Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(23)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje fachowe
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(23)
Autor
Karpińska Anna
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Batiuk Anna
(1)
Benner Dietrich
(1)
Brezinka Wolfgang
(1)
Błasiak Anna
(1)
Chałas Krystyna
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Furman Joanna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hallada Marek
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kapias Michał
(1)
Kasperek Katarzyna
(1)
Kaźmierczak Paweł
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kobyłecka Ewa
(1)
Kochanowicz Jerzy
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Levin Eyal
(1)
Lipowski Mikołaj Ł
(1)
Lulek Barbara
(1)
Marek Zbigniew
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nycz Edward
(1)
Nęcka Monika
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Polok Grzegorz
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Rabczuk Wiktor
(1)
Remża Piotr
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rongies Witold
(1)
Seredyńska Anna
(1)
Skowroński Piotr
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szewczyk-Kowalewska Irena
(1)
Szmitkowski Paweł
(1)
Szopiński Józef
(1)
Topa Danuta
(1)
Tylka Monika
(1)
Tyszkiewicz Rafał
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wiśniewski Czesław
(1)
Wojnar Irean
(1)
Wojnar Irena (1924-2021)
(1)
Wójcik Michał Z
(1)
Zakrzewska Sylwia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(19)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
Wychowanie do wartości
(22)
Wychowanie
(10)
Wychowanie moralne
(6)
Pedagogika
(5)
Wartość
(5)
Młodzież
(4)
Nauczyciele
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Kształcenie
(3)
Rodzina
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Dziecko
(2)
Etyka
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Nauczanie
(2)
Religia
(2)
Teoria poznania
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Autorytet
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele życiowe
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Demokracja
(1)
Dogoterapia
(1)
Domy dziecka
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Etyka społeczna
(1)
Felinoterapia
(1)
Folklor
(1)
Good Behavior Game
(1)
Hipoterapia
(1)
Historia wychowania
(1)
Instytucja totalna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Metodologia
(1)
Multimedia
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oficerowie
(1)
Oświata
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Personalizm
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Praca hybrydowa
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Przysłowia
(1)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rynek pracy
(1)
Samoobrona
(1)
Socjologia dzieciństwa
(1)
Socjologia nauki
(1)
Sporty wodne
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Podręcznik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / pod red. Franciszek Rzepka)
1. Wprowadzenie w problematykę wartości: Kształtowanie się pojęcia "wartość"; Wielorakie definiowanie i funkcjonowanie pojęcia "wartość"; Sposoby istnienia wartości; Hierarchiczność wartości; 2. Proces wychowania do wartości i poprzez wartości: Wieloaspektowość i złożoność procesu wychowania; Zasady wychowania do wartości; Okoliczności procesu wychowania do wartości; Przebieg aksjologicznego rozwoju człowieka; Akceptacja i internalizacja wartości w ponowoczesnym kontekście społeczno-kulturowym; Wartości w procesie samowychowania; 3. Środowiska wychowawcze w procesie przekazu wartości: Środowisko rodzinne; Środowisko szkolne; Kościół; Grupy rówieśnicze; Srodki masowego przekazu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "Horyzontów Wychowania" / pod red. Wit Pasierbek, Ryszard Terlecki ; 3)
1. Podmiot wychowania moralnego, 2. Przedmiot wychowania moralnego, 3. Uwarunkowania procesów wychowania moralnego, 4. Zadania wychowania moralnego, 5. Motywy w procesach wychowania moralnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie i tradycja, 2. "Wychowanie do wartości" w zdezorientowanym społeczeństwie, 3. Siła, państwo i wychowanie, 4. Zamiast hasła: "koniec wychowania", wezwanie: "miejcie odwagę dobrze wychowywać", 5. Stałość, zmienność i przyszłość celów wychowania, 6. Cele wychowania w zdezorientowanym społeczeństwie, 7. Ograniczenia i kulturowe warunki sukcesu wychowania moralnego, 8. "Edukacja ogólna" - sens i granice pewnego ideału, 9. Relacja między naukami humanistycznymi a edukacją w społeczeństwie, 10. Awans i kryzys pedagogiki naukowej, 11. Oczekiwania wychowawców i niedoskonałości pedagogiki, 12. Przejście "od pedagogiki do nauki o wychowaniu" Przeżycia związane z niezrozumieniem pewnego programu, 13. Kryzys i perspektywy pedagogiki jako przedmiotu akademickiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Historia wychowania. 2. Wprowadzenie do pedagogiki. 3. Pedagogika ogólna. 4. Współczesne kierunki pedagogiczne. 5. Modele wychowania. 6. Aksjologiczne podstawy wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybór pism: Przekaz moralności przez doświadczenie negatywne i etyka eksperymentalna jako adekwatne formy współczesnego wychowania moralnego; Kształcenie i demokracja; Kształcenie a Kultura. Uwagi na podstawie artykułu Immanuela Kanta "Co to jest oświecenie?" i Mosesa Mendelssohna "W kwestii: Co znaczy oświecać?"; Wychowanie a przekaz tradycji. Główne problemy innowacyjnej teorii i praxis transmisji kultury; Kształcenie a religia. Rozważania o ichproblematycznym stosunku oraz współczesnych zadaniach nauczania religii w szkole; Rozumienie krytyki na podstawie rozróżnienia afirmatywnych i nieafirmatywnych koncepcji kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Synergia edukacji humanistycznej i artystycznej; Uwagi o aksjologicznych i antropologicznych podstawach relacji podmiotów w procesie edukacji; Ambiwalencja i asymetria uspójnienia wartości edukowanych i edukacyjnych. Teoretyczne założenia, praktyczne implikacje; Kompetencje aksjologiczne nauczyciela-wychowawcy; Tworzenie sytuacji aksjologicznych w przestrzeni edukacyjnej; Zadania nauczyciela w kształtowaniu kultury estetycznej uczniów; Inteligencja emocjonalna w edukacji integracyjnej; Cele wychowania jako przestrzeń porozumienia aksjologicznego nauczycieli i rodziców; Zastosowanie multimediów w edukacji humanistycznej; Wykorzystanie technologii informacyjnej w programach stymulujących i wspierających rozwój uczniów; Kompetencje nauczycieli języka polskiego szkół podstawowych w zakresie rozpoznawania wartości estetycznych i nadestetycznych; Wiedza gimnazjalnych nauczycieli polonistów o wartościach i celach edukacji humanistycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedmiot, metody i zadania pedagogiki porównawczej, 2. Koncepcje wychowania we współczesnych nurtach pedagogicznych, 3. Rola nauczyciela i wychowawcy w świetle współczesnych teorii pedagogicznych, 4. Wychowanie a terapia w świetle współczesnych nurtów pedagogicznych, 5. Wartości trwałe we współczesnych koncepcjach pedagogicznych, 6. Alternatywa dla nurtów alternatywnych - koncepcja o. A Cencini'ego, 7. Zadania edukacji w świetle raportu UNESCO, 8. Program współpracy europejskiej w dziedzinie edukacji, 9. Systemy oświatowe - wychowanie początkowe i podstawowe, 10. Kształcenie średnie drugiego stopnia, 11. Kształcenie uniwersyteckie i nieuniwersyteckie, 12. Kształcenie dorosłych i kształcenie na odległość,13.Reforma oświatowa w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Intencjonalność działań wychowawczych; 2. Uczeń- wychowanek na tle wymogów systemu edukacyjnego; 3. Psychopedagogiczne konteksty rozwoju osobowości społecznej wychowanka; 4. Wychowawca osobowo dojrzały i profesjonalnie sprawny; 5. Kompetencje podmiotowe w wychowaniu; 6. Manipulacje na poziomie interakcji wychowawczych; 7. Zarys holistycznego modelu otwartości współczesnych systemów edukacyjnych; 8. Poszukiwanie formuły Homo aksiologicus; 9. Kulturowo-cywilizacyjna przestrzeń wychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie do wartości. 2. W poszukiwaniu godnych uznania oddziaływań wychowawczych w szkole. 3. Psychospołeczne warunki skutecznego wychowania. 4. W sprawie trudności wychowawczych. 5. Wychowanie w rodzinie i na styku nauczyciele-rodzice. 6. O wychowaniu akademickim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Cz. I. Metodologiczne podstawy wychowania: 1. Wychowanie jako działanie edukacyjne; 2. Teoria wychowania; 3. Koncepcje i idee wychowania; 4. Cele wychowania; 5. Diagnoza środowiska wychowawczego; 6. Metody wychowania; Cz. II. Etyka w wychowaniu: 1. Antropologiczne podstawy personalistycznej koncepcji wychowania; 2. Aretologia jako sposób moralnego wychowania; 3. Wychowanie ku wartościom charakterystycznym dla środowiska akademickiego (odpowiedzialność, prawda, wolność, autorytet, sprawiedliwość, patriotyzm)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
U podstaw dialogu o edukacji / red. nauk. Anna Karpińska. - Białystok : Trans Humana, 2003. - 270 s. : tab. ; 21 cm.
1.Wartości - podstawą dialogu o edukacji, Cz. I Wartości - podstawą dialogu o edukacji, Cz. II Aksjologiczny wymiar kształcenia i wychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pedagogika i jej problemy aksjologiczne w poglądach filozofów, 2. Etyka zawodowa a wartości pedagogiczne, 3. Wybrane zagadnienia z aksjologii edukacji, 4. Współczesne media i edukacja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Wybrane pedagogiczne inspiracje integralengo rozwoju człowieka 1. Integralny rozwój osoby w ujęciu Karola Wojtyły 2. Koncepcja integralna wychowania i rozwoju w ujęciu Stefana Kunowskiego 3. Środowisko wychowawcze a integralny rozwój osoby II. Fenomenologiczny opis wartości wiejskich 1. Pojęcie i rodzaje wartości wiejskich 2. Wartości wsi tradycyjnej i współczesnej 3. Analiza wybranych wartości wiejskich 3.1 Przyroda 3.2 Ziemia 3.3 Rodzinne gospodarstwo rolne 3.4 Rodzina wiejska 3.5 Gospodarstwo domowe 3.6 Praca na roli 3.7 Godność rolnika 3.8 Kultura ludowa 4. Współczesne zagrożenia wartości wiejskich III. Teoretyczne podstawy integralnego wychowania ku wartosciom wiejskim 1. Potrzeba wychowania ku wartościom wiejskim 2. Sytuacja wychowawcza i jej specyfika w szkole wiejskiej 3. Funckja wartości wiejskich w integralnym rozwoju wychowanka 4. Proces wychowania ku wartościom wiejskim 4.1 Wartości wiejskie w aspekcie celów wychowania 4.1.1 Godność rolnika 4.1.2 Rodzina wiejska 4.1.3 Ziemia 4.1.4 Praca na roli 4.1.5 Gospodarstwo rolne 4.1.6 Gospodarstwo domowe 4.1.7 Kultura ludowa 4.1.8 Przyroda 4.2 Wybrane elementy procesu wychowania ku wartościom wiejskim 4.2.1 Wychowanie ku zachowaniu, poszanowaniu, afirmacji i obrony godności rolnika 4.2.2 Wychowanie zorientowane na poszanowanie i budowanie rodziny wiejskiej 4.2.3 Wychowanie ku miłości ziemi 4.2.4 Wychowanie do pracy przez pracę na roli 4.2.5 Wychowanie zorientowane na rozwój gospodarstwa rolnego 4.2.6 Wychowanie zorientowane na poszanowanie i rozwój gospodarstwa domowego 4.2.7 Wychowanie zorientowane w strone kultury ludowej 4.2.8 Wychowanie zorientowane na poszanowanie i ochronę przyrody IV. Podmiotowe uwarunkowania szans wychowania ku wartościom wiejskim na podstawie opinii badanych podmiotów szkoły 1. Postrzeganie wsi jako źródła wartości przez badane podmioty edukacji. 2. Wieś jako szansa twórczego rozwoju w opinii badanych 3. Stosunek do wartości wiejskich po wejściu Polski do Unii Europejskiej 4. Przyszłość wsi a urzeczywistnianie wartości wiejskich w opinii badanych 5. Postrzeganie przez młodzież związku między wartościami wiejskimi a integralnym rozwojem człowieka 6. Wychowanie ku wartościom wiejskim w badanych szkołach 7. Wychowanie ku wartosciom wiejskim w rodzinie V. Dodatek: Zarys programów wychowania ku wartościom wiejskim 1. Ku mojej godności i godności rolnika 2. Wychowanie w rodzinie wiejskiej 3. Ziemia wartością "przypisaną" wsi i urzeczywistnianą przez wieś 4. W poszanowaniu pracy rolnika 5. Gospodarstwo rolne - warsztatem pracy rodziny wiejskiej 6. Gospodarstwo domowe - ogniskiem domowym 7. W stronę kultury ludowej 8. Przyroda źródłem życiodajnych sił
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie moralne w zarysie / Mieczysław Łobocki. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2006. - 214, [1] s. ; 24 cm.
1. Charakterystyka wychowania moralnego i jego uwarunkowania 2. Rozwój moralny dzieci i młodzieży 3. Wartości tworzywem wychowania moralnego 4. Autorytet w wychowaniu moralnym 5. Nauczanie religii a wychowanie moralne 6. Wychowanie seksualne a wychowanie moralne 7. Czynniki dezorganizujące wychowanie moralne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kształtowanie kultury pokoju - zobowiazaniem edukacyjnym na XXI wiek; Etos nauki i edukacji a etos społeczeństwa; Imperatyw etosowej i humanisty- cznej służby nauki na rzecz bezpiecznej i sprawiedli- wej przyszłości świata; Ekohumanizm jako aksjologiczna podstawa wychowania dla przyszłości; Imperatyw wykształcenia w społeczeństwie informatycznym; Człowieczeństwo jako wyzwanie edukacyjne; Edukacja wobec wyzwań aksjonormatywnego ładu społecznego; Osoba i wychowanie; Etos i kultura pedagogiczna nauczyciela i szkoły; Szkoła przygotowujaca i wspomagająca samoedukującego się ucznia; Etos środowiska akademickiego pedagogów czy rozwój; Pedagogika i pedagodzy wobec rzeczywistości edukacyjnej końca XX wieku; Pare pytań o treść etosu edukacji w XXI wieku; Etyczność pedagogiki personalistycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tocząca się reforma edukacji w dialogu i perspektywie / red. nauk. Anna Karpińska. - Białystok : Trans Humana, 2008. - 450, [2] s. : rys.; tab.; wykr. ; 21 cm.
Wprowadzenie: Edukacja w stanie ustawicznej reformy; Cz. I. Edukacja w stanie reformy- wielorakie perspektywy: Tocząca się reforma edukacji; Edukacja nauczycielska w Polsce wobec zadań reformy systemu edukacji; Założenia edukacji w procesie reform- konteksty całościowe; Głos w sprawie rekonstrukcjonizmu. Pytanie o możliwość jego zaistnienia we współczesnej Polsce; Europejskie priorytety edukacyjne a polskie działania reformatorskie; Wyrównywanie szans edukacyjnych- założenia a rzeczywistość; Bezpieczeństwo i samopoczucie uczniów w sytuacji przejazdów do szkoły; Reforma edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli; Doskonalenie umiejętności zawodowych nauczycieli wczesnej edukacji; Rozumienie kompetencji zawodowych nauczycieli gimnazjów; Oczekiwania uczniów gimnazjów wobec oferty edukacyjnej szkół; Aspiracje edukacyjne młodzieży Podkarpacia; Cz. II. Obszary interakcji szkolnych: Dialogiczny wymiar interakcji szkolnych; Socjologiczne i kulturowe aspekty zarządzania oświatą; Przemoc w szkole w klasach młodszych. Problem współczesnej szkoły; Bariery komunikacyjne w relacjach dyrektor-nauczyciele; Problemy dzieci w wieku przedszkolnym w kontaktach interpersonalnych; Bezradność wychowawcza nauczycieli. Rozmiar zjawiska, uwarunkowania; Szkolni wychowankowie rodzaju- sprawni inaczej?; Motywy aktywności fizycznej a cechy tempera mentalne uczniów w opinii ich rodziców i wychowawców szkolnych; Odbiór i tworzenie tekstów humorystycznych jako przejaw kompetencji nauczyciela; Nauczyciel wobec odmienności seksualnych; Interakcje nauczyciel-uczeń z perspektywy konstruktywistycznej; Obraz nauczyciela i jego status społeczny w oczach uczniów klas III szkoły podstawowej i gimnazjum; Cz. III. Troska i szlachetność w dialogu edukacyjnym: Wychowawca-opiekun w procesie opieki nad dzieckiem osieroconym; Dialog międzykulturowy: rozwój szkolnictwa mniejszości narodowych w Polsce; Dialog międzykulturowy w reformowanej szkole; Wychowanie ku wartościom w aspekcie dróg rozwoju osobowości; Wychowanie ku wartościom w aspekcie dróg rozwoju osobowości; Wychowanie ku wartościom powinnością edukacyjną w dobie kultury popularnej; Wpływ hierarchizacji wartości na społeczne funkcjonowanie ucznia; Wychowanie do świata wartości- propozycje rozwiązań na gruncie szkoły podstawowej; Specyfika wychowania ku wartościom ucznia sprawiającego trudności wychowawcze; Trudna młodzież- trudna edukacja; Edukacja moralna w dialogu, profesjonalna perspektywa etyczna; Osobowościowe uwarunkowania kodów etycznych; Wolność wyboru kulturowego; Światopogląd w koncepcji pedagogicznej Sergiusza Hessena; Rozumienie istoty pracy przez uczniów w młodszym wieku szkolnym uczęszczających do świetlicy; Trafność wsparcia społecznego w percepcji rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / pod red. Franciszek Rzepka)
1. Personalistyczne założenia koncepcji wychowania, 2. Wychowanie do pełni człowieczeństwa przez wartości, 3. Środowisko wychowawcze osoby jako communio personarium, 4. Personalistyczne aspekty samowychwalania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Tożsamość: Europejczyka zobowiązanie i kontrowersje; Wenecka i polska Europa; Kultura dla pokoju; Tożsamość kulturowa/ kulturalna prawem człowieka; Bycie Europejczykiem jako wyzwanie; Osobowa tożsamość Europejczyka; Europejskie wyzwanie społeczno-edukacyjne; 2. Wartości: Twórcza autonomia kultury; Nauka, technika, wartości a intuicja, metafizyka, hermeneutyka; Naukowe wymiary współczesności; Tradycyjne wartości- piękno i ekspresja we współczesnej rzeczywistości kulturowej; Społeczeństwo doznań?; Kultura informacyjna w przezwyciężaniu globalnego kryzysu; 3. Kształcenie: Edukacyjny wymiar aktywności współczesnego Europejczyka; Humanistyczne aspekty działania edukacyjnego; "Edukacja dla Europy"- Raport Komisji Europejskiej; Wypowiedzi studentów UW na temat edukacji i samo edukacji europejskiej; Polskie doświadczenia na temat wspólnotowej edukacji europejskiej; Wrażliwość humanistyczna w urynkowionym świecie; O potrzebie nauk humanistycznych; 4. Dokumenty: Europa niebezpieczeństwa integracji; Kultura europejska czy uniwersalna?; Edukacja europejska- idea- treść-realia- konferencja komitetu w 1993 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 528)
1. Sztuka w życiu dziecka: Psychologiczny obraz dziecka w wieku szkolnym; Rozwój twórczości plastycznej dziecka; Edukacja artystyczna w historii i współcześnie; 2. Program "Spotkania ze sztuką": Podstawy teoretyczne programu "Spotkania ze sztuką"; Treści programowe "Spotkania ze sztuką"; Sposoby realizacji treści programowych; Perspektywy i możliwości edukacji przez sztukę i do sztuki; 3. Wnioski z badań nad programem: Sposoby organizowania przez dzieci wiadomości dotyczących historii sztuki; Umiejętności opisu dzieła sztuki przez dzieci; Praktyczne wykorzystanie przez dzieci elementów poznanych w trakcie zajęć; Kreowanie sytuacji dydaktycznych wyzwalających u dzieci oryginalne, twórcze pomysły
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo o Jubilacie. Bibliografia prac prof. dr hab. Mariana Śnieżyńskiego za lata 1968-2000. Kilka słów wprowadzenia do konferencji. Część I: Edukacja prorodzinna w okresie transformacji. Ewolucyjne przemiany współczesnej rodziny polskiej; Kultura pedagogiczna rodziców: wyzwanie i czynnik stymulacji rozwoju młodego pokolenia Polaków; Osobowościowe determinanty konfliktu międzypokoleniowego w rodzinie; Edukacja pedagogiczna rodziców - ważny element systemu polityki prorodzinnej; O potrzebie przygotowania młodzieży do małżeństwa i rodzicielstwa; Edukacja do życia w rodzinie - stan i potrzeby; Wyzwania przyszłości a wychowanie prorodzinne. Część II: Polska rodzina w dobie przeobrażeń społeczno-kulturowych. Korczak i rodzina; Kościół - rodzina i wychowanie; Katolicki wzór małżeństwa w wychowaniu prorodzinnym; Rola Kościoła katolickiego w przygotowaniu ludzi młodych do świadomego podejmowania ról małżeńskich i rodzicielskich; Rodzina wiejska w dobie zmian społeczno-ustrojowych; Tradycje i obyczaje w wychowaniu rodzinnym; Pomoc państwa rodzinom bezrobotnym; Rodzinne uwarunkowania bezdomności; Aksjologiczne podobieństwa i różnice rodziców i dzieci; Edukacyjne zadania szkoły rodzenia. Część III: Zadania rodziny w realizacji edukacji prorodzinnej. Oddziaływanie wychowawcze rodziny a pola wpływów "pedagogiki prorodzinnej" w warunkach demokracji; Wpływ rodziny na system wartości współczesnej młodzieży; Wychowanie rodzinne do roli matki; Postawy maturzystów wobec dziecka nienarodzonego; Rozwijanie podmiotowości dziecka w rodzinie przygotowaniem do pełnienia odpowiedzialnych ról życiowych; Sąd młodzieży o małżeństwie; Zapomniane dziecko; Znaczenie ciągłej pedagogizacji rodziców dla wychowania prorodzinnego dziecka; Rodzina - skarbnica wzorów spędzania czasu wolnego dzieci klas młodszych; Miejsce rodziny w realizacji zadań współczesnej szkoły z zakresu edukacji zdrowotnej; Rodzina w wypowiedziach werbalnych i plastycznych dzieci; Rola środowiska rodzinnego w wychowaniu dzieci przebywających w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Krakowie. Część IV: Wychowanie psychospołeczne i seksualne w rodzinie. Natura i cel wychowania seksualnego w świetle nauki Kościoła; Wychowanie psychoseksualne w rodzinie; Społeczne funkcjonowanie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w rolach rodzinnych; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Powinności państwa względem rodziny w zakresie wychowania seksualnego dzieci i młodzieży. Część V: Zadania szkoły w realizacji edukacji prorodzinnej. Oczekiwania oraz potrzeby uczniów w zakresie przygotowania do życia rodzinnego i seksualnego; Wychowanie prorodzinne w szkole - opinie rodziców i uczniów, oczekiwania młodzieży wobec nowego przedmiotu; Oczekiwania młodzieży w stosunku do przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie"; Umiejętności komunikacyjne nauczyciela - podejmowanie dyskusji o rodzinie w edukacji wczesnoszkolnej; Edukacja prorodzinna w klasach początkowych realizowana poprzez współpracę nauczycieli i rodziców. Część VI: Kształcenie nauczycieli-wychowawców do realizacji edukacji prorodzinnej. Nauczyciel a współuczestnictwo rodziców w procesie edukacji dzieci; Modelowanie w procesie przygotowania nauczycieli do dialogu wychowawczego; Introspekcja psychodydaktyczna nauczyciela wychowania prorodzinnego - propozycja badawcza; Kultura pedagogiczna wychowawców a edukacja prorodzinna; Metody aktywizujące w kształceniu nauczycieli-wychowawców prowadzących zajęcia z zakresu wychowania prorodzinnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej