Poradniki i przewodniki
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(153)
Forma i typ
Książki
(22943)
E-booki
(4614)
Publikacje naukowe
(2115)
Publikacje fachowe
(1961)
Publikacje dydaktyczne
(699)
Poradniki i przewodniki
(153)
Proza
(152)
Czasopisma
(131)
Publikacje informacyjne
(90)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(88)
Publikacje popularnonaukowe
(43)
Audiobooki
(30)
Druki ulotne
(14)
Dramat (rodzaj)
(3)
Poezja
(3)
Artykuły
(2)
Pliki i bazy danych
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(110)
tylko na miejscu
(64)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(114)
Czytelnia
(64)
Autor
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(4)
Bień Witold (1927-2018)
(3)
Kotler Philip (1931- )
(3)
Lipa Michał
(3)
Sałbut Bartosz
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Babiel Tadeusz B
(2)
Baranowski Marian
(2)
Bieniasz Dorota
(2)
Bień Andrzej
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Czaplicka Monika
(2)
Fisher Roger (1922-2012)
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(2)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(2)
Kuchlewski Tomasz
(2)
Kulczycka Luiza
(2)
Leigh Andrew
(2)
Marzec Krzysztof
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Patton Bruce
(2)
Rządca Robert A
(2)
Sadowska Magda
(2)
Sadowski Tomasz
(2)
Suchar Marek (1954- )
(2)
Tołoczko Aleksander
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Ury William
(2)
Uścińska Gertruda (1958- )
(2)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Airey David
(1)
Anderson Gail (1962- )
(1)
Appelo Jurgen
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Bandler Richard (1950- )
(1)
Bangs David H. Jr
(1)
Barański Robert
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bartosiewicz Adam
(1)
Bekas Robert
(1)
Berne Eric (1910-1970)
(1)
Bielińska Inga
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Blanchard Madeleine
(1)
Blanchard Marjorie (1940- )
(1)
Blanchard Scott
(1)
Bloch Michał
(1)
Bogusławska Katarzyna
(1)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(1)
Borowicz-Sierocka Beata
(1)
Borowiec Tomasz
(1)
Boryczka Bożena
(1)
Braksal Katarzyna
(1)
Bral Wiesław
(1)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Budzińska Anna
(1)
Buffett Warren (1930- )
(1)
Burcon Tomasz
(1)
Burzyński Andrzej
(1)
Burzyński Krzysztof
(1)
Carew Donald
(1)
Casse Pierre
(1)
Cebulski Kamil
(1)
Chełpa Stanisław (1962-2007)
(1)
Chimkowska Angelika
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chęcińska Katarzyna
(1)
Chłodnicki Mateusz
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Cichobłaziński Leszek
(1)
Cichoń Mariusz
(1)
Ciesielski Mateusz
(1)
Cioczek Konrad
(1)
Cisek Marcin
(1)
Conley Randy
(1)
Cuff Kathy
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Daszewski Aleksander
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Demarest Garry
(1)
Derda Aneta
(1)
Diaz-Ortiz Claire (1982- )
(1)
Doroba Anita
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dróżdż Paweł
(1)
Dudar Grzegorz
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dusiński Michał
(1)
Dutko Maciej
(1)
Dweck Carol S. (1946- )
(1)
Dywański Piotr
(1)
Dzierżanowski Włodzimierz
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Eco Umberto (1932-2016)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(29)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(152)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(153)
Temat
Relacje międzyludzkie
(9)
Negocjacje
(7)
Zatrudnienie
(7)
Marketing
(6)
Praca zespołowa
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Sukces
(6)
Marketing cyfrowy
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Prawo pracy
(5)
Zarządzanie
(5)
Kariera
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Perswazja
(4)
Poszukiwanie pracy
(4)
Praca
(4)
Przywództwo
(4)
Reklama
(4)
Retoryka
(4)
Rozwiązywanie konfliktów
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Samorealizacja
(4)
Ubezpieczenia społeczne
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Zespół ADHD
(4)
Autyzm
(3)
COVID-19
(3)
Coaching
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Fundusze strukturalne UE
(3)
Leczenie
(3)
Mentoring
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nieruchomości
(3)
Prezentacje i wystąpienia
(3)
Programowanie (informatyka)
(3)
Programy pomocowe UE
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Rynek (ekonomia)
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Agresywność
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Autoprezentacja
(2)
Bilans księgowy
(2)
Bogactwo
(2)
Decyzje
(2)
Dyskusja
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Emeryci i renciści
(2)
Emerytura
(2)
Gniew
(2)
Google
(2)
Google Analytics
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Inwestycje
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konflikt
(2)
Konsumenci
(2)
Kredyt
(2)
Logotypy
(2)
Lokata
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Matematyka finansowa
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja
(2)
Nauczanie
(2)
Organizacja pracy
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Papiery wartościowe
(2)
Prawo socjalne
(2)
Prawo zamówień publicznych
(2)
Procent
(2)
Produktywność pracy
(2)
Programowanie zwinne
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia zarządzania
(2)
Rozwój zawodowy
(2)
Rynek nieruchomości
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Socjotechnika
(2)
Stres
(2)
Tarcza antykryzysowa (pakiet rządowy)
(2)
Techniki sprzedaży
(2)
Telepraca
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uczucia
(2)
Umowa o pracę
(2)
Wycena nieruchomości
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Wzornictwo przemysłowe
(2)
Temat: czas
2001-
(25)
1901-2000
(3)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(27)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Poradnik
(142)
Opracowanie
(5)
Wzory dokumentów
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Akty prawne
(2)
Analiza i interpretacja
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Tablice i wzory
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Komentarz
(1)
Porady internetowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(48)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(45)
Psychologia
(39)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(18)
Edukacja i pedagogika
(17)
Informatyka i technologie informacyjne
(12)
Media i komunikacja społeczna
(11)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Medycyna i zdrowie
(6)
Architektura i budownictwo
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Transport i logistyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
153 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I: ROZUMIENIE GRUP I JEDNOSTEK 1. Grupy, 2. Niektóre cechy grup roboczych, 3. Role, 4. Funkcje członków, 5. Jednostka, 6. Potrzeby życia grupowego, 7. Procesy grupowe, 8. Grupy w obrębie grup Cz. II: BUDOWANIE I UTRZYMANIE WIELKIEGO ZESPOŁU 1. Zespoły, 2. Przywódca, 3. Budowanie zespołu, 4. Twórcze rozwiązywanie problemów, 5. Utrzymywanie zespołu, 6. Rewizja ról, 7. Lista kontrolna dla liderów grup
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; CZĘŚĆ I ZNACZENIE WIZERUNKU MARKI: Rozdział 1. Jesteśmy otoczeni; Rozdział 2. Chodzi o to, co chcesz przekazać: Oryginalny produkt tylko z tym podpisem; Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy; Na oczach milionów; Tylko za zgodą królowej; Symbole nie znają granic; Projektowanie wizerunku jako element języka; O znaczeniu wizerunku marki raz jeszcze; Rozdział 3. Elementy kultowych projektów: Nie komplikuj; Trafność; Czerpanie z tradycji; Wyjątkowość; Logo powinno zapadać w pamięć; Małe jest piękne; Skoncentruj się na jednym aspekcie; Siedem składników Twojego popisowego dania; Pamiętaj, że zasady są po to, aby je łamać; CZĘŚĆ II PROCES PROJEKTOWANIA: Rozdział 4. Podstawy: Pozbądź się tremy; Wszystko zależy od wytycznych projektu; Gromadzenie informacji wstępnych; Informacje szczegółowe; Słów kilka na temat decydentów; Daj klientowi czas na odpowiedź...; ...dbaj jednak o to, aby dialog przebiegał zgodnie z zasadami; Czas na zadanie domowe; Opracowywanie wytycznych projektu; Misja i cele kluczem do sukcesu; Badania terenowe na ratunek; Wcielanie w życie szczegółów ustalonych z klientem; Wybór przymiotników zaproponowanych przez klienta; Rozdział 5. Unikanie zagrożeń związanych z rebrandingiem: Argumenty przemawiające za rebrandingiem; Byle nie przedobrzyć; Odpowiedź znajdziesz często w wywiadzie zogniskowanym; Od wizerunku korporacyjnego do wizerunku bliskiego; A może wystarczy poprawić to i owo?; Łączenie elementów; Nie zapomnij o manierach; Rozdział 6. Wycena projektu: Najpierw porozmawiaj, potem podaj cenę; Rozdział 7. Od ołówka do PDF-a: Mapy myślowe; Szkicownik - rzecz absolutnie niezbędna; Dziesiąte przykazanie; Definiowanie ubezpieczeń; Międzynarodowy komunikat; Raz szybciej, raz wolniej; Zbyt wiele pomysłów; Czerń i biel przed kolorem; Znaczenie kontekstu; Pióro mocniejsze od myszy; Rozdział 8. Sztuka prowadzenia rozmów: Kontaktuj się z decydentami; Zasada nr 1: współpracuj z osobą kontaktową; Zasada nr 2: unikaj pośrednictwa i mediacji; Zasada nr 3: przejmij kontrolę; Zasada nr 4: utrzymuj zaangażowanie komitetu; Nie zapomnij mniej obiecać, a potem przekroczyć oczekiwania; Zapomnij o swoim ego; CZĘŚĆ III NAPRZÓD: Rozdział 9. Utrzymywanie motywacji: Nigdy nie przestawaj się uczyć; Wyprzedzaj innych o cztery lata; Zrób coś ważnego; Odejdź od komputera; Twórz dla siebie; Stwórz coś nowego; Pamiętaj o początkach; Znajdź w sobie nieukojone pragnienie; Nie przepracowuj się; Nie ustawaj w zadawaniu pytań; Wstań z łóżka prawą nogą i pozostań na niej; Znajdź płaszczyznę porozumienia; Gdy zbliża się termin; Myśl lateralnie; Lepiej się komunikuj; Kontroluj swoje oczekiwania; Nigdy nie przestawaj projektować; Bądź szczęśliwy; Nie wszyscy mają tyle szczęścia; Rozdział 10. Odpowiedzi na Twoje pytania: Problemy z oryginalnością pomysłów; Pomiary zwrotu z inwestycji w projekt; Prawo do korzystania z logo; Problemy komunikacyjne; Jak sfinalizować transakcję; Klienci zagraniczni; Ile koncepcji?; Rodzina i przyjaciele; Poprawianie projektów; Ramy czasowe projektów; Badanie konkurentów klienta; Najgorszy projekt, najgorszy klient; Co jest czyje?; Kontrolowanie ilości pracy; Rozdział 11. 31 praktycznych porad dotyczących projektowania logo: 1. Zadawaj klientom pytania 2. Myśl jasno 3. Przygotuj się na niespodziewane okoliczności 4. Logo nie musi informować o tym, czym zajmuje się firma 5. Symbol nie jest niezbędnym elementem logo 6. Jeden element zapadający w pamięć 7. Nie zapominaj o szkicowniku 8. Trendy zostaw przedstawicielom świata mody 9. Sięgaj po banały 10. Pracuj w czerni i bieli 11. Pamiętaj o trafności 12. Uważaj na koszty druku 13. Bądź konsekwentny 14. Dopasuj czcionkę do symbolu 15. Stosuj podpisy 16. Przedstaw wersję jednokolorową 17. Zwracaj uwagę na kontrast 18. Testuj wiele różnych rozmiarów 19. Odwróć kolorystykę 20. Odwróć projekt do góry nogami 21. Ważny jest materiał 22. Zastanów się nad rejestracją logo jako znaku towarowego 23. Nie obawiaj się błędów 24. Zachowaj elastyczność 25. Logo to nie marka 26. Pamiętaj, że projektowanie to proces dwukierunkowy 27. Zróżnicowanie to podstawa 28. Świadomość kulturowa 29. Wspomagaj rozpoznawalność 30. Przedstaw kontekst 31. Spraw, by inni się uśmiechali Rozdział 12. Logo to nie wszystko: Pyszne marzenie; Przyczyna i skutek; Diabeł tkwi w szczegółach; Szczęścia nie kupisz, ale kupisz herbatę; Pod powierzchnią wody; Dodatek A Polecana lektura; INDEKS. Szukasz czegoś?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. Rozdział 1. Dlaczego rzeczy nie są łatwe. Przyczynowość. Złożoność. Nasze liniowe umysły. Redukcjonizm. Holizm. Zarządzanie hierarchiczne. Zarządzanie zwinne. Moja teoria wszystkiego. Książka i model. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 2. Programowanie zwinne. Preludium do programowania zwinnego. Księga programowania zwinnego. Podstawy programowania zwinnego. Konkurencja programowania zwinnego. Przeszkoda w przyjęciu programowania zwinnego. Zarządzanie bezpośrednie a zarządzanie projektem. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 3. Teoria systemów złożonych. Nauki interdyscyplinarne. Ogólna teoria systemów. Cybernetyka. Teoria systemów dynamicznych. Teoria gier. Teoria ewolucji. Teoria chaosu. Korpus wiedzy o systemach. Prostota: nowy model. Prostota zrewidowana. Systemy nieadaptacyjne i adaptacyjne. Czy nie nadużywamy nauki? Nowa era: myślenie w kategoriach złożoności. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 4. System informacyjno-innowacyjny. Kluczem do przetrwania jest innowacja. Wiedza. Kreatywność. Motywacja. Zróżnicowanie. Osobowość. Tylko ludzie spełniają warunki, by stać się kontrolerami. Od pomysłów do implementacji. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 5. Jak motywować ludzi. Fazy kreatywności. Zarządzanie środowiskiem twórczym. Techniki kreatywne. Motywacja zewnętrzna. Motywacja wewnętrzna. Demotywacja. Dziesięć potrzeb członków zespołu. Co motywuje ludzi: znajdź równowagę. Niech Twoje nagrody będą wewnętrzne. Zróżnicowanie? Masz na myśli relacje! Ocena osobowości. Cztery kroki w stronę oceny osobowości zespołu. Zestaw do samodzielnego wyznaczania wartości zespołu. Zdefiniuj swoje wartości osobiste. Polityka braku drzwi. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 6. Podstawy samoorganizacji. Kontekst samoorganizacji. Samoorganizacja w kierunku wartości. Samoorganizacja kontra anarchia. Samoorganizacja kontra emergencja. Emergencja w zespołach. Samoorganizacja kontra samokierowanie kontra samowybieralność. Zasada ciemności. Twierdzenie Conanta-Ashby'ego. Kontrola rozproszona. Empowerment jako koncepcja. Empowerment jako konieczność. Jesteś ogrodnikiem. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 7. Empowerment zespołów. Nie twórz długu motywacyjnego. Noś czapkę czarodzieja. Wybierz czarodzieja, nie polityka. Empowerment kontra delegacja. Zmniejsz swoje obawy, zwiększ swój status. Wybierz odpowiedni poziom dojrzałości. Wybierz odpowiedni poziom władzy. Wyznaczaj zespoły albo osoby. Lista kontrolna delegowania. Jeśli chcesz, aby coś było zrobione, ćwicz swoją cierpliwość. Sprzeciwiaj się sprzeciwowi swojego kierownika. Miej na względzie dziesięć wewnętrznych potrzeb człowieka. Delikatnie "masuj" środowisko. Zaufanie. Szacunek. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 8. Przywództwo i kierownictwo zorientowane na cel. Gra w życie. Klasy powszechności. Fałszywa metafora. Nie jesteś projektantem gier. Ale... samoorganizacja nie wystarczy. Zarządzaj systemem, nie ludźmi. Menedżerowie czy przywódcy? Właściwe rozróżnienie: przywództwo kontra rządzenie. Sens życia. Cel zespołu. Wyznaczanie celu zewnętrznego. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 9. Definiowanie ograniczeń. Daj ludziom wspólny cel. Lista kontrolna celów zwinnych. Komunikuj swoje cele. Wizja kontra misja. Przykłady celów organizacyjnych. Pozwól swojemu zespołowi na stworzenie autonomicznego celu. Pogódź swój cel z celem swojego zespołu. Opracuj listę ograniczeń władzy. Wybierz właściwą perspektywę zarządzania. Chroń ludzi. Chroń wspólne zasoby. Ograniczaj jakość. Opracuj umowę społeczną. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 10. Sztuka ustanawiania reguł. Systemy uczące się. Reguły kontra ograniczenia. Słaby punkt programowania zwinnego. Co jest ważne: kunszt. Pętle dodatniego sprzężenia zwrotnego. Pętle ujemnego sprzężenia zwrotnego. Dyscyplina × umiejętności = kompetencja. Różnorodność reguł. Zasada subsydiarności. Sposób postrzegania ryzyka i fałszywe bezpieczeństwo. Memetyka. Teoria rozbitych okien. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 11. Jak rozwijać kompetencje. Siedem elementów rozwijania kompetencji. Optymalizacja całości na wielu poziomach. Optymalizacja całości w wielu wymiarach. Wskazówki dotyczące miar wydajności. Cztery składniki rozwoju osobistego. Zarządzanie kontra coaching kontra mentoring. Zastanów się nad certyfikatami. Wykorzystaj presję otoczenia. Użyj dopasowujących się narzędzi. Zastanów się nad przełożonym. Organizuj spotkania w cztery oczy. Organizuj spotkania 360 stopni. Rozwijaj standardy. Pracuj nad systemem, a nie nad regułami albo ludźmi. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 12. Komunikacja w strukturze. Czy to błąd, czy funkcja? Komunikacja oraz informacje zwrotne. Błędy w komunikacji są normą. Możliwości komunikatorów. Efekty sieci. Dostrajanie łączności. Konkurencja i kooperacja. Grupy i granice. Hiperproduktywność albo autokataliza. Tworzenie się wzorców. Symetria skali - wzorce duże i małe. Jak rosnąć: wzwyż czy wszerz? Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 13. Jak tworzyć strukturę. O środowisku, produktach, wielkości i ludziach. Najpierw zastanów się nad specjalizacją... ...a potem nad generalizacją. Poszerzaj nazwy stanowisk pracy. Propaguj ideę nieformalnego przywództwa. Pilnuj granic zespołu. Optymalna wielkość zespołu to 5 osób (chyba). Zespoły funkcjonalne kontra zespoły multifunkcjonalne. Dwie zasady projektowe. Wybierz swój styl organizacyjny. Przekształć każdy zespół w małą jednostkę wartości. Przenoś zadania do odrębnych zespołów. Przenoś zadania do odrębnych warstw. Ilu menedżerów potrzeba, żeby zmienić organizację? Utwórz organizację hybrydową. Anarchia umarła, niech żyje panarchia. Nie miej tajemnic. Niech wszystko będzie widoczne. Twórz więzi międzyludzkie. Niech Twoim celem będzie elastyczność. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 14. Krajobraz zmiany. Środowisko nie jest "gdzieś tam". Strach przed niepewnością. Prawa zmiany. Każdy produkt jest udany... Do momentu, gdy zawiedzie. Sukces i dostosowanie - wszystko jest względne. Jak wykorzystać zmianę. Adaptacja, eksploracja, antycypacja. Wyścig Czerwonej Królowej. Czy można zmierzyć złożoność? Czy produkty stają się coraz bardziej złożone? Kształt rzeczy: przestrzeń fazowa. Atraktory i konwergencja. Stabilność i zakłócenia. Krajobrazy dostosowania. Kształtowanie krajobrazu. Adaptacja ukierunkowana kontra adaptacja nieukierunkowana. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 15. Jak ulepszać wszystko. Ulepszanie liniowe kontra ulepszanie nieliniowe. Wiedza o tym, gdzie jesteś. Wskazówki dla podróżujących po niepewnych okolicach. Zmień środowisko, przywołaj górę. Spraw, by zmiana była pożądana. Niech stagnacja będzie bolesna. Honoruj błędy. Strategia hałasu. Strategia krzyżowania. Strategia transmisji. Nie ulepszajmy metodą kopiuj-wklej. Na koniec kilka praktycznych wskazówek dotyczących ciągłej zmiany. Nie przestawaj. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 16. Wszystko jest błędne, chociaż coś z tego jest przydatne. Sześć perspektyw zarządzania 3.0. Tak, mój model jest "błędny". Ale inne modele też są "błędne". Wzlot i upadek agilistów. Broszurka na temat złożoności. Podsumowanie. Refleksje i działania. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradniki Prawnicze)
Cz. I Nadzór budowlany - kompetencje organów administracji: Wprowadzenie; Wspólne kompetencje organów administracji architektoniczno-budowlanej i organów nadzoru budowlanego; Kompetencje organów administracji architektoniczno-budowlanej; Kompetencje organów nadzoru budowlanego; Zestawienia zadań i kompetencji organów administracji architektoniczno-budowlanej i organów nadzoru budowlanego. Cz. II Wzory pism i dokumentów: Wzory wniosków i pism kierowanych do organów administracyjnych; Wzory decyzji i postanowień wydawanych przez organy administracji architektoniczno-budowlanej i organy nadzoru budowlanego; Wzory decyzji i postanowień wydawanych przez organy administracji architektoniczno-budowlanej Wzory decyzji i postanowień wydawanych przez organy nadzoru budowlanego; Wzory uniwersalne- o znaczeniu proceduralnym. Cz. III Teksty aktów prawnych: -Prawo budowlane - ustawa z dn.7 lipca 1994r.(Dz.U.z 2000r. Nr 106, poz.1126); -Kodeks postępowania administracyjnego z dn.14 czerwca 1960r. (Dz.U.z 2000r.Nr98, poz.1071)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradniki Prawnicze)
Cz. I Pozwolenie budowlane: Ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu; Pozwolenie na budowę; Tryb zaskarżania - środki prawne oraz postępowania nadzorcze. Cz. II Wzory pism i dokumentów: Dotyczące ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu; Wzory pism i dokumentów w sprawie o pozwolenie na budowę; Wzory uniwersalne- o znaczeniu proceduralnym. Cz. III Teksty aktów prawnych: -Ustawa z 7.7.1994r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.z 1999r. Nr 15, poz.139 ze zm.); -Rozporządzenie Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z 14.7.1998r. w sprawie określenia rodzajów inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska i zdrowia ludzi albo mogących pogorszyć stan środowiska oraz wymagań, jakim powinny odpowiadać oceny oddziaływania na środowisko tych inwestycji (Dz. U. Nr 93, poz.589 ze zm.); -Ustawa z 7.7.1994r.-Prawo budowlane (Dz.U.Nr89,poz. 414 ze zm.); -Rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z 14.12.1994r. w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.z199r.Nr 15, poz.140 ze zm.); -Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 3.11.1998r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U.Nr140, poz.906).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Rodziny)
1. Wprowadzenie; Wzorce skutecznej terapii rodzin. Poziom I; Wzorce skutecznej terapii rodzin. Poziom II; Podsumowanie; 2. Wprowadzenie; Cykl kalibrowej komunikacji; Cykl komunikacji opartej na informacjach zwrotnych: Zbieranie informacji; Zmiana systemu; Utrwalenie zmian
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Tworzenie planu strategicznego; Marketingowe podejście; Produkty i usługi; Klienci obecni i klienci potencjalni; Analiza konkurencji; Ustalanie cen, loka- lizacja oraz metody sprzedaży; Mocne i słabe strony firmy; Promocja; Marketing strategiczny; Plan marketi- ngowy; Plan działań marketingowych; Pytania i szkic planu marketingowego; Plan marketingowy amerykańskiej firmy Delicious Delectables; Plan marketingowy pol- skiej firmy VITAL; Słowniczek terminów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Fundacje i stowarzyszenia / Robert Barański, Jarosław Kotowski. - Wyd. 3 Stan prawny: wrzesień 2016. - Warszawa : C.H.Beck , 2016. - 338 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Sektor Publiczny w Praktyce)
(Beck Info Biznes : praktyczna strona prawa)
Zawiera: R. 1 Powołanie i rejestracja organizacji pozarządowych: Fundacja czy stowarzyszenie; Zakładanie organizacji pozarządowych; Procedury rejestracyjne; Status organizacji pożytku publicznego; Stowarzyszenia zwykłe; Likwidacja organizacji pozarządowej. R. 2 Działalność bieżąca: Organizacja biura; Budżet organizacji pozarządowej; Public relations w organizacjach pozarządowych; Współpraca z wolontariatem; Strategia rozwoju organizacji pozarządowej; Zatrudnianie pracowników; Zasady sprawozdawczości; Kontrole w organizacjach pozarządowych; Księgowość i rachunkowość w organizacjach; Działalność gospodarcza organizacji pozarządowych. R. 3 Źródła finansowania: Zbiórki publiczne; Działalność odpłatna organizacji pożytku publicznego; Kampania 1%; Kredyty dla organizacji pozarządowych; Zaliczki na realizację projektu; Spadki i zapisy dla organizacji pozarządowych; Nawiązki sądowe; Składki członkowskie w stowarzyszeniach; Kapitał żelazny. R. 4 Konkursy dotacyjne: Przystąpienie do konkursu; Konstrukcja projektu; Zobowiązania wynikające z realizacji projektu; Studium wykonalności projektu; Innowacyjność i wartość dodana projektu; Matryca logiczna projektu; Narzędzia pomocnicze w przygotowywaniu dokumentacji aplikacyjnej; Elementy zarządzania projektem; Monitoring projektu; Ewaluacja projektu; Analiza SWOT. R. 5 Współpraca z organami administracji publicznej: Zagadnienia ogólne; Współpraca pozafinansowa; Rady działalności pożytku publicznego; Zlecenie realizacji zadań publicznych; Inicjatywa lokalna; Bariery współpracy. R. 6 Współpraca zewnętrzna z innymi podmiotami: Współpraca ze sponsorami; Współpraca partnerska. R. 7 Organizacje tematyczne: Organizacje pozarządowe działające na polu pomocy społecznej; Organizacje pozarządowe w oświacie; Organizacje pozarządowe działające na polu kultury i sztuki; Organizacje zajmujące się sportem i kulturą fizyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Zawiera: Część I. Rozumienie ADHD 1. Co to jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi? 2. „Co właściwie jest nie tak z moim dzieckiem?”. Zaburzenia funkcji samokontroli. 3. Jak powstaje ADHD? 4. Czego można oczekiwać? Charakterystyka zaburzenia. 5. Sytuacja rodzinna dziecka z ADHD. Część II. Opanowanie sytuacji: jak osiągnąć sukces w roli skutecznego rodzica 6. Decyzje o diagnozie dziecka w kierunku ADHD. 7. Przygotowanie do diagnozy. 8. Reakcja na wiadomość o stwierdzeniu ADHD. 9. Czternaście podstawowych zasad wychowywania dziecka z ADHD. 10. Tylko dla rodziców. Jak zadbać o siebie. Część III. Życie z ADHD: metody skutecznego postępowania i radzenia sobie w domu i szkole 11. Osiem kroków w kierunku poprawy zachowania. 12. Postępowanie w domu. Sztuka rozwiązywania problemów. 13. Jak pomóc dziecku w rozwiązywaniu kłopotów w relacjach z rówieśnikami. 14. Przetrwać dojrzewanie. 15. Dobry start. Zarządzanie procesem edukacji dziecka. 16. Wspieranie procesy kształtowania w szkole i w domu. Sposób na sukces od zerówki do ostatniej klasówki. 17. Postawa dystansu wobec wyników w nauce. Część IV. Farmakoterapia 18. Rekomendowane leki z atestem. Środki psychostymulujące i niestymulujące. 19. Inne leki. Środki przeciwdepresyjne oraz obniżające ciśnienie. Instytucje wspierające rodziców; Zalecane lektury i materiały wideo; Bibliografia; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Szczególne rozwiązania podatkowe związane z COVID-19; Rozdział 2. Szczególne rozwiązania w zakresie ZUS związane z COVID-19; Rozdział 3. Dofinansowania do wynagrodzeń pracowników z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych; Rozdział 4. Świadczenia postojowe; Rozdział 5. Wzory dokumentów oraz pism; Rozdział 6. Zmiany i nowości wprowadzone tzw. Tarczą 2.0.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Biblia e-biznesu 3.0 / Robert Bekas, Tomasz Burcon, Andrzej Burzyński, Krzysztof Burzyński, Kamil Cebulski, Angelika Chimkowska, Mateusz Chłodnicki, Marcin Cichoń, Konrad Cioczek, Marcin Cisek, Monika Czaplicka, Agnieszka Dejnaka, Maciej Dutko, Piotr Dywański, Paweł Fornalski, Karol Froń, Daria Gaca, Adrian Gamoń, Marcin Godlewski, Marek Golec, Adrian Gorzycki, Grzegorz Grabowski, Mateusz Grzywnowicz, Marek Jankowski, Jakub Jasiński, Jason Hunt, Łukasz Kamiennik, Piotr Kiełcz, Maria Kobryń, Bartosz Kolanek, Damian Kołata, Paweł Korycki, Maciej Stępa, Michał Kosel, Jacek Kotarbiński, Zbigniew Krakowski, Paweł Królak, Kamila Kruk, Iga Krynicka-Pieleszek, Paweł Krzyworączka, Bartosz Langa, Mikołaj Lech, Maciej Lewiński, Michał Lidzbarski, Dagmara Łuczyńska, Marcin Łukiańczyk, Tomasz Maciejewski, Artur Maciorowski, Łukasz Marczewski, Krzysztof Marzec, Paweł Mielczarek, Piotr Motyl, Rafał Namieciński, Marek Niedźwiedź, Robert Okulski, Piotr Oracz, Marcin Osman, Tomasz Palak, Magdalena Pawłowska, Marcin Pieleszek, Adam Pioch, Marcin Piwowarczyk, Ilona Przetacznik, Dariusz Puzyrkiewicz, Krzysztof Rdzeń, Barbara Rogala, Rafał Sadłowski, Michał Sadowski, Paweł Sala, Jakub Sobczak, Robert Solga, Michał Spławski, Dawid Starzykiewicz, Barbara Stawarz-García, Jakub Szajdziński, Piotr Szulczewski, Paweł Tkaczyk, Trader21, Justyna Trzupek, Mikołaj Winkiel, Izabela Wisłocka, Damian Wiszowaty, Marcin Wsół ; pod redakcją Macieja Dutko. - Wyd. 3. - Gliwice : Helion S.A. , cop. 2021. - 853 s. : il. ; 25 cm.
Autor
Gatunek
Co nowego, czyli spory wstęp. Jak to się zaczęło. "Biblia e-biznesu" w liczbach. Świat się zmienia, czyli co nowego w branży. "Trójka" od kuchni, czyli garść ciekawostek. Rozdział 1. Cele, modele i strategie e-biznesu. 1.1. Specyfika biznesu w internecie. 1.2. Nisza i unikalność - podejście strategiczne. 1.3. Nowe rynki e-biznesu. 1.4. Startup w internecie. 1.5. Wstępna analiza rynku. 1.6. E-biznesplan. 1.7. Nazwa i domena dla e-biznesu. 1.8. Dywersyfikacja w e-biznesie. 1.9. Strategie cenowe. 1.10. Błędy początkujących e-sprzedawców. 1.11. Finansowanie e-biznesu. 1.12. Crowdfunding - finansowanie i testowanie w jednym. 1.13. Crowdinvesting/equity crowdfunding - finansowanie udziałowe. 1.14. Tokenizacja e-biznesu. 1.15. IPO, czyli wprowadzenie firmy na giełdę. Rozdział 2. Sklep internetowy. 2.1. Sklep w internecie - pierwsze kroki. 2.2. Typy platform e-sklepowych. 2.3. Struktura i użyteczność sklepu internetowego. 2.4. Przegląd aplikacji e-sklepowych. 2.5. Wdrożenie e-sklepu. 2.6. Hosting dla e-sklepu. 2.7. Audyt przedwdrożeniowy. Rozdział 3. Platformy aukcyjne, serwisy ogłoszeniowe i inne marketplace'y. 3.1. Allegro dziś. 3.2. Trafność Allegro - zasady "pozycjonowania" ofert. 3.3. Zwiększanie efektywności handlu na Allegro - Strefa Marek, Strefa Okazji, Allegro Ads. 3.4. Sprzedaż na Amazon, 3.5. Sprzedaż na eBayu. 3.6. Sprzedaż w serwisach AliExpress i Alibaba. 3.7. Alternatywne platformy e-sprzedażowe - OLX, Gumtree, Marketplace Facebooka, Allegro Lokalnie. Rozdział 4. Usługi online. 4.1. E-usługi. 4.2. E-sprzedaż wiedzy. 4.3. Podcasty - wiedza w formie audio. 4.4. Webinar - sprzedaż wiedzy i dźwignia sprzedażowa. 4.5. Personal branding w e-usługach. 4.6. Programy partnerskie (afiliacyjne). 4.7. Usługi hybrydowe: on- & offline. Rozdział 5. E-marketing. 5.1. Podstawy marketingu online. 5.2. Wprowadzenie do brandingu. 5.3. Budowanie marki online. 5.4. Google Moja Firma. 5.5. Skuteczna oferta sprzedażowa. 5.6. Dziesięć największych błędów w e-ofertach. 5.7. Wybór właściwej kategorii sprzedażowej. 5.8. Storytelling - sprzedaż przez opowiadanie historii. 5.9. Reklama porównawcza w e-handlu. 5.10. Zdjęcia w ofertach sprzedażowych - główne zasady i aspekty techniczne. 5.11. Zdjęcia kontekstowe, korzyściowe i kontrastowe, fotografia 360°. 5.12. Tagline - slogan jako dźwignia marki. 5.13. Marketing wirusowy. 5.14. Growth hacking marketing. 5.15. Social media i marketing społecznościowy. 5.16. Skuteczny marketing na Facebooku. 5.17. "Lajwy" sprzedażowe. 5.18. Analiza big data, marketing predyktywny i automatyzacja kampanii. 5.19. Twitter, czyli "marketing ćwierkany". 5.20. LinkedIn w biznesie. 5.21. Instagram - obrazy na służbie biznesu. 5.22. Dlaczego Twoja firma powinna mieć kanał na YouTubie. 5.23. Wideo marketing - możliwości i zasady. 5.24. Angażowanie odbiorców w mediach społecznościowych. 5.25. E-mail marketing. 5.26. Efektywny newsletter. 5.27. Pozyskiwanie leadów i tworzenie stron docelowych (landing pages). 5.28. Systemy do e-mail marketingu. 5.29. Marketing automation. 5.30. SEO - pozycjonowanie i optymalizacja. 5.31. Analiza efektywności słów kluczowych. 5.32. Content marketing - marketing treści. 5.33. Utylizacja treści jako dźwignia w procesach e-sprzedażowych. 5.34. Blog jako dźwignia dla firmy. 5.35. Sposoby zarabiania na blogu (i nie tylko). 5.36. Google Ads - reklama płatna w wyszukiwarce. 5.37. Remarketing i retargeting - reklama, która wraca. Rozdział 6. Komunikacja z e-klientem. 6.1. Profil e-klienta. 6.2. Komunikacja z e-klientem. 6.3. Dewirtualizacja oferty a poprawa e-sprzedaży. 6.4. Budowanie zaufania klienta. 6.5. Customer experience - optymalizacja doświadczeń internautów. 6.6. CRM - automatyzacja obsługi e-klienta. 6.7. Automatyzacja komunikacji z e-klientami. 6.8. Feedback konsumencki. 6.9. Rekomendacja konsumencka. 6.10. Monitoring opinii w internecie. 6.11. Alerty Google w e-biznesie i w brandingu. 6.12. Niezadowolenie klienta - przyczyny i sposoby neutralizacji. 6.13. Negocjacje w e-biznesie. 6.14. Recykling klienta, czyli wyciąganie transakcji. Rozdział 7. Optymalizacja i logistyka. 7.1. Płatności w internecie. 7.2. Logistyka e-sklepu: magazynowanie, pakowanie, wysyłka, zwroty. 7.3. Automaty paczkowe. 7.4. Firmy i brokerzy usług kurierskich. 7.5. Dropshipping i fulfillment - outsourcing procesów logistycznych. 7.6. Automatyzacja w e-biznesie. 7.7. Aplikacje dla e-biznesu. 7.8. Narzędzia wspomagające sprzedaż w e-sklepie – przegląd. Rozdział 8. Poprawa efektywności sprzedaży. 8.1. Outsourcing w e-biznesie. 8.2. Analiza konkurencji. 8.3. Omnichannel - strategia sprzedaży różnymi kanałami. 8.4. Co-surfing - e-zakupy z asystentem. 8.5. Rzeczywistość rozszerzona w e-biznesie. 8.6. Porównywarki cen. 8.7. Czym są Google Zakupy. 8.8. Długi ogon w e-biznesie. 8.9. Google Analytics - optymalizacja przez analizę efektów. 8.10. Testowanie w e-biznesie a optymalizacja sprzedaży. 8.11. E-merchandising - strategie zarządzania asortymentem. 8.12. Cross-selling, up-selling, down-selling - optymalizacja koszyka zakupowego. 8.13. Telemarketing jako przedłużenie e-sprzedaży. 8.14. M-biznes - zasady i aplikacje. 8.15. Optymalizacja kosztów. 8.16. Mity psujące e-sprzedaż. 8.17. Dwanaście najczęstszych błędów małych i średnich e-sprzedawców. 8.18. Skalowanie biznesu poprzez ekspansję zagraniczną. 8.19. E-biznes ponad granicami - metody globalizacji sprzedaży. 8.20. Biznes nomadyczny, czyli firma w plecaku. Rozdział 9. E-biznes a prawo. 9.1. Wybór formy podatkowo-prawnej e-biznesu. 9.2. Rejestracja firmy pod kątem e-biznesu. 9.3. Optymalizacja form działalności gospodarczej. 9.4. Optymalizacja georezydencji firmy. 9.5. Dokumentacja e-sprzedaży. 9.6. Specyfika podatku VAT w e-biznesie. 9.7. E-biznes a kontrola skarbowa - jak się przygotować. 9.8. Prawa konsumenta a obowiązki e-sprzedawcy. 9.9. Redukowanie zwrotów w e-handlu. 9.10. Regulamin sklepu internetowego 9.11. Klauzule niedozwolone w regulaminach e-sklepów. 9.12. Ochrona danych osobowych. 9.13. Specyfika prawna handlu na Allegro. 9.14. Mailing a spam. 9.15. Częste błędy prawne w e-biznesie. 9.16. Legalny marketing i sprzedaż w mediach społecznościowych - zasady i pułapki. 9.17. Nieuczciwa konkurencja. 9.18. Ochrona znaków towarowych. 9.19. Ochrona wzorów przemysłowych. 9.20. Tajemnica przedsiębiorstwa i zakaz konkurencji - ochrona know-how, klientów, pomysłów na biznes. 9.21. Prawo autorskie w e-biznesie. 9.22. Transfer własności intelektualnej. 9.23. Sprzedaż e-firmy - aspekty prawne. 9.24. Mity prawne w e-commersie. Rozdział 10. BHP w e-biznesie. 10.1. Osobowość przedsiębiorcy. 10.2. Zagrożenia psychologiczne dla e-przedsiębiorcy. 10.3. Kobieta w e-biznesie. 10.4. Zarządzanie ludźmi w e-przedsiębiorstwie. 10.5. Procedury w e-biznesie. 10.6. Telepraca i telepracownicy. 10.7. Zarządzanie kryzysem w firmie - kryzys wewnętrzny. 10.8. Zarządzanie firmą w kryzysie (kryzys zewnętrzny). 10.9. Hejt, krytyka, negatywne opinie i kryzysy. 10.10. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów. 10.11. Dobre i złe praktyki w e-handlu. 10.12. Bezpieczeństwo e-biznesu. 10.13. Zdrowie e-przedsiębiorcy. 10.14. Reinwestowanie zysków z e-biznesu. 10.15. Sprzedaż firmy - aspekty strategiczne. 10.16. Porażka w biznesie. 10.17. Jak przygotować firmę na bankructwo. 10.18. Sukcesja e-biznesu. Posłowie. Epokalipsa... czy efektyka?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Co mówimy po "dzień dobry"; Podstawy analizy transakcyjnej; Programowanie rodzicielskie; Ludzkie przeznaczenie; Na scenie i za kurtyną; Wpływy prenatalne; Wczesny okres rozwoju; Lata elastyczności; Aparat skryptowy; Późne dzieciństwo; Dojrzewanie; Dojrzałość i śmierć; Funkcjonowanie skryptu; Typy skryptów; Niektóre typowe skrypty; Kopciuszek; Skrypt jak to możliwe; Przenoszenie skryptu; Skrypt w praktyce klinicznej; Naukowe podejście do teorii skryptów; Zarzuty wobec teorii skryptów; Problemy metodologiczne; Lista pytań o skrypt.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Od autorek; Zamiast wstępu. Autorefleksja – ja i mój zespół; 1. W zdrowej organizacji zdrowy duch. Dlaczego warto budować silne zespoły: Studium przypadku; Kiedy zespół jest w formie?; Psychologia zespołów w pigułce; Przepis na zdrowe normy zespołowe; Jakie owoce zbierzesz, gdy wdrożysz zdrowe normy?; Ćwiczenia rozwojowe. Kontrakt. 2. Ofiara, primadonna i Zosia Samosia. Jak trudne jednostki wpływają na zespół? Studium przypadku; Co zrobić, gdy trudni pracownicy sabotują cele zespołowe?; Ćwiczeni rozwojowe. Kudo Box, czyli pudełko doceniania; 3. Wiele twarzy oporu. Jak przeprowadzić zespół od dysfunkcji do efektywności? Studium przypadku; Skąd ten opór?; Opór wobec szefa; Opór wobec zmian organizacyjnych; Opór wobec celów; Opór wynikający z dynamiki zespołowej; Ćwiczenia rozwojowe. Zatankuj, zamiast zaciągać hamulec ręczny. 4. Gry, sekrety i kłamstwa. Jak kultura organizacyjna wpływa na twój zespół? Studium przypadku; Prawo duplikacji, czyli ryba psuje się od głowy; Kliki i ich interesy; Parawaning, czyli kultura silosowa; Piłkarzyki i fotele do masażu, czyli menadżer siedzi po godzinach; Organizacja szklanych sufitów; Gierki organizacyjne; Co jest w twojej strefie wpływu?; Kiedy korzystać z pomocy zewnętrznej?; Ćwiczenia rozwojowe. Małe triki na wielkie wyzwania. 5. A co, jeśli to lider jest trudny? Studium przypadku; Jak sobie zrobić trudny zespół?; Patrząc w głąb siebie; Ćwiczenia rozwojowe. PoMOCY! Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Materiały ; nr 79)
1. Ubezpieczenia społeczne; 2. Ubezpieczenie zdrowotne; 3. Użyteczne kontakty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 368/369 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 368/369 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Czytanie bilansu przedsiębiorstwa : (dla menedżerów) / Witold Bień. - Wyd. 8. - Warszawa : Difin, 2005. - 124 s., [3] k. tabl. złoż. ; 20 cm.
Istota bilansu oraz rachunku wyników; Wpływ operacji gospodarczych na zmiany w bilansie; Rodzaje bilansów; Ch-ka treści bilansu; Ch-ka treści rachunku zysków i strat; Pozioma i pionowa analiza sprawozdań finansowych; Wskaźnikowa analiza sprawozdań finansowych; Załączniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zmienna wartość pieniądza w czasie; Odsetki proste; Odsetki składane; Strumienie jednakowych płatności seryjnych (annuity); Wyznaczanie ratalnych spłat kredytów; Kalkulacja opłacalności inwestycji; Kalkulacja aktualnej wartości opłat leasingowych; Wybrane problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kalkulacja ceny pieniądza : w lokatach, pożyczkach, i kredytach / Andrzej Bień, Witold Bień. - Wyd. 2 zakt. i uzup. - Warszawa : Difin, 2000. - 205 s. : tab. ; 22 cm.
Zmienna wartość pieniądza w czasie; Odsetki proste; Odsetki składane; Strumienie jednakowych płatności seryjnych (annuity); Wyznaczanie ratalnych spłat kredytów; Kalkulacja opłacalności inwestycji; Kalkulacja aktualnej wartości opłat leasingowych; Wybrane problemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Część pierwsza. Właściwy cel i wizja Rozdział 1. Efektywne organizacje: Właściwy cel: cztery kluczowe sprawy; Najlepszy obywatel korporacyjny; Efektywna organizacja trafia w dziesiątkę za każdym razem; Model HPO SCORES®; Kwestionariusz modelu efektywnej organizacji HPO SCORES®; Interpretacja wyników; Zastosowanie uzyskanych wyników. Rozdział 2. Siła wizji: Znaczenie wizji; Skuteczne a nieskuteczne zwerbalizowanie wizji; Tworzenie skutecznej wizji; Porywająca wizja jako źródło kultury organizacyjnej; Wizja jako punkt wyjścia; Wizja na wszystkich poziomach organizacji; Urzeczywistnienie wizji; Życie zgodne z wizją; Wizja a przywództwo; Część druga. Odpowiednie traktowanie pracowników Rozdział 3. Kluczem jest empowerment: Definicja empowermentu; Siła empowermentu; Negatywny wpływ tradycji firmy na empowerment; Władza i potencjał pracowników: przykład z życia wzięty; Uczenie się języka empowermentu; Trzy klucze do empowermentu; Rozdział 4. Przywództwo Sytuacyjne SLII® – koncepcja integrująca: Trzy umiejętności lidera SLII®; Umiejętność trzecia: dostosowywanie stylu przywództwa do etapu rozwoju; Zmiany etapów rozwoju jednostki zależnie od zadania lub celu; Wychodzenie naprzeciw realnym możliwościom jednostki; Efektywne przywództwo to proces transformacji. Rozdział 5. Samoprzywództwo: siła kryjąca się za empowermentem: Wyzwalanie empowermentu u pracowników; Tworzenie samoprzywódców poprzez indywidualne uczenie się; Trzy główne umiejętności samoprzywódcy. Rozdział 6. Przywództwo indywidualne: Skuteczny system ocen pracowniczych; Przywództwo indywidualne a zarządzanie wynikami; Współpraca jako nieformalny system ocen. Rozdział 7. Kluczowe umiejętności w zakresie przywództwa indywidualnego: Jednominutowe wyznaczanie celów; Jednominutowe pochwały; Reprymendy a uwagi; Czwarty tajnik jednominutowego menedżera. Rozdział 8. Budowanie zaufania: Wysokie koszty braku zaufania; Korzyści płynące z zaufania; Cztery składowe zaufania; Wyzwanie przejrzystości; Odzyskiwanie nadszarpniętego zaufania; Efekt domina. Rozdział 9. Coaching – kluczowa umiejętność z punktu widzenia kształtowania przywódców: Definicja coachingu; Pięć zastosowań coachingu. Rozdział 10. Mentoring. Narzędzie planowania życia: Przeszkody w procesie rozpoczynania relacji mentorskiej; Wybór partnera w relacji mentorskiej; Istota kontra forma; Model MENTOR. Składowe udanej relacji mentorskiej; Tworzenie programu mentoringu w organizacji; Mentoring dostosowany do etapu kariery. Rozdział 11. Przywództwo zespołowe: Po co w ogóle tworzyć zespoły?; Przyczyny niepowodzenia zespołów; Model skutecznego przewodzenia zespołowi; Strategie sprzyjające osiąganiu większej efektywności pracy zespołowej; Potęga zespołów. Rozdział 12. Współdziałanie. Paliwo znakomitych wyników: Współdziałanie to nie koordynowanie, współpraca ani praca zespołowa; Tworzenie ram dla współdziałania; Współdziałanie a rywalizacja; Co jest niezbędne, żeby współdziałać?; Współdziałanie. Motor znakomitych wyników. Rozdział 13. Przywództwo organizacyjne: Autentyczne przykłady zastosowania modelu HPO SCORES®; Wyznaczanie odpowiedniego stylu przewodzenia w danej organizacji; Diagnozowanie etapu rozwoju, na którym znajduje się organizacja; Wyniki i relacje – wyznaczniki efektywnych organizacji; Pierwszy etap rozwoju organizacji: startup; Drugi etap rozwoju organizacji: poprawa; Trzeci etap rozwoju organizacji: wzrost; Czwarty etap rozwoju organizacji: wysoka efektywność; Dopasowywanie stylu przewodzenia do etapu rozwoju organizacji; Stosowanie właściwego stylu przewodzenia na poszczególnych etapach rozwoju organizacji; Istotność diagnozy i dopasowywania; Historyczna operacja ratowania firmy. Rozdział 14. Zmiana organizacyjna. Dlaczego ludzie się jej opierają? Znaczenie przewodzenia zmianie; Dlaczego zmiana organizacyjna jest tak skomplikowana?; Kiedy zmiana jest niezbędna?; Dlaczego zmiany się nie udają i kończą niepowodzeniem?; Skupienie na przewodzeniu tej podróży; Wydobywanie z ludzi obaw związanych ze zmianą i reagowanie na nie; Angażowanie tych, od których oczekuje się zmian. Rozdział 15. Przewodzenie ludziom w okresie zmian: Pięć strategii zarządzania zmianą; Strategia druga: wyjaśnienie przyczyn wprowadzania zmiany; Strategia trzecia: współdziałanie przy wdrożeniu; Strategia czwarta: utrwalanie zmiany; Strategia piąta: analiza możliwości; Znaczenie umacniania wprowadzonej zmiany. Rozdział 16. Kierowanie udaną transformacją kulturową: Gung Ho! – punkt wyjścia; Kultura ukształtowana samoistnie, a nie zaprojektowana; Skuteczne zarządzanie transformacją kulturową; Transformacja kulturowa – krytyczne czynniki sukcesu; Część trzecia. Odpowiednie traktowanie klientów Rozdział 17. Obsługa klientów na wyższym poziomie: Korzyści zdobywane dzięki klientom; Kreowanie doskonałej obsługi; Obsługa klientów na wyższym poziomie. Część czwarta. Właściwy rodzaj przywództwa Rozdział 18. Przywództwo służebne: Przywództwo służebne – definicja; Stosowanie przywództwa służebnego; Zachęcanie pracowników do niezależnego myślenia; Czynniki wpływające na wydajność pracy; Przywództwo służebne to kwestia serca; Przywódcy z motywacją a przywódcy z powołaniem; Zagrożenie ze strony ego; Zadania przywódców służebnych; Przywództwo służebne: obowiązek czy wybór. Rozdział 19. Kształtowanie własnej wizji przywództwa: Elementy składowe wizji przywództwa; Kształtowanie własnej wizji przywództwa; Podziękowania; O Autorach; Oferowane usługi; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Zapobieganie trudnościom w nauce naszych dzieci: Co rodzice powinni wiedzieć na temat wspomagania rozwoju dziecka; Rodzice pierwszymi nauczycielami dziecka; Księga porad, jak mądrze bawić się z własnym dzieckiem. II. Rozpoznanie dysleksji rozwojowej: Objawy dysleksji. Reakcje dzieci i rodziców; Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej. III. Jak pomagać młodszemu dziecku z dysleksją?: Kiedy i jak wspomagamy rozwój dziecka?; Księga porad, jak pomagać młodszemu dziecku. IV. Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją?: Dobra organizacja to podstawa; Młody człowieka w społeczeństwie informacyjnym; Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją w zakresie umiejętności kształconych w szkole? Uczymy się uczyć. V. Rodzice kontra szkoła. Wzajemne relacje: Zasady budowania programu pomocy; Realizacja programu pomocy w szkole i w domu. VI. Zamiast wniosków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej? Wprowadzenie teoretyczne: Czy wszyscy możemy się nauczyć czytania i pisania równie szybko i dobrze?; Od jak dawna znane sa specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; Jak nazwać przypadki trudności w czytaniu i pisaniu?; Na jakiej podstawie rozpoznaje się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu?; Dlaczego przybywa uczniów z dysleksją? Ilu ich jest?; Jak objawiają się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu? Czy objawy dysleksji są zawsze takie same?; Co jest przyczyną dysleksji?; Jakie wyróżnia się typy dysleksji? Jak diagnozować dysleksję rozwojową? Co robić, zamiast usiąść i płakać?; Czy uczeń z dysleksją jest uprzywilejowany?; O czym warto pamiętać będąc nauczycielem uczniów z dysleksją?; 2. Jak pracować z uczniami z dysleksją? Wskazówki metodyczne: Zamiast wstępu, czyli historia pewnego polonisty; Dlaczego ucznia z dysleksja dotyczy problem pustej kartki?; Jak rozumieć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej; Na czym polega specyfika trudności uczniów z dysleksją w zakresie kompetencji doskonalonych i kształtowanych na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej?; Jakie są cechy pisemnych i ustnych wypowiedzi uczniów z dysleksją? Jak pracować w klasie, w której sa uczniowie z dysleksją?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej