Form of Work
Książki
(34)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(23)
available
(22)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(24)
Czytelnia
(23)
Author
Knapp Julie
(4)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Urban Bronisław
(3)
Deptuła Maria
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pużyński Stanisław
(2)
Wciórka Jacek
(2)
Anderson Liz McKendry
(1)
Andruszko Robert
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Barkley Russell A
(1)
Binder Marek
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borsich Szymon
(1)
Brykczyńska Celina
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Budzińska Anna
(1)
Busz Anna
(1)
Emmons Poly Godwin
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Goddard Sally
(1)
Gulla Bożena
(1)
Harciarek Michał
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kapera Marta
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Kowalska Dorota ( pedagogika)
(1)
Labiś Magdalena
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Mumbach Bernard
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Neuhaus Cordula
(1)
Nowak Aneta
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Potorska Alicja
(1)
Skotnicka-Chaberek Magdalena
(1)
Smith Deborah Deutsch
(1)
Smith Heather
(1)
Stanik Jan M
(1)
Strzelczyk-Raduli Urszula
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Tarkowski Zbigniew
(1)
Waliś Robert
(1)
Weisz John R
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Year
2020 - 2022
(6)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(18)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(34)
Language
Polish
(34)
Subject
Zachowanie
(22)
Dziecko
(10)
Zespół ADHD
(8)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Autyzm
(6)
Dziecko trudne
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Stosowana analiza zachowania
(5)
Młodzież
(4)
Osobowość
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Uczucia
(4)
Choroby dziecięce
(3)
Młodzież trudna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Uczenie się
(3)
Agresywność
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych - ICD-10
(2)
Patologia społeczna
(2)
Przestępczość
(2)
Rodzina
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Zachowanie - zaburzenia
(2)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Cierpienie
(1)
Cyganie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gniew
(1)
Grupy społeczne
(1)
Hormony
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Język
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kobieta
(1)
Lęk
(1)
Mutyzm
(1)
Mózg
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nałóg
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuropsychologia
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odruchy
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Podejmowanie ryzyka
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia wieku dorastania
(1)
Psychoterapia
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Religijność
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój młodzieży
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Ruchy
(1)
Samotność
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Socjoterapia
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Trudności w uczeniu się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Układ nerwowy
(1)
Więziennictwo
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia rozwoju
(1)
Zaburzenia zachowania dziecka
(1)
Zaburzenia zachowania u dzieci
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowania młodzieży
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zmysły
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1989-
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(5)
Poradnik
(3)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(1)
34 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2762-1
1. Nieprzystosowanie społeczne oraz zaburzenia w zachowaniu jako zjawiska interdyscyplinarne. 2. Zachowania problemowe i ryzykanckie a nieprzystosowanie społeczne. 3. Przystosowanie w naukach psychologicznych. 4. Kliniczne oblicza nieprzystosowania w wymiarach osobowościowym i emocjonalnym. 5. Kliniczne oblicza nieprzystosowania w wymiarze seksualnym. Zaburzenia seksualne. 6. Zaburzenia w zachowaniu, zaburzenia osobowości oraz zaburzenia emocjonalne w twórczości filmowej. 7. Środowisko społeczne a nieprzystosowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ADHD : polemiki i badania. - Łódź : Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, 2009. - 134, [18] s. : wykr. ; 21 cm.
ISBN: 978-83-7405-457-7
1. Etyczny wymiar oceny społecznej dzieci i rodziców dotkniętych ADHD; 2. Doświadczenia socjalizacyjne dziecka z ADHD związane z jego rolą płciową; 3. Miejsce niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i cukru w diecie uczniów z ADHD; 4. Ocena współwystępowania zaburzeń i chorób u dzieci i młodzieży z ADHD; 5. ADHD- różne źródła wiedzy o metodach wychowania; 6. Ocena wybranych aspektów poziomu wiedzy nauczycieli w zakresie diagnozy i terapii ADHD; 7. Postrzeganie sytuacji szkolnej uczniów z ADHD przez matki; 8. Wspieranie społecznego rozwoju adolescenta z ADHD w młodzieżowym ośrodku socjoterapii- studium przypadku; 9. Psychorekreacyjny trening zdolności poznawczych dziecka z ADHD
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-20377-1
Zawiera: I. Koncepcja wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 1. Profilaktyka jako nauka i praktyka: Profilaktyka i przedmiot jej badań; Profilaktyka jako działalność praktyczna. 2. Zastosowanie wiedzy naukowej w praktyce profilaktycznej - budowanie systemu wzmacniania czynników chroniących: Uzasadnienie wyboru społecznej psychologii rozwoju jako teoretycznej podstawy profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży; Propozycja budowania systemu wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. II. Dwa przykłady zastosowania w praktyce koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 3. Profilaktyka w okresie poniemowlęcym: Przykłady dobrych praktyk w placówce wczesnej opieki i edukacji; Propozycja diagnozowania warunków rozwoju psychospołecznego w placówkach wczesnej opieki i edukacji; Zapobieganie krzywdzeniu dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa. 4. Profilaktyka w średnim wieku szkolnym: Wybrane problemy dzieci z rodzin z niskim SES w rozwijaniu poczucia kompetencji i przykłady profilaktyki selektywnej; Charakterystyka wybranych czynników zagrarażających rozwijaniu przez dzieci poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych; Przykłady dobrych praktyk zwiększających szanse dzieci na rozwijanie swojego poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Poradnik dla rodziców)
ISBN: 83-200-3143-5
Objawy ADHD; Ciąża; Co proszę? Typowe oceny i uprzedzenia; Poród; Codzienne doświadczenia z pierwszych trzech miesięcy życia; Niemowlę rośnie - drugi kwartał życia; Siedem do dwunastu miesięcy = halo, tu jestem!; Drugi rok życia; Trzeci rok życia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15707-4
1. Niepełnosprawności fizyczno-ruchowe oraz specjalne potrzeby zdrowotne, 2. Niepełnosprawność słuchowa, 3. Niepełnosprawność wzrokowa, 4. Zaburzenia emocjonalne i/lub zaburzenia zachowania, 5. Edukacja specjalna dzieci pochodzących ze środowisk wielokulturowych i dwujęzycznych, 6. Wybitne zdolności i rozwijanie talentów, 7. Pedagogika specjalna i system kształcenia osób z niepełnosprawnościami w Polsce
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-568-3
1. Czynniki biologiczne, osobowościowe i społeczne jako predyktory zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży: Dobrostan psychiczny adolescenta w obliczu realizacji rozwojowych zadań społecznych; Temperament jako wyznacznik strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji społecznego nacisku; Sposoby reagowania młodzieży na presję społeczną jako funkcja różnic indywidualnych w oporowości psychologicznej oraz źródła presji; Osobowościowe dyskryminanty strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; Wybrane osobowościowe uwarunkowania trudności doświadczonych przez studentów pierwszego roku; Neurobehawioralne rozhamowanie a postawy młodzieży wobec używania substancji psychoaktywnych w kontekście postaw wychowawczych rodziców; Komunikacja rodziców z młodzieżą- przegląd badań nad zagadnieniem; Zachowania agresywne u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w sytuacjach konfliktu; 2. Formy pomocy dzieciom i młodzieży w zapobieganiu i redukowaniu zaburzeń w zachowaniu: Biologiczne, psychologiczne i społeczne podłoże a kontrola i profilaktyka zachowań agresywnych; Wagary jako forma niedostosowania społecznego młodzieży- próba rozwiązania problemu; Zachowania dzieci nieśmiałych w trudnej sytuacji społecznej- diagnoza i korygowanie; Specyfika trudnych sytuacji społecznych w relacji uczeń- nauczyciel w procesie diagnozy zaburzeń socjalizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7744-056-8
Zawiera: Przedmowa. Rozdział 1. Dziecko zaburzone czy dziecko z zaburzeniami?. Rozdział 2. Dziecko trudne: 2.1. Dziecko nieposłuszne; 2.2. Dziecko tyran; 2.3. Dziecko zabiera czy kradnie?; 2.4. Dziecko agresywne i jego ofiara. Rozdział 3. Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo. Rozdział 4. Dziecko lękliwe: 4.1. Dziecko śpiące z rodzicami; 4.2. Dziecko z fobią przedszkolną. Rozdział 5. Dziecko mutystyczne czy nieśmiałe?. Rozdział 6. Dziecko jąkające się czy niepłynnie mówiące?. Rozdział 7. Dziecko opóźnione w rozwoju mowy: 7.1. Dziecko niemówiące lub słabo mówiące; 7.2. Dzieci z mową bezładną; 7.3. Dziecko z autyzmem czy upośledzone umysłowo?; 7.4. Dziecko dwujęzyczne. Rozdział 8. Rozpoznanie dziecka zaburzonego: 8.1. Rodzaje diagnozy; 8.2. Cele diagnozy; 8.3. Etapy diagnozy; 8.4. Metody diagnozy. Rozdział 9. Wychowanie dziecka zaburzonego: 9.1. Zmierzch wychowania; 9.2. Kary fizyczne; 9.3. Olimpiada z wychowania oraz ocena z mowy. Rozdział 10. Terapia dziecka zaburzonego: 10.1. Podejście dyrektywne i niedyrektywne; 10.2. Motywacja do terapii; 10.3. Pseudoterapia. Rozdział 11. Praktyka: 11.1. Procedury; 11.2. Metoda przytrzymywania lub siłowania; 11.3. Muzykoterapia i relaksacja; 11.4. Terapia mutyzmu; 11.5. Jąkanie wczesnodziecięce – dylematy terapeutyczne; 11.6. Postępowanie z dzieckiem moczącym się; 11.7. Cudotwórczyni; 11.8. Reedukacja dzieci agresywnych; 11.9. Spojrzenie rodziców. Rozdział 12. Program WST: 12.1. Praca z rodzicami/opiekunami; 12.2. Zmiana zachowania; 12.3. Stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego; 12.4. Materiały pomocnicze do programu WST. Rozdział 13. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci a reakcje rodziców – badania własne: 13.1. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci; 13.2. Reakcje rodziców na zaburzenia występujące u dzieci. Bibliografia. Indeks. Spis rycin i tabel. Aneks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
DVD
In basket
ISBN: 978-83-7744-129-9
Zawiera: CZĘŚĆ I. STOSOWANIE PROGRAMU TERAPII 1. Wprowadzenie do programu terapii SAZ 2. Przewodnik po programie terapii 3. Program terapii SAZ – jak rozumieć AZ 4. Program terapii SAZ – jak stosować AZ 5. Strategie nauczania 6. Gromadzenie i zapisywanie danych 7. Sporządzanie wykresów 8. Tworzenie środowiska SAZ CZĘŚĆ II. PROGRAMY SZCZEGÓŁOWE 9. Umiejętności związane ze zdolnością do skupienia uwagi 10. Umiejętności związane z naśladowaniem 11. Umiejętności wzrokowo-przestrzenne 12. Umiejętności językowe związane z mową bierną 13. Umiejętności językowe związane z mową czynną 14. Umiejętności szkolne 15. Umiejętności społeczne/związane z zabawą 16. Umiejętności związane z samoobsługą; Bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
DVD
In basket
ISBN: 978-83-7744-130-5
Zawiera: CZĘŚĆ I. STOSOWANIE PROGRAMU TERAPII 1. Wprowadzenie do programu terapii SAZ 2. Przewodnik po programie terapii 3. Program terapii SAZ – pojęcie AZ 4. Program terapii SAZ – jak stosować AZ 5. Strategie nauczania 6. Gromadzenie i zapisywanie danych 7. Sporządzanie wykresów 8. Tworzenie środowiska SAZ CZĘŚĆ II. PROGRAMY SZCZEGÓŁOWE 9. Umiejętności związane ze zdolnością do skupienia uwagi 10. Umiejętności związane z naśladowaniem 11. Umiejętności wzrokowo-przestrzenne 12. Umiejętności językowe związane z mową bierną 13. Umiejętności językowe związane z mową czynną 14. Umiejętności szkolne 15. Umiejętności społeczne/związane z zabawą 16. Umiejętności związane z samoobsługą i inne zachowania; Bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
DVD
In basket
ISBN: 978-83-7744-182-4
Zawiera: CZĘŚĆ I. STOSOWANIE PROGRAMU TERAPII 1. Wprowadzenie do programu terapii SAZ 2. Przewodnik po programie terapii 3. Program terapii SAZ – jak rozumieć AZ 4. Program terapii SAZ – jak stosować AZ 5. Strategie nauczania 6. Gromadzenie i zapisywanie danych 7. Sporządzanie wykresów 8. Tworzenie środowiska SAZ CZĘŚĆ II. PROGRAMY SZCZEGÓŁOWE 9. Umiejętności związane z naśladowaniem 10. Umiejętności wzrokowo-przestrzenne 11. Umiejętności językowe związane z mową bierną 12. Umiejętności językowe związane z mową czynną 13. Umiejętności szkolne 14. Umiejętności społeczne i związane z zabawą 15. Umiejętności związane z zachowaniem i regulacją emocji 16. Umiejętności związane z samoobsługą; Bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
DVD
In basket
ISBN: 978-83-7744-183-1
Zawiera: CZĘŚĆ I. STOSOWANIE PROGRAMU TERAPII 1. Wprowadzenie do programu terapii SAZ 2. Przewodnik po programie terapii 3. Program terapii SAZ – jak rozumieć AZ 4. Program terapii SAZ – jak stosować AZ 5. Strategie nauczania 6. Gromadzenie i zapisywanie danych 7. Sporządzanie wykresów 8. Tworzenie środowiska SAZ CZĘŚĆ II. PROGRAMY SZCZEGÓŁOWE 9. Umiejętności wzrokowo-przestrzenne 10. Pragmatyczne umiejętności językowe i umiejętności społeczne 11. Umiejętności szkolne 12. Umiejętności związane z funkcjami wykonawczymi 13. Umiejętności zachowaniem i regulacją emocji 14. Umiejętności zawodowe 15. Umiejętności społeczne/związane z zabawą 16. Umiejętności związane z samoobsługą; Bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-3022-6
1.Charakterystyka problemowych zachowań i trudności przystosowawczych u dzieci; 2. Opracowanie planu działania dla dziecka z trudnościami rozwojowymi; 3. Wspomaganie rozwoju samokontroli u dziecka; 4. Wspomaganie rozwoju społecznego u dziecka; 5. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego dziecka; 6. Wspomaganie rozwoju umiejętności szkolnych u dziecka; 7. Poprawa samopoczucia rodzica; 8. Poprawa relacji w rodzinie; 9. Podtrzymywanie poprawy u dziecka i pozostałych członków rodziny; 10. Instytucje świadczące pomoc dziecku i rodzinie; Przewodnik dla terapeuty: 11. Jak posługiwać się ta książką w pracy z dziećmi i rodzicami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-440-1
1.Obraz kliniczny i diagnoza: Kliniczny obraz zaburzeń zachowania; Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD); Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania; Bullying- zastraszanie i przemoc szkolna; Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania; Diagnoza zaburzeń zachowania; 2. Leczenie: Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania; Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne; Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym, rozpoznaniem zaburzeń zachowania; Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania; Leczenie farmakologiczne; Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowania; 3. Zaburzenia zachowania w szkole lub placówce: Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania; Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania; Szkolny System Bezpieczeństwa; Szkolne działania interwencyjne; Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym; przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum; Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko; Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki; Projekt jako metoda pracy wychowawczej; Dom dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7318-797-9
Cz. I Świat ADHD: 1. Jak nas ADHD zajmuje i dzieli? 2. ADHD - jak powstaje mit, 3. Każdy ma na temat Twojego dziecka coś do powiedzenia, chociaż nigdy je nawet nie widział, 4 Dzieci z ADHD i ich rodzice - droga przez mękę, Cz. II Patrzeć systemowo: 5. Podejście systemowe - pomocne uzupełnienie?, 6.ADHD jako system problemowy, Cz. III Działać systemowo: 7. Co warto wiedzieć? 8. Znaleźć rozwiązania, 9. Rozpoznać uwikłania i rozwiązać je, 10. Dla nas, ojców, 11. Jeśli zamierzacie skorzystać z pomocy profesjonalnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-234-4
1. Teoria, ADHD-czyj to problem?, Sytuacja dziecka z ADHD w polskim systemie diagnostycznym, Neurofizjologia mózgu a syndrom ADHD, Zespół ADHD jako współtowarzyszący dysleksji w aspekcie edukacyjnym, Współwystępowanie u dzieci i młodzieży z ADHD innych zaburzeń klinicznych i ich etiologia, 2. Praktyka, Wybrane zasady postepowania z dziećmi i młodzieżą z ADHD, Wybrane propozycje działań podejmowanych podczas terapii pedagogicznej dzieci z ADHD, Przegląd metod wspomagania rozwoju dziecka z ADHD w polskim systemie edukacyjnym, 3. Scenariusze zajęć, Scenariusz zajęć kształcenia integracyjnego, Scenariusz lekcji języka polskiego w gimnazjum, Scenariusz lekcji języka polskiego w gimnazjum, Scenariusz zajęć terapii pedagogicznej, Scenariusz zajęć terapii pedagogicznej, Scenariusz zajęć integrujących, Scenariusz zajęć integrujących.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Diagnostyka - profilaktyka - socjoterapia ... ; 03)
ISBN: 83-7096-606-3
CZ. I. Diagnostyka : Jednostka, rodzina i środowisko lokalne jako przedmiot badań pedagogiki społecznej - refleksja nad rozwojem dyscypliny ; Zaburzenia zachowania uczniów jako dysfunkcyjna siła działająca w systemie społecznym szkoły ; Diagnoza zaburzeń zachowania i zaburzeń osobowości - dylematy i propozycje metodologiczne ; Rozpoznawanie sytuacji psychospołecznej dziecka w rodzinie - założenia zintegrowanego modelu diagnozy ; Diagnoza kompetencji wychowawczych rodziców dzieci w wieku przedszkolnym ; Wybrane aspekty diagnozy i profilaktyki niepowodzeń szkolnych ; Profilaktyka a obszary i zakres diagnozy w szkole ; Cz. II. Profilaktyka adresowana do całej populacji dzieci i młodziezy : Rozpowszechnienie zachowań prblemowych młodzieży. Badania mokotowskie ; Percepcja postaw rodziców wobec spożywania alkoholu przez ich dzieci a intensywność picia wśród młodzieży gimnazjalnej ; Wybrane czynniki interweniujące w sekwencję ryzyka używania substancji psychoaktywnych ; Działalność profilaktyczna w uczelni wyższej w opiniach studentów ; Zmiany w zakresie kompetencji społecznej zachodzące u uczniów starszych klas szkoły podstawowej ; Samoocena uczniów klas IV-VI ; Zajęcia dla hobbystów - badanie odroczonych efektów programów profilaktycznych ; Zastosowanie Grupy Fokusowej do ewaluacji szkolnego programu profilaktyki ; Aspekty profilaktyczne w programie dukacyjnym " Moje konsumenckie ABC " ; Praktyka profilaktyki - problemy i doświadczenia Cz. III. Profilaktyka adresowana do grup ryzyka : Rodzina długotrwale bezrobotna jako rodzina dysfunkcyjna - charakterystyka i formy pomocy ; Edukacja uliczna wśród młodych ludzi w wieku 15-25 lat w gminie Sion ; Zgodność między oczekiwaniami odbiorców pomocy Akcji Wychowawczej w Środowisku Otwartym AEMO a spojrzeniem wychowawców AEMO na swoją działalność ; Ocena zapotrzebowania na działania profilaktyczne w programie " Tak czy Nie " ; Destrukcyjne wzory przystosowania społecznego dzieci z rodzin z problemem alkoholowym ; Proces tworzenia tożsamości u Dorosłych Dzieci Alkoholików ; Skuteczność autorskiego programu wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych ; Wpływ bajek terapeutycznych na sposoby radzenia sobie z lękiem przez dzieci sidmioletnie ; Ekologiczny kontekst socjoterapii ; Psychologiczne problemy osób pomgających dzieciom i młodzieży.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-20107-4
Zawiera: Przedmowa redaktora naukowego do wydania polskiego. Podziękowania. Przedmowa. Wstęp. Rozdział I. Odruchy - ich wpływ na osiąganie sukcesów w uczeniu się: 1. Odruch Moro; 2. Odruch dłoniowy; 3. Asymetryczny toniczny odruch szyjny; 4. Odruch szukania; 5. Odruch Galanta; 6. Toniczny odruch błędnikowy; 7. Symetryczny toniczny odruch szyjny. Rozdział II. Odruchów pierwotnych do kontroli postawy: 1. Odruchy posturalne; 2. Schemat reakcji zaskoczenia; 3. Kontrola postawy; 4. Reakcje prostowania; 5.Oddruch Landaua; 6. Odruch amfibii; 7. Odruchy stopniowego obrotu tułowia; 8. Reakcje równoważne; 9. Dojrzewanie odruchów - proces, który trwa. Rozdział III. Rozwój mózgu: 1. Ustalenie hierarchii; 2. Specjalizacja półkul mózgowych. Rozdział IV. Zmysły: 1. Równowaga i układ przedsionkowy; 2. Dotyk; 3. Słuch; 4. Wzrok; 5. Propriocepcja; 6. Smak i węch; 7. Podsumowanie. Rozdział V. Testy sprawdzające odruchy: 1. Test standardowy odruchu Moro; 2. Test odruchu Moro w pozycji stojącej (Clarke, Bennett i Rowston); 3. Test odruchu dłoniowego; 4. Test standardowy asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego; 5. Test Schildera asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego; 6. Test odruchu szukania; 7. Test odruchu ssania; 8. Test odruchu Galanta; 9. Test tonicznego odruchu błędnikowego w pozycji stojącej; 10. Test symetrycznego tonicznego odruchu szyjnego; 11. Test odruchu Landaua; 12. Test odruchu amfibii w pozycji na brzuchu i na plecach; 13. Test odruchu stopniowego obrotu tułowia w biodrach i w barkach; 14. Test optycznego odruchu prostowania głowy; 15. Test błędnikowego odruchu prostowania głowy. Rozdział VI. Gdzie szukać pomocy?: 1. Określenie poziomu wymaganej terapii; 2. Jak rodzice mogą pomóc swoim dzieciom; 3. Poziom 1. Gdy dziecko wymaga profesjonalnej pomocy; 4. Poziom 2. Trening może być prowadzony w szkole lub w domu pod nadzorem specjalisty; 5. Poziom 3. Dziecko może odnieść korzyść z programu grupowych ćwiczeń rozwojowych; 6. Nauczanie dzieci z uwzględnieniem prawidłowego schematu ich rozwoju. Rozdział VII. Ewolucja poglądów - rozważania nad odruchami: 1. Historia; 2. Przegląd badań klinicznych; 3. Przegląd badań nad efektami programu stymulacji i hamowania odruchów; 4. Podsumowanie. Studia przypadków. Wybrane artykuły autorstwa Sally Goddard Blythe. Słownik terminów. Przydatne adresy. Literatura. Indeks rzeczowy. Indeks nazwisk.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-893-5
Zawiera: Część 1. Podstawowe wiadomości na temat ADHD 1. Określenie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 2. Szerzej o typowych objawach ADHD 3. Rozpowszechnienie i przyczyny ADHD 4. Rodzina dziecka z ADHD 5. CV osoby z ADHD 6. Powikłania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej Część 2. Diagnoza, leczenie, zaburzenia współistniejące 7. Diagnoza 8. Rola specjalistów w pracy z dzieckiem z ADHD 9. Leczenie farmakologiczne 10. Leczenie dietetyczne 11. ADHD a choroba tikowa 12. Problemy z zachowaniem 13. Dlaczego nie odnoszą sukcesu, czyli o specyficznych trudnościach szkolnych Część 3. Praktyczne porady, czyli przepis na sukces 14. "Okulary", czyli specyficzne strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD 15. Odrabianie lekcji 16. Inne typowe problemy związane z objawami ADHD 17. Wydawanie poleceń 18. Bardzo ważna jest samoocena 19. Praca na pozytywach: pochwały, nagrody, podkreślanie sukcesów, systemy żetonowe 20. Normy i zasady 21. Konsekwencje, czyli co robić, gdy dziecko łamie zasady 22. Obelgi, wyzwiska i inne słowa, które ranią 23. Wybuch, czyli jak poradzić sobie z nagłym pojawieniem się agresji impulsywnej 24. Nadpobudliwe dziecko w szkole 25. Wskazówki dla nauczycieli.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-85688-37-4
Lista kategorii; Badawcze kryteria diagnostyczne; Tymczasowe kryteria dla wybranych zaburzeń; Zaburzenia specyficzne kulturowo; Lista ekspertów indywidualnych; Lista ośrodków koordynujących badania terenowe, ośrodków badań terenowych sprawozdających do nich oraz badaczy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again