Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(6)
Autor
Yalom Irvin D
(2)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Dodziuk Anna
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Helms Donald B
(1)
Herbert Martin
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Lis Stanisława
(1)
Mańk-Kowalska Jadwiga
(1)
Mesjasz Joanna
(1)
Radomska Anna
(1)
Rzepka Jerzy
(1)
Tanalska-Dulęba Anna
(1)
Turner Jeffrey S
(1)
Wojciechowska Ludwika
(1)
Zagórska Wanda
(1)
Zawadzka dorota
(1)
Zych Adam A
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Śmierć
(7)
Dziecko
(2)
Ludzie starzy
(2)
Lęk
(2)
Żałoba
(2)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cierpienie
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Gerontologia
(1)
Jakość życia
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Młodzież
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Postawa wobec śmierci
(1)
Psychologia człowieka dorosłego
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia starości
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzina
(1)
Sens życia
(1)
Starzenie się
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wola
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zdrowotność
(1)
Śmiertelność
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Specyfika zajęć dla osób starszych: Kwestie ogólne; Wskazówki do pracy z osobami z zaburzeniami słuchu; Wskazówki do pracy z osobami z zaburzeniami wzroku; Wskazówki do pracy z osobami z trudnościami w poruszaniu się; Wskazówki do pracy z osobami z otępieniem; Wskazówki w kwestii organizacji wycieczek; Ankieta dot. zainteresowań. Scenariusze zajęć: Zajęcia integracyjne; Smutki i radości starości - w tym: Bajka „…i żyli długo i szczęśliwie”; Szczęśliwy senior; Starość jako niepełnosprawność; Różni czy podobni?; Dobra starość - jak ją osiągnąć?; Starość, czyli co?; Wesołe jest życie staruszka (spotkanie słowno-muzyczne); Dodatki. Szlachetne zdrowie… : „Na zdrowie”; Zdrowie na wesoło; Z higieną za pan brat; Inscenizacja bajki Chory kotek Stanisława Jachowicza; Wiem, co jem; Podkładki pod talerze; Przychodzi baba do lekarza…; U wód; Dodatki. Uczuciowy zawrót głowy: Jak się czuję?; Zabawy w uczucia; (Po)mieszane uczucia; Zobaczyć i usłyszeć emocje; Emocjonalne łamigłówki (wersja trudniejsza); Emocjonalne łamigłówki (wersja łatwiejsza); Miłość niejedno ma imię; Dodatki. Kres życia: Perspektywa śmierci; Towarzyszenie choremu; Żałoba; Opieka nad grobami; Dodatki. Sport to zdrowie: Poranna gimnastyka na siedząco; Ćwiczenia na stojąco z kijami; Miniolimpiada I; Miniolimpiada II; Umysłowa gimnastyka; Sport z przymrużeniem oka - sesja zdjęciowa; Piłka kopana - drużyna narodowa; Dodatki. Moda i uroda: Becyklingowy pokaz mody; Powróćmy jak za dawnych lat…; Jubilerski kram; Guzik z pętelką; Diabeł tkwi w szczegółach; Dzień Piękności; Dodatki. Swojskie klimaty: Słoneczna kraina; Polskie kwiaty; Siano w roli głównej; Słomiany zapał; Ziołowo mi; W kurniku; Na ludowo; Dodatki. Bliżej natury: Leśne przygody; Zapachy lasu; Przewodnik przyrodniczy; Ptasi gaj; Cuda z natury; Spacer po lesie; Dodatki. Zwierzyniec: Zoologiczne łamigłówki (wersja trudniejsza); Zoologiczne łamigłówki (wersja łatwiejsza); Zwierzęta o ludziach; Na safari; Poszukiwacze zwierząt; Zabawa tematyczna „Nasi Pu[ile”; Pies z kotem; Dodatki. Może nad morzem?: Na fali; Muszelkowy zawrót głowy; W kręgu kamieni; Kamienie szlachetne; Okręty; Na plaży; Na ryby; Rejs w nieznane; Dodatki. Podróże małe i duże: Poznajemy Japonię; Światowo; Łamigłówki geograficzne (wersja trudniejsza); Łamigłówki geograficzne (wersja łatwiejsza); Podróż w krainę fantazji; Dodatki. Smaki świata: Owoce świata; Czy znasz ten smak?; Owocowe łamanie głowy (wersja trudniejsza); Owocowe łamanie głowy (wersja łatwiejsza); Nie tylko sól; czas na herbatę; W pasiece; Dodatki. Arte-eko, czyli sztuka ekologii: ekologia na co dzień; Na okrągło; Muzyczny recykling; Pod prąd?; Z wiatrem i pod wiatr; Papier; Wyrol(k)owani; Woda (wersja trudniejsza); Woda (wersja łatwiejsza; Recyklingowe zawody; Teatrzyk recyklingowy; Dodatki. Geometryczne miszmasz: Zwierzęta w paski i w kropki; Gimnastyka z piłką i szarfą; Igła z nitką; Łamigłówki z kształtami; Rękodzieło geometryczne; Pompony; Dodatki. Aby język giętki powiedział wszystko… : Wieża Babel; Bohater: „K”; Gimnastyka języka; Językowe zabawy (wersja trudniejsza); Językowe zabawy (wersja łatwiejsza); Poskromić słowa; Sztuka pięknego pisania; Kaligrafia - inaczej; Dodatki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Klątwa czy dar przemijania? Studium z tanatopsychologii / Joanna Mesjasz. - Warszawa : Difin, 2010. - 199, [1] s. : tab.; wykr. ; 23 cm.
1. Bliżej definicji; 2. Społeczny kontekst; 3. Zrozumieć lęk; 4. Drogi do prawdy; 5. Lek przed śmiercią a rozwój człowieka; 6. Wybrane determinanty leku fanatycznego; 7. Lęk przed śmiercią z perspektywy badawczej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rana śmiertelności, 2. Rozpoznawanie lęku przed śmiercią, 3. Doświadczenie przebudzenia, 4. Potęga myśli, 5. Przezywciężanie lęku przed śmiercią poprzez kontakty z ludźmi, 6. Świadomość śmierci: Pamiętnik, 7. Jak zajmować się lękiem przed śmiercią. Rady terapeutów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Jesień życia w oczach seniorów; 2. Proces biologicznego starzenia się; 3. Psychologiczna sytuacja człowieka starszego oraz jej determinanty; 4. Seks osób w wieku podeszłym; 5. Nowoczesna geriatria; 6. Uczestnictwo w Uniwersytecie III wieku jako sens życia; 7. Proces umierania, śmierć, hospicjum.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Zawiera: R. 1 Wieloaspektowość edukacji a starzenie się i starość – od tradycji do ponowoczesności. R. 2 Moderacja rozwoju – wyzwaniem dla gerontologii edukacyjnej: Wielowymiarowość starzenia się; Nowe spojrzenie na starzenie się człowieka; Moderacja ludzkiego rodzaju; Implikacje moderacji rozwoju dla polityki społecznej i gerontologii edukacyjnej. R. 3 Geragogika specjalna – konieczność, potrzeba czy moralny obowiązek?: Niepełnosprawność ważnym problemem społecznym; Starość osób niepełnosprawnych różne oblicza ma; Niepełnosprawność osób starzejących się i starych; W kierunku niepełnosprawnej osoby starszej; Cele i zadania geragogiki specjalnej; Polityka społeczna wobec starości osób niepełnosprawnych i niepełnej sprawności ludzi starszych. R. 4 Globalne starzenie się a potrzeby społeczne, kulturalne i edukacyjne odchodzącej generacji. R. 5 Trzy szkice o starości: „Oczekując starości”; „Szczęśliwi nie liczą godzin…”; „Panie, Ty wiesz, że się starzeję…”. R. 6 Czynniki płci i rodzaju a wielowymiarowość starzenia się i starości. R.7. „Czymże jest starość bez miłości?” R. 8 Etniczność a starzenie się – wyzwania edukacyjne. R. 9 Dawanie – nadawaniem sensu życia, czyli o wsparciu i pomocy ludziom starszym. R. 10 Formy opieki i pomocy dla ludzi starszych w Polsce i innych krajach. R. 11 Jakość życia seniorów we współczesnym świecie. R. 12 Przemoc wobec osób starzejących się i starych. R. 13 Egzystencjalne niepokoje i zagrożenia w starości: Czas bezowocny, czas daremny; Czas osamotnienia, czas pusty; Czas wyłączenia, czas rozczarowania; Czas osłabienia, czas zmęczenia; Czas bólu, czas cierpienia; Czas ogołacania, czas nagości; Czas przemijania, czas umierania. R. 14 Zapomniany paradygmat – schola mortis. R. 15 Ból, cierpienie i umieranie w cyklu życiowym człowieka. R. 16 Psychologiczna analiza podstawowych faz umierania. R. 17 Trajektoria umierania w ujęciu tanatopsychologii. R. 18 Rozpacz, aby żyć – żałoba w życiu człowieka. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Śmierć: Życie, śmierć i lęk; Jak dzieci pojmują śmierć; Śmierć i psychopatologia; Śmierć i psychoterapia; 2. Wolność: Odpowiedzialność; Wola; 3. Izolacja: Izolacja egzystencjalna; Izolacja egzystencjalna i psychoterapia; 4. Brak sensu: Brak sensu i psychoterapia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział I Tanatopedagogiczne konteksty życia rodziny: 1. Niezawinione cierpienie dziecka; 2. Dziecko w cierpieniu totalnym; 2.1. Nieuleczalna choroba dziecka; 2.2. Wymiary cierpienia chorego dziecka; 3. Skutki choroby dziecka w rodzinie; 4. Tanatopedagogika wobec zagrożenia życia dziecka; 4.1. Ogólne założenia tanatopedagogiki; 4.2. Tanatopedagogiczny wymiar funkcjonowania rodziny chorego dziecka. Rozdział II Rodzina wobec sytuacji tanatologicznej: 1. Dążenie do podniesienia jakości życia dziecka; 2. Adaptacja do trudnej sytuacji; 3. Wykorzystanie resilience; 4. Wzrost potraumatyczny; 5. Znaczenie wsparcia hospicyjnego; 6. Rola edukacji; 6.1. Edukacja w rodzinie chorego dziecka; 6.2. Edukacja formalna. Rozdział III Metodologia badań własnych: 1. Orientacja jakościowa w badaniach empirycznych; 1.1. Ogólne założenia badań jakościowych; 1.2. Konstruktywistyczne ujęcie teorii ugruntowanej; 1.3. Zastosowanie teorii ugruntowanej w opiece paliatywnej; 2. Badania własne; 2.1. Problematyka badawcza i metody gromadzenia danych; 2.2. Środowisko realizacji badań i ich przebieg. Rozdział IV Budowanie oraz wykorzystanie zasobów indywidualnych i rodzinnych: 1. Zdrowe i chore dziecko; 2. Ojcostwo i macierzyństwo; 3. Filozofia życiowa; 4. Wiara w Boga; 5. Praca i odpoczynek; 6. Wspólny potencjał rodziny; 7. Zasoby materialne; 8. Plany i marzenia. Rozdział V Sprzeciw rodziców wobec własnej bezradności: 1.Dbanie o jakość życia dziecka; 2. Blaski i cienie komunikacji z personelem szpitalnym; 3. Uczestniczenie w edukacji formalnej; 4. Podejmowanie inicjatyw własnych; 5. Dzielenie się doświadczeniem; 6. Własny rozwój bliskich dziecka; 6.1. Poznanie i akceptacja samego siebie; 6.2. Zmiany w hierarchii wartości i w postawach; 6.3. Akceptacja nieuchronności cierpienia i śmierci; 6.4. Własny rozwój duchowo-religijny; 6.5. Samokształcenie i nabywanie kompetencji. Rozdział VI Współpraca rodziny z hospicjum: 1. Hospicjum jako istotna forma wsparcia rodziny; 1.1. Postrzeganie hospicjum i początek współpracy; 1.2. Korzyści płynące ze wsparcia; 2. Trudności we współpracy; 3. Ku wzajemnemu zrozumieniu. Rozdział VII Edukacja chorego dziecka w rodzinie: 1. Organizowanie doświadczeń w celu „przybliżenia dziecku świata”; 2. Wspieranie rozwoju intelektualnego i emocjonalnego; 3. Wzmacnianie samodzielności; 4. Kształtowanie postaw prospołecznych; 5. Wzmacnianie aktywności duchowo-religijnej dziecka; 6. Nagradzanie i karanie. Rozdział VIII Edukacja zdrowego dziecka w rodzinie: 1. Diagnoza i zaspokajanie potrzeb dziecka; 1.1. Deficyt obecności i uwagi bliskich; 1.2. Brak informacji o chorobie; 1.3. Potrzeba planowania przyszłości; 1.4. Poszukiwanie kontaktów społecznych; 2. Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka; 3. Troska o rozwój duchowo-religijny; 4. Wdrażanie do obowiązków; 5. Kształtowanie postawy opiekuńczej wobec chorego rodzeństwa; 6. Korygowanie i wzmacnianie zachowań dziecka. Zakończenie: 1. Rodzina wobec choroby dziecka; 2. Dyskusja wyników; 3. Postulaty. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1. Wstęp do psychologii rozwoju w ciągu życia: Co o tym sądzisz?; Przegląd psychologii rozwoju w ciągu życia; Zagadnienia i tematy psychologii rozwoju w ciągu życia; Metody badawcze psychologii rozwoju w ciągu życia. R. 2. Teorie rozwoju w ciągu życia: Co o tym sądzisz?; Co sprawia, iż teoria rozwoju w ciągu życia jest uznawana za dobrą?; Psychologiczne teorie rozwoju w ciągu życia; Socjologiczne teorie rozwoju w ciągu życia; Biologiczne teorie rozwoju w ciągu życia. R. 3. Genetyka, dziedziczność a środowisko: Co o tym sądzisz?; Genetyka życia; Genetyka biochemiczna: podstawowe pojęcia; Behawioralna genetyka; Aberracje i mutacje genetyczne; Poradnictwo genetyczne. R. 4. Rozwój prenatalny, narodziny i przystosowanie w okresie noworodkowym: Co o tym sądzisz?; Moment zapłodnienia; Rozwój prenatalny; Środowiska prenatalne; Zaburzenia w przebiegu ciąży; Proces narodzin; Poporodowa adaptacja noworodka; Bezpłodność. R. 5. Okres niemowlęcy i poniemowlęcy: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 6. Wczesne dzieciństwo: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 7. Średnie dzieciństwo: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 8. Okres dorastania: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 9. Wczesna dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Możliwości wyboru stylu życia; Kariera. R. 10. Średnia dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Rodzina; Rozwój zawodowy. R. 11. Późna dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Rodzina; Emerytura. R. 12. Śmierć i żałoba: Co o tym sądzisz?; Śmierć i umieranie z perspektywy współczesnego społeczeństwa; teorie psychologicznych aspektów procesu umierania; Umierać z godnością; W chwili śmierci; Definicje komponenty śmierci; Czy istnieje życie pośmiertne?; Żałoba.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wychowanie dzieci ; 3)
1. Kiedy umiera dziecko; 2. Opieka psychologiczna i medyczna; 3. Żałoba dzieci i ludzi dorosłych; 4. Jak dziecko reaguje na śmierć?; 5. Jak pomóc osobom przeżywającym żałobę?; Wskazówki dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej