Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(152)
IBUK Libra
(11)
Forma i typ
Książki
(152)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(11)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(127)
dostępne
(59)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(62)
Czytelnia
(127)
Autor
Grewiński Mirosław (1973- )
(9)
Auleytner Julian
(5)
Guz Sabina
(4)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(4)
Żegnałek Kazimierz
(4)
Bałachowicz Józefa
(3)
Pielecki Andrzej
(3)
Popławska Agata
(3)
Stanik Jan M
(3)
Szymański Andrzej
(3)
Allard Régis
(2)
Almog Oz
(2)
Barr Nicholas
(2)
Bednarczyk Henryk
(2)
Biegański Zdzisław
(2)
Bouquet Brigitte
(2)
Brandstaetter Albert
(2)
Chauviére Michel
(2)
Evers Adalbert
(2)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(2)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(2)
Gerlach Ryszard (1955- )
(2)
Goriszowski Włodzimierz
(2)
Górnikowska-Zwolak Elżbieta
(2)
Głąbicka Katarzyna
(2)
Heinze Rolf G
(2)
Henriques Adrian
(2)
Herrmann Peter
(2)
Hockerts Kai
(2)
Inglot Tomasz
(2)
Jeruszka Urszula (1952- )
(2)
Kamiński Stanisław
(2)
Kantyka Sławomir
(2)
Krzyżak-Szymańska Ewa
(2)
Mair Johanna
(2)
Paprotna Gabriela
(2)
Powell Martin
(2)
Rabczuk Wiktor
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Richardson Julie
(2)
Robinson Jeffrey
(2)
Sassier Monique
(2)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Sokołowski Tadeusz
(2)
Witkowska Maria
(2)
Więckowska Barbara
(2)
Adamowska Lucyna
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Badora Sylwia
(1)
Barański Marek
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bonikowska Małgorzata
(1)
Budniak Alina
(1)
Błasiak Anna
(1)
Błażejowski Henryk
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cichy Danuta
(1)
Cudak Henryk
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Daley James G
(1)
Dankowska-Kosman Małgorzata
(1)
Draus Jan
(1)
Draus Jan. Tom 2 Wiek XIX i XX
(1)
Drynda Danuta
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dzierzgowski Jan
(1)
Dzięciołowicz Katarzyna
(1)
Esping-Andersen Gosta
(1)
Esping-Andersen Gøsta
(1)
Falińska Barbara
(1)
Fehler Włodzimierz
(1)
Figurski Janusz
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Galey James G
(1)
Gawrych Roman
(1)
Geisler Robert
(1)
Gielarowski Andrzej
(1)
Godlewski Tadeusz
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Gębska Marta
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Homa Tomasz
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jackowicz Jerzy
(1)
Jadczak Stanisław
(1)
Jakoniuk Leszek Mariusz
(1)
Jakowicz Jerzy
(1)
Jaroszewska Emilia
(1)
Jurkiewicz Wojciech
(1)
Kania Jan
(1)
Kantyka Jan
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Karp Anna
(1)
Karwacka Justyna
(1)
Kaźmierczak Paweł
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kosmala Janina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(110)
1990 - 1999
(11)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(163)
Język
polski
(163)
Temat
Polityka społeczna
(22)
Pedagogika
(16)
Szkolnictwo
(14)
Wychowanie
(14)
Rodzina
(12)
Opieka społeczna
(11)
Nauczyciele
(10)
Oświata
(10)
Nauczanie
(8)
Integracja europejska
(7)
Pedagogika pracy
(7)
Kształcenie ustawiczne
(6)
Młodzież
(6)
Dziecko
(5)
Kształcenie
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Oświata dorosłych
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Infrastruktura społeczna
(4)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Państwo dobrobytu
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Uczniowie
(4)
Unia Europejska
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Bezrobocie
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Kultura
(3)
Multimedia
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Personalizm
(3)
Polska
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Rynek pracy
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Społeczeństwo obywatelskie
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Szkolnictwo zawodowe
(3)
Uczenie się
(3)
Usługi
(3)
Wartość
(3)
Zawód
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Agresywność
(2)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(2)
Demografia
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Edukacja europejska
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Ekologia
(2)
Ekonomia społeczna
(2)
Ekorozwój
(2)
Katecheza
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodociani przestępcy
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Podmiotowość
(2)
Polityka zatrudnienia
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Praca
(2)
Prawa człowieka
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychologia
(2)
Rodzice
(2)
Samokształcenie
(2)
Socjologia
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Ubezpieczenia społeczne
(2)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(2)
Wychowanie dorosłych
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zarządzanie
(2)
Środowisko człowieka
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Andragogika
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Arteterapia
(1)
Awans zawodowy
(1)
Bednarski, Henryk (1934- )
(1)
Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Budżety terenowe
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1989-2000
(9)
1989-
(5)
2001-0
(5)
1901-
(3)
1801-
(2)
1901-2000
(2)
1701-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Europa
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Czechy
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Hiszpania
(1)
Izrael
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(14)
Opracowanie
(6)
Materiały konferencyjne
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Aforyzmy
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Publicystyka polska
(1)
Szkic literacki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(15)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(12)
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Zarządzanie i marketing
(2)
Kultura i sztuka
(1)
163 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gospodarka i społeczeństwo w procesie przebudowy. Wybrane problemy metodologiczne; Klasyczne koncepcje struktury społecznej a polskie realia; Transformacyjna dyktatura klas "garnuszkowych". Bezrobotni a postkomuniści w Polsce; Ciągłość czy zmiana inteligencji polskiej?; System edukacyjny i przedsiębiorczość a modernizacja starego okręgu przemysłowego. Przypadek Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego; Główne kierunki przemian w strukturze klasowo-warstwowej i społeczno-zawodowej mieszkańców południowo-wschodniego regionu Polski; Ludzie bez pracy. Ewolucja prawnych instrumentów regulacji; Postrzeganie bezrobocia przez elity polityczne, gospodarcze oraz intelektualne; Problemy regionalnego rynku pracy w południowo-wschodniej Polsce; Kierunki zmian w strukturze zatrudnienia wsi w województwie rzeszowskim w okresie przemian systemowych; Przemiany rynku pracy na pograniczu. Zarys problematyki; Rynek pracy i bezrobocie w województwie toruńskim. Główne tendencje; Ekonomiczne koszty bezrobocia na przykładzie rejonu mieleckiego; Przedsiębiorcy i specjaliści, ich pozycja na rynku pracy oraz postawy i aspiracje wobec pracy; Zmiany struktur organizacyjnych a bezrobocie; Pozarządowe instytucje pomocy społecznej- łagodzenie skutków bezrobocia na tle innych form działalności; Wolontariat- nowa forma zatrudnienia? Psychospołeczne warunki pracy wolontariuszy w Polsce; Kultura bezrobocia; Rola przedsiębiorczości w kreowaniu lokalnych rynków pracy na obszarach wiejskich; Między profesjonalizmem a tzw. klasą średnią: perspektywy polskiej inteligencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Wzrok a poznanie obiektywne; Kłopoty z „subiektywnością” i z „obiektywnością”; Fakty psychologiczne; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Specyfika empirycznych badań socjologicznych, Problemy etyczne w empirycznych badaniach socjologicznych, Motywy wyboru przedmiotu i problematyki badań, Metody badań i ich rodzaje, Techniki otrzymywania materiałów, Techniki wywiadu, Ankieta.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość wychowanka w szkole. Zagadnienia teoretyczne, 2. Znaczenie dialogu w wychowaniu, 3. Metodologiczne podstawy badań, 4. Komunikacja i podmiotowość w praktyce pedagogicznej, 5. Środki komunikacji społecznej we współczesnej szkole, 6. Komunikacja zaburzona oraz sposoby jej przeciwdziałania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Materiały okolicznościowe: Wprowadzenie; meandry jednego akademickiego życia; Zygmunt Wiatrowski - nauczyciel - przyjaciel; Profesor Zygmunt Wiatrowski - nauczyciel akademicki, działacz, bydgoszczanin; Moja przyjaźń z profesorem Zygmuntem Wiatrowskim; 70 lat życia i 25 lat przyjaźni; Kilka myśli o pedagogice pracy i pedagogu tworzącym tę dyscyplinę; Człowiek pracy, dla pracy, po pracy; W kręgu pracy organicznej; Wielce szanowany Jubilacie, czcigodny panie profesorze, drogi Zygmuncie; Refleksja okolicznościowa; Mojemu Mistrzowi; Profesor Zygmunt Wiatrowski - wizytówka na co dzień - wielostronne, sprawne i skuteczne działanie; Zygmunt Wiatrowski - zapis w nowym słowniku pedagogicznym. Cz. II 25 lat pedagogiki pracy: Wprowadzenie; Szkic do historii pedagogiki pracy; Aktualne i perspektywiczne spojrzenie na pedagogikę pracy; Przyszłość kształcenia zawodowego a badania naukowe; Dojrzewanie naukowe poprzez seminarium pedagogiki pracy; Zespół pedagogiki pracy komitetu nauk pedagogicznych PAN; Pedagogika pracy w środowisku bydgoskim; Ośrodek kształcenia i doskonalenia kadr instytutu Technologii Eksploatacji w Radomiu; Działalność pracowni doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli; Udział związku Zakładów Doskonalenia Zawodowego w realizacji idei pedagogiki pracy; Nowa generacja pytań i obszarów badawczych w pedagogice pracy; Filozofia pracy jako nauka współdziałająca z pedagogiką pracy; Idea pracy a wychowanie człowieka w nowożytnych dziejach myśli pedagogicznej. Cz. III Biogramy twórców i współtwórców pedagogiki pracy: Wprowadzenie; Tadeusz Wacław Nowacki; Zygmunt Wiatrowski; Stanisław Kaczor; Wanda Rachalska; Stanisław Szajek; Kazimiera Korabiowska-Nowacka; Tadeusz Wieczorek; Stefan Michał Kwiatkowski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kierunki zmian w teorii i praktyce wczesnoszkolnej, czyli o dylematach i potrzebie ich rozwiązania; 2. Życie i działalność pedagogiczna Celestyna Freineta czyli o tym, jak postrzegają Freineta nauczyciele - jego uczniowie; 3. "Gawędy Mateusza" Celestyna Freineta, czyli o próbie interpretacji jego dzieła w kontekście zmian w edukacji wczesnoszkolnej; 4. Reminiscencje z Atelier, czyli o tym jak dzieło C. Freineta zainspirowało uczestników XXI RIDEF do poszukiwań edukacyjnych; 5. Koncepcja pedagogiczna Celestyna Freineta czyli o edukacji poprzez aktywne i twórcze uczestnictwo dziecka i nauczyciela w strefie rozwoju; 6. Inspiracje Freinetowskie w praktyce szkolnej czyli o doświadczeniach nauczycieli; 7. Powrót do myśli pedagogicznej C. Freineta czyli o źródłach innowacji pedagogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Problematyka edukacji zawodowej i ustawicznej - rozważania ogólne: Nowy wymiar edukacji zawodowej i ustawicznej (wprowadzenie do obrad konferencyjnych); Strategie edukacyjne a kształcenie zawodowe i ustawiczne; Zadania edukacji i kierunki jej reformowania; Wartości w procesie kształcenia zawodowego i ustawicznego; Edukacja ustawiczna (uczenie się w ciągu życia) rozpoczyna się w szkole podstawowej; Nauczyciel w nowym wymiarze europejskiej edukacji. Refleksje pedeutologiczne; Ekokultura i ekoedukacja imperatywem epoki; Między edukacją a ekonomią. Procesy planowania w warunkach zmiany społecznej; Politechniczny czy meta techniczny wymiar edukacji zawodowej i ustawicznej; Kierunki przebudowy polskiego systemu edukacji ogólnotechnicznej; Od cywilizacji pracy do cywilizacji bezrobocia; Twórcza aktywność zawodowa człowieka; Kompetencje zawodowe wyznacznikiem samorealizacji współczesnego Polaka. Cz. II Nowy wymiar edukacji zawodowej: Europejski kontekst rozwoju kształcenia zawodowego; Aspekty etyczne edukacji zawodowej; Nowe spojrzenie na edukację zawodową; Problemy rozwoju ustawicznej edukacji zawodowej; Miejsce i rola kształcenia zawodowego w polityce edukacyjnej; Zarys niektórych zmian w edukacji zawodowej; Kierunki i uwarunkowania reformy kształcenia zawodowego w Polsce; Zaktualizowane wyznaczniki doboru treści kształcenia zawodowego; prorynkowa orientacja edukacji rolniczej; Edukacja ustawiczna w rolnictwie; Zarządzanie szkołą rolniczą w nowych warunkach społeczno-gospodarczych; Koncepcja edukacji holistycznej w medycynie; O nowy wymiar edukacji zawodowej pielęgniarstwa; Poszukiwanie taksonomii kształcenia modułowego; Dlaczego metoda projektów?; Modelowanie kryterialnego systemu oceny dla wielopoziomowego kształcenia zawodowego; Szkoła zawodowa a rynek pracy (w opiniach dyrektorów szkół zawodowych w województwie katowickim). Cz. III Edukacja ustawiczna z myślą o przyszłości: Przyszłość człowieka w kształceniu ustawicznym; Struktura i dynamika pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych; Problemy edukacji ustawicznej w końcu XX wieku; Stan i tendencje rozwojowe edukacji dalszej; Dziś i jutro edukacji dorosłych w świetle doświadczeń zakładów doskonalenia zawodowego; Integracja kształcenia zawodowego w formach szkolnych i pozaszkolnych; Rola państwa i zakres jego odpowiedzialności w dziedzinie szkolenia zawodowego; Problem - based learning jako praktyczny wyraz realizacji idei kształcenia ustawicznego; Modułowe programy kształcenia dorosłych jako element edukacji permanentnej; Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli zorientowane na ustawiczną weryfikację; Przygotowanie edukatorów kształcenia zawodowego - konieczność chwili czy działania perspektywiczne?; Przygotowanie absolwenta uczelni technicznej do roli nauczyciela ustawicznej edukacji zawodowej; Nowy kształt poradnictwa zawodowego jako elementu kształcenia ustawicznego; Doradztwo zawodowe w nowym wymiarze edukacji zawodowej i ustawicznej; Urzędy pracy w okresie przemian społeczno-gospodarczych i sytuacji na rynku pracy. Cz. IV Opracowania nawiązujące do podstawowych problemów edukacji zawodowej: Kilka refleksji i kształceniu ustawicznym w starożytnym Rzymie; Kształcenie przedzawodowe w reformie edukacji w Polsce; Aktualne dylematy kształcenia ogólnotechnicznego w nowym wymiarze edukacji; Rozwijanie sprawności manualnych ważnym zadaniem kształcenia przedzawodowego; Metodologia integracyjna i politeoria ustawicznego kształcenia zawodowego na przełomie XX i XXI wieku; Profesjonalizacja nauczycieli: w przeddzień reformy ustroju oświaty; Dynamika zmian przydatności zawodowej absolwentów pedagogiki; Start zawodowy nauczycieli - wybrane trudności; Podstawowe zagrożenia dla zatrudniania osób niepełnosprawnych; Niektóre subiektywne trudności kształcenia nieletnich (doniesienia z badań); Poradnictwo zawodowe osób niepełnosprawnych w edukacji ustawicznej; Globalizacja i jej wpływ na procesy pracy i edukacji w postmodernistycznym społeczeństwie; Niedoceniana potencjonalność. Ku majeutycznej orientacji w edukacji zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia Pedagogiczne, ISSN 0239-5037 ; z. 22)
Zawiera: Rozważania ogólnoteoretyczne i analizy źródłowe: Problemy kształcenia zawodowego w Polsce w okresie przemian ustrojowych, gospodarczych i edukacyjnych; Szkolnictwo zawodowe na progu przemian; Zadania pedagogiki pracy implikowane przez filozofię pracy w okresie przemian; Orientacja i poradnictwo zawodowe w okresie przemian gospodarczych i społecznych w Polsce; Problemy przebudowy celów kształcenia zawodowego; Zadania wychowania i treści kształcenia zawodowego w okresie przemian. Analizy wynikowe dotyczące szkoły i nauczyciela: Sytuacje dydaktyczne i ich wpływ na aktywizację uczniów w procesie nauczania - uczenia się; Działalność innowacyjna w szkolnictwie zawodowym. Tradycje - dzień dzisiejszy - oczekiwania; Szkoła zawodowa wobec problemów działań innowacyjnych i wynalazczych; Rozwój zawodowy studentów w ich własne ocenie; Pedagogiczne Studia Techniczne - podstawowa forma kształcenia nauczycieli praktycznego nauczania zawodu; Przeobrażenia w elektryce a przygotowanie zawodowe nauczycieli; Rozwój oświaty pozaszkolnej a kształcenie i doskonalenie nauczycieli form pozaszkolnych. Analizy wynikowe dotyczące pracy zawodowej. Zakładu pracy i polityki społecznej: Oczekiwania wobec pracy w zakładzie wielkoprzemysłowym; Wartościowanie kwalifikacji pedagoga pracy; Działalność organizacyjna i idee wychowawcze propagowane przez Ligę Pracy (1919-1939); Działalność edukacyjna stowarzyszeń w obliczu przemian; Polityka społeczna w okresie przemian. Działalność na rzecz pedagogiki pracy: Zespół Pedagogiki Pracy Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN - organizacja i działalność; Katedra Pedagogiki Pracy WSP w Bydgoszczy - organizacja, działalność, rozwój; Z prac badawczych Katedry Pedagogiki Pracy WSP w Bydgoszczy; Problemy pedagogiki pracy w wydawnictwach ostatnich lat WSP w Bydgoszczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polsko-Ukraiński, Ukraińsko-Polski Rocznik / Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Częstochowie)
Zawiera: Cz. I Zagadnienia przygotowania zawodowego we współczesnym społeczeństwie: Filozofia edukacji XXI stulecia; Edukacja zdrowotna - potrzeba zmian; Problemy rozwoju teorii edukacji zawodowej; Relacje między procesem przystosowania zawodowego a strukturą osobowości osoby przystosowującej się; Ustawiczna edukacja pedagoga: czynniki motywacyjne; Profesjonalizacja osobowości robotnika w kontekście ustawicznej edukacji zawodowej; Problem edukacji dorosłych w materiałach konferencji międzynarodowych; Przygotowanie praktyk nauczycieli w świetle badań eksperymentalnych. Cz. II Filozofia, pedagogika i psychologia edukacji w przestrzeni wielokulturalnej: Nieświadome i intuicja twórcza; Osobliwości wewnętrznej dynamiki psychiki; technologie ukierunkowane osobowościowo: istota, specyfika, wymagania przy projektowaniu; Kontrowersje wokół idei równości w edukacji; Rozwój twórczego potencjału i kultura psychologiczna osobowości przywódcy; Utalentowanie: natura i istota; Główne mikroczynniki socjalizacji nastolatka; Reformy edukacji obowiązkowej państwa UE: aspekt porównawczy; Różnorodność uczelni w edukacji zawodowej Ukrainy (koniec XIX - pierwsze ćwierćwiecze XX st.); Wzajemne odniesienie wartości chrześcijańskich i tradycyjnych w paradygmacie edukacyjnej Rusi Kijowskiej. Cz. III Problemy edukacji zawodowej, wychowania, poradnictwa i działalności zawodowej: Edukacja z perspektywy teorii ludzkiego kapitału; Zarządzanie informacją w poradnictwie; Zainteresowania uczniów liceów i techników w wyborze kariery edukacyjno-zawodowej; Elementy teorii informacji w edukacji przyrodniczej i technicznej; Nauczyciel informatyki - sylwetka, kompetencje pedagogiczne, kwalifikacje; Założenia modelowe i propozycje rozwiązań struktury podręczników do uczenia techniki-informatyki; Specyfika kształcenia na kierunkach zarządzania na uczelniach technicznych w Polsce; Przygotowanie uczniów do zawodu w systemie ustawicznej edukacji medycznej; Szczegóły kształtowania zawodowych umiejętności młodszego specjalisty przemysłowego w trakcie jego edukacji; Przydatność klasyfikacji problemów zawodowych w pracy doradcy zawodu; Poglądy Janusza Korczaka na role i zadania wychowawcy. Cz. IV Aspekty humanistyczne i metodologiczne edukacji zawodowej: Narodowa doktryna rozwoju edukacji i nauka pedagogiczna w Ukrainie; Teoretyczne podstawy zawodowego rozwoju człowieka; Pewność osobowościowa w znaczeniu humanistycznym: aspekty psychologiczne, etyczne i pedagogiczne; problemy kształtowania się zawodowego przyszłych nauczycieli przedmiotów cyklu estetycznego; Sztuka w treści edukacji zaowodowo-pedagogicznej; Informatyzacja szkoły ogólnej i zawodowo-technicznej na Ukrainie: zasady koncepcje i kierunki priorytetowe; Przygotowanie zawodowe nauczycieli. Przegląd koncepcji i propozycja teoretycznego ujęcia; Podejście systemowe do zarządzania procesem nauczania w szkołach edukacji podyplomowej pracowników pedagogicznych; Ustawiczność i stopniowość w przygotowaniu kadry dla turystyki; Turystyka jako źródło emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Power and ideology in education: the place of tradition in social change; Necessity for reforming the content of education as an element of democratization of Polish educational system; Obstacles and barriers to democratic educational transformations in Poland after 1989 and their main determinants; Approaching barriers in education introduction; Educational egalitarianism and social changes in Poland; Polish educational system in the period of social transformation; The teacher - educator in the integrated Europe; Educational changes in Poland - the basic and real facts of traditional continuity; On certain implications of economic transformations in the context of anticipating changes in education; Changes in Polish schools in the range of content and technique of education, 1989-1996; Citizen personality model in Poland at the time a transformation; Upper Silesia: regional policy of restructuring learning without limits and a praise of the new individualism; The consequences of social cultural and educational to rural and local communities; Youth and modernization and modern times; Fundamental values in the process of education at the time of system transformation; On the way to subjectivity for the pupils in Polish school; Teachers in the challenging face of contemporary democracy and world values; Tolerance and affiliation to a social group; The dilemmas of changes in handing down educational values; Equality of educational opportunities – assumptions and reality; Selected problems of educational awareness; Thinking about education – monocentric nostalgia and symptoms of pluralism; Possibilities of change id educating the youngest pupils; Problems of poverty versus man’s needs in a democratic society; The leisure of the poor and democracy; Changes in specialistic training of wardens; The teacher’s psycho-pedagogical skills in the preventive treatment of addictions; The history of Lowes Silesia an incentive for the educational activity of the regional movement political system in Poland; Social factors of risk and the state of health of Polish society; Contents and directions of development of the Polish educational system; state and private (alternative) schooling in post-communist Poland – comparative analysis; Transformation of the educational system in Poland; School education in the socially changed political system in Poland; Educational democratization in Poland – change, progress and European integration; Drama as a creative educational proposal in the period of system transformation in Poland; Integrated classes in the educational system; Conclusions.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy teoretyczne, metodologiczne i etyczne pomocy społecznej: Pomoc spontaniczna i sformalizowana; Metodologiczna wizja systemu zadań społeczno-edukacyjnych; Praca socjalna- w poszukiwaniu uzasadnień; Altruizm a działalność pracowników socjalnych i wolontariuszy; Pesymistyczna perspektywa dla idei miłości bliźniego wywiedziona z warunków socjalizacji człowieka; Podmiotowość jednostki w procesie wsparcia społecznego; Emancypacja jako cel edukacji; Parę uwag na temat zanikania solidarności we współczesnym społeczeństwie; 2. Pracownik socjalny wobec wymogów personalizacji i współczesnych problemów pomocy społecznej: Polskie Stowarzyszenie Szkół Pracy Socjalnej jako przykład ruchu instytucjonalnego nauczycieli; Roszczenie podopiecznych pomocy społecznej a realizacja funkcji zawodu pracownika socjalnego; Modele praktyki pracy socjalnej w warunkach przeobrażeń ustrojowych; Obraz pracownika socjalnego w świetle jego przygotowania zawodowego; Autocharakterystyka pracownika socjalnego; Pracownicy socjalni w świetle badań socjologicznych; Promocja zdrowia i praca socjalna- analogie, związki i doświadczenia; Humor jako środek interwencji społecznej; Pedagodzy społeczni- wolontariusze organizacji pozarządowych działających w środowisku lokalnym; Prawa dziecka w kształceniu pedagogów społecznych i pracowników socjalnych; Możliwości udziału członków stowarzyszeń w realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej; 3. Zagrożenia życia społecznego a obszar realizacji zadań pracy socjalnej: Społeczne problemy Danii i jej system pomocy społecznej; Wsparcie społeczne wobec rodziny ryzyka a zasada pomocniczości; Praca socjalna z dzieckiem i rodzina- od opieki do prewencji; Młode pokolenie o demokracji, egalitaryzmie i ubóstwie w okresie dokonujących się przeobrażeń w naszym kraju; Zagrożenia socjalne w rodzinach z ryzykiem ubóstwa materialnego; Wsparcie edukacyjne w sytuacji bezrobocia; Możliwości instytucjonalnych form pomocy społecznej w postępowaniu rewalidacyjnym dzieci niepełnosprawnych w okresie transformacji społecznej; Z problemów obrzeża pracy socjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ojczyzna i narów, 2. Jan Paweł II w ojczyźnie, 3." Małe ojczyzny"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Część pierwsza : Z inspiracji filozoficzno - kulturoznawczych. Kulturowe wyznaczniki świadomości europejskiej; Korzenie filozoficzno - pedagogiczne idei europejskości; Oglądanie Europy; Kategoria tożsamości zbiorowej a problem wykształcenia się nowej tożsamości Polaka i Europejczyka; Tolerancja w obliczu nowej Europy; Mówiąc Europa : Gospodarujemy językiem; Jednostka a wspólnota. Ujęcie układu z punktu widzenia psychologii humanistycznej. Część druga : W kręgu edukacji europejskiej. Prawdy Hieronima Bosha i Piotra Bruegla w edukacji europejskiej; Dydaktyczne źródła idei jedności europejskiej a edukacja dla Europy w dzisiejszych propozycjach; Europa między raportami a zwątpieniami; Wielokulturowość a model nauczyciela w integrującej się Europie; Pojęcie i wymiary europejskości w opinii studentów na przykładzie akademickiego środowiska Częstochowy i Opola (doniesienie z badań); Świadectwa własne a edukacyjne jutro (na podstawie przeszłości Śląska Cieszyńskiego); Edukacja środowiskowa w kontekście edukacji europejskiej i planowanego wejścia Polski do Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 930.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pedagogika pracy jako dyscyplina pedagogiczna, 2. Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki pracy, 3. Problemy kształcenia przedzawodowego, 4. Kształcenie zawodowe, 5. Kształcenie ustawiczne w tym problemy doskonalenia zawodowego, 6. Problemy humanizacyjne i społeczno-wychowawcze zakładu pracy, 7. Pedagog pracy jako specjalista oraz główny realizator idei i zadań pedagogiki pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie do wyd. trzeciego; 1. Pedagogika pracy jako dyscyplina pedagogiczna; 2. Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki pracy; 3. Kształcenie i wychowanie przedzawodowe; 4. Edukacja pro zawodowa; 5. Edukacja zawodowa w wersji założonej i rzeczywistej; 6. Zatrudnienie, praca zawodowa i bezrobocie – prawidłowości oraz patologie; 7. Edukacja ustawiczna dorosłych; 8. Problemy humanizacyjne i społeczno-wychowawcze oraz edukacyjne zakładu pracy; 9. Pedagog pracy jako specjalista oraz główny realizator idei i zadań pedagogiki pracy; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nowa Polityka Społeczna ; 8)
Wstęp; Część 1. Instytucje i organizacja polityki rynku pracy Rozdział 1. Polityka rynku pracy w Polsce – instytucje, usługi i sposób finansowania Rozdział 2. Kontraktowanie usług społecznych i rynku pracy w kontekście reorganizacji polityki społecznej w Polsce i na świecie Rozdział 3. Deregulacja i kontraktowanie usług rynku pracy w kontekście nowelizacji ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Rozdział 4. Polskie i zagraniczne doświadczenia i rozwiązania stosowane przy kontraktacji usług rynku pracy Rozdział 5. Profilowanie pomocy dla bezrobotnego jako element racjonalnego wydatkowania środków przeznaczonych na aktywną politykę rynku pracy Rozdział 6. Efektywność i skuteczność polityki rynku pracy– pomiar i ocena Rozdział 7. Strategia flexicurity jako skuteczna metoda polityki rynku pracy w Europie Rozdział 8. Przykłady innowacji w polityce rynku Część 2. Usługi i instrumenty polityki rynku pracy i ekonomii społecznej Rozdział 9. Szkolenia i kursy jako usługi aktywizacji społeczno-zawodowej Rozdział 10. Poradnictwo zawodowe dla osób dorosłych jako usługa Rozdział 11. Usługa pośrednictwa pracy Rozdział 12. Program Aktywizacja i Integracja – założenia i wdrażanie Rozdział 13. Dotacje i pożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej Rozdział 14. Zatrudnienie subsydiowane, socjalne i prace społecznie użyteczne Rozdział 15.Usługi na rzecz grup bezrobotnych będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy Rozdział 16. Usługi rynku pracy na rzecz osób niepełnosprawnych na przykładach wybranych państw Część 3. Opolski model kontraktacji usług aktywizacji – doświadczenia międzynarodowego, innowacyjnego projektu „Kadry dojrzałe do zmian” – vademecum Rozdział 17. Podstawowe zasady i regulacje prawne kontraktowania usług aktywizacyjnych – doświadczenia polskie i międzynarodowe Rozdział 18. Szczegółowa charakterystyka opolskiego modelu kontraktacji usług aktywizacji wraz z instruktażem Rozdział 19. Model współpracy podmiotów działających w obszarze zatrudnienia oraz integracji i pomocy społecznej z przedsiębiorcami Rozdział 20. Formy zatrudnienia kierowane do osób z trzeciego profilu pomocy Rozdział 21. Otwarty wzór warunków zamówienia. ZAŁĄCZNIKI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Jaka jesteś rodzino? Analiza empiryczna współczesnej sytuacji rodziny polskiej, 2. Jak pomóc rodzinie? W trosce o rodzinę polską
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komplementarność poznania, 2. Materiał i struktura edukacji komplementarnej, 3. Podstawowe procesy rozwoju i kształcenia, 4. Cele edukacji komplementarnej, 5. Metoda rozwoju i kształcenia komplementarnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Teoretyczne podstawy nauki o polityce społecznej: Polityka społeczna jako działalność i jako dyscyplina naukowa; Kwestia socjalna jako przedmiot nauki o polityce społecznej; Polityka społeczna w programach lat okupacji (1939-45); Doktryny polityki społecznej; Liberalizm i jego niektóre szkoły społeczne; Myśl narodowa agraryzm i konserwatyzm a polityka społeczna; Socjalizm i jego niektóre szkoły społeczne; Doktryna socjalna Kościoła katolickiego i prawosławnego; Katolicyzm społeczny w Polsce; Ekorozwój. II. Podmioty polityki społecznej i ich aktywność: Organizacja Narodów Zjednoczonych jako podmiot globalnej polityki społecznej; Instytucje europejskiej polityki społecznej; Państwowe podmioty polskiej polityki społecznej; Fundusze celowe i składkowe w polityce społecznej; Samorząd terytorialny jako lokalny podmiot polityki społecznej; Pozapaństwowe podmioty polityki społecznej; Zakończenie - prognoza polskiej polityki społecznej. Anek - Międzynarodowe dokumenty dot. polityki społecznej - Dokumenty ONZ: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka; Pakty Praw Człowieka; Konwencja o Prawach Dziecka; Wykaz ratyfikowanych przez Polskę Konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy. Dokumenty Rady Europy: Europejska Karta Społeczna; Europejska Karta Samorządu Terytorialnego; Europejska Konwencja o Statusie Prawnym Dziecka Pozamałżeńskiego; Europejska Konwencja o Przysposobieniu Dzieci; Konwencja Ramowa o Ochronie Mniejszości Narodowych; Europejska konwencja o Wykonaniu Praw Dzieci. Dokumenty Unii Europejskiej: Karta Socjalna Wspólnoty Europejskiej; Wyciąg z Traktatu Ustanawiającego Wspólnotę Europejską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej