Szeremiota Przemysław
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Szeremiota Przemysław
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Matan Andrzej
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Głuchowski Jan
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(19)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Języki programowania
(2)
Programowanie (informatyka)
(2)
Systemy operacyjne
(2)
C (język programowania)
(1)
C++ (język programowania)
(1)
Linux
(1)
Obsługa i eksploatacja
(1)
Ubuntu Linux
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do Ubuntu. 2. Instalacja Ubuntu. 3. Używanie Ubuntu na komputerach biurkowych. 4. Zaawansowane zarządzanie i korzystanie z Ubuntu. 5. Serwer Ubuntu. 6. Wsparcie techniczne i typowe problemy. 7. Kubuntu. 8. Społeczność Ubuntu. 9. Projekty Ubuntu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Zaczynamy. Skąd C? Dlaczego C? Dokąd zmierza C? Co robią komputery? Języki wysokiego poziomu i kompilatory. Standardy języka. Korzystanie z C - siedem kroków. Mechanika programowania. Jak zorganizowano tę książkę. Konwencje zapisu. Informacje dodatkowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenie. Rozdział 2. Wstęp do C. Prosty przykład języka C. Objaśnienie. Co zrobić, aby Twój program był czytelny? Kolejny krok. Wiele funkcji. Usuwanie błędów. Słowa kluczowe. Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 3. Dane w C. Program przykładowy. Zmienne i stałe. Słowa kluczowe typów danych. Typy danych w C. Korzystanie z typów danych. Uwaga na argumenty. Jeszcze jeden przykład. Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 4. Łańcuchy znakowe i formatowane wejście-wyjście. Na początek... program. Łańcuchy znakowe. Wprowadzenie. Stałe i preprocesor C. Poznać i wykorzystać printf() i scanf(). Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 5. Operatory, wyrażenia i instrukcje. Wstęp do pętli. Podstawowe operatory. Niektóre inne operatory. Wyrażenia i instrukcje. Funkcje z argumentami. Przykładowy program. Zagadnienia kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 6. Instrukcje sterujące C. Pętle. Wracamy do pętli while. Instrukcja while. Co jest większe? Korzystanie z operatorów i wyrażeń relacyjnych. Pętle nieokreślone i pętle liczące (232) Pętla for. Inne operatory przypisania: +=, -=, *=, /=, %=. Operator przecinkowy: , Pętla z warunkiem wyjścia - do while. Której pętli użyć? Pętle zagnieżdżone. Tablice. Przykład wykorzystujący pętlę i wartość zwracaną przez funkcję. Zagadnienia kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 7. Instrukcje sterujące C. Rozgałęzienia i skoki. Instrukcja if. Dodajemy else. Bądźmy logiczni. Program liczący słowa. Operator warunkowy: ?:. Dodatki do pętli - continue i break. Wybór spośród wielu możliwości - switch i break. Instrukcja goto. Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 8. Znakowe wejście-wyjście i przekierowywanie. Jednoznakowe we-wy - getchar() i putchar(). Bufory. Kończenie danych wprowadzanych z klawiatury. Przekierowywanie a pliki. Tworzenie przyjaźniejszego interfejsu użytkownika. Sprawdzanie poprawności danych wejściowych. Menu. Zagadnienia kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 9. Funkcje. Przypomnienie. Prototypy ANSI C. Rekurencja. Kompilowanie programów zawierających więcej niż jedną funkcję. Uzyskiwanie adresów: operator &. Modyfikacja zmiennych w funkcji wywołującej. Wskaźniki: pierwsze spojrzenie. Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 10. Tablice i wskaźniki. Tablice. Tablice wielowymiarowe. Wskaźniki do tablic. Funkcje, tablice i wskaźniki. Działania na wskaźnikach. Ochrona zawartości tablicy. Wskaźniki a tablice wielowymiarowe. Tablice o zmiennym rozmiarze (VLA, ang. variable - length array). Literały złożone. Zagadnienia kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 11. Łańcuchy znakowe i funkcje łańcuchowe. Reprezentacja łańcuchów i łańcuchowe wejście-wyjście. Wczytywanie łańcuchów. Wyświetlanie łańcuchów. Zrób to sam. Funkcje łańcuchowe. Przykład użycia. Sortowanie łańcuchów. Łańcuchy a funkcje znakowe z rodziny ctype.h. Argumenty wiersza poleceń. Konwersja łańcuchów do liczb. Zagadnienia kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 12. Klasy zmiennej, łączność i zarządzanie pamięcią. Klasy zmiennych. Funkcje pseudolosowe i zmienne statyczne. Rzut kostką. Przydział pamięci. Funkcje malloc() i free(). Kwalifikatory typu ANSI C. Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 13. Obsługa plików. Wymiana informacji z plikami. Standardowe wejście-wyjście. Niewyszukany program kompresujący pliki. Plikowe wejście-wyjście - fprintf(), fscanf(), fgets() i fputs(). Przygody z dostępem swobodnym - fseek() i ftell(). Za kulisami standardowego wejścia-wyjścia. Inne standardowe funkcje wejścia-wyjścia. Zagadnienia kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 14. Struktury i inne formy danych. Przykładowy problem. Tworzenie spisu książek. Deklaracja struktury. Definiowanie zmiennej strukturalnej. Tablice struktur. Struktury zagnieżdżone. Wskaźniki do struktur. Struktury a funkcje. Zapisywanie zawartości struktury w pliku. Struktury. Co dalej? Unie. Szybkie spojrzenie. Typy wyliczeniowe. typedef: szybkie spojrzenie. Udziwnione deklaracje. Funkcje a wskaźniki. Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 15. Manipulowanie bitami. Liczby binarne, bity i bajty. Inne systemy liczbowe. Operatory bitowe. Pola bitowe. Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 16. Preprocesor i biblioteka C. Pierwsze kroki w translacji programu (732) Stałe symboliczne. #define/ #define i argumenty. Makro czy funkcja? Dołączanie plików. #include. Inne dyrektywy. Funkcje wplatane (C99). Funkcje bezpowrotne (C11). Biblioteka języka C. Biblioteka funkcji matematycznych. Biblioteka narzędzi ogólnego użytku. Biblioteka assert.h. Funkcje memcpy() i memmove() z biblioteki string.h. Zmienna liczba argumentów. stdarg.h. Zagadnienie kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 17. Zaawansowana reprezentacja danych. Poznajemy reprezentację danych. Listy łączone. Abstrakcyjne typy danych (ATD). Kolejki. Symulowanie za pomocą kolejki. Lista łączona czy tablica? Drzewa binarne. Co dalej?. Zagadnienia kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Dodatek A. Odpowiedzi na pytania sprawdzające. Dodatek B. Dokumentacja. I. Lektura uzupełniająca. II. Operatory w języku C. III. Podstawowe typy i klasy zmiennych. IV. Wyrażenia, instrukcje i przepływ sterowania w programie. V. Standardowa biblioteka ANSI C oraz rozszerzenia standardu C99 i C11. VI. Rozszerzone typy całkowite. VII. Obsługa rozszerzonych zbiorów znaków. VIII. Efektywniejsze obliczenia numeryczne w C99 i C11. IX. Różnice między C a C++. Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podziękowania; Wstęp; Rozdział 1. Zaczynamy: Nauka C++ - co nas czeka?; Pochodzenie języka C++ - krótka historia; Przenośność i standardy; Mechanika tworzenia programu; Podsumowanie; Rozdział 2. Pierwszy program w C++: C++ - początek; Instrukcje C++; Inne instrukcje C++; Funkcje; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 3. Dane: Zmienne proste; Kwalifikator const; Liczby zmiennoprzecinkowe; Operatory arytmetyczne C++; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 4. Typy złożone; Tablice w skrócie; Łańcuchy; Klasa string – wprowadzenie; Struktury; Unie; Typy wyliczeniowe; Wskaźniki i różne drobiazgi; Wskaźniki, tablice i arytmetyka wskaźników; Kombinacje typów; Tablice inaczej; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 5. Pętle i wyrażenia relacyjne; Pętle for; Pętla while; Pętla do while; Zakresowe pętle for (C++11); Pętle i wprowadzanie danych tekstowych; Pętle zagnieżdżone i dwuwymiarowe tablice; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 6. Instrukcje warunkowe i operatory logiczne: Instrukcja if; Wyrażenia logiczne; Biblioteka cctype; Operator ?:; Instrukcja switch; Instrukcje break i continue; Pętle wczytywania liczb; Proste wejście-wyjście z pliku; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 7. Funkcje - składniki programów w C++: Funkcje w skrócie; Parametry funkcji i przekazywanie przez wartość; Funkcje i tablice; Funkcje i tablice dwuwymiarowe; Funkcje i łańcuchy w stylu C; Funkcje i struktury; Funkcje i obiekty klasy string; Rekurencja; Wskaźniki na funkcje; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 8. Funkcje - zagadnienia zaawansowane: Funkcje inline; Zmienne referencyjne; Parametry domyślne; Przeciążanie funkcji; Szablony funkcji; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 9. Model pamięci i przestrzenie nazw: Kompilacja rozłączna; Czas życia, zasięg i łączenie; Przestrzenie nazw; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 10. Obiekty i klasy: Programowanie proceduralne a programowanie obiektowe; Klasy a abstrakcje; Konstruktory i destruktory; Tożsamość obiektu - wskaźnik this; Tablice obiektów; Zasięg klasy; Abstrakcyjne typy danych; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 11. Stosowanie klas: Przeciążanie operatorów; Raz, dwa, trzy - próba przeciążenia operatora; Przyjaciele najważniejsi; Przeciążanie operatorów - metody kontra funkcje nieskładowe; Przeciążania ciąg dalszy - klasa Vector; Automatyczne konwersje i rzutowanie typów klas; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 12. Klasy a dynamiczny przydział pamięci; Klasy a pamięć dynamiczna; Nowa, ulepszona klasa – String; O czym należy pamiętać, stosując new w konstruktorach?; Słów parę o zwracaniu obiektów; Wskaźniki obiektów; Powtórka z poznanych technik; Symulacja kolejki; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 13. Klasy i dziedziczenie: Prosta klasa bazowa; Dziedziczenie - relacja jest-czymś; Polimorficzne dziedziczenie publiczne; Wiązanie statyczne i dynamiczne; Kontrola dostępu - poziom chroniony; Abstrakcyjne klasy bazowe; Dziedziczenie i dynamiczny przydział pamięci; Projektowanie klas - przegląd zagadnień; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 14. Wielokrotne użycie kodu w C++: Klasy ze składowymi w postaci obiektów; Dziedziczenie prywatne; Dziedziczenie wielokrotne; Szablony klas; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 15. Zaprzyjaźnienie, wyjątki i nie tylko: Zaprzyjaźnienie; Klasy zagnieżdżone; Wyjątki; RTTI; Operatory rzutowania typu; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 16. Klasa string oraz biblioteka STL; Klasa string; Szablony klas inteligentnych wskaźników; Biblioteka STL; Programowanie uogólnione; Obiekty funkcyjne (funktory); Algorytmy; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 17. Obsługa wejścia, wyjścia oraz plików; Ogólna charakterystyka obsługi wejścia-wyjścia w języku C++; Realizacja operacji wyjścia z wykorzystaniem obiektu cout; Realizacja operacji wejścia z wykorzystaniem obiektu cin; Wejście-wyjście plikowe; Formatowanie wewnętrzne; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Rozdział 18. Nowy standard C++: Podsumowanie omawianych elementów C++11; Semantyka przeniesienia i referencje r-wartościowe; Nowe elementy klas; Funkcje lambda; Adaptery; Szablony o zmiennej liczbie parametrów; Pozostałe udogodnienia C++11; Zmiany języka; Co dalej?; Podsumowanie; Pytania sprawdzające; Ćwiczenia programistyczne; Dodatek A Systemy liczbowe: Liczby dziesiętne (o podstawie 10); Liczby całkowite ósemkowe (o podstawie 8); Liczby szesnastkowe; Liczby dwójkowe (o podstawie 2); Zapis dwójkowy a szesnastkowy; Dodatek B Słowa zastrzeżone języka C++: Słowa kluczowe języka C++; Leksemy alternatywne; Nazwy zastrzeżone bibliotek języka C++; Identyfikatory o specjalnym znaczeniu; Dodatek C Zestaw znaków ASCII; Dodatek D Priorytety operatorów; Dodatek E Inne operatory: Operatory bitowe; Operatory wyłuskania składowych; alignof (C++11); noexcept (C++11); Dodatek F Klasa szablonowa string: Trzynaście typów i stała; Informacje o danych, konstruktory i różne drobiazgi; Dostęp do łańcucha; Proste przypisanie; Przeszukiwanie łańcuchów; Metody i funkcje porównania; Modyfikatory łańcuchów; Wejście i wyjście; Dodatek G Metody i funkcje z biblioteki STL: STL a C++11; Składowe wspólne dla wszystkich (lub większości) kontenerów; Dodatkowe składowe dla kontenerów sekwencyjnych; Dodatkowe operacje zbiorów i map; Kontenery asocjacyjne nieporządkujące (C++11); Funkcje STL; Dodatek H Wybrane pozycje książkowe i zasoby internetowe: Wybrane pozycje książkowe; Zasoby internetowe; Dodatek I Dostosowywanie do standardu ANSI/ISO C++: Unikanie nadużywania niektórych dyrektyw preprocesora; #define (1147): Używanie prototypów funkcji; Stosowanie rzutowania typów; Poznawanie i wykorzystywanie mechanizmów języka C++; Używanie nowej organizacji plików nagłówkowych; Korzystanie z przestrzeni nazw; Używanie inteligentnych wskaźników; Używanie klasy string; Korzystanie z biblioteki STL; Dodatek J Odpowiedzi do pytań sprawdzających. Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania; Wstęp; CZĘŚĆ I. NAUKA POWŁOKI: 1. Czym jest powłoka?: Emulatory terminali; Pierwsze kroki; Pierwsze polecenia; Kończenie sesji terminala; Podsumowanie; 2. Nawigacja: Hierarchia systemu plików; Bieżący katalog roboczy; Wypisywanie zawartości katalogu; Zmienianie bieżącego katalogu roboczego; Podsumowanie; 3. Przegląd systemu: Więcej zabawy z ls; Sprawdzanie typu pliku za pomocą polecenia type; Wyświetlanie zawartości pliku za pomocą polecenia less; Wycieczka z przewodnikiem; Dowiązania symboliczne; Dowiązania twarde; Podsumowanie; 4. Manipulowanie plikami i katalogami: Wieloznaczniki; mkdir - tworzenie katalogów; cp - kopiowanie plików i katalogów; mv - przenoszenie plików i zmiana ich nazw; rm - usuwanie plików i katalogów; ln - tworzenie dowiązań; Budowanie placu zabaw; Podsumowanie; 5. Polecenia: Czym właściwie są polecenia?; Identyfikowanie poleceń; Pobieranie dokumentacji polecenia; Tworzenie własnych poleceń z wykorzystaniem polecenia alias; Podsumowanie; 6. Przekierowania: Standardowy strumień wejścia, wyjścia oraz błędów; Przekierowanie standardowego strumienia wyjścia; Przekierowanie standardowego strumienia błędów; Przekierowanie standardowego strumienia wejścia; Potoki; Podsumowanie; 7. Spojrzenie na świat z punktu widzenia powłoki: Interpretacja poleceń; Cytowanie; Podsumowanie; 8. Zaawansowane sztuczki związane z klawiaturą: Edytowanie wiersza poleceń; Uzupełnianie; Korzystanie z historii; Podsumowanie; 9. Uprawnienia: Właściciele, członkowie grupy i wszyscy pozostali; Odczyt, zapis i wykonywanie; Zmiana tożsamości; Ćwiczenia dotyczące własnych uprawnień; Zmiana własnego hasła; Podsumowanie; 10. Procesy: Jak działa proces?; Wyświetlanie procesów; Sterowanie procesami; Sygnały; Wyłączanie systemu; Więcej poleceń dotyczących procesów; Podsumowanie; CZĘŚĆ II. KONFIGURACJA I ŚRODOWISKO: 11. Środowisko: Co jest przechowywane w środowisku?; W jaki sposób konfigurowane jest środowisko?; Modyfikowanie środowiska; Podsumowanie; 12. Łagodne wprowadzenie do vi: Dlaczego należy się nauczyć vi?; Krótkie wprowadzenie; Uruchamianie i zatrzymywanie vi; Tryby edycji; Zmiana położenia kursora; Podstawowa edycja; Szukanie i zastępowanie; Edycja wielu plików; Zapisywanie zmian; Podsumowanie; 13. Dostosowywanie znaku zachęty: Anatomia znaku zachęty; Alternatywne projekty znaków zachęty; Dodawanie koloru; Przesuwanie kursora; Zapisywanie znaku zachęty; Podsumowanie; CZĘŚĆ III. POPULARNE ZADANIA I PODSTAWOWE NARZĘDZIA: 14. Zarządzanie pakietami: Systemy zarządzania pakietami; Jak działają systemy zarządzania pakietami?; Popularne zadania zarządzania pakietami; Podsumowanie; 15. Nośniki danych: Montowanie i odmontowywanie urządzeń pamięciowych; Tworzenie nowych systemów plików; Testowanie i naprawa systemów plików; Przenoszenie danych bezpośrednio do urządzeń oraz z urządzeń; Zapisywanie obrazów CD; Podsumowanie; Dodatkowe informacje; 16. Zagadnienia sieciowe: Sprawdzanie i monitorowanie sieci; Przenoszenie plików poprzez sieć; Bezpieczna komunikacja z hostami zdalnymi; Podsumowanie; 17. Szukanie plików: locate - łatwy sposób szukania plików; find - trudny sposób wyszukiwania plików; Podsumowanie; 18. Archiwizacja i kopie zapasowe: Kompresowanie plików; Archiwizacja plików; Synchronizacja plików i katalogów; Podsumowanie; 19. Wyrażenia regularne: Co to są wyrażenia regularne?; grep; Metaznaki i literały; Znak dowolny; Kotwice; Wyrażenia w nawiasach i klasy znaków; Klasy znaków POSIX; Podstawowy POSIX a rozszerzone wyrażenia regularne; Alternatywa; Kwantyfikatory; Zaprzęgamy wyrażenia regularne do pracy; Podsumowanie; 20. Przetwarzanie tekstu: Zastosowanie tekstu; Ponowne odwiedziny u starych przyjaciół; Cięcie i krojenie; Porównywanie tekstu; Edycja w locie; Podsumowanie; Dodatkowe informacje; 21. Formatowanie wyników: Proste narzędzia formatowania; Systemy formatowania dokumentów; Podsumowanie; 22. Drukowanie: Krótka historia druku; Drukowanie w systemie Linux; Przygotowanie plików do druku; Przesyłanie zadania drukowania do drukarki; Monitorowanie zadań drukowania i sterowanie nimi; Podsumowanie; 23. Kompilowanie programów: Czym jest kompilowanie?; Kompilowanie programu w języku C; Podsumowanie; CZĘŚĆ IV. TWORZENIE SKRYPTÓW POWŁOKI: 24. Pisanie pierwszego skryptu; Czym są skrypty powłoki?; Jak napisać skrypt powłoki?; Więcej trików formatowania; Podsumowanie; 25. Rozpoczynanie projektu: Pierwszy etap - minimalny dokument; Drugi etap - dodawanie pewnych danych; Zmienne i stałe; Dokumenty włączone; Podsumowanie; 26. Projektowanie zstępujące: Funkcje powłoki; Zmienne lokalne; Utrzymywanie działania skryptów; Podsumowanie; 27. Sterowanie przepływem - rozgałęzienia if: Instrukcje if Status wyjścia; Korzystanie z testu; Nowocześniejsza wersja programu test; (( )) - przeznaczone dla liczb całkowitych; Łączenie wyrażeń; Operatory sterowania - inny sposób rozgałęziania; Podsumowanie; 28. Odczyt wejścia z klawiatury: read - odczyt danych ze standardowego strumienia wejścia; Weryfikacja wejścia; Menu; Podsumowanie; Dodatkowe informacje; 29. Sterowanie przepływem - pętle while i until: Pętle; Ucieczka z pętli; Odczyt plików za pomocą pętli; Podsumowanie; 30. Usuwanie błędów: Błędy składniowe; Błędy logiczne; Testowanie; Debugowanie; Podsumowanie; 31. Sterowanie przepływem - rozgałęzienia case: Polecenie case; Podsumowanie; 32. Parametry pozycyjne: Dostęp do wiersza poleceń; Masowa obsługa parametrów pozycyjnych; Bardziej kompletne programy; Podsumowanie; 33. Sterowanie przepływem - pętla for: for - tradycyjna forma powłoki; for - forma języka C; Podsumowanie; 34. Łańcuchy tekstowe i liczby: Interpretacja parametrów; Interpretacja wyrażeń arytmetycznych; Podsumowanie; Dodatkowe informacje; 35. Tablice: Czym są tablice?; Tworzenie tablic; Przypisywanie wartości do tablicy; Dostęp do elementów tablicy; Operacje na tablicach; Tablice asocjacyjne; Podsumowanie; 36. Egzotyka: Polecenia grupowe i podpowłoki; Pułapki; Wykonywanie asynchroniczne za pomocą polecenia wait; Potoki nazwane; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej