Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(1)
Autor
Bańka Augustyn
(2)
Bańka Augustyn (1950- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Bezrobocie
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Pośrednictwo pracy
(2)
Zawód
(2)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Kariera
(1)
Praca
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Zawodoznawstwo, doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy z perspektywy ogólnej : R.1 Istota zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Powody wzrostu zainteresowania zawodoznawstwem, doradztwem zawodowym i pośrednictwem pracy, 2.Istota zawodoznawstwa, 3. Istota doradztwa zawodowego, 4. Istota pośrednictwa pracy. R.2 Ewolucja zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Problemy zawodoznawstwa oraz doradztwa zawodowego w perspektywie historycznej, 2. Doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy w perspektywie historycznej, 3. Współczesny kontekst doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy, 4. Kontinuum doradztwa zawodowego oraz pośrednictwa pracy. R.3 Specyfika zawodoznawstwa, doradztwa i pośrednictwa pracy w instytucjach świadczących pomoc bezrobotnym : 1. Ewolucja systemu pomocy zawodowej w związku ze zmianami na rynku pracy, 2. Specyfika pośrednictwa pracy - doradztwo zawodowe w urzędach pracy świadczących pomoc bezrobotnym , 3. Pośrednictwo pracy w sieci doradztwa zawodowego i konsultacji. Cz. II Psychologiczne problemy profesjonalnej tożsamość zawodowego funkcjonowania doradcy oraz pośrednika pracy : R.4 Profesjonalna tożsamość doradcy zawodowego oraz pośrednika pracy : 1. Profesjonlan tożsamość doradcy i pośrednika pracy w latach dziewięćdziesiątych, 2. Prawne i etyczne podstawy doradztwa i pośrednictwa pracy. R.5 Wiarygodność i odpowiedzialność etyczna psychologa jako eksperta w dziedzinie doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Rola ekspertów w okresie transformacji gospodarczej, 2. Wierygodność psychologów w doradztwie zawodowym, 3. Tożsamość teoretyczna i metodologiczna psychologa jako eksperta. R.6 Psychologiczna na tura doradztwa i pośrednictwa pracy : 1. Indywidualne doradztwo i pośrednictwo pracy, 2. Doradztwo i pośrednictwo grupowe, 3. Strategia doradztwa i pośrednictwa prac y w zintegrowanym modelu psychoekologicznym. Cz. III Psychologiczne prawidłowości rozwoju zawodowego grup klientów korzystających z doradztwa w systemie pośrednictwa pracy : R.7 Praca w cyklu życia człowieka jako źródło kryzysów stwarzających zapotrzebowanie na profesjonalne doradztwo zawodowe w systemie pośrednictwa pracy : 1. Praca i zawód a kryzysy rozwojowe, 2. Rozwój osobowości zawodowej, 3. Fazy rozwoju zawodowego, 4. Teorie rozwoju zawodowego, 5. Wsparcie społeczne jako przyczyna i skutek profesjonalnego doradztwa w systemie instytucjonalnym pośrednictwa pracy. R.8 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania wzwodowego młodzieży jako grupy potrzebującej wsparcia w instytucjach pośrednictwa pracy : 1. Charakterystyczne problemy psychologiczne wieku młodzieńczego, 2. Charakterystyczne problemy psychologiczne okresu przejścia z systemu oświatowego do rynku pracy, 3. Zadania i cechy charakterystyczne doradztwa dla młodzieży w systemie pośrednictwa pracy. R.9 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania zawodowego dorosłych z perspektywy doradztwa - pośrednictwa pracy : 1. Problemy dorosłych związane z rozwojem, 2. Psychologiczne problemy dorosłości związane z karierą zawodową, 3. Rola rodziny w karierze zawodowej i w radzeniu sobie z bezrobociem. R.10 Problemy psychologiczne związane z karierą zawodową osób specjalnej troski : 1. Okres "późnej dojrzałości" i jego implikacje dla doradztwa i pośrednictwa pracy, 2. Specyficzne problemy zawodowego funkcjonowania oraz bezrobocie u osób niepełnosprawnych. Cz.IV Zawodoznawstwo jako narzędzie optymalizacji doradztwa i pośrednictwa pracy : R.11 Zawodoznawstwo w równoważeniu lokalnych rynków pracy i w przeciwdziałaniu bezrobociu : 1. Informacje zawodoznawcze niezbędne w doradztwie zawodowym, 2. Zmiany w strukturze zatrudnienia i w popycie na pracę, 3. Podaż oraz popyt na pracę i zawody w latach dziewięćdziesiątych, 4. Psychologiczne wyznaczniki postaw pracodawców do rynku pracy. R. 12 Źródła wiedzy zawodoznawczej: 1. Zawodoznawstwo bierne i aktywne, 2. Klasyfikacje i nomenklatury zawodów na świecie, 3. Polskie nomenklatury i klasyfikacje zawodów. R. 13 Poznańska klasyfikacja oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”: 1. Teoretyczne podstawy nowej klasyfikacji, 2. Budowa klasyfikacji oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”, 3. Praktyczne wykorzystanie „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”. Cz. V Doradztwo zawodowe w teorii i praktyce pośrednictwa pracy: R. 14 Modele doradztwa zawodowego i ich praktyczna użyteczność w pośrednictwie pracy: 1. Modele doradztwa wyrastające z idei orientacji zawodowej, 2. Modele doradztwa wyrastające z praktycznych potrzeb przeciwdziałania bezrobocia. R. 15 Modele doradztwa optymalizujący proces diagnostyczno-prognostyczny pośrednictwa pracy: 1. Pomoc diagnostyczna w wyjaśnianiu klientowi sytuacji problemowej i potencjału zawodowego, 2. Pomoc specjalistyczna w ocenie przydatności zawodowej bezrobotnych. R. 16 Model doradztwa optymalizujący pośrednictwo pracy jako „bycie z klientem” w planowaniu kariery oraz nowych scenariuszy życia: 1. Pomoc klientom w przyjęciu nowych scenariuszy kariery pracy, 2. Pomoc klientom w tworzeniu oraz realizacji zaplanowanych strategii działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Zawodoznawstwo, doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy z perspektywy ogólnej : R.1 Istota zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Powody wzrostu zainteresowania zawodoznawstwem, doradztwem zawodowym i pośrednictwem pracy, 2.Istota zawodoznawstwa, 3. Istota doradztwa zawodowego, 4. Istota pośrednictwa pracy. R.2 Ewolucja zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Problemy zawodoznawstwa oraz doradztwa zawodowego w perspektywie historycznej, 2. Doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy w perspektywie historycznej, 3. Współczesny kontekst doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy, 4. Kontinuum doradztwa zawodowego oraz pośrednictwa pracy. R.3 Specyfika zawodoznawstwa, doradztwa i pośrednictwa pracy w instytucjach świadczących pomoc bezrobotnym : 1. Ewolucja systemu pomocy zawodowej w związku ze zmianami na rynku pracy, 2. Specyfika pośrednictwa pracy - doradztwo zawodowe w urzędach pracy świadczących pomoc bezrobotnym , 3. Pośrednictwo pracy w sieci doradztwa zawodowego i konsultacji. Cz. II Psychologiczne problemy profesjonalnej tożsamość zawodowego funkcjonowania doradcy oraz pośrednika pracy : R.4 Profesjonalna tożsamość doradcy zawodowego oraz pośrednika pracy : 1. Profesjonlan tożsamość doradcy i pośrednika pracy w latach dziewięćdziesiątych, 2. Prawne i etyczne podstawy doradztwa i pośrednictwa pracy. R.5 Wiarygodność i odpowiedzialność etyczna psychologa jako eksperta w dziedzinie doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Rola ekspertów w okresie transformacji gospodarczej, 2. Wierygodność psychologów w doradztwie zawodowym, 3. Tożsamość teoretyczna i metodologiczna psychologa jako eksperta. R.6 Psychologiczna na tura doradztwa i pośrednictwa pracy : 1. Indywidualne doradztwo i pośrednictwo pracy, 2. Doradztwo i pośrednictwo grupowe, 3. Strategia doradztwa i pośrednictwa prac y w zintegrowanym modelu psychoekologicznym. Cz. III Psychologiczne prawidłowości rozwoju zawodowego grup klientów korzystających z doradztwa w systemie pośrednictwa pracy : R.7 Praca w cyklu życia człowieka jako źródło kryzysów stwarzających zapotrzebowanie na profesjonalne doradztwo zawodowe w systemie pośrednictwa pracy : 1. Praca i zawód a kryzysy rozwojowe, 2. Rozwój osobowości zawodowej, 3. Fazy rozwoju zawodowego, 4. Teorie rozwoju zawodowego, 5. Wsparcie społeczne jako przyczyna i skutek profesjonalnego doradztwa w systemie instytucjonalnym pośrednictwa pracy. R.8 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania wzwodowego młodzieży jako grupy potrzebującej wsparcia w instytucjach pośrednictwa pracy : 1. Charakterystyczne problemy psychologiczne wieku młodzieńczego, 2. Charakterystyczne problemy psychologiczne okresu przejścia z systemu oświatowego do rynku pracy, 3. Zadania i cechy charakterystyczne doradztwa dla młodzieży w systemie pośrednictwa pracy. R.9 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania zawodowego dorosłych z perspektywy doradztwa - pośrednictwa pracy : 1. Problemy dorosłych związane z rozwojem, 2. Psychologiczne problemy dorosłości związane z karierą zawodową, 3. Rola rodziny w karierze zawodowej i w radzeniu sobie z bezrobociem. R.10 Problemy psychologiczne związane z karierą zawodową osób specjalnej troski : 1. Okres "późnej dojrzałości" i jego implikacje dla doradztwa i pośrednictwa pracy, 2. Specyficzne problemy zawodowego funkcjonowania oraz bezrobocie u osób niepełnosprawnych. Cz.IV Zawodoznawstwo jako narzędzie optymalizacji doradztwa i pośrednictwa pracy : R.11 Zawodoznawstwo w równoważeniu lokalnych rynków pracy i w przeciwdziałaniu bezrobociu : 1. Informacje zawodoznawcze niezbędne w doradztwie zawodowym, 2. Zmiany w strukturze zatrudnienia i w popycie na pracę, 3. Podaż oraz popyt na pracę i zawody w latach dziewięćdziesiątych, 4. Psychologiczne wyznaczniki postaw pracodawców do rynku pracy. R. 12 Źródła wiedzy zawodoznawczej: 1. Zawodoznawstwo bierne i aktywne, 2. Klasyfikacje i nomenklatury zawodów na świecie, 3. Polskie nomenklatury i klasyfikacje zawodów. R. 13 Poznańska klasyfikacja oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”: 1. Teoretyczne podstawy nowej klasyfikacji, 2. Budowa klasyfikacji oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”, 3. Praktyczne wykorzystanie „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”. Cz. V Doradztwo zawodowe w teorii i praktyce pośrednictwa pracy: R. 14 Modele doradztwa zawodowego i ich praktyczna użyteczność w pośrednictwie pracy: 1. Modele doradztwa wyrastające z idei orientacji zawodowej, 2. Modele doradztwa wyrastające z praktycznych potrzeb przeciwdziałania bezrobocia. R. 15 Modele doradztwa optymalizujący proces diagnostyczno-prognostyczny pośrednictwa pracy: 1. Pomoc diagnostyczna w wyjaśnianiu klientowi sytuacji problemowej i potencjału zawodowego, 2. Pomoc specjalistyczna w ocenie przydatności zawodowej bezrobotnych. R. 16 Model doradztwa optymalizujący pośrednictwo pracy jako „bycie z klientem” w planowaniu kariery oraz nowych scenariuszy życia: 1. Pomoc klientom w przyjęciu nowych scenariuszy kariery pracy, 2. Pomoc klientom w tworzeniu oraz realizacji zaplanowanych strategii działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologiczne doradztwo karier / Augustyn Bańka. - Poznań : PRINT-B , 2007. - 137, [3] s. : ryc., tab. ; 24 cm.
Zawiera: 1.Uwarunkowania i konteksty: Definicje kariery; Zmiana w uwarunkowaniach przejścia z edukacji do pracy; konteksty zmian w planowaniu i realizacji karier; Ewolucja koncepcji doradztwa psychologicznego w kontekście nowych karier - od doradztwa zawodowego do psychoterapii i doradztwa karier jako nowego paradygmatu; Kariery w kontekście mobilności międzynarodowej, geograficznej i zawodowej. 2.Teorie karier: Podstawowe zmiany w rozumieniu karier - wyzwania teoretyczne w doradztwie karier bez granic; Zmiany w teoriach rozwoju jednostki i zmiany w teoriach osobowości; Klasyczne teorie kariery - makroteorie; współczesne teorie kariery - mikroteorie jako nowego typu teorie wspomagania praktyki doradczej w tranzycjach rozwojowych; Kompetencje w doradztwie karier - różnice i podobieństwa do doradztwa zawodowego i psychoterapii; Teorie konstruktywistyczne kształtowania kapitału kariery; Portfolio kariery i strategie inwestycyjne w kapitał kariery. 3.Modele praktyki doradczej: Modele doradztwa w systemie edukacyjnym i rynku pracy; Modele doradztwa karier optymalizujące proces diagnostyczno-prognostyczny; Modele doradztwa oparte na „Byciu z klientem”; Modele doradztwa w stadium stagnacji rozwoju kariery. 4.Działania praktyczne w doradztwie karier: Doradztwo karier jako doradztwo personalne i nowy trend w pomocy psychologicznej; Budowanie i rozwiązywanie związku doradczego; Rozwiązywanie i przerywanie związku doradczego; Budowanie zespołów doradczych i problem partycypacji. 5.Działania diagnostyczne w doradztwie karier: Tradycyjne metody diagnozy oparte na diagnozie uzdolnień i preferencji; Wybrane metody diagnozowania związane z mikroteoriamia rozwoju osobowości;. 6.Ocena jakości i informacja zwrotna: Jakość doradztwa w teorii i praktyce; Uwarunkowania jakości doradztwa; Normatywne podejście do jakości w doradztwie; Badania i ewaluacje jakości doradztwa; Pomiar psychometryczny jakości procesu doradztwa; Skala do samobadania jakości procesu doradztwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej