Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(33)
IBUK Libra
(2)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(8)
E-booki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
tylko na miejscu
(22)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Czytelnia
(22)
Autor
Armstrong Michael (1928- )
(3)
Sikorski Czesław (1943- )
(3)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(2)
Rogozińska-Pawełczyk Anna
(2)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(2)
Turek Dariusz
(2)
Unterschutz Alicja
(2)
Artemenko Lina
(1)
Baka Łukasz
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Cichosz Adam
(1)
Coop Tomasz
(1)
Danylenko Olena
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Edmondson Amy C
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Gajdzik Bożena
(1)
Gorzeń-Mitka Iwona
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gros Urszula
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Gut Jerzy (1955- )
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Haman Wojciech (1954- )
(1)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Hędrzak Anna
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kacała Joanna
(1)
Kaczmarek Bogusław
(1)
Khozhylo Irina
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Lis Marcin
(1)
Macełko Marta
(1)
Masiukiewicz Piotr
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Małecka Małgorzata
(1)
Mendryk Iwona
(1)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(1)
Minochkina Olga
(1)
Pachura Aneta
(1)
Patkaniowski Michał (1975- )
(1)
Penc Józef (1939-2017)
(1)
Pers Jolanta
(1)
Petrivna Irina Krinichnaya
(1)
Pełszyński Jacek
(1)
Piecuch Teresa
(1)
Piotrowski Włodzimierz
(1)
Podsiadło Iwona
(1)
Robbins Stephen P. (1943- )
(1)
Rożnowski Bohdan
(1)
Rutka Ryszard (1946- )
(1)
Shutyak Yuliya
(1)
Sipa Monika
(1)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(1)
Staszewska Jolanta (1960- )
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Unterschuetz Alicja
(1)
Van Caillie Didier
(1)
Wojtaszek Henryk
(1)
Wróbel Piotr
(1)
Wurth Anthonie (1967- )
(1)
Wurth Kees (1969- )
(1)
Wyród-Wróbel Jolanta
(1)
Wójcik Leszek
(1)
Zinchenko Viktor
(1)
Świątek Włodzimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(34)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(34)
angielski
(1)
rosyjski
(1)
Temat
Zachowanie organizacyjne
(31)
Kultura organizacyjna
(18)
Zarządzanie
(12)
Organizacja
(11)
Relacje międzyludzkie
(8)
Przywództwo
(6)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(6)
Kadry
(5)
Psychologia pracy
(5)
Psychologia zarządzania
(4)
Zaangażowanie pracowników
(4)
Decyzje
(3)
Menedżerowie
(3)
Motywacja
(3)
Motywacja pracy
(3)
Polityka zatrudnienia
(3)
Praca zespołowa
(3)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt interpersonalny
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Socjologia organizacji
(2)
Stres
(2)
Styl kierowania
(2)
Działanie
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Konsumenci
(1)
Kontrakt psychologiczny
(1)
Logistyka
(1)
Mentoring
(1)
Miasta
(1)
Organizacje
(1)
Osobowość
(1)
Polityka płacowa
(1)
Procesy grupowe
(1)
Produktywność pracy
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Public relations
(1)
Reklama internetowa
(1)
Relacje międzygrupowe
(1)
Rynek nieruchomości
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Siła robocza
(1)
Socjologia kultury
(1)
Socjologia pracy
(1)
Stres zawodowy
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Uczenie się
(1)
Wiedza
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współdziałanie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zachowania konsumentów
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie międzykulturowe
(1)
Zarządzanie różnorodnością
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie wiekiem
(1)
Zaufanie
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Podręcznik
(19)
Monografia
(7)
Opracowanie
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(32)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
36 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do zachowań w organizacji; Charaktery- styka zachowań indywidualnych; Podejmowanie decyzji; Motywacja; Podstawy zachowań grupowych; Zespoły robocze; Przywództwo; Komunikacja; Podstawy struktury organizacji; Cele organizacji; Kultura organizacyjna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Organizacja jako system społeczny: Istota, cele i zadania organizacji; Ludzie w organizacji, ich role i powiązania. 2.Zarządzanie funkcjonowaniem i rozwojem organizacji: Sztuka zarządzania organizacjami; Projektowanie rozwoju i przyszłości organizacji. 3.Aktywność zawodowa i zachowania w organizacji: Osobowość i kompetencje pracowników oraz ich pozyskiwanie; Zachowania pracowników w organizacji. 4.Dysfunkcje w zachowaniach ludzi: Patologia zachowań w środowisku pracy; Konflikty w organizacji i ich rozwiązywanie. 5.Stres w środowisku pracy: Stres pracowniczy; Stres menedżerski. 6.Doskonalenie kierowania ludźmi: Proces i style kierowania ludźmi; Stymulowanie zaangażowania w zadania organizacji. 7.Doskonalenie się menedżera w sztuce kierowania: Menedżer i jego zadania w nowoczesnej organizacji; Doskonalenie umiejętności i stylu pracy menedżera. Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia biznesu : psychologia w biznesie / red. nauk. Bohdan Rożnowski, Paweł Fortuna. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2020. - XXI, [1], 590 s. : fotografie, ilustracje, wykres ; 29 cm.
Wstęp Część I. Historia psychologii biznesu 1. Między dociekaniem i manipulacją. zarys historii związków psychologii i biznesu 1.1. Geneza relacji psychologia – biznes 1.2. Wpływ dziedzictwa funkcjonalistów na rozwój psychologii biznesu 1.3. Początki relacji psychologia – biznes w Europie i Polsce Część II. Kwestie etyczne 2. Etyczne aspekty pracy psychologa biznesu w obszarze HR 2.1. Podstawowe wartości etyczne 2.2. Kto jest klientem? – problem odbiorcy i podmiotu oddziaływania 2.3. Kto decyduje o metodach diagnozy? 2.4. Kto może mieć dostęp do informacji uzyskanych w trakcie badań? 2.5. Jak zapewnić anonimowość w badaniach wewnątrz organizacji? 2.6. Jak wprowadzać zmiany organizacyjne? 2.7. Podsumowanie Część III. Kwestie metodologiczne 3. Psychologiczna diagnoza zachowań i zjawisk w organizacji 3.1. Wstęp 3.2. Czym jest diagnozowanie? 3.3. Metody badawcze w psychologii biznesu 3.4. Metody gromadzenia danych na potrzeby organizacji 3.5. W jaki sposób przeprowadzać diagnozę w organizacjach? 4. Badanie jakościowe zachowań w organizacji 4.1. Zamiast wstępu – ostrzeżenie 4.2. Jakościowe badania organizacji jako przedsięwzięcie humanistyczne 4.3. Krytycyzm i zaangażowanie – sedno metodologii jakościowej 4.4. Badanie etnograficzne na gruncie organizacji – praktyczna (i krótka) instrukcja obsługi 4.5. Zakończenie: naukowość i poezja 5. Cechy intelektu i osobowości w przewidywaniu funkcjonowania pracowników 5.1. Opis funkcjonowania człowieka przez konfigurację cech 5.2. Rozumienie cech intelektu; inteligencja ogólna, zdolności specjalne 5.2.1. Badania nad związkiem cech intelektu z funkcjonowaniem w pracy 5.3. Rozumienie cech osobowości; modele cech podstawowych i tzw. wąskie cechy osobowości 5.4. Zainteresowania zawodowe: między intelektem a osobowością 5.5. Podsumowanie Część IV. Kariera zawodowa 6. Wzory karier i ich rozwój 6.1. Wstęp 6.2. Klasyczne teorie kariery 6.3. Współczesne teorie kariery 6.4. Wzory kariery 7. Indywidualny rozwój pracownika: formalne i nieformalne uczenie się w miejscu pracy 7.1. Rozwój osobisty i uczenie się osób dorosłych w świetle teorii 7.2. Specyfika uczenia się w organizacji 7.3. Efektywny proces formalnego uczenia się w miejscu pracy 7.4. Ułatwianie nieformalnego uczenia się w miejscu pracy 8. zmiany na rynku pracy, utrata zatrudnienia i związane z tym wyzwania dla współczesnego pracownika 8.1. Wstęp 8.2. Istota i aspekty utraty pracy 8.3. Funkcjonowanie człowieka w sytuacji bezrobocia 8.4. Powrót do pracy 8.5. Podsumowanie 9. Psychologia przedsiębiorczości 9.1. Wstęp 9.2. Czym jest przedsiębiorczość? 9.3. Analizy teoretyczne przedsiębiorczości i badania jej psychologicznych uwarunkowań Część V. Psychologia pracy 10. Praca ludzka i jej analiza 10.1. Praca ludzka w ujęciu psychologii pracy i psychologii organizacji 10.2. Pojęcie pracy 10.3. Znaczenie pracy 10.4. Rodzaje pracy 10.5. Analiza pracy 10.6. Zastosowanie analizy pracy 11. Błędy w procesie pracy i sposoby im zapobiegania 11.1. Błędy w pracy jako problem społeczny 11.2. Błędy i ich rodzaje w procesie pracy 11.3. Charakterystyka błędów w ujęciu Jamesa Reasona 11.4. Afektywne konsekwencje wystąpienia błędów w pracy 11.5. Odziaływanie z perspektywy indywidualnej. Edukacyjna funkcja błędów 11.6. Odziaływanie z perspektywy systemowej 12. Proces doboru personelu: procedury i metody 12.1. Procedura doboru pracowników: podstawowy schemat i uwarunkowania 12.2. Pojęcie predyktora i kryterium – problem trafności decyzji selekcyjnych 12.3. Poszukiwanie kandydatów 12.4. Metody używane do badania kandydatów 12.5. Planowanie procedury: kolejność metod, łączenie wyników i wyciąganie wniosków 12.6. Podsumowanie 13. Ocena pracy – ewaluacja efektywności i potencjału pracowników 13.1. Wstęp 13.2. Efektywność zawodowa 13.3. Funkcje i cele ocen pracowniczych 13.4. Problem trafności ocen pracowniczych 13.5. Wprowadzanie systemów ocen w organizacji 13.6. Techniki pomiaru efektywności pracy i ewaluacji potencjału pracowników 13.7. Rola informacji zwrotnych 13.8. Nowe trendy w ocenianiu pracy Część VI. Organizacja 14. Psychologiczne wizje organizacji i ich konsekwencje dla funkcjonowania firm i pracowników 14.1. Wstęp 14.2. Czym jest organizacja i kim są jej członkowie? 14.3. Metafory organizacji 14.4. Tożsamość organizacyjna jako rodzaj tożsamości społecznej i rozumienie fenomenu tożsamości społecznej 14.5. Tożsamość organizacyjna a funkcjonowanie 15. Różnorodność kulturowa w miejscu pracy – perspektywa psychologiczna 15.1. Wstęp 15.2. Europejski kontekst zarządzania wielokulturowego – mobilność i migracja 15.3. Czym jest „kultura”? 15.4. Problemy integracji pracowników odmiennych kulturowo – szok kulturowy 15.5. Praktyczne zastosowanie umiejętności międzykulturowych w miejscu pracy – edukacja międzykulturowa 16. Kultura organizacji i klimat organizacyjny 16.1. Wstęp 16.2. Przegląd wybranych teorii oraz modeli kultury i klimatu organizacyjnego 16.3. Badanie kultury i klimatu organizacyjnego 16.4. Kultura i klimat organizacyjny – implikacje dla praktyki 17. Sprawiedliwość w organizacjach: teoria, metody i zastosowania 17.1. Co rozumiemy przez pojęcie sprawiedliwości organizacyjnej? 17.2. Jak formułowane są sądy o sprawiedliwości? 17.3. Czynniki organizacyjne i osobowe a sądy o sprawiedliwości 17.4. Konsekwencje (nie)sprawiedliwości w organizacji 17.5. Budowanie sprawiedliwego miejsca pracy – aplikacja teorii 18. Społeczna odpowiedzialność biznesu 18.1. Wstęp 18.2. Geneza i ewolucja pojęcia społecznej odpowiedzialności biznesu 18.3. Współczesne uwarunkowania rozwoju CSR – CSR w Polsce 18.4. Sposoby ujęcia i obszary CSR 18.5. Teoretyczne modele CSR i ich klasyfikacja 18.6. Aplikacje teorii. Instrumenty i metody pomiaru CSR 18.7. Psychologiczne aspekty CSR. Badania i perspektywy badawcze 19. Przywództwo w organizacji 19.1. Wstęp 19.2. Przywództwo a kierowanie 19.3. Teorie cech 19.4. Teorie zachowań 19.5. Zależnościowe modele kierowania 19.6. Model Full Range of Leadership Avolio i Bassa 19.7. Przywództwo charyzmatyczne 19.8. Teoria wymiany między przywódcą a członkiem zespołu i model tworzenia przywództwa 19.9. Przywództwo autentyczne 19.10. Przywództwo współdzielone 19.11. Przywództwo służebne 19.12. Przywództwo piątego stopnia 19.13. Koncepcje przywództwa dla biznesu 19.14. Wyzwania wobec przywództwa. Ciemna strona triada przywództwa 19.15. Związki przywództwa z dobrostanem pracowników 19.16. Czasopisma dotyczące przywództwa 19.17. Centra badań nad przywództwem 20. Komunikacja w organizacji 20.1. Wstęp 20.2. Tradycje w teoriach komunikacji 20.3. Komunikacja w zespołach 20.4. Przyszłe kierunki badań 21. Zespół pracowniczy 21.1. Wstęp 21.2. Pojęcie zespołu 21.3. Czynniki funkcjonowania zespołu 21.4. Klasyczne modele efektywności zespołu 21.5. Wielopoziomowe uwarunkowania efektywności zespołu 21.6. Tradycyjne formy współpracy zespołowej 21.7. Multizespołowość 21.8. Nowe struktury zespołowe 22. Innowacyjność w procesie pracy i w organizacji 22.1. Wstęp – innowacja w kontekście procesu twórczego 22.2. Psychologiczna specyfika innowacji – dwa modele 22.3. Innowacyjność jako właściwość pracownika 22.4. Innowacyjność jako właściwość grup i zespołów 22.5. Innowacyjność a kontekst organizacyjny 22.6. Konieczność różnicowania i wzbogacania modeli innowacji 23. Psychologiczne aspekty zmiany organizacyjnej 23.1. Wstęp 23.2. Globalne trendy w zmianie charakteru pracy 23.3. Rozumienie zmiany organizacyjnej i oporu wobec zmian 23.4. Indywidualne i organizacyjne uwarunkowania reakcji pracowniczych na zmianę Część VII. Człowiek w organizacji 24. Kontrakt psychologiczny w organizacji 24.1. Wstęp 24.2. Koncepcja kontraktu psychologicznego 24.3. Właściwości kontraktu psychologicznego 24.4. Treść kontraktu psychologicznego 24.5. Wyznaczniki treści kontraktu psychologicznego 24.6. Naruszenie i złamanie kontraktu psychologicznego 24.7. Konsekwencje naruszenia kontraktu psychologicznego 24.8. Kontrakt psychologiczny w przyszłości: nierozstrzygnięte pytania 25. zachowania organizacyjne „poza rolą” 25.1. Wstęp 25.2. Definicja zachowań „poza rolą” i ich cechy osiowe 25.3. Typologia organizacyjnych zachowań „poza rolą” 25.4. Typologie zachowań kontrproduktywnych 25.5. Modele teoretyczne wyjaśniające źródła zachowań „poza rolą” 25.6. Teorie odwetowe 25.7. Model stresory – emocje 25.8. Problemy metodologiczne 26. Motywacja do pracy 26.1. Wstęp 26.2. Motywacja do pracy – wczesne podejścia badawcze 26.3. Osobowościowe uwarunkowania motywacji – w kierunku autodeterminacji 27. Dobrostan zawodowy 27.1. Wstęp 27.2. Hedonistyczna perspektywa dobrostanu zawodowego – zadowolenie, satysfakcja i emocje w pracy 27.3. Eudaimonistyczna perspektywa dobrostanu zawodowego – poczucie sensu i ważności pracy 27.4. Podsumowanie Część VIII. Psychologia konsumpcji 28. Psychologia zachowań konsumenckich 28.1. Wstęp 28.2. Zachowania konsumenckie z perspektywy psychologii 28.3. Psychologiczne aspekty posiadania 28.4. Psychologiczne aspekty oddziaływania marki 28.5. Relacja konsument – marka 28.6. Konsumpcja na pokaz 29. Psychologia w marketingu 29.1. Wstęp 29.2. Modele zachowań konsumentów 29.3. Zastosowanie psychologii w polityce produktowej 29.4. Zastosowanie psychologii w polityce cenowej 29.5. Zastosowanie psychologii w dystrybucji 29.6. Zastosowanie psychologii w akcjach promocyjnych i reklamie; Bibliografia; Indeks rzeczowy; O Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy zarządzania: Zarządzanie organizacją- pojęcia podstawowe; Główne kierunki ewolucji koncepcji zarządzania; Strategia organizacji; Struktura organizacyjna; Zmiany organizacyjne; 2. Zachowania organizacyjne: Kultura organizacyjna; Władza organizacyjna; Motywacja członków organizacji; Kooperacja społeczna w organizacji; Komunikacja społeczna w organizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie stresem w organizacji / Adam Cichosz. - Warszawa : Difin SA, 2018. - 279, [1] s. ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział I. Wszechobecny stres 1.1. Człowiek i jego świat wartości 1.2. Emocje wobec zjawisk natury, cywilizacji, kultury 1.3. Homeostaza 1.4. Zdolność wyznaczania i osiągania celów 1.5. Tworzenie i doskonalenie zasobów ludzkich 1.6. Stres w stanach wzburzonej emocji 1.7. Następstwa najczęściej występujących problemów w organizacji 1.8. Stresogenne podłoże konfliktów 1.9. Fizjologia stresu Rozdział II. Przyczyny i źródła stresu 2.1. Uwarunkowania przyczynowe i ich rodzaje 2.2. Niepewne otoczenie w świadomości osobniczej 2.3. Lęk i niepokój sygnałem zaburzonych emocji 2.4. Stres w relacjach ról społecznych (zwierzchnictwo i podległość) 2.5. Uwarunkowania środowiskowe postaw i zachowań 2.6. Modyfikowanie funkcjonowania organizacyjnego (aktywność, kreatywność) Rozdział III. Stres organizacyny i jego przejawy 3.1. Poglądy, postawy i zachowania w organizacji 3.2. Funkcjonowanie osobnicze w sytuacjach trudnych 3.3. Lęk w oczekiwaniu przyszłości. Anatomia egzystencji 3.4. W trosce o zdrowie jednostki i społeczeństwa Rozdział IV. Zjawiska stresogenne, sposoby przezwyciężania sytuacji trudnych 4.1. Celowa działalność osobnicza 4.2. Ryzyko strukturalne w podejmowaniu decyzji 4.3. Instytucjonalne wzory przeciwdziałania sytuacjom trudnym 4.4. Przejawy przemocy emocjonalnej 4.5. Przyczyny zaburzeń w postrzeganiu rzeczywistości Rozdział V. Jednostka na tle grupy w organizacji 5.1. Problemy stresu w organizacji 5.2. Od narodzin do późnej starości 5.3. Lęk i stres - postęp czy regres 5.4. W relacjach z najbliższym otoczeniem 5.5. W rodzinie, w środowisku społecznym, biofizycznym i bioklimatycznym 5.6. Pokonywanie przeciwności w stresie organizacyjnym 5.7. Istota władzy zwierzchniej i podporządkowanie się wymogom; Zakończenie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy zarządzania: zachowania organizacyjne / Bogusław Kaczmarek, Czesław Sikorski. - Wyd. 2 poszerz. - Łódź : Absolwent, 1998. - 248, [1] s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
Wstęp; Podstawowe pojęcia i problemy zarządzania: Organizacja i zarządzanie jako nauka - krótki rys historyczny rozwoju organizacji i zarządzania, Analogie organizacyjne, Organizacja jako system, Zarządzanie; Cele działania: Planowanie celów, Projektowanie struktury celów, Formułowanie strategii działania, Promocja i integracja celów, Efektywność organizacyjna; Struktura organizacyjna: Uwarunkowania struktury organizacyjnej, Projektowanie struktury organizacyjnej, Metody zarządzania, Człowiek w strukturze organizacyjnej, Kryteria oceny struktury organizacyjnej; Procesy funkcjonowania organizacji: Planowanie procesów pracy, Organizowanie procesów pracy, Procedury decyzyjne, Style kierowania, Kontrola procesów pracy; Kadry i gospodarka zasobami ludzkimi: Planowanie zasobów ludzkich, Pozyskiwanie kadr, Strategie kadrowe, Motywowanie pracowników, Ocena potencjału ludzkiego; Rozwój organizacji: Planowanie zmian organizacyjnych, Metodyka zmian organizacyjnych, Strategie zmian ,Pozyskiwanie ludzi do zmian, Kontrola reorganizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie : teoria i praktyka / red. Andrzej Koźmiński, Włodzimierz Piotrowski. - Wyd. 4 popr. i rozsz. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1998. - 795, [1] s. : rys. tab. ; 24 cm.
Wstęp. Rozdziały: Świat organizacji. Zarządzanie. Zarządzanie strategiczne. Planowanie. Kontrola i controlling. Zarządzanie produkcją. Struktury organizacyjne. Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna. Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji. Zarządzanie międzynarodowe. Zarządzanie międzykulturowe. Organizacje i zarządzanie - kierunki, koncepcje, punkty widzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Cz.1 Zarządzanie zasobami ludzkimi - wprowadzenie: Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi; Kontekst zarządzania zasobami ludzkimi; Rola specjalisty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi; Zarządzanie funkcją personalną; Wkład funkcji personalnej; Ocena funkcji personalnej; Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi Cz.2 Zachowania organizacyjne: Cechy ludzi; Motywacja; Zaangażowanie; Organizacje; Kultura organizacyjna. Cz.3 Praca i zatrudnienie: Istota pracy; Stosunek pracy; Kontrakt psychologiczny. Cz.4 Organizacja, stanowiska pracy i role: Projekt organizacji; Rozwój organizacji; Projektowanie stanowisk pracy i budowanie ról. Cz.5 Procesy zarządzania zasobami ludzkimi: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; Polityka dotycząca zasobów ludzkich; Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach; Analiza roli i kompetencji na danym stanowisku. Cz.6 Poszukiwanie pracowników: Planowanie zasobów ludzkich; Rekrutacja i selekcja; Przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych; Testy psychologiczne; Wprowadzenie do organizacji; Odejście z organizacji. Cz.7 Zarządzanie przez efekty: Podstawy zarządzania przez efekty; Procesy zarządzania przez efekty; Sprzężenie zwrotne. Cz.8 Rozwój zasobów ludzkich: Podstawy rozwoju zasobów ludzkich; Uczenie się i rozwój; Planowanie rozwoju osobistego; Szkolenie; Rozwój kadry kierowniczej; Zarządzanie karierą- planowanie następstw i planowanie kariery. Cz.9 Zarządzanie wynagrodzeniami: Systemy zarządzania wynagrodzeniami; Wartościowanie stanowisk pracy; Analiza stawek rynkowych; Struktury płac; Płaca uwarunkowana sytuacyjnie; Świadczenia pracownicze, programy emerytalne oraz dodatki; Zarządzanie systemami wynagrodzeń. Cz.10 Stosunki pracy: Zarys stosunków pracy; Stosunki pracy - procesy i wyniki; Negocjowanie i prowadzenie rokowań; Włączanie pracowników w życie organizacji i praktycypacja; Komunikowanie się. Cz.11 Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz świadczenia: Bezpieczeństwo i higiena pracy; Świadczenia socjalne. Cz.12 Usługi pracownicze i usługi w zakresie zasobów ludzkich: Praktyki związane z zatrudnieniem; Procedury zarządzania zasobami ludzkimi; Systemy informacji i danych dotyczących zasobów ludzkich. Załącznik A: Techniki szkoleń; Załącznik B: Formularze dokumentów pracowniczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Cz.1 Zarządzanie zasobami ludzkimi - wprowadzenie: Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi; Kontekst zarządzania zasobami ludzkimi; Rola specjalisty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi; Zarządzania funkcją personalną; Wkład funkcji personalnej; Ocena funkcji personalnej; Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi Cz.2 Zachowania organizacyjne: Cechy ludzi; Motywacja; Zaangażowanie; Organizacje; Kultura organizacyjna. Cz.3 Praca i zatrudnienie: Istota pracy; Stosunek pracy; Kontrakt psychologiczny. Cz.4 Organizacja, stanowiska pracy i role: Projekt organizacji; Rozwój organizacji; Projektowanie stanowisk pracy i budowanie ról. Cz.5 Procesy zarządzania zasobami ludzkimi: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; Polityka dotycząca zasobów ludzkich; Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach; Analiza roli i kompetencji na danym stanowisku. Cz.6 Poszukiwanie pracowników: Planowanie zasobów ludzkich; Rekrutacja i selekcja; Przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych; Testy psychologiczne; Wprowadzenie do organizacji; Odejście z organizacji. Cz.7 Zarządzanie przez efekty: Podstawy zarządzania przez efekty; Procesy zarządzania przez efekty; Sprzężenie zwrotne. Cz.8 Rozwój zasobów ludzkich: Podstawy rozwoju zasobów ludzkich; Uczenie się i rozwój; Planowanie rozwoju osobistego; Szkolenie; Rozwój kadry kierowniczej; Zarządzanie karierą- planowanie następstw i planowanie kariery. Cz.9 Zarządzanie wynagrodzeniami: Systemy zarządzania wynagrodzeniami; Wartościowanie stanowisk pracy; Analiza stawek rynkowych; Struktury płac; Płaca uwarunkowana sytuacyjnie; Świadczenia pracownicze, programy emerytalne oraz dodatki; Zarządzanie systemami wynagrodzeń. Cz.10 Stosunki pracy: Zarys stosunków pracy; Stosunki pracy - procesy i wyniki; Negocjowanie i prowadzenie rokowań; Włączanie pracowników w życie organizacji i praktycypacja; Komunikowanie się. Cz.11 Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz świadczenia: Bezpieczeństwo i higiena pracy; Świadczenia socjalne. Cz.12 Usługi pracownicze i usługi w zakresie zasobów ludzkich: Praktyki związane z zatrudnieniem; Procedury zarządzania zasobami ludzkimi; Systemy informacji i danych dotyczących zasobów ludzkich. Załącznik A: Techniki szkoleń; Załącznik B: Formularze dokumentów pracowniczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Koncepcja pomiaru jakościowych wymiarów kapitału ludzkiego w organizacji; 2. Kompetencyjny wymiar kapitału ludzkiego w organizacji; 3. Pomiar kluczowych postaw pracowników; 4. Pomiar kontaktów interpersonalnych; 5. Klimat organizacyjny jako wymiar kapitału ludzkiego; 6. Kulturowy wymiar kapitału ludzkiego w organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kierowanie jako sztuka. Podstawowe terminy: Dlaczego kierowanie stało się sztuką?; Zarządzanie-kierowanie -przywództwo. Kierownik-menedżer-lider.; Ważniejsze konkluzje. 2. Role kierownicze: Role organizacyjne; Specyfika różnych poziomów kierowania i związanych z nimi kompetencji; Ważniejsze konkluzje. 3. Zarządzanie czasem: Strategiczne znaczenie czasu; Zarządzanie czasem jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy; Jak oszczędzać i lepiej wykorzystywać czas? 4. Wybrane techniki (metody) zarządzania: Model kierowniczy i techniki zarządzania; Zarządzanie przez cele; Zarządzanie przez wyniki; Zarządzanie ofensywne; Zarządzanie przez jakość; Zarządzanie przez marketing; Zarządzane przez wyjątki; Zarządzanie przez animację; Ważniejsze konkluzje. 5. Style kierowania (przywództwa); Ważniejsze konkluzje. 6. Tworzenie zespołów: Dobór ludzi do zespołu; Integracja, Rozwój zawodowy i społeczny zespołu; Reorganizacja zespołów i restrukturyzacja zatrudnienia; Rozpiętość kierowania; Ważniejsze konkluzje. 7. Kierowanie rozwojem: Rozwój zawodowy kierownika; Rozwój zawodowy pracowników; Ważniejsze konkluzje. 8. Sztuka decydowania: Proces podejmowania decyzji; Centralizacja, czy decentralizacja decyzji?; Bariery w podejmowaniu racjonalnych decyzji; Decyzje indywidualne czy grupowe?; Metody decyzyjne w rozwiązywaniu trudnych problemów; Ważniejsze konkluzje. 9. Kształtowanie misji, tożsamości i kultury organizacji: Misja organizacji; Misja a uniwersalne cele przedsiębiorstw; Misja a strategia firmy i techniki zarządzania; Tożsamość organizacji; Kultura organizacji; Ważniejsze konkluzje. 10. Kierowanie zmianami: Podstawowe pytania dot. zmian polityka i proces zmian; Bariery zmian i ich pokonywa nie; Ważniejsze konkluzje. 11. Sztuka postępowania z pracownikami; Ważniejsze konkluzje. 12. Sztuka komunikacji: Istota i zasady komunikacji; Komunikacja formalna i nieformalna; Mowa ciała; Ważniejsze konkluzje. 13. Sztuka motywacji: Istota i znaczenie motywowania; Motywowanie a wynagradzanie. Struktura i ranga motywatorów; Systemy motywacyjne i systemy wynagradzania; Godziwe wynagrodzenie- wielkie wyzwanie; Kilka rad na temat skutecznego i etycznego motywowania; Ważniejsze konkluzje. 14. Etyk a w kierowaniu: Czy cel uświęca środki?; Czego należy się wystrzegać?; Kilka powodów, dla których warto być etycznym kierownikiem; Bez zbędnej retoryki i hipokryzji; Kodeksy etycznego postępowania; Etyka a dobre obyczaje i etykieta; Ważniejsze konkluzje. 15. Specyfika narodowych cech kierowania: Postawy etnocentryczne, policentryczne i geocentryczne; Amerykanie a Europejczycy; Specyfika japońskiego zarządza nie; Ważniejsze konkluzje. 16. Wyzwania globalizacji: Istota i geneza globalizacji; Globalizacja czy regionalizacja? Megafirmy i ich strategie; Blaski i cienie oraz perspektywy globalizacji; Wyzwania dla zarządzających, związane z globalizacją; Ważniejsze konkluzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zachowania ludzi w organizacji / Czesław Sikorski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1999. - 300 s. : rys., tab., wykresy ; 21 cm.
Wstęp; Cz.I: ORGANIZACYJNE UWARUNKOWANIA ZACHOWAŃ: Warunki otoczenia organizacji, Cechy struktury organi-zacyjnej; Cz.II: TYPY ZACHOWAŃ: Zachowania na tle relacji władzy, Zachowania na tle relacji funkcjonalnych Zachowania na tle kooperacji, Zachowania na tle komunikacji; Cz.III: SPOŁECZNOKULTUROWE SKUTKI ZACHOWAŃ: Kultura organizacyjna, Wymagania stawiane członkom organizacji w epoce postprzemysłowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (6 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Zachowania organizacyjne – rola jednostki 1.1. Koncepcja zachowań organizacyjnych 1.2. Jednostka w organizacji 1.3. Stosunki między jednostką a organizacją 1.4. Osobowość jednostki 1.5. Postawa jednostki 1.6. Percepcja jednostki 1.7. Stres jednostki 1.8. Kreatywność jednostki 1.9. Skuteczność zachowania jednostki 2. Zachowania grupowe 2.1. Pojęcie grupy 2.2. Teorie, normy, zachowania grupowe i decyzje w grupie 2.3. Konflikty 2.4. Komunikacja w grupie 3. Zachowania międzyorganizacyjne 3.1. Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych 3.2. Rola negocjacji w zachowaniach międzyorganizacyjnych 3.3. Kultura organizacyjna a zachowania organizacyjne 4. Praktyka zachowań organizacyjnych 4.1. Badanie zachowań organizacyjnych w przedsiębiorstwie 4.2. Badanie zachowań organizacyjnych pracowników – rola lidera 4.3. Testowanie zachowań organizacyjnych – przykłady.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Wykonywanie pracy jako klucz do zrozumienia efektów organizacyjnych 1.1. Wykonywanie pracy jako przedmiot badań na gruncie nauk o zarządzaniu 1.2. Problematyka wykonywania pracy - przegląd wybranych podejść badawczych 1.3. Wykonywanie pracy jako konstrukt wielowymiarowy 1.3A. Behawioralny wymiar wykonywania pracy 1.4. Wykonywanie pracy - konceptualizacja modelu teoretycznego 1.5. Wykonywanie pracy a efektywność, wydajność i produktywność pracy Rozdział 2. Organizacyjny kontekst wykonywania pracy 2.1. Uwarunkowania wykonywania pracy - refleksje wprowadzające 2.2. Wewnętrzny kontekst organizacyjny jako pryzmat do wyjaśniania procesów wykonywania pracy 2.3. Cechy destruktywnego kontekstu organizacyjnego - konceptualizacja modelu teoretycznego 3. Mechanizm tłumaczący oddziaływanie destruktywnego kontekstu organizacyjnego na wykonywanie pracy 3.1. Teoretyczne perspektywy tłumaczenia związków pomiędzy kontekstem organizacyjnym a wykonywaniem pracy 3.2. Rola postaw pracowniczych w wyjaśnianiu związków pomiędzy kontekstem organizacyjnym a procesami wykonywania pracy 3.3. Postawy wobec pracy jako mediator relacji pomiędzy destruktywnym kontekstem organizacyjnym a wykonywaniem pracy - konceptualizacja modelu teoretycznego 4. Założenia, cele i strategia badania wykonywania pracy w destruktywnym kontekście organizacji 4.1. Cele, problemy badawcze i ich uzasadnienie 4.2. Założenia dotyczące testowania modelu teoretycznego 4.3. Przyjęta strategia badawcza 4.4. Metodyka analizy danych i procedury kontroli jakości badań 5. Wykonywanie pracy - charakterystyka zjawiska w perspektywie badań własnych 5.1. Cele badania i problemy badawcze 5.2. Metoda i przebieg badania 5.3. Postrzeganie wykonywania pracy - wyniki badania jakościowego FGI 5.4. Estymacja modelu wykonywania pracy - wyniki badania ilościowego 6. Zasoby organizacyjne i indywidualne a wykonywanie pracy - weryfikacja modelu 1 6.1. Cele badania i teoretyczny model badawczy 6.2. Związek zasobów organizacyjnych i indywidualnych z wykonywaniem pracy w perspektywie badań ilościowych 6.3. Związek zasobów organizacyjnych i indywidualnych z wykonywaniem pracy w perspektywie badań jakościowych 7. Klimat pracy i przywództwo a wykonywanie pracy - weryfikacja modelu 2 7.1. Cele badania i teoretyczny model badawczy 7.2. Związek destruktywnego klimatu i przywództwa z wykonywaniem pracy w perspektywie badań ilościowych 7.3. Związek destruktywnego klimatu i przywództwa z wykonywaniem pracy w perspektywie badań jakościowych 8. Wnioski z badań i rekomendacje praktyczne w zakresie wiedzy o efektach zawodowych pracowników funkcjonujących w destruktywnych kontekstach organizacyjnych 8.1. Wnioski z badań w kontekście dotychczasowej wiedzy o efektach zawodowych 8.2. Rekomendacje praktyczne dla zarządzania pracownikami; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; ANEKSY; Aneks 1. Scenariusz wywiadu FGI z ekspertami ZZL. Aneks 2. Scenariusz wywiadu IDI z pracownikami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Cz.1 Zarządzanie zasobami ludzkimi - wprowadzenie: Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi; Kontekst zarządzania zasobami ludzkimi; Rola specjalisty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi; Zarządzania funkcją personalną; Wkład funkcji personalnej; Ocena funkcji personalnej; Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi Cz.2 Zachowania organizacyjne: Cechy ludzi; Motywacja; Zaangażowanie; Organizacje; Kultura organizacyjna. Cz.3 Praca i zatrudnienie: Istota pracy; Stosunek pracy; Kontrakt psychologiczny. Cz.4 Organizacja, stanowiska pracy i role: Projekt organizacji; Rozwój organizacji; Projektowanie stanowisk pracy i budowanie ról. Cz.5 Procesy zarządzania zasobami ludzkimi: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; Polityka dotycząca zasobów ludzkich; Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach; Analiza roli i kompetencji na danym stanowisku. Cz.6 Poszukiwanie pracowników: Planowanie zasobów ludzkich; Rekrutacja i selekcja; Przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych; Testy psychologiczne; Wprowadzenie do organizacji; Odejście z organizacji. Cz.7 Zarządzanie przez efekty: Podstawy zarządzania przez efekty; Procesy zarządzania przez efekty; Sprzężenie zwrotne. Cz.8 Rozwój zasobów ludzkich: Podstawy rozwoju zasobów ludzkich; Uczenie się i rozwój; Planowanie rozwoju osobistego; Szkolenie; Rozwój kadry kierowniczej; Zarządzanie karierą- planowanie następstw i planowanie kariery. Cz.9 Zarządzanie wynagrodzeniami: Systemy zarządzania wynagrodzeniami; Wartościowanie stanowisk pracy; Analiza stawek rynkowych; Struktury płac; Płaca uwarunkowana sytuacyjnie; Świadczenia pracownicze, programy emerytalne oraz dodatki; Zarządzanie systemami wynagrodzeń. Cz.10 Stosunki pracy: Zarys stosunków pracy; Stosunki pracy - procesy i wyniki; Negocjowanie i prowadzenie rokowań; Włączanie pracowników w życie organizacji i praktycypacja; Komunikowanie się. Cz.11 Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz świadczenia: Bezpieczeństwo i higiena pracy; Świadczenia socjalne. Cz.12 Usługi pracownicze i usługi w zakresie zasobów ludzkich: Praktyki związane z zatrudnieniem; Procedury zarządzania zasobami ludzkimi; Systemy informacji i danych dotyczących zasobów ludzkich. Załącznik A: Techniki szkoleń; Załącznik B: Formularze dokumentów pracowniczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Introduction; Part I. The Power of Psychological Safety 1. The Underpinning 2. The Paper Trail Part II. Psychological Safety at Work 3. Avoidable Failure 4. Dangerous Silence 5. The Fearless Workplace 6. Safe and Sound Part III. Creating a Fearless Organization 7. Making it Happen 8. What’s Next? Appendix: Variations in survey measures to Illustrate Robustness of Psychological Safety; Acknowledgments. About the Author. Index.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zachowania organizacyjne jako nauka; 2. Uwarunkowania zachowań indywidualnych; 3. Uwarunkowania zachowań grupowych; 4. Uwarunkowania zachowań międzyorganizacyjnych; 5. Zmiana jako element zachowań organizacyjnych; 6. Kształtowanie zachowań organizacyjnych poprzez motywowanie; 7. Konflikty i ich wpływ na zachowania ludzi w organizacjach; 8. Dylematy i wyzwania w zakresie kształtowania zachowań organizacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie przedsiębiorstwem : podręcznik akademicki / Eugeniusz Michalski. - Wyd. 2. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2022. - 403, [5] s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
Wstęp; ROZDZIAŁ 1. Podstawy zarządzania 1.1. Koncepcja zarządzania 1.2. Funkcje zarządzania 1.3. Istota przedsiębiorstwa 1.4. Efektywność zarządzania przedsiębiorstwem 1.5. Role i umiejętności kierownika 1.6. Paradygmat kompetencji kierownika 1.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 2. Ewolucja teorii zarządzania 2.1. Rys historyczny zarządzania 2.2. Klasyczne teorie zarządzania 2.3. Teorie zarządzania behawioralnego 2.4. Specyficzne podejścia do zarządzania 2.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 3. Społeczny kontekst działalności przedsiębiorstwa 3.1. Odpowiedzialność przedsiębiorstwa 3.2. Zakres odpowiedzialności 3.3. Ochrona środowiska naturalnego 3.4. Kultura przedsiębiorstwa 3.5. Dylematy etyczne 3.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 4. Środowisko przedsiębiorstwa 4.1. Czynniki środowiskowe 4.2. Wpływ środowiska ogólnego na przedsiębiorstwo 4.3. Specyficzne środowisko przedsiębiorstwa 4.4. Krajowy system społeczno-gospodarczy 4.5. Działalność międzynarodowa przedsiębiorstwa 4.6. Zarządzanie działalnością międzynarodową 4.7. Współczesne wyzwania przedsiębiorstwa 4.8. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 5. Podejmowanie decyzji 5.1. Podejmowanie decyzji jako istota zarządzania 5.2. Proces podejmowania decyzji 5.3. Racjonalność decyzji 5.4. Decyzje grupowe 5.5. Ilościowe metody wspomagania decyzji 5.6. Informacyjne wspieranie decyzji 5.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 6. Planowanie 6.1. Koncepcja i zakres planowania 6.2. Planowanie działalności przedsiębiorstwa 6.3. Planowanie strategiczne 6.4. Analiza SWOT 6.5. Metody planowania strategicznego 6.6. Techniki wspierania planowania 6.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 7. Organizowanie 7.1. Tworzenie organizacji 7.2. Formowanie stanowisk pracy 7.3. Warianty struktury organizacyjnej 7.4. Projektowa struktura organizacyjna 7.5. Hierarchiczny układ struktury organizacyjnej 7.6. Funkcjonowanie i modyfikowanie struktury organizacyjnej 7.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie kadrami 8.1. Proces zarządzania kadrami 8.2. Projektowanie stanowisk pracy 8.3. Nabór pracowników 8.4. Wybór między kandydatami na pracowników 8.5. Polityka kadrowa 8.6. Współczesne trendy zatrudnienia 8.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 9. Zachowania organizacyjne 9.1. Przesłanki zachowań organizacyjnych 9.2. Osobowość pracownika 9.3. Zachowania grupowe 9.4. Efektywność pracy zespołowej 9.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 10. Przewodzenie 10.1. Rola przywódcza kierownika 10.2. Style przewodzenia 10.3. Teorie przywództwa 10.4. Motywowanie 10.5. Podłoże i techniki załagodzenia konfliktu 10.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 11. Przedsiębiorczość 11.1. Przesłanki przedsiębiorczości 11.2. Zakładanie przedsiębiorstwa 11.3. Rozwój przedsiębiorstwa 11.4. Tworzenie planu biznesowego 11.5. Konstrukcja planu biznesowego 11.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 12. Zarządzanie biznesem elektronicznym 12.1. Geneza biznesu elektronicznego 12.2. Zastosowanie Internetu w biznesie elektronicznym 12.3. Modele biznesu elektronicznego 12.4. Zarządzanie relacjami przedsiębiorstwa z klientami 12.5. Strategie biznesu elektronicznego 12.6. Pytania kontrolne, kwestie dyskusyjne i studium przypadku ROZDZIAŁ 13. Zarządzanie jakością, wprowadzanie innowacji i zmian 13.1. Kompleksowe zarządzanie jakością 13.2. Stymulowanie innowacji 13.3. Determinanty zmiany działalności 13.4. Rodzaje i sekwencje zmiany 13.5. Przezwyciężanie stresu 13.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 14. Zarządzanie produkcją 14.1. Proces produkcyjny 14.2. Planowanie produkcji 14.3. Metody planowania produkcji 14.4. Analiza wyników produkcji 14.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 15. Kontrolowanie 15.1. Funkcje kontroli 15.2. Proces kontrolny 15.3. Techniki kontroli finansowej 15.4. Efektywność kontroli 15.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku; Bibliografia; Indeks rzeczowy; O Autorze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka kierowania / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3 rozsz. - Warszawa : Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, 2001. - 324, [4] s. : tab, rys. ; 23 cm.
1. Kierowanie jako sztuka. Podstawowe terminy: Dlaczego kierowanie stało się sztuką?; Zarządzanie-kierowanie -przywództwo. Kierownik-menedżer-lider.; Ważniejsze konkluzje. 2. Role kierownicze: Role organizacyjne; Specyfika różnych poziomów kierowania i związanych z nimi kompetencji; Ważniejsze konkluzje. 3. Zarządzanie czasem: Strategiczne znaczenie czasu; Zarządzanie czasem jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy; Jak oszczędzać i lepiej wykorzystywać czas? 4. Wybrane techniki (metody) zarządzania: Model kierowniczy i techniki zarządzania; Zarządzanie przez cele; Zarządzanie przez wyniki; Zarządzanie ofensywne; Zarządzanie przez jakość; Zarządzanie przez marketing; Zarządzane przez wyjątki; Zarządzanie przez animację; Ważniejsze konkluzje. 5. Style kierowania (przywództwa); Ważniejsze konkluzje. 6. Tworzenie zespołów: Dobór ludzi do zespołu; Integracja, Rozwój zawodowy i społeczny zespołu; Reorganizacja zespołów i restrukturyzacja zatrudnienia; Rozpiętość kierowania; Ważniejsze konkluzje. 7. Kierowanie rozwojem: Rozwój zawodowy kierownika; Rozwój zawodowy pracowników; Ważniejsze konkluzje. 8. Sztuka decydowania: Proces podejmowania decyzji; Centralizacja, czy decentralizacja decyzji?; Bariery w podejmowaniu racjonalnych decyzji; Decyzje indywidualne czy grupowe?; Metody decyzyjne w rozwiązywaniu trudnych problemów; Ważniejsze konkluzje. 9. Kształtowanie misji, tożsamości i kultury organizacji: Misja organizacji; Misja a uniwersalne cele przedsiębiorstw; Misja a strategia firmy i techniki zarządzania; Tożsamość organizacji; Kultura organizacji; Ważniejsze konkluzje. 10. Kierowanie zmianami: Podstawowe pytania dot. zmian polityka i proces zmian; Bariery zmian i ich pokonywa nie; Ważniejsze konkluzje. 11. Sztuka postępowania z pracownikami; Ważniejsze konkluzje. 12. Sztuka komunikacji: Istota i zasady komunikacji; Komunikacja formalna i nieformalna; Mowa ciała; Ważniejsze konkluzje. 13. Sztuka motywacji: Istota i znaczenie motywowania; Motywowanie a wynagradzanie. Struktura i ranga motywatorów; Systemy motywacyjne i systemy wynagradzania; Godziwe wynagrodzenie- wielkie wyzwanie; Kilka rad na temat skutecznego i etycznego motywowania; Ważniejsze konkluzje. 14. Etyk a w kierowaniu: Czy cel uświęca środki?; Czego należy się wystrzegać?; Kilka powodów, dla których warto być etycznym kierownikiem; Bez zbędnej retoryki i hipokryzji; Kodeksy etycznego postępowania; Etyka a dobre obyczaje i etykieta; Ważniejsze konkluzje. 15. Specyfika narodowych cech kierowania: Postawy etnocentryczne, policentryczne i geocentryczne; Amerykanie a Europejczycy; Specyfika japońskiego zarządza nie; Ważniejsze konkluzje. 16. Wyzwania globalizacji: Istota i geneza globalizacji; Globalizacja czy regionalizacja? Megafirmy i ich strategie; Blaski i cienie oraz perspektywy globalizacji; Wyzwania dla zarządzających, związane z globalizacją; Ważniejsze konkluzje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Koncepcja przywództwa w działaniu 1.1. Charakterystyka działań przywódczych 1.2. Przywództwo i sprawczość 1.3. Przywódcza próżnia 1.4. Warunki do zaistnienia przywództwa 1.5. Możliwości i predyspozycje do bycia przywódcą 1.6. Istota i natura działań przywódczych 1.7. Ego i władza lidera 1.8. Problemy z uznawaniem przywództwa 1.9. Model Acts of Leadership na tle innych koncepcji Rozdział 2. Przywództwo w niepewnym świecie 2.1. Zwinne zarządzanie kluczem do sukcesu 2.2. Lider jako facylitator 2.3. Kształcenie liderów innowacyjnych zespołów 2.4. Zagrożenia dla innowacyjnych zespołów Rozdział 3. Przywództwo dla trwałego rozwoju 3.1. Jakiego przywództwa potrzebuje współczesny świat? 3.2. Dokąd zmierza współczesne przywództwo? 3.3. Przywództwo etyczne jako priorytet Rozdział 4. Przywództwo i jego przyszłość w świetle badań 4.1. Co mówią nam raporty o przywództwie? 4.2. Umiejętności przywódcze 4.3. Strategie przywódcze 4.4. Przywództwo i nowe technologie 4.5. Rozwój liderów nowej generacji 4.6. Rola przywództwa kobiet 4.7. Przywództwo a kultura coachingu 4.8. Mentoring dla liderów 4.9. Przywództwo i współpraca zespołowa 4.10. Przywództwo w świecie dynamicznych zmian 4.11. Zaangażowanie a efektywność liderów 4.12. Trendy i korzyści dotyczące przywództwa przyszłości 4.13. Czy przywództwo nadąża za zachodzącymi zmianami? 4.14. Liderzy i ich zwinne zespoły w niepewnych czasach Rozdział 5. Przywództwo i jego przyszłość w badaniach własnych 5.1. Metoda i założenia badawcze 5.2. Przywództwo i jego postrzeganie przez liderów 5.3. Osoba i rola lidera 5.3.1. Podsumowanie 5.4. Działania przywódcze 5.5. Efektywność lidera 5.6. Relacje lidera z zespołem i przełożonymi 5.7. Rozwój osobisty i profesjonalny lidera oraz jego zespołu 5.8. Wyzwania dla przywództwa organizacyjnego Rozdział 6. Przywództwo w działaniu wobec dysfunkcjonalnych zachowań liderów 6.1. Ciemna strona przywództwa 6.2. Model Dark Triad – klucz do dysfunkcjonalnych osobowości 6.3. Model Dark Triad a przywództwo 6.4. Dlaczego liderzy przegrywają? 6.5. Liderzy jako ofiary ciemnej strony przywództwa 6.6. Jak przezwyciężyć ciemną stronę przywództwa? Rozdział 7. Przywództwo w działaniu i kierunki jego rozwoju 7.1. Demokratyczny wymiar działań przywódczych 7.2. Maski przywództwa jako zagrożenie dla demokracji 7.3. Przywództwo w działaniu a edukacja liderów nowej generacji 7.4. Przywództwo w działaniu i jego dalszy rozwój; Bibliografia; Zakończenie. Filozoficzny i pragmatyczny aspekt działań przywódczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej