Wychowanie seksualne
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(13)
Autor
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Adamski Franciszek
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jaczewski Andrzej
(1)
Jorg Daria
(1)
Obuchowska Irena
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Rzepka Jerzy
(1)
Sieja Krzysztof
(1)
Skrzypulec-Plinta Violetta (1959- )
(1)
Topa Danuta
(1)
Zborowska Katarzyna
(1)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1420)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(635)
Polska
(629)
Samorząd terytorialny
(531)
Wychowanie seksualne
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(417)
Marketing
(414)
Gospodarka
(405)
Banki
(383)
Organizacja
(377)
Prawo pracy
(358)
Internet
(351)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(317)
Prawo
(308)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(264)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Unia Europejska (UE)
(251)
Praca
(246)
Zarządzanie strategiczne
(244)
Prawo cywilne
(243)
Administracja
(241)
Pedagogika
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(237)
Nauczyciele
(235)
Szkolnictwo
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Kultura
(230)
Polityka społeczna
(230)
Psychologia
(228)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(218)
Rachunkowość
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(215)
Nauczanie
(212)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(211)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(197)
Nieruchomości
(194)
Konkurencja
(193)
Prawo międzynarodowe
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(186)
Zatrudnienie
(182)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo Unii Europejskiej
(174)
Prawo gospodarcze
(165)
Umowa
(157)
Kształcenie
(156)
Filozofia
(154)
Logistyka gospodarcza
(150)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(147)
Papiery wartościowe
(146)
Decyzje
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(143)
Demokracja
(140)
Płaca
(136)
Stosunki interpersonalne
(136)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Psychologia społeczna
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(125)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(121)
Motywacja pracy
(119)
Samorząd gminny
(119)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
15 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Człowiek - osoba podmiotem wychowania: 1. Człowiek - dramat natury i osoby, 2. Cielesno - duchowy wymiar człowieka, 3. Duchowa rzeczywistość czyniąca człowieka osobą, 4. Transcendentne odniesienie człowieka, 5. Człowiek istotą seksualną, 6. Płciowość między naturą i kulturą, 7. Człowiek a aspekcie społecznym. Cz. II Od filozofii człowieka do filozofii wychowania: 1. Filozofia człowieka podstawą filozofii wychowania, 2. Wychowanie chrześcijańskie - wychowaniem personalistycznym, 3. Racje za personalistyczną filozofią wychowania, 4. Godność osoby fundamentem wychowania, 5. Wychowanie jako spotkanie osób. Cz. III Wychowanie ukierunkowane na wartości: 1. Wartości u podstaw wychowania personalistycznego, 2. Tolerancja a wychowanie, 3. Granice tolerancji, 4.Zdrowie w wymiarze aksjologicznym i wychowawczym, 5. Pluralizm wartości i wychowanie, 6. Wychowanie do wyboru wartości, 7. Wychowywać do urzeczywistniania wartości, Cz. IV Wychowanie personalistyczne wychowaniem integralnym: 1. Prawda jako zasada życia społecznego i zadanie wychowania, 2. Wychowanie moralne jako istotny element wychowania, 3. Rola edukacji religijnej i wychowania religijnego, 4. Wychowanie do wolności i odpowiedzialności, 5. Wychowanie do miłości - miłości trzeba się uczyć, 6. Wychowanie seksualne częścią wychowania człowieka, 7. Argumentacja i motywacja w wychowaniu młodzieży do czystości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka życia duchowego)
Cz. I Rozwój seksualny w okresie dzieciństwa i dojrzewania; 1. Rozwój seksualny dziecka przed okresem dojrzewania, 2. Rozwój seksualny dziecka w okresie dojrzewania. Cz. II Wychowanie seksualne; 1. Potrzeba wychowania seksualnego, 2. Wychowanie seksualne przed okresem dojrzewania, 3. Wychowanie seksualne w okresie dojrzewania. Cz. III Integralne spojrzenie na ludzką seksualność; 1. Istota integracji seksualnej, 2. Związek seksualności ze światem uczuć, 3.Więzi międzyosobowe. Cz. IV wychowanie do miłości; 1. Wychowanie do małżeństwa, 2. Wychowanie do celibatu. Cz. V Zranienia emocjonalno-seksualne i ich uzdrowienie; 1. Zranienia emocjonalno-seksualne i ich skutki, 2. Uzdrowienie zranień seksualnych. Cz. VI Zagadnienia szczegółowe; 1. Ciekawość seksualna, 2. Niektóre mechanizmy emocjonalne ludzkiej seksualności, 3. Masturbacja, 4. Homoseksualizm
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z pedagogiki / PWN Wydaw. Nauk.)
Wprowadzenie: Pedagogiczne współrzędne wyjaśniania edukacji rodzajowej; 1. Kryteria analizy teorii wyjaśniających praktykę edukacji rodzajowej- metodologiczne podstawy badania; 2. Treściowe właściwości teorii; 3. Metaanaliza badań nad osiągnięciami szkolnymi i ustrojem rodzajowym szkół; 4. Teorie i rzeczywistość- diagnoza potencjału interpretacyjnego teorii; 5. Pedagogika rodzaju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Wzorce ról płciowych w kulturze: 1. Poglądy przedstawicieli Kościoła na temat miejsca i roli kobiet we współczesnym świecie - spojrzenie przez pryzmat feminizmu, 2. Wizerunki kobiet w mass mediach i reklamie a autostereotypy, 3. Ekspresja kobiecości w sztuce, 4. O wybranych problemach społecznego rynku książek dla dziewczynek i chłopców w Polsce i na świecie, 5. "Harry Potter" i tradycyjny świat podziałów płciowych, 6. Kościół, kino, rówieśnicy - determinanty socjalizacji w filmie Perdo Almodovara Złe wychowanie. Cz.II Edukacja a role płciowe: 1. Wpływ działań edukacyjnych na spostrzeganie stereotypów płciowych, 2. Socjalizacja rodzajowa dziewcząt i chłopców a ukryty program edukacji szkolnej, 3. Doświadczenia socjalizacyjne młodych kobiet i mężczyzn w zakresie domowej edukacji seksualnej, 4. Kontrowersje wokół wzorców kobiet w podręcznikach do wychowania seksualnego - próba poszukiwania kompromisowych rozwiązań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo o Jubilacie. Bibliografia prac prof. dr hab. Mariana Śnieżyńskiego za lata 1968-2000. Kilka słów wprowadzenia do konferencji. Część I: Edukacja prorodzinna w okresie transformacji. Ewolucyjne przemiany współczesnej rodziny polskiej; Kultura pedagogiczna rodziców: wyzwanie i czynnik stymulacji rozwoju młodego pokolenia Polaków; Osobowościowe determinanty konfliktu międzypokoleniowego w rodzinie; Edukacja pedagogiczna rodziców - ważny element systemu polityki prorodzinnej; O potrzebie przygotowania młodzieży do małżeństwa i rodzicielstwa; Edukacja do życia w rodzinie - stan i potrzeby; Wyzwania przyszłości a wychowanie prorodzinne. Część II: Polska rodzina w dobie przeobrażeń społeczno-kulturowych. Korczak i rodzina; Kościół - rodzina i wychowanie; Katolicki wzór małżeństwa w wychowaniu prorodzinnym; Rola Kościoła katolickiego w przygotowaniu ludzi młodych do świadomego podejmowania ról małżeńskich i rodzicielskich; Rodzina wiejska w dobie zmian społeczno-ustrojowych; Tradycje i obyczaje w wychowaniu rodzinnym; Pomoc państwa rodzinom bezrobotnym; Rodzinne uwarunkowania bezdomności; Aksjologiczne podobieństwa i różnice rodziców i dzieci; Edukacyjne zadania szkoły rodzenia. Część III: Zadania rodziny w realizacji edukacji prorodzinnej. Oddziaływanie wychowawcze rodziny a pola wpływów "pedagogiki prorodzinnej" w warunkach demokracji; Wpływ rodziny na system wartości współczesnej młodzieży; Wychowanie rodzinne do roli matki; Postawy maturzystów wobec dziecka nienarodzonego; Rozwijanie podmiotowości dziecka w rodzinie przygotowaniem do pełnienia odpowiedzialnych ról życiowych; Sąd młodzieży o małżeństwie; Zapomniane dziecko; Znaczenie ciągłej pedagogizacji rodziców dla wychowania prorodzinnego dziecka; Rodzina - skarbnica wzorów spędzania czasu wolnego dzieci klas młodszych; Miejsce rodziny w realizacji zadań współczesnej szkoły z zakresu edukacji zdrowotnej; Rodzina w wypowiedziach werbalnych i plastycznych dzieci; Rola środowiska rodzinnego w wychowaniu dzieci przebywających w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Krakowie. Część IV: Wychowanie psychospołeczne i seksualne w rodzinie. Natura i cel wychowania seksualnego w świetle nauki Kościoła; Wychowanie psychoseksualne w rodzinie; Społeczne funkcjonowanie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w rolach rodzinnych; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Powinności państwa względem rodziny w zakresie wychowania seksualnego dzieci i młodzieży. Część V: Zadania szkoły w realizacji edukacji prorodzinnej. Oczekiwania oraz potrzeby uczniów w zakresie przygotowania do życia rodzinnego i seksualnego; Wychowanie prorodzinne w szkole - opinie rodziców i uczniów, oczekiwania młodzieży wobec nowego przedmiotu; Oczekiwania młodzieży w stosunku do przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie"; Umiejętności komunikacyjne nauczyciela - podejmowanie dyskusji o rodzinie w edukacji wczesnoszkolnej; Edukacja prorodzinna w klasach początkowych realizowana poprzez współpracę nauczycieli i rodziców. Część VI: Kształcenie nauczycieli-wychowawców do realizacji edukacji prorodzinnej. Nauczyciel a współuczestnictwo rodziców w procesie edukacji dzieci; Modelowanie w procesie przygotowania nauczycieli do dialogu wychowawczego; Introspekcja psychodydaktyczna nauczyciela wychowania prorodzinnego - propozycja badawcza; Kultura pedagogiczna wychowawców a edukacja prorodzinna; Metody aktywizujące w kształceniu nauczycieli-wychowawców prowadzących zajęcia z zakresu wychowania prorodzinnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Profilaktyka w zakresie zachowań seksualnych młodzieży 1. Wybrane problemy zdrowia publicznego związane z seksualnością 2. Programy profilaktyczne dotyczące obszaru seksualności 3. Badania ewaluacyjne dotyczące obszaru seksualności 4. Kierunki profilaktyki młodzieżowej w obszarze seksualności w świetle wyników badań epidemiologicznych w wybranych krajach Cz. II. Polskie badania ewaluacyjne programów profilaktyki młodzieżowej z dziedziny seksualności 5. Program "Płciowość i Odpowiedzialność Nastolatków" i pierwsze próby jego ewaluacji 6. Rozszerzone badania nad seksualnością programu PiON 7. Program "Wyspa Skarbów" i badania nad jego skutecznością 8. Podsumowanie wyników polskich badań ewaluacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Metodologia badań porównawczych dotyczących HIV/AIDS, 2. Opinie i wiedza na temat HIV/AIDS, 3. Aktywność seksualna i jej postrzeganie, 4. Stosunek do używania prezerwatywy, 5. Wychowanie seksualne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie moralne w zarysie / Mieczysław Łobocki. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2006. - 214, [1] s. ; 24 cm.
1. Charakterystyka wychowania moralnego i jego uwarunkowania 2. Rozwój moralny dzieci i młodzieży 3. Wartości tworzywem wychowania moralnego 4. Autorytet w wychowaniu moralnym 5. Nauczanie religii a wychowanie moralne 6. Wychowanie seksualne a wychowanie moralne 7. Czynniki dezorganizujące wychowanie moralne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Biologiczne uwarunkowania rozwoju seksualnego, 2. Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju erotycznego, 3. Zewnętrzne przejawy rozwoju erotycznego dzieci i młodzieży, 4. Nieprawidłowości zachowań seksualnych dzieci i młodzieży, 5. Rodzaje nieprawidłowych zachowań seksualnych, 6. Wychowanie i uświadamianie seksualne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Kobieta w polskiej tradycji życia rodzinnego i społecznego II. Społeczna pozycja i miejsce kobiety w ideologii i praktyce socjalizmu III. Między tradycyjnym a współczesnym ujęciem ról kobiety w Polsce po 1989 roku IV. Problematyka, podstawa empiryczna i metoda badań V. Od unifikacji do zróżnicowania ról - przygotowanie kobiety do funkcji małżeńsko-rodzinnych VI. Kobieta jako istota płciowa VII. Kobieta w roli matki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prorodzinna edukacja seksuologiczna, 2. Problematyka historyczna wychowania seksualnego, 3. Obraz zachowań seksualnych ludzkości i Polaków, 4. Sytuacja demograficzna, 5. Biologiczne uwarunkowania zachowań seksualnych, 6. Psychologia płci, 7. Seksualizm w rozwoju ontogenetycznym, 8. Typowość i inność, 9. Seksuologia jako nauka i praktyka, 10. Podstawy prawne w seksuologii, 11. Choroby przenoszone droga płciową. HIV/AIDS, 12. Metody regulacji urodzeń
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Naukowe podstawy życia seksualnego człowieka, 2. Wybrane zagadnienia edukacji seksualnej, 3. Zagrożenia zdrowotne związane z życiem seksualnym, 4. Konsekwencje życia płciowego młodego człowieka, 5. Przestępstwa o charakterze seksualnym w świetle prawa, 6. Metody leczenia farmakologicznego przestępców seksualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; Część I. Edukacja zdrowotna – podstawy teoretyczne i metodyczne; Rozdział 1. Zdrowie; 1.1. Definiowanie zdrowia i choroby; 1.1.1. Definiowanie zdrowia profesjonalne i potoczne; 1.1.2. Zdrowie jako kategoria pozytywna; 1.1.3. Definiowanie choroby; 1.2. Modele zdrowia; 1.2.1. Biomedyczny model zdrowia; 1.2.2. Holistyczne podejście do zdrowia; 1.2.3. Model salutogenezy A. Antonovsky’ego; 1.3. Mierniki zdrowia; 1.4. Zdrowie jako wartość i zasób dla jednostki i społeczeństwa; 1.5. Jakość życia związana ze zdrowiem; Rozdział 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie; 2.1. Czynniki warunkujące zdrowie i zmiany w ich postrzeganiu; 2.2. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące; 2.3. Styl życia i zachowania zdrowotne; 2.3.1. Prozdrowotny styl życia; 2.3.2. Zachowania zdrowotne; 2.3.3. Charakterystyka zachowań zdrowotnych dorosłych Polaków; 2.4. Wsparcie społeczne; 2.4.1. Definicje i rodzaje wsparcia społecznego; 2.4.2. Kapitał społeczny; 2.5. Czynniki społeczno-ekonomiczne; 2.6. Opieka zdrowotna; 2.7. Dbałość ludzi o własne zdrowie; 2.7.1. Sposoby dbania o zdrowie w społeczeństwie polskim; 2.7.2. Przyczyny bierności wobec zdrowia; 2.7.3. Niektóre uwarunkowania dbałości o zdrowie; 2.7.4. Healthism – nadmierna koncentracja na zdrowiu; Rozdział 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce; 3.1. Periodyzacja dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce; 3.2. Twórcy, ich dzieła i myśli; 3.3. Znaczące organizacje, instytucje i projekty; 3.4. Czasopisma naukowe i fachowe; Rozdział 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej; 4.1. Terminologia i definicje; 4.1.1. Nazwy i ich ewolucja; 4.1.2. Definicje; 4.1.3. Podstawowe pojęcia; 4.2. Cele i oczekiwane efekty; 4.3. Koncepcje i modele; 4.4. Teorie wykorzystywane w edukacji zdrowotnej; 4.5. Etyczne aspekty edukacji zdrowotnej; Rozdział 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia; 5.1. Rola edukacji zdrowotnej w terapii chorób; 5.2. Edukacja zdrowotna a profilaktyka; 5.3. Promocja zdrowia; 5.3.1. Geneza promocji zdrowia; 5.3.2. Definicje; 5.3.3. Strategia działania; 5.3.4. Podejścia i metody działań; 5.3.5. Modele promocji zdrowia; 5.3.6. Edukacja zdrowotna jako kluczowy komponent promocji zdrowia; 5.4. Profilaktyka a promocja zdrowia; Rozdział 6. Metodyka edukacji zdrowotnej; 6.1. Planowanie i ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 6.1.1. Etapy planowania programu edukacji zdrowotnej; 6.1.2. Zasady układania scenariusza zajęć; 6.1.3. Ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 6.2. Tworzenie warunków do uczenia się; 6.2.1. Komunikowanie jako podstawa uczenia się – nauczania; 6.2.2. Rola i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną; 6.2.3. Warunki, organizacja i klimat sprzyjające dobremu komunikowaniu i uczeniu się; 6.3. Metody wspomagania uczenia się; 6.3.1. Rodzaje metod i technik uczenia się – nauczania; 6.3.2. Zasady doboru metod i technik uczenia się – nauczania; 6.3.3. Akcje i konkursy w edukacji zdrowotnej; 6.3.4. Charakterystyka wybranych metod i technik; 6.4. Środki dydaktyczne w edukacji zdrowotnej; 6.4.1. Środki dydaktyczne stosowane w edukacji zdrowotnej w ostatnich dekadach; 6.4.2. Korzyści i ograniczenia w korzystaniu z Internetu; Rozdział 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej; 7.1. Mass media jako źródła informacji o zdrowiu; 7.2. Zasady skutecznego wykorzystywania mass mediów w edukacji zdrowotnej; 7.3. Współpraca z mass mediami; 7.4. Marketing społeczny i kampanie społeczne w promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej; Rozdział 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach; 8.1. Edukacja zdrowotna w rodzinie; 8.1.1. Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży; 8.1.2. Potrzeby w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej starszych członków rodziny; 8.2. Edukacja zdrowotna w przedszkolu; 8.3. Edukacja zdrowotna w szkole; 8.3.1. Dzieje edukacji zdrowotnej w szkole w Polsce w ostatnim półwieczu; 8.3.2. Aktualna sytuacja w szkolnej edukacji zdrowotnej w Polsce; 8.3.3. Nowe rozwiązania w szkolnej edukacji zdrowotnej w niektórych krajach Europy; 8.3.4. Szkoła promująca zdrowie; 8.4. Edukacja zdrowotna w zakładach opieki zdrowotnej; 8.4.1. Edukacja zdrowotna w praktyce lekarza podstawowej opieki zdrowotnej – lekarza rodzinnego; 8.4.2. Zadania pielęgniarki rodzinnej w edukacji zdrowotnej; 8.4.3. Zadania pielęgniarki i higienistki szkolnej w edukacji zdrowotnej; 8.4.4. Edukacja osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych; 8.4.5. Szpital promujący zdrowie; Część II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym; Wprowadzenie; Rozdział 1. Dbałość o ciało; 1.1. Postrzeganie i dbałość o ciało we współczesnym świecie; 1.2. Uczenie się dbania o ciało w dzieciństwie i młodości; 1.3. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 1.3.1. Dbałość o zęby; 1.3.2. Samokontrola masy ciała; 1.3.3. Pielęgnacja i samobadanie piersi; 1.3.4. Samobadanie jąder; 1.3.5. Ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem; Rozdział 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna; 2.1. Pojęcie zdrowego żywienia; 2.2. Prozdrowotna edukacja żywieniowa; 2.3. Edukacja żywieniowa w szkole; 2.4. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 2.4.1. Urozmaicenie posiłków; 2.4.2. Umiarkowanie w jedzeniu; 2.4.3. Uregulowane żywienie; 2.4.4. Umiejętność przygotowania posiłków; 2.4.5. Uprawianie sportu i inne formy aktywności fizycznej; 2.4.6. Unikanie lub ograniczanie spożycia niektórych produktów; 2.4.7. + Uśmiech; Rozdział 3. Bezpieczeństwo - zapobieganie urazom; 3.1. Wypadki i urazy – definicje i epidemiologia; 3.2. Profilaktyka urazów a promocja bezpieczeństwa; 3.3. Edukacja do bezpieczeństwa; 3.4. Edukacja do bezpieczeństwa w szkole; 3.5. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 3.5.1. Samoocena własnych zachowań związanych z bezpieczeństwem; 3.5.2. Przyczyny urazów i sposoby ich eliminowania; 3.5.3. Ocena i podejmowanie ryzyka; 3.5.4. Identyfikacja zagrożeń w najbliższym otoczeniu; Rozdział 4. Seksualność – wybrane zagadnienia; 4.1. Podstawowe pojęcia; 4.1.1. Zdrowie seksualne i prokreacyjne; 4.1.2. Prawa prokreacyjne i seksualne; 4.1.3. Wychowanie i edukacja seksualna; 4.2. Edukacja seksualna; 4.2.1. Edukacja seksualna dzieci w wieku przedszkolnym; 4.2.2. Edukacja seksualna dzieci w okresie wczesnoszkolnym; 4.2.3. Biomedyczne podstawy edukacji seksualnej młodzieży; 4.2.4. Psychoseksualne podstawy edukacji seksualnej młodzieży; 4.2.5. Antykoncepcja i zapobieganie zakażeniom przenoszonym drogą płciową; 4.2.6. Problemy osobiste i relacje interpersonalne; 4.3. Zasady konstruowania i realizacji programów edukacji seksualnej młodzieży; 4.3.1. Zasady konstruowania programów edukacji seksualnej; 4.3.2. Ważne rady praktyczne; Rozdział 5. Zdrowie psychospołeczne – wybrane zagadnienia; Wprowadzenie; A. Zdrowie i dobrostan psychiczny; 5.1. Kondycja psychiczna dzieci i młodzieży; 5.2. Złożoność i wieloznaczność zdrowia psychicznego; 5.3. Kryteria zdrowia psychicznego; 5.4. Dobrostan psychiczny; 5.5. Propozycje zajęć; B. Emocje i stres; 5.6. Emocje; 5.7. Radzenie sobie z negatywnymi emocjami; 5.8. Stres; 5.9. Strategie przeciwstresowe i mechanizmy obronne; 5.10. Propozycje zajęć; C. Optymizm; 5.11. Optymiści i pesymiści; 5.12. Optymistyczna postawa życiowa; 5.13. Styl wyjaśniania; 5.14. Wyuczona bezradność i granice optymizmu; 5.15. Kształtowanie pozytywnego stosunku do świata; 5.16. Propozycje zajęć; D. Poczucie tożsamości i własnej wartości; 5.17. Terminologia; 5.18. Kształtowanie się obrazu „ja” i poczucia własnej wartości; 5.19. Spostrzeganie siebie w relacjach z innymi; 5.20. Wpływ wychowania na kształtowanie poczucia własnej wartości ucznia; 5.21. Ocena szkolna jako czynnik oddziałujący na poczucie własnej wartości ucznia; 5.22. Propozycje zajęć; E. Umiejętności życiowe; 5.23. Umiejętności życiowe i ich kształtowanie w edukacji zdrowotnej i innych działaniach szkoły; 5.23.1. Definicja i rodzaje umiejętności życiowych; 5.23.2. Planowanie edukacji służącej kształtowaniu umiejętności życiowych; 5.23.3. Możliwości kształtowania umiejętności życiowych w polskiej szkole; 5.24. Rozwijanie u uczniów wybranych umiejętności życiowych; 5.24.1. Myślenie krytyczne i podejmowanie decyzji; 5.24.2. Myślenie twórcze i rozwiązywanie problemów; 5.24.3. Komunikacja interpersonalna; F. Chorzy psychicznie w społeczeństwie; 5.25. Zaburzenia i choroby psychiczne; 5.26. Stosunek społeczeństwa do zaburzeń i chorób psychicznych; 5.27. Społeczny wizerunek osób chorych psychicznie; 5.28. Działania na rzecz integracji osób z zaburzeniami psychicznymi i przeciwdziałanie stygmatyzacji; 5.29. Propozycje zajęć; Rozdział 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych; 6.1. Zmiany w podejściu do problemów związanych z nadużywaniem substancji psychoaktywnych; 6.2. Integralne podejście do profilaktyki używania substancji psychoaktywnych i innych zachowań problemowych młodzieży; 6.3. Nowe i „stare” poziomy profilaktyki; 6.4. Główne obszary profilaktyki używania substancji psychoaktywnych; 6.4.1. Profilaktyka ukierunkowana na jednostkę; 6.4.2. Profilaktyka ukierunkowana na środowisko społeczne; 6.5. Profilaktyka oparta na naukowych podstawach; 6.6. Strategie oparte na naukowych podstawach; 6.6.1. Strategie wiodące; 6.6.2. Strategie uzupełniające; 6.7. Istotne elementy programów profilaktycznych; 6.8. Wskazówki dotyczące ewaluacji; 6.9. Propozycje zajęć; Rozdział 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wśród uczniów; 7.1. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży – definicje, formy, częstość występowania; 7.2. Podejścia wyjaśniające agresję i przemoc u dzieci i młodzieży; 7.3. Środowiskowe uwarunkowania agresji; 7.4. Przyczyny i skutki zachowań agresywnych; 7.4.1. Potrzeby zaspokajane przez zachowania agresywne; 7.4.2. Charakterystyka sprawców i ofiar przemocy; 7.4.3. Skutki zachowań agresywnych; 7.5. Zapobieganie zachowaniom agresywnym uczniów; 7.6. Umiejętności i strategie potrzebne do radzenia sobie w szkolnych sytuacjach agresji i przemocy; Aneks. Propozycje ćwiczeń i zabaw; A.1. Ćwiczenia rozgrzewająco-integrujące; A.2. Ćwiczenia energetyzujące; A.3. Ćwiczenia relaksacyjne; A.4. Ćwiczenia koncentracji; Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Książka
W koszyku
I. Edukacja zdrowotna - podstawy teoretyczne i metodyczne 1. Zdrowie 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia 6. Metodyka edukacji zdrowotnej 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym 1. Dbałość o ciało 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna 3. Bezepieczeństwo - zapobieganie urazom 4. Seksualność - wybrane zagadnienia 5. Zdrowie psychospołeczne - wybrane zagadnienia 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wsród uczniów 8. Propozycje cwiczeń i zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Współczesne rozumienie zdrowia reprodukcyjnego i seksualnego; 2. Edukacja seksualna – fakty i mity; 3. Edukacja seksualna w mediach – wiedza i opinia młodych dorosłych; 4. Funkcjonowanie heteroseksualnych kobiet i mężczyzn w bliskich związkach; 5. Funkcjonowanie kobiet i mężczyzn w bliskich związkach w kontekście wybranych charakterystyk osobowych; 6. Zdrowie osób LGBT; 7. Homofobia i dyskryminacja z powodu orientacji seksualnej i tożsamości płciowej. Wiedza i opinia studentów uczelni medycznych; 8. Seks i erotyka Wschodu; 9. Pomiędzy terminologią medyczną a mową codzienną: nomenklatura seksualna Polaków w kontekście tabu; 10. Inicjacja seksualna w Polsce – przegląd literatury; 11. Obraz ciała i atrakcyjność seksualna kobiet; 12. Problemy seksualne kobiet w okresie menopauzy; 13. Chemseks; 14. Zaburzenia funkcji seksualnych u kobiet; 15. Gwałt; 16. Wpływ ciąży, porodu i karmienia piersią na seksualność kobiety w tych okresach – aspekt teoretyczny; 17. Jakość życia seksualnego w poszczególnych trymestrach ciąży – perspektywa badawcza; 18. Satysfakcja seksualna w poszczególnych trymestrach ciąży – perspektywa badawcza; 19. Zaburzenia emocjonalne okresu poporodowego; 20. Infekcja SARS-CoV-2 – postępowanie u kobiet ciężarnych oraz u kobiet w okresie okołoporodowym; 21. Aktualne standardy postępowania w podmiotach leczniczych w obliczu pandemii COVID-19; 22. Analiza stężeń chemokin MIP-la i MIP-lb pozyskanych z supernatantów hodowli limfocytarnych jako czynników determinujących agresję przebiegu endometriozy; 23. Analiza profilu limfocytarnego u kobiet chorujących na endometriozę; 24. Dieta jako element terapii w endometriozie; 25. Używki a endometrioza; 26. Obrzezanie w kulturach świata; 27. Porównanie składu jednorazowych i wielorazowych artykułów higieny intymnej oraz ich wpływu na zdrowie kobiety.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej