Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(32)
dostępne
(23)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(32)
Autor
Czerepaniak-Walczak Maria
(3)
Dudzikowa Maria
(3)
Górniewicz Józef
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Paszkiewicz Angelika
(2)
Bartnicka Kalina
(1)
Brezinka Wolfgang
(1)
Draus Jan
(1)
Drynda Danuta
(1)
Dąbrowski Zdzisław
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Grad Jan
(1)
Gącza Dagmara
(1)
Herbart Johann Friedrich
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Kaczmarek Urszula
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Kochanowicz Jerzy
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Litak Stanisław
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa
(1)
Mazur Barbara
(1)
Mink Joanna
(1)
Orczyk Adam
(1)
Perry Rosemary
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(1)
Retter Hein (1937- )
(1)
Roter Adam
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Skrzypek Anita
(1)
Speck Otto
(1)
Stera Teodor
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Surma Barbara
(1)
Szarkowicz Dorota
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Szybiak Irena
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Walthes Renate
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Zeidler Włodzimierz
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Temat
Wychowanie
(21)
Pedagogika
(20)
Szkolnictwo
(10)
Oświata
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Gry i zabawy
(2)
Komisja Edukacji Narodowej
(2)
Komunikacja
(2)
Kształcenie
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Charakter
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Domy dziecka
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Etyka
(1)
Jakość życia
(1)
Język
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Niewidomi
(1)
Opieka społeczna
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polska
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Socjometria
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie dorosłych
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Wychowanie i tradycja, 2. "Wychowanie do wartości" w zdezorientowanym społeczeństwie, 3. Siła, państwo i wychowanie, 4. Zamiast hasła: "koniec wychowania", wezwanie: "miejcie odwagę dobrze wychowywać", 5. Stałość, zmienność i przyszłość celów wychowania, 6. Cele wychowania w zdezorientowanym społeczeństwie, 7. Ograniczenia i kulturowe warunki sukcesu wychowania moralnego, 8. "Edukacja ogólna" - sens i granice pewnego ideału, 9. Relacja między naukami humanistycznymi a edukacją w społeczeństwie, 10. Awans i kryzys pedagogiki naukowej, 11. Oczekiwania wychowawców i niedoskonałości pedagogiki, 12. Przejście "od pedagogiki do nauki o wychowaniu" Przeżycia związane z niezrozumieniem pewnego programu, 13. Kryzys i perspektywy pedagogiki jako przedmiotu akademickiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak ; Tom 3)
1. Tożsamość wychowawcy, 2. W cieniu włąsnej wiedzy - między pewnośćią a bezradnością wychowawcy, 3. Język o wychowaniu - rzecz o tym, co się dzieje w klasie szkolnej?, 4. Nieprzypadkowe spotkania, czyli o rozmowie w wychowaniu, 5. "Stań na ramionach gigantów" czyli uczeń zdolny jako problem wychowawczy, 6. "Co wygrałem, co przegrałem, a co diabli wzięli". Z doświadczeń wychowawców klasy, 7. Ocena z zachowania - sens czy bezsens?, 8. Ukryty program wychowania, 9. Ometkowane serce szkoły. O tym, jak widać w szkole ślady wielkich korporacji w przestrzeniu uczniowskiej i co one znaczą, 10. Mocne i słabe strony wychowania w szkole. (Nie)prześmiewcze reflekscje długoletniego praktyka, 11. Czy literatura piękna przydaje się jeszcze w wychowaniu? Z perspektywy dydaktyka literatury, 12. Czy literatura piękna przyda(je) się jeszcze wychowaniu. Z doświadczeń nauczyciela polonisty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań w obszarze teorii wychowania, Cz. II Etapy postępowania badawczego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak ; Tom 2)
1. Poczucie sensu życia jako doświadczenie egzystencjalne znaczące i potrzeba rozwojowa, 2. Między rajem a apokalipsą. O potrzebie wychowania ku wartościom uniwersalnym, 3. Edukacja dla demokracji, 4. Wychowanie ku międzykulturowości. O poszukiwaniu człowieka w innych i obcych, 5. Ku czemu wychowywać: nieszczęśliwy Midas czy szczęśliwy Hiob?, 6. Ku czemu wychowuje reklama?, 7. Wychowanie dla ruchomych obrazów: między panoptikonem a demopikonem, 8. Uczyś się od idola. O istotym źródle wiedzy potocznej uczniów, 9. Wychowanie do twórczości przeciw wychowaniu do wtórności: stany rzeczy, dylematy, pytania, 10. Wychowanie do czasu wolnego: poszukiwanie miejsca dla homo ludens w świecie homo faber, 11. "Święta, których dorośli nie obchodzą". Czy wychowanie jest do świętowania koniecznie potrzebne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Spostrzegać, uważać za prawdziwe, widzieć, nie widzieć, 3. Ślepota a uszkodzenie wzroku, 4. system tyflopedagoiki, 5. Historia tyflopedagogiki, 6. Tyflopedagogika w systemie nauk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Cel wychowania: 1. Rządzenie dziećmi, 2. Wychowanie właściwe. Cz.II Wielostronność zainteresowania: 1. Pojęcie wielostronności, 2. Pojęcie zainteresowania, 3. Przedmioty wielostronnego zainteresowania, 4. Nauczanie, 5. Tok nauczania, 6. Rezultat nauczania. Cz.III Siła moralna charakteru: 1. Co to jest charakter?, 2. Pojęcie moralności, 3. W czym objawia się charakter moralny?, 4. Naturalny bieg koształcenia charakteru, 5. O kierownictwie, 6. O szczegółach kierownictwa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika : podręcznik akademicki / red. nauk. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski ; Tom 2)
Cz. I Teorie wychowania; 1. Istota i przedmiot badań teorii wychowania, 2. Cztery orientacje badawcze w teoriach wychowania, 3. Badania porównawcze teorii wychowania, 4.Nowe kategorie pojęciowe współczesnej teorii wychowania, 5. Kultura popularna jako czynnik socjalizacji. Cz. II Szkoła - kształcenia - nauczyciel; 1. Szkoła wspomagająca rozwój, 2. Program szkolny, 3. Nauczanie i uczenie się w klasie, 4. Egzaminy i ocenianie szkolne, 5. Szkolne środowisko uczenia się, 6. Agresja i przemoc w szkole, 7. Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu. Cz. III Aktualne problemy oświaty; 1. Edukacja a stratyfikacja społeczna, 2. Główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych na świecie, 3. Reformowanie oświaty w Polsce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (9 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Paideia grecka: Homer i Hezjod - początki greckiej paidei; Wychowanie spartańskie; Spór o nauczalność cnoty - sofiści i Sokrates; Platon - wychowanie społeczno-polityczne; Arystoteles - wychowanie jako droga do szczęścia; Isokrates - kultura humanistyczna. 2. Szkoła i wychowanie w starożytnym Rzymie; 3. Szkoła i wychowanie w pierwszych wiekach chrześcijańskich; 4. Szkolnictwo wczesnego średniowiecza; 5. Renesans karoliński; 6. Powstanie i rozwój uniwersytetów; 7. Szkoła i wychowanie w okresie renesansu; 8. Reforma protestancka a szkolnictwo; 9. Szkoła i wychowanie katolickie w XVI-XVII w.; 10. Rewolucja naukowa XVII w.; 11. W poszukiwaniu metody nauczania: Wolfgang Ratke; Jan Amos Komeński; John Locke. 12. Szkolnictwo francuskie w XVII w.; 13. Szkolnictwo niemieckie w XVII w.; 14. Szkoła i wychowanie w wieku oświecenia: Jean-Jacques Rousseau; Filantropiści niemieccy. 15. Reforma szkolnictwa polskiego w XVIII w. - Komisja Edukacji Narodowej (1773-1794); 16. Szkoła i wychowanie w dobie romantyzmu i rewolucji przemysłowej: Johann Heinrich Pestalozzi; Friedrich Wilhelm Fröbel; Johann Friedrich Herbart; Szkoły monitorialne w Anglii; Św. Jan Bosko. 17. Pedagogika okresu pozytywizmu; 18. Szkolnictwo polskie w okresie zaborów (1795-1918): Czasy Księstwa Warszawskiego i Królestwa Polskiego; Okres międzypowstaniowy; Reforma szkolna Aleksandra Wielopolskiego; Rusyfikacja szkolnictwa po powstaniu styczniowym; Polityka germanizacyjna w zaborze pruskim; Autonomia szkolna w Galicji. 19. Ruch reformy pedagogicznej - Nowa Szkoła i Nowe Wychowanie: John Dewey; Georg Kerschensteiner; Mria Montessori; Adolphe Ferriere; Eduardo Claparede; Vide Decroly; Michael Devaud; Janusz Korczak. 20. Pedagogika i wychowanie między kolektywizmem a personalizmem: Anton Seimionowicz Makarenko; Celestyn Freinet; Jaques Maritain. 21.Szkolnictwo polskie w XX wieku: Okres międzywojenny (1918-1939); Lata II wojny światowej; Okres Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej (1945-1989); Pierwsze lata III Rzeczpospolitej. 22. Współczesne teorie i nurty wychowania: Nurt neo-illumenistyczny; Nurt radykalno-emancypacyjny; Pedagogika waldorfska; Pedagogika kultury; Pedagogika humanistyczna; Antypedagogika; Pedagogika postmodernistyczna; Pedagogika personalistyczna; Chrześcijańska pedagogika personalistyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ortopedagogika- system w okresie przemian; 2. Naukowe podejście do złożonej rzeczywistości; 3. Podstawy antropologiczne; 4. Paradygmat upośledzenia i jego konsekwencje; 5. Paradygmat systemowo- ekologiczny; 6. Integracja jako niejednoznaczna zasada; 7. Zakres działania ortopedagigicznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z historii wychowania przedszkolnego; 2. Aktualny stan wychowania przedszkolnego w Polsce; 3. Uczestnicy (podmioty) procesu edukacyjnego w przedszkolu; 4. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce; 5. Założenia metodyczne pracy pedagogicznej w przedszkolu; 6. Planowanie pracy pedagogicznej w przedszkolu; 7. Diagnozowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Praktyki nauczycielskie w instytucjach wczesnej edukacji; 2. Sposoby poznawania i rozumienia dzieci; 3. Program edukacji; 4. Tworzenie środowiska uczenia się i nauczania; 5. Rozwój teorii osobistej i umiejętności praktycznych; 6. Współpraca z dorosłymi w instytucjach wczesnej edukacji; 7. Maksymalne wykorzystanie doświadczeń z praktyki nauczycielskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Narodziny i rozwój historii wychowania w Polsce, jej twórcy i przedstawiciele. 2. O koncepcjach historii wychowania - jako dyscypliny naukowej w Polsce drugiej połowy XX wieku. 3. Dzieje edukacji w starożytności klasycznej. 4. Oświata i wychowanie w wiekach średnich. 5. Wychowanie i kultura w epoce renesansu. 6. Korzenie szkoły i pedagogiki współczesnej - XVII/XVIII wiek. 7. Reformy szkolne w czasach saskich. 8. Komisja Edukacji Narodowej i jej rola w rozwoju szkoły. 9. Szkoła i wychowanie na ziemiach polskich w okresie zaborów. 10. Polska myśl pedagogiczna przełomu XIX i XX wieku oraz okresu II Rzeczypospolitej. 11. Oświata i szkolnictwo w okresie II Rzeczypospolitej. 12. Jawne i tajne szkolnictwo polskie w okresie okupacji 1939-1945. 13. Szkoła i wychowanie po drugiej wojnie światowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze (terapia pedagogiczna) - problemy teoretyczne 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania 1.1 Wprowadzenie 1.2 Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej 1.2.1 Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób 1.2.2 Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii 1.2.3 Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów 1.2.4 Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się 1.2.5 Oddziaływanie terapetyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.1 Założenia wyjściowe 2.2 Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.2.1 Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych 2.2.2 Kategorie wpływów terapeutycznych 2.3 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania 2.4 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie II. Metody stosowane w terapii dzieci 1. Techniki relaksacyjne 1.1 Technika relaksacyjna wg Jacobsona w wersji B. Kaji 1.2 Relaksacja wg Wintreberta 1.3 Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart 2.1 Metoda Dobrego Startu 2.2 Alfabet Piosenek 2.3 Śpiewane litery 3. Metoda Symboli Dźwiękowych (zajęcia o charakterze muzykoterapetycznym) 3.1 Główe założenia Metody Symboli Dźwiękowych 3.2 Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych 3.3 Planowanie zajęć 4. Techniki parateatralne 4.1 Technika zamiany ról 4.2 Inne techniki parateatralne 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami 5.1 Przygotowanie do zajęć 5.2 Technika wykonania 5.3 Analiza zachowania się dziecka 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta 6.1 Główne założenia metody Kepharta 6.2 Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego 6.3 Ćwieczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny 7. Metoda Weroniki Sherborne 7.1 Założenia ogólne 7.2 Przykłady cwiczeń 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców 8.1 Podstawowe założenia poradnictwa dla rodziców 8.2 Metoda prowadzenia indywidualnych rozmów z rodzicami III. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i psaniu 1. Teoretyczne podstawy terapii z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu 1.1 Uwagi wstępne 1.2 Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej 1.3 Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu 1.3.1 Objawy dysleksji rozwojowej 1.3.2 Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji 1.3.3 Typy dysleksji 1.4 Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudnosci w czytaniu i pisaniu 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym 2.1 Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnych 2.2 Dokumentacja 2.3 Współpraca z rodzicami 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej 3.1 Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć 3.2 Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowywania programów indywidualnych 3.3 Konstruowanie programów indywidualnych 3.4 Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów IV Aneksy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (8 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie w starożytności 2. Oświata i wychowanie w średniowieczu 3. Humanizm w wychowaniu (XV-XVII wiek) 4. Oświeceniowa myśl filozoficzna i pedagogiczna (XVII-XVIII w.) 5. Reforma edukacji w Polsce w XVIII wieku 6. XIX-wieczny liberalizm w wychowaniu. Narodziny pedagogiki naukowej 7. Myśl pedagogiczna i oświata na ziemiach polskich pod zaborami 8. Oświata i myśl pedagogiczna na przełomie wieków oraz w latach pierwszej wojny światowej 9. Światowa myśl pedagogiczna w XX wieku 10. Myśl pedagogiczna i edukacja w Drugiej Rzeczpospolitej (1918-1939) 11. Tajna oświata w Polsce w czasie drugiej wojny światowej (1939-1945) 12. Oświata i wychowanie w Polsce Ludowej (1944-1989) 13. Zmiany w polskiej szkole w latach dziewięćdziesiątych XX wieku 14. Reforma ustrojowa systemu edukacji z 1999 r. 15. Szkolnictwo wyższe w Polsce na przełomie XX i XXI wieku 16. Pedagodzy polscy przełomu XX i XXI wieku. Zainteresowania i osiągnięcia badawcze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I : 1. Społeczne wyznaczniki komunikacji w edukacji , 2. Osobowościowe aspekty komunikacji , 3. Psychopedagogiczne uwarunkowania funkcjonowania dziecka w rodzinie , 4. Kulturowe uwarunkowania komunikacji i edukacji , Cz. II : Komunikacja w procesach edukacji - wybrane zagadnienia : 1. Nauczycil i uczeń w komunikacji dydaktycznej , 2. Komunikacja w edukacji przedszkolnej i elementarnej , 3. Komunikacja w procesie socjalizacji i resocjalizacji , 4. Komunikacyjne aspekty w penitencjarystyce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Cele i dziedziny pedagogiki twórczości 2. Pojęcie twórczości 3. Teorie twórczości 4. Twórczość dzieci i młodzieży 5. Wychowanie do twórczości 6. Zasady i metody dydaktyki twórczości 7. Wybrane programy wychowania do twórczości 8. Metody badań pedagogiki twórczości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pedagogika pracy jako dyscyplina pedagogiczna, 2. Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki pracy, 3. Problemy kształcenia przedzawodowego, 4. Kształcenie zawodowe, 5. Kształcenie ustawiczne w tym problemy doskonalenia zawodowego, 6. Problemy humanizacyjne i społeczno-wychowawcze zakładu pracy, 7. Pedagog pracy jako specjalista oraz główny realizator idei i zadań pedagogiki pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak ; Tom 5)
1. Codzienność jako fenomen i kategoria badacza: Codzienność - niecodzienność- święto; Wydziedziczenie z codzienności. Esej o pedagogicznych implikacjach twórczości Herty Muller; Życie codzienne jako kategoria interdyscyplinarna; Emancypacja w codzienności i przez codzienność. Egzemplifikacje edukacyjne; Innowacyjność w codzienności szkolnej i badawczej; Badacz w szkole - o rekonstruowaniu edukacyjnej codzienności; Codzienność ucznia niepełnosprawnego - perspektywa badacza; Pat socjalizacyjny? Kontrowersje wokół społecznych konstrukcji kobiecości i męskości. 2. Kategorie analityczne w badaniu codzienności: Esej o codzienności szkolnej z perspektywy metafory; Codzienność szkolna w optyce rytuałów (codzienne rytuały szkolne w perspektywie common sense); Zmienne koleje teorii stylów życia; Szkoła jako przestrzeń praktyki oporu codziennego; Dzień jak co dzień. O barierach zmiany kultury szkoły. Szkolny habitus. Rzecz nie tylko o mundurkach szkolnych. 3. Z badań codzienności: Rozmowa jako relikt w codzienności szkolnej; Pokój nauczycielski jako przestrzeń dyskursu edukacyjnego; Przerwa lekcyjna jako fragment codzienności szkolnej uczniów; Współcześni licealiści. Badanie sposobów bycia w roli ucznia (z wykorzystaniem koncepcji Floriana Znanieckiego); Strategie licealistów. Badanie szkolnej codzienności z wykorzystaniem koncepcji Roberta K. Merona; Anarchista w szkole. Buntownik, konformista czy outsider?; Empiryczne typologie stylów życia młodzieży po 1989 roku; Rekreacyje uczniowskie, czyli o tym, co robili dawni uczniowie poza nauką i modlitwą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementarne pojęcia teorii wychowania. 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania. 3. Struktura procesu wychowania. 4. Dziedziny wychowania: wychowanie moralne, wychowanie estetyczne, wychowanie umysłowe, wychowanie zdrowotne i fizyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementarne pojęcia teorii wychowania. 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania. 3. Struktura procesu wychowania. 4. Dziedziny wychowania: wychowanie moralne, wychowanie estetyczne, wychowanie umysłowe, wychowanie zdrowotne i fizyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej