Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(46)
IBUK Libra
(2)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
E-booki
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(2)
Dostępność
dostępne
(27)
tylko na miejscu
(27)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Czytelnia
(27)
Autor
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Banach Agnieszka
(2)
Biernacka Michalina
(2)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Czarnek-Wnuk Paulina
(2)
Hetmańczyk Hewilia
(2)
Jałowiec Magdalena
(2)
Kaźmierczak Paulina
(2)
Surdyk Augustyn
(2)
Święcicka Justyna
(2)
Andruszko Robert
(1)
Baca Teresa
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Brudnik Ewa
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Colina Donatella
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dziąsko Anna
(1)
Fontana David
(1)
Foremniak Katarzyna
(1)
Gerka Vladimír
(1)
Gomez de la Cuesta Gina
(1)
Grad Jan
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Hryszkiewicz Ewa
(1)
Jakacka Ewa
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jelonek Ireneusz
(1)
Kaczmarek Urszula
(1)
Kafel Monika
(1)
Kastory-Bronowska Monika
(1)
Kincel Adam
(1)
Klaro-Celej Lidia
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kopeć Katarzyna
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Korendo Marta
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Krauss G. W
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kulik Iwona
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kurelska Bożena
(1)
Kuś Joanna
(1)
Landreth Garry L. (1937- )
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Livingstone Ian
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Matysek Agnieszka
(1)
Micheli Enrico
(1)
Mickiewicz-Janiszewska Agata
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Nowakowska Ilona
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Oszywa Urszula
(1)
Palicka Dorota
(1)
Pięta Jan
(1)
Podhájecká Mária
(1)
Podolska Beatrix
(1)
Portmann Rosemarie
(1)
Pyła Marzena
(1)
Reddy Linda A
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Sher Barbara
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Smolec Bożena
(1)
Steczek-Byczek Dorota
(1)
Stolińska-Pobralska Nella
(1)
Strugarek Jan
(1)
Stępień Barbara
(1)
Szafraniec Grażyna
(1)
Szeja Jerzy
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Sznura Patrycja
(1)
Szymik Eugeniusz
(1)
Thompson Jamie
(1)
Uznańska Anna
(1)
Vopel Klaus W
(1)
Wagner Martina
(1)
Waliś Robert
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(49)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(49)
angielski
(1)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Gry i zabawy
(21)
Terapia zabawą
(7)
Dziecko
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Gry edukacyjne
(5)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Gry i zabawy dziecięce
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(4)
Nauczanie
(4)
Pedagogika zabawy
(4)
Twórczość
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele
(3)
Uczenie się
(3)
Agresywność
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Dogoterapia
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Fröbel, Friedrich Wilhelm (1782-1852)
(2)
Gry fabularne
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mowa
(2)
Odpoczynek
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika
(2)
Ubóstwo
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wychowanie
(2)
Zabawa
(2)
Andragogika
(1)
Cele wychowania
(1)
Coaching
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja
(1)
Eksperymenty
(1)
Escape rooms
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Ewaluacja
(1)
Gry komputerowe
(1)
Harcerstwo
(1)
Hipoterapia
(1)
Hospicja
(1)
Innowacje
(1)
Instytucje artystyczne
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Intersubiektywność
(1)
Język angielski
(1)
Języki
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Matematyka
(1)
Mentoring
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka obywatelska
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Pamięć
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisanie
(1)
Polska
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Przyroda
(1)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Refleksyjność
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Gry i zabawy
(5)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(22)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp, I. Integracja, ćwiczenia, II. Umiejętności społeczne, ćwiczenia, III. Twórcze myślenie, ćwiczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ja i grupa : trening dla uczniów / Justyna Święcicka. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin, 2010. - 136 s. ; 22 cm.
Wstęp, I. Integracja, ćwiczenia, II. Umiejętności społeczne, ćwiczenia, III. Twórcze myślenie, ćwiczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 17)
Zawiera: Część I Zabawa, radość i szczęście w literaturze i życiu dzieci, młodzieży, dorosłych: Rozdział I. Poszukiwanie nowych znaczeń, kontekstów i przestrzeni zabawy: 1. Zabawa, radość i szczęście jako cel sam w sobie - stan istnienia; 2. Zabawa a cechy dziecięcości; 2.1. Przejawianie i wyrażanie uczuć; 2.2. Specyficzne cechy umysłowości dziecka; 2.3. Kontakt z rzeczami; 2.4. Specyfika społecznych kontaktów dziecka; 2.5. Dziecięce spotkania ze światem przyrody i sztuki; 2.6. Kod dziecięcego języka jako istotna cecha dziecięcości; 3. Humor, komizm, śmiech, radość bawienia się i zabawy; 4. Przestrzenie życia i przestrzenie zabawy; 5. O dwóch ważnych niedopowiedzeniach w literaturze przedmiotu o zabawie. Rozdział II. Teksty literackie źródłem wiedzy o egzystencjalnych, społeczno-moralnych, estetycznych i poznawczych cechach zabawy: 1. Czytaj i baw się z nami, czyli różne barwy zabawy w literaturze; 2. Zabawa jako stan istnienia i źródło radości dla niezbyt dużych dzieci - śladami książek Marii Kownackiej i Wandy Chotomskiej; 3. Fikcja, fantazja i rzeczywistość w zabawach inspirowanych książkami Juliana Tuwima i Kornela Makuszyńskiego; 4. Społeczno-moralne, witalne i hedonistyczne cechy zabaw bohaterów książek Astrid Lindgren; 5. Żywioł zabawy. Rozdział III. Radość zabawy w życiu dzieci i młodzieży: 1. Lekcje, których za mało w naszych szkołach - uczenie się kompleksowe z bliska; 1.1. Dziecko jako osoba. Uczeń jako człowiek; 1.2. „Omne trinum perfektum” - co potrójne, to doskonałe - trójdzielna budowa kompleksów; 1.3. Żywioł radości i zabawy w uczeniu się - nauczaniu kompleksowym; 1.4. Przestrzenie - obszary współdziałania. Bliżej integracji rzeczywistej; 1.5. Dominanty działań kompleksowych, czyli sztuka wybierania i odrzucania; 2. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w szkole podstawowej; 2.1. Rozmyślania nauczyciela; 2.2. Atmosfera i sztuka projektowania - lekcja projektująca; 2.3. Bierzemy udział w realizacji kompleksu (3 lekcje); 2.4. Bawimy się w teatr; 2.5. Zakończenie zajęć. Refleksja i samoocena; 3. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w gimnazjum; 3.1. Rozmyślania nauczyciela i jego asystentów; 3.2. Projektowanie - stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi; 3.3. Lekcje ćwiczeniowo-badawcze na temat; 3.4. Spójrzmy na siebie, oceńmy wyniki naszej pracy; 3.5. Rozmyślania końcowe, czyli poza dane informacje; 4. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w liceum; 4.1. Myśl o sławie, nie zawsze służy sprawie; 4.2. Znów o sztuce projektowania; 4.3. Reportaż z bliska, czyli bogactwo działań realizacyjnych; 4.4. Wyniki końcowe, nie zawsze typowe; 4.5. Nagroda wierszem dla wytrwałych w poszukiwaniu radości i szczęścia; 5. Radość i optymizm jako dar i nadzieja Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Część II Zabawa, taniec, radość i szczęście w poezji oraz w twórczości dzieci i młodzieży: Rozdział I. Wokół zabawy, tańca, radości i szczęścia; 1. W poszukiwaniu szczęścia i radości; 2. Manifestacja radości i szczęścia - zabawa i taniec w życiu człowieka; 3. Sposoby wyrażania szczęścia i radości w twórczości - czyli słów kilka o sztuce poetyckiej. Rozdział II. Poezja o zabawie i tańcu: 1. Zabawa w poezji dla dorosłych - tytułem wprowadzenia; 2. Zabawa w poezji dla dzieci; 3. Wiersze dzieci i młodzieży o zabawie; 4. Taniec w poezji dla dorosłych i dzieci oraz w wierszach przez dzieci i młodzież tworzonych; 5. Zabawa i taniec w poezji a droga do radości, szczęścia - uwagi końcowe. Rozdział III. Uczymy się kompleksowo: 1. Wstępne spojrzenie na kompleks; 2. Struktura kompleksu; 3. Lekcje ćwiczeniowo-badawcze; 3.1. Wielopostaciowość szczęścia w twórczości poetyckiej; 3.2. „Kontrast”: radość - cierpienie podstawą ludzkiej egzystencji; 3.3. Zabawa i taniec w literaturze jako stan istnienia, żywioł, forma przejawiania kultury i dialog ze światem; 3.4. Humor a gra o ludzkie szczęście; 4. Lekcje podsumowujące; Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Część III Zabawa w muzyce pieśni i tańcu: Rozdział I. Śpiewaj i baw się z nami: 1. Zabawa w muzycznych działaniach dziecka; 1.1. Ja, ty, my... czyli o zabawie muzycznej więcej; 1.2. Rozwój zdolności ogólnych i muzycznych w procesie zabawy; 1.3. Czynniki wyzwalające i hamujące potrzebę zabawy; 1.4. Zabawa naturalną potrzebą i cechą dziecięcości; 1.5. Intersemiotyczny i autokreacyjny charakter zabawy; 2. Radość muzykowania a sytuacja ucznia i nauczyciela w szkole; 2.1 Formy muzyczne i rodzaje aktywności wyrażone zabawą; 2.2. Swobodna i kierowana działalność dziecka zainspirowana zabawą, czyli o nową jakość nauczania muzyki w szkole; 2.3. Co każdy nauczyciel o zabawie wiedzieć powinien; 2.4. Gdzie szukać inspiracji do zabawy muzycznej; 2.5. Zainteresowania czynnikiem wzmagającym potrzebę zabawy; 3. Systemy nauczania muzyki uwzględniające treści zabawowe; 3.1. Ruch i zabawa w systemie nauczania Emila Jaquesa-Dalcroze’a oraz Rudolfa Labana; 3.2 . Zabawa wyrażona śpiewem w systemie Zoltana Kodaly’a; 3.3. Gra na instrumentach ulubionym zajęciem dziecka wg. Shinichi Suzuki. i Carla Orffa; 3.4. Zabawa w systemie Edwina Eliasa Gordona przybliżająca dziecko do muzyki; 3.5. Zintegrowana pedagogika muzyczna specyficznym rodzajem aktywności twórczej dzieci i młodzieży; 4. Zabawa i zabawowe działania dziecka w rodzinie; 4.1. Więzi rodzinne i uczuciowe kształtowane przez zabawę; 4.2. Małe dziecko i dziecięce działania zabawowe (śpiewanki, przytulanki, melobajki, dobranocki, kołysanki); 4.3. Zabawy muzyczne w rodzinie; 4.4. Zabawy przekazywane w rodzinie przez dziadków znakiem tradycji i przeszłości; 4.5. Zabawy domowe kształtujące więzi rówieśnicze; 5. Katalog dobrej zabawy w domu, szkole, oraz w grupie rówieśniczej. Rozdział II. Piosenki, pląsy i tańce dzieci w różnym wieku: 2.1. Bogactwo motywów i wątków ludycznych w treściach piosenek dziecięcych i pieśni; 2.2. Muzykujemy i bawimy się dźwiękami; 2.3. Ruch pląsy i tańce na zajęciach muzycznych dzieci różnych grup wiekowych; 2.4. Zabawa czynnikiem wzmagającym potrzebę ekspresji muzyczno-ruchowej i poczucie własnej wartości; 2.5. Uspołeczniająca i wychowawcza rola zabaw muzycznych i tańców. Rozdział III. Zabawa muzyczna w działaniach twórczych uczniów i studentów - przykładowe kompleksy zajęć: 3.1. Kompleks zajęć dla młodzieży szkolnej nt. Fryderyk Chopin to wielki ale jeszcze mało znany Polak i muzyk; 3.2. Kompleks zajęć dla studentów nt. Pieśni, muzyka i tańce różnych epok. Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Antologia Bliżej zabawy, radości i szczęścia Część pierwsza: Jak dawniej bawiono się, radowano, zabawiano? - od Renesansu do przełomu XIX i XX wieku Część druga: Bliżej naszych czasów - zabawa radość i szczęście w poezji dla wszystkich Część trzecia: Dar poetów dla dzieci i młodzieży - wiersze o zabawie, zabawkach, tańcu i radości Część czwarta: Być dzieckiem, uczniem, poetą - wiersze współczesnych dzieci i młodzieży o radości, zabawie, tańcu i szczęściu Część piąta: Studenci pedagogiki bawią się, rymują - radości, szczęścia poszukują... 15 wierszy dla Ciebie Czytelniku! i Ty bądź artystą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rytmika dla dzieci / Beatrix Podolska. - Wyd. 5. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2018. - 90, [12] stron : ilustracje ; 24 cm.
Zawiera: 1. Dźwięki i czary muzyczne. 2. Sygnał muzyczny. 3. Przerwa w muzyce. 4. Marsz i bieg w dwóch grupach. 5. Ćwierć nuty i ósemki, formowanie koła. 6. Obraz graficzny. 7. Spostrzeganie zmian dynamicznych (głośności dźwięku). 8. Wyrabianie wyczucia ruchu miarowych ćwierć nut. 9. Słuchanie śpiewu nauczyciela; osłuchanie z piosenką. 10. Reagowanie na znaną melodię. 11. Rozpoznawanie ćwierć nut. 12. Rysowanie nut. 13. Zabawa w dwóch grupach. 14. Rysowanie nut. 15. Opowiadanie bajek, słuchanie muzyki. Pytania nauczyciela. 16. Rejestr wysoki i niski. 17. Kształtowanie wyobraźni działaniem dźwięków. 18. Skojarzenia z muzyką (rejestr wysoki). 19. Skojarzenia z muzyką (rejestr niski). 20. Stopniowa zmiana wysokości dźwięków. 21. Reagowanie na zmiany kierunku melodii. 22. Wykres wysokości gestem ręki lub kreską. 23. Wprowadzenie II- zwrotki piosenki „Piłka”. 24. Pojęcia: wyżej, niżej, w lewo, w prawo. 25. Sylwetki nut, reagowanie na zmianę wysokości dźwięków. 26. Liczenie ilości dźwięków, wprowadzenie do ćwiczeń metrycznych. 27. Klaskanie określoną ilość razy na wywołaną cyfrę. 28. Ruch po promieniu koła w przód i w tył. 29. Akcent. 30. Liczenie nut z zaznaczeniem akcentu. 31. Akcentowanie. Takty 2/4, 3/4, 4/4. 32. Ćwiczenia metryczne. Figury. 33. Reakcja na pojawienie się ósemek. 34. Ósemka pojedyncza. 35. Głośno czy cicho? 36. Zabawa ruchowa w dwóch grupach. 37. Gra na instrumentach. 38. Dyrygowanie grupami instrumentów. 39. Rysowanie instrumentów. 40. Zróżnicowanie dynamiczne. 41. Głośno czy cicho? 42. Dyrygowanie ze zmianami dynamicznymi. 43. Objaśnienia znaków f, p, przyswojenie nazw włoskich. 44. Koordynacja wzroku, słuchu i dotyku. 45. Realizacja ruchowa muzyki głośnej i cichej. 46. Spostrzeganie znaków f i p w nutach drukowanych. 47. Przykłady zabawy uwrażliwiającej na zmianę dynamiki. 48. Wprowadzenie całej nuty; demonstracja brzmienia trójkąta( triangla). 49. Reagowanie na pojawienie się całej nuty, ćwierć nuty i ósemki. 50. Dyrygowanie wartościami nut. 51. Realizowanie wartości nut w ruchu. 52. ”Pokoiki”(takty) i „Krzesełka” ( miejsca ćwierciowe). 53. Zabawa w nutki. 54. Rozmieszczenie nut na miejscach ćwierć nutowych. 55.Wprowadzenie pauzy ćwierćnutowej. Wyklaskanie rytmu. 56. Cymbałki; rozwijanie wyobraźni. 57. Glissando i staccato. 58. Ćwiczenia metryczne. 59. Gra zespołowa na cymbałkach. 60. Wprowadzenie III zwrotki piosenki „Piłka” J. Wasowskiego. 61. Zmiany tempa. 62. Zabawa w pociągi. 63. Zmiany tempa. 64. Karuzela II cz. 65. Incytacje i inhibicje – zabawy pobudzające i hamujące ruch. 66. Dzieci same dobierają do swoich grup instrumenty perkusyjne. 67. Zmiany tempa, zatrzymanie się na sygnał. 68. Wprowadzenie piosenki „Pociąg”. 69. Zagadki słuchowe. Opowiadania dzieci. 70. Crescendo i diminuendo. 71. Słuchanie muzyki, opowiadania, bajki. 72. Plastyczne wyobrażenie bajki muzycznej. 73. Improwizacje na cymbałkach. Estetyka dźwięku. 74. Pan Bas i Pani Wiolin. 75. Dzieci próbują odnaleźć głosy zwierząt. 76. Plastyczne przedstawienie Pani Violin i Pana Basa. 77. Zagadki słuchowe. 78. Wysoko, nisko czy w środku? 79. Dźwięki wysokie, średnie i niskie. Zabawa piłkami. 80. Wprowadzenie pół nuty. 81. Zagranie pół nuty na różnych instrumentach. 82. Zabawa w cztery domki. Rozpoznanie wartości nut. 83. Zapamiętanie rytmu. 84. Dzieci poruszają się podskokami. 85. W podobny sposób nauczyciel stosuje inne, coraz trudniejsze rytmy. 86. Echo melodyczne i rytmiczne. 87. Gra na instrumentach perkusyjnych. 88. Rysowanie nut. 89. Orkiestra perkusyjna. Dyrygowanie wartościami nut. 90. Ćwiczenie bez instrumentów. 91. Pobudzanie wyobraźni, ekspresja ruchowa. 92. Graficzne przedstawienie muzyki. 93. Ilustracja muzyczna opowiadania. Improwizacja na instrumentach. 94. Dzieci interpretują słownie opowieści muzyczne. 95. Kształcenie pamięci rytmicznej, wymyślanie tekstów do rytmu. 96. Rozpoznawanie znanego rytmu. 97. Dyrygowanie tematami rytmicznymi. 98. Wyrabianie pamięci rytmicznej i poczucia rytmu. 99. Improwizowanie melodii do podanego tekstu. 100. Słuchanie wiolinu lub basu. Ćwiczenie w dwóch grupach. 101. Reagowanie na sygnał muzyczny. 102. Granie rytmów w wiolinie i w basie. 103. Słuchanie dwugłosu. Realizacja ósemki i ćwierć nuty. 104. Incytacje i inhibicje w takcie 4/4. 105. Rozmieszczanie nut w taktach. 106. Ćwiczenie słuchowe: ile słychać dźwięków? 107. Spostrzeganie sygnału, zmiany kierunku ruchu. 108. Własne melodie do podanego tekstu. 109. Wyrabianie pamięci rytmicznej. 110. Korelacja wyobrażenia słuchowego z wizualnym. 111. Muzyka smutna i wesoła. 112. Zabawa z piłkami :„wesoło i smutno”. 113. Dzieci słuchają muzyki i malują w blokach. 114. Rozmieszczenie nut w taktach. 115. Wprowadzenie do dwugłosowości. 116. Zabawa „Kot i myszki”. 117. Improwizacja rytmów. 118. Dzieci klaszczą kolejno własne rytmy. 119. Rozpoznanie barwy dźwięku instrumentów perkusyjnych. 120. Równoczesne realizowanie wartości rytmicznych przez 4 grupy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: 1. Podstawy prawne funkcjonowania żłobków 2. Rozwój psychoruchowy dziecka do trzeciego roku życia 3. Trudności rozwojowe małych dzieci 4. Żłobek jako instytucja opiekuńczo-wychowawcza: 4.1. Organizacja pracy w żłobku 4.1.1. Żywienie dzieci w żłobkach 4.2. Realizacja funkcji opiekuńczej 4.2.1. Czy warto wprowadzać program adaptacyjny w żłobku? 4.2.2. Opieka nad małym dzieckiem 4.2.3. Znacząca rola pielęgniarki w żłobku 4.3. Realizacja funkcji wychowawczej 4.3.1. Kształtowanie umiejętności samoobsługowych 4.3.2. Wychowanie poprzez zabawę 5. Przestrzeń dla edukacji w placówce 5.1. Metody pracy wykorzystywane podczas zajęć z dziećmi 5.2. Język angielski w żłobku – nauka poprzez zabawę i czynności dnia codziennego 5.3. Dobre praktyki – zajęcia edukacyjne prowadzone metodą programu rocznego 5.4. Współpraca z uczelniami i organizacjami pozarządowymi 6. Zabawa jako forma uczenia się dzieci 6.1. Zabawy fundamentalne 6.2. Zajęcia muzyczno-ruchowe w żłobku 6.3. Zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci jako profilaktyka logopedyczna – Edyta Żebrowska 6.4. Zajęcia taneczne 6.5. Teatr w życiu małych dzieci 6.6. Zajęcia plastyczne dla najmłodszych 7. Bajki i baśnie dla najmłodszych 8. Profesjonalny opiekun małych dzieci 9. Znaczenie dobrych relacji z rodzicami 10. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w żłobkach; Kilka słów na zakończenie…; Dedykacja Bożeny Kurelskiej; Dedykacja Anety Jegier; Bibliografia; O autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Prawidłowo funkcjonujące zmysły i kondycja fizyczna podstawą rozwoju aktywności zabawowej i komunikacyjnej dziecka; Sygnały dźwiękonaśladowcze w rozwoju umiejętności komunikacyjnych u dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju; Funkcje sygnałów dźwiękonaśladowczych w procesie porozumiewania się; Poznawczy i symboliczno-komunikacyjny aspekt rozwoju zabaw dziecięcych; Dialog matki z dzieckiem źródłem doznań inspirujących rozwój zabawy symbolicznej; Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka; Obiekt przejściowy i jego funkcja w zabawie; Zabawa symboliczna forma dialogu dziecka z otoczeniem; Możliwości wykorzystania spostrzeżeń związanych z istotą zabaw symbolicznych w terapii i rehabilitacji; Dialogowo-podmiotowy i społeczny aspekt rozwoju zabaw dzieci z deficytami rozwoju; Zabawa i jej wpływ na psychoruchowy rozwój dziecka; Zabawki i zabawy dla dzieci rozwijające zainteresowania i potrzeby poznawania świata i działania; Mały konstruktor; Podróże po literowym świcie; Wkładani geometryczne; Graficzne żarciki i rymowanki; Zabawy dla dzieci nieśmiałych lub mało aktywnych; Zabawa w teatr z łyżki- zabawa dla dzieci, które chcą kreować swój bajkowy świat
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nauka przy pomocy zabaw interakcyjnych, 2. Psychospołeczna nauka w grupie, 3. Prowadzący grupę, 4. Zadania prowadzącego, 5. Poziomy rozwoju grupowego, 6. Radzenie sobie z problemami, 7. Aksjomaty i podstawowe reguły dotyczące prowadzenia grupy interakcyjnej, 8. Repertuar interwencji u prowadzącego grupę
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I. Nauczyciel i uczeń w edukacji artystycznej i twórczej; Cz. II. Wstęp do części praktycznej; 1. Zabawy rozwijające ekspresję muzyczno-ruchową dziecka; Propozycje zabaw integracyjnych i muzyczno-ruchowych; 2. Zabawy rozwijające twórczość plastyczną dziecka; Propozycje zabaw plastyczno-technicznych; 3. Zabawy słowne rozwijające myślenie i postawę twórczą dziecka; Zabawy słowem malowane; Cz. III. Metodologiczne podstawy badań; Analiza wyników badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota intersemiotycznej formuły zajęć. Rozważania teoretyczne: Ruch w diagnostyce i terapii; Niedyrektywna koncepcja terapeutyczna; Zastosowanie technik plastycznych w ocenie ekspresji i wspomaganiu rozwoju dziecka. 2. Metodologiczne podstawy badań diagnostycznych i procedury wizualizacyjnej 3. Wyniki wstępnych badań diagnostycznych: Grupa dzieci uzdolnionych – G 1; Grupa dzieci z zaburzeniami rozwoju – G 2; Rozszerzone wyniki badań diagnostycznych. 4. Materiał przeznaczony do indukowania wizualizacji: Przebieg wizualizacji kinetycznych w ujęciu uczestniczącym. 5. Analiza wyników badań - ich interpretacja – wnioski: Ruch i tworzenie układów przestrzenno-kinetycznych jako narzędzie poznania; Przydatność technik plastyczno-psychologicznych w weryfikacji i falsyfikacji danych diagnostycznych; Wyniki w kategoriach indywidualnych. Próby uogólnienia i wnioski. Bibliografia; Aneksy: Dokumentacja tekstowa i rysunkowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Percepcja ciała; 2. Koordynacja dynamiczna i równowaga; 3. Sprawność manualna kończyn górnych; Aneks. Materiały do kopiowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera: Wstęp; 1. Jakość zaangażowania; 2. Rozwój sensoryczny; 3. Ćwiczenia w zakresie motoryki dużej; 4. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą; 5. Komunikacja; 6. Zmysł społeczny; 7. Przygotowujemy się do szkoły; 8. Czynności w domu; 9. Zabawy na dworze; 10. Wykorzystanie gotowych gier i zabawek; Słowniczek najważniejszych pojęć; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 4 (39)/2003)
1. Egzaminy zewnętrzne w polskim systemie oświaty, 2. Edukacja w Europie - standardy oceniania, 3. Jak badać jakość pracy szkoły?, 4. Istota i modele wychowania w świetle racjonalności adaptacyjnej i emancypacyjnej, 5. Tożsamość jednostki a nabywanie wyobrażeń o rolach społecznych, 6. Wykorzystanie aktywnych metod i technik nauczania we współczesnej dydaktyce, 7. Metoda projektów w edukacji wyższej. Podejmowanie odpowiedzialności za uczenie się, 8. Metody gier dydaktycznych a techniki darmowe, 9. Warunki skuteczności kar w wychowaniu, 10. Wybrane typologie postaw rodzicielskich na przykładzie zachowań bohaterów baśni, 11. Terapeutyczna funkcja książki w pedagogice specjalnej, 12. W poszukiwaniu złotego środka...Próby realizacji wychowania przez sztukę w galeriach sztuki współczesnej, 13. Działalność państwa w zakresie opieki nad dzieckiem opuszczonym w międzywojennej Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Strategie terapeutyczne w integracji sensorycznej - przykłady ćwiczeń i zabaw „Cyrk sensoryczny”: 1. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne z dzieckiem; 2. Zabawy motoryczne i sensoryczne z dziećmi; 3. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne i motoryczne dla dzieci w wieku przedszkolnym; 4. Strategie terapeutyczne do wykorzystania przez rodziców i nauczycieli; 5. Obserwacja kliniczna dziecka z zastosowaniem prób diagnostycznych; 6. Ćwiczenia motoryczne (z zastosowaniem piłek, woreczków, taśmy) w terapii ręki i koordynacji; 7. Sensoryczne karty pracy indywidualnej dziecka. Cz. II. Wybrane narzędzia diagnostyczne do badania przetwarzania sensorycznego i rozwoju motoryki u dzieci: 1. Listy kontrolne sensoryczno-motoryczne; 2. Obserwacja dziecka z problemami przetwarzania sensorycznego; 3. Kwestionariusz do oceny lateralizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp: Przyroda jako środowisko sprzyjające zabawie i nauce; Ruszamy! Proste zabawy ruchowe; Zabawy w rycerzy i inne przygody: Z odwagą dążymy do celu; O leśnych skrzatach: Poprzez zabawę poznajemy przyrodę; Życie Indian i dzika dżungla: przyroda w czterech ścianach; Pobudzamy wszystkie zmysły: Badamy przyrodę za pomocą różnych zmysłów; Bawimy się i majsterkujemy: Twórcze doświadczenia przyrodnicze; Sen i relaks: Ukojenie na łonie przyrody; Dodatkowe inspiracje; Indeks zabaw i gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia )
1. Oto ja, Garry Landreth: Zasady nawiązywania relacji z dziećmi. 2. Znaczenie zabawy: Funkcje zabawy; Dzieci komunikują się za pomocą zabawy; Zabawa w procesie terapeutycznym; Zabawa symboliczna; Stadia w procesie terapii zabawą; Zabawa dzieci przystosowanych i nieprzystosowanych. 3. Historia i rozwój terapii zabawą: Terapia zabawą w psychoanalizie; Uwalniająca terapia zabawą; Relacyjna terapia zabawą; Niedyrektywna/zorientowana na dziecko terapia zabawą; Terapia zabawą w szkołach podstawowych; Towarzystwo Terapii Zabawą; Szkolenie iniwersyteckie; Centrum Terapii Zabawą; Terapia rodzicielska; Trendy w terapii zabawą. 4. Spojrzenie na dzieci: Zasady dotyczące nawiązywania relacji z dziećmi; Dzieci są odporne na przeciwności losu; Niektóre dzieci są jak popcorn, a niektóre jak melasa. 5. Zorientowana na dziecko terapia zabawą: Teoria osobowości; Zorientowane na dziecko ujęcie osobowości i zachowania; Podstawowe pojęcia zorientowanej na dziecko terapii zabawą; Przystosowanie i nieprzystosowanie; Terapeutyczne warunki rozwoju; Relacja terapeutyczna; Cele zorientowanej na dziecko terapii zabawą; Czego dzieci się uczą w terapii zabawą; Wielokulturowe podejście zorientowanej na dziecko terapii zabawą. 6. Terapeuta: Tworzenie różnic; Bycie z; Cechy osobowości; Samoświadomość terapeuty; Samoakceptacja terapeuty; Rola terapeuty; Ryan - umierające dziecko w terapii zabawą; Praktyka pod superwizją ułatwia wgląd w siebie; Zalecany program szkoleniowy. 7. Rodzice jako partnerzy w terapii zabawą: Informacje środowiskowe; Czy rodzice również muszą uczestniczyć w terapii?; Rodzice jako partnerzy w procesie terapii zabawą; Zapoznanie rodziców z terapią zabawą; Przygotowanie rodziców do separacji z dzieckiem; Wywiad z rodzicem; Etyczne i prawne aspekty terapii zabawą; Skierowanie psychiatryczne. 8. Pokój zabaw i materiały: Umiejscowienie pokoju zabaw; Cechy pokoju zabaw; Inne miejsca do prowadzenia terapii zabawą; Uzasadnienie wyboru zabawek i materiałów; Kategorie zabawek; Przenośny pokój zabaw; Zalecane zabawki i materiały do pokoju zabaw; Dodatkowe uwagi; Sugerowane nazwy programu terapii zabawą w szkołach. 9. Początek relacji - czas tylko dla dziecka: Cele relacji; Nawiązanie kontaktu z dzieckiem; Wstępne spotkanie w poczekalni; Rozwijanie relacji w pokoju zabaw; Reagowanie na oporne, lękliwe dziecko; Relacja terapeutyczna w oczach dziecka; Zadawanie pytań przez dzieci; Wyjaśnienie lustra obserwacyjnego i nagrywania; Robienie notatek podczas sesji; Przygotowanie do zakończenia sesji; Reakcje terapeutów na pierwsze sesje terapii zabawą; Podstawowe wymiary relacji. 10. Cechy charakterystyczne reakcji wspomagających: Wrażliwe rozumienie - bycie z; Troskliwa akceptacja; Wyróżniające cechy reakcji terapeutycznych; Reakcje wspomagające; Typowe niewspomagające reakcje; Paul - lękliwe dziecko z tendencją do acting out w terapii zabawą. 11. Wyznaczanie granic w terapii: Podstawowe wytyczne dotyczące wyznaczania granic; Kiedy przedstawiać granice; Uzasadnienie granic w terapii; Procedury wyznaczania granic w terapii; Etapy procedury wyznaczania granic w terapii; Kiedy granice są przekraczane; Brak pewności w wyznaczaniu granicy; Granice sytuacyjne; Reakcje początkujących terapeutów na wyznaczanie granic. 12. Typowe problemy w terapii zabawą i co zrobić, jeśli...: Co zrobić, jeśli dziecko milczy; Co zrobić, jeśli dziecko chce wnieść do pokoju zabaw zabawki lub jedzenie; Co zrobić, jeśli dziecko jest nadmiernie zależne; Co zrobić, jeśli dziecko uporczywie zabiega o pochwały; Co zrobić, jeśli dziecko uważa, że dziwnie mówimy; Co zrobić, gdy dziecko chce, aby terapeuta pobawił się z nim w zgadywanie; Co zrobić, gdy dziecko prosi o okazanie czułości; Co zrobić, gdy dziecko chce się przytulić lub usiąść na kolanach terapeuty; Co zrobić, jeśli dziecko próbuje ukraść zabawkę; Co zrobić, jeśli dziecko nie chce wyjść z pokoju zabaw; Co zrobić, gdy terapeuta niespodziewanie nie może dotrzymać terminu spotkania. 13. Ważne zagadnienia w terapii zabawą: Zachowanie poufności; Uczestniczenie w zabawie dziecka; Przyjmowanie prezentów od dzieci w terapii zabawą; Wręczanie dziecku nagrody na koniec sesji lub pamiątki na zakończenie terapii; Proszenie dziecka o posprzątanie; Informowanie dzieci o powodach ich uczestnictwa w terapii zabawą; Przyprowadzanie kolegi do pokoju zabaw; Zapraszanie rodziców lub rodzeństwa do pokoju zabaw. 14. Dzieci w terapii zabawą: Nancy - od łysiny do loków; Cindy - dziecko z tendencją do manipulowania; Amy - dziecko z wybiórczym mutyzmem. 15. Ustalenie procesu terapeutycznego i zakończenia: Ustalenie zmiany w ramach sesji; Wymiary zmiany; Znaczenie zakończenia; Punkty odniesienia dla ustalenia zakończenia; Procedury kończenia relacji; Reakcje dzieci na ostatnią sesję; Przedwczesne zakończenie. 16. Intensywna i krótkoterminowa terapia zabawą: Intensywna terapia zabawą; Badania nad intensywną terapią zabawą; Krótkoterminowa terapia zabawą; Badania nad krótkoterminową terapią zabawą; Krótkoterminowa Terapia relacji rodzic-dziecko (CPRT). 17. Badania dotyczące terapii zabawą: Badania metaanalityczne; Międzykulturowe badania nad zorientowaną na dziecko terapią zabawą; Przegląd eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych badań nad CCPT.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę! Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5–12 lat: zawierania przyjaźni czekania na swoją kolej proszenia o pomoc i oferowania pomocy używania odpowiednich słów kontrolowania swojego zachowania wyrażania emocji. Ta książka to prawdziwa „skrzynka narzędziowa” nauczyciela, pedagoga, terapeuty. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci – od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji. Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowanej do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie do lektury: O czym jest książka? Kilka uwag o konstrukcji tekstu w książce. Argumenty za udostępnieniem eseju nauczycielom. Wsteczne lusterko czyli przeszłość w dyskusji o edukacji dzieci. Teraźniejszość/współczesność w edukacji dzieci. Zarys problemu. Vade mecum, czyli pójdź za mną… Część I - Rozważ cywilizacyjno-pedagogiczny kontekst edukacji. 1. Czym jest cywilizacja jako obszar lokowania celów edukacji. 2. Wybrane cechy/znaki naszego czasu jako podstawa edukacji człowieka. 2.1. Globalizacja. 2.2. Dataizacja/algorytmizacja. 2.3. Wieloznaczność. 2.4. Konsumeryzm. 3. kompetencje współczesnego człowieka trzeciej fali cywilizacyjnej jako podstawa doboru treści edukacyjnych. 3.1. Kreatywność jako podstawa twórczości/innowacyjności/badania. 3.2. Wyobraźnia i jej uwalnianie. 3.3. Działanie zespołowe/wspólne/grupowe. 3.4. Umiejętność porozumiewania się. 3.4.1. Kompetencja językowa. 3.4.2. Kompetencja komunikacyjna. 3.5. Umiejętności informatyczne i informacyjne. 4. Codzienność w uwalnianiu i rozwijaniu kompetencji cywilizacyjnych. 4.1. Zgiełk, szum informacyjny wokół wychowania/edukacji (gadanina). 4.2. Ciekawość. 4.3. Dwuznaczność. Podsumowanie. Część II – Spójrz – to jest dziecko i jego czas życia – dzieciństwo. Co o nim wiesz? 1. Wiedza i niewiedza o dziecku i dzieciństwie. 2. Wiedza potoczna o dziecku i dzieciństwie. Pedagogie. 3. Naukowe spojrzenie na dzieciństwo i dziecko. 3.1. Naukowa wiedza i niewiedza o dzieciństwie. 3.2. Naukowa wiedza i niewiedza o dziecku. 3.2.1. Wiedza o biologicznym rozwoju dziecka. 3.2.2. Wiedza o psychicznych procesach zachodzących w dziecku. 3.2.3. Obraz społecznych możliwości dziecka. 3.2.4. Syntetyczny naukowy obraz rozwoju dziecka. 4. Co powinnaś wiedzieć? Kilak przestróg. Podsumowanie. Część III – Poprowadź dziecko ku doświadczaniu w świecie. 1. Obszary zmiany koniecznej. 1.1. Zmiana idei, celów i funkcji edukacji. 1.2. Czy i co można/powinno się zmienić w stanowieniu celów? 2. Kierunki zmiany w edukacji. 2.1. Przejście od części do całości. 2.2. Przejście od obiektywizmu do epistemologii. 2.3. Przejście od struktur ku procesowi. 2.4. Przejście od budowy do sieci powiązań. 2.5. Przejście od prawdy do przybliżonego jej opisu. 3. Obszary i kierunki zmiany w edukacji dzieci. 4. Teoretyczny kontekst edukacji. Wybrane zakresy. 5. Krytyka jako wymiar etyczności i profesjonalizmu nauczycieli. 6. Wymiary odpowiedzialności nauczycielskiej. 7. Uczenie (się) przez dziecko odpowiedzialnych zachorowań. 8. Ustawowe zadania nauczyciela dziecka. Krytyczny ich odczyt. 9. Zasady edukacji dzieci w nowych kontekstach współczesności. Podsumowanie Część IV – przystań i zobacz, jak bawi się dziecko. 1. Zabawa jako płaszczyzna doświadczania siebie jako jednostki przez dziecko. 2. Właściwości zabawy. 3. Pierwiastki zabawy. 4. Cechy zabawy. 5. Między zabawą a grą w edukacji. 6. Lokalizacja zabawy w edukacji. Bez podsumowania – otwarcie myślenia nauczyciela na wartości zabawy, czyli ciąg dalszy zależy od Ciebie. Część V – Poszukaj dróg wspierania dziecka w doświadczaniu siebie i świata. 1. Rozpoznawanie-poznawanie jako warunek efektywnej edukacji. 1.1. Doświadczanie-doświadczenia. 1.2. Rozpoznawanie siebie przez nauczyciela. 1.3. Rozpoznanie-poznanie możliwości działaniowych dzieci. 2. Parametry rzeczywistości edukacyjnej. 2.1. Przestrzeń. 2.2. Czas. 2.3. Liczebność/liczba/liczność. 2.4. Przyczynowość. 3. Holizm w rzeczywistości edukacyjnej. Podsumowanie. Część VI – Wymiary Twojego nauczycielstwa. 1. Dziesięć proponowanych lekcji do odrobienia. 2. Autotest kompetencji pedagogicznej. 3. Obrazy z życia wzięte jako podstawa do przemyślenia stosunku do dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej