznej 2. Media a tematyzacja świata 3. Ideologiczny wymiar przedstawień medialnych we współczesnej Polsce 4. Hedonizm a konserwatyzm: rozważania nad ideologią kultury masowej 5. Media a Islam 6. Orientalizm - reaktywacja 7. Językowa przemoc mediów Cz. III. Praktyka medialna. 1. Brukowce atakują 2. Język dążący do monopolu: Wprost od stycznia do marca 2005 3. Naród z panem i plebanem: myśl polityczna i społeczna Adama Michnika 4. Robotnicy i ich wrogowie 5. Społeczne oddziaływanie mediów: feministki na rozdrożu? 6. Internet w stosunkach między władzą a obywatelami 7. Czy media kłamią? 8. Wolna prasa w niewoli
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-233-2009-8
1. Media jako czwarta władza? Co na to prawo?, 2. Media: od "czwartej" do "pierwszej" władzy?, 3. O wolności wypowiedzi, 4. Spór polityczny wokół Telewizji Polskiej, 5. Kryzys polityki a prawo, 6. Społeczeństwo polskie wobec władzy, 7. Rola mediów w kształtowaniu społecznych opinii o sądach, 8. Dziennikarz i prawnicy. Wizerunek i wzajemne relacje w oglądzie empirycznym, 9. Bumerangowy efekt kampanii informacyjnej. Polacy za czy przeciw Unii europejskiej?, 10. Parlament Europejski a parlamenty narodowe. Kompetencje, wzajemne relacje i odbiór społeczny w Polsce, 11. Media publiczne w Unii Europejskiej, 12. O manipulacji w polityce
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-80-969938-9-5
1. Socjotechniki- kształtowanie umysłu; 2. Manipulacja jako psychologiczna operacja dezinformacji; 3. Manipulacja a świat polityki; 4. Rola technik manipulacyjnych w kształtowaniu opinii publicznej; 5. Komunikacja werbalna jako niefizyczne programowanie zachowań; 6. Rola komunikacji niewerbalnej w interakcjach międzyludzkich; 7. Diagnostyka rekrutacyjna w oparciu o wiedzę z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej; 8. Reklama: źródło informacji czy forma warunkowania?; 9. Eksperci o manipulacji w mediach
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-240-0565-X
1. Co to znaczy wygrać w publicznej dyskusji , 2. Najczęsciej stosowane techniki erystyczne . Techniki odnoszące się przynajmniej pośrednio do tematu , 3. Lepper - Rokita w Radiu zet : przykład debaty z użyciem technik erystycznych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 808.5 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 808.5 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again