Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(4)
Autor
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Cichosz Adam
(1)
Jońca Dominika
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Mendryk Iwona
(1)
Paszkowska Małgorzata
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Stańczyk Izabela
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Zelek Leszek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Terapia zajęciowa
(2)
Arteterapia
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dogoterapia
(1)
Dokumentacja
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Fizjoterapia
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Lekarze medycyny pracy
(1)
Medycyna pracy
(1)
Nowe Zarządzanie Publiczne
(1)
Opieka społeczna
(1)
Orzecznictwo
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Praca
(1)
Pracodawcy
(1)
Prawo pracy
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samodzielność
(1)
Sektor publiczny
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Służba zdrowia
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Tranzycja szkoła-praca
(1)
Uczucia
(1)
Usługi publiczne
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Zarządzanie publiczne
(1)
Zarządzanie różnorodnością
(1)
Zarządzanie środowiskowe
(1)
Zatrudnienie wspomagane
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Zielone miejsca pracy
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp Część I. ŚWIADOMOŚĆ ŚRODOWISKOWA I ZACHOWANIA PROŚRODOWISKOWE Rozdział 1. Zachowawcze problemy zarządzania ludźmi 1.1. Świadomość środowiskowa pracowników 1.2. Zachowania prośrodowiskowe 1.3. Kształtowanie świadomości i zachowań prośrodowiskowych 1.4. Zachowania nieetyczne szkodzące środowisku 1.5. Problem zachowań nieetycznych proorganizacyjnych 1.6. Możliwości ograniczania zachowań nieetycznych Część II. PROCESY ZIELONEGO ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI (GREEN HRM) Rozdział 2. Procesy HR a Green HRM 2.1. Komponenty zielonego zarządzania zasobami ludzkimi 2.2. Zielona rekrutacja i selekcja 2.3. Zielona adaptacja i socjalizacja 2.4. Zielone postrzegane wsparcie organizacyjne 2.5. Zielone miejsca pracy; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków i tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nota edytorska; Wstęp; Rozdział I. Emocje 1.1. Zewnętrzny i wewnętrzny wyraz emocji 1.2. Emocje w procesach myślenia, spostrzegania, pamięci, autosugestii 1.3. Impulsy z otoczenia, zmysł doskonalenia 1.4. Emocje towarzyszące osiąganiu celu 1.5. Czas i przestrzeń. Znaczenie emocji, doznań i przeżyć 1.6. Nieodłączne – egzystencjalnie pozytywne i negatywne emocje 1.7. Seks i emocje Rozdział II. Inteligencja emocjonalna 2.1. Znaczenie cech osobowości – osobowość emocjonalnie dojrzała. Postawy i zachowania 2.2. Intelekt w racjonalnym zarządzaniu emocjami 2.3. Źródła twórczej aktywności i kreatywności. Podłoże emocjonalne 2.4. Empatia – wrażliwość na sygnały otoczenia – wzajemność, życzliwość, tolerancja 2.5. Naturalne i standardowe przejawy inteligencji emocjonalnej 2.6. Człowiek – organizacja, zmysł koncentracji uwagi, świadomość, doskonalenie i postęp Rozdział III. Zarządzanie emocjami 3.1. Wrażliwość intelektualna – aspekt czasu i przestrzeni 3.2. Predyspozycje i niedomagania zarządcze 3.3. Orientacja na ponadprzeciętność 3.4. Napięcia, spory, konflikty i towarzyszące temu emocje 3.5. Samokontrola postaw i zachowań. Samoświadomość 3.6. Emocje – nieodłączne funkcje życiowe ustroju Rozdział IV. Styl życia. Samodoskonalenie, samorealizacja 4.1. Wiedza, umiejętności, doświadczenie, nawyki 4.2. Twórcza aktywność w organizacji. Przejawy i efekty 4.3. Zdrowie i bezpieczeństwo – wartości najwyższe 4.4. Efekty zarządzania emocjami na tle zmienności sytuacyjnej Rozdział V. Autorefleksje – rozważania towarzyszące 5.1. Emocje – nieodłączne w osiąganiu postępu i rozwoju 5.2. Próba autorefleksji. Strach czy odwaga 5.3. Warunki ekstremalne, nadmierne emocje, napięcia, temperament; Zakończenie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie 1.1. Pojęcie emocji 1.2. Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie 1.3. Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów 1.4. Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym: Doświadczanie strachu przez dzieci; Przeżywanie przez dzieci złości; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym 2.1. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych 2.2. Wzory zachowań społecznych uczniów 2.3. Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego 2.4. Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii 3.1. Istota pracy w grupie 3.2. Procesy grupowe 3.3. Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne 4.1. Metodologia badań własnych: Przedmiot i cele pracy; Metody, narzędzia badawcze oraz grupa badana. 4.2. Wyniki badań własnych: Trudności dzieci w zakresie umiejętności społecznych i emocjonalnych; Częstotliwość zgłaszanych zaleceń w pracy z dzieckiem dotyczących rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. 4.3. Wnioski z przeprowadzonych badań Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego 5.1. Diagnoza potrzeb uczestników 5.2. Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.3. Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.4. Bloki tematyczne i cele zajęć Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 6.1. Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy Zajęcia 1.1. W krainie zabawy – poznajmy się Zajęcia 1.2. W krainie zabawy – rozpoczynamy wspólne podróżowanie Zajęcia 1.3. W krainie dobrego słuchania – jak dobrze słuchać? Zajęcia 1.4. W krainie dobrego słuchania – słucham cię, słuchaj mnie Zajęcia 1.5. W krainie dobrego słuchania – potrafimy słuchać Zajęcia 1.6. W krainie dobrych manier – normy i zasady w grupie Zajęcia 1.7. W krainie dobrych manier – proszę, dziękuję Zajęcia 1.8. W krainie dobrych manier – kultura w zachowaniu 6.2. Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych Zajęcia 2.1. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja Zajęcia 2.2. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja II Zajęcia 2.3. W krainie poznawania siebie – wiadomości o mnie Zajęcia 2.4. W krainie poznawania siebie – otwartość wobec innych Zajęcia 2.5. W krainie poznawania siebie – mocne strony Zajęcia 2.6. W krainie poznawania siebie – jaka/jaki jestem? Zajęcia 2.7. W krainie poznawania siebie – balonowe „ja” Zajęcia 2.8. W krainie poznawania siebie – książeczka o mnie 6.3. Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi Zajęcia 3.1. W krainie przyjaźni – postawa koleżeńska Zajęcia 3.2. W krainie przyjaźni – profil grupowy Zajęcia 3.3. W krainie przyjaźni– supermoce i słabości Zajęcia 3.4. W krainie przyjaźni – potrzeby innych Zajęcia 3.5. W krainie przyjaźni – wspólna opowieść 6.4. Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć Zajęcia 4.1. W krainie emocji – rozpoznawanie i nazywanie emocji i uczuć Zajęcia 4.2. W krainie emocji – co czuję ja? co czujesz ty? Zajęcia 4.3. W krainie emocji – stworki Zajęcia 4.4. W krainie emocji – uczucia się zmieniają Zajęcia 4.5. W krainie pozytywnych emocji – empatia Zajęcia 4.6. W krainie pozytywnych emocji – wdzięczność Zajęcia 4.7. W krainie pozytywnych emocji – odczuwamy wdzięczność Zajęcia 4.8. W krainie negatywnych emocji – złość piękności szkodzi Zajęcia 4.9. W krainie negatywnych emocji – dlaczego się złościmy? Zajęcia 4.10. W krainie negatywnych emocji – czy strachu trzeba się bać? Zajęcia 4.11. W krainie negatywnych emocji – jestem odważny Zajęcia 4.12. W krainie emocji – okna emocji Zajęcia 4.13. W krainie emocji – kapelusz uczuć Zajęcia 4.14. W krainie emocji – gramy z emocjami 6.5. Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie Zajęcia 5.1. W krainie komunikacji – skuteczna komunikacja Zajęcia 5.2. W krainie komunikacji – jak mówić, by nas słuchano? Zajęcia 5.3. W krainie komunikacji – mosty zamiast murów Zajęcia 5.4. W krainie komunikacji – asertywność w praktyce Zajęcia 5.5. W krainie komunikacji – rozwiązywanie konfliktów Zajęcia 5.6. W krainie komunikacji – smoki są wśród nas Zajęcia 5.7. W krainie komunikacji – współpraca zamiast rywalizacji 6.6. Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą Zajęcia 6.1. W krainie wspomnień – podsumowanie zajęć Zajęcia 6.2. W krainie wspomnień – mój plecak Zajęcia 6.3. W krainie wspomnień – prezent; Zakończenie; Literatura cytowana; Noty autorskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; I. Zarządzanie zasobami ludzkimi w dobie przemian: Sztuczna inteligencja kreatorem nowego wymiaru zarządzania kapitałem ludzkim; Znaczenie zaufania w zarządzaniu zasobami ludzkimi - wybrane aspekty; Ewolucja podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi w Modelu EFQM; Przywództwo etyczne jako kryterium doboru osób przez zarządzających w organizacjach społecznie odpowiedzialnych. Badania pilotażowe; Wpływ kluczowych wartości przedsiębiorstwa na produktywność i efektywność kapitału ludzkiego; II. Rozwijanie kapitału ludzkiego - wymiana wiedzy i nauczanie na odległość: Kierunki zmian w inwestycjach w kapitał ludzki - studia wprowadzające; Zmiany na rynku szkoleń w Polsce - wybrane zagadnienia; Kompetencje menedżerów a transfer wiedzy w obszarze ZZL - wyniki badań z przedsiębiorstw międzynarodowych; Percepcja możliwość i uczenia się przez całe życie a zaangażowanie w pracę pracowników dziekanatów; Podnoszenie efektywności organizacji przy wykorzystaniu kapitału intelektualnego na przykładzie firmy telekomunikacyjnej; III. Pandemia COVID-19 - wyzwania dla ZZL: Społeczno-kulturowe konsekwencje pandemii w obszarze aktywności zawodowej w Polsce a strategie personalne; Praca zdalna w trakcie pandemii COVID-19 oraz wyzwania przyszłości; Polskie start-upy w dobie pandemii COVID-19 w aspekcie zarządzania zasobami ludzkimi; Praca zdalna w warunkach pandemii COVID-19. Wyniki badania satysfakcji pracowników na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa; Praca zdalna a wypalenie zawodowe; IV. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich: Antecedencje zarządzania pokoleniowego w sektorze ochrony zdrowia; Wewnątrzpokoleniowy transfer wiedzy między baby boomersami pracującymi zdalnie na przykładzie szkół zawodowych; Wykluczenie cyfrowe osób starszych jako determinanta wdrażania koncepcji e-ZZL; Sytuacja kobiet na polskim rynku pracy w świetle koncepcji zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich; Propozycja wartości pracodawcy (EVP) z perspektywy przedstawicieli pokoleń współistniejących na polskim rynku pracy - refleksje z badań; Postrzeganie i ocena starszych pracowników w polskich organizacjach - wyniki badań; V. Kształcenie i dokształcanie w nowych uwarunkowaniach: Negatywne skutki zdalnego kształcenia studentów w dobie COVID-19; Postcovidowa wizja pracy nauczyciela akademickiego w przyszłości; Założenia koncepcji Young Human Resources; Przywództwo edukacyjne - nowe wyzwanie dla dyrektorów polskich szkół; VI. Zarządzanie zasobami ludzkimi - wymiar praktyczny: Partycypacja pracownicza w polskich młodzieżowych klubach sportowych a efektywność pracy trenera i instruktora sportu; Zarządzanie relacjami z interesariuszami w społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstwach rodzinnych; Sukcesja jako proces włączania kolejnej generacji rodziny do przedsiębiorstwa; Wizerunek organizacji w sieci jako element employer brandingu; Proces doboru kadr w polskich organizacjach w ocenie pracowników; Budowanie marki osobistej a zatrudnialność - wyniki systematycznego przeglądu literatury; Pozyskiwanie i adaptacja pracowników w przedsiębiorstwach na podstawie zrealizowanych badań; Zrównoważona praca z nowoczesnymi technologiami - cyfrowy dobrostan pracowników; Błąd w organizacji - sposoby postrzegania i radzenia sobie z nim; Promocja zdrowego stylu życia pracowników jako ważnego elementu zrównoważonego rozwoju; Zastosowanie metody analizy ruchu człowieka do badania dobrostanu fizycznego pracowników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz aktów prawnych o podstawowym znaczeniu dla medycyny pracy; Wstęp; Rozdział 1. System ochrony zdrowia w Polsce 1.1. Model systemu ochrony zdrowia 1.2. Świadczenia gwarantowane świadczeniobiorcom 1.3. Rozwój i podstawy prawne funkcjonowania medycyny pracy Rozdział 2. Organizacja i zadania służby medycyny pracy 2.1. Jednostki organizacyjne i personel służby medycyny pracy 2.2. Zadania służby medycyny pracy 2.3. Dokumentacja służby medycyny pracy Rozdział 3. Ochrona zdrowia pracujących jako zadanie pracodawcy 3.1. Podstawowe obowiązki pracodawcy 3.2. Szczególne obowiązki pracodawcy 3.3. Badania profilaktyczne pracowników Rozdział 4. Badania lekarskie i orzecznictwo medycyny pracy 4.1. Badania lekarskie uczniów, słuchaczy, studentów 4.2. Badania lekarskie pracowników 4.3. Badania lekarskie osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, kierowców, inspektorów transportu drogowego 4.4. Badania lekarskie sędziów, prokuratorów, kuratorów i komorników sądowych 4.5. Badania lekarskie pracowników ochrony, detektywów i strażników gminnych 4.6. Badania osób ubiegających się o pozwolenie na broń 4.7. Badania lekarskie skazanych 4.8. Badania sanitarno-epidemiologiczne 4.9. Urlopy dla poratowania zdrowia 4.10. Rozpoznawanie i stwierdzanie chorób zawodowych; Bibliografia; Wykaz tabel, wykresów i wzorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wprowadzenie Rozdział 1. Zakłócenia w komunikacji wewnątrzrodzinnej 1.1. Zasady porozumiewania się w rodzinie 1.2. Rodzina jako system wzajemnej komunikacji 1.3. Błędy w myśleniu zniekształcające wzajemne relacje w rodzinie Rozdział 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne zapobiegające kryzysowi w relacjach wewnątrzrodzinnych 2.1. Wiarygodność i skuteczność relacji wewnątrzrodzinnych 2.2. Wzbudzanie sympatii 2.3. Atrakcyjność interpersonalna 2.4. Sygnały głosowe 2.5. Zestaw dobrych i złych zachowań niewerbalnych 2.6. Komunikacyjne rozumienie mowy ciała małego dziecka Rozdział 3. Komunikacja konfliktogenna w rodzinie 3.1. Komunikacja wyzwalająca i łagodząca nieporozumienia w rodzinie 3.2. Relacje szkodliwe dla dzieci 3.3. Komunikacja zaniedbująca dzieci Rozdział 4. Komunikacja metaforyczna w pracy terapeutycznej z rodziną 4.1. Metafora jako środek komunikacji w terapii rodzin 4.2. Metafory problemów rozwojowych rodziny 4.3. Metafory relacji wewnątrzrodzinnych Rozdział 5. Chronologia zmienności relacji wewnątrzrodzinnych 5.1. Kamienie milowe w życiu rodziny 5.2. Dynamika relacji w rodzinie 5.3. Relacje interpersonalne od narzeczeństwa do emerytury i starości 5.4. Rodzina „okaleczona” rozwojowo i relacyjnie Rozdział 6. Terapia ucząca skutecznej komunikacji w rodzinie 6.1. Czynniki zaburzające relacje wewnątrzrodzinne 6.2. Style wadliwej komunikacji w rodzinie 6.3. Przywracanie prawidłowych relacji między członkami rodziny Rozdział 7. „Drzewo genealogiczne” relacji wewnątrzrodzinnych 7.1. Symbole genogramu 7.2. Zasady tworzenia mapy rodziny wielopokoleniowej 7.3. Genogram w ustalaniu dawnych i aktualnych relacji w rodzinie Rozdział 8. Tworzenie dobrych relacji wewnątrzrodzinnych 8.1. Znoszenie barier komunikacyjnych w rodzinie 8.2. Klucz do dobrych relacji wewnątrz rodziny 8.3. Skuteczne porozumiewanie się w rodzinie; Podsumowanie i konkluzje; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Spis ramek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Integracja sensoryczna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością: Integracja sensoryczna; Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej – perspektywa matki; 2. Metody terapeutyczne wspierające rozwój ruchowy dziecka: Masaż Shantala Specjal Care; Dogoterapia jako jedna z form terapii w pracy z dzieckiem z nieprawidłowym rozwojem ruchowym; Terapeutyczne spojrzenie na taniec i muzykę okiem pedagogów; 3. Diagnoza i metodyka pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu: Test Aha jako narzędzie diagnostyczo-terapeutyczne do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym. Informacje wstępne; Wybrane metody fizjoterapii stosowane u osób z uszkodzeniami mózgu; Metoda Peto wspierająca nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny dziecka; Wykorzystanie terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową w celu polepszenia jakości funkcjonalnej na przykładzie analizy przypadku; 4. Metody terapeutyczne rozwijające umiejętności komunikacyjne dziecka z niepełnosprawnością: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dziecka z autyzmem. Przegląd wybranych oddziaływań terapeutycznych; Arteterapia z elementami sensoplastyki jako metoda wspomagająca terapię dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji; 5. Trening funkcji poznawczych dziecka z niepełnosprawnością: Trening funkcji poznawczych jako forma wsparcia dzieci i młodzieży. Funkcje poznawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Założenia rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.1. Koncepcja biopsychospołeczna niepełnosprawności a prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do pracy 1.2. Współczesne rozumienie niepełnosprawności intelektualnej 1.3. Ograniczenia i możliwości zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.4. Założenia rehabilitacji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.5. System rehabilitacji zawodowej w Polsce Rozdział 2. Tranzycja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z systemu edukacji na rynek pracy 2.1. Znaczenie pracy w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Postawy rodzicielskie a kształtowanie samodzielności życiowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.3. Przygotowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną do tranzycji z systemu edukacji na rynek pracy 2.4. Kształcenie zawodowe uczniów z niepełnosprawnością intelektualną 2.5. Zastosowanie modelu praktyk wspomaganych w szkołach przysposabiających do pracy szansą na przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy Rozdział 3. Znaczenie publicznych służb zatrudnienia w aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.1. Dopasowanie stanowiska i miejsca pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Usługi rynku pracy oraz formy wsparcia zatrudnienia osób bezrobotnych i poszukujących pracy 3.3. Założenia modelu naturalnej asystentury w obsłudze klientów z niepełnosprawnością intelektualną w urzędzie pracy Rozdział 4. Zatrudnienie wspomagane szansą na zwiększenie aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 4.1. Założenia modelu zatrudnienia wspomaganego 4.2. Etapy zatrudnienia wspomaganego 4.3. Wdrażanie modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce Rozdział 5. Centrum DZWONI jako przykład modelowej praktyki zatrudnienia wspomaganego osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.1. Merytoryczne i organizacyjne założenia działalności Centrum DZWONI 5.2. Proces zatrudnienia wspomaganego w Centrum DZWONI 5.3. Zastosowanie Międzynarodowej Klasyfikacji Niepełnosprawności Funkcjonowania i Zdrowia w procesie zatrudnienia wspomaganego Rozdział 6. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku prac 6.1. Adaptacja społeczno-zawodowa nowo zatrudnionych pracowników 6.2. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną 6.3. Zarządzanie różnorodnością zespołów pracowniczych; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wstęp; 1. Specyfika zarządzania systemem pomocy społecznej: 1.1. Geneza systemu pomocy społecznej; 1.2. Pojęcie i zakres pomocy społecznej; 1.3. Identyfikacja struktury pomocy społecznej w Polsce; 1.4. Systemy pomocy społecznej w wybranych państwach Unii Europejskiej; 1.5. Problemy i wyzwania zarządzania jednostkami pomocy społecznej; 1.6. Idea menedżerskiego zarządzania pomocą społeczną; 1.7. Dobre praktyki w zakresie zarządzania jednostkami pomocy społecznej w wybranych państwach Unii Europejskiej. 2. New Public Management jako koncepcja menedżerskiego zarządzania w sektorze publicznym: 2.1. Ewolucja zarządzania w sektorze publicznym; 2.2. Geneza i rozwój nowego zarządzania publicznego; 2.3. Założenia nowego zarządzania publicznego; 2.4. Klasyfikacja instrumentów nowego zarządzania publicznego; 2.5. Wdrażanie reform nowego zarządzania publicznego w wybranych państwach; 2.6. Nowe zarządzanie publiczne w Polsce. 3. Diagnoza zarządzania jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej: 3.1. Metody badawcze w zakresie diagnozy zarządzania jednostkami pomocy społecznej; 3.2. Założenia metodyczne badań kooperatywnych; 3.3. Metodyka badań własnych; 3.4. Przebieg procesy badawczego; 3.5. Zastosowanie metody statystyczne i weryfikacja hipotez; 3.6. Porównawcza analiza wyników badań dla OPS i PCPR. 4. Koncepcja menedżerskiego zarządzania jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej w aspekcie badań empirycznych: 4.1. Status instytucjonalny jednostek pomocy społecznej; 4.2. Świadczenia i usługi społeczne; 4.3. System organizacyjny jednostek pomocy społecznej; 4.4. Menedżer pomocy społecznej; 4.5. Zarządzanie wynikami w jednostkach pomocy społecznej; 4.6. Ocena możliwości wdrożenia koncepcji; 4.7. Przebieg procesy wdrożenia koncepcji; 4.8. Spodziewane korzyści wdrożenia koncepcji. Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej