Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(31)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(27)
Czasopisma
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(17)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(24)
Autor
Godawa Grzegorz
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Okraska-Ćwiek Beata
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Walczak Małgorzata
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Kocór Maria
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Dusza Bożena
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Guz Sabina
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Adamek Irena
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Basińska Anna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerka Vladimír
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Gurba Ewa
(1)
Hallada Marek
(1)
Jakacka Ewa (1964- )
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaja Barbara
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kołodziej Małgorzata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulmatycki Lesław
(1)
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Marks Mirosława
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mańkowska Anna
(1)
Mickiewicz-Janiszewska Agata
(1)
Musiał Emilia
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nycz Edward
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Pietrala Dawid
(1)
Pietrala Teresa
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Podhájecká Mária
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Płóciennik Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(29)
Nauczanie początkowe
(9)
Nauczyciele
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Kształcenie
(4)
Metoda Montessori
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Pedagogika przedszkolna
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie
(3)
Badania naukowe
(2)
E-learning
(2)
Fröbel, Friedrich Wilhelm (1782-1852)
(2)
Gry i zabawy
(2)
Historia wychowania
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Metody nauczania
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagogika
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Barwy
(1)
Biblioterapia
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Filozofia nauki
(1)
Fonoholizm
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hermeneutyka
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Licea
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Medycyna
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Poradnik
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Dwa podejścia w myśleniu o dziecku i wczesnej edukacji; 2. Od teorii do praktyki- trzy przykłady demokratycznego eksperymentowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 546)
1. Znaki "naszego czasu" jako podstawa zmiany w ujęciu sytuacji edukacyjnej; 2. Edukacja jako fakt w życiu człowieka. Podstawowe zakresy zmiany; 3. Istota i rodzaje sytuacji w edukacji- studium teoretyczne; 4. Rodzaje sytuacji edukacyjnej- studium praktyczno-teoretyczne; 5. Paradygmaty edukacji dzieci a sytuacja edukacyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecięce lata : Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego 2012-2017 / Joanna Sosnowska. - Łódź : Uniwersytet Łódzki , 2017. - 206, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 21 cm.
Zawiera: Wstęp; 1. Początek; 2. Maria Montessori; 3. Społeczność Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego; 4. Dzieci w roku szkolnym 2016/2017; 5. Absolwenci Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego 92013-2017); 6. Przestrzeń edukacyjna; 7. Program wychowania i plan dnia; 8. Inne (ciekawe) działania z dziećmi; 9. Działania promocyjne; 10. Publikacje o Przedszkolu Uniwersytetu Łódzkiego, Dane adresowe Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Duchowy plan rozwoju dziecka według Marii Montessori 2. Spotkanie dziecka z pedagogiką Montessori 3. Rodzice w spotkaniu z pedagogiką Montessori 4. Przedszkole Montessori 5. Szkoła Montessori
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwiązywanie problemów przez dzieci / Irena Adamek. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 1998. - 103, [1] s. : wykr. ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
1. Znaczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka: Pojęcie problemu, Rodzaje problemów, Usytuowanie rozwiązywania problemów w kształceniu dzieci, Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się. 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci: Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; Rola zadań problemowych; Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci: Konstruowanie wiedzy przez dzieci; Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu. 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; Dobór odpowiednich problemów; Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów ; Stosowanie techniki rozwiązywania problemów; Strategie postępowania w sytuacji problemowej. 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu: Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów, Planowanie zajęć, Ranga edukacji przedszkolnej. 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej: Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Część teoretyczna. 1. Przedszkole i jego rola w rozwoju dziecka. 2. Wiedza i rozwój poznawczy we wczesnych latach życia dziecka. 3. Konstruktywizm jako teoria i postulat edukacyjny. 4. Część II: Część badawcza. 4. Założenia metodologiczne badań własnych. 5. Wiedza nazewnicza jako obszar działań nauczycielki przedszkola. 6. Wiedza wyjaśniająca jako obszar działań nauczycielki przedszkola. 7. wiedza interpretacyjna jako obszar działań nauczycielki przedszkola. 8. Nauczycielskie rozumienie sytuacji dydaktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Percepcja słuchowa: Rola funkcji słuchowej w czynnościach czytanie i pisania; Zaburzenia percepcji słuchowej, ich objawy i konsekwencje; Metody badania poziomu percepcji słuchowej; Ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę słuchową; 2. Percepcja wzrokowa: Rola funkcji wzrokowej w czynnościach czytania i pisana; Zaburzenia percepcji wzrokowej oraz orientacji przestrzennej i ich objawy; Metody badania percepcji wzrokowej i orientacji przestrzennej; Ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę wzrokową oraz orientacje przestrzenną; 3. Sprawność motoryczna: Motoryka ogólna i manualna jako czynnik gotowości dziecka do nauki szkolnej; Zaburzenia i opóźnienia rozwoju ruchowego i ich objawy; Metody badania motoryki; Lateralizacja, jej rodzaje jako ważny czynnik rozwoju ruchowego dziecka; Zaburzenia procesu lateralizacji jako przyczyna trudności i niepowodzeń w nauce; Metody badania lateralizacji; Przykładowe ćwiczenia dla dzieci o opóźnionym rozwoju ruchowym; 4. Przykładowe konspekty zajęć korekcyjno-kompensacyjnych: Ćwiczenia usprawniające wszystkie funkcje; Rozróżnianie samogłosek. Podstawianie spółgłosek do stałej samogłoski; Głoski dźwięczne i utrata dźwięczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z historii wychowania przedszkolnego; 2. Aktualny stan wychowania przedszkolnego w Polsce; 3. Uczestnicy (podmioty) procesu edukacyjnego w przedszkolu; 4. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce; 5. Założenia metodyczne pracy pedagogicznej w przedszkolu; 6. Planowanie pracy pedagogicznej w przedszkolu; 7. Diagnozowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1: Dziecko jako podmiot edukacyjnych oddziaływań i naukowych poszukiwań. Rozdział 1: Sztuka wychowania – korczakowski skrót życia i pracy pedagogicznej; Rozdział 2: Polska pedagogika małego dziecka w defensywie; Rozdział 3: Aktualność niektórych koncepcji Nowego Wychowania o dziecku i jego dzieciństwie; Rozdział 4: Refleksje nad współczesnym dzieciństwem z perspektywy dorosłych – studentów pedagogiki; Rozdział 5: Rodzina w oczach dzieci kończących edukację przedszkolną w środowisku miejskim i wiejskim. Część 2: Wspieranie rozwoju dziecka w przedszkolu – wyzwania, poszukiwania i propozycje. Rozdział 1: Autoramenty instytucji edukacji przedszkolnej; Rozdział 2: Wspieranie dziecka w rozwoju – refleksje na marginesie aktualnych wyzwań dla nauczyciela; Rozdział 3: Koncepcja Edwina Eliasa Gordona; Rozdział 4: Być ojcem twórczego dziecka; Rozdział 5: Istota zabaw twórczych; Rozdział 6: Postrzeganie powietrza przez dzieci przedszkolne; Rozdział 7: Rozwój wczesnej nauki pisania i czytania wśród dzieci w przedszkolu; Rozdział 8: Powszechna dwujęzyczność z językiem angielskim – pieśń przyszłości czy konieczność na tu i teraz?; Rozdział 9: „Nauczyciel-nadzorca”, „nauczyciel-animator” – zastosowanie oceny jako czynnika wspierania podmiotowości ucznia lub jego uprzedmiotowienia; Rozdział 10: Rola nauczyciela we wczesnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością; Rozdział 11: Indywidualne zachowania proekologiczne studentów pedagogiki; Rozdział 12: Kluczowe momenty w karierze zawodowej nauczyciela edukacji przedszkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy edukacji w systemie Montessori. 2. Metodologiczne założenia badań własnych. 3. Osiągnięcia dzieci w rozwoju poznawczym. 4. Sprawność językowa dzieci. 5. Wybrane osiągnięcia szkolne dzieci. 6. Zachowania społeczne dzieci. 7. Wybrane cechy osobowości dzieci. 8. Niektóre właściwości procesu nauczania-uczenia się w szkołach Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wczesna Edukacja)
Zawiera: Tworzenie w edukacji wczesnoszkolnej warunków do uczenia się przez badanie; Rola nauczyciela przedszkola w kreowaniu dziecięcej aktywności podczas zabaw badawczych; Nauczyciel jako organizator warunków do działań badawczych w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit”; Moduł języka angielskiego w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit” - nowe możliwości dla nauczycieli; Wykorzystanie przez nauczyciela klas początkowych multimedialnych programów komputerowych o charakterze edukacyjnym; Badanie skuteczności programu komputerowego do nauki czytania; Uczeń uzdolniony matematycznie w opinii nauczycieli wczesnej edukacji; Współdziałanie nauczycieli i rodziców w tworzeniu warunków sprzyjających osiąganiu przez dziecko samodzielności w przedszkolu; Rola nauczyciela w kreowaniu postaw społecznych rodzeństw w grupie zróżnicowanej wiekowo na przykładzie Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego; Sztuka edukacji - przestrzeń muzeum i przedszkola jako środowisko kształcenia i wychowania do kultury; nauczyciel inicjatorem czytelnictwa uczniów klas początkowych; Obraz dziecka i dzieciństwa w twórczości Joanny Papuzińskiej jako źródło inspiracji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej; Koncepcja Celestyna Freineta w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Teoretyczne podstawy programu: Koncepcja pedagogiczna Friedricha Froebla; Wizja dziecka; Poglądy na zabawę; Dary; 2. Formy organizacyjne; 3. Cele kształcenia i wychowania; 4. Treści dydaktyczne; 5. Organizacja pracy według programu „Dar zabawy”; 6. Sposoby osiągania celów: Styl pracy nauczyciela; Strategie edukacyjne; 7. Sposoby diagnozy osiągnięć rozwojowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Świadomość zagrożeń u dzieci: Poczucie zagrożenia u dzieci ze środowiska wiejskiego w młodszym wieku szkolnym; Świadomość zagrożeń wśród uczniów, ich rodziców i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Górkach Wysokich w kontekście podejmowanych działań profilaktycznych; Wiadomości i umiejętności dzieci sześcio- i siedmioletnich w obszarze "Spotkanie z osobą nieznajomą"; Poczucie skuteczności własnych działań w opinii dzieci a praca nauczyciela; Problem odpadów jako zagrożenie dla środowiska w świadomości dzieci sześcioletnich; 2. Profilaktyka zagrożeń i wspieranie rozwoju dziecka: Rola przedszkola i szkoły w zapobieganiu zagrożeniom rozwoju dziecka; Współczesne zagrożenia rozwoju i wydolności narządu ruchu u dzieci i młodzieży oraz rola sportu w leczeniu ortopedycznym; Problem diagnozy i terapii trudności w uczeniu się; Działania poradni psychologiczno-pedagogicznej na rzecz zapobiegania zagrożeniom dzieci i młodzieży; Pomoc dziecku w praktyce poradnianej na przykładzie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łęcznej; Edukacyjny kontekst wspierania rozwoju kompetencji emocjonalnej dziecka; Więzi emocjonalno- społeczne dziecka z przedszkolem; Programy pobudzania twórczej aktywności jako profilaktyka postawy konsumpcyjnej u dzieci; Ogród przedszkolny miejscem bezpiecznego i harmonijnego rozwoju dziecka; Rozwijanie u dzieci w wieku przedszkolnym umiejętności bezpiecznego zachowania się w ruchu drogowym; Dzieci niepełnosprawne na wsi- dziećmi bez przyszłości?; XXI wiek- wyzwaniem dla rodziców i przedszkola; Wolność rozwoju dziecka- zagrożenia doby postmodernizmu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Życie Friedricha Wilhelma Augusta Froebla; 2. Koncepcja pedagogiczna Friedricha Froebla; 3. Dary; 4. Formy organizacyjne: Zabawa; Zajęcia dydaktyczne; Twórcze prace ręczne; Praca w ogródku i ogrodzie przedszkolnym; Prace gospodarcze; 5. Przykłady rozwiązań: Wprowadzenie; Propozycje edukacyjnych spotkań w „Porannym kole”; Zabawy badawcze; Wierszyki i wyliczanki; Wierszyki w języku angielskim; Aktywność twórcza; Działania w plenerze; 6. Przykłady planów zajęć w „Porannym kole” i „Aktywności w grupach zabawowo-zadaniowych; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review" / red. Stanisław Juszczyk)
I. Sylwetka psychofizyczna dziecka sześcioletniego II. Gotowość a dojrzałość szkolna - kodyfikacja pojęć i procesów III. Analiza procesu kształtowania gotowości szkolnej IV. Czynniki wspierające lub spowalniające proces osiągania gotowości szkolnej V. Komputer w przedszkolu VI. Koncepcja metodologiczna badań własnych VII. Ogólna charakterystyka edukacyjnych programów komputerowych wykorzystanych w trakcie realizacji eksperymentu pedagogicznego VIII. Teren badań IX. Analiza wyników badań własnych X. Poziom gotowości szkolnej dzieci w świetle badań początkowych XI. Kierunek zmian poziomu gotowości szkolnej dzieci w trakcie trwania eksperymentu XII. Poziom gotowości szkolnej w świetle badań końcowych XIII. Komputer w zabawie i nauce dzieci sześcioletnich w przedszkolu w świetle badań początkowych i końcowych dzieci z grupy eksperymentalnej; Wnioski końcowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Gra jako okno do poznania dziecięcego świata; 3. Menedżmnet gier edukacyjnych; 4. Gra w kontekście procesu edukacyjnego; 5. Program edukacyjny Dziecko i świat; 6. Powiązanie diagnozy pedagogicznej z programem edukacyjnym i grą; 7. Rozwiązania praktyczne w zakresie rocznego programu edukacyjnego; 8. Propozycje gier edukacyjnych; 9. Unikalność gry w edukacji przedszkolnej; 10. Kompetencja nauczyciela w dziedzinie gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej