Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(18)
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(18)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(3)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Górniewicz Józef
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Benner Dietrich
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Brezinka Wolfgang
(1)
Cern Karolina M
(1)
Derda Olga
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Furman Joanna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Hallada Marek
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kochanowicz Jerzy
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Kubinowski Dariusz
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Marek Zbigniew
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nowak Marian
(1)
Nowak Zbigniew
(1)
Nowak-Juchacz Ewa
(1)
Nycz Edward
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Olbrycht Katarzyna
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Rabczuk Wiktor
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Regulska Agnieszka
(1)
Rutkowiak Joanna
(1)
Skowroński Piotr
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Szopa Dorota
(1)
Szołtysek Adolf E
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Tobuła Kamila
(1)
Urbańska Magda
(1)
Urych Ilona
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wilczyńska Sylwia
(1)
Wiśniewski Czesław
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Temat
Wychowanie moralne
(20)
Wychowanie
(9)
Wychowanie do wartości
(7)
Nauczyciele
(6)
Pedagogika
(6)
Kształcenie
(3)
Rodzina
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Autorytet
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Personalizm
(2)
Religia
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antypedagogika
(1)
Autyzm
(1)
Cele wychowania
(1)
Cele życiowe
(1)
Czystość (etyka)
(1)
Demokracja
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dogoterapia
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Etyka
(1)
Etyka seksualna
(1)
Etyka społeczna
(1)
Felinoterapia
(1)
Hipoterapia
(1)
Historia wychowania
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kultura
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Mentoring
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Oficerowie
(1)
Opieka nad osobami niesamodzielnymi
(1)
Opieka wytchnieniowa
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Postawy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Praca
(1)
Praca hybrydowa
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Próba samobójcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój moralny
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Polska
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 432)
Cz. I Kompetencja moralna: Człowiek - istota kulturowa; Przedmiot kompetencji moralnej - moralność; Kompetencja kulturowa jako paradygmat kompetencji moralnej; Kompetencja moralna. Cz. II Psychologiczne i pedagogiczne aspekty badań nad kompetencja moralną dzieci: Rozwój moralny w ujęciu Lawrence'a Kohlberga; Dylematy związane z rozwojem moralnym; Charakterystyka wybranych składników świadomości moralnej dzieci; Intuicyjna i kontekstowa wiedza moralna dzieci; Kultura - moralność - wychowanie. Cz. III Kompetencja moralna dzieci siedmioletnich: Metoda badania kompetencji moralnej dzieci; Wyniki badania kompetencji moralnej dzieci siedmioletnich; Wnioski pedagogiczne i oceny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Metafizyczność osoby: Wybrane koncepcje człowieka; Autorska koncepcja fundowania osoby w człowieku; 2. Moralność- etyka- legalność: Moralność człowieka jako osoby; Etyka osoby jako istoty społecznej; Legalność człowieka jako obywatela; 3. Aksjologia wychowania moralnego osoby: Podstawowe dylematy wychowania; Wychowanie moralne w rodzinie; Wychowanie etyczne w szkole; Chrześcijański a liberalny system kulturowo-edukacyjny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie z inspiracji filozofii, pedagogiki i psychologii, 2. Wartości w procesie wychowania, 3. Wychowanie morlane w centrum uwagi nauczycieli, 4. Prowadzenie rozmowy nauczycieli z uczniami, 5. Współpraca nauczycieli i rodziców w wychowaniu uczniów, 6. Badania w działaniu na usługach nauczycieli, 7. Informacje zwrotne w pracy dydaktyczno-wychowawczej, 8. O samodoskonaleniu nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie z inspiracji filozofii, pedagogiki i psychologii, 2. Wartości w procesie wychowania, 3. Wychowanie morlane w centrum uwagi nauczycieli, 4. Prowadzenie rozmowy nauczycieli z uczniami, 5. Współpraca nauczycieli i rodziców w wychowaniu uczniów, 6. Badania w działaniu na usługach nauczycieli, 7. Informacje zwrotne w pracy dydaktyczno-wychowawczej, 8. O samodoskonaleniu nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie i tradycja, 2. "Wychowanie do wartości" w zdezorientowanym społeczeństwie, 3. Siła, państwo i wychowanie, 4. Zamiast hasła: "koniec wychowania", wezwanie: "miejcie odwagę dobrze wychowywać", 5. Stałość, zmienność i przyszłość celów wychowania, 6. Cele wychowania w zdezorientowanym społeczeństwie, 7. Ograniczenia i kulturowe warunki sukcesu wychowania moralnego, 8. "Edukacja ogólna" - sens i granice pewnego ideału, 9. Relacja między naukami humanistycznymi a edukacją w społeczeństwie, 10. Awans i kryzys pedagogiki naukowej, 11. Oczekiwania wychowawców i niedoskonałości pedagogiki, 12. Przejście "od pedagogiki do nauki o wychowaniu" Przeżycia związane z niezrozumieniem pewnego programu, 13. Kryzys i perspektywy pedagogiki jako przedmiotu akademickiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "Horyzontów Wychowania" / pod red. Wit Pasierbek, Ryszard Terlecki ; 3)
1. Podmiot wychowania moralnego, 2. Przedmiot wychowania moralnego, 3. Uwarunkowania procesów wychowania moralnego, 4. Zadania wychowania moralnego, 5. Motywy w procesach wychowania moralnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkice do teorii wychowania kreatywnego / Andrzej J. Sowiński. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2013. - 271, [3] s. : rys., tab. ; 25 cm.
1. Prymarność wychowania w rodzinie; 2. Rozwój moralny człowieka w aspekcie podmiotowości; 3. Trud autokreacyjny; 4. Aksjologiczne i etyczne problemy wychowania i samowychowania; 5. Literackie inspiracje autokreacji; 6. Charakter aktywności wolnoczasowej; 7. Czas wolny ważny dla rozwoju człowieka; 8. Kreator edukacji wyzwalającej; 9. Państwo- patriotyzm-wychowanie; 10. Wartości Kultury akademickiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybór pism: Przekaz moralności przez doświadczenie negatywne i etyka eksperymentalna jako adekwatne formy współczesnego wychowania moralnego; Kształcenie i demokracja; Kształcenie a Kultura. Uwagi na podstawie artykułu Immanuela Kanta "Co to jest oświecenie?" i Mosesa Mendelssohna "W kwestii: Co znaczy oświecać?"; Wychowanie a przekaz tradycji. Główne problemy innowacyjnej teorii i praxis transmisji kultury; Kształcenie a religia. Rozważania o ichproblematycznym stosunku oraz współczesnych zadaniach nauczania religii w szkole; Rozumienie krytyki na podstawie rozróżnienia afirmatywnych i nieafirmatywnych koncepcji kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Intencjonalność działań wychowawczych; 2. Uczeń- wychowanek na tle wymogów systemu edukacyjnego; 3. Psychopedagogiczne konteksty rozwoju osobowości społecznej wychowanka; 4. Wychowawca osobowo dojrzały i profesjonalnie sprawny; 5. Kompetencje podmiotowe w wychowaniu; 6. Manipulacje na poziomie interakcji wychowawczych; 7. Zarys holistycznego modelu otwartości współczesnych systemów edukacyjnych; 8. Poszukiwanie formuły Homo aksiologicus; 9. Kulturowo-cywilizacyjna przestrzeń wychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. I Czy dzisiejsza kultura potrzebuje przykładów, wzorów, autorytetów i mistrzów?: Tradycje wzorowania się na innych i bycia wzorem; Wymiary roli mistrza; Wpływ przykładów, wzorów, autorytetów i mistrzów - współczesne niepokoje. R. II Czy drugi człowiek jest potrzebny do rozwoju?: odpowiedzi psychologii; Miejsce przykładów, wzorów, autorytetów i mistrzów w wychowaniu; Przykład, wzór, autorytet, mistrz - przyjęte rozumienie. R. III Znaczenie „drugiego” w rozwoju i wychowaniu osoby: Podstawy antropologiczne wychowania osobowego - personalizm; Rola naśladownictwa i wzorów osobowych w rozwoju osoby; Wychowawcze implikacje stosunku do naśladowania i wzorów. R. IV Wychowanie osobowe. Od przykładów - do mistrzów: Istota wychowania osobowego; Przykłady, wzory i autorytety; Miejsce mistrza w wychowaniu osoby; Czy można wychować do bycia „pozytywnym innym”? Zakończenie - moi Mistrzowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wartość czystości seksualnej dla osoby ludzkiej: Zarys personalistycznej koncepcji człowieka; Wartość ludzkiej płciowości; Czystość seksualna wartością na miarę osoby; Czystość seksualna a miłość-dar; 2. Wychowanie do czystości seksualnej w dzieciństwie i w okresie dojrzewania: Dzieciństwo; Okres dojrzewania; Seksualność jako szczególny obszar wychowania; 3. Realizacja czystości seksualnej w życiu małżeńskim i w celibacie: Małżeństwo; Celibat; 4. Znaczenie czystości seksualnej la okresu starości: Aspekty starości; Starość a seksualność; Starość a czystość seksualna; 5. Płaszczyzna pedagogiczna czystości seksualnej: Wychowanie personalistyczne; Integralność seksualności w osobie; Praktyka wychowawcza w aspekcie czystości seksualnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementarne pojęcia teorii wychowania. 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania. 3. Struktura procesu wychowania. 4. Dziedziny wychowania: wychowanie moralne, wychowanie estetyczne, wychowanie umysłowe, wychowanie zdrowotne i fizyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementarne pojęcia teorii wychowania. 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania. 3. Struktura procesu wychowania. 4. Dziedziny wychowania: wychowanie moralne, wychowanie estetyczne, wychowanie umysłowe, wychowanie zdrowotne i fizyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ideał swobodnego wychowania, 2. Karność, wolność, osobowość. Cel wychowania moralnego, 3. Podstawowe zagadnienia wychowania przedszkolnego, 4. Szczebel heteronomii, czyli teoria szkoły. Idea szkoły pracy, 5. Autorytet i swoboda w szkole. Zagadnienie samorządu szkolnego, 6. Zagadnienie szkoły jednolitej, 7. Szczebel wolnego samokształcenia, czyli teoria oświaty pozaszkolnej, 8. Cel wychowania naukowego, 9. Składniki wychowania naukowego, 10. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczebel pierwszy: kurs epizodyczny, 11. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczeble drugi: kurs systematyczny, 12. Szczebel kursu naukowe, czyli teoria uniwersytetu, 13. Zaganienie wychowania fizycznego. Teoria wychowania a technika psychofizjologiczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie moralne w zarysie / Mieczysław Łobocki. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2006. - 214, [1] s. ; 24 cm.
1. Charakterystyka wychowania moralnego i jego uwarunkowania 2. Rozwój moralny dzieci i młodzieży 3. Wartości tworzywem wychowania moralnego 4. Autorytet w wychowaniu moralnym 5. Nauczanie religii a wychowanie moralne 6. Wychowanie seksualne a wychowanie moralne 7. Czynniki dezorganizujące wychowanie moralne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Zawiera: Wstęp: zarys obszarów tematycznych poznawania, badania i projektowanie edukacji jutra. Cz. I. Wartości we współczesnej edukacji: Aksjologia w teorii i praktyce edukacyjnej; Młodzież akademicka i jej świat wartości. Komunikat z badań; Wartości moralne uznawane prze studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie; Praca w kategorii wartości. Cz. II. Edukacja kulturowa, patriotyczna i obywatelska: Oblicza współczesnego patriotyzmu i męstwa w kontekście edukacyjnym; Edukacja patriotyczna i obywatelska kanwą praktyk pedagogicznych przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji - możliwości, propozycje, rozwiązania praktyczne; Edukacja regionalna - w poszukiwaniu tego, co zapomniane; Istota i znaczenie edukacji w warunkach wielokulturowości; kultura narodu i zadania edukacyjne szkoły wyższej. Cz. III. Wielowymiarowość kształcenia w edukacji wyższej: Nauczanie uczenia się - węzłowy problem edukacji i pedagogiki (z myślą o edukacji jutra…); Skuteczność stosowania kar i nagród w procesie kształcenia w opinii przyszłych nauczycieli; Kompetencje społeczne studentów edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego; Kształtowanie potrzeb poznawczych młodzieży w społeczeństwie opartym na wiedzy. Cz. IV. Kierunki w kształceniu osób dorosłych: Edukacja jutra - edukacją ludzi dorosłych; Miejsce i rola szkolenia obronnego w doskonaleniu zawodowym kadr administracji publicznej i samorządowej; Aktualności w zakresie doskonalenia zawodowego w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Cz. V. Kształcenie w systemie edukacji szkolnej: Determinanty rozwoju uczniów zdolnych; Preferencje motywacyjne uczniów na różnych poziomach edukacyjnych; Proces kształcenia młodszych uczniów - rzeczywistość a potrzeby edukacyjne; Nauczyciel języka polskiego a przemiany edukacyjne w polskim systemie oświatowym po 1989 roku. Cz. VI. Wychowanie dzieci i młodzieży w świecie współczesnym: Kapitał tożsamościowy młodego pokolenia. Próba rozeznania zjawiska w zmieniającej się rzeczywistości; Relacja nauczyciela z uczniem jako przestrzeń manipulacji wychowawczej; Ruch harcerski Nieprzetarty Szlak - doświadczenia historyczne dla Edukacji Jutra; Konsumpcja dopalaczy przez młodzież w wieku ponadgimnazjalnym; Jak zatrzymać niepożądane zachowania nastolatków? Trening zastępowania agresji według Goldsteina w pracy profilaktycznej i resocjalizacyjnej. Cz. VII. Znaczenie dorosłych w wychowaniu dziecka: Rola rodziców w procesie adaptacji dzieci do przedszkola w kontekście Edukacji Jutra; Rodzina sprzymierzeńcem w drodze do podmiotowości dziecka w wieku wczesnoszkolnym; Znaczenie środowiska w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej dziecka. Cz. VIII. Pomoc pedagogiczna i psychologiczna w ramach zorganizowanych instytucji wychowawczych: Propozycja działań ochronnych na rzecz dzieci w wieku szkolnym w kontekście zmian w systemie szkolnictwa; Z teorii i praktyki organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole podstawowej; Kompetencje nauczyciela pracującego z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Znaczenie i możliwość wykorzystania wyobraźni w pracy pedagogicznej z jednostkami i grupami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z filozofii)
Wprowadzenie. Normatywny deficyt społeczeństwa obywatelskiego; 1. Życie publiczne i jego substancja: Przestrzeń i struktura życia publicznego; Sfera publiczna- opinia publiczna- rozum publiczny; Media publiczne w społeczeństwie informacyjnym; 2. Życie i zdrowie: dobra podstawowe pod nadzorem publicznym; 3. Osoba jako podmiot moralny i podmiot prawny: Prawo pozytywne; Prawo naturalne; Prawa człowieka w zarysie systematycznym; Prawa człowieka w innych częściach globu; Prawo narodów: suwerenność i pokój; Unia europejska jako korpus politicum; 4. Apokaliptyczne sfery życia publicznego: Etyka w nauce; Ethos religijny i religia w życiu publicznym; Edukacja moralna a wzrost kompetencji demokratycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Edukacja - moralność - sfera publiczna: referaty wprowadzające: 1. Potrzeba alfabetyzacji krytycznej, 2. Pedagogika wobec (nie) moralności sfery publicznej, 3. edukacja; rzecz o budowaniu mostów między doświadczeniem a wyobrażeniem, 4. Etyka demokracji, 5. Edukacja moralna w szkole: klucz do programu wychowania dojrzałego obywatela, 6. Podstawy wobec moralności w sferze publicznej przyszłych kreatorów różnych jej obszarów. II. jaka wspólnota?: 7. Samotność i wspólnota, 8. jednostka w projekcie ponowoczesnej formuły duchowości a neoliberalne upolitycznianie edukacji, 9. czy wspólnota konstruktywiczna to realistyczny postulat?, 10. konflikt i wspólnota w przestrzeni demokratycznej, 11. Demokracja jako "zarządzanie przetrwaniem", 12. Wspólnota (życia społecznego) a tożsamość, 13. Wspólnota jako kategoria pedagogiki chrześcijańskiej, 14. Wspólnota domu rodzinnego - istota, znaczenie, współczesne zagrożenia, 15. Znaczenie edukacji religijnej dla kształtowania tożsamości jednostki oraz wspólnoty życia społecznego, 16. Obraz narodu i relacji międzyetnicznych w podręcznikach szkolnych (analiza treści podręczników gimnazjalnych do kształcenia literackiego i kulturowego). III. Jaka sprawiedliwość? 17. Sprawiedliwość a władza sądzenia, 18. Tragizm działania i mądrość praktyczna (o podmiocie, etyczności i sprawiedliwości), 19. Sprawiedliwość w perspektywie filozofii polityki, 20. Etyka jako aporetyka: Ricoeur - Derrida (o nową jakość dialogu między filozofią a pedagogiką) 21. Dyskretne znamię przymierza - prorok, sprawiedliwość i krytyka społeczna, 22. Prawo bez autorytetu. Prawo pozbawione sumienia a wykluczenie społeczne jednostek, 23. Idea sprawiedliwości naprawczej a etos i misja zawodowa pedagogów resocjalizacyjnych na przykładzie sądowych kuratorów rodzinnych, 24. Etyczne dylematy oceniania szkolnego. IV. Jaka kultura? 25. Jaka kultura? (tezy, dopowiedzenia i podsumowanie), 26. Pedagogika (z Cienia) kultury - między archetypami a refleksją gender, 27. Uniwesrystet jako przestzreń kultury - płonne nadzieje?, niespełnione obietnice?, 28. Jaka kultura rozwoju moralnego wobec fikcji kształcenia jako etycznego kształtowania osobowowści i potencjału twórczego?(zarys wybranych problemów), 29. Jedność kultury ratowana przez różnicę. V. Jakie relacje? 30. Edukacja a problem kształtowania relacji społecznych. Pomiędzy wyzwaniem podmiotowości a interwencją w związek człowieka i świata, 31. Refleksja teoretyczna nad problemem równości - egalitarystyczne konteksty badań socjologicznych i pedagogicznych, 32. Edukacyjne złudzenie równości szans a możliwość afiliacji w obszar wspólnoty politycznej, 33. udział szkoły w wytwarzaniu kapitałów rodzajowych uczennic i uczniów, 34. Chłopcy i ich ojcowie a zjawisko przemocy w szkole, 35. Wyzwania współczesnej i przyszłej edukacji osób zagrożonych dyskryminacją, 36. Pytania o relacje w przestrzeni życia społecznego kreowane wokół opozycji sprawność - niepełnosprawność, 37. Dziecko z uszkodzonym słuchem w szkole - integracja, alienacja czy świadomy wybór, 38. O rozumieniu codzienności szkoły - inspiracje dokumentarnej ewaluacji przestrzeni społecznej, 39. Pokoleniowy charakter "patriotyzmu" jako zjawisko pedagogiczne. Fragment badań nad porozumiewanem się młodzieży i dorosłych. VI. Jaki paradygmat? 40. Jaki paradygmat?, 41. Metodologia pedagogiki praktycznie zorientowanej o funkcjonowanie edukacji, 42. Paradygmat humanistyczny w pedagogice a pedagogika humanistyczna, 43. Paradygmat humanistyczny w pedagogice, 44. Badania fenomenologiczne w pedagogice: istota czy jakość?, 45. Paradygmatyczność polskiej historiografii pedagogicznej, 46. Historiografia jako przestrzeń etycznej wrażliwości, 47. Potoczne pojmowanie praktyczności pedagogiki, 48. Zmiana a upośledzenie społeczne. Traumatologiczne skutki przemian doby transformacji (wocenie reprezentantów nauk o wychowaniu), 49. Dyskurs wokół zmiany społecznej realizowany w okresie ostatniej dekady - wybrane aspekty, 50. Czas wolny jako propozycja wielowymiarowego wskaźnika wykluczenia społecznego. VII. Jaka polityka edukacyjna?: 51. Polityka edukacyjna jako przedmiota badań - wprowadzenie do dyskusji, 53. Koncepcje analizy uwarunkowań polityki edukacyjnej, 54. Polityka edukacyjna w Polsce na tle priorytetów Unii Europejskiej, 55. Przemiany systemu edukacji, 56. Polityka edukacyjna a wybór szkoły: analiza porównawcza na przykładach wybranych krajów, 57. Ustawiczna edukacja zawodowa wobec europejskiego rynku pracy, 58. Współczesne koncepcje kształcenia przyszłych pracowników wkontekście zawodowej edukacji ustawicznej, 58. Sektorowy dialog społeczny w edukacji, 59. Uczenie sie młodzieży wiejskiej - między potrzeba a realizacją, 60. Wspomaganie całożyciowego przekonstruowania kompetencji zawodowych klienta - nowa kompetencja doradcy zawodowego. VIII. Jaka przyszłość, jaka szkoła?: 61. Edukacja dla równości czy edukacja dla najlepszych? Kontrowersje wokół selekcyjnej funkcji szkoły współczesnej, 62. Polska szkoła w poszukiwaniu swojej świadomości, 63. Szkoła jako świadomość zbiorowa, 64. Zmiana społeczno-edukacyjna w Polsce w doświadczeniu średniego pokolenia nauczycieli w świetle badań autobiograficznych, 65. Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu swojej samoświadomości, 66. Edukacja obywatelska w Polsce na tle tendencji w szkołach europejskich w świetle pedagogiki kultury, 67. Społeczne konteksty sukcesu, 68. Pokolenie Niewolników Sukcesu? O fenomenie sukcesu we współczesnej kulturze i aktualnym wymiarze zjawiska zwanego "wyścigiem szczurów", 69. Społeczne funkcje szkolnictwa wyższego a tożsamość bułgarskiego uniwersytetu, 70. Edukacja i odtwarzanie struktury społecznej: studium porównawcze na przykładzie Brazylii, Rosji i Finlandii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pedagogika i jej problemy aksjologiczne w poglądach filozofów, 2. Etyka zawodowa a wartości pedagogiczne, 3. Wybrane zagadnienia z aksjologii edukacji, 4. Współczesne media i edukacja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej