Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(328)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(322)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(12)
Czasopisma
(6)
E-booki
(5)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(268)
dostępne
(224)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(231)
Czytelnia
(273)
Autor
Chodyński Andrzej
(10)
Penc Józef (1939-2017)
(8)
Strużycki Marian
(8)
Grudzewski Wiesław M
(5)
Perechuda Kazimierz
(5)
Borkowski Stanisław
(4)
Duraj Jan
(4)
Grabiec Olimpia (1975- )
(4)
Kostera Monika
(4)
Rudolf Stanisław
(4)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(4)
Bakonyi Jadwiga
(3)
Bitkowska Agnieszka
(3)
Borowiecki Ryszard
(3)
Dzieńdziora Joanna
(3)
Grajewski Piotr
(3)
Hejduk Irena K
(3)
Huczek Marian (1939-2023)
(3)
Jabłoński Marek Marian
(3)
Jeziorski Leopold
(3)
Jędralska Krystyna
(3)
Malara Zbigniew
(3)
Obłój Krzysztof (1954- )
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Stabryła Adam (1942- )
(3)
Szabłowski Józef
(3)
Vollmuth Hilmar J
(3)
Woźniak-Sobczak Barbara
(3)
Antoszkiewicz Jan D
(2)
Bednarski Lech
(2)
Bieda Jolanta
(2)
Bieniok Henryk (1940- )
(2)
Chodyńska-Kukułka Agata
(2)
Chrościcki Zbigniew
(2)
Cieślik Jerzy
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Czajka Kamil
(2)
Glinka Beata
(2)
Grudowski Piotr
(2)
Grudzewski Wiesław
(2)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(2)
Howaniec Honorata
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Jabłoński Adam Stefan
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Janasz Władysław
(2)
Jasiński Zdzisław
(2)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(2)
Jędrzejczyk Irena
(2)
Kadysz Piotr
(2)
Kiełtyka Leszek
(2)
Kondak Anna
(2)
Kordel Piotr
(2)
Kotlicki Rafał
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Krzakiewicz Kazimierz
(2)
Król Małgorzata Beata
(2)
Kurtys Edmund
(2)
Lichtarski Jan
(2)
Lipka Anna
(2)
Majewski Miłosz
(2)
Marks Stephen G
(2)
Merski Janusz
(2)
Nowacki Robert
(2)
Oleksiuk Adam
(2)
Pawlak Marek
(2)
Pietrzyk Małgorzata
(2)
Potocki Arkadiusz
(2)
Rapacki Ryszard
(2)
Sadowski Józef
(2)
Samuelson William F
(2)
Skórska Anna
(2)
Sobińska Małgorzata
(2)
Stankiewicz Marek Jacek
(2)
Stocki Ryszard
(2)
Sudoł Stanisław
(2)
Szołtysek Katarzyna
(2)
Tarczydło Beata
(2)
Tworzydło Dariusz
(2)
Waszczak Stanisław
(2)
Waśniewski Tadeusz
(2)
Wersty Bolesław
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Zarębska Anna
(2)
Ziółkowska Bogusława
(2)
Ładoński Wiesław
(2)
Adamiec Sabina
(1)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Afuah Allan
(1)
Allaire Yvan
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Antoszkiewicz Jan D. (1937- )
(1)
Anusz Jan
(1)
Armstrong Douglas
(1)
Avery Gayle (1947- )
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Balcerek Ewa
(1)
Banaszak Sławomir
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(246)
1990 - 1999
(36)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(333)
Język
polski
(331)
angielski
(2)
Temat
Przedsiębiorstwo
(266)
Zarządzanie
(126)
Organizacja
(83)
Zarządzanie strategiczne
(47)
Zarządzanie wiedzą
(42)
Kadry
(35)
Organizacja ucząca się
(31)
Innowacje
(28)
Zarządzanie jakością
(28)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(23)
Menedżerowie
(21)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(19)
Informacja dla zarządzania
(15)
Systemy informatyczne zarządzania
(15)
Decyzje
(13)
Internet
(13)
Gospodarka oparta na wiedzy
(12)
Kultura organizacyjna
(12)
Controlling
(11)
Globalizacja
(11)
Zarządzanie projektami
(11)
Gospodarka
(10)
Konkurencja
(10)
Motywacja pracy
(10)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(10)
Systemy informatyczne
(10)
Logistyka
(9)
Przedsiębiorczość (postawa)
(9)
Informatyka
(8)
Produkcja
(8)
Teoria organizacji
(8)
Jakość
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Marketing
(7)
Marketing strategiczny
(7)
Praca
(7)
Usługi
(7)
Handel elektroniczny
(6)
Informacja
(6)
Jakość produktu
(6)
Logistyka gospodarcza
(6)
Przywództwo
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Turystyka
(6)
Zarządzanie kryzysowe
(6)
Benchmarking
(5)
Informacja gospodarcza
(5)
Konflikt
(5)
Negocjacje
(5)
Otoczenie firmy
(5)
Outsourcing
(5)
Public relations
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Systemy informacyjne
(5)
Zarządzanie ryzykiem
(5)
Efektywność ekonomiczna
(4)
Inwestycje
(4)
Kultura
(4)
Marketing elektroniczny
(4)
Mentoring
(4)
Motywacja
(4)
Projektowanie
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Rynek kapitałowy
(4)
Rynek pracy
(4)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Instytucje nonprofit
(3)
Kariera
(3)
Komunikowanie marketingowe
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Normy ISO 9000
(3)
Ocena pracowników
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Organizacja pracy
(3)
Organizacje
(3)
Polska
(3)
Poradnictwo
(3)
Praca zespołowa
(3)
Przedsiebiorstwo
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Przedsiębiorstwo usługowe
(3)
Przemysł
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rynek
(3)
Sieć komputerowa
(3)
Transport
(3)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(3)
Audyt wewnętrzny
(2)
Awans zawodowy
(2)
Banki
(2)
Baza danych
(2)
Bhp
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Blogi
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Diagnostyka przemysłowa
(2)
Dojrzałość procesowa organizacji
(2)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(24)
Opracowanie
(12)
Praca zbiorowa
(9)
Czasopismo naukowe
(7)
Czasopismo ekonomiczne
(3)
Poradnik
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Przegląd literatury
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(55)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(25)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
333 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Geneza przedsiębiorstwa; 2. Przedsiębiorca i przedsiębiorczość; 3. Przedsiębiorstwo jako główny podmiot życia gospodarczego; 4. Formy, rodzaje i typy przedsiębiorstw; 5. Otoczenie przedsiębiorstwa; 6. Cele i misja przedsiębiorstwa; 7. Konkurencyjność przedsiębiorstwa; 8. Niepewność i ryzyko ekonomiczne przedsiębiorstwa; 9. Zasoby przedsiębiorstwa; 10. Wielkość przedsiębiorstwa; 11. Zarządzanie przedsiębiorstwem- istota i funkcja; 12. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa; 13. Kadra kierownicza w przedsiębiorstwie; 14. Nadzór nad przedsiębiorstwem; 15. Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem; 16. Operacyjne zarządzanie przedsiębiorstwem; 17. Informatyzacja i wykorzystanie Internetu w zarządzaniu przedsiębiorstwem; 18. Zarządzanie małym przedsiębiorstwem; 19. Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym; 20. Kultura i etyka przedsiębiorstwa; 21. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych; 22. Koniec życia przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wstęp do zarządzania zmianami; 2. Zarządzanie zmianami organizacyjnymi - podstawowe zagadnienia; 3. Typologie i modele zmian organizacyjnych; 4. Metodyka wprowadzania zmian do przedsiębiorstwa; 5. Kultura organizacyjna w procesie zmian; 6. Aspekt społeczny procesu zmian w organizacji; 7. Przywództwo i liderzy zmian w organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Zarządzanie / red. nauk. Maria Strykowska)
1. Problem: To nie zmiany są przyczyną twoich problemów; Analiza przypadku; 2. Rozwiązania: Jak sprawić, by ludzie zrezygnowali ze starych nawyków; Przeprowadzanie ludzi przez strefę neutralną; Nowe rozpoczęcie; Transformacja, rozwój i odnowa; 3. Praca z nieustannymi zmianami w organizacji i twoim życiu: Jak radzić sobie z nieustannymi zmianami; 4. Wniosek: Praktyczna analiza przypadku; Wniosek; Praktyczna analiza przypadku; Wniosek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Istota centrów kosztów i centrów zysku; II. Wyodrębnienie centrów kosztów i centrów zysku w przedsiębiorstwie; III. Zarządzanie centrami odpowiedzialności; IV. Planowanie i kontrola realizacji zadań centrów kosztów i centrów zysku; V. Motywowanie w centrum odpowiedzialności; VI. Wdrażanie centrów kosztów i centrów zysku w przedsiębiorstwie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki / Akademia Wychowania Fizycznego im.E ; Nr 59)
1. Podstawy wiedzy o organizacjach i zarządzaniu: Przedmiot organizacji i zarządzania; Rys historyczny wiedzy o organizacji i zarządzaniu; Funkcje organizacji i zarządzania; Organizacja i zarządzanie a inne nauki; Teoria organizacji i zarządzania w praktyce turystycznej. 2. Turystyka jako działalność gospodarcza: Istota współczesnej turystyki; Podstawowe funkcje współczesnej turystyki; Turystyka gospodarcza. 3. Podmioty gospodarcze w turystyce: Pojęcia i cele przedsiębiorstwa turystycznego; Podstawy prawne działalności gospodarczej przedsiębiorstwa turystycznego; Funkcje przedsiębiorstwa turystycznego; Klasyfikacja i organizacja przedsiębiorstw turystycznych; Organizacyjne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego; Zasoby kapitałowe, majątkowe i kadrowe oraz ich rola w przedsiębiorstwie turystycznym; Współczesne koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym; Informatyczne systemy wspomagające zarządzanie; Logistyka w turystyce. 4. Systemy zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym: specyfika przedsiębiorstwa turystycznego; Planowanie działalności; Organizowanie pracy; Motywowanie pracowników; Kontrolowanie, Decydowanie, Style zarządzania. 5. Procesy destabilizujące zarządzanie: wpływ stresu i emocji na efekty pracy; Konflikty w zarządzaniu przedsiębiorstwem turystycznym i ich przyczyny; Istota, czynniki decydujące o skuteczności negocjacji. 6. Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym: Organizacja działań marketingowych w przedsiębiorstwie turystycznym; Analiza otoczenia firmy turystycznej; Plan marketingowy jako narzędzie w systemie zarządzania przedsiębiorstwem; strategia zarządzania marketingowego przedsiębiorstwem turystycznym; strategie przedsiębiorstw turystycznych wobec konkurencji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota międzynarodowego zarządzania: Problem; Przedmiot i zakres międzynarodowego zarządzania; Globalizacja działalności przedsiębiorstw; Osnowa teoretyczna; Metoda obserwacji przedsiębiorstwa w działaniu; Internacjonalizacja zarządzania wg koncepcji Betriebswirts chaftslehre (BWL); Podsumowanie i uzupełnienie: Wykład międzynarodowego zarządzania. 2. Wymiar zarządzania międzynarodowego w filozofii biznesu: Problem; Umiędzynarodowienie zarządzania strategicznego; Międzynarodowe zarządzanie marketingowe; Efektywność działania korporacji transnarodowych; Konkurencyjność międzynarodowa w perspektywie zarządzania Podsumowanie i uzupeł. 3. Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur: Problem; Kolizje kulturowe- zarządzanie różnicami kulturowymi; Po równania międzynarodowe w zarządzaniu; Zarządzanie europejskie; Negocjacje jako proces zarządzania między narodowego; Wsparcie systemów zarządzania na gruncie filozoficznym i etycznym; Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych; Podsum. i uzupeł. 4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej: Problem; Kryteria wyróżniające międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi; Przywództwo a zarządzanie międzynarodowe; Funkcje międzynarodowych menedżerów; Doskonalenie menedżerów w perspektywie umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa; Globalny menedżer; Strategiczna rola międzynarodowego zarządzania zasobami ludzki mi; Podsum. i uzupeł.: kadra japońskich przedsiębiorstw sogo-shosha. 5. Przedsiębiorczość międzynarodowa: Problem; Przedsiębiorczość a przedsiębiorczość międzynarodowa; Poziomy przedsiębiorczości; Zarządzanie przedsiębiorczością; Przedsiębiorczość, przedsiębiorcze wykorzystanie zasobów a konkurencyjność; Przedsiębiorczość międzynarodowa jako internacjonalizacja małych przedsiębiorstw; Podsum. i uzupeł. Zakończenie: Polskie priorytety w zarządzaniu międzynarodowym: Problem; Przeszczepialność systemów zarządzania pod wpływem bezpośrednich inwestycji zagranicznych Zagraniczne studia menedżerskie; Bariery na rynku Unii Europejskiej; Uwagi o polskim modelu zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Zarządzanie restrukturyzacją przedsiębiorstwa: Kiedy przedsiębiorstwo wymaga restrukturyzacji?; Trwała poprawa kondycji firmy; Zarządzanie restrukturyzacją przedsiębiorstwa; Restrukturyzować czy wyeksploatować?; Zapotrzebowanie na zarządzanie restrukturyzacją firmy; Dostępność funduszy i fachowców; Struktura książki. R.2 Objawy i przyczyny pogarszania się kondycji przedsiębiorstwa: Objawy pogarszającej się kondycji firmy; Przewidywanie upadku firmy; Przyczyny pogarszającej się kondycji firmy; Analiza przyczyn upadku przedsiębiorstwa R.3 Cechy charakterystyczne sytuacji kryzysowych; Podatność na kryzys; Wpływ kryzysu na zachowanie kierownictwa; Wpływ kryzysu na organizację; Niezgodność z rzeczywistością; Spirala upadku; Kryzys a zmiany; Interwencja otoczenia. R.4 Metodologia udanej restrukturyzacji: Siedem podstawowych elementów udanej restrukturyzacji; Metodologia wdrażania planu restrukturyzacji; Synchronizacja w czasie. R.5 Diagnoza stanu firmy: Cele; Nastawienie; Analiza zdolności do przetrwania w krótkim okresie; Ocena szans na przetrwanie; Typowe scenariusze ratowania firmy; Ocena możliwych rozwiązań; Ocena grup interesu; Wstępna ocena kierownictwa; Wynik diagnozy stanu firmy R.6 Stabilizacja kryzysu: Najważniejsze zasady stabilizacji kryzysu; Zarządzanie gotówką w krótkim okresie; Strategie krótkoterminowego pozyskiwania gotówki; Nowe reguły zarządzania i kontroli finansowej; Wstępna redukcja kosztów; Przestrzeganie regulacji prawnych. R.7 Przywództwo: Zatrudnienie menedżera prowadzącego restrukturyzację; Cechy menedżera prowadzącego restrukturyzację; Właściwe kierownictwo; Zmiana kierownictwa; Prowadzenie restruktur.; Mobilizacja organizacji; Komunikacja. R.8 Zarządzanie kontaktami z grupami interesu: Zasady zarządzania kontaktami z grupami interesu; Faza wstęp na: Faza zarządzania kryzysowego i przygotowania planu restruktur.; Restruktur. finansowa; Faza wdrożenia; Podsumowanie. R.9 Opracowanie planu restruktur. firmy: Definiowanie wizji firmy; Szczegółowe plany operacyjne; Oprac. projekcji finansowych; Integracja i weryfikacja; Szacowanie ryzyka; Plan komunikacji; Podsumowanie. R.10 Analiza strategiczna firmy: Co się kryje pod poję ciem "strategii firmy"?; Elementy strategii restruktur firm; Strategia przedsięb.; Strategia konkurencyjna lub strategia jednostek organizacyjnych. R.11 Zmiany organizacyjne: Struktura organizacyjna; Ludzie; Podnoszenie kwalifikacji; Warunki zatrudniania pracowników. R.12 Usprawnienie kluczowych procesów: Kluczowe elementy; Sprzedaż i marketing; Poprawa efektywności operacyjnej; Informacja zarządcza i zarządzanie efektywnością. R.13 Wdrożenie planu restruktur.: Reguły skutecznego wdrożenia; Monitorowanie procesu wdrożenia; Źródła zasobów w procesie wdrożenia; Uczestnictwo pracowników w procesie zmian. R.14 Restruktur. finansowa: Krótkoterminowe finansowa nie umożliwiające przetrwanie firmy; Długoterminowa restruktur. finansowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przesłanki podejścia procesowego do zarządzania organizacją; 2. Projektowanie procesów w organizacji; 3. Zarządzanie organizacją poprzez kreatywne kształtowanie procesów; 4. Organizacja procesowa i jej determinanty; 5. Zarządzanie wiedzą w organizacji procesowej; 6. Kultura w organizacji procesowej; 7. Struktury wspierające wdrażanie dynamicznych systemów zarządzania procesami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania rozwoju organizacji, 2. Kapitał intelektualny organizacji, 3. Koncepcja uczącej się organizacji, 4. Partycypacja pracowników w zarządzaniu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. 1. Idea ustawicznego rozwoju w kontekście trendów w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji: 1.1. Współczesne wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim; 1.1.1. Współczesne rozumienie kapitału ludzkiego; 1.1.2. Wpływ globalizacji na zarządzanie kapitałem ludzkim; 1.1.3. Gospodarka oparta na wiedzy i zarządzanie wiedzą w organizacji; 1.1.4. Współczesne koncepcje organizacji uczących się i inteligentnych; 1.2. Rozwój koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim; 1.2.1. Modele funkcji personalnej; 1.2.2. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; 1.2.3. Podejście modelowe do polityki personalnej; 1.3. Formy rozwoju kapitału ludzkiego w organizacji; 1.3.1. Istota rozwoju kapitału ludzkiego; 1.3.2. Kształtowanie kariery zawodowej pracowników; 1.3.3. Podnoszenie kwalifikacji pracowników. 2. Istota mentoringu: 2.1. Mentoring w koncepcji kapitału ludzkiego; 2.1.1. Historyczne źródła mentoringu; 2.1.2. Współczesne rozumienie mentoringu; 2.1.3. Mentoring jako metoda rozwoju pracownika; 2.2. Złożoność mentoringu w organizacjach; 2.2.1. Typologie mentoringu w organizacjach; 2.2.2. Różnorodność ról mentora w procesie mentoringu; 2.2.3. Przełożony w procesie mentoringu; 2.3. Znaczenie współczesnego mentoringu; 2.3.1. Rola procesów mentoringu w organizacji; 2.3.2. Efekty mentoringu dla uczestników procesu mentoringu; 2.3.3. Efekty mentoringu dla organizacji. 3. Projektowanie procesów mentoringu w organizacji: 3.1. Stopień sformalizowania procesów mentoringu; 3.2. Elementy procesu mentoringu w organizacji; 3.2.1. Etap przygotowawczy; 3.2.2. Etap realizacji; 3.2.3. Etap oceny; 3.3. Uwarunkowania prowadzenia mentoringu wewnątrz organizacji; 3.3.1. Uwarunkowania procesowe; 3.3.2. Uwarunkowania personalne. 4. Metodyka badań empirycznych: 4.1. Przebieg procesu badawczego; 4.2. Wykorzystanie techniki gromadzenia danych; 4.3. Dobór próby badawczej i charakterystyka badanych przedsiębiorstw; 4.4. Zastosowanie techniki analizy danych. 5. Mentoring w praktyce polskich przedsiębiorstw: 5.1. Specyfika mentoringu występującego w średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce – wyniki badania reprezentatywnego; 5.2. Charakterystyka struktury procesów mentoringu w badanych przedsiębiorstwach. 6. Modelowanie skuteczności mentoringu w polskich przedsiębiorstwach: 6.1. Ocena wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań procesu mentoringu; 6.1.1. Identyfikacja wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań mentoringu w badanych przedsiębiorstwach; 6.1.2. Uwarunkowania organizacyjne; 6.1.3. Uwarunkowania motywacyjne; 6.1.4. Uwarunkowania dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi; 6.1.5. Uwarunkowania relacyjne; 6.1.6. Charakterystyka wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań mentoringu w zależności od stopnia sformalizowania procesów mentoringu w firmie; 6.2. Ocena efektów procesów mentoringu; 6.2.1. Identyfikacja efektów mentoringu uzyskiwanych przez badane firmy; 6.2.2. Efekty procesów mentoringu dotyczące pracowników oraz przedsiębiorstwa; 6.2.3. Charakterystyka efektów mentoringu w zależności od stopnia sformalizowania procesów mentoringu w firmie; 6.2.4. Charakterystyka efektów mentoringu z perspektywy uczestników procesu; 6.3. Model skuteczności mentoringu. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis wykresów. Spis rysunków. Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy ewolucji i dyfuzji metod organizacji i zarządzania; 2. Kompleksowe metody organizacji i zarządzania; 3. Metody zarządzania strategicznego; 4. Metody zarządzania informacją; 5. Metody organizacji i zarządzania produkcją; 6. Metody ustalania obsad osobowych i normowania pracy; 7. Metody ukierunkowane na wzrost motywacji do pracy i humanizacji pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Instytutu Zarządzania i Marketingu UMCS ; Tom 7)
Czynniki kształtowania i redukcji kosztów procesów logistycznych w przedsiębiorstwie; Syntetyczne metody oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa Strategie przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw w procesie integracji z Unią Europejską; Uwagi o prognozowaniu zmiennych marketingowych; Tworzenie długookresowych więzi z klientami jako źródło przewagi konkurencyjnej; Rola public relations w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa na rynku; Wykorzystanie zasad segmentacji i lojalności klientów przez firmy usługowe; Czynniki wpływające na poziom satysfakcji konsumenta czekającego w kolejce; Sprawozdanie z konferencji naukowej działalność marketingowa w bankach komercyjnych; Sprawozdanie z konferencji Marketing usług profesjonalnych; Sprawozdanie z seminarium Małe i średnie przedsiębiorstwa handlowe. Stan i perspektywy rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Podstawowe pojęcia związane z organizacją i zarządzaniem w przedsiębiorstwie, 2.Ewolucja teorii organizacji i zarządzania, 3.Nowe tendencje w zarządzaniu, 4.For my organizacyjno-prawne współczesnych przedsiębiorstw, 5. Działalność gospodarcza w aspekcie procesu planowania, 6. Strategiczna diagnoza otoczenia organizacji, 7. Analiza strategii przedsiębiorstwa z wykorzystaniem metod portfelowych, 8. Struktury organizacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 9. Osobowość i umiejętności kierownicze, 10. Style kierowania, 1. Motywacja w organizacji (techniki motywacyjne), 12. Komunikacja i negocjacje w organizacji, 13. Kultura organizacyjna, 14. Wybrane instrumenty controllingu w przedsiębiorstwie.
5.Działalność gospodarcza w aspekcie procesu planowan ia, 6.Strategiczna diagnoza otoczenia organizacji, 7. Analiza sstrategii przedsiębiorstwa z wykorzystaniem metod portfelowych, 8.Struktury organizacyjne w zarzą dzaniu prezedsiębiorstwem, 9.Osobowość i umiejętnośći kierownicze, 10.Style kierowania, 11.Motywacja w orga nizacji (techniki motywacyjne), 12.Komunikacja i negoc jacje w organizacji, 13.Kultura organizacyjna, 14.Wybr ane instrumenty controllingu w przedsiębiorstwie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Czynniki determinujące rozwój firmy: Potencjał firmy i jej otoczenie; Finansowanie rozwoju; Koncepcja zarządzania rozwojem. 2. Total Quality Management(TQM)-kompleksowe zarządza nie jakością w funkcjach i procesach przedsiębiorstwa: Istota TQM; Szanse na zarządzanie rozwojem polskich firm poprzez TQM; Leasing i venture capital w realizacji koncepcji TQM. 3. Business Process Reengineering (BPR)-koncepcja uelastycznienia procesów biznesowych: Interpretacja BPR; Praktyczne możliwości wdrażania BPR w Polsce; Wykorzystanie factoringu, forfaitingu leasingowego i leasingu w implementacji BPR. 4. Logistyka-filozofią zarządzania działalnością operacyjną: Pojęcie i rozwój logistyki; Konstruowanie systemów logistycznych; Leasing,factoring i forfaiting we wspomaganiu logistyki; Korzyści z tytułu wdrożenia logistyki. 5. Just-In-Time(JIT)-akurat na czas we wszystkich działalnościach firmy: Związek JIT z logistyką; Zasady gwarantujące niezawodność JIT; Szanse i bariery wdrożenia JIT do polskich firm.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do problematyki podejmowania decyzji gospodarczych; Decyzje przedsiębiorstwa; Podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie analizy marginalnej; Analiza popytu i optymalna polityka cenowa; Ocena popytu; prognozowanie; produkcja; Analiza kosztów; Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności; Konkurencja na różnych rynkach; Konkurencja doskonała; Monopol; Opigopol; Teoria gier a strategia konkurencji Regulacja, dobra publiczne oraz analiza kosztów i korzyści; Zastosowania reguł i narzędzi decyzyjnych; Negocjacje; optymalne poszukiwania. Aukcje i przetargi Programowanie liniowe; Planowanie i ocena przedsięwzięć inwestycyjnych.
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Zarządzanie dobrami / Ryszard Stocki. - Kraków : Wydawnictwo WAM, 2003. - 335 s. : rys., tab. ; 23 cm + CD.
1. Mentalność służby: Wiedza jako źródło nowej konkurencyjności; Siła władzy a siła służby; Skarłowacenie służby w Polsce; Organizacja zmieniająca świat; Cechy prawdziwych liderów zmian; Co to są podstawowe aspekty zarządzania? 2. Sens organizacji: Odniesienia duchowe; Odniesienia patriotyczne; Odniesienia kulturowe; Odniesienia psychologiczne; Od sensu służby do misji indywidualnej Od misji indywidualnej do organizacji służebnych; Od ukrytego sensu do misji organizacji transformacyjnych; Podstawowe pojęcia; Sformułowanie misji organizacyjnej 3. Strategie: Pięć pytań Druckera; Problem konkurencyjności; Typologia strategiczna organizacji; Określanie pozycji strategicznej; Relacje strategii z pozostałymi elementami zarządzania; Strategie a wartości - podsumowanie. 4. Struktura: Od misji i strategii do struktury; Psychologiczne aspekty struktury; Organizacja gronowa; Zarządzanie projektami jako podstawa zmiany świata; Podsumowanie. 5. Systemy ukierunkowujące: Ukierunkowanie naszych marzeń; Ukierunkowanie strategiczne; Prowadzenie zebrań; Ukierunkowanie operacyjne - biznesplan; Indywidualne systemy ukierunkowujące; Podsumowanie. 6. Systemy związane z procesami: Od standardów do instrukcji; Nowe spojrzenie na procesy; Przeszkody w realizacji projektów; Podsumowanie. 7. Systemy codziennego zarządzania: Wizualizacja; Informacja zwrotna oparta na ilości; Informacja zwrot na oparta na czasie trwania; Informacja zwrotna oparta na ściśle zdefiniowanej jakości wykonania; Informacja oparta na realizowaniu wcześniej opracowanego planu; Informacja zwrotna o zadaniach wymagających współpracy wielu osób- obieg dokumentów; Informacja zwrotna z zewnątrz - obieg korespondencji; Podsumowanie. 8. Społeczność: Wprowadzenie; Klienci - najważniejsza część społeczności każdej organizacji; Poszukiwanie współpracowników; Zwalnianie ludzi; Nastawienia pracowników; Porozumienie; Kształcenie; Podsumowanie. 9. Styl: Style w organizacji; Podstawowe style przywództwa; Czynników warunkujących styl przywódczy; Doświadczenie pracy zespołu. 10. Skuteczność: Źródła nowej skuteczności; Kryteria oceny skuteczności organizacji; Zarządzanie jakością. 11. Synchronizacja: Faza pierwsza - zmiana siebie; Faza druga - siedmiu samurajów; Faza trzecia - sprzedaż zmiany pracownikom; Faza czwarta - wdrożenie; Faza piąta - konkurencyjność; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy nauki o przedsiębiorstwie / pod red. Jan Lichtarski. - Wyd.4 zm. i rozsz. - Wrocław : Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, 2001. - 416 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Przedmiot i ewolucja nauki o przedsiębiorstwie; Istota i cele przedsiębiorstwa; Formy prawno-organizacyjne przedsiębiorstw i ich przekształcenia; Potencjał i działalność gospodarcza przedsiębiorstwa; Organizacja i zarządzanie w przedsiębiorstwie; podejście dynamiczne do zarządzania przedsiębiorstwem; Przedsiębiorstwo a rynek; Współpraca przedsiębiorstwa z innymi podmiotami gospodarczymi; przedsiębiorstwo a państwo, samorząd terytorialny i organizacje społeczne; Globalizacja przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Controlling : instrumenty od A do Z / Hilmar J. Vollmuth ; przekł. Lucjan Sasenko. - Wyd.2. - Warszawa : PLACET, 2000. - 313,[7] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Analiza metodą ABC; Analiza wielkości zamówień; Optymalizacja wielkości zamówień; Analiza break-even; Rachunek kosztów bezpośrednich; Analiza "wąskich gardeł"; metody rachunku inwestycyjnego; Krótkookresowy rachunek wyników; Optymalizacja wielkości partii; Prowizja od zysku (prowizja od marży pokrycia); Koła jakości, Analiza rabatów; Analiza obszarów sprzedaży; Analiza wartości; Analiza XYZ; Analizy i narzędzia strategiczne; Produkować czy kupować? Krzywa doświadczeń; Analiza konkurencji; Logistyka; Analizy portfelowe; Analiza możliwości; Krzywa cyklu życia produktu; Analiza mocnych i słabych stron; Luka strategiczna; Technika scenariuszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Znaczenie innowacyjności w rozwoju przedsiębiorstwa; 2. Zasoby innowacji w procesie kreowania wartości przedsiębiorstw; 3. Innowacje otwarte źródłem konkurencyjności przedsiębiorstw; 4. Wybrane strategie tworzenia innowacji i stymulowania kreatywności- przykłady; 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w aspekcie innowacyjności; 6. Innowacyjność w zarządzaniu finansami- charakterystyka pojęcia i próba identyfikacji w przedsiębiorstwach w Polsce; 7. Innowacje w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP; 8. Spółki innowacyjne na rynku giełdowym NewConnect.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Ukryte korzenie wartości; Ukryte zdolności przedsiębiorstw; Szukając własnej ścieżki; Nawigacja w nowym świecie; Prawdziwa wartość: finanse; Prawdziwa wartość: klienci; Prawdziwa praca: procesy; Prawdziwa przyszłość; Prawdziwe życie: ludzie; A teraz wszystko razem; Wspólna wartość; Przyszły rynek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej