Głusi
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(7)
Autor
Kobosko Joanna
(2)
Rutkowski Paweł
(2)
Talipska Małgorzata
(2)
Tomaszewski Piotr
(2)
Abramczyk Marta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartoszek Żaneta
(1)
Czajkowska-Kisiel Małgorzata
(1)
Czyż Anna
(1)
Dunaj Magdalena
(1)
Januszewicz Małgorzata
(1)
Jura Marcin
(1)
Klinik Anna
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kotowska Katarzyna
(1)
Kowal Justyna
(1)
Kowalski Piotr
(1)
Krzysztofiak Piotr
(1)
Lorens Artur
(1)
Maroń Ewelina
(1)
Mazurczak Anna
(1)
Moroń Ewelina
(1)
Obrycka Anita
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Palak Zofia
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Prysak Dorota
(1)
Putkiewicz-Aleksandrowicz Joanna
(1)
Sak Mariusz
(1)
Skarżyński Henryk
(1)
Sowa Józef
(1)
Stefanowicz Karolina
(1)
Szczepankowski Bogdan
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Włodarczak Aleksandra
(1)
Zarzeczny Grzegorz
(1)
Zgoda Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1418)
Zarządzanie
(680)
Unia Europejska
(635)
Polska
(629)
Samorząd terytorialny
(532)
Głusi
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(417)
Marketing
(414)
Gospodarka
(405)
Banki
(383)
Organizacja
(376)
Prawo pracy
(358)
Internet
(351)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(317)
Prawo
(308)
Nauczanie początkowe
(299)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(264)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Unia Europejska (UE)
(251)
Praca
(246)
Zarządzanie strategiczne
(244)
Prawo cywilne
(243)
Administracja
(241)
Pedagogika
(241)
Prawo karne
(237)
Język angielski
(236)
Szkolnictwo
(235)
Finanse
(234)
Nauczyciele
(234)
Państwo
(232)
Kultura
(231)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Psychologia
(229)
Finanse publiczne
(226)
Rachunkowość
(217)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(215)
Nauczanie
(211)
Szkolnictwo wyższe
(211)
Zarządzanie jakością
(211)
Reklama
(210)
Opieka społeczna
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(197)
Nieruchomości
(194)
Konkurencja
(193)
Prawo międzynarodowe
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(186)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Zatrudnienie
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(178)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo Unii Europejskiej
(173)
Prawo gospodarcze
(165)
Umowa
(157)
Kształcenie
(156)
Filozofia
(154)
Logistyka gospodarcza
(149)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(147)
Papiery wartościowe
(146)
Decyzje
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(143)
Demokracja
(140)
Stosunki interpersonalne
(137)
Płaca
(136)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Psychologia społeczna
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(125)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(121)
Motywacja pracy
(119)
Samorząd gminny
(119)
Temat: czas
2001-
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz. I Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury: Twórczość osób z niepełnosprawnością - wielość spojrzeń, wielość problemów; Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekazów kulturalnych; Poezja osób niewidzących - sens życia - autokreacja - autorewalidacja; Niesłyszący twórcy kultury - wybitni malarze XIX i XX wieku; Ekspresja artystyczna osób z wadą słuchu; "Wiedział, co zrobić ze swoim życiem". Obecność chorych i niepełnosprawnych w kulturze; O twórczych kobietach radzących sobie z dysfunkcją wzroku; Olga Skorochodowi - życie, twórczość, osiągnięcia osoby głuchoniemej; Osoba niesłysząca jako twórca i odbiorca kultury; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca tekstu literackiego; Niepełnosprawny tancerz; Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym; Aktywność kulturalna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uczestnictwo kulturalne studentów z niepełnosprawnością. Bariery korzystania z dóbr kultury; Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych; Czytelnictwo czasopism wśród młodzieży niesłyszącej; Telewizja jako forma uczestnictwa uczniów z wadą słuchu w kulturze; Rynek dziecięcy sposobem przekazania emocji dziecka. Wpływ telewizji na odbiór i okazywanie reakcji agresywnych; Internet jako integracyjna przestrzeń kultury; Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej; Cz. II Nowe koncepcje upowszechniania kultury i nowe idee aktywności kulturalnej osób niepełnosprawnych: Rehabilitacyjny aspekt udziału osób niepełnosprawnych w tworzeniu dóbr kulturalnych; Rozwijanie kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie do odbierania i tworzenia kultury; Literatura piękna w rehabilitacji niesłyszących; Biblioterapia i czytelnictwo jako forma uczestnictwa w kulturze i metoda terapii młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; "Zabawa teatrem", "praca teatrem" - o dwóch stronach terapeutycznej funkcji teatru; Aktynowość plastyczna a rozwój wyobraźni dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; Dziecko z wadą słuchu w świecie muzyki; Indywidualna i grupowa muzykoterapia jako jedna z metod psychoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Stymulowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych fizycznie w okresie późnego dzieciństwa przez percepcję dzieł sztuki XX wieku; Działalność Drużyn "Nieprzetartego szlaku" źródłem poznania tradycji, kultury i cywilizacji kraju; Kształtowanie postaw dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wobec kultury fizycznej; Student pedagogiki specjalnej - przyszły facylitator uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze?; Sztuka i kultura bez barier na przykładzie organizacji społecznych w Austrii; Rola organizacji głuchoniewidomych w tworzeniu szans uczestnictwa w kulturze; Aktywność artystyczna osób niewidomych i niedowidzących na przykładzie działalności Krajowego Centrum Kultury Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury. Doświadczenia z pracy z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą w SOSW przy ul. Tynieckiej w Krakowie; Cz. III Kulturowe konteksty niepełnosprawności: Twórcza obecność osób niepełnosprawnych; Osoba niepełnosprawna w zmieniającym się świecie kultury i komunikacji; Jedność ludzka w akcie kreacji - refleksje nad twórczą identycznością człowieka; Niepełnosprawność jako krytyczne wydarzenie życiowe w doświadczeniu narratorów; Postawy osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia; Niepełnosprawność z perspektywy psychologii pozytywnej; Osoba niepełnosprawna w świetle antropologii Fryderyka Nietzschego; wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach - media w percepcji niepełnosprawnych; Rzecz o Minotaurze - osoba z niepełnosprawnością w literaturze współczesnej; Między groteską a metaforą - czyli starożytnych Egipcjan pojmowanie niepełnosprawności; Kultura duchowa czyli kultura duchowości (duchowość kultury) w dyskursie ezoterycznym? Pytanie o kontekst niepełnosprawności; Wybrane aspekty religijności młodzieży gimnazjalnej z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego; Religijność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uśmiech niedokończony; Kod językowy i dyskurs osób z niepełnosprawnością intelektualną. O bytowaniu na pograniczu; Cz. IV Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty niepełnosprawności: Aksjologiczne aspekty procesu rehabilitacji; Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących; Oryginalność jako kryterium oceny zdalności twórczych uczniów z wadą słuchu; Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne); Rozwój osobisty - kontekst konstruowania wiedzy o sobie w pracy zespołowej nauczycieli klas integracyjnych; Idea integracji edukacyjnej w realiach szkół gimnazjalnych; Edukacja włączająca - nowa jakość? Czy dotąd byliśmy pedagogicznie zacofani?; Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce; Wczesna stymulacja językowa dziecka o nieharmonijnym rozwoju drogą do świata kultury; Znaczenie stymulacji zmysłów w terapii dzieci z głęboką niepełnosprawnością; Wpływ stereotypii i dyskomfortu sensorycznego na jakość społecznego funkcjonowania dziecka z autyzmem; Przewlekłe zespoły bólowe jako forma niepełnosprawności? Dwie perspektywy; Podstawy wychowawcze rodziców a ich skłonność do zachowań krzywdzących wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań); Dzieci i komputery - o plusach mówimy, a czy pamiętamy zagrożeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania; Wstęp; 1. Koncepcje i uwarunkowania stresu 1.1. Od biologizmu po personalizm 1.2. Transakcyjne ujęcie stresu 1.3. Wybrane zasoby osobiste a radzenie sobie w sytuacjach trudnych 2. Specyfika funkcjonowania psychospołecznego osób słabosłyszących 2.1. Epidemiologia występowania uszkodzeń słuchu 2.2. Wybrane konteksty diagnozy i rehabilitacji uszkodzeń słuchu  2.3. Uszkodzenia słuchu a radzenie sobie w sytuacjach trudnych 2.4. Samoocena osób z uszkodzonym słuchem 3. Metodologiczne podstawy prowadzonych badań 3.1. Przedmiot, cel badań i pytania badawcze 3.2. Zmienne, wskaźniki, metody weryfikacji danych 3.3. Narzędzia pomiaru zmiennych 3.4. Procedury prowadzenia badań 3.5. Charakterystyka próby 4. Zestawienie wyników badań nad poziomem stresu osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem PSS-10 4.1. Wyniki badań ogółem 4.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 4.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 4.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 4.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 4.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 4.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 5. Zestawienie wyników badań nad strategiami radzenia sobie ze stresem osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem Mini-COPE 5.1. Wyniki badań ogółem 5.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 5.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 5.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 5.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 5.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 5.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 6. Zestawienie wyników badań nad stylami radzenia sobie ze stresem osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem CISS 6.1. Wyniki badań ogółem 6.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 6.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 6.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 6.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 6.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 6.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 7. Zestawienie wyników badań nad samooceną osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem MSEI 7.1. Wyniki badań ogółem 7.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 7.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 7.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 7.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 7.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 7.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 8. Zestawienie wyników badań nad związkami pomiędzy poziomem stresu, stylami i strategiami walki ze stresem oraz samooceną 8.1. Zmienne objaśniające poziom stresu oraz poziom samooceny ogólnej i jej komponentów w badanej próbie 8.2. Komponenty samooceny a aktywne sposoby walki ze stresem 8.3. Komponenty samooceny a sposoby walki ze stresem skoncentrowane na poszukiwaniu wsparcia 8.4. Komponenty samooceny a pasywne i unikowe sposoby walki ze stresem 8.5. Komponenty samooceny a sposoby walki ze stresem zorientowane na emocje i zwrot ku religii 8.6. Zmienne objaśniające poziom ogólnej samooceny w badanej próbie 8.7. Związki pomiędzy komponentami samooceny a poziomem stresu, sposobami walki ze stresem 9. Analiza i interpretacja wyników badań 9.1. Poziom stresu oraz analiza uwarunkowań trendu 9.2. Strategie, style walki ze stresem a samoocena 9.3. Analiza związków pomiędzy poziomem stresu, stylami i strategiami walki ze stresem oraz samooceną 10. Odpowiedzi na pytania badawcze 11. Wnioski i postulaty; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Aktywność w życiu osoby niepełnosprawnej: Wybrane obszary aktywności społecznej niesłyszących; Międzypokoleniowa edukacja, integracja i aktywizacja osób niepełnosprawnych intelektualnie; Ubezwłasnowolnienie- rozwiązania prawne, problemy psychologiczne, dylematy moralne; 2. Choroba a niepełnosprawność: Przykłady wsparcia udzielanego osobom z rzadkimi chorobami chromosowymi i ich rodzinom w wybranych krajach Europy; Funkcjonowanie społeczne osób z chorobą Parkinsona; Zalety sygnaturowe młodzieży niepełnosprawnej somatycznie, czyli spojrzenie na osobowość człowieka w sytuacji choroby lub dysfunkcji z perspektywy psychologii pozytywnej; Stan zdrowia osób niepełnosprawnych intelektualnie a proces socjalizacji na przykładzie pracy w warsztacie terapii zajęciowej; 3. Wybrane uwarunkowania socjalizacji osób niepełnosprawnych (obszary społeczne): Wieloznaczność socjalizacji w kontekście edukacji niesłyszących; Rozwój osobowości, samoświadomości i wyobraźni dziecka głuchoniewidomego w świetle poglądów Aleksandra Suworowa; Postawy studentów i absolwentów specjalności "asystent osoby niepełnosprawnej" Uniwersytetu Śląskiego wobec niepełnosprawności; Socjalizacja osób niepełnosprawnych słuchowo jako determinanta socjalizacji społecznej; 3. Rodzina w życiu osoby niepełnosprawnej: Ojciec w wychowaniu i rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością; Zachowania seksualne osób niepełnosprawnych seksualnie w aspekcie uwarunkowań rodzinnych; Problemy emocjonalne współmałżonków osób po udarze mózgu; Wsparcie społeczne rodziny w kontekście specyfiki rozwoju dziecka z autyzmem wczesnodziecięcym; Rodzinne uwarunkowania bezradności versus zaradności dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową; 4. Osoba niepełnosprawna w życiu codziennym: Zajęcia z tańca towarzyskiego dla osób niewidomych i niedowidzących i niedowidzących- forma socjalizacji, rehabilitacji oraz element przeciwdziałania ograniczeniom wynikającym z niepełnosprawności; Rola fizjoterapeuty w procesie socjalizacji osób niepełnosprawnych; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych szansą na lepszą edukację i socjalizację osób z niepełnosprawnością; Jak nie szkodzić osobie z niepełnosprawnością; Perspektywy i ograniczenia w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych na podstawie literatury oraz programów celowych i unijnych; Przestrzeń życiowa funkcjonowania osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w domu pomocy społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Każdy ma prawo do nauki. Prawo głuchych do dostępu do języka i edukacji; 2. Funkcjonowanie poznawcze i językowe u dzieci głuchych; 3. Wczesna interwencja; 4. Psychologiczne implikacje głuchoty dziecka w rodzinie i środowisku szkolnym; 5. Kształcenie głuchych w szkołach masowych i w klasach mieszanych z innymi niepełnosprawnościami; 6. Kształcenie akademickie głuchych; 7. Wybrane aspekty edukacji zawodowej osób głuchych; 8. Kształcenie ustawiczne głuchych; 9. Środki dydaktyczne w nauczaniu niesłyszących; 10. Głuchy- językowe podstawy stereotypu; 11. Rekomendacje organizacyjne dla szkolnictwa dla Głuchych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rehabilitacja a proces edukacji. 1. Niepełnosprawność człowieka. 2. Klasyfikacje i typologie niepełnosprawności - kryteria, kategorie, tendencje. 3. Aksjologiczne i prakseologiczne aspekty procesy rehabilitacji. 4. Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością w procesie rehabilitacji. 5. Ekologiczny i edukacyjny kontekst procesu rehabilitacji. 6. Życie człowieka z niepełnosprawnością - stereotypy i oczekiwane standardy. Część II: Struktura i dynamika procesu rehabilitacji. 1. Swoiste problemy kształtowania się zadań rehabilitacyjnych. 2. Systemowe ujęcie procesu rehabilitacji. 3. Podstawowe strategie i procedury w procesie rehabilitacji. 4. Zasady procesu rehabilitacji. 5. Postępowanie w procesie rehabilitacji. 6. Przygotowanie zawodowe osób z niepełnosprawnością. Część III: Specyfika procesu rehabilitacji różnych kategorii osób. 1. Dobór treści w procesie rehabilitacji i edukacji. 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. 3. Rehabilitacja osób niesłyszących i niedosłyszących. 4. Rehabilitacja osób niewidomych i niedowidzących. 5. Rehabilitacja osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 6. Rehabilitacja osób z upośledzeniami wielozakresowymi. Część IV: uwarunkowania, komponenty i ewaluacja procesu rehabilitacji. 1. Diagnoza podstawą procesu rehabilitacji. 2. Funkcja poradnictwa i doradztwa w toku rehabilitacji. 3. Podmiotowa rola rodziców w procesie rehabilitacji. 4. Instytucje i organizacje wspomagające proces rehabilitacji. 5. Prawne podstawy procesu rehabilitacji i wsparcia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Rola zmysłu słuchu w życiu człowieka: Głuchota – model medyczny; Głuchota – model społeczno-kulturowy; Kompetencje językowe – język foniczny a język migowy. 2. Głuchy w placówce ochrony zdrowia: Rola komunikacji w placówce ochrony zdrowia; Komunikacja z głuchym pacjentem w wybranych sektorach opieki zdrowotnej; Prawa pacjenta głuchego; Tłumacz języka migowego w placówce ochrony zdrowia. 3. Metodologiczne podstawy badań własnych; 4. Omówienie wyników badań własnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Doświadczenia i tradycje kształcenia Głuchych 1.Język migowy w edukacji dzieci głuchych – ujęcie historyczne 2.Historia i doświadczenia kształcenia niesłyszących w Łodzi Część II. Tożsamość społeczno-kulturowa Głuchych 1.Głusi – edukacja a emancypacja 2.Paradygmaty tożsamości u g/Głuchych: przegląd wybranych koncepcji 3.Perspektywa temporalna a zasoby osobowe u głuchych/Głuchych w fazie wyłaniającej się dorosłości Część III. Współczesne wyzwania edukacji niesłyszących 1.Jak pisać teksty adresowe do głuchych Polaków? – Efektywnie. Transformacje językowe i typograficzne instrukcji w dostosowanych arkuszach egzaminacyjnych P7 części humanistycznej po III klasie gimnazjum (2012-2014) 2.Metoda audytywno-werbalna w pracy z dziećmi z wadą słuchu 3.Głusi na uczelniach wyższych w Polsce 4.Edukacja dziecka głuchego z perspektywy słyszących rodziców – co jej sprzyja, a co ją ogranicza? Ujęcie psychologiczne 5.Wpływ wieku w momencie operacji wszczepienia implantu ślimakowego na osiągnięcia szkolne dzieci z niedosłuchem prelingwalnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła ; 2014, nr 5)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka ; nr 13)
Wstęp; Słownik pojęć użytych w raporcie; 1. Uwagi wprowadzające; 2. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o języku migowym; 3. Metodologia badań; 4. Korzystanie z pomocy osoby przybranej; 5. Korzystanie z pomocy tłumacza lub przeszkolonego pracownika administracji publicznej; 6. Dostępność innych form komunikacji; 7. Dostępność tłumaczenia dokumentów; 8. Dostępność informacji o formie obsługi; 9. Opinie osób głuchych na temat realizacji ustawy o języku migowym; 10. Obsługa osób głuchych i głuchoniemych w urzędach administracji publicznej - najważniejsze pytania; Wybrane wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich dot. praw osób głuchych oraz głuchoniemych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej