Psychologia pracy
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
tylko na miejscu
(19)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Czytelnia
(19)
Autor
Armstrong Michael (1928- )
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Bailey Reinholdt Barbara
(1)
Baka Łukasz
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Borkowski Jan (pedagogika)
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Dyrda Mirosław Jan (1945- )
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Enkelmann Nikolaus B. (1936- )
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gut Jerzy (1955- )
(1)
Haman Wojciech (1954- )
(1)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(1)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(1)
Kanarski Leszek
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kozłowski Waldemar
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Lubrańska Anna
(1)
Manek Anna Maria
(1)
Merecz-Kot Dorota
(1)
Patkaniowski Michał
(1)
Pawłowska Hanna Elżbieta
(1)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(1)
Podsiadło Iwona
(1)
Puchalska-Kamińska Malwina
(1)
Radomski Norbert
(1)
Robbins Stephen P. (1943- )
(1)
Rokicki Bronisław
(1)
Rożnowski Bohdan
(1)
Rybicki Jacek (1959- )
(1)
Scheelen Frank M. (1962- )
(1)
Schultz Duane P
(1)
Schultz Sydney Ellen
(1)
Sekuła Zofia
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Tuszyńska Teresa
(1)
Warszewska-Makuch Magdalena
(1)
Wójcik Leszek
(1)
Łądka-Barańska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(32)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(32)
angielski
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1421)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(629)
Samorząd terytorialny
(531)
Psychologia pracy
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(405)
Banki
(383)
Organizacja
(377)
Prawo pracy
(358)
Internet
(351)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Unia Europejska (UE)
(252)
Praca
(246)
Zarządzanie strategiczne
(244)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Kultura
(230)
Polityka społeczna
(230)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(218)
Rachunkowość
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(215)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(154)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(147)
Papiery wartościowe
(146)
Decyzje
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(136)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(122)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Motywacja pracy
(119)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Opracowanie
(8)
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Encyklopedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(21)
Psychologia
(15)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
33 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I: ROZUMIENIE MOTYWACJI 1. Czy jest motywacja, 2. Czego się spodziewasz, 3. Hierarchia potrzeb wg Maslowa, 4. Nie samym chlebem... 5. Czynniki higieniczne, 6. Motywatory, Cz. II: BUDOWANIE POMOSTÓW 1. Model trzech kręgów, 2. Równowaga balonów, 3. Przywództwo i motywowanie, 4. Inspirowanie ludzi, 5. Zasada "pół na pół", Cz. III: JAK WYDOBYĆ Z LUDZI WSZYSTKO, CO NAJLEPSZE 1. Motywuj sam siebie, 2. Wybieraj ludzi, którzy już mają motywację, 3. Stawiaj wysokie, ale realne cele, 4. Pamiętaj, że postęp motywuje, 5. Każdą osobę traktuj jak indywidualność, 6. Zapewniaj uczciwe wynagrodzenie, 7. Wyrażaj swoje uznanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Part 1. Strategic human resource management (SHRM) 1. Human resource management 2. Strategic management 3. The concept of strategic human resource management 4. The evolution of SHRM 5. The reality of SHRM Part 2. People strategy in general 6. The concept of people management 7. The nature and practice of people strategy 8. Developing people strategy 9. Implementing people strategy 10. The strategic role of people proffessionals Part 3. Specific people strategies 11. Organization development strategy 12. Human capital management strategy 13. Knowledge management strategy 14. Corporate social responsibility strategy 15. Organizational performance strategy 16. Individual performance strategy 17. Digital strategy for people management 18. Employee engagement strategy 19. Resourcing strategy 20. Talent management strategy 21. Diversity and inclusion strategy 22. Learning and development strategy 23. Reward strategy 24. Employment relationships strategy 25. Employee wellbeing strategy 26. International people management strategy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Zarządzanie zasobami ludzkimi; 2. Procesy zarządzania zasobami ludzkimi; 3. Praca i zatrudnienie; 4. Zachowanie organizacyjne; 5. Projektowanie i rozwój organizacji; 6. Pozyskiwanie zasobów ludzkich; 7. Zarządzanie wydajnością; 8. Uczenie się i rozwój; 9. Wynagradzanie pracowników; 10. Stosunki pracy; 11. Bezpieczeństwo, higiena i dobrostan pracownika; 12. Polityka, procedury i system zzl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik)
Zawiera: Wstęp; Cz. I: Jak rozpoznać toksyczną pracę i poradzić sobie z nią( Toksyczne miejsce pracy, Jak toksyczna jest twoja praca?, Tańcząc z dinozaurami i smokami); Cz. II: Pora na zasadnicze zmiany: planowanie życia wolnego od toksyn (A gdyby tak uciec z więzienia Przywróć rozmach swej karierze, Jeśli praca przestała ci odpowiadać, Pełnia życia - nareszcie!).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej)
CZĘŚĆ I Podstawy teoretyczne Rozdział 1 Zachowania kontrproduktywne w pracy - konceptualizacje, sposoby pomiaru, skala zjawiska: 1.1. Próba zdefiniowania zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.2. Zachowania kontrproduktywne w pracy z perspektywy teorii agresji; 1.3. Cechy zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.4. Sposoby pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.5. Wybrane narzędzia do pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.6. Skala zjawiska zachowań kontrproduktywnych w pracy w Polsce i na świecie. Rozdział 2 Wybrane typologie zachowań kontrproduktywnych w pracy: 2.1. Typologia Hollingera i Clarka; 2.2. Typologia Robinson i Bennett; 2.3. Typologia Gruys i Sacketta; 2.4. Typologia Spectora i Fox. Rozdział 3 Modele zachowań kontrproduktywnych w pracy: 3.1. Model zachowań odwetowych Skarlickiego i Folgera; 3.2. Model rewanżu Biesa i Trippa; 3.3. Model moralnego zdystansowania Bandury; 3.4. Model stresory-emocje Spectora i Fox. Rozdział 4 Stresory w pracy jako źródło zachowań konrtrproduktywnych: 4.1. Pojęcie stresorów w pracy; 4.2. Typologia stresorów w pracy; 4.3. Stresory w pracy a zachowania kontrproduktywne. Rozdział 5 Rola emocji w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 5.1. Funkcje emocji pozytywnych i negatywnych; 5.2. Wrogie i instrumentalne motywy; zachowań kontrproduktywnych w pracy; 5.3. Style radzenia sobie ze stresem a zachowania kontrproduktywne; 5.4. Pośrednicząca funkcja emocji - przegląd badań. Rozdział 6 Rola wypalenia zawodowego w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 6.1. Ewolucja podejścia do wypalenia zawodowego; 6.2. Wybrane koncepcje wypalenia zawodowego; 6.3. Pośrednicząca rola wypalenia zawodowego - przegląd badań. Rozdział 7 Rola kontroli i wsparcia w pracy w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 7.1. Pojęcie kontroli w pracy; 7.2. Rodzaje kontroli w pracy; 7.3. Kontrola w pracy a zachowania kontrproduktywne; 7.4. Pojęcie i rodzaje wsparcia społecznego; 7.5. Mechanizmy oddziaływania wsparcia społecznego - efekt główny, addytywny i buforowy; 7.6. Wsparcie społeczne a zachowania kontrproduktywne; 7.7. Wspierające przywództwo a zachowania kontrproduktywne; 7.8. Model wymagania-kontrola-wsparcie. Rozdział 8 Rola osobowości w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 8.1. Wielka Piątka a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.2. Style atrybucji a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.3. Negatywna afektywność a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.4. Gniew i lęk jako cechy a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.5. Samokontrola a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.6. Umiejscowienie źródła kontroli a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.7. Cechy Ciemnej Triady a zachowania kontrproduktywne w pracy. CZĘŚĆ II Badania własne Rozdział 9 Cel, uzasadnienie i plan badań własnych: 9.1. Cel badań; 9.2. Uzasadnienie problemów badawczych; 9.3. Plan badań. Rozdział 10 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na ogólne zachowania kontrproduktywne (badanie 1): 10.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 10.2. Metoda; 10.3. Wyniki badań; 10.4. Dyskusja. Rozdział 11 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na cztery rodzaje zachowań kontrproduktywnych (badanie 2): 11.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 11.2. Metoda; 11.3. Wyniki badań; 11.4. Dyskusja. Rozdział 12 Relacja: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty negatywnych emocji i wypalenia zawodowego oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 3): 12.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 12.2. Metoda; 12.3. Wyniki badań; 12.4. Dyskusja. Rozdział 13 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty wyczerpania i braku zaangażowania oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 4): 13.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 13.2. Metoda; 13.3. Wyniki badań; 13.4. Dyskusja. Rozdział 14 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt makiawelizmu (badanie 5): 14.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 14.2. Metoda; 14.3. Wyniki badań; 14.4. Dyskusja. Rozdział 15 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt Ciemnej Triady i kontroli w pracy (badanie 6): 15.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 15.2. Metoda; 15.3. Wyniki badań; 15.4. Dyskusja. Rozdział 16 Ogólna dyskusja: 16.1. Podsumowanie i dyskusja wyników; 16.2. Ograniczenia badań własnych oraz kierunki dalszych badań; 16.3. Implikacje praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gry i zachowania nieetyczne w organizacji / Marek Bugdol. - Warszawa : Difin, 2007. - 212 s. : tab. ; 23 cm.
1. Gry społeczne w organizacji. System i struktura społeczna organizacji; Role społeczne; Organizacja areną polityczną; Gry społeczne - podstawowe pojęcia; Działania zbiorowe i "wspólne pastwisko"; Zwolennicy teorii dramaturgicznej; Gry społeczne a zadania grupowe; Przykłady gier społecznych w organizacji; Współpraca; Oszukiwanie. 2. Zachowania nieetyczne w organizacji. Zagadnienia wprowadzające; Konflikty; Mobbing/bullying; Molestowanie seksualne; Romansowanie; Szantaż; Sabotaż w miejscu pracy; Plotkowanie w miejscu pracy; Kradzież; Kłamstwo; Inwigilacja i donoszenie; Znieważanie; Zdrada; Łapówkarstwo; Protekcja i faworyzacja; Niewolnictwo XXI wieku. 3. Zarządzanie zachowaniami nieetycznymi. Koncepcje zarządzania a zachowanie pracownicze; Formalne struktury organizacyjne a zachowania pracownicze; Szkolenia a zachowania pracownicze; Kodeksy etyczne i procedury zarządzania; Znaczenie przywództwa; Znaczenie jakości życia w miejscu pracy; Wyrażanie uznania i szacunku; Dyscyplina pracy a zachowania pracownicze; Pomaganie pracownikom; Zarządzanie pracownikami trudnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Bytomiu / red. Magdalena Goik ; Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu ; 3)
1. Aksjologiczne aspekty pracy w ujęciu Jana Pawła II, 2. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty środowiska pracy, 3. Przedmiot zainteresowań i problematyka psychologii pracy, 4. Przedmiot zainteresowań i problematyka pedagogiki pracy - ujęcie teoretyczne i pragmatyczne, 5. Praca w aspekcie socjologicznym-wybrane zagadnienia adaptacji społeczno-zawodowej, 6. Zarządzanie jakością w pracy socjalnej, 7. Psychopedagogiczne oraz osobowościowe uwarunkowania środowiska pracy nauczyciela, 8. Praca szkoleniowa z kobiecą drużyną sportową w świetle psychologicznych, socjologicznych i pedagogicznych badań nad środowiskiem pracy, 9. Idea, powstanie i działalność Klubów Pracy, 10. Historyczne doświadczenia organizowania się środowiska robotniczego na Górnym Śląsku przełomu XIX i XX wieku na przykładzie analizy treści "Pracy"- organu Związku Wzajemnej Pomocy Robotników Górnośląskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologiczny model dobrostanu w pracy : wartość i sens pracy / Agnieszka Czerw. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2017. - 231, [1] s. : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Psychologia Teoria Badania)
Zawiera: 1. Psychologia pozytywna i jej wpływ na psychologię pracy i organizacji. 2. Dobrostan jako pojęcie ogólne dotyczące różnych obszarów życia; Dobrostan osobisty, społeczny i zawodowy; Koncepcja hedonistyczna i eudajmonistyczna dobrostanu przyjemne i wartościowe życie; Sens rozróżnienia perspektywy hedonistycznej i eudajmonistycznej; Dobrostan i złe samopoczucie. 3. Dobrostan w pracy stan wiedzy aktualnej; Hedonistyczny dobrostan w pracy i organizacji; Emocje w sytuacji pracy; Satysfakcja z pracy; Eudajmonistyczny dobrostan w pracy; Zaangażowanie w pracę; Flow w pracy; Pasja w pracy; Poczucie powołania w pracy; Praca jako wartość centralna w życiu człowieka; Wartości realizowane w pracy; Sens pracy. 4. Budowanie pozytywnej organizacji poprzez nadawanie sensu pracy; Praktyki organizacyjne a odczuwanie sensu pracy przez pracowników; Przyczyny dobrostanu w pracy w szerokim kontekście dopasowania do pracy i organizacji. 5. Kwestionariusz eudajmonistycznego dobrostanu w miejscu pracy; Założenia teoretyczne kwestionariusza; Konstrukcja narzędzia do pomiaru dobrostanu w miejscu pracy; Badania konstrukcyjne Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Definicje skal Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Analiza konfirmacyjna struktury Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Stabilność pomiaru Kwestionariuszem Dobrostanu w Miejscu Pracy; Profile dobrostanu w pracy. 6. Weryfikacja konceptualnego modelu relacji eudajmonistycznego dobrostanu zawodowego z innymi typami dobrostanu; Relacja hedonistycznego i eudajmonistycznego dobrostanu w pracy; Badanie 1 eudajmonistyczny i hedonistyczny (satysfakcja z pracy) dobrostan w pracy; Badanie 2 eudajmonistyczny i hedonistyczny (afekt) dobrostan w pracy; Empiryczny model zależności różnych typów dobrostanu w sytuacji pracy; Relacja dobrostanu w miejscu pracy do dobrostanu osobistego i społecznego; Badanie 3 dobrostan w pracy i w życiu w perspektywie hedonistycznej; Badanie 4 eudajmonistyczny dobrostan w pracy i w życiu; Badanie 5 dobrostan w pracy i w życiu w mieszanej perspektywie; Badanie 5a hedonistyczny dobrostan osobisty i eudajmonistyczny dobrostan w pracy; Badanie 5b eudajmonistyczny dobrostan osobisty i hedonistyczny dobrostan w pracy; Badanie 6 dobrostan w pracy i dobrostan społeczny w perspektywie eudajmonistycznej; Empiryczny model zależności eudajmonistycznych miar dobrostanu w różnych obszarach funkcjonowania człowieka; Empiryczny model zależności dobrostanu zawodowego (eudajmonistycznego i hedonistycznego) z dobrostanem w innych obszarach funkcjonowania człowieka. 7. Podsumowanie rola psychologicznego dobrostanu u pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Motywacja - sztuka kierowania sobą i innymi; Decyduje zasadnicza postawa; Wykorzystanie własnych możliwości; Motywator jako charyzmatyczna osobowość; Forsować? Tak! Ale, proszę, z wyczuciem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Od przedmiotowego do podmiotowego rozumienia pracy człowieka 1. Praca człowieka w ujęciu historycznym: Rozumienie pracy w ustroju wspólnoty rodowej; Rozumienie pracy w okresie niewolnictwa; Rozumienie pracy w feudalizmie; Rozumienie pracy w kapitalizmie; Rozumienie pracy w czasach nowożytnych. 2. Teoretyczne konteksty myślenia o pracy: Praca w kontekście uniwersalistycznym; Praca w kontekście pragmatycznym; Praca w kontekście materialistycznym; Praca w kontekście chrześcijańskim. Teologia pracy; Praca w kontekście personalistycznym. Część II. Wielowymiarowość pracy w humanistyce 1. Potrzeba systemowego ujęcia: Wielowymiarowość pojęcia praca człowieka; Prymat człowieka nad pracą; Funkcje pracy człowieka; Zmienność treści pojęcia praca człowieka; Systemowe ujmowanie pracy człowieka. 2. Praca w znaczeniu prakseologicznym: Praca jako splot postępowań człowieka; Praca jako jedna z form działalności człowieka; Inne formy działalności człowieka. 3. Moralne aspekty pracy człowieka: Praca człowieka jako kategoria aksjologiczna; Moralne aspekty pracy człowieka; Właściwości pracy źródłem wartości moralnych; Odpowiedzialność w zjawiskach pracy; Odpowiedzialność a wolność i godność pracy człowieka. 4. Praca w społecznej nauce Kościoła katolickiego: Założenia teologii pracy; Pojęcie pracy w społecznej nauce Kościoła katolickiego; Wartości podmiotowe i społeczne pracy; Praca w ujęciu św. Tomasza z Akwinu; Praca człowieka w ujęciu Leona XIII; Koncepcja pracy człowieka w ujęciu Stefana Wyszyńskiego; Koncepcja pracy człowieka w nauczaniu Soboru Watykańskiego II; Koncepcja pracy człowieka w ujęciu Jana Pawła II. 5. Praca jako zjawisko kultury: Kultura i praca człowieka; Kultura pracy; Kultura techniczna, organizacyjna i ekonomiczna komponentami kultury pracy; Reinterpretacja pojęcia kultura techniczna. 6. Sens pracy a sens życia człowieka: Sens życia; Usensowienie pracy człowieka; Zagubienie sensu pracy. 7. Jakość życia człowieka podstawą wartościowania pracy: Rozumienie pojęcia jakość życia człowieka; Styl życia urządzonego; Styl życia wartościowego; Kryteria wartości (jakości) pracy człowieka. 8. Praca jako źródło i teren rozwoju postaw życiowych: Praca jako konieczność życiowa człowieka wywołana przymusem ekonomicznym; Praca jako obowiązek człowieka; Praca jako możliwość realizacji potrzeby identyfikacji i tożsamości osobowej; Praca jako droga i teren samorealizacji człowieka; Praca jako oznaka prestiżu społecznego; Praca jako szansa na budowanie więzi społecznych oraz możliwość zaspokojenia potrzeby kontaktów społecznych; Praca jako kreacja własnego życia. 9. Praca zawodowa: Pojęcie praca zawodowa; Prawo do pracy; Kariera i awans zawodowy; Związek kariery zawodowej z podziałem pracy; Samozatrudnienie; Identyfikacja z pracą zawodową; Zadowolenie z pracy zawodowej z i jego formy; Kryteria jakości pracy. Część III. Wybrane problemy psychopatologii pracy człowieka: 1. Ambiwalencja charakteru pracy i postaw wobec pracy; 2. Obciążenie człowieka pracą; 3. Zmęczenie, znużenie człowieka pracą zawodową; 4. Sytuacje trudne w zawodzie: Charakterystyka trudności wewnętrznych w pracy zawodowej; Charakterystyka trudności zewnętrznych w pracy zawodowej. 5. Stres w pracy; 6. Wyuczona bezradność; 7. Uzależnienia w pracy i przez pracę: Źródła uzależnień od pracy; Zła praca, zniewolenie pracą, zniewolenie przez pracę; Przedmiotowe i podmiotowe ujmowanie pracy; Uzależnienia w procesach pracy. 8. Pracoholizm, dobrowolne zagubienie się w pracy: Istota pracoholizmu; Przyczyny pracoholizmu; Cechy pracoholika wskaźnikami pracoholizmu; Rodzaje pracoholizmu. 9. Niewolnictwo dawniej i dziś: Formy współczesnego niewolnictwa; Obozy pracy, lagry i łagry metodą zniewolenia człowieka przez pracę; Praca w literaturze lagrowej i łagrowej. 10. Wypalenie zawodowe: Wypalenie zawodowe – przegląd wybranych koncepcji; Przyczyny powstawania wypalenia zawodowego. 11. Choroby zawodowe. Część IV. Bezrobocie jako zjawisko cywilizacyjne 1. Bezrobocie jako zjawisko współczesności: Definicje bezrobocia; Rodzaje bezrobocia; Bezrobocie w Polsce; Przyczyny bezrobocia; Skutki bezrobocia; Bezrobocie a godność człowieka; Społeczne skutki bezrobocia; Bezrobocie a struktura zatrudnienia w Polsce; Ekonomiczno-społeczne wymiary bezrobocia. Wykluczenie i spirala nędzy; Bezrobocie a procesy degradacji społecznej; Pozytywne skutki bezrobocia; Cechy polskiego bezrobocia; Niezbędność rozwiązywania problemów bezrobocia; Rola edukacji zawodowej w rozwiązywaniu problemów bezrobocia. 2. Psychologiczne problemy bezrobocia: Koncepcje psychologiczne opisujące powstawanie zaburzeń wskutek bezrobocia. 3. Psychologiczne reakcje na bezrobocie: Emocjonalne reakcje na bezrobocie; Samoocena; Zaburzenia zdrowia psychicznego. 4. Zaburzenia postępowania u bezrobotnych: Agresja u bezrobotnych; Rezygnacja u bezrobotnych/ 5. Obronne sposoby radzenia sobie przez bezrobotnych. Część V. Rozwój cywilizacji informacyjnej a problem pracy 1. Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej: Kierunki analiz przemian cywilizacyjnych; Przemiany cywilizacyjne determinantami cech rynku pracy w społeczeństwie informacyjnym; Wyzwania współczesnego społeczeństwa wiedzy; Od społeczeństwa trzech prędkości ku społeczeństwu wiedzy; Zmienność funkcji wiedzy w pracy człowieka w nowym modelu społeczeństwa; Edukacja zawodowa wobec wyzwań społeczeństwa wiedzy; Zmiana funkcji wykształcenia wyższego w społeczeństwie wiedzy. 2. Rynek pracy w społeczeństwie informacyjnym: Zakres problematyki; Trudny rynek pracy; Tendencje rozwojowe współczesnego rynku pracy; Przyszłość pracy człowieka; Zmiany aksjologiczne w społeczeństwie informacyjnym; Zmienność treści i funkcji pracy człowieka; Zmiany w technologiach czynnikiem przemian procesów pracy; Nowy rynek pracy człowieka; Zagrożenia na rynku pracy; Edukacja jako inwestycja w ludzi; Od kwalifikacji do kompetencji; Oczekiwane cechy pracownika na nowym rynku pracy. 3. Nowe technologie a nowe formy i rodzaje pracy zawodowej człowieka: Ciągłość przemian technologicznych; Zmiany strukturalne w gospodarce a nowe zawody; Nowe technologie a ewolucja zawodów; Wzrost znaczenia kwalifikacji/kompetencji zawodowych; Przykłady nowych technologii a świat zawodów; Dziesięć technologii współczesnych nadzieją na nowe miejsca pracy; Zawody przyszłości. 4. Ewolucja zawodów problemem jutra edukacji zawodowej: Geneza zjawiska; Istota ewolucji zawodów; Przykłady zjawisk ewolucji zawodów; Konsekwencje dla edukacji zawodowej; Człowiek – maszyna. Człowiek – komputer; Mobilność zawodowa pracowników a ewolucja zawodów; Dalsze konsekwencje dla edukacji zawodowej. 5. Nowe formy organizacji i świadczenia pracy. Telepraca: Elastyczne formy zatrudnienia; Pojęcie i cechy telepracy; Praca lokalna a telepraca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Teoria Badania)
Podziękowania; 1. Wokół definicji 1.1. Mobbing w różnych kontekstach 1.2. Skala problemu 1.3. Mobbing i pojęcia pokrewne 1.4. Mobbing w kontekście patologii miejsca pracy 1.5. Kryteria definicyjne mobbingu 1.6. Działania o charakterze mobbingu 1.7. Mobbing jako proces 1.8. Teoretyczne wyjaśnienia mobbingu w miejscu pracy 2. Metody pomiaru 3. Społeczne i organizacyjne uwarunkowania mobbingu 3.1. Organizacja pracy 3.2. Kultura i klimat organizacyjny 3.3. Sposób zarządzania 3.4. Zmiany organizacyjne 3.5. Hipoteza organizacyjnych czynników pojawiania się mobbingu 3.6. Podsumowanie 4. Indywidualne uwarunkowania mobbingu 4.1. Sprawcy mobbingu 4.2. Podsumowanie: sprawca mobbingu 4.3. Osoby poddawane mobbingowi 4.4. Podsumowanie: osoby poddawane mobbingowi 5. Konsekwencje mobbingu 5.1. Konsekwencje występowania mobbingu na poziomie organizacji 5.2. Konsekwencje doświadczania mobbingu 6. Badanie: Organizacyjne czynniki pojawiania się mobbingu 6.1. Procedura generowania pozycji testowych 6.2. Badanie pilotażowe 6.3. Opis KOCRPM 6.4. Trafność KOCRPM 6.5. Podsumowanie 7. Badanie: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne osobowościowe 7.1. Badanie 1: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne osobowościowe 8. Badanie: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne indywidualne związane z obszarem funkcjonowania emocjonalnego 8.1. Badanie 2: Bycie poddawanym mobbingowi a negatywna emocjonalność 8.2. Badanie 3: Bycie poddawanym mobbingowi a depresyjność 8.3. Badanie 4: Bycie poddawanym mobbingowi a doświadczanie ruminacji 8.4. Badanie 5: Bycie poddawanym mobbingowi a klarowność pojęcia ja 8.5. Dyskusja ogólna 9. Badanie: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne indywidualne związane z obszarem funkcjonowania społecznego 9.1. Badanie 6: Bycie poddawanym mobbingowi a kompetencje społeczne 9.2. Badanie 7: Bycie poddawanym mobbingowi a agresja 9.3. Dyskusja ogólna 10. Podsumowanie; Literatura cytowana; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O Autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena / PLACET)
Cz. I Środki i narzędzia stosowane w procesie motywacyjnym: R.1 Proces motywacyjny i jego przebieg (Istota, miejsce i znaczenie motywowania w działalności kierowniczej; Proces motywacyjny i jego struktura). R.2 Płace jako instrument oddziaływania motywacyjnego (Systemy motywowania płacowego; Formy płac; Wewnętrzna struktura płac; Zasady kształtowania składników wynagrodzenia). R.3 Motywacyjne aspekty organizacji pracy (Organizacja pracy jako źródło motywacji; Motywacyjne formy organizacji pracy). R.4 Motywacyjna rola uprawnień pracowniczych (Pojęcie i rola partycypacji pracowniczej w zarządzaniu; Formy partycypacji pracowniczej; Motywacyjny model partycypacji decyzyjnej; Partycypacja w praktyce różnych firm). R.5 Motywowanie elementami procesu kadrowego ( Dobór pracowników; Planowanie karier; System ocen pracowniczych; Szkolenie i rozwój personelu; System awansowania; Rozwiązanie stosunku pracy). R.6 Uwarunkowania przebiegu procesów motywacyjnych (Uwarunkowania zewnętrzne; Uwarunkowania wewnętrzne). Cz. II Motywowanie w wybranych obszarach przedsiębiorstwa: R.7 Motywowanie do pracy twórczej w przedsiębiorstwie (Znaczenie pracy twórczej w gospodarce; Natura procesu i produktu twórczego; Ogólne zasady tworzenia klimatu dla działalności twórczej; Zasady automatyzacji do pracy twórczej; Cechy grup twórczych przydatne dla zarządzania; Motywatory twórczości w biznesie). R.8 Motywowanie do zachowań projakościowych ( Motywowanie dla jakości; Motywowanie a wprowadzenie i pod trzymanie systemu zarządzania jakością w praktyce gospodarczej). R.9 Motywowanie w procesie implementacji systemów informatycznych (Psychologiczne uwarunkowania procesu implementacji systemów informatycznych; Tradycyjne podejście do procesu implementacji systemu informatycznego; Współczesne podejście do procesu implementacji systemów informatycznych)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Mobbing- zaprzeczenie solidarności, 2. Czy to już mobbing?, 3. Mobbing- charakterystyka zjawiska, 4. Jak walczyć z dyskryminacją i nękaniem, 5. Czynniki utrudniające walkę z mobbingiem, 6. Raport z badań przeprowadzonych w 2002 r. w Polsce, 7. Gdzie możesz uzyskać pomoc?, 8. Rady praktyczne, 9. 14 rad dla mobbingowanego zamiast podsumowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka podstawowych stanów emocjonalnych człowieka w ujęciu interdyscyplinarnym; 2. Problematyka empatii i aleksytymii w literaturze przedmiotu; 3. Rodzinna dysfunkcyjna- zachowania rodziców i ich wpływ na dramatyczne i traumatyczne przeżycia emocjonalne dzieci i młodzieży; 4. Środowisko pracy a inteligencja emocjonalna pracowników; 5. Etapy sukcesów zawodowych i porażek emocjonalnych pracowników- od pasji, poprzez pracoholizm do wypalenia zawodowego i utraty zdrowia; 6. Empatia a wypalenie zawodowe w działalności wolontariuszy, pielęgniarek, lekarzy i ratowników medycznych oraz pracowników socjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motywowanie pracowników w organizacji / Waldemar Kozłowski. - Warszawa : CeDeWu , 2017. - 190 s. : il. ; 24 cm.
Rozdział 1: Istota motywacji pracownika; Rozdział 2: Pracownicy jako podmiot procesu motywacyjnego; Rozdział 3: Rola wartości w procesie motywacyjnym; Rozdział 4: Metody analizy motywacji; Rozdział 5: Rola przywództwa w procesie motywacyjnym; Rozdział 6: Komunikacja interpersonalna w procesie motywowania; Rozdział 7: Rola pracy zespołowej w procesie motywowania; Rozdział 8: Rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych jako uwarunkowanie procesu motywowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia / Anna Lubrańska. - Wyd. 2 rozszerz. - Warszawa : Difin, 2017. - 224 s. ; 21 cm.
Zawiera: R. 1 Człowiek w pracy, czyli o uwarunkowaniach realizacji roli zawodowej; R. 2 Praca i pracownik wobec współczesnych wyzwań zawodowych; R. 3 Praca jako przestrzeń rozwoju zagrożeń dla dobrostanu jednostki; R. 4 Stres w pracy; R. 5 człowiek w pracy z innymi; R. 6 Motywacja do pracy; R. 7 Satysfakcja z pracy; R. 8 Współczesny rynek pracy - zróżnicowanie pokoleniowe; R. 9 Teoria i praktyka - wzajemne relacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Psychopatologia pracy. Podstawowe definicje i zakres przedmiotu: 1.1. Definicje pojęć: psychopatologia i praca; 1.2. Psychopatologia pracy; Ćwiczenie 1. Analiza stanowiska pracy. 2. Zmienność świata pracy i jej wpływ na rynek pracy. Niepewność zatrudnienia. Kontrakt psychologiczny; 2.1. Zmiany cywilizacyjne zmieniające świat pracy: -globalizacja; -rozwój technologii; -wirtualizacja świata; -konsumeryzm; 2.2. Niepewność zatrudnienia a adekwatność funkcjonalna; 2.3. Nowy kontrakt psychologiczny; Ćwiczenie 2. Kontrakt psychologiczny. 3. Psychologiczne aspekty utraty pracy oraz długotrwałego bezrobocia; 3.1. Znaczenie utraty pracy; 3.2. Psychologiczne ryzyko bezrobocia; 3.3. Długotrwałe bezrobocie i jego psychologiczne konsekwencje; Ćwiczenie 3. Wywiad z osobą bezrobotną w dojrzałym wieku. 4. Psychologiczne aspekty stresu zawodowego i organizacyjnego; 4.1 Podejście inżynieryjne: stresory; 4.2. Psychologiczne modele stresu pracy; Ćwiczenie 4. Pomiar stresu w pracy. 5. Funkcjonowanie w zawodach wysokiego ryzyka. Poczucie zagrożenia; 5.1. Zawody wysokiego ryzyka; 5.2. Poczucie zagrożenia; 5.3. Styl radzenia sobie ze stresem; Ćwiczenie 5: Poczucie zagrożenia w sytuacji pracy. 6. Wypalenie zawodowe: skutek stresu zawodowego, zaburzenia adaptacyjne; 6.1. Christiny Maslach model wypalenia zawodowego; 6.2. Nowy całościowy (strukturalny) model wypalenia zawodowego; Ćwiczenie 6. Pomiar wypalenia zawodowego. 7. Mobbing. O relacjach społecznych w pracy; 7.1. Definicje mobbingu; 7.2. Uczestnicy mobbingu i kierunek ich działań; 7.3. Taktyki mobbera wobec ofiary; 7.4. Ofiary mobbingu; 7.5. Przeciwdziałanie mobbingowi; Ćwiczenie 7. Jak diagnozować mobbing w miejscu pracy. 8. Pracoholizm. Przede wszystkim praca; 8.1. Definicje i syndromy pracoholizmu; 8.2. Typologia pracoholików; 8.3. Etapy procesu uzależniania się od pracy; 8.4. Skutki pracoholizmu; 8.5. Narzędzia pomiaru pracoholizmu; Ćwiczenie 8. Diagnoza pracoholizmu. 9. Praca zawodowa a rodzina; 9.1. Wymiary i typy „osobowości rodzinnej”; 9.2. Typy relacji małżeńskich; 9.3. Konflikt, facylitacja, synergia, równowaga praca - rodzina i rodzina - praca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia teoretyczne; 2. Badania nad dopasowaniem człowieka do środowiska pracy; 3. Modelowanie związków między zmiennymi społeczno-demograficznymi i dopasowaniem do organizacji a zdrowiem- badania własne; 4. Dopasowanie do pracy dla praktyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej