Toeplitz Zuzanna
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
wypożyczone
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(1)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Toeplitz Zuzanna
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Głuchowski Jan (1940- )
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Matan Andrzej
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Juchnowicz Marta (1948- )
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Higiena
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczanie
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Płeć
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Temperament
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. 1. Stosowana psychologia wychowawcza: R. 1. Nauczyciel jako człowiek podejmujący decyzje. Cz. 2. Uczenie się i motywacja: zastosowania w kształceniu: R. 2. Behawiorystyczne podejście do uczenia się; R. 3. Poznawcze konsekwencje uczenia się; R. 4. Motywacja i uczenie się; R. 5. Podejście humanistyczne. Cz. 3. Przygotowanie do skutecznego nauczania: R. 6. Planowanie nauczania; R. 7. Kierowanie klasa i dyscyplina. Cz. 4. Rozwój i różnice indywidualne: R. 8. Inteligencja i rozwój poznawczy; R. 9. Poznanie, kultura i język; R. 10. Rozwój osobowości i rozwój społeczny; R. 11. Nietypowe dzieci. Cz. 5. Pomiar i ocena: R. 12. Pomiar w klasie; R. 13. Analizowanie wyników testowych i przekazywanie informacji o postępach uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Organizacja służby medycznej w Polsce; II. Zagadnienia zdrowia publicznego i ochrony środowiska; III. Mechanizmy obronne organizmu ludzkiego; IV. Choroby i ich profilaktyka; V. Pomoc przedmedyczna w nagłych wypadkach; VI. Powstawanie i profilaktyka wad słuchu, wzroku, narządu żucia i postawy; VII. Uzależnienia i metody zapobiegania im; VIII. Zaburzenia odżywiania; IX. Wybrane zagadnienia zdrowia psychicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Podstawy nauki R. 1 Wprowadzenie i ogólna perspektywa: Psychologia rozwojowa; Historyczne poglądy na dzieciństwo; Pierwsi teoretycy; Pionierzy psychologii dziecka; Główne problemy w psychologii rozwojowej. R. 2 Teorie rozwoju dziecka: Modele poznawczo-rozwojowe; Teorie uczenia się; Mały Albert i mały Piotruś: warunkowanie i przeciwwarunkowanie reakcji strachu; Efekty i skutki uboczne karania przez rodziców lub nauczycieli; Etologia; Rozwój a środowiska; Podejście ekologiczne. R. 3 Metody badań: Badania naukowe; Typy badań; Badanie rozwoju; Inne instrumenty badawcze; Problemy etyczne. Cz. II. Rozwój biologiczny i fizyczny R. 4 Genetyka: Biologiczne warunki rozwoju: Mechanizmy dziedziczenia; Zaburzenia genetyczne; Geny a zachowanie; Czas działania genów i interakcje geny – środowisko; Rozwój a środowiska - Wybór niszy: przebieg interakcji dziedziczność – środowisko. R. 5 Rozwój prenatalny: Stadia rozwoju prenatalnego; Teratologia: historia, zasady i znaczenie czynników naturalnych; Teratologia: wpływ leków i występujących w środowisku substancji chemicznych; Rozwój a środowisko – Psychoteratologia; Zapobieganie, wykrywanie i leczenie wad wrodzonych. R. 6 Narodziny, rozwój fizyczny i rozwój sprawności: Narodziny i okres okołoporodowy; Rozwój a środowisko – Niemowlęta z grupy ryzyka: klucz znajduje się w środowisku; Zorganizowany noworodek; Rozwój motoryczny; Mózg człowieka; Rozwój fizyczny człowieka. Cz. III. Rozwój poznawczy R. 7 Rozwój sensoryczny i percepcyjny: Teorie rozwoju sensorycznego i percepcyjnego; Zmysły o mniejszym znaczeniu; Słuch; Rozwój a środowisko – Muzyka dla naszych uczy: czy doświadczenie zmienia melodię?; Wzrok; Percepcja intermodalna; Rozwój uwagi; Percepcja i działanie. R. 8 Rozwój poznawczy: podejście piagetowskie: teoria Piageta; Poznanie we wczesnym dzieciństwie – Okres sensoryczno-motoryczny; Myślenie wieku przedszkolnym –Okres przedoperacyjny; Myślenie w młodszym wieku szkolnym – Okres operacji konkretnych; Rozwój a środowisko – Badania międzykulturowe i Piaget; Adolescencja i dorosłość – Okres operacji formalnych; Zmiana poznawcza. R. 9 Rozwój poznawczy: teoria przetwarzania formacji: Istota teorii przetwarzania informacji; Uczenie się i pamięć małych dzieci; Pamięć u starszych dzieci; Rozwój a środowisko – Nie zapomnij wyjąć ciastek z piekarnika : pamięć w domu i w laboratorium; Rozumowanie i rozwiązywanie problemów; Zmiana poznawcza. R. 10 Rozwój poznawczy: podejście psychometryczne: Istota testów inteligencji; Problematyka badań nad inteligencją; Doświadczenie i inteligencja; Rozwój a środowisko – Rodzina a osiągnięcia : wyniki porównawczych badań międzykulturowych; Inne sposoby ujmowania inteligencji. R. 11 Rozwój językowy: Teorie rozwoju językowego; Okres przedsłowny; Semantyka; Gramatyka; Pragmatyka. Cz. IV. Rozwój społeczny i rozwój osobowości R. 12 Rozwój społeczny i emocjonalny we wczesnym dzieciństwie: Teorie rozwoju społecznego we wczesnym dzieciństwie; Wzajemna regulacja stosunków pomiędzy małymi dziećmi i opiekunami; Temperament; Przywiązanie; Rodzina; Rozwój a środowisko – Praca zawodowa matek i żłobki. R. 13 Rozwój moralny: Teorie rozwoju moralnego; Rozumowanie moralne; Zachowania prospołeczne; Agresja; Rozwój a środowisko – Czy być agresywnym znaczy być odrzuconym? R. 14 Rozwój pojęcia Ja: Teoria Ja; Samowiedza; Samoocena; Rozwój a środowisko – Czy szkoła obniża poczucie kompetencji szkolnych u dorastających uczniów?; Samoregulacja. R. 15 Rozwój ról płciowych i różnice międzypłciowe: Teorie rozwoju ról płciowych; Typizacja płciowa; Rozwój a środowisko – Konsekwencje rozwodu rodziców dla rozwoju chłopców i dziewcząt; Rozumienie ról płciowych i stereotypów; Wpływ rodziny na rozwój ról płciowych; Niektóre powszechnie występujące różnice międzypłciowe; Wpływ czynników biologicznych na rozwój ról płciowych. R. 16 Stosunki z rówieśnikami: Podejścia teoretyczne do zagadnienia stosunków między rówieśnikami; Typowe stosunki między rówieśnikami; Przyjaźń; Rozwój a środowisko – Sieci społeczne i wsparcie społeczne dzieci; Popularność i trudności w kontaktach z rówieśnikami. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Etyka zawodu psychologa. Wydanie nowe to poszerzony i zaktualizowany podręcznik porządkujący wiedzę z zakresu etycznych aspektów działalności psychologa: • prowadzącego działalność naukową oraz dydaktyczną – Autorzy omówili standardy postępowania wobec osób badanych, etyczne aspekty najbardziej kontrowersyjnych eksperymentów w historii psychologii oraz powinności psychologa jako członka społeczności naukowej. W tej części Czytelnik znajdzie także informacje dotyczące zasad nauczania etyki zawodu psychologa oraz etycznych aspektów nauczania psychologii i prowadzenia szkoleń dla przedstawicieli innych profesji • prowadzącego działalność praktyczną jako diagnosta – w podręczniku zawarto informacje na temat standardów prowadzenia diagnozy, ochrony dokumentacji i stosowania testów psychologicznych oraz formułowania opinii i orzeczeń • udzielającego pomocy psychologicznej – Autorzy uporządkowali standardy udzielania pomocy psychologicznej (także osobom chorym, w podeszłym wieku oraz niepełnoletnim), dylematy etyczne w pracy psychologa sądowego oraz zasady, jakimi powinien się kierować psycholog wypowiadający się w środkach masowego przekazu. Najważniejszą zmianą wprowadzoną w nowym wydaniu jest dodatkowa część podręcznika – pierwsze w Polsce opracowanie prezentujące opisy przypadków naruszenia przez psychologów standardów etycznych. Wszystkie case studies opracowane zostały na podstawie wieloletniej praktyki dr Zuzanny Toeplitz oraz dr Małgorzaty Toeplitz-Winiewskiej. Przygotowując ten podręcznik, myśleliśmy o tym, aby mógł być on użyteczny jako pomoc dydaktyczna zarówno na zajęciach z etyki zawodu psychologa, jak i na zajęciach kształtujących wiedzę i umiejętności w zakresie metodologii badań psychologicznych, diagnostyki psychologicznej, pomocy psychologicznej czy działalności nauczycielskiej i ekspertalnej. Ponadto uznaliśmy, że w podręczniku etyki zawodu psychologa nie można pominąć ważnych zagadnień z podstaw etyki jako takiej. To na tym fundamencie można budować szczegółowe zalecenia odnoszące się do rozwiązań etycznie poprawnych w różnych sferach działalności zawodowej psychologa. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej