Depresja psychiczna
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(28)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(17)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(18)
Autor
Grabowska Anna
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Górska Teresa
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Zagrodzka Jolanta
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Arden John Boghosian
(1)
Arkowitz Hal
(1)
Atkinson Sue
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Barcikowska-Kotowicz Maria
(1)
Barczak Anna
(1)
Basco Ramirez Monica
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielańska Ewa
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cohen David (1946- )
(1)
Colman Andrew M
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Derda Ahata
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Elliott Julian
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Gabryelewicz Tomasz
(1)
Gardziel Andrzej
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Hauck Paul
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hellewell Jonathan S.E
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kapera Marta
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Klimasiński Krzysztof
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krynicki Waldemar
(1)
Król Jacek
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lazarus Arnold A
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Mackiewicz Romana
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Marcelli Daniel
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Miller William R
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nycz Edward
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Oleś Maria (1956-2017)
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Piątkowska Zofia
(1)
Place Maurice
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Radzicki Józef
(1)
Radziwiłłowicz Wioletta
(1)
Rollnick Stephen
(1)
Rongies Witold
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Stirling John D
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Szopa Dorota
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Tobuła Kamila
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1421)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(629)
Samorząd terytorialny
(531)
Depresja psychiczna
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(405)
Banki
(383)
Organizacja
(377)
Prawo pracy
(358)
Internet
(351)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Unia Europejska (UE)
(252)
Praca
(246)
Zarządzanie strategiczne
(244)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Kultura
(230)
Polityka społeczna
(230)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(218)
Rachunkowość
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(215)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(154)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(147)
Papiery wartościowe
(146)
Decyzje
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(136)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(122)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Motywacja pracy
(119)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Europa
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Rozdział 1: Zastosowanie neuronauki: 1. Nauka praktycznej neuronauki. Rozdział 2: Promowanie zdrowia mózgu: 1. Pierwsze „S” z nasion SEEDS: Wsparcie społeczne; 2. Pierwsze „E” z nasion SEEDS: Ćwiczenia fizyczne; 3. Drugie „E” z nasion SEEDS: Edukacja przez całe życie; 4. Litera „D” z nasion SEEDS: Zdrowa dieta; 5. Drugie „S” z nasion SEEDS: Zdrowy sen. Rozdział: 3: Powstawanie układów pamięciowych: 1. Układy pamięciowe. Rozdział 4: Zaburzenia związane z autostresem (stresem subiektywnym): 1. Stres somatyczny i stres umysłowy. Rozdział 5: Jak powstaje lęk uogólniony: 1. Utrzymywanie w równowadze autonomicznego układu nerwowego. Rozdział 6: Lęk zognioskowany: 1. Stawianie czoła strachowi i unikaniu; 2. Fobie; 3. Zaburzenia paniki. Rozdział 7: Zespół stresu pourazowego: Faza 1: Stabilizacja; Faza 2: Integracja pamięci; Faza 3: Powrót do zdrowia po urazie. Rozdział 8. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne: 1. Opisywanie obwodu OCD w mózgu; 2. Porządek, czyli mnemotechnika ORDER; 3. Obsesje na punkcie zdrowia. Rozdział 9: Depresja: 1. Płeć i depresja; 2. Rola stanu zapalnego w depresji; 3. Lek w depresji; 4. Przejście do działania; 5. Wyjście z depresji dzięki kontaktom społecznym; 6. Tryb domyślny i rozmyślanie; 7. Aranżowanie metody o szerokim zasięgu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
1. Uczenie się dialogu motywującego, korzystanie z niego i rozszerzanie jego zastosowań, 2. Włączanie elementu zwiększającego motywację do ujednoliconego protokołu transdiagnostycznej terapii zaburzeń emocjonalnych, 3. Zwiększenie skuteczności ekspozycji i powstrzymania reakcji w terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego. Rola dialogu motywującego, 4. Integrowanie dialogu motywującego z terapią zaburzeń lękowych, 5. Zwiększanie motywacji u osób z podwójną diagnozą zaburzenia stresowego pourazowego oraz zaburzeń spowodowanych używaniem substancji psychoaktywnych, 6. Dialog motywujący jako wstęp do psychoterapii kobiet z depresją, 7. Dialog motywujący w terapii depresji, 8. Dialog motywujący w pracy nad myślami samobójczymi, 9. Farmakoterapia motywująca. Łączenie dialogu motywującego z terapią przeciwdepresyjną w celu osiągnięcia lepszych wyników leczenia, 10. Dialog motywujący w terapii uzależnień, 11. Krótkie interwencje motywujące w pracy z osobami z problemem hazardu, 12. Dialog motywujący jako interwencja w rzucaniu palenia przez młodzież, 13.Dialog motywujący w terapii sprawców przemocy wobec partnera, 14. Dialog motywujący w terapii zaburzeń odżywiania, 15. Podsumowanie i wyznaczenie kierunków przyszłych działań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wspinaczka górska dla lemingów, 2. Jak ja się tu dostałem(am)?, 3. Czy wspinaczka jest dla mnie?, 4. Pierwsze kroki, 5. Trzymaj się mocno, 6. Spadanie, 7. Coraz wyżej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Jak przejąć kontrolę nad chorobą? Krok 1: Jak zwuażyć nadejście objawów. 2. Co warto wiedzieć o zaburzeniach afektywnych dwubiegunowych? 3. Wykres życia z chorobą. 4. Jak opracować system wczesnego ostrzegania? Krok 2: Zastosować środki zapobiegawcze. 5. Jak zmniejszyć podatność na nawroty zaburzeń? 6. Jak najlepiej wykorzystać leki? 7. Jak poradzić sobie z zaprzeczeniem? Krok 3: Jak złagodzić objawy? 8. Jak zauważyć i opanować błędy w myśleniu? 9. Jak opanować emocjonalne myśli? 10. Jak powstrzymać "awarię" umysłu? Krok 4: Kontrola postępów. 11. Jak wprowadzić zmiany na lepsze?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zakres psychiatrii oraz jej miejsce w kulturze i wśród innych dyscyplin nauki, 2. Zarys dziejów psychiatrii. Kierunki w psychiatrii, 3. Fizjologiczne podstawy czynności psychicznych, 4. Etiologia i patogeneza zaburzeń psychicznych, 5. Psychopatologia ogólna - objawy i zespoły zaburzeń psychicznych, 6. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zagadnienia nazewnictwa, 7. Epidemiologia psychiatryczna, 8. Badanie chorego, 9. Zaburzenia psychiczne na tle organicznym, 10. Zaburzenia psychiczne spowodowane chorobą somatyczną, 11. Zaburzenia psychiczne spowodowane przyjmowaniem substancji psychoaktywnych, 12. Psychozy schizofreniczne, 13. Paranoja i reakcje paranoiczne, 14.Halucynozy (psychozy parafreniczne), 15. Choroby afektywne, 16. Nerwice, 17. Zaburzenia reaktywne, 18. Rola czynników psychologicznych i behawioralnych w genezie niektórych chorób somatycznych, 19. Zespoły psychopatogeniczne związane z zaburzeniami procesów fizjologicznych, 20. Zaburzenia osobowości, 21. Samobójstwa i zaburzenia psychiczne, 22. Psychiatria dzieci i młodzieży (wybrane zagadnienia), 23. Starzenie się i zaburzenia psychiczne wieku podeszłego, 24. Somatoterapia zaburzeń psychicznych, 25. Farmakologiczna profilaktyka chorób psychicznych, 26. Psychoterapia, 27. Doraźna pomoc psychiatryczna, 28. Psychiatria konsultacyjna. Psychiatria związków z medycyną, 29. Psychiatria środowiskowa i organizacja psychiatrycznej opieki zdrowotnej, 30. Koszty leczenia w psychiatrii, 31. Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego i jej realizacja, 32. Psychiatria sądowa i orzecznictwo, 33. Niektóre problemy etyczno-deontologiczne w psychiatrii,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ PIERWSZA. PRACA Z KONFLIKTEM W SZKOLE Rozdział I. Szkoła jako miejsce tworzenia się konfliktów: warunki instytucjonalne i interpersonalne: 1. Instytucja szkoły jako miejsce rozgrywania się konfliktów; 2. Relacje szkolne i pozaszkolne przestrzenią konfliktową. Rozdział II. Różnorodność szkolnych sytuacji konfliktowych: 1. Konflikty szkolne interpersonalne: uczniowskie i nauczycielskie relacje koleżeńskie; 2. Konflikty szkolne interpersonalne: relacje uczniowsko-nauczycielskie oraz nauczycielsko-dyrektorskie; 3. Intrapersonalne konflikty uczniów i nauczycieli; 4. Okołoszkolne konflikty uczniów: relacje rodzinne. Rozdział III. Strategie radzenia sobie z konfliktem w szkole: 1. Przykład pierwszy: surowy nauczyciel; 2. Przykład drugi: zajęcia pozalekcyjne; 3. Przykład trzeci: wycieczka szkolna; 4. Przykład czwarty: pogarszająca się sytuacja 10-latka; 5. Przykład piąty: psychiczne znęcanie się; 6. Przykład szósty: nieakceptowana córka; 7. Przykład siódmy: wspólne zadanie. Rozdział IV. Rola zidentyfikowanych kategorii w procesie radzenia sobie z konfliktem – propozycja modelu: 1. Strony konfliktu; 2. Kwestie, interesy, potrzeby, cele, przedmiot konfliktu; 3. Wartości, normy, przekonania; 4. Środowisko – otoczenie – warunki; 5. Osoby biorące udział w rozwiązaniu; 6. Trzecia strona konfliktu; 7. Sposoby radzenia sobie z konfliktem; 8. Potrzebne zasoby; 9. Wybór metody rozwiązania; 10. A co, jeśli się nie powiedzie?; 11. Wnioski dla uczestników; 12. Gdy czas nagli. Rozdział V. Projekty zmian szkolnych w sferze rozwiązywania konfliktów: 1. Działania profilaktyczne; 2. Działania doraźne w konflikcie; 3. Projekt długofalowego zintegrowanego działania służącego kształtowaniu podejścia do sytuacji konfliktowych. CZĘŚĆ DRUGA. STRATEGIE RADZENIA SOBIE MŁODZIEŻY W SYTUACJI KONFLIKTU SPOŁECZNEGO W RELACJI DO OSOBOWOŚCIOWYCH UWARUNKOWAŃ Rozdział I. Problematyka osobowościowych uwarunkowań strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego – w literaturze przedmiotu: 1. Młodzież w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Osobowościowe determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego (3.1. Samoocena; 3.2. Poczucie umiejscowienia kontroli; 3.3. Ocena poznawcza sytuacji; 3.4. Emocje). Rozdział II. Metodologia badań własnych: 1. Problemy i hipotezy badawcze; 2. Metody badań własnych; 3. Osoby badane. Rozdział III. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Poziom samooceny a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Poczucie umiejscowienia kontroli a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Ocena poznawcza sytuacji konfliktu społecznego a strategie radzenia sobie młodzieży w tej sytuacji; 4. Poziom emocji lęku, gniewu i ciekawości a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 5. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 6. Podsumowanie wyników badań. CZĘŚĆ TRZECIA. KONFLIKT W RELACJACH INTERPERSONALNYCH DOROSŁYCH RODZEŃSTW – ZAGROŻENIA I SZANSE Rozdział I. Psychologiczne aspekty relacji interpersonalnych dorosłych rodzeństw: 1. Rola rodziny w rozwoju bliskich więzi interpersonalnych; 2. Specyfika relacji w podsystemie rodzeństwa; 3. Rodzaje relacji interpersonalnych rodzeństw; 4. Konflikt a funkcjonowanie psychologiczne rodzeństw (4.1. Stres psychologiczny; 4.2. Depresja; 4.3. Familizm). Rozdział II. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Problemy badawcze; 2. Metoda (2.1. Osoby badane; 2.2. Procedura i materiały). Rozdział III. Konflikt w relacji dorosłych rodzeństw a familizm, stres i depresja w świetle wyników badań własnych: 1. Płeć i okres dorosłości osób badanych a jakość relacji interpersonalnej dorosłych rodzeństw (1.1. Główne wymiary relacji z rodzeństwem; 1.2. Konflikt i jego dymensje w relacji z rodzeństwem); 2. Współzależności między konfliktem w relacji z rodzeństwem a familizmem, stresem i depresją (2.1. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.2. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie średniej dorosłości; 2.3. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.4. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie średniej dorosłości); 3. Wartości rodzinne a stres i depresja – mediująca rola konfliktu w relacji z dorosłym rodzeństwem; 4. Podsumowanie i dyskusja wyników badań. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I DEPRESJA: 1. Dołek, chandra czy depresja? Różnice oraz teoria pozytywnej dezintegracji; 2. Depresja jest chorobą. Definicja; 3. Czym się różni depresja u dzieci, młodzieży i dorosłych? Objawy i różnice; 4. Weź się w garść, czyli czego nie mówić, a co mówić osobom z depresją; 5. Dlaczego moje dziecko? Czynniki i przyczyny (genetyczne, somatyczne, reaktywne); 6. Co robić, jeśli dziecko zachoruje na depresję? Pomoc – ambulatorium czy szpital?; 7. Psychiatra, psycholog czy psychoterapeuta? Jak wygląda wizyta u lekarz psychiatry i czym się różni psycholog od psychoterapeuty; 8. Farmakoterapia, psychoterapia czy jeszcze coś innego? Sposoby leczenia depresji; 9. Co mówić, jak mówić, a czego nie mówić? Sposoby komunikacji oraz wsparcie szkoły i bliskich. II SAMOBÓJSTWO: 1. Jak wyłapać niepokojące sygnały? Ocena ryzyka, syndrom presuicydalny; 2. Co mam robić? Kiedy i jak reagować; 3. Co robić, aby się nie wydarzyło? Profilaktyka depresji, samobójstw i zachowań ryzykownych; 4. A jeśli już się stało?... Żałoba i jak mówić o samobójstwie do dzieci i młodzieży. III JEŚLI NIE DEPRESJA, TO CO?: 1. Smutek, który trwa i trwa… Dystymia; 2. Wzloty i upadki. Zaburzenia afektywne dwubiegunowe; 3. Gdy dziecko się boi. Lęk, fobie, fobia społeczna; 4. Gdy perfekcjonizm staje się problemem. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; 5. Druga strona lustra. Schizofrenia i zaburzenia psychotyczne, 6. Dieta czy choroba. Anoreksja i bulimia; 7. Osobowość borderline. Choroba czy zaburzenie osobowości; 8. Potrzeba znieczulenia. Alkohol, narkotyki, dopalacze. IV DZIECKO KRZYWDZONE: 1. Zaczyna się od klapsa… Przemoc fizyczna; 2. Na miłość trzeba zasłużyć… Przemoc psychiczna (emocjonalna); 3. Daj wujkowi buzi. Wykorzystywanie seksualne dzieci. V PROFILAKTYKA I PROMOCJA ZDROWIA PSYCHICZNEGO: 1. Nie daję rady… Sposoby radzenia sobie ze stresem; 2. Ja tego nie przeżyję… Umiejętność przeżywania porażki – przygotowanie do dorosłego życia; 3. Naucz dziecko mówienia nie. Trening asertywności; 4. O języku serca. Porozumienie bez przemocy. Gdzie można uzyskać pomoc? Podziękowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. 1. Udzielanie pomocy - podstawy. 3. Odmowa chodzenia do szkoły. 4. Zaburzenia uwagi i nadmierna aktywność ruchowa. 5. Zaburzenia łaknienia. 6. Sytuacje traumatyczne i stresowe. 7. Nieposłuszeństwo i sprzeciw dzieci. 8. Zachowania destrukcyjne w klasie i szkole. 9. Nadużywanie narkotyków. 10. Depresja u dzieci. 11. Dysleksja. Słowniczek. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Czym jest otępienie? 1.1. Wprowadzenie. 1.2. Diagnostyka. 1.3. Rola lekarza rodzinnego w rozpoznaniu otępienia. 1.4. Częstość występowania otępienia. 2. Otępienie rzekome. 3. Diagnostyka przesiewowa otępienia. 3.1. Wprowadzenie. 3.2. Metody oceny przesiewowej. 3.3. Podsumowanie. 4. Badanie neuropsychologiczne w rozpoznaniu otępień. 5. Łagodne zaburzenia poznawcze. 6. Choroba Alzheimera. 6.1. Epidemiologia choroby Alzheimera. 6.2. Patogeneza. 6.3. Czynniki ryzyka niepodlegające modyfikacji. 6.4. Czynniki ryzyka podlegające modyfikacji. 6.5. Rozpoznanie choroby Alzheimera. 6.6. Badania neurologiczne. 6.7. Badania diagnostyczne. 6.8. Rozpoznani różnicowe. 6.9. Faza przedkliniczna choroby. 6.10. Objawy kliniczne. 6.11. Leczenie objawowe. 6.12. Leczenie eksperymentalne. 6.13. Profilaktyka. 7. Warianty choroby Alzheimera. 7.1. Wprowadzenie. 7.2. Wariant językowy choroby Alzheimera. 7.3. Wariant wzrokowy choroby Alzheimera. 7.4. Wariant czołowy choroby Alzheimera. 7.5. Wariant choroby Alzheimera z zespołem korowo-podstawnym. 8. Otępienie naczyniopochodne i mieszane. 8.1. Wprowadzenie. 8.2. Epidemiologia. 8.3. Czynniki ryzyka. 8.4. Patogeneza otępienia naczyniopochodnego. 8.5. Rozpoznanie. 8.6. Postępowanie diagnostyczne. 8.7. Objawy kliniczne. 8.8. Przebieg choroby. 8.9. Rozpoznanie różnicowe. 8.10. Leczenie. 9. Otępienie czołowo-skroniowe. 9.1. Wprowadzenie. 9.2. Wariant behawioralny otępienia czołowo-skroniowego. 9.3. Wariant skroniowy otępienia czołowo-skroniowego. 9.4. Wariant semantyczny pierwotnej afazji postępującej. 9.5. Wariant z zaburzoną płynnością mowy lub agramatyzmem. 9.6. Różnicowanie typów afazji pierwotnej postępującej. 10. Otępienie z ciałami Lewy’ego i otępienie w chorobie Parkinsona. 10.1. Wprowadzenie. 10.2. Otępienie z ciałami Lewy’ego. 10.3. Otępienie w chorobie Parkinsona. 10.4. Różnicowanie otępienie z ciałami Lewy’ego, otępienia w chorobie Parkinsona i choroby Alzheimera. 11. Otępienie w chorobach rzadkich. 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Choroby pierwotnie neurozwyrodnieniowe. 11.3. Choroby naczyniopochodne. 11.4. Choroby prionowe. 11.5. Choroby zakaźne. 11.6. Choroby metaboliczne. 12. Zaburzenia neuropsychiczne w przebiegu otępienia. 13. Zaburzenia zachowania u osób z otępieniem. 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Leczenie niefarmakologiczne. 13.3. Leczenie farmakologiczne. 14. Depresja i apatia w łagodnych zaburzeniach poznawczych i różnych typach otępienia. 14.1. Wprowadzenie. 14.2. Łagodne zaburzenia poznawcze. 14.3. Choroba Alzheimera. 14.4. Otępienie z ciałami Lewy’ego. 14.5. Otępienie w chorobie Parkinsona. 14.6. Otępienie czołowo-skroniowe. 14.7. Otępienie naczyniopochodne. 15. Zaburzenia psychotyczne w otępieniu. 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Zaburzenia psychotyczne w przebiegu otępienia z ciałami Lewy’ego i otępienia w chorobie Parkinsona. 15.3. Zaburzenia psychotyczne w przebiegu otępienia czołowo-skroniowego. 16. Opieka nad chorym z otępieniem. 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Opiekun. 16.3. Prawa chorego i opiekuna. 16.4. Polskie organizacje opieki nad chorym z otępieniem. 16.5. Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Społeczne Wyzwania Współczesności : seria imienia profesora Tadeusza Tomaszewskiego)
Przedmowa Rozdz. 1. Kryzys psychiczny w nowoczesnym świecie. Wprowadzenie Rozdz. 2. Rozumienie zaburzeń psychicznych Rozdz. 3. W poszukiwaniu nowych uwarunkowań zaburzeń psychicznych – rola mikroflory jelitowej Rozdz. 4. Depresja a współczesny świat Rozdz. 5. Samotność a kryzys psychiczny Rozdz. 6. Samobójstwo a Internet i media społecznościowe Rozdz. 7. Pandemia COVID-19 a objawy zaburzeń depresyjnych, lękowych i związanych ze stresem Rozdz. 8. Uzależnienia w świecie nowych technologii oraz nowe technologie w niesieniu pomocy osobom uzależnionym Rozdz. 9. Współczesne modele terapii kryzysów i zaburzeń psychicznych Rozdz. 10. Czy nowe technologie mogą pomóc w rozpoznawaniu i leczeniu zaburzeń psychicznych? Rozdz. 11. Dobra wspólnota, czyli społeczny kontekst terapii zaburzeń psychicznych; O Autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Mózg a zachowanie / red. nauk. Teresa Górska, Anna Grabowska, Jolanta Zagrodzka. - Wyd .3 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2005. - 668 s. : fot., rys., wykr. ; 24 cm.
1. Biologia molekularna przetwarzania informacji przez komórki nerwowe. 2. Neuroprzekaźniki i ich receptory. 3. Neuron i sieci neuronowe. 4. Komórka glejowa - partner neuronu. 5. Mózg a układ odpornościowy. 6. Rozwój osobniczy mózgu ssaków. 7. Ewolucja mózgu ssaków. 8. Percepcja. 9. Zaburzenia widzenia powstałe w wyniku wczesnej deprywacji wzrokowej. 10. Rola rdzenia kręgowego pnia mózgu w zachowaniu ruchowym. 11. Mechanizmy sterowania ruchami dowolnymi. 12. Wpływ informacji dotykowych i bólowych na zachowanie ruchowe. 13. Stres i ból. 14. W poszukiwaniu molekularnych mechanizmów pamięci. 15. Anatomiczne podstawy pamięci. 16. Procesy warunkowania. 17. Neurofizjologiczne mechanizmy zachowania emocjonalnego. 18. Depresje i uzależnienia lekowe. 19. Lateralizacja funkcji psychicznych w mózgu człowieka. 20. Mózgowe mechanizmy mowy. 21. Mózg, płeć i hormony. 22. Starzenie się układu nerwowego. 23. Choroba Alzheimera. 24. Neuroplastyczność. 25. W poszukiwaniu integracyjnych mechanizmów działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mózg a zachowanie / red. nauk. Teresa Górska, Anna Grabowska, Jolanta Zagrodzka. - Wyd . 3 zm. - 4 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2012. - 668 s. : fot., rys., wykr. ; 24 cm.
1. Biologia molekularna przetwarzania informacji przez komórki nerwowe. 2. Neuroprzekaźniki i ich receptory. 3. Neuron i sieci neuronowe. 4. Komórka glejowa - partner neuronu. 5. Mózg a układ odpornościowy. 6. Rozwój osobniczy mózgu ssaków. 7. Ewolucja mózgu ssaków. 8. Percepcja. 9. Zaburzenia widzenia powstałe w wyniku wczesnej deprywacji wzrokowej. 10. Rola rdzenia kręgowego pnia mózgu w zachowaniu ruchowym. 11. Mechanizmy sterowania ruchami dowolnymi. 12. Wpływ informacji dotykowych i bólowych na zachowanie ruchowe. 13. Stres i ból. 14. W poszukiwaniu molekularnych mechanizmów pamięci. 15. Anatomiczne podstawy pamięci. 16. Procesy warunkowania. 17. Neurofizjologiczne mechanizmy zachowania emocjonalnego. 18. Depresje i uzależnienia lekowe. 19. Lateralizacja funkcji psychicznych w mózgu człowieka. 20. Mózgowe mechanizmy mowy. 21. Mózg, płeć i hormony. 22. Starzenie się układu nerwowego. 23. Choroba Alzheimera. 24. Neuroplastyczność. 25. W poszukiwaniu integracyjnych mechanizmów działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Psychoterapia grupowa. 1. Organizacja psychoterapii grupowej. 2. Czynniki leczące w psychoterapii grupowej. 3. Procesy i zjawiska w zamkniętej grupie psychoterapeutycznej. 4. Zadania i rola psychoterapeuty grupowego. Część II: Terapia rodzin. 5. Psychoanalityczna terapia rodzin. 6. Behawioralno-poznawcza terapia rodzin. 7. Terapia rodzinna bazująca na doświadczaniu. 8. Systemowa - komunikacyjna terapia rodzin. 9. Systemowa - strukturalna terapia rodzin. 10. Systemowa - strategiczna terapia rodzin. 11. Idee konstruktywizmu i konstrukcjonizmu społecznego w terapii rodzin. Część III: Psychoterapia pacjentów schizofrenicznych oraz osób z zaburzeniami z pogranicza nerwicy i psychozy. 12. Podejście psychoanalityczne. 13. Podejście behawioralno-poznawcze. 14. Psychoterapia humanistyczno-egzystencjalna. 15. Psychoterapia podtrzymująca stosowana wobec osób z rozpoznaniem schizofrenii. Część IV: Psychoterapia pacjentów depresyjnych. 16. Podejście poznawczo-behawioralne. 17. Podejście interpersonalne. 18. Podejście psyuhodynamiczne. 19. Bioenergetyka Lowena. Część V: Inne specyficzne problemy psychoterapii. 20. Psychoterapia dzieci i młodzieży. 21. Psychoterapia osób z zaburzeniami odżywiania. 22. Terapia potraumatyczna. 23. Pomoc psychologiczna po przeżyciu traumy seksualnej. 24. Psychoterapia osób z zaburzeniami seksualnymi. 25. Praca psychoterapeutyczna z osobami doświadczającymi poczucia winy 26. Psychoterapia osób chorych na nowotwór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nowe spojrzenie na depresje; 2. Samoobwinianie; 3. Problemy emocjonalne; 4. Litowanie się nad sobą; 5. Litowanie się nad innymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Modele pracy z dziećmi i nastolatkami w nurcie terapii akceptacji i zaangażowania – odważny krok naprzód. Podziękowania. Wstęp. Część 1: Poziom podstawowy: umiejętności DNA-V: Rozdział 1. Co jest potrzebne do rozkwitu; Rozdział 2. Wartości pomagają nam odnaleźć sens i odzyskać witalność; Rozdział 3. Administrator pomaga nam odnaleźć drogę; Rozdział 4. Nawigator pomaga nam rozwijać się i wzrastać; Rozdział 5. Odkrywca pomaga nam rozwijać się i wzrastać; Rozdział 6. Powrót do wartości i zaangażowanie w działanie; Rozdział 7. Wykorzystanie wszystkich umiejętności DNA-V do wyrobienia elastycznej siły; Część 2: Poziom zaawansowany: zastosowanie umiejętności DNA-V w odniesieniu do Ja i środowiska społecznego: Rozdział 8. Nasze Ja w działaniu; Rozdział 9. Rozwijanie elastycznego postrzegania siebie; Rozdział 10. Od agresji wobec siebie do współczucia dla siebie; Rozdział 11. Przyjaźń i miłość są wpisane w nasze DNA; Rozdział 12. Budowanie silnych sieci społecznych; Rozdział 13. Jak stać się ekspertem od modelu DNA-V – osiem wskazówek. Bibliografia. Indeks osobowy. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawy badań nad terapią dzieci i młodzieży. 2. Programy badań. A. Zaburzenia i problemy zinternalizowane. B. Zaburzenia i problemy eksternalizowane. C. Inne zaburzenia i specjalne zastosowanie. 3. Wnioski oraz prognozy na przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Psychopatologia: 1. Zagadnienia ogólne: teoretyczne problemy psychopatologii i psychologii klinicznej, 2. Klasyfikacja zaburzeń zachowania: etiologia, diagnoza nozologiczna i psychologiczna, 3. Etiologia nieorganicznych zaburzeń zachowania, 4. Zaburzenia zachowania, w których uczenie (się) jest ważnym czynnikiem etiologicznym, 5. Zaburzenia organiczne, 6. Schizofrenie, paranoje i zaburzenia afektywne (depresje), 7. Zaburzenia osobowości, 8. Rozwojowe zaburzenia zachowania (u dzieci i młodzieży), Cz.II Praktyczna psychologia kliniczna: 1. Somatoterapia zaburzeń zachowania, 2. Diagnoza psychologiczna: badanie psychologiczne, 3. Niepsychometryczne metody badania pacjentów, 4. Metody psychometryczne w psychologii klinicznej, 5. Psychoterapia, 6. Inne (oprócz psychoterapii) działania zawodowe psychologa-klinicysty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej