Mentoring
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(41)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje fachowe
(7)
Czasopisma
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
tylko na miejscu
(25)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Czytelnia
(28)
Autor
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(5)
Grabiec Olimpia (1975- )
(3)
Moczydłowska Joanna M
(3)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(3)
Borodin Yevgeniy
(2)
Boruta-Gojny Bożena
(2)
Chwistecka-Dudek Halina
(2)
Dzieńdziora Joanna
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Janczewski Jerzy
(2)
Khozhylo Iryna
(2)
Madyda Aneta
(2)
Parsloe Eric
(2)
Piontek Adam
(2)
Sitek Marcin
(2)
Skoczylas Grażyna
(2)
Sulich Adam
(2)
Widera Wiktor
(2)
Wierzbicka Ewa
(2)
Wysocki Jacek
(2)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Baran Małgorzata
(1)
Bartoszczuk Paweł
(1)
Benien Karl
(1)
Biliński Witold
(1)
Blanchard Scott
(1)
Bloch Michał
(1)
Bokovnya Angelika
(1)
Borówka Ewa
(1)
Brazilij Natalija
(1)
Chmielewiec Beata
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Clifford Jackie
(1)
Clough Peter
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czuba-Kulisińska Beata
(1)
Dembkowski Sabine
(1)
Demidenko Svitlana
(1)
Detyna Beata
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dudek Marek
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dziopak-Strach Ada
(1)
Eldridge Fiona
(1)
Filipowicz Paweł
(1)
Fingas Bartosz
(1)
Gajda Waldema
(1)
Gajdzik Bożena
(1)
Gawrylenko Valientina
(1)
Giertler Anna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Godlewska-Majkowska Hanna
(1)
Gordon Tomasz
(1)
Goryana Iryna
(1)
Grela Joanna
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(1)
Gut Jerzy (1955- )
(1)
Górnicka Gabriela
(1)
Halbersztat Jan
(1)
Haman Wojciech (1954- )
(1)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(1)
Hargrove Robert
(1)
Hałasik Katarzyna
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Homan Madeleine
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Hunter Ian (1963- )
(1)
Hussain Zulfi
(1)
Ireland Sara
(1)
Jagodziński Waldemar
(1)
Janczewska Danuta
(1)
Janisz Krzysztof
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kaiser Izabella
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska Barbara
(1)
Karlik Marcin
(1)
Kałowski Adam
(1)
Kiepas-Remesz Katarzyna (1979- )
(1)
Kisiołek Artur
(1)
Klich Jarosław
(1)
Klimek Jan (1952- )
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolomytseva Olena
(1)
Kondak Anna
(1)
Kowalewski Karol
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(41)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1421)
Zarządzanie
(683)
Unia Europejska
(634)
Polska
(628)
Samorząd terytorialny
(531)
Mentoring
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(378)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Unia Europejska (UE)
(252)
Praca
(246)
Zarządzanie strategiczne
(244)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Rachunkowość
(217)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(154)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(123)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Chiny
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(5)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Czasopismo ekonomiczne
(4)
Podręcznik
(4)
Case study (studium przypadku)
(2)
Monografia
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(16)
Psychologia
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
41 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. 1. Idea ustawicznego rozwoju w kontekście trendów w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji: 1.1. Współczesne wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim; 1.1.1. Współczesne rozumienie kapitału ludzkiego; 1.1.2. Wpływ globalizacji na zarządzanie kapitałem ludzkim; 1.1.3. Gospodarka oparta na wiedzy i zarządzanie wiedzą w organizacji; 1.1.4. Współczesne koncepcje organizacji uczących się i inteligentnych; 1.2. Rozwój koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim; 1.2.1. Modele funkcji personalnej; 1.2.2. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; 1.2.3. Podejście modelowe do polityki personalnej; 1.3. Formy rozwoju kapitału ludzkiego w organizacji; 1.3.1. Istota rozwoju kapitału ludzkiego; 1.3.2. Kształtowanie kariery zawodowej pracowników; 1.3.3. Podnoszenie kwalifikacji pracowników. 2. Istota mentoringu: 2.1. Mentoring w koncepcji kapitału ludzkiego; 2.1.1. Historyczne źródła mentoringu; 2.1.2. Współczesne rozumienie mentoringu; 2.1.3. Mentoring jako metoda rozwoju pracownika; 2.2. Złożoność mentoringu w organizacjach; 2.2.1. Typologie mentoringu w organizacjach; 2.2.2. Różnorodność ról mentora w procesie mentoringu; 2.2.3. Przełożony w procesie mentoringu; 2.3. Znaczenie współczesnego mentoringu; 2.3.1. Rola procesów mentoringu w organizacji; 2.3.2. Efekty mentoringu dla uczestników procesu mentoringu; 2.3.3. Efekty mentoringu dla organizacji. 3. Projektowanie procesów mentoringu w organizacji: 3.1. Stopień sformalizowania procesów mentoringu; 3.2. Elementy procesu mentoringu w organizacji; 3.2.1. Etap przygotowawczy; 3.2.2. Etap realizacji; 3.2.3. Etap oceny; 3.3. Uwarunkowania prowadzenia mentoringu wewnątrz organizacji; 3.3.1. Uwarunkowania procesowe; 3.3.2. Uwarunkowania personalne. 4. Metodyka badań empirycznych: 4.1. Przebieg procesu badawczego; 4.2. Wykorzystanie techniki gromadzenia danych; 4.3. Dobór próby badawczej i charakterystyka badanych przedsiębiorstw; 4.4. Zastosowanie techniki analizy danych. 5. Mentoring w praktyce polskich przedsiębiorstw: 5.1. Specyfika mentoringu występującego w średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce – wyniki badania reprezentatywnego; 5.2. Charakterystyka struktury procesów mentoringu w badanych przedsiębiorstwach. 6. Modelowanie skuteczności mentoringu w polskich przedsiębiorstwach: 6.1. Ocena wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań procesu mentoringu; 6.1.1. Identyfikacja wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań mentoringu w badanych przedsiębiorstwach; 6.1.2. Uwarunkowania organizacyjne; 6.1.3. Uwarunkowania motywacyjne; 6.1.4. Uwarunkowania dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi; 6.1.5. Uwarunkowania relacyjne; 6.1.6. Charakterystyka wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań mentoringu w zależności od stopnia sformalizowania procesów mentoringu w firmie; 6.2. Ocena efektów procesów mentoringu; 6.2.1. Identyfikacja efektów mentoringu uzyskiwanych przez badane firmy; 6.2.2. Efekty procesów mentoringu dotyczące pracowników oraz przedsiębiorstwa; 6.2.3. Charakterystyka efektów mentoringu w zależności od stopnia sformalizowania procesów mentoringu w firmie; 6.2.4. Charakterystyka efektów mentoringu z perspektywy uczestników procesu; 6.3. Model skuteczności mentoringu. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis wykresów. Spis rysunków. Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Zjawiska psychiczne w komunikacji międzyludzkiej, R.2 Prowadzenie rozmowy, R.3 Rozmowy z pracownikami i kolegami uzależnionymi od alkoholu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Witaj w świecie coachingu, 2. Odległość między dwoma punktami, 3. Trzy perspektywy, 4. Bądź panem swojego świata, 5. Wykorzystaj swoje talenty, 6. Zadbaj o zaspokojenie swoich potrzeb, 7. Pielęgnuj i chroń swoje priorytety, 8. Określ swoje normy i przestrzegaj ich, 9. Wytycz swoje granice i broń ich, 10. Wyeliminuj przyzwolenia, 11. Bliski doskonałości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Źródła powstania Modelu; Przygotowanie szkoleń; Organizacja, harmonogram i czas szkoleń; Zespół ternerski; Realizacja programu szkoleń, scenariusze zajęć w poszczególnych modułach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Źródła powstania Modelu; Przygotowanie szkoleń; Organizacja, harmonogram i czas szkoleń; Zespół ternerski; Realizacja programu szkoleń, scenariusze zajęć w poszczególnych modułach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Geneza, istota i rozwój funkcji personalnej, 2. Możliwości, potrzeby i perspektywy rozszerzania obszarów integracji zarządzania i pedagogiki, 3. Edukacja w nowoczesnej organizacji, 4. Projektowanie i przekształcanie organizacji, 5. Planowanie, rekrutacja i selekcja personelu w nowoczesnych organizacjach, 6. Motywowanie pracowników w organizacji, 7. Rozwijanie przywództwa w organizacji, 8. Człowiek w kulturze organizacyjnej firmy, 9. Zarządzanie doradztwem zawodowym, 10. Stosunek pracy a kontrakt psychologiczny, 11. Planowanie i realizacja kariery zawodowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE. Rozdział 1. Sytuacje kryzysowe: 1.1. Sytuacje nadzwyczajne jako generatory sytuacji kryzysowych; 1.2. Klęski żywiołowe; 1.2.1. Powodzie; 1.2.2. Susze; 1.2.3. Pożary; 1.2.4. Trzęsienie ziemi; 1.2.5. Silne wiatry; 1.2.6. Śnieżyce; 1.3. Skutki żywiołowych zdarzeń nadzwyczajnych; 1.3.1. Zagrożenie ekologiczne; 1.3.2. Epidemie; 1.3.3. Awarie techniczne; 1.4. Ochrona ludności i dóbr; 1.5. Zagrożenia czasu wojny. Rozdział 2. Problematyka zarządzania kryzysowego: 2.1. Podstawy zarządzania kryzysowego; 2.2. Uwarunkowania prawne zarządzania kryzysowego; 2.3. System zarządzania kryzysowego. Rozdział 3. Organizacja zarządzania kryzysowego: 3.1. Zasady organizacji zarządzania kryzysowego; 3.2. Uwarunkowania organizacyjne zarządzania kryzysowego; 3.2.1. Organizacja zarządzania kryzysowego na poziomie państwa; 3.2.2. Organizacja zarządzania kryzysowego na poziomie województwa; 3.2.3. Organizacja zarządzania kryzysowego na poziomie powiatu; 3.2.4. Organizacja zarządzania kryzysowego na poziomie gminy. Rozdział 4. Procedury zarządzania kryzysowego: 4.1. Planowanie zarządzania kryzysowego; 4.1.1. Planowanie cywilne; 4.1.2. Plany reagowania kryzysowego; 4.2. Elementy realizacji zadań zarządzania kryzysowego; 4.2.1. Podstawowe zadania Wydziału Zarządzania Kryzysowego; 4.2.2. Kontrola wykonania zadań zarządzania kryzysowego; 4.2.3. Centra zarządzania kryzysowego. Rozdział 5. Zabezpieczenie logistyczne zarządzania kryzysowego: 5.1. Logistyka w zarządzaniu kryzysowym; 5.1.1. Zarządzanie w fazach; 5.1.2. Specyfika zarządzania logistycznego w sytuacjach kryzysowych; 5.1.3. Struktura organizacyjna grup logistycznych zespołów zarządzania kryzysowego; 5.1.4. Czynniki determinujące organizację zabezpieczenia logistycznego ludności poszkodowanej w sytuacjach kryzysowych; 5.1.5. Potencjał logistyczny w sytuacjach kryzysowych; 5.2. Cel zabezpieczenia logistycznego zarządzania kryzysowego; 5.3. Organizacja zabezpieczenia logistycznego w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych; 5.4. Zasady organizacji zabezpieczenia logistycznego poszkodowanych w sytuacjach kryzysowych; CZĘŚĆ II. METODY, TECHNIKI I NARZĘDZIA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI. Rozdział 6. Zarządzanie zasobami ludzkimi: 6.1. Istota zarządzania zasobami ludzkimi; 6.2. Zasady i modele zarządzania zasobami ludzkimi; 6.3. Narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi. Rozdział 7. Motywacja w procesie zarządzania zasobami ludzkimi: 7.1. Teorie motywacji; 7.2. Modele motywacji; 7.3. Czynniki i instrumenty motywacji. Rozdział 8. Coaching: 8.1. Istota coachingu; 8.2. Profesjonalizacja coachingu i jego modele; 8.2.1. Metamodel coachingu; 8.2.2. Model kontekstualny; 8.2.3. Model „osobistej konsultacji”; 8.3. Facylitacyjny charakter coachingu; 8.4. Charakterystyka coachingu rozwoju osobistego; 8.5. Coaching mocnych stron; 8.6. Rozwój modeli coachingu. Rozdział 9. Coaching umiejętności interpersonalnych: 9.1. Charakterystyka coachingu umiejętności interpersonalnych; 9.2. Metody wspierania umiejętności interpersonalnych; 9.3. Główne wyzwania interpersonalne. Rozdział 10. Problematyka negocjacji: 10.1. Istota i znaczenie negocjacji; 10.1.1. Ogólne pojęcie negocjacji; 10.1.2. Negocjacje jako metoda rozwiązywania konfliktów; 10.1.3. Wzorcowy model negocjatora; 10.1.4. Podstawowe taktyki negocjacji; 10.2. Główne fazy negocjacji; 10.2.1. Przygotowanie negocjacji; 10.2.2. Struktura i przebieg procesu negocjacji; 10.2.3. Prowadzenie rozmów; 10.2.4. Zakończenie negocjacji. CZĘŚĆ III. JAKOŚĆ W PROCESIE ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI. Rozdział 11. Koncepcje zarządzania jakością: 11.1. Zasady i płaszczyzny w zarządzaniu jakością; 11.2. Czynnik ludzki w procesie zarządzania jakością. Rozdział 12. Kapitał ludzki w procesie zarządzania jakością: 12.1. Wpływ zarządzania jakością na zasoby ludzkie; 12.2. Znaczenie wiedzy w procesie zarządzania jakością; 12.3. Rola kierownictwa w procesie zarządzania jakością; 12.4. Systemy zarządzania jakością a korzyści dla organizacji i zasobów ludzkich. Rozdział 13 Wpływ jakości kapitału ludzkiego na funkcjonowanie i rozwój organizacji: 13.1. Jakość kapitału ludzkiego; 13.2. Rozwój organizacji a jakość kapitału ludzkiego; 13.3. Jakość kapitału ludzkiego a rozwój gospodarczy. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków. Spis wykresów. Spis schematów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomiędzy potrzebą, możliwością, ochotą i wolą - jak coaching wspiera klienta w motywowaniu się. CZĘŚĆ 1. TEORIE MOTYWACJI A COACHING: Motywacja w coachingu - Model Warstw Motywacyjnych oraz narzędzia coachingowej praktyki z teorii potrzeb, neuronauk i grywalizacji; Coaching i autodeterminacja; Zastosowanie koncepcji flow w coachingu; Motywacja a emocje. CZĘŚĆ 2. MOTYWACJA POPRZEZ COACHING W DZIAŁANIU - NARZĘDZIA: Zaczyna się od wymówki; Wzmacnianie motywacji w procesie coachingu poprzez zwiększanie świadomości preferencji behawioralnych; Rola ćwiczeń coachingowych pomiędzy sesjami z coachem w podtrzymywaniu wewnętrznej motywacji w procesie coachingowym. CZĘŚĆ 3. WZROST MOTYWACJI POPRZEZ COACHING -OBSZARY ZASTOSOWAŃ: Budowanie motywacji wewnętrznej poprzez przywództwo oparte na empatii; Współpraca i motywacja w zespole -jak budować poprzez coaching; Coaching a motywacja pracowników sektora kreatywnego; Coaching a wewnętrzna motywacja kluczowego aktora w fazie przed adaptacją innowacji marketingowych; Szybciej, dalej, mocniej - coachingowo o motywacji w sporcie. CZĘŚĆ 4. FILOZOFIA COACHINGU - REFLEKSJE: Filozoficzne uwarunkowania motywujące coacha do pracy nad sobą; Użyteczne dopasowanie motywatorem w osiąganiu celów własnych i organizacji. CZĘŚĆ 5. MOTYWACJA W COACHINGU OKIEM PRAKTYKA -TEKSTY NIERECENZOWANE: Autentyczne życie w chaotycznym świecie. W drodze ku wewnętrznej motywacji; Transformujące podejście do życia i pracy - odkrywając drogę do motywacji wewnętrznej; Coachingjako metoda wspierająca motywację w skutecznej zmianie pracy; Autosabotaż w czasach sukcesu. Rozważania coacha praktyka; Pokonaj swoje wewnętrzne gremliny. Cztery sposoby sabotowania samego siebie i jak z nimi wygrać?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Przedmowa do drugiego wydania. Część I. Co to jest tutoring? Kim jest tutor? Rozdział 1. Czym jest tutoring?: Instytucje są tak dobre jak ludzie, którzy je tworzą; Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana; Mistrz, który pozwala spojrzeć głębiej; Proces tutoringu i jego rodzaje (tutoring naukowy i rozwojowy); Tutoring, coaching, mentoring – różnice i podobieństwa; Inspirować do wielkości. Rozdział 2. Fundamenty i źródła tutoringu: Relacja mistrz–uczeń; Edukacja spersonalizowana i etyka cnót; Psychologia pozytywna; Tutoring – między ideałem a rzeczywistością. Rozdział 3. Praca tutorska i proces stawania się tutorem: Specyfika pracy tutora; Stawanie się tutorem; Proces kształcenia tutorów; Podsumowanie. Rozdział 4. Tutoring nie jest tani. Dlaczego się opłaca i jak go finansować?: Jakie zasoby są potrzebne, by wdrożyć tutoring?; Wdrażanie tutoringu w szkole. Ile to kosztuje?; Jakie są długofalowe korzyści z wdrażania tutoringu?; Sposoby finansowania programów tutoringowych; Podsumowanie. Część II. Tutoring – obszary zastosowań i badania Rozdział 1. Tutoring szkolny – personalizacja edukacji: Bitwa o człowieka; Razem możemy więcej; Personalizacja a indywidualizacja; Rzecznik. Rozdział 2. Tutoring akademicki – pomiędzy epistemą a doxą. Tożsamość metody w kontekście kształcenia uniwersyteckiego: Wprowadzenie; Skąd takie pozycjonowanie tutoringu w teorii i praktyce akademickiej?; Doxa i epistema w tutoringu – spotkanie idei z doświadczeniem; Tutoring a przywództwo ideowe z punktu widzenia pedagogiki; Tutoring a epistemiczne struktury poznawcze – perspektywa językoznawcza i dydaktyczna; Podmiot „stający się” i „tożsamość narracyjna” – hermeneutyka Paula Ricouera a mechanizmy działające w metodzie tutoringu akademickiego; Podsumowanie oraz kontekst wdrożeń w instytucji kształcenia wyższego (HEI). Rozdział 3. Badania: tutoring w opinii nauczycieli akademickich – perła z lamusa czy perła do lamusa?: Wprowadzenie; Metodologia badań; Analiza wyników badań; Dyskusja i wnioski końcowe. Rozdział 4. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Charakterystyka tutoringu w organizacjach społecznych; Cele osiągane w tutoringu w projektach społecznych; Tutoring szansą dla organizacji pozarządowych; Korzyści płynące z tutoringu w organizacjach społecznych. Rozdział 5. Tutoring a edukacja domowa: Główne terminy i ich definicje; Interrelacje między tutoringiem a edukacją domową; Społeczne perspektywy rozwijania relacji tutoring–edukacja domowa i ich stosunek do oświaty zbiorowej. Część III. Studia przypadków Wprowadzenie: Co ma wpływ na skuteczne wdrożenie tutoringu? Kilka ważnych uwag na marginesie; Proaktywność / kreatywne podejście do rzeczywistości / przywództwo; Budowanie zespołu, potęga pytania „dlaczego?” i wspólna wizja; Myślenie strategiczne i zmiana. Rozdział 1. Tutoring w szkole: Tutoring w Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Poznaniu; Tutoring w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie – jak wdrażaliśmy tutoring; Tutoring w zespole szkół nr 6 we Wrocławiu; Tutoring w szkole „Żagle” Stowarzyszenia „Sternik”– między szkołą a rodziną. Rozdział 2. Tutoring akademicki: Tutoring na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Wydziałowa Indywidualna Ścieżka Edukacyjna po pięciu latach funkcjonowania; Tutoring w Kolegium „Artes Liberales”; Tutoring na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego; Tutoring na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego – w trosce o jakość w ilości; Tutoring na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge. Rozdział 3. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Tutoring w Stowarzyszeniu Praktyków Kultury; Tutoring w Akademii Przyszłości Stowarzyszenia Wiosna – nie rybę, nie wędkę, ale mentalność wędkarza; Tutoring w Szkole Liderów; Tutoring w Programie Tutor Collegium Wratislaviense i Fundacji Dorastaj z Nami. Część IV. Wywiady: Wywiad z Tomaszem Krupskim, podopiecznym w Programie Tutor; Wywiad z Małgorzatą Witczak i Katarzyną Jędrzak, tutorkami z I Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie; Wywiad z dr Sabiną Ratajczak, tutorką, prodziekan Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej; Wywiad z dr Ewą Szymczak, prodziekan ds. kształcenia, Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Przeglądanie i wprowadzenie: Wprowadzenie; Czym jest coaching kadry kierowniczej? 2. Siedem podstawowych kompetencji skutecznego coachingu kadry kierowniczej: Budowanie dobrego kontaktu, Uważne słuchanie, Kreatywne stawianie pytań, Udzielanie skutecznych informacji zwrotnych, Precyzowanie celu, Intuicja, Indywidualność. 3. Model Coachingu Achieve - systematyczna koncepcja skutecznego coachingu kadry kierowniczej - Krok. 1. Ocena aktualnej sytuacji, Krok 2. Kreatywne generowanie alternatyw - burza mózgów, Krok 3. Sprecyzowanie celu, Krok 4. Inicjowanie opcji, Krok 5. Ewaluacja opcji, Krok 6. Planowanie niezbędnych działań; Krok 7. Zachęta do działania. 4. Ogólne zasady zastosowania Modelu Coachingu Achieve: Siedem podstawowych kompetencji skutecznego coachingu kadry kierowniczej w kontekście modelu, Mierzenie skuteczności coachingu kadry kierowniczej, Kierunki i perspektywy na przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; O autorze; Ciekawi mnie, co dobrego u Ciebie? Akt I. Fundament 1.1. Menedżer — czyli kto? 1.2. Triada biznesowej efektywności 1.3. Samoświadomość menedżerska 1.4. Inteligencja emocjonalna 1.5. Analiza transakcyjna 1.6. Proces grupowy Nowa psychologia zarządzania Akt II. Model 2.1. Dlaczego coaching (nie) działa? 2.2. 7 filarów coachingowego modelu zarządzania 2.2.1. Cel indywidualny 2.2.2. Koncentracja na zasobach 2.2.3. Wzmacniająca informacja zwrotna 2.2.4. Działanie w ramie rozwiązania 2.2.5. Pozytywna intencja 2.2.6. Autonomia 2.2.7. Wewnętrzna motywacja Akt III. Implementacja 3.1. Menedżer w roli coacha, mentora i trenera 3.2. 10 kroków w rozmowie motywacyjno-korygującej 3.2.1. SMART+ 3.2.2. Metoda błyskawicznej motywacji 3.2.3. Przykładowa rozmowa motywacyjno-korygująca; Jaki będzie Twój pierwszy krok, jeżeli go w ogóle zrobisz? Dodatek A. Słownik terminów merytorycznych; Dodatek B. Coachingowy model zarządzania — opis schematu; Rekomendowana literatura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XVIII Zeszyt 3/2017)
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2003, Półrocznik, 2003-2014
Zawiera: Spójność strategii personalnej jako determinanta rozwoju przedsiębiorstwa; Work commitment as an effect of applied system of motivation; Motivating factors applied in small and medium enterprises; Coaching jako interaktywne narzędzie wspomagające rozwój pracowników w przedsiębiorstwie; Poziom innowacyjności polski na tle unii europejskiej - analiza w oparciu o dekompozycję sumarycznego wskaźnika innowacji (SII); Environmental insurance in Poland and selected EU countries; Transformacje struktury organizacyjnej firmy informatycznej - studium przypadku; Pozycja konsumenta na rynku na tle Teorii Kreatywnego Monopolu Petera Andreasa Thiela; Generowanie wartości poprzez bloga firmowego. Studium przypadku; The role of storytelling in building a brand; Development of a support system for managing the cyber protection of an information object; Negocjacje alokacji zasobów w procesie organizacji struktury systemu wytwarzania w warunkach rozproszenia zasobów; Jakość materiałów budowlanych a preferencje nabywców na przykładzie systemów stropowych; Reflective learning facilitators.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 4)
Wstęp; Korzenie polskiej edukacji dorosłych – andragogiczne narracje historyczne; Kto, jak i gdzie się uczy? Aktywność szkoleniowo-rozwojowa w Polsce w świetle badań Bilansu Kapitału Ludzkiego; Współczesne procesy demograficzne jako wyzwanie dla edukacji dorosłych; Z jakich powodów Polacy zaczęli przedłużać moratorium psychospołeczne? O przemianach warunkujących funkcjonowanie młodych dorosłych w okresie transformacji ustrojowej; Rola internetu w upowszechnianiu edukacji dorosłych; Współczesne wyzwania edukacji obywatelskiej dorosłych w Polsce; Coaching, tutoring, mentoring – nowe formy edukacji i wspierania rozwoju dorosłych; Dojrzali studenci i ich potrzeby, czyli powroty do edukacji formalnej; Uniwersytety ludowe – edukacyjny skansen czy skuteczne remedium na współczesne wyzwania cywilizacyjne?; Edukacyjne funkcje współczesnych przedsiębiorstw; Gry w szkoleniach wewnętrznych – uwarunkowania mechanizmów rozgrywki; Gry dydaktyczne w przestrzeni społecznej – escape room; Ewaluacja w edukacji dorosłych. Nowe trendy, wyzwania, oczekiwania; W poszukiwaniu katalizatora refleksyjnego uczenia się dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Create Yourself)
(Onepress)
Wstęp; Psychologia zmiany: Interdyscyplinarność; Źródła wiedzy; Formy pracy; Konteksty pracy; Założenia: Zasady działania systemów; Świadome doświadczanie; Tworzenie modeli; Struktura zmiany: Diagnoza; Struktura problemu; Część wspólna; Edukacja; Narzędzia: Diagnoza; Zmiana; Implementacja; Gotowe rozwiązania; Zawód People Helpera: Sytuacja rynkowa; Modele biznesowe; Logistyka; Umowa; Superwizja; Epilog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
CZ.I Transformacja osób: 1. Droga, czyli jest mistrzowski coaching, 2. Jak zostać trenerem-mistrzem. Trener, czyli ktoś, kto ma osobowość, 3. Coaching polega na rozmowach. Siła rozmowy, 4. Podstawą coachingu jest transformacja. Uczenie się metodą potrójnej pętli, 5. Coaching kadry kierowniczej i liderów. Szczegółowy model. Cz. II Transformacja zespołu: 6. Ponowne określenie organizacji. Stwórz nową przyszłość, 7. Budowanie wzajemnego zrozumienia. Sztuka twórczej współpracy, 8. Rozpoznawanie i eliminacje zachowań defensywnych, 9. Natychmiastowe rezultaty. Przełomowe cele i techniki. Cz. III Sekrety mistrzowskiego coachingu: 10. Jak pomóc w odniesieniu sukcesu. Zrozumienie niepisanych reguł gry, 11. Jak skutecznie przekazywać informacje zwrotne. Zrywamy klapki z oczu, 12. Uczenie nowych umiejętności. Coaching polega na nauce i praktyce, 13.Jak sprawić, by ludzie bez reszty zaangażowali się w pracę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Coaching interkulturowy jako narzędzie wspierające rozwój kompetencji pracowniczych niezbędnych w otoczeniu międzynarodowym: 1. Kontekst kulturowy; 2. Coaching interkulturowy - zagadnienia terminologiczne: 2.1. Kompetencja interkulturowa; 2.2. Coaching interkulturowy: 2.2.1. Ujęcie znaczeniowe wąskie i szerokie; 2.2.2. Uwarunkowany kontekstualnie i kulturowo; 2.3. Coaching inter-, multi i transkulturowy. 3. Psychologia coachingu interkulturowego. 4. Propozycje narzędzi coachingu interkulturowego: 4.1. Malarstwo; 4.2. Literatura; 4.3. Model rozwoju wrażliwości międzykulturowej; 4.4. Siatka orientacji kulturowej; 4.5. Interkulturowa zmiana perspektywy. II. System komunikacji miejskiej w wybranych miastach aglomeracji śląskiej na przykładzie komunikacyjnego związku komunalnego górnośląskiego okręgu przemysłowego: 1. Specyfikacja obszarów miejskich pod kątem logistyki; 2. Komunikacyjny związek komunalny górnośląskiego okręgu przemysłowego; 3. Komunikacja miejska. III. Bezpieczeństwo obsługi klientów e-urzędu. Analiza potrzeb i propozycja rozwiązań na wybranych przykładach: 1. Inicjatywa bezpiecznego programowania komunikacji. 2. Bezpieczeństwo informatyczne w procesie komunikacji. 3. Efektywność komunikacji, a bezpieczeństwo. 4. Bezpieczeństwo danych w aspekcie ustawy o ochronie danych osobowych: 4.1. Postępowanie administracyjne; 4.2. Propozycja rozwiązań gwarantujących bezpieczeństwo obsługi klientów w badanym e-urzędzie; 4.3. Kształtowanie procesu komunikacji wewnętrznej; 4.4. Etymologia terminu komunikacja oraz modelowe ujęcia procesu komunikowania; 4.5. Informowanie a komunikowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 19/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Theoretical foundations of pedagogical problems - discussion and polemics: The crisis of global neoliberalism and education; The potential of an (un)intimidated teacher; On the need of change in thinking about school and its causative power; The perspective and conditions of pupil supportive assessment in theory and educational school practice; New faces of a contemporary student - digital e-migrant; Traditional communication goals in the educational strategy of shaping the student; Moral education in China - cultural context, history, and contemporary practice; Conclusions from the alfred adler concept for the analysis of the meaning of life in contemporary pedagogy; Feminist critique of multiculturalism. Pedagogical aspects of debates on S. Okin paper „Is multiculturalism bad for women”? II. Practical application of pedagogical research results: The authority of an early childhood education teacher in the perception of children and parents; The potential of a child’s personal knowledge in the awareness of early childhood teachers - practical implications; The effectiveness of peer tutoring in the field of teaching basic astronomical concepts among older preschoolers and younger pupils. A quantitative analysis; The educational potential of the impact of music on integrated teaching; Early school mathematics education from the perspective of future teachers. Reflections after practical teaching placement; Circumstances constricting the didactic cooperation of teachers and students in their assessment; Profiles of social competence of academic teachers of military universities; Emotional intelligence - an indispensable competence in teaching and physiotherapist practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Czas dojrzewania: coaching, mentoring i psychologia pozytywna; 3. Filozofia i psychologia w coachingu i mentoringu: teoria procesów uczenia się; 4. Definicje: psychologia coachingu, coaching, mentoring i uczenei się; 5. Rola coachingu i mentoringu w powstaniu uczącej się organizacji i uczącej się wspólnoty; 6. Uniwersalna struktura odpowiadająca potrzebom coachingu i mentoringu w zróżnicowanym środowisku międzykulturowym; 7. Metody i narzędzia; 8. Nieustający rozwój, zasoby przydatne do nauki i ćwiczenia praktyczne; 9. Analiza przypadków; 10. Ewaluacja; 11. Wnioski, dyskusja i zadania na przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. WSZYSTKO ZACZYNA SIĘ OD CIEBIE. Rozdział 1. Czy będę dobrym coachem? Dlaczego praca Agile Coacha jest ważna? Kontekst pracy Agile Coacha. Wyjaśnienie podstawowych terminów. Dążenie do roli Agile Coacha. Narodziny Agile Coacha. Naturalne predyspozycje. Niech bycie Agile Coachem Cię wyraża. Podsumowanie. Dodatkowe materiały. Rozdział 2. Oczekuj efektywności. Powiedz, czego oczekujesz. Wprowadź metaforę doskonałości. Nigdy nie dochodzimy do celu. Podsumowanie. Dodatkowe materiały. Bibliografia. Rozdział 3. Naucz się zarządzać sobą. Zacznij od samoświadomości. Wylecz się ze skłonności do zarządzania i kontroli. Przygotuj się na nadchodzący dzień. Codzienna praktyka. Pracuj nad sobą w każdym momencie. Bądź dla nich wzorem. Bądź dla siebie wsparciem. Zawsze nad sobą pracuj. Podsumowanie. Dodatkowe materiały. Bibliografia. Rozdział 4. Pozwól, aby Twój styl się zmieniał. Etapy rozwoju zwinnych zespołów. Style Agile Coachów. Swobodnie zmieniaj style. Podsumowanie. Dodatkowe materiały. Bibliografia. CZĘŚĆ II. JAK POMAGAĆ ZESPOŁOWI OSIĄGAĆ WIĘCEJ. Rozdział 5. Coach jako mentor. Czym jest agile coaching? Na czym zależy Agile Coachom? Coaching na dwóch poziomach. Coaching indywidualny. Praca z Właścicielami Produktu. Praca z Agile Coachami. Praca z menedżerami zwinnych zespołów. Jak pracować z menedżerami jako coach? Podsumowanie. Dodatkowe źródła. Bibliografia. Rozdział 6. Coach jako facylitator. Działaj dyskretnie. Facylitacja codziennego Scruma. Facylitacja planowania sprintu. Facylitacja przeglądu sprintu. Facylitacja retrospektywy. Facylitacja podczas rozmów wewnątrz zespołu. Profesjonalny facylitator a Agile Coach. Podsumowanie. Dodatkowe źródła. Bibliografia. Rozdział 7. Coach jako nauczyciel. Nauka we wstępnej fazie istnienia zespołu. Edukacja nowych członków zespołu. Wykorzystuj nadarzające się okazje do nauki. Przez cały czas edukuj w zakresie ról w zwinnym zespole. Podsumowanie. Dodatkowe materiały. Bibliografia. Rozdział 8. Coach jako osoba rozwiązująca problemy. Schemat rozwiązywania problemów w podejściu zwinnym. Problemy się pojawiają i tak ma być. Jasne spojrzenie na problem. Rozwiązuj problemy. Podsumowanie. Dodatkowe materiały. Bibliografia. Rozdział 9. Coach jako nawigator konfliktu. Rola Agile Coacha w konflikcie. Pięć poziomów konfliktu. Na jakim poziomie jest konflikt? Co powinieneś z tym zrobić? Jak postępować ze skargami? Nierozwiązywalny konflikt. Ostatnie słowo na temat konfliktu. Podsumowanie. Dodatkowe materiały. Bibliografia. Rozdział 10. Coach jako dyrygent współdziałania. Współdziałanie czy współpraca? Od współpracy do współdziałania. Pracuj z pojedynczymi osobami. Potrzebny jest nadmiar pomysłów. Buduj umiejętność współdziałania w zespole. Odkryj istotę współdziałania. Podsumowanie. Dodatkowe materiały. Bibliografia. CZĘŚĆ III. JAK ZYSKAĆ WIĘCEJ DLA SIEBIE. Rozdział 11. Błędy, ich naprawianie oraz sukces Agile Coacha. Typowe błędy Agile Coachów. Skąd się biorą błędy? Naprawianie błędów. Korzystne postawy Agile Coacha. Ćwicz i jeszcze raz ćwicz. Podsumowanie. Dodatkowe materiały. Bibliografia. Rozdział 12. Kiedy dotrę do celu? Umiejętności Agile Coacha. Nie tylko lista umiejętności. Podsumowanie. Dodatkowe materiały. Bibliografia. Rozdział 13. To Twoja droga. Drogi Agile Coachów. Podsumowanie. Dodatkowe materiały. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej