Jaworska-Surma Aleksandra
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(2)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Jaworska-Surma Aleksandra
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Matan Andrzej
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Głuchowski Jan
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(19)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Dobrostan psychiczny
(1)
Gry i zabawy
(1)
Jakość życia
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Sens życia
(1)
Socjalizacja
(1)
Terroryzm
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Czym jest terroryzm, 2. Rozumienie terroryzmu, 3. Podejscie indywidualne w badaniach nad terroryzmem, 4. stawianie się terrorystą, 5. Bycie terrorystą, 6. Wycofywanie się, 7. analiza, integracja, reakcja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie dobrego życia - w ujęciu szerokim i wąskim: Ukryte definicje dobrego życia: problem szczęścia; Optymalne funkcjonowanie. Rewizja pojęcia eudajmonii; Potoczne koncepcje dobrego życia; Rola cierpienia: kiedy w dobrym życiu zdarzają się złe rzeczy; Wnioski: wiele rodzajów dobrego życia? 2. Dobre życie czy życie dobrami? Psychologia pozytywna i poczucie dobrostanu w kulturze konsumpcji: Wartości poczucie dobrostanu; Implikacje dla praktyki; Praktyka kliniczna; Działania prewencyjne; Inicjatywy w ramach polityki społecznej. 3. Mieć się lepiej, ale czuć się gorzej: paradoks wyboru: Eksplozja wyboru; Wybór i dobrostan; Cele wyboru: najlepsze czy zadowalające; Wybór i dobrostan: dlaczego ludzie cierpią; Kolejne badania; Wybór, maksymalizacja i cierpienie: co można zrobić?. 4. Trwały wzrost poziomu szczęścia: perspektywy, praktyki i zalecenia: Dlaczego zwiększenie poziomu szczęścia człowieka może być niemożliwe; Dlaczego mimo wszystko zwiększenie poziomu szczęścia człowieka może być możliwe; Nowy teoretyczny model szczęścia; Model poddany testom; Interwencje zwiększające poziom szczęścia; Kolejne badania i rekomendacje dotyczące interwencji; Czynniki wpływające na akceptację interwencji przez jej uczestników; Rekomendacje dotyczące szczęścia. 5. Zrównoważona perspektywa czasowa jako warunek optymalnego funkcjonowania: Badania perspektywy czasowej; Profile perspektywy czasowej i wyniki bada perspektywy czasowej; Zrównoważona perspektywa czasowa; Perspektywa czasowa i dobrostan; Krytyka i nowe kierunki badań; Zastosowania perspektywy czasowej. 6. Jak nauczyć podopiecznych mądrego myślenia: program "Edukacja dla mądrości": Zrównoważona teoria mądrości; Teoria mądrości i edukacja; Z teorią w praktykę; Kierunki badań. 7. Jak być dobrym liderem: przywództwo transformacyjne a dobrostan: Co to jest dobrostan?; Co to jest przywództwo transformacyjne?; Przywództwo transformacyjne i dobrostan; Psychologiczne mechanizmy wiążące przywództwo transformacyjne z dobrostanem; Streszczenie modelu; Kierunki badań i zastosowanie ich w praktyce. 8. Pozytywna i kreatywna organizacja: Dobrostan w pracy; Rozwój organizacyjny; Organizacja kreatywna. 9. Psychologia pozytywna i psychologia zdrowia: owocny związek: Zachowania zdrowotne; Wsparcie społeczne; Kontrola psychologiczna; Przystosowanie się do doświadczenia choroby; Czynniki psychologiczne w przebiegu choroby. 10. Terapia pozytywna: pozytywna teoria psychologiczna praktyki terapeutycznej: Psychologia pozytywna i fundamentalne założenia; Proces wartościowania organizmicznego i teorie skoncentrowane na osobie; Implikacje terapeutyczne. 11. Podejście kliniczne do wzrostu po doświadczeniach traumatycznych: Pojęcie wzrost potraumatycznego; Proces wzrostu potraumatycznego; W jaki sposób klinicyści mogą wspierać proces wzrostu potraumatycznego. 12. Psychologia pozytywna i psychoterapia: podejście egzystencjalne: Zarys myśli egzystencjalnej; Przypadek Meredith; Pozytywne aspekty podejścia egzystencjalnego. 13. Klasyfikacja i pomiar charakteru: implikacja dla praktyki: Wartości w działaniu. Klasyfikacja sił charakteru; Zasady ewaluacji Sił VIA; Inwentarz Sił VIA; Implikacje dla praktyki. 14. Różne podejścia do dobrego życia: emocjonalno-motywacyjny wymiar mądrości: definiowanie mądrości; Berliński paradygmat mądrości; Rozwój, struktura i funkcje mądrości. Model teoretyczny; Emocjonalno-motywacyjna dynamika mądrości: ogólne rozważania teoretyczne; Emocjonalno-motywacyjne składniki mądrości: kierunki badań empirycznych; Implikacje dla edukacji i szkoleń. 15. Zorganizowane działania młodzieży jako kontekst pozytywnego rozwoju: Śledzenie zmiany rozwojowej w trzech programach dla młodzieży; Tworzenie warunków dla pozytywnego rozwoju: rola dorosłych liderów. 16. Pozytywne starzenie się: Badawcza definicja zdrowego starzenia się; Przykłady kliniczne; Predykatory zdrowego starzenia się; Sześć zmiennych, które nie były związane z pozytywnym starzeniem się; Siedem czynników, które były związane z pozytywnym starzeniem się. 17. Sztuka wybaczania: rozwój programów grupowych i społecznych interwencji: Czym jest wybaczanie?; Wybaczanie i dobrostan; Badania stosowane nad wybaczaniem; W kierunku spójnego potwierdzonego empirycznie modelu uczenia sztuki wybaczania; Ułatwienie przebaczania. 18. Związek z ludźmi a dobre życie: szukanie równowagi między interesem jednostki a wspólnoty w polityce społecznej: Kto jest szczęśliwy?; Pieniądze i szczęście; Potrzeba przynależności; Bliskie związki i szczęście; Bliskie związki a zdrowie; Czy radykalny indywidualizm osłabia potrzebę przynależności?; Wizja przyszłości bogatszej w więzy społeczne; Ruch komunitariański; Ruch na rzecz małżeństwa. 19. Szczęście jako cel polityki społecznej: zasada największego szczęścia: Zasada największego szczęścia; Badania dotyczące szczęścia; Czy szczęście jest celem praktycznym?; Czy szczęście jest pożądanym efektem?; Czy szczęście jest najbardziej pożądaną wartością?; Czy promocja szczęścia będzie się odbywała kosztem innych wartości? 20. Psychologia pozytywna w ujęciu populacyjnym: znaczenie kampanii społecznych we wzmacnianiu dobrostanu i zapobieganiu zaburzeniom: Podejście indywidualne versus populacyjne; Rozkład czynników ryzyka a występowanie zaburzenia; Empiryczny przykład podejścia populacyjnego w zakresie zdrowia psychicznego; Strategie prewencji populacyjnej dla zwiększenia zdrowia psychicznego; Przykłady programów prewencji populacyjnej; Eksplorowanie pozytywnych zjawisk w badaniach populacyjnych; Kierunki rozwoju na przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę! Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5–12 lat: zawierania przyjaźni czekania na swoją kolej proszenia o pomoc i oferowania pomocy używania odpowiednich słów kontrolowania swojego zachowania wyrażania emocji. Ta książka to prawdziwa „skrzynka narzędziowa” nauczyciela, pedagoga, terapeuty. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci – od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji. Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowanej do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej