Manipulacja (psychologia)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(21)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(8)
Autor
Karwat Mirosław (1953- )
(4)
Forward Susan (1938- )
(3)
Cialdini Robert B. (1945- )
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Frazier Donna
(2)
Hadnagy Christopher
(2)
Trzebiatowska Małgorzata
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Abgrall Jean-Marie (1950- )
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Bernays Edward L. (1891-1995)
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Chrapoński Dariusz
(1)
Dzieża Wiesława
(1)
Ekman Paul (1934- )
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Frazier-Glynn Donna
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Goldstein Noah J
(1)
Grudecki Michał
(1)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Kil Jan (1991- )
(1)
Koczur Wiesław
(1)
Konieczny Marcin
(1)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(1)
Kwaśniak Aleksander (1983- )
(1)
Lipa Michał
(1)
Majchrzak Małgorzata
(1)
Martin Steve J
(1)
Matkowski Cezar
(1)
Miłkowski Tomasz (1970- )
(1)
Pilch Irena
(1)
Przygońska Ewa
(1)
Półtorak Magdalena (1981- )
(1)
Strzępek Łukasz (1976- )
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Torbus Urszula
(1)
Wierzchoń Renata
(1)
Wozniak Steve (1950- )
(1)
Zirk-Sadowski Marek
(1)
Łukowski Piotr
(1)
Śladkowska Ewa
(1)
Śladkowski Mariusz
(1)
Śledź Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1424)
Zarządzanie
(674)
Unia Europejska
(641)
Polska
(633)
Samorząd terytorialny
(532)
Manipulacja (psychologia)
(-)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(417)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(370)
Prawo pracy
(358)
Internet
(351)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(321)
Integracja europejska
(317)
Prawo
(310)
Nauczanie początkowe
(298)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(281)
Polityka
(263)
Rodzina
(261)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(247)
Unia Europejska (UE)
(244)
Prawo cywilne
(243)
Zarządzanie strategiczne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Finanse
(237)
Prawo karne
(237)
Język angielski
(236)
Szkolnictwo
(235)
Podatek
(234)
Kultura
(233)
Nauczyciele
(233)
Państwo
(232)
Psychologia
(232)
Polityka społeczna
(230)
Finanse publiczne
(225)
Rachunkowość
(218)
Społeczeństwo
(218)
Innowacje
(215)
Socjologia
(214)
Nauczanie
(211)
Szkolnictwo wyższe
(211)
Reklama
(210)
Zarządzanie jakością
(210)
Opieka społeczna
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(206)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(199)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo międzynarodowe
(191)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(191)
Osobowość
(186)
Konsumenci (ekon.)
(182)
Zatrudnienie
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(178)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo karne procesowe
(176)
Rynek finansowy
(175)
Rynek kapitałowy
(173)
Prawo Unii Europejskiej
(169)
Prawo gospodarcze
(165)
Umowa
(157)
Filozofia
(155)
Kształcenie
(155)
Logistyka gospodarcza
(149)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(146)
Decyzje
(145)
Papiery wartościowe
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(143)
Demokracja
(140)
Stosunki interpersonalne
(138)
Płaca
(136)
Służba zdrowia
(135)
Psychologia społeczna
(134)
Postępowanie cywilne
(132)
Prawo konstytucyjne
(132)
Terroryzm
(132)
Inwestycje
(131)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(125)
Motywacja pracy
(119)
Samorząd gminny
(119)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(118)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Czechy
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(4)
Poradnik
(4)
Monografia
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Esej
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Sekty i manipulacje umysłowe. 2. Sekty wczoraj i dziś. 3. Guru. 4. Modele organizacji sekty. 5. Werbunek. 6. Perswazja przymuszająca. 7. Uzależnienie. 8. Psychologiczne techniki uzależniania. 9. Techniki uzależniania fizycznego. 10 Udowodnione metody uzależniania: Kościół scjentologii i Zakon Świątyni Słońca. 11. Patologie psychiczne występujące przed wstąpieniem do sekty. 12. Patologie wywołane manipulacją. 13. Leczenie patologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uporządkowany chaos; 2. Nowa propaganda; 3. Nowi propagandziści; 4. Psychologia kontaktów z otoczeniem; 5. Biznes i sfera publiczna; 6. Propaganda i przywództwo polityczne; 7. Działalność kobiet i propaganda; 8. Propaganda w służbie edukacji; 9. Propaganda i polityka społeczna; 10. Sztuka i nauka; 11. Mechanika propagandy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XXII. Zeszyt 4)
Kwartalnik, 2020-
Wcześniejsza częstotliwość: Półrocznik, 2000-2013, Rocznik, 2014-2019
Forma i typ
Temat
I. The issues of disability: 1. Current issues concerning the freedoms and rights of people with disabilities in the Ombudsman’s activities; 2. Perinatal palliative care in Poland – an introduction; 3. Gender equality plan for R&I. Observations based on the initial experiences of the Universtity of Silesia in Katowice; 4. Reflections on extending the term of office of local government units; 5. Compliance with ex lege quarantine law. II. Criminal law and criminal procedure issues: 1. The European Union and terrorist threats: the next step (part I); 2. Manipulation of the transfer of information on the example of the activities of Polish law enforcement agencies; 3. Body of crime in Czech and Polish criminal law; 4. Application of the more relative act in the field of administrative penalty in the light of analogy to criminal law. III. Procedural issues: 1. Some remarks about the public interest and the legitimate interest of citizens from the perspective of Article 7 of the Code of Administrative Procedure; 2. Suspension of execution of the final decision over the objection of the public prosecutor; 3. The issue of the execution of the penalty of restriction of liberty in the form of deduction of part of the remuneration; 4. Proceedings for the division of community property of spouses following the amendments to the Code of Civil Procedure introduced by the law of July 04, 2019; 5. Importance of documentary evidence in seperate proceedings in commercial cases. IV. Labor law and social security issues: 1. The organizational function of labor law; 2. Training pension as a benefit from social insurance supporting the process of vocational rehabilitation – selected problems and controversies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Jak nakłonić innego człowieka do zmiany sposobu postępowania?; Jak zachęcić go do podjęcia lub zmiany decyzji?; Jak dokonać tego, by takiej zmiany zapragnął?; Jak obronić się przed wpływem innych na nasze decyzje? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, sięgnij po książkę światowej sławy eksperta w dziedzinie wywierania wpływu. Dowiesz się z niej nie tylko, jak skutecznie wpływać na ludzi, ale także jak obronić się przed niepożądanym wpływem. Książka jest skierowana do szerokiego grona odbiorców, w tym do osób zawodowo zajmujących się wpływaniem na innych: dziennikarzy, psychologów, kierowników' specjalistów od reklamy i marketingu, prawników' ekonomistów' wykładowców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Zamiast wstępu: Historia badań nad wpływem społecznym i manipulacją; Rewizja obiegowych pojęć manipulacji; Kłamstwo a manipulacja. Część II. Manipulacja w reklamie, w sprzedaży i w internecie: Wieloznaczność językowa w kontekście przekazu reklamowego; Zastosowanie wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych na przykładzie parków rozrywki na Florydzie; Wykorzystanie wiedzy psychologicznej, w tym mechanizmów wpływu społecznego, w projektowaniu serwisów internetowych; Poziomy manipulacji w fotografii. Przykład zdjęć inscenizowanych. Część III. Manipulacja w relacjach partnerskich i zawodowych: Na smyczy miłości, czyli o manipulacji w bliskich związkach; Oblicza wpływu społecznego i manipulacji w miejscu pracy; Zarządzanie informacją. Dezinformacja w kartach pacjentów Część IV. Manipulacja w polityce: Zakres manipulacji politycznej; Narzucanie ram interpretacji problemów i strategiczna wieloznaczność w manipulacji politycznej. Część V. Przeciwdziałanie manipulacji: Przeciwdziałanie manipulacji: wzmocniona autoafirmacja jako przykład techniki uodporniającej na wpływ społeczny; Refleksyjność i uważność jako sposoby przeciwdziałania manipulacji; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O Autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Techniki wpływu społecznego / Dariusz Doliński. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2008. - 334 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 12)
1. Wprowadzenie; 2. Sześć reguł podstawowych. Propozycja Roberta Cialdiniego; 3. "Stopa w drzwiach"; 4. Inne techniki sekwencyjne; 5. Techniki odwołujące się do mechanizmów egotystycznych i autoprezentacyjnych; 6. Wahanie, wahanie i decyzja na "tak"; 7. Blisko, bliżej, najbliżej; 8. Nastrój i pobudzenie emocjonalne; 9. Emocje kontrolujące; 10. Huśtawka emocji; 11. Wyobraźnia i przewidywanie; 12. Słowa, słowa, słowa; 13. Jak się dzisiaj czujesz?; 14. Siła dialogu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pary i Związki)
I. Zrozumieć transakcję szantażu : 1. Diagnoza : szantaż emocjonalny, 2. Cztery oblicza szantażu, 3. Wszechobecna MGŁA, 4. Narzędzia pracy szantażysty, 5. Wewnętrzny świat szantażysty, 6. Trzeba dwojga, 7. Wpływ szantażu. II. Przełożyć wiedzę na czyny : 1. Zanim zaczniesz, 2. Czas na decyzję, 3. Strategia, 4. Przebić się przez MGŁĘ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Emocje i Rozum)
Wstęp. Co to jest szantaż emocjonalny? Zagubieni we mgle; Zrozumieć sytuację; Do szantażu trzeba dwojga; Rola, jaką odgrywamy w emocjonalnym szantażu; Cena, jaką płacimy; Zrozumieć i przystąpić do działania; Nowy słownik wyborów, Cz. I. Zrozumieć transakcję szantażu, 1. Diagnoza: szantaż emocjonalny; 2. Cztery oblicza szantażu; 3. Wszechobecna mgła; 4. Narzędzia pracy szantażysty; 5. Wewnętrzny świat szantażysty; 6. Trzeba dwojga; 7. Wspływ szantażu; Cz. II Przełożyć wiedzę na czyny; Wstęp: Czas na zmianę; 8. Zanim zaczniesz 9. Czas na decyzje; 10. Strategia; 11. Przebić się przez mgłę; Epilog
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp: 1. Czym jest szantaż emocjonalny? 2. Zagubieni we MGLE 3. Zrozumieć sytuację 4. Do szantażu trzeba dwojga 5. Rola, jaką odgrywamy w emocjonalnym szantażu 6. Cena, jaką płacimy 7. Zrozumieć i przystąpić do działania 8. Nowy słownik wyborów. Część I. Zrozumieć transakcję szantażu Rozdział 1. Diagnoza: szantaż emocjonalny 1. Sześć śmiertelnych symptomów 2. Jeśli to jest tak wyraźne, dlaczego tego nie dostrzegamy? 3. Prawo do stawiania granic 4. Jeden konflikt, dwa rozwiązania 5. Jaki jest prawdziwy motyw? 6. Od elastyczności do zamrożenia. Rozdział 2. Cztery oblicza szantażu 1. „Prokurator” 2. „Biczownik” 3. „Cierpiętnik” 4. „Kusiciel” 5. Wszystko, co odnosi skutek. Rozdział 3. Wszechobecna MGŁA 1. Lęk 2. Poczucie obowiązku 3. Poczucie winy 4. Splątanie nici 5. Bez przedawnienia 6. Kiedy uzasadnione poczucie winy wymyka się spod kontroli 7. Zdezorientowani i zagubieni we mgle Rozdział 4. Narzędzia pracy szantażysty 1. Propaganda 2. Wmawianie choroby – patologizacja 3. Szukanie sprzymierzeńców 4. Negatywne porównania Rozdział 5. Wewnętrzny świat szantażysty 1. Z czym wiąże się frustracja 2. Od frustracji do utraty 3. Deprywacja i zależność 4. Mieszanina przyczyn 5. Kiedy kryzys staje się katalizatorem 6. Życie usłane różami 7. Obcy najbliżsi 8. Tylko oni się liczą 9. Z igły widły 10. Wygrać bitwę, przegrać wojnę 11. Korzyści z karania; 12. Zmniejszyć straty 13. Udzielić nam lekcji 14. Stara walka, nowe ofiary 15. Zacieśnienie związku 16. To nie chodzi o nas. Rozdział 6. Trzeba dwojga 1. „Wyzwalacze” 2. Cechy, które sprawiają, że jesteśmy podatni na szantaż 3. Uzależnienie od aprobaty 4. Unikanie złości i dążenie do zgody za wszelką cenę 5. Przyjmowanie oskarżeń 6. „Krwawiące serce” 7. Brak wiary w siebie 8. Kwestia równowagi 9. Szkolenie szantażysty 10. Szantażowanie samego siebie 11. Słowo ostrzeżenia Rozdział 7. Wpływ szantażu 1. Wpływ na nasz szacunek do samych siebie 2. Wpływ na nasze samopoczucie 3. Zdradzanie innych w celu ułagodzenia szantażysty 4. Wpływ na związek Część II. Przełożyć wiedzę na czyny; Wstęp: czas na zmianę Rozdział 8. Zanim zaczniesz 1. Pierwszy krok 2. Zmiana uległych zachowań 3. Sygnały SOS 4. Krok pierwszy: Stań 5. Krok drugi: Obserwuj Rozdział 9. Czas na decyzję 1. Trzy kategorie żądań 2. Niewielki problem 3. Kiedy stawka jest wyższa 4. Ważne życiowe decyzje: traktuj je z uwagą Rozdział 10. Strategia 1. Niedefensywna komunikacja 2. Zmienić szantażystę w sprzymierzeńca 3. Wymiana handlowa 4. Posłużenie się humorem 5. Ocena rezultatów 6. Będziesz silniejszy Rozdział 11. Przebić się przez MGŁĘ 1. Stare uczucia, nowe reakcje 2. Zacznijmy od uczuć 3. Wyłączyć „wyzwalacz” lęku 4. Wyłączyć „wyzwalacz” poczucia obowiązku 5. Wyłączyć „wyzwalacz” poczucia winy. Epilog: 1. Cud zmiany 2. Powrót do domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Jak zwiększyć siłę przekonywania, przysparzać kłopotu odbiorcom? 2. Co może zwiększyć skuteczność społecznego dowodu słuszności? 3. Jakie często popełniane błędy sprawiają, ze komunikaty odnoszą skutek odwrotny do zamierzonego? 4. Jak sobie poradzić z "magnetyzmem średniej" i uniknąć niepożądanych skutków komunikatu? 5. Kiedy - oferując ludziom więcej - sprawiamy, że chcą mniej? 6.Kiedy upominek staje się problemem? 7. W jaki sposób wprowadzenie do oferty lepszego produktu może zwiększyć sprzedaż gorszego? 8. Czy strach działa motywująco, czy paraliżująco? 9. Czy można się nauczyć wykonywania perswazyjnych ruchów od szachisty? 10. Który element wyposażenia biura może zwiększyć twoją siłę przekonywania? 11. Dlaczego restauracje powinny się pozbyć koszyczków z miętówkami? 12. Czy brak zobowiązań może być narzędziem wpływu? 13. Czy przysługi są jak chleb, czy jak wino? 14. Jak daleko można zajść, trzymając stopę w drzwiach? 15. Jak zostać mistrzem Jedi społecznego wpływu? 16. W jaki sposób proste pytanie może drastycznie zwiększyć poparcie dla ciebie i twoich idei? 17. Jaki jest aktywny składnik trwałych zobowiązań? 18. Jak zwalczać konsekwencjęů konsekwencją? 19. Jakiej wskazówki dotyczącej perswazji użyczył nam Benjamin Franklin? 20. Kiedy - prosząc o niewiele - możemy wiele zyskać? 21. Zacząć od niskiej, czy wysokiej ceny? Co skłoni ludzi do zakupu? 22. Jak się popisywać, żeby nie wyjść na pyszałka? 23. Jakie ryzyko grozi najmądrzejszym? 24. Jakie wnioski można wyciągnąć z kapitanozy? 25. Czy sposób prowadzenia zebrań może być przyczyną katastrofy? 26. to jest bardziej przekonujący - adwokat diabła czy prawdziwy odszczepieniec? 27. Kiedy dobry przykład może być złym przykładem? 28. Jak przekształcić wadę w zaletę? 29. Które wady mogą zjednać nam sympatię ludzi? 30. Kiedy warto się przyznać do błędu?31. Kiedy należy się cieszyć z awarii serwera? 32. Czy podobieństwa mogą być źródłem różnic (w traktowaniu)? 33. Jak imię wpływa na twoje życie? 34. Czego możemy nauczyć się od kelnerów? 35. Jaki uśmiech może sprawić ze świat uśmiechnie się do ciebie? 36. Jakie wnioski dotyczące perswazji wynikają z gromadzenia pamiątek? 37. Jakie korzyści można wyciągnąć ze straty? 38. Jakie słowo może zwiększyć twoją siłę przekonywania? 39. Kiedy podawanie zbyt wielu powodów może być błędem 40. W jaki sposób prostota nazwy może zwiększyć jej atrakcyjność? 41. Czy rym może zwiększyć twoją siłę przekonywania? 42. Czy można się nauczyć perswazji podczas treningu baseballowego? 43. Jak uzyskać przewagę w walce o lojalność klientów? 44. Czego możemy dowiedzieć się o perswazji oglądając pudełko kredek? 45. Jak przekazywać komunikaty by na długo zapadały w pamięć? 46. Jaki przedmiot może odzwierciedlać wartości wyznawane przez ludzi? 47. Czy smutek może wpływać na wynik negocjacji? 48. Czy emocje mają wpływ na siłę przekonywania? 49. Co może sprawić że ludzie uwierzą we wszystko co przeczytają? 50. Czy trimetyloksantyna zwiększa siłę przekonywania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Wstęp; Źródła i definicje; Techniki: Geneza; Niedostępność; Argumentum ad auditorem; Argumentum ad feminam; Lubienie; Efekt przywiązania; Analogia; Argumentum ad misericordiam; Argumentum ad traditionem; Zatruwanie studni; Zwolnienie z konsekwencji; Budowanie potencjału reakcji; Argumentum ad baculum; Argumentum ad personam; Odwołanie się do autorytetu; Argumentum ad numerum; Uzasadnienie; Negatywne konsekwencje i alternatywa; Retorsio argumenti; Przyznanie się do błędu; Zadawanie pytań kierunkowych; Argumentum ad populum; Etykietowanie; Odczucia i prośba; Poznanie kryteriów; Społeczny dowód słuszności; Złoty środek; Balans; Argumentum ad vanitatem; Kontrast percepcyjny; Potwierdź i prowadź; Delegacja z odpowiedzialnością; Intensywne emocje; Argumentum ad petitio principii; Własny błąd; Stopa w drzwiach; Argumentum ad ignorantiam; Personal brand eksperta; Podłączenie do wizji; Wprowadzanie cienia; Argumentum ad nauseam; Podobieństwa; Argumentum ad lazarum; Social jiu-jitsu; Wzajemność; Argumentum a minori ad maius; Argumentum a maiori ad minus; Specjalne traktowanie; Konsekwencja; Argumentum ad novum; Nieistotny humor; Nieosiągalna doskonałość; Znajomości; Argumentum ad crumenam; Ucieczka w ogólniki (rozmydlanie); Zmiana tematu; Błahe wątpliwości; Fałszywe zwycięstwo; Potok słów; Efekt czystej ekspozycji; Efekt izolacji; Efekt kontrastu; Efekt Pollyanny; Efekt pominięcia; Efekt posiadania; Efekt potwierdzenia; Iluzja korelacji; Efekt pierwszeństwa; Autowaloryzacja, autoweryfikacja, samopoznanie; Efekt pseudopewności; Efekt skupienia; Efekt ślepej plamki; Efekt wspierania decyzji; Efekt wyniku; Efekt wyświadczonej przysługi; Iluzja wstrząsu; Niechęć do straty; Racjonalizacja zakupu; Skrzywienie zawodowe; Złudzenie kontroli; Złudzenie planowania; Błąd koniunkcji; Efekt pewności wstecznej; Efekt przekonania; Heurystyka dostępności; Heurystyka zakotwiczenia i dostosowania; Iluzja grupowania; Paradoks hazardzisty; Pozytywna retrospekcja; Zasada: szczyt - koniec; Błąd przypisania cech; Efekt grupy; Efekt aureoli; Efekt horoskopowy; Złudzenie ponadprzeciętności; Efekt projekcji; Fenomen sprawiedliwego świata; Iluzja przejrzystości; Samospełniające się przewidywania; Tendencja samoobronna; Efekt jednorodności grupy obcej; Metamodel i model Miltona; Epilog; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo wstępne; Podziękowania i przedmowa; Wstęp; I. Budowanie fundamentu 1 Czym jest komunikacja niewerbalna? Różne aspekty komunikacji niewerbalnej; Kinezyka; Proksemika; Dotyk; Kontakt wzrokowy; Węch; Strój i ozdoby; Mimika; Jak wykorzystać te informacje?; 2. Czym jest socjotechnika? Zdobywanie informacji; Tworzenie pretekstu; Wzbudzanie; Nawiązanie relacji; Wpływ i manipulacja; Ramowanie; Komunikacja niewerbalna; Trzy podstawowe formy socjotechniki; Łowienie ludzi na haczyk; Kiedy telefon jest bardziej niebezpieczny niż złośliwe oprogramowanie; Nie jestem socjotechnikiem, którego szukasz; Używanie umiejętności socjotechnicznych; Dobre; Złe; Brzydkie; II. Rozszyfrowanie języka ciała 3. Zrozumienie języka dłoni: Komunikowanie się za pomocą dłoni; Pochodzenie; Kodowanie; Użycie; Ruchy dłoni wskazujące na dużą pewność siebie; Ruchy dłoni oznaczające brak pewności siebie i stres; Zrozumieć dłonie; 4. Tułów, nogi i stopy: Nogi i stopy; Tułów i ramiona; 5. Nauka czytania twarzy: Czym jest FACS?; Kim jest mistrz prawdy?; Emocje kontra uczucia; Strach; Zdziwienie; Smutek; Pogarda; Wstręt; Gniew; Radość; Mistrzowskie ćwiczenie czyni mistrza; 6. Zrozumienie niewerbalnych oznak komfortu i dyskomfortu: Gładzenie karku i twarzy; Czego wypatrywać?; Zakrywanie ust; Czego wypatrywać?; Usta; Czego wypatrywać?; Blokowanie oczu; Czego wypatrywać?; Uspokajanie się i przekrzywianie głowy; Czego wypatrywać?; III. Odszyfrowanie nauki 7. Procesor przetwarzający ludzkie emocje: Przedstawiam Wam ciało migdałowate; W jaki sposób ciało migdałowate przetwarza informacje?; Porwanie emocjonalne; Człowiek widzi, człowiek robi; Odczytywanie ekspresji mimicznych; Twój przekaz emocjonalny; Niewerbalny dowód społeczny; Przeprowadzanie porwania emocjonalnego przez socjotechnika; 8 Niewerbalna strona wzbudzania: Sztuczne ograniczenia czasowe; Wątki współczucia i sympatii; Zrezygnowanie z ego; Pytania jak, kiedy i dlaczego; Sygnały konwersacyjne; Jednostkowa aktywność nr 1 (AU1): podniesienie wewnętrznych kącików brwi; Jednostkowa aktywność nr 2 (AU2): podniesienie zewnętrznych części brwi; Jednostkowa aktywność nr 4 (AU4): ściągnięcie brwi; Sygnały konwersacyjne związane z emocjami; Szczegółowe omówienie sygnałów konwersacyjnych; Batuty; Podkreślenie; Interpunkcja; Znak zapytania; Szukanie słów; Niewerbalne sygnały konwersacyjne; Używanie sygnałów konwersacyjnych przez socjotechnika; IV. Złożenie wszystkiego w jedną całość 9. Komunikacja niewerbalna i socjotechnik człowiek: Wykorzystanie tych informacji w pracy socjotechnika; Wykorzystywanie tej książki do obrony; Jak się nauczyć krytycznego myślenia?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
O autorze; O redaktorce; Zespół wydania oryginalnego; Podziękowania; Przedmowa; Wprowadzenie; 1. Rzut oka na nowy świat zawodowej socjotechniki: Co się zmieniło?; Dlaczego warto przeczytać tę książkę?; Przedstawienie socjotechniki; Piramida IS; Co zawiera ta książka?; 2. Czy widzisz to, co ja?: Autentyczny przykład białego wywiadu; Nietechniczny biały wywiad; Narzędzia dla fachowców; 3. Profilowanie przez komunikację (czyli wykorzystywanie Twoich słów przeciwko Tobie): Podejście; DISC; 4. Bądź, kim tylko chcesz być: Zasady tworzenia pretekstu; 5. Wiem, jak sprawić, byście mnie lubili: Mentalność plemienna; Tworzenie relacji przez socjotechnika; Mechanizm relacji; 6. Pod wpływem: Zasada pierwsza: wzajemność; Zasada druga: zobowiązanie; Zasada trzecia: ustępowanie; Zasada czwarta: niedobór; Zasada piąta: autorytet; Zasada szósta: spójność i zaangażowanie; Zasada siódma: sympatia; Zasada ósma: dowód społeczny; Wpływ i manipulacja; 7. Tworzenie dzieła sztuki: Dynamiczne zasady ramowania; Wzbudzanie; 8. Widzę, czego mi nie mówisz: Sygnały niewerbalne to podstawa; Bazowe stany emocjonalne; Podstawowe cechy komunikatów niewerbalnych; Komfort i dyskomfort; 9. Hakowanie ludzi: Każdy może być ofiarą; Podstawowe założenia testu penetracji; Phishing; Vishing; SMiShing; Podszywanie się; Raportowanie; Częste pytania dla testerów; 10. Czy wiesz, co to M.A.P.A.?: Krok pierwszy: naucz się określać ataki socjotechniczne; Krok drugi: opracuj racjonalne i wykonalne zasady; Krok trzeci: regularnie sprawdzaj, czy zasady są przestrzegane; Krok czwarty: wprowadzaj stosowne metody szkolenia w zakresie bezpieczeństwa; Dobrze połącz składniki; Aktualizacja to podstawa; Ucz się na błędach (innych ludzi); Tworzenie kultury świadomości zagrożeń; 11. Co teraz?: Umiejętności miękkie przydatne w inżynierii społecznej; Umiejętności techniczne; Wykształcenie; Oferty pracy; Przyszłość socjotechniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Akredytacja- droga do uznania: Uznanie jako warunek uczestnictwa i sukcesu; Formalne procedury akredytacji; Akredytacja jako sprawdzian pretendentów; 2. Przesłanki akredytacji pretendentów: Racjonalne przesłanki uznania społecznego; Przesłanki fałszywej akredytacji; 3. Narzędzia i formy fałszywej akredytacji: Wyróżniki i atrybuty fałszywej akredytacji; Hipokryzja, czyli dwulicowość; Typowe metody i taktyki akredytacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Krytyka merytoryczna a chytra napastliwość: 1. istota i standardy krytyki, 2. Krytyka jako narzędzie walki, 3. Dyskredytacja, 4. Krytyka złośliwa i destrukcyjna. Cz. II Pobudki, cele i taktyka złośliwych krytyków: 5. Psychiczno - moralne oblicze tendencyjności, 6. Funkcje i cele manipulatorskiej dyskredytacji, 7. taktyka i narzędzia dyskredytacji podstępnej, 8. Predyskredyctacja. Cz. III Metodyka złośliwości: tendencyjność jako narzędzie piętnowania i wykluczenia. 9. Krzywe zwierciadło, czyli deformacja cudzego wizerunku, 10. Tendencyjne redukcje i znaki równości, 11. Etykietki. Cz. IV Szukanie dziury w całym, czyli punkty zaczepienia i płaszczyzny ataku: 12. Dyskredytacja detaliczna i hurtowa, 13. Niezgodność osoby z wizerunkiem i wymaganiami, 14. Złe wrażenie i podejrzane koneksje, 15. Niegodna postawa i złe zachowanie, 16. Akcenty dyskredytacji grupowej. Cz. V Poniżanie zniewagami i śmiechem: 17. istota zniewag, 18. mechanizm znieważania, 19. konwencjonalne formy znieważania, 20. Napastliwe formy zniewagi, 21. Ośmieszanie i wyśmiewanie, czyli dyskredytacja prześmiewcza. Cz. VI Spektrum form zniesławienia: 22. Tendencyjne osądzanie i fałszywe oskarżenia, 23. Obmowa, czyli dyskredytacja zaoczna i "zaplecza", 24. Typowe narzędzia, 25. arsenał przewrotności, 26. W pajęczej sieci sprostowań0
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szkoła Treningu Personalnego)
Istota i specyfika manipulacji jako metody sterowania społecznego; Podstępne sposoby akredytacji; Szachrajska dyskredytacja przeciwnika; Wielofunkcyjna metoda prowokacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I Czym jest prowokacja?: 1. Słownikowe i potoczne definicje prowokacji, 2. Dwoisty charakter zjawisk prowokujących, 3. Manipulacyjny charakter prowokacji, 4. Wyzwanie - najprostsza forma aktu prowokacji. Część II Poziom finezji i stopień złożoności aktów prowokacji: Morfologia aktów prowokacji, 6. Produktywna a pasożytnicza postać prowokacji, 7. Prowokacja jako gra i rozgrywka, 8. Przykłady multiprowokacji, 9. Intryga - perfidna odmiana prowokacji. część III Prowokacja jako narzędzie polityki: 10. Specyfika i typowy repertuar prowokacji politycznych, 11. Funkcje i cele prowokacji politycznych, 12. Prowokacja sprawcza, mistyfikacyjna, dyskredytacyjna, 13. Kontaktowe prowokacje sprawcze, 14. Zwodnicze prowokacje sprawcze. Część IV. Sugestywne niedopowiedzenia: 15. Podstępne nagrania, czyli poufność upubliczniona, 16. Status i mechanizm przecieku, 17. Dwuznaczność i kontrowersyjność przeciekowa, 18. W sidłach blefu, 19. Blef jako narzędzie gry politycznej. Część V Syndromatyczne prowokacje brutalne: 20. Przesłanki prowokacyjnej taktyki faktów dokonanych, 21. Polityka faktów dokonanych, 22. Fakty dokonane jako splot prowokacji, 23. Megaprowokacja - nagonka, 24. Drastyczna odmiana prowokacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Zawiera: Część I. Formułowanie myśli Rozdział 1. Podstawowe pojęcia logiczne 1.1.Logiczność, logika 1.2.Działy logiki 1.3.Znaczenie wyrażeń 1.4.Język 1.5.Kategorie syntaktyczne języka Rozdział 2. Akt mowy 2.1.Zdania performatywne 2.2.Trzy aspekty aktu mowy 2.3.Podział aktów illokucyjnych według Austina i Searle’a 2.4.Normy 2.5.Oceny 2.6.Pytania. Datum quaestionis i odpowiedź właściwa Rozdział 3. Nazwa 3.1.Klasyfikacja nazw ze względu na ich budowę 3.2.Klasyfikacje nazw ze względy na oznaczenie/denotowanie (desygnat/zakres) 3.3.Klasyfikacje nazw ze względy na znaczenie (treść nazwy) 3.4.Podsumowanie 3.5.Stosunki między zakresami nazw 3.6.Nazwy stosowane w retoryce 3.7.Podział, typologia 3.8.Relacja Rozdział 4. Zdanie 4.1.Sąd, zdanie w sensie logicznym, wartość logiczna 4.2.Kryteria prawdziwości 4.3.Zdania analityczne, zdania syntetyczne 4.4.Definicje Rozdział 5. Funktor i operator 5.1.Klasyfikacja funktorów 5.2.Spójniki zdaniowe 5.3.Operator Część II. Rozumowanie Rozdział 6. Klasyczny rachunek zdań 6.1.Tautologie i prawdy logiczne k.r.z. 6.2.Wynikanie logiczne w k.r.z. 6.3.Reguły wynikania logicznego w k.r.z. 6.4.Niesprzeczność zbioru przesłanek 6.5.Monotoniczność wynikania w k.r.z. Rozdział 7. Klasyczny rachunek kwantyfikatorów 7.1.Interpretacja języka k.r.k. 7.2.Tautologie i wynikanie logiczne w k.r.k. 7.3.Negacja i zamiana kwantyfikatorów w k.r.k. 7.4.Predykat indentyczności Rozdział 8. Klasyczny rachunek nazw 8.1.Podstawowe prawa k.r.n. 8.2.Sylogistyka Arystotelesa 8.3.Poprawność formalna, poprawność materialna Rozdział 9. Rozumowania potoczne 9.1.Związek wynikania racja – następstwo 9.2.Rozumowania dedukcyjne i redukcyjne 9.3.Rozumowania indukcyjne 9.4.Analogia 9.5.Myślenie stereotypu Rozdział 10. Klasyfikacja nauk 10.1.Podział nauk ze względu na ich ostateczne przesłanki DODATEK Rozdział 11. Elementy wiedzy o manipulacji 11.1. Perswazja a manipulacja 11.2. Kłamstwo 11.3. Automanipulacja 11.4. Gra na emocjach i odwrócenie wartości 11.5. Cele manipulacji 11.6. Perswazja według Arystoteles i Cycerona
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2597)
1. Geneza i istota pojęcia "makiawelizm"; 2. Makiawelizm a różnice indywidualne; 3. Makiawelizm a psychopatologia i aspołeczne zachowanie; 4. Makiawelizm w kontaktach społecznych; 5. Makiawelizm a nieetyczne zachowanie; 6. Makiawelizm w badaniach interdyscyplinarnych: ekonomia, biologia ewolucyjna i teoria gier; 7. Makiawelizm w organizacji; 8. Makiawelizm dziecięcy; 9. Pomiar i różnice w poziomie makiawelizmu; 10. Makiawelizm w związku przyjacielskim- badania własne; 11. Makiawelizm w związkach małżeńskich- badania własne; 12. Makiawelizm a pomaganie; odwzajemnianie się i precepcja podobieństwa do innych ludzi- badania własne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Czynniki wpływające na funkcjonowanie człowieka jako istoty społecznej;2. Kompetencje społeczne nauczycieli; 3. Wpływ społeczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej